Fórum >> Típusok >> 159

David | Centocinquantanove2013-10-28 09:19:54 // 42754
Nézd meg, hogy milyen fordulaton és turbonyomás értéken kezdi a rángatást nálad.
Shadin2013-10-28 09:04:12 // 42753
Meleg időben elég gyakran, 20 fok alatt ritkán csinálja, de nincs mi megszoruljon, mert már mindent cseréltem/ellenőriztem.
David | Centocinquantanove2013-10-28 08:40:00 // 42752
Nekem sem igazán rángat, csak nagyon nagyon ritkán. Olyankor tolok neki egy kövéret vagy visszaváltok. Az én meglátásom az az, hogy olyankor rángat amikor a fordulat és a turbónyomás egy mágikus értéknél együtt áll. A fordulat 1500-on, a turbó meg 0,5-0,6 bar környékén. Ez is csak 4. sebességben leginkább. Kizárólag ekkor rángat. Ha valamelyik érték máshol van, akkor eszébe nem jut, hogy egyet is rántson. Ami még közrejátszhat szerintem, az a hőmérséklet. Hidegebb időjárás után ha jön egy enyhület, akkor rendre hajlamosabb a rángatásra.

Néha néha kell nyomni egy padlósat, kiforgatni rendesen a motort, hagy mozogjon a szelep és akkor kisebb eséllyel szorul meg, minthogyha simogatod a gázt. Amúgymeg a lendkerék kímélése céljából sosem megyek tartsan 1500-ös fordulaton, inkább 1750-2000-ig, ebben a tartományban a fogyi is jobb.

Nekem minden szűkítő és minden egyéb gyári, nincsen belekókányolva semmi és ki sincs szedve semmi, és nagyon ritka amikor berángat.
Shadin2013-10-28 08:27:43 // 42751
Tulajdonképpen a padlógáz tényleg megoldja...
Vermacy2013-10-28 06:58:35 // 42750
Én lassú kanyarodáskor hallok hasonlót ugyanonnan. Nálam átlépte a 120 ezret az óra, így vszínűsítem, hogy futóműfelújítás...

DE, csak jobb oldalról, balról semmi!
Vermacy2013-10-28 06:56:22 // 42749
Nem túl közelről vmi hasonló lenne a kinézet, csak képzeld hozzá a puttonyt...

Vermacy2013-10-28 06:53:53 // 42748
Nekem Péntek óta a Sottozérók dolgoznak. Még nem indokolt, de a következő két hétben nem lesz időm cserélni (minden esetben centíroztatok is).
Péntek este mentem be Sárvárra tankolni, mondom kifordulok, mert a faluban még messze látszanak a fényszórók. Aztán kiderült, hogy nem 50-el jön, de akkor már kint voltam és nyomtam egy kövéret 2-esben, majd 3-asban. Miután 110-nél sem maradt le, hát toltam még neki. Szép lassan el kezdett lemaradni, majd az elkerülőn, 0-ról már sok nem látszott az Angel Eyeból. Miután hazatértem, a konyhaablakból pont ráláttam, ahogyan kullog haza :-). Dupla volt a boldogság, mert tele a tank "Nitro"-val és Luxus mosás száradt a verdán. :-)

Talán a fényezés is meg lesz oldva pár héten belül...
Piritu - 1.000.0002013-10-27 21:52:56 // 42747
Ah, már megvolt a kollektív csere. No, majd lájtosan, fogyira hajtva :-(((((
GTPeti2013-10-27 21:52:09 // 42746
...bár ha a cég fizeti, az megint más. Ott lehet mondani, hogy rizikóminimalizálás és kész. :)
Piritu - 1.000.0002013-10-27 21:51:59 // 42745
Na jóccakát, léptem F1-et nézni. (Azon nagyon jól tudok aludni.)
GTPeti2013-10-27 21:51:31 // 42744
Napközben 20 fok van itt No-ban, én tuti nem télin indulnék útnak...
Piritu - 1.000.0002013-10-27 21:50:16 // 42743
Azért 20 fokban, 160 felett, a német rücskös beton pályán látható a fogyás ezer km alatt :-(
Alfonis2013-10-27 21:43:39 // 42742
na azért annyira nem kopnak azok. vaaagy? :D
Piritu - 1.000.0002013-10-27 21:36:24 // 42741
Holnap téli gumikkal vágok neki az útnak. Lehet, hogy nem lesz száguldozás, nem akarom, hogy elfogyjon, mire odaérünk :-(
Alfonis2013-10-27 21:34:22 // 42740
cseréltessem már a téli gummákat hétvégén otthon vagy ne? :D Itt linzben még szép idő van :P
Csabi2013-10-27 21:32:32 // 42739
A másik baj pedig az,h a tényleges nyitottságról fogalma nincs az ECUnak...
A mágnesre küldött feszültség nagyságát tudja csak...aztán vagy kinyit tőle az EGR vagy nem, vagy csak pár százalékra, ha már szorul...
Ha meg nem nyit ki, akkor azt már ismerjük...jön a lámpa egy idő után....
A megoldás: ne simogasd a gázpedált :)
GTPeti2013-10-27 21:13:38 // 42738
Gute Fahrt!

(Kellemes oktatást! ;)
Alfonis2013-10-27 21:06:27 // 42737
wow. jó utat :)
Piritu - 1.000.0002013-10-27 20:59:44 // 42736
Reggel újfent a kerekeink alá vesszük az utat. Megyünk a Fekete-erdőbe, röpke ezer km. :-))
dangerel2013-10-27 20:54:43 // 42735
Sziasztok.

Szerintetek ez a felni jól nézne ki a 159 -es Sportwagonon? 5x108 -as.

Alfonis2013-10-27 20:53:56 // 42734
mondjuk igen Dömpinek egyedi felszereltsége van. De viszont olyan tulaj aki törődik az autóval. amikor 159 et kerestem annyi leéltet láttam tényleg vicc amik vannak használtautón...
Shadin2013-10-27 20:44:12 // 42733
Hát akkor más programozás. Egy Fiatos szerelő azt mondta, hogy rossz a 159 EGR programja, mert egyből 40%-ra nyitja, hogy kisebb legyen a késlekedés, és utána kezd el szabályozni. Ricsinek már mondtam, lehet, hogy ki lehet programozni.
ALFI1562013-10-27 20:38:08 // 42732
Ha az évjáratot nézem akkor érhet töbet 2-nél.De ha azt nézem,hogy se xenon,se bőr se tempomat meg manuál klíma akkor talán kettő körül lehet.De kinek mit ér.Az autó eladás/vétel az ilyen.
Piritu - 1.000.0002013-10-27 20:33:42 // 42731
Az enyém az utolsók közül való volt, és E4-es volt. Lapáttal.
Alfonis2013-10-27 20:33:06 // 42730
ha az 1,4misi akkor a Dömpié 3,4 Misi! :P
kettőnél többet ér az...
ALFI1562013-10-27 20:25:09 // 42729
Szép.
Hogy mennyit ér?A fene tudja.........Talán kettőt.
Liquid2013-10-27 20:23:35 // 42728
kivéve ha valami gyökér kamionos előzi a másikat, és közben egy fócvágen/bimmer jön a seggedbe és bizonyítani akar :D
GTPeti2013-10-27 20:21:44 // 42727
Az automatától eltekintve kéne. B)
(Egy dízelnek pályán használva nem kell aut. Budaörsnél beteszem 5ösbe/6osba, Lindaunál kiveszem. :)
Liquid2013-10-27 20:20:13 // 42726
sose, mert nincs benne :)
Az a helyzet hogy akkor derül ki mennyire füstöl, amikor már nincs bent a DPF hogy benyelje...
Liquid2013-10-27 20:19:03 // 42725
nemrossz, de pár éve mikor próbáltam egy 166-ot, akkor úgy éreztem még nem vagyok elég öreg hozzá :D
GTPeti2013-10-27 20:16:42 // 42724
Nálad mennyinként "ürít"?
Liquid2013-10-27 20:15:45 // 42723
ha a dpf nem tömítődik el túl gyorsan akkor sztem nincs gáz
Dömpi (il dottore)2013-10-27 20:09:17 // 42722
erről mi a véleményetek?

Szerintetek az enyém mennyit ér?
Shadin2013-10-27 20:02:32 // 42720
156-ban nem volt lapátka, csak E3-as volt, nyilván máshogy hangolva. Ez egy komplex hiba, E4 közeli.
zoltankublik2013-10-27 19:49:11 // 42719
Hali, ha valaki ilyet akar venni az egr lefalazásához az szóljon


http://viewitem.eim.ebay.hu/Alfa-Romeo-Diesel-EGR-Valve-Blanking-Plate-166-156-147-159-GT-Diesel/331050170416/item
http://viewitem.eim.ebay.hu/VD-EGR-blanking-plate-ALFA-ROMEO-147-156-159-166-SPIDER-19-JTD--24-20v-/300996556682/item
Dömpi (il dottore)2013-10-27 19:25:46 // 42717
A tiéd 16V, nem?
Piritu - 1.000.0002013-10-27 19:23:58 // 42716
Ezt a szűkítős dolgot nem értem. A 156-omban is ugyan ez az 1,9 motor volt. Csak én mentem 185ezret egr-el, lapáttal, sose rángatott. Ha az egr lenne az igazi ok, akkor ott miért nem csinálta? Nem lehet, hogy egyszerűen a dpf miatt más a program és túl szegényre lett tervezve a "keverék", hogy minél kevesebb legyen a korom? A szűkítő csak ezt hekkeli meg?
Dömpi (il dottore)2013-10-27 19:20:58 // 42715
Nem rángat, de ha legközelebb pucolom, az EGR-t, akkor gondoltam berakok egy szűkítőt.
Alfonis2013-10-27 19:14:34 // 42713
nekem is ilyen volt, de sz.tem zavaró. És ha tempomattal tolod akkor annak meg még be is zavar a késői gázadás. :S
Alfonis2013-10-27 19:13:17 // 42712
EGR szűkítő? neked is rángat? a méreteket pontosan nemtom amivel én dugóztam. a blogomban az egr es témánál vannak fotók, ott látod h hol lehet szűkíteni pikk pakk megvan. a szűkítő vagy a dugó bele... :P
egy téglalap alakú lemez is jó lenne 2 lyukkal a szélén. :D csak kilógnának az élei:P
Shadin2013-10-27 19:11:25 // 42711
Ha ezt tudom akkor nem bombázom szét a fél motorteret a szívósor lapátkák miatt. Próbáltál már szűkíteni az EGR-en? Jobban a gyári szűkítőnél??
Dömpi (il dottore)2013-10-27 19:09:16 // 42710
Mekkore, és milyen szűkítő való 8V-be? Esetleg cikkszámot tud valaki küldeni?
Dömpi (il dottore)2013-10-27 19:08:35 // 42709
Srácok!
Pár napja fékezéskor gumis nyöszörgést hallok jobb elölről. Mi a fene ez?

(néhány hete pont jobb elöl lett cserélve az alsó lengőkarom vadiúj TRW-re, szilenttel együtt)

Ötlet?
David | Centocinquantanove2013-10-27 18:09:13 // 42708
Sajna tud a 8V is, annyi hogy ha engedsz vagy nyomsz a gázpedálon azonnal abbahagyja, legalábbis nálam, ezért engem annyira nem zavar ez a történet. Persze, ha valaki megtalálná a tuti 100%-os megoldást, hogy ez se legyen, és még meg is éri megcsinálni, akkor valószínűleg megcsinálnám... :))
Shadin2013-10-27 17:34:01 // 42707
Kezelés előtt. A beszűkülés 2000rpm-en van, hideg motor ~15fok,, +-3,5 is van, egy perc melegedés után lemegy +-1,9-re

Kezelés után. Hasonló kondícióknál +-0,9 induláskor és +-0,7-0,8 kis melegedés után.

Utolsó diag. hideg motornál mutató hőfok mutató megmozdulásáig alapjáraton indításkor +-1, a végén pedig +-03-04. Viszont egész érdekesen rohangál össze-vissza a korrekció a hengerpárok között.

Aki ért hozzá mondjon valamit. Van, vagy nincs értelme hozzányúlni. Alapjárat stabil minden körülmények között, füst, nehéz indítás nincs...
'''''2013-10-27 16:42:52 // 42706
Gondolom elkapott valamit az elejével.:-)
ALFI1562013-10-27 16:36:19 // 42705
Több olyan 2.4 hírdetést láttam már,hogy motorcserés.Pl.ez is.Mi a fene ez a motorcserélgetés 2.4-be?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak