Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2013-10-29 23:34:01 // 42854
A Daewoo Kalos dizájnja eredetileg a Fiat számára készült. Az lett volna a "projektoros szemű" Punto II. Végül nem az ő dizájnját választották. Így a Daewoo-nak adta el.
Liquid2013-10-29 23:16:04 // 42853
tervezett pár autót, szinte minden gyártónak:)
Köztük sok ikonná vált autót és prototípust.
Fairlane2013-10-29 22:55:14 // 42852
Nem csak 159-est tervezett az ipse... :)
klatty
Dömpi (il dottore)2013-10-29 22:49:07 // 42851
Szerintetek mi a fenét keres egy Daewo Lanis-on a sötétkék "design GIUGIARO" matrica. Pont ugyanaz, mint ami a 159-eken van.

Ma este voltam a szerelőmnél, és pont előttem volt egy "Lajos", aminek az oldalán ott díszelgett a matrica. Azt hittem dobok egy hátast. A tulaj azt mondta, így vette.
mizooo2013-10-29 19:17:04 // 42850
A törött kerékjárati ívből kitört darab helyére van szegcselve, így nem dobálja be pl.: a légszűrő mellé a sarat és egyéb nem odavaló dolgokat :)
kerékjárati ív
David | Centocinquantanove2013-10-29 19:12:18 // 42849
Ez a gumiszőnyeg darab ez a motorvédőre van szegecselve?
Úgyis megoldáson agyalok, hogy hogy lehetne megoldani, hogy olajszűrő cseréhez ne kelljen levenni az egész haspajzsot, és ez nem egy elvetendő gondolat!
Shadin2013-10-29 19:10:11 // 42848
EGR gyári új van benne. Pityukoma nem rángatós autójából tettük át a többi donor alkatrészt próbából. Ma még turbó geometria ill. vákuum rendszer tömítettségi próbát végeztem, persze itt sincs eget verő probléma. Az élettörténete érdekes, mert két és fél éve amikor megvettem rángatott, majd a gyári szűkítő beszerelését követően egy darabig nem volt gond vele, majd visszatért és egyre gyakrabban jelentkezett. Csak azért írom ezt, mert ebben az esetben törvényszerű lenne valaminek a "rohamos" leépülése, de ezt nem veszem észre használatban. Nem hajtom szét, a motornak tök mindegy hogy 170e vagy 198e van benne. Rail nyomás és egyéb értékek jók, szívósor és EGR cserével ill. sw gyárira visszaírásával semmit sem javult v. változott a rángatás. Csak a dugózás. Az kell neki :-) Menet közbeni, előidézett rángatások esetében napokat ültem a diagramok felett és semmi értékelhető. Turbó biztos lötyög kicsit, a pillangó szelepnél elég sok az olaj, a motor is 200e felé jár, az is lötyöghet és a befecskendező rendszer, nagy nyomású sziv. sem mai csirke már, de ezekhez már nem szabad nyúlni, mert aránytalan költségbe verném magam...
David | Centocinquantanove2013-10-29 19:08:42 // 42847
Ha párban cseréled máris kettő lesz abból az egyből... :(
Az enyém még a szaki szerint javítható, úgyis még max 1 nyarat fogom használni...
'''''2013-10-29 19:04:02 // 42846
Ma direkt próbáltam előhozni a rángatást.1700fordulatnál jön elő nálam minimális turbónyomásnál.
mzo2013-10-29 19:03:55 // 42845
Én múlt hét szombaton cseréltettem le a nyári gumit és sajnos nekem is találtak egy szöget a bal elsőben. Benne a futófelület közepében... Dugózni sajnos nem lehet, így van egy kukás gumim.
mizooo2013-10-29 18:54:18 // 42844
Blogomban a megoldás, használt gumiszőnyegből vágtam egy darabot és be van szegecselve.
Piritu - 1.000.0002013-10-29 18:44:03 // 42843
Induljunk ki abból, hogy az egr vezérlésen nem módosítottak. Innentől érthető :-(
Hogy miért nem mindenkinek? Gondolom, hogy sok "egyéb" dolognak is meg kell lennie, hogy fellépjen a probléma. (Kicsit kopott, egr, lapátsor, turbó, lmm, stb.) Ez magyarázza azt is, hogy miért mindig más a megoldás...
Piritu - 1.000.0002013-10-29 18:23:18 // 42842
Ez érdekes. Hogyan mormogna egy fék? Nem inkább kerékcsapágy?
David | Centocinquantanove2013-10-29 18:18:40 // 42841
És megvan a plöttyedt gumi oka is! Egy apró szög... :((
David | Centocinquantanove2013-10-29 17:48:02 // 42840
Ma az olajcsere és gumicsere kapcsán átnézettem kompletten a vasat, kitértünk az alacsony sebességnél hallható mormogásra is. Mondott egy új diagnózist: valamelyik fék lehet a ludas.
A fék valóban nem mai, de nem is tegnapi, de sajnos jelenleg nincs keret új tárcsára és pofákra, ezért ennek igazolása vagy cáfolása még várat magára...
ALFI1562013-10-29 15:00:57 // 42838
Én a legjobbat néztem :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-29 14:47:55 // 42837
50? viccelsz? 39 :))))
ALFI1562013-10-29 14:42:39 // 42836
Az 1.3m-jet punto az ilyen.Elindulásnál is mikor alapjáraton indulsz el rázkodik.De az más s rázkódás.Ott a motor rázkodik.Valahogy beremeg.Enyém is ilyen.Már az összes motortartó bakk cserélve volt.Mondták is,hogy ez ilyen.Az összes ezt csinálja.De imádom.Elnyűhetetlen meg olcsó fentartásu.Nem kell félni semmitől.Nincs kettőstömegü meg társai.A komplett kuplungszerkezet is van vagy 50ezer hozzá :)
mzo2013-10-29 13:52:47 // 42835
Mivel mar annyi mindent kicsereltel ill leellenoriztel Pityukoma altal is, igy belegondolva talan nem marad mas mint a turbo es a uzemanyag rendszer, nagynyomasuval porlasztoval mindennel egyutt. En regen eleg sok forumot vegigjartam mint lentebb irtam de olyan konzekvens valaszt sehol sem talaltam hogy igen ez a baj ilyenkor. Vagy nem talaltak a hiba okat, vagy ossze vissza mas es mas javitas vezetett eredmenyre. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-29 13:27:25 // 42834
az, mind1 meghozom harmadszor is a csapágyakat, a szerelő meg felszámolja a 4x-es hf fel-le vételt...
Liquid2013-10-29 13:10:30 // 42833
az durva, hihetetlen hogy ilyen van 2013-ban :(
Shadin2013-10-29 13:10:17 // 42832
Nekem van rajta ~2011-es gyári frissítés, előtte is és utána is rángat.(ott). És miért nem mindenkinek? Minek a függvénye (még)?
Alfonis2013-10-29 12:36:58 // 42831
nekem az első keréknél az első felénél a kerékjárati dobok vannak sérülve. Nyilván a hasmagasság miatt :P azt mivel lehet reparálni? :DTavaly így használtam volt h állt benne a latyak. bal oldalon a durvább ott csak az ablaktörlő folyadék van :P
David | Centocinquantanove2013-10-29 12:06:33 // 42830
Úgyhagynám, de bemegy minden dzsetva, hólé, meg miegyéb aztán széteszi a rozsda...
Alfonis2013-10-29 12:00:58 // 42829
cseréld vissza a régire. Sokkal praktikusabb :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-29 11:23:21 // 42828
ez a rázkódás lehet mechanikai is...a multifos puntesz indulásnál rázkódik pedig nincs benne kettőstömegű sem...lehet a fain rugós kuplungtárcsa... 90le-től ezért kell(ene) a kettőstömegű
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-29 11:20:47 // 42827
akkor a vezérműtengelyé.... ami széthullott ügyfélé arra vettek egy új HF-et spanyolt na olyan fasza a minősége, hogy négyszer lett már levéve, mivel az új veztengely az új csapágysoral megszorul, aztán hoztam gyárit de azzal is, a furatok nem ott vannak ahol lennie kéne ...cefet...mondtam is lehet jobban járt volna a kínaival :P
David | Centocinquantanove2013-10-29 11:17:03 // 42826
Még egy kérdés, ha már le van kapva az alja...
Egy ici-picit csöpög a turboból az olaj, kezdjek izgulni? És spórolni?
Piritu - 1.000.0002013-10-29 11:12:28 // 42825
Mégiscsak a progival lesz itt is a hiba?
David | Centocinquantanove2013-10-29 11:02:18 // 42824
Hát ezaz! Énis pont ezért rendeltem egy újat Erhardtól...
Simán kivágtak egy A4-es méretű darabot, utána lett rá kókányolva egy vékony fémlemez, hogy mégse legyen nyitottan, de az újat valami emberi módon akarnám megoldani...
Shadin2013-10-29 10:50:09 // 42823
Sehogy, ezért nekem megoldotta a márkaszerviz és kivágott egy darabot a haspáncélból :-)
David | Centocinquantanove2013-10-29 10:36:14 // 42822
Haspáncél leszedése nélkül, hogyan tudok olajszűrőt cserélni?
Az olaj leengedőnek van a haspajzson egy furat, a műanyagot nem akarnám minden egyes alkalommal levenni...
Csabi2013-10-29 09:23:54 // 42821
Aha értem...sokáig én is azt hittem, nyitva hagyja.
A százalékos állásjelzés megtévesztő lehet,mert nem a szelep helyzetét mutatja valójában, hanem h mennyi áramot kap...
Shadin2013-10-29 09:18:55 // 42820
opelforum.hu

"Nos, a hiba megoldódott! B)

Bár több szerelő látta és a szervizbe is vissza kellett mennem kétszer de megérte! Mindenki mondott kígyót-békát de a "szaki" rákeresett a saját belső hálójukon (mint kiderült ez a 1.9 DTH motoroknál előfordul 2-3 fokozatban 1500-2000 fordulat között rángat az autó) és szoftverfrissítéssel megoldotta a dolgot! :D Minden tiszteletem az övé!!!"
Csabi2013-10-29 09:12:14 // 42819
Ezt még nem vettem észre, h ilyet csinálna....Viszont ha kinyitásnál (első indítás)100%-ot mutat akkor biztos, h le van ragadva a szelep. A nagyobb erő miatt aztán csak kinyit(jobb esetben) és visszaesik a nyitottság 40%ra (azaz a működtető fesz)
Shadin2013-10-29 08:59:10 // 42818
Nem olvasok Of-fos fórumokat, de igazad van az opelforum-on is rengetegen írják ua. rángatást mint ami nekem van :-( Akkor nem szaralfa hanem szarolasz...
Dömpi (il dottore)2013-10-29 08:51:35 // 42817
Amikor néztem, nálam a grafikon szerint az indítás pillanatában kb. 38%-on volt nyitva, majd 3 mp múlva zárt le 5%-ra. Ezért gondoltam, hogy félig nyitott állapotban van leállításkor.
Dömpi (il dottore)2013-10-29 08:43:07 // 42816
a szerelőmnek van hozzá célszerszáma...lehet kapni boltban
David | Centocinquantanove2013-10-29 07:59:48 // 42815
Az 1500-as fordulat nálam stimmel, a turbonyomás mérőóra meg mindenkinél mást mutat szóval még az is lehet, hogy az is stimmel.
Egyébként pont ahogy mondtad, nálam is enyhe gázpedál nyomásnál jelentkezik olykor olykor...
Piritu - 1.000.0002013-10-29 07:08:01 // 42814
Szerintem pont ezért csinálja. Leálláskor és indításkor kinyitja maxra, hogy a lehető legnagyobbat mozduljon. Kicsit "megjáratja", hogy ne szoruljon.
Csabi2013-10-28 23:47:24 // 42813
Nálam 0,1bárnál 4.ben 1500fordulatnál (~60km/h) nagyon enyhe gázadásra csinálja. Ahogy a nyomás eléri a 0,2bar-t már abba is hagyja...
Érdekes, h a Shadinnál, és Dávidnál teljesen mások ezek az értékek....mindig mondom, lehet , h teljesen más rángatásokról beszélünk...
Csabi2013-10-28 23:34:48 // 42812
"Viszont tény, hogy az ECU szerint ha leállítod a kocsit, akkor 35-40%-on nyitvahagyja a rendszer a szelepet".

Nem hagyja nyitva...ha leállítod a kocsit elmegy a feszültség a mágnesről, és a rugó lezárja a szelepet... Ha nem tud rendesen visszazárni, mondjuk a koromtól akkor lesz a nehézkes indulás, az egyenetlen alapjárattal társulva...vagy be sem indul, bár ez ritka...
Liquid2013-10-28 22:39:33 // 42811
az valószínű, csak melyik :) a főtengelyen lévőt cserélték
Alfonis2013-10-28 22:36:21 // 42810
lassan olajcsere... bevált technika van valakinek az olajszűrőnél lévő műanyag fedő letekerésére?
vmit barkácsolnom kéne amivel rá lehet fogni... :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-28 22:15:03 // 42809
valamelyik jeladó lészen...
Liquid2013-10-28 22:08:27 // 42808
ajaj, akkor nem sok van neki hátra
ilyen leállogatós problémával nem találkoztál?
Dömpi (il dottore)2013-10-28 22:03:16 // 42807
és ez hány %-a a kocsi értékének?
Dömpi (il dottore)2013-10-28 22:02:38 // 42806
a környezetvédelem árát is mi fizetjük egyszerű autósok, de bezzeg a nagy vállalatok, amiknek a szennyezése a többszörese, azok megússzák
Erhard 242 (Pure Energy)2013-10-28 22:02:27 // 42805
a legjobb konstrukció, 200-nál teljes generál kb 1 mihály
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak