Ákos (dewvil)2014-04-12 16:21:37 // 51554
Le a kalappal pajtas! Ez nem semmi!!! Mar be is neveztem!
Pityukoma2014-04-12 15:40:15 // 51553
Bocsánat-bocsánat a kvíz kérdéseket/válaszokat nem Halesz Cartársnak hanem Tedi Cartársnak küldtem el.
Pityukoma2014-04-12 15:28:45 // 51552
Sziasztok:-)
Körvonalazódni látszódik a 159VTT2 :-)
Pár elképzelés:
Csapatokat alkotnánk (1csapat= 3-4 Amore tag + családtagjaik-barátnők-gyermekek...), így mindenkinek jutna szerep és az oldalbordáink sem unatkoznának.
Játékok:
- Kvíz játék: (Lektorálta: Halesz Cartárs-köszönöm neki-)
kinyomtatva minden csapat megkapja a kérdéseket 3-4 válaszlehetőséggel együtt (42kérdés). 1jó válasz=4pont
- Menyire ismerem a 159-em játék (ötlet Dewil Cartárs)
Fényképekről kell felismerni a 159-es különböző részleteit (30db fénykép) a fényképek pár cm-ről készültek, (így azért nehezebb)
1jó válasz=2pont
- egy 159-es eltolása (mondjuk az enyém) ~20m-re, majd vissza. Időre menne a dolog.
utolsó csapat=2pont, ucsó előtti=4pont 6-8-10 és így tovább. Itt minden csapattagra számítunk.
-Feleség-barátnő... cipelés ~20m-re, majd az Alfa zászlót megkerülve vissza. Időre menne a móka. Pontozás a toláshoz hasonlóan.
- Vezetés technikai játék:
Az autótól jobbra hátul kb 10m-re egy pénzérmét rakunk a földre amit zászlóval mutatunk a vezetőnek. Amikor int hogy indul, akkor a zászlót elvesszük, így emlékezetből kell ráállnia a jobb hátsó kerékkel. (tükör állítás nem megengedett)
Pontozás: pénzérme a kerék alatt=50pont. pénzérme 40cm-nél távolabb=0pont. 39cm=1pont, 38cm=2pont és így tovább.
-Vezetés technikai játék/2 az autó elött középen a pénzérme kb10m-re. az első lökös vonalával kell megközelíteni minél közelebbre. Pontozás az előzőhöz hasonlóan.
-Zsákban futás játék. (ötlet: Ildikó Cartársnő) Ezzel főleg a gyerekeket céloznánk meg. ~20m-re, ott Alfa zászló megkerülés, majd vissza. Pontozás: első=40pont, 2.=36pont, 3.= 32pont és így tovább. Így az utolsó gyerkőc is értékes pontokkal gazdagíthatja a csapatot.
A kvíz játék kérdéseinek a nyomtatását intézem. A fényképeket intézem. Az Alfa zászlókat intézem.
Viszont kellene legalább 2db klasszikus stopper óra. Valaki tud hozni?
Kellene ezenkívül 2db jó nagy lenvászon zsák. Valaki tud hozni?
A távolságok és a játékok is képlékenyek. Ha túl sok v. túl kevés, szóljatok. Ha valamelyiket vessük el, szóljatok.Ha a pontozás v.szabályok nem jók szóljatok. Vagy bármi ötlet van még szóljatok...stb-stb.
Szerintem több forduló nem nagyon kell, ennyi is pont elég a jó hangulathoz és hogy senki ne unatkozzon. (a páleszon kívül)
Várjuk a HSZ-kat. Üdv: Pityukoma
Körvonalazódni látszódik a 159VTT2 :-)
Pár elképzelés:
Csapatokat alkotnánk (1csapat= 3-4 Amore tag + családtagjaik-barátnők-gyermekek...), így mindenkinek jutna szerep és az oldalbordáink sem unatkoznának.
Játékok:
- Kvíz játék: (Lektorálta: Halesz Cartárs-köszönöm neki-)
kinyomtatva minden csapat megkapja a kérdéseket 3-4 válaszlehetőséggel együtt (42kérdés). 1jó válasz=4pont
- Menyire ismerem a 159-em játék (ötlet Dewil Cartárs)
Fényképekről kell felismerni a 159-es különböző részleteit (30db fénykép) a fényképek pár cm-ről készültek, (így azért nehezebb)
1jó válasz=2pont
- egy 159-es eltolása (mondjuk az enyém) ~20m-re, majd vissza. Időre menne a dolog.
utolsó csapat=2pont, ucsó előtti=4pont 6-8-10 és így tovább. Itt minden csapattagra számítunk.
-Feleség-barátnő... cipelés ~20m-re, majd az Alfa zászlót megkerülve vissza. Időre menne a móka. Pontozás a toláshoz hasonlóan.
- Vezetés technikai játék:
Az autótól jobbra hátul kb 10m-re egy pénzérmét rakunk a földre amit zászlóval mutatunk a vezetőnek. Amikor int hogy indul, akkor a zászlót elvesszük, így emlékezetből kell ráállnia a jobb hátsó kerékkel. (tükör állítás nem megengedett)
Pontozás: pénzérme a kerék alatt=50pont. pénzérme 40cm-nél távolabb=0pont. 39cm=1pont, 38cm=2pont és így tovább.
-Vezetés technikai játék/2 az autó elött középen a pénzérme kb10m-re. az első lökös vonalával kell megközelíteni minél közelebbre. Pontozás az előzőhöz hasonlóan.
-Zsákban futás játék. (ötlet: Ildikó Cartársnő) Ezzel főleg a gyerekeket céloznánk meg. ~20m-re, ott Alfa zászló megkerülés, majd vissza. Pontozás: első=40pont, 2.=36pont, 3.= 32pont és így tovább. Így az utolsó gyerkőc is értékes pontokkal gazdagíthatja a csapatot.
A kvíz játék kérdéseinek a nyomtatását intézem. A fényképeket intézem. Az Alfa zászlókat intézem.
Viszont kellene legalább 2db klasszikus stopper óra. Valaki tud hozni?
Kellene ezenkívül 2db jó nagy lenvászon zsák. Valaki tud hozni?
A távolságok és a játékok is képlékenyek. Ha túl sok v. túl kevés, szóljatok. Ha valamelyiket vessük el, szóljatok.Ha a pontozás v.szabályok nem jók szóljatok. Vagy bármi ötlet van még szóljatok...stb-stb.
Szerintem több forduló nem nagyon kell, ennyi is pont elég a jó hangulathoz és hogy senki ne unatkozzon. (a páleszon kívül)
Várjuk a HSZ-kat. Üdv: Pityukoma
Pityukoma2014-04-12 14:31:34 // 51551
Gratula, szép munka :-)
mizooo2014-04-12 14:21:04 // 51550
Jelentem működik az új opció a gépemen :) mivel a szélvédő nem olyan mint a szenzorosokon ezért kicsivel lejjebb került a tükör ezért bentre lehet alakítanom kell egy takarót, illetve kívülről sem volt takarva a tükör belseje ezért egy deprondarabot faragtam rá és bevontam carbonfóliával.
Blog később részletesebben, hogy legyen a bekötésről infó.
Blog később részletesebben, hogy legyen a bekötésről infó.
mizooo2014-04-12 13:02:35 // 51549
Megoldódni látszik, rossz volt a tesztmódszerem :) az elülső szenzort letakarva szépen működik :D
mizooo2014-04-12 12:20:44 // 51548
Szép idő van gondoltam beépítem a fényre sötétedő belső tükrömet, de problémába ütköztem. Asztalon tesztelem, van egy fekete egy sötétzöld és egy sárga vezeték ami a tükörbe megy. Kibogarásztam Elearn-ből, hogy a fekete tuti a Ground a sötétzöld a +12 és a sárga kell a tolatólámpához elvileg. Namost bekötöm a fekete és sötétzöld vezetékeket, az Auto gombot benyomva világít is a zöld LED az elején, de a nap felé tartva és zseblámpával a szenzorba világítva sem sötétedik el a tükör :( most vagy nem működik, vagy kihagytam valamit a számításból. A sárga vezetékre ha 12 V-t kötök elvileg akkor kellene auto(bekapcsolt) funkcióban is kikapcsolnia, de azt be sem kötöttem. Valaki szerelt már be ilyet?
Alfonis2014-04-11 23:53:01 // 51547
ÉS A HANKOOK al 2014 es teszt szerint is jó vagyok :D Hankook Kinergy Eco K425 :P
max megelégedés .
max megelégedés .
GTPeti2014-04-11 23:16:17 // 51546
Ezeket összegyúrva kijönne egy
Fiat Ulysee Coupé 4.2 V8 Multijet Quattro. :))
Fiat Ulysee Coupé 4.2 V8 Multijet Quattro. :))
Alfonis2014-04-11 23:11:57 // 51545
én ezért maradok a 16" os méretnél ;) pont megfelel nekem :D
téli szett 95 nyári szett 95Ezer. ez még épp belefér :P skót vagyok? :D
téli szett 95 nyári szett 95Ezer. ez még épp belefér :P skót vagyok? :D
Piritu - 1.000.0002014-04-11 23:09:18 // 51544
A legtöbb Alfa gumiméret "érdekes". A Spider gyári mérete is egy pöttyet több lett volna.
A másik "előnye" a fura méreteknek, hogy nem is gyárt mindenki olyat. A Párducon kipróbáltam volna az Uniroyal-t, de abból nem találtunk 225/50x17-et.
A másik "előnye" a fura méreteknek, hogy nem is gyárt mindenki olyat. A Párducon kipróbáltam volna az Uniroyal-t, de abból nem találtunk 225/50x17-et.
Giuntini2014-04-11 22:51:56 // 51543
Ezért van az, hogy a Mercedes SL-ből csak a hathengeresek igazán eladhatók, a V8 már mindegyik légrugós, állandóan beszarik, és ezért szinte eladhatatlanok. Márkán belül is oriási eltérések vannak.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-11 22:37:23 // 51542
az egy nivomatos 56-ban sem ajándék :)
Liquid2014-04-11 22:32:48 // 51541
a BMW-seknél is jellemző ez a méret.
Liquid2014-04-11 22:32:10 // 51540
jó persze nem minden drága, de ha pl. egy légrugó, vagy egy állítható keménységű gátló bekakil az azért nem egy Panda lengéscsillapító árában van, ilyenekre gondoltam.
Liquid2014-04-11 22:29:02 // 51539
hát igen ez a prémiumság, amit néha nehéz vagy inkább lehetetlen átadni olyannak aki nem próbálta. Apám is meg volt kökönyödve mért került egy vezérlés csere 100e-be a 147-en, aztán Hugom mondta neki, hogy azért mert egy vízpumpa nem 7e hanem 15e...
Meg kell fizetni egyrészt a márka felárat, másrészt meg azt hogy az alkatrészek bonyolultabbak, komolyabbak, mint ahogy az autó is az.
Nem lehet egy 1.7 tonnás 159 lengőkarját egy 800 kilós szuzukiéhoz mérni.
De jó neked, én ritkán találkozok versenyzőkkel :)
Meg kell fizetni egyrészt a márka felárat, másrészt meg azt hogy az alkatrészek bonyolultabbak, komolyabbak, mint ahogy az autó is az.
Nem lehet egy 1.7 tonnás 159 lengőkarját egy 800 kilós szuzukiéhoz mérni.
De jó neked, én ritkán találkozok versenyzőkkel :)
Dömpi (il dottore)2014-04-11 22:27:55 // 51538
na, ezekbe kerülhetne többe is :)
Dömpi (il dottore)2014-04-11 22:26:56 // 51537
Utánanéztem.
A 235/40 19 az alábbi autókon lehet választható gyári méret:
Audi A6 4.2 V8 Quattro (220 kW)
Fiat Ulysee 2.0 D Multijet (100 kW)
Peugeot 407 Coupé 2.7 HDI - 205 (150 kW)
Összesen ennyi, és ebből is egy "féltesó"-féle.
A 235/40 19 az alábbi autókon lehet választható gyári méret:
Audi A6 4.2 V8 Quattro (220 kW)
Fiat Ulysee 2.0 D Multijet (100 kW)
Peugeot 407 Coupé 2.7 HDI - 205 (150 kW)
Összesen ennyi, és ebből is egy "féltesó"-féle.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-11 22:23:46 // 51536
nem olyan drága az alkatrész hozzá pl vízpumpa 10e, vagy a fékbetét 20e jó minőségben...
Giuntini2014-04-11 22:14:17 // 51535
Ebben is igazad van, pl. az enyémre a 225/50R17 jóval drágább, mint a 235/45R17. Ritka méret, nem mindenki gyártja, és kevés autón van.
Giuntini2014-04-11 22:11:07 // 51534
Hát igen. Futóműves haverom kedvesen kihangosítja, hogy mennyibe kerültek a gumik az Alfára. Természetesen az emberek szörnyülködnek. Mert a magyar autós három márkát ismer el prémium autónak. Audi, BMW, Mercedes. A többi nem az. Az Alfa olasz szemét, az autógyártás alja. De az igazságot nem lehet megmagyarázni nekik. Csak annyit mondok: kopogtassák meg az Alfa műszerfalát majd utána a 3-as BMW-ét. Az Alfáé puha, a BMW-nél a keze letörik. Vagy nézze meg kívül-belül. De befogják szemüket fülüket. A Q7-est azért veszi az újgazdag, hogy megmutassa kicsoda ő. Magasan ül, és úgy érzi ő a világ ura. És természetesen a gumiárak is ehhez a imázshoz alkalmazkodnak. És ezekhez úgy tudom, nagyrészt csak defekttűrő gumikat árulnak, amik jelentősen megdobják az árát.
Dömpi (il dottore)2014-04-11 22:09:04 // 51533
Ja, ez így van.
Nagyim is, mikor véletlenül meghallja mennyibe került egy két dolog, mindig mondja, hogy miért nem vettem egy "polgáribb" autót (pl.G astra).
Igazából nem tudom neki megmagyarázni mi a különbség...ezt csak az érzi, aki birtokol egy alfát.
Apropó "polgáribb" autók: újabban azt figyelem, hogy az Octavia-sok meg vannak őrülve! Azt hiszik, hogy valami bazi jó luxusautóban ülnek, ennek eredményeképp úgy mennek, mintha min. Porche lenne alattuk. Mintha valami bizonyítási kényszer alatt lennének. Nem győzöm helyre utasítani őket. :)
Nagyim is, mikor véletlenül meghallja mennyibe került egy két dolog, mindig mondja, hogy miért nem vettem egy "polgáribb" autót (pl.G astra).
Igazából nem tudom neki megmagyarázni mi a különbség...ezt csak az érzi, aki birtokol egy alfát.
Apropó "polgáribb" autók: újabban azt figyelem, hogy az Octavia-sok meg vannak őrülve! Azt hiszik, hogy valami bazi jó luxusautóban ülnek, ennek eredményeképp úgy mennek, mintha min. Porche lenne alattuk. Mintha valami bizonyítási kényszer alatt lennének. Nem győzöm helyre utasítani őket. :)
Dömpi (il dottore)2014-04-11 22:01:50 // 51532
Csak az a röhej, hogy a gumisom mondta, hogy egy 20"-os olcsóbb, mint a 235/40 19.
Ritka idióta méret, és nem is minden gyártó gyártja.
Nem is tudom, van még másik autó, amire ez a mérte való?
Ritka idióta méret, és nem is minden gyártó gyártja.
Nem is tudom, van még másik autó, amire ez a mérte való?
Liquid2014-04-11 21:58:52 // 51531
ez sajna nem a Q7 presztizséről szól :( hanem arról hogy ha költeni kell 100e-nél többet akkor jön a kiskapu keresés, mint általában mikor a már nem fiatal luxusautó tulaj, rádöbben hogy nem véletlenül kapta meg a 20-30-40 millás vasat 2-5-7 milláért....
Pöppet magasabbak alkatrészárak, mint az ugyanannyiba kerülő polgáribb autóknál.
Pöppet magasabbak alkatrészárak, mint az ugyanannyiba kerülő polgáribb autóknál.
Piritu - 1.000.0002014-04-11 21:54:54 // 51530
Azért vannak dimenzióugrások a gumiméretek közt! :-O
16"-os a Spiderre 78e - 17"-os a Párducra 211e - 19"-os neked 270e
16"-os a Spiderre 78e - 17"-os a Párducra 211e - 19"-os neked 270e
Dömpi (il dottore)2014-04-11 21:51:45 // 51529
Nem panaszkodom, csak jeleztem, hogy a köztudatban egy Q7 preztízse és a 159-é mint Makó-Jeruzsálem. Ehhez képest a Q7-re fél misi egy gumiszett, nekem meg a 235640 ZR19 270.000,- Ft volt.
Szóval az arányok...há' érted!
Szóval az arányok...há' érted!
Giuntini2014-04-11 21:43:08 // 51528
Nekem közel 200ezerbe került a négy új Misi. Szeretem az autómat, és úgy érzem megérdemelte. Mellesleg a gumik nem egy szezonra szólnak. Ha mindent egybeveszünk az autó legfontosabb alkatrésze a fék mellett a gumi. Futóműves haveromhoz sorban érkeznek pl. nem régi E Mercikkel, és használt gumikat kajtatnak. A taxisok a legjobbak. Passatokra, Octaviakra olyan gumikat képesek felrakni amit és jó esetben a Balatonon max. a stég mellé raknék a csónakok miatt, hogy ne ütődjenek neki.
Dömpi (il dottore)2014-04-11 21:29:02 // 51527
Azért nekünk se túl sok kell a fél misihez! Tavaly még 85k volt darabja a Bridgestone-nak a mi méretünkben, a Conti - ha jól emlékszem - 100k felet volt kicsivel.
Még most is 66k-ért vettem a Bridgestone Potenza darabját.
És azért hol van a 159 egy Q7-hez képest.
(jó nekünk sokkal többet ér, de egy átlagember szemével sehol sincs)
Még most is 66k-ért vettem a Bridgestone Potenza darabját.
És azért hol van a 159 egy Q7-hez képest.
(jó nekünk sokkal többet ér, de egy átlagember szemével sehol sincs)
GTPeti2014-04-11 21:19:39 // 51526
Dehogy huszonmillás. Max. 5milláért veszik ezeket, használtan ahogy kell, szénnétekerve (és hajtva)... A road presence ugyanannyi, a többit megoldják "okosba".
Liquid2014-04-11 21:19:21 // 51525
hát igen, mert általában akkor szembesülnek azzal hogy fél misi egy szett gumi :)
GTPeti2014-04-11 21:17:31 // 51524
Tegnap a mhelyen pont az olajokról volt szó. Az új 118i-t (turbós) hajtó kolléga büszkén mondta, hogy ő longlife olajat használ és csak 30ezrenként kell benne cserélni. Próbáltam neki mondani, hogy ez nem biztos, hogy bölcs dolog, de jobban tudta, úgyhogy hagytam.
Liquid2014-04-11 21:17:23 // 51523
ezt le lehet mosni...
Dömpi (il dottore)2014-04-11 21:16:39 // 51522
gumisoktól is hallottam, is hogy a legtöbb használt gumit az X6-os, Q7-es, Tuareg-es ML akárhányas tulajok viszik.
HuszonX-millás kocsira van lóvé, a fenntartásra nincs...jellemző.
HuszonX-millás kocsira van lóvé, a fenntartásra nincs...jellemző.
Dömpi (il dottore)2014-04-11 21:14:18 // 51521
Nem a műanyag rész (2.sz) kell, hanem a króm karika a lámpabúra körül.
Dömpi (il dottore)2014-04-11 21:11:45 // 51520
Valaki közületek jött velem szemben az M3 bevezetőn ma kora délután?
Találkozások-HSZ43555
Találkozások-HSZ43555
Giuntini2014-04-11 20:36:23 // 51519
Ez így van. A turbónak mindenképpen van talán alig hallható sípoló hangja, ami a lerakódásoktól felerősödik az idők folyamán. A régi turbós autóknál nem véletlenül kellett 7500km-enként cserélni az olajat. Én régen évi 60000km-t mentem, volt olyan időszak, hogy havonta kellett a Croma 2.5 TD-be olajat cserélnem. A Mareanál szigorúan betartottam a 10000-et. Az Alfánál viszont nem fogom betartani a 30000-et. Most már mióta megvan (hét hónapja) most lesz benne 10ezer, és le fogom cserélni az olajat. Mielőtt megvettem, vezérműszíjat, és olajat cseréltek, de a saját megnyugvásom érdekében lecserélem, mert nem tudom, milyen olajat raktak bele.
tdemeter2014-04-11 19:05:35 // 51518
Nos, ma megmertem a kedvedert, 1500 es 2500 kozott van hangja de csak hidegen.
Fel meleg (70 fok) allapottol mar nem sipol.
Engem nem zavar, jol huz a gep es a szamitogep sem jelzett meg hibat.
Korabban volt egy xara picassom, az olyan 150e km-tol kezdett el sipolni.
A szervizben mondtak, hogy nem kellett volna tartani a 20000-es szerviz intervallumokat.
Azota minden kocsimban tizezrenkent cserelek olajat.
Az alfa viszont kinti lizinges kocsi volt, ott gondolom betartottak a 30e km-es periodusokat.
Mindenki dontse el, hogy most ez jo vagy sem.
En megertem oket, a gyar szerint ez igy oke, a szervizeket elvegeztek, ha nem birja a kocsi arrol biztosan nem az uzemelteto tehet.
Fel meleg (70 fok) allapottol mar nem sipol.
Engem nem zavar, jol huz a gep es a szamitogep sem jelzett meg hibat.
Korabban volt egy xara picassom, az olyan 150e km-tol kezdett el sipolni.
A szervizben mondtak, hogy nem kellett volna tartani a 20000-es szerviz intervallumokat.
Azota minden kocsimban tizezrenkent cserelek olajat.
Az alfa viszont kinti lizinges kocsi volt, ott gondolom betartottak a 30e km-es periodusokat.
Mindenki dontse el, hogy most ez jo vagy sem.
En megertem oket, a gyar szerint ez igy oke, a szervizeket elvegeztek, ha nem birja a kocsi arrol biztosan nem az uzemelteto tehet.
mizooo2014-04-11 16:33:17 // 51517
Ez így van, de a szóráskép alapján a nagyját ki fogja szűrni :D. Majd ha aszfalt lesz mindenhol leszerelem, de jelenleg tökig érő sárban tudok csak hazajönni egy-egy esős időszak után. Ma is mosogattam és ahol tiszta sár szokott lenni ott most tiszta karc, polírozhatok egy csomót megint. GRRRR
David | Centocinquantanove2014-04-11 15:55:37 // 51516
Ezen így első ránézésre a felszerelt gumi ezt a promblémát nem fogja "résmentesen" megoldani... :)
mizooo2014-04-11 15:51:31 // 51515
Roll19832014-04-11 15:39:53 // 51514
El akarta bitzos csúnyítani. :)
Liquid2014-04-11 15:34:00 // 51513
uh, ezt mééér? :)
mizooo2014-04-11 15:30:29 // 51512
Ricsi 1472014-04-11 14:06:52 // 51511
Biztos gyujtenek az uj Q7-re, meg kell fogni minden fillert... :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-11 13:58:57 // 51510
úhhh Q7-re féktárcsa, betét a 4e ft-os kopásjelzőre nincs pénz :))) átrakják a régit....
Csabi2014-04-11 12:11:49 // 51508
.......................2014-04-11 09:27:14 // 51507
nincs egyben ,
a ködlámpa elött takaró müanyag külön alkatrész
a ködlámpa elött takaró müanyag külön alkatrész
Giuntini2014-04-11 09:12:37 // 51506
Nekem az egyik ködlámpámon sajnos van egy repedés, amikor kérdeztem mondták hogy egyben van az egész.
Dömpi (il dottore)2014-04-11 09:05:28 // 51505
Nem tudja valaki véletlenül, hogy ha vennék új ködlámpákat, akkor ahhoz van-e a szettben külső krómkarika is?
A VTT előtt rendbe lesz téve a lökhárítóm, és ha már fényezik, ahhoz meg ugye szétszedik, akkor lehet ködlámpát 9is cserélek, mert a foncsor belül alul sárga, a krómgyűrűjén meg pöttyök vannak (téli sózás hatása - gondolom)
A VTT előtt rendbe lesz téve a lökhárítóm, és ha már fényezik, ahhoz meg ugye szétszedik, akkor lehet ködlámpát 9is cserélek, mert a foncsor belül alul sárga, a krómgyűrűjén meg pöttyök vannak (téli sózás hatása - gondolom)