Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2014-04-17 09:25:32 // 51904
Nem, ez teljesen a gyári méret, 120-nál 2km/h eltérés van pluszban. Ezt egész pontosnak lehet mondani. Igaz a télivel mértem.
Liquid2014-04-17 09:14:21 // 51903
az fura, mert átmérőben jóval kisebb, nem a 225/55-re gondolsz, mert azzal teljesen pontos
Giuntini2014-04-17 08:45:38 // 51902
Helyesbítek a 164, de ott még voltak komoly eltérések.
Giuntini2014-04-17 08:41:07 // 51901
Akkor még nem voltak együtt, de lehet, hogy ők is kaptak abból a szarból. Mindenesetre az Alfasudig nem rohadtak annyira, az viszont három év alatt lerohadt. Az első közös járgány a Fiattal a 155 volt.
mex862014-04-17 08:31:39 // 51900
én ugy tudom az oroszoktol kapott acél miatt volt annyira xar a lemezminöség amit onnantol kaptak hogy a 124est lincencbe adtäk. de ez elég elhuzodo dolog volt
vagy akkoriban még nem is volt együtt az Alfa és a Fiat?
Giuntini2014-04-17 08:14:12 // 51899
Nálam is, a 225/50r17-el pontos az óra
ValeRossi462014-04-17 08:13:01 // 51898
Kozármislenyen vagy környékén nem jár valaki holnap? :p
ValeRossi462014-04-17 08:11:55 // 51897
Én óra szerint német pályán 220at mentem,3 fő és csomagok. nekem is kevésnek tűnik a 185.
Simán feltudom vinni 190-200 ig,onnan kicsit lassabban megy :D
Giuntini2014-04-17 08:04:59 // 51896
Ennek a legszebb példája az Alfasud , de az abszolút mélypont az Arna volt. Érdekes, hogy a hatvanas, és hetvenes évek elején nem rohadtak annyira, utána kezdődött a gyártás költségeinek csökkentése.
mex862014-04-17 07:57:13 // 51895
ez nekem igen gyengének tünik.

tudom nem nagy összehasonlitäsi alap
az én 2.4esem ora szerint 220ig viszonylag simän ment 3 fövel 17es kerékkel, toväbb nem löttem de nem volt a vége.

(a chippes 166om ami valszeg elég keményen fel volt huzva 250et is mutatott óra szerint..., hogy ott mennyi volt a csaläs nemtom de sokkalsokkal durväbban ment mint a gyäri 159 2.4jtdm)

itt a német pályákon van lehetöségem néha lelépni :D bär nem ez az ältalänos nyilvän csak ez is mutatója lehet rendben van-e a kocsi, hogy tudja-e amit kell neki.
mex862014-04-17 07:55:19 // 51894
ja de volt mégszarabb lemez ami mär ujkoräban is rohadt :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-04-17 07:18:19 // 51893
sajnos kategóriájában az 59 a legnehezebb adott lóerő mellett családiasabb, mint a konkurencia családi autói
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:20:44 // 51892
ergo a télivel sem ment valójában 185-öt :( csak kb. 165-öt (az eltérési görbe nem lineáris, hanem degresszív)
Liquid2014-04-16 23:17:49 // 51891
ha a 19-est vesszük alapul akkor a 215/55R16-tal 100 helyett 104-et mutatna
legalábbis a kalkulátor szerint
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:14:58 // 51890
és a 215/55 R16-tal alá- vagy föléintonál?
Liquid2014-04-16 23:13:48 // 51889
a 235/40R19-el majdnem teljesen pontos az óra
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:11:27 // 51888
...feltéve, hogy marad egyben példány belőle...

Ne felejtsük el, akkor még nem volt ilyen fogyasztói piac és beépített avulás.
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:09:35 // 51887
..ja, aki nem tudná: 1.9 8V, chippelve, de nem tudni mennyivel (többek véleményét összegezve kb. 140-150 LE között lehet)
Dömpi (il dottore)2014-04-16 23:07:07 // 51886
Amúgy az alábbi megfigyelésem van:

- tavaly a kopott 255/35 ZR19-el alattam mentem 170-et
- idén a kopott 215/55 R16 téligumikkal (sima acélfelnin) mentem 185-tel
- a minap a zsír új 235/40 ZR19-el padlózva (!) tudtam 160-at menni és nem akart tovább

Mindez óra szerint.
Nem tudom ennek mi lehet az oka.
- az átmérőkülönbség? (ugye átmérőben a 255/35 és a 235/40 között +10mm van)
- a kopott vs. új gumi tapadása?
- melyik méretnél pontosabb az óra?
Meg kellene már nézni GPS-el hogy mennyi az annyi.
Giuntini2014-04-16 23:00:31 // 51885

Annyit még hozzátennék, ha a 159-et méltatjuk, hogy nekem az első igazi klasszikus Alfa berlina a 2000-es volt a 70-es évek elejéről. Római barátunknak ez volt, de akkor sajnos még jogsi nélkül nem volt módom kipróbálni. Később rengeteg szép autót terveztek, pl.164, de az újabb igazi klasszikus szépség a 2000 Berlina óta a 159. A 159 formája valóban méltó utódja a 2000-nek (ezt még a 156-nál sem éreztem). Én úgy érzem, hogy a 159 harminc-negyven év múlva ugyanolyan formai remekműnek fog számítani mint ma negyven év múltán a 2000-es.
Liquid2014-04-16 22:44:31 // 51884
"Tök mindegy milyen motor van a 159-ben, ha feltűnik a visszapillantóban, húznak ki a külső sávba.
Ennyi."
ez így igaz, és milyen jóóó :)
Dömpi (il dottore)2014-04-16 22:42:08 // 51883
Nos, lássuk csak milyen autókat vesznek az átlag családok.
pl. Skoda Octavia 1.4 benya, Dacia Sandero, Ford Fusion, Opel Astra, Ford Mondeo 1.6 dejzel (de lehetne 2.0 dejzel is), VW Jetta valami alap motorral, Ford Focus (3-as) valami alap motorral, soroljam még? Lehetne órák hosszat.

Tök mindegy milyen motor van a 159-ben, ha feltűnik a visszapillantóban, húznak ki a külső sávba.
Ennyi.
Pityukoma2014-04-16 22:38:08 // 51882
De szépen összefoglaltad :-) Ennyi.....
Giuntini2014-04-16 22:21:17 // 51881
Én nem is csak a robosztusságot emelném ki. Azt az el nem múló szépséget, amit ez az autó közvetít a környezete felé. Éppen a napokban nézegettem az olasz Auto Scoutot. 70-es évek elejéről Alfa 2000-esek 15-20000€ környékén mozognak. Ennél beszédesebb adatok nem kellenek.
Ricsi 1472014-04-16 22:01:21 // 51880
De meg a kanyarban is :) szeretem mikor nagy vaganyan oda lep neki az elottem levo megyunk 150 kornyeken elhuzni ugye nem tud... Kanyarban meg mar veszi is el a gazt, en meg konnyeden megyek a kanyarban is ugyan ugy 150-el vagy amennyivel csak jonak latom... :)! A 159 egy tokeletes auto! Birom mikor pirosnal vagy ket savon egy masik auto melle kerulok erzodik, hogy a 159 mennyivel robosztusabb, erosebb, felsobbrendubb auto a legtobb forgalomban levo gepnel...! De persze ez csak az en velemenyem!
Csabi2014-04-16 21:42:57 // 51879
Az akkor jó ár volt, a kinti viszonylatban főleg...szerintem lekapták a hűtőket...de mindegy is kész van aztán minden happy :)
Én holnap megyek érte, ma beszéltem velük, az egész elejét lekapták, majd vissza 7órába telt...csak az árak viszonylatában írom, h itt nálunk AR márkaszervizben 56ezer munkadíjban állapodtunk meg és két nap csereautó ingyenben (1,4puntesz :) ) szóval még nem vettem át az autót, de eddig csak pozitív ingerek értek a szervizzel kapcsolatban...
Ricsi 1472014-04-16 21:42:09 // 51878
Ez a hatsokeres dolog, elegge bmw-s beszolas volt... :D En egyebkent semmi penzert nem cserelnem le 1.9-re :) sot ha lesz +ba annyi penzem akkor a chip is belekerul :)! Hat ha ezzel vicc gyorsulni, akkor nem tudom az a par autos melyik kategoriaba tartozik akit legyorsultam, akár nullarol akar 150-tol huztam el, aztan lehet az audi is meg akar bmw is (pedig az hatso kerekes :D) ;)! Eddig egyedul egy bmw 330I (258 Le gyarilag) "gyozott le", az is 150 nel tudott elmenni mellettem, addig en voltam a nyero :D. Pontosan vezetett szervizkonyvrol meg annyit, hogy volt a csaladban egy uj L200, asszem 3 evig volt meg, eladasra kerult, de elveszett a szervizkonyve... Bementem a markaszervizbe, 20 ezerert vettem egy ujat, es megkerdeztek h mit irjanak bele...!
Giuntini2014-04-16 21:36:33 // 51877
Szenzációs a kanyarodási képessége, kanyarból kijövet a 2.4 irgalmatlanul tol.
mex862014-04-16 21:28:47 // 51876
ja még generátorcseréhez:
az volt a papiron hogy az elejét szétkapták hozzá és a zárhidat valami szervizállásba tették (ilyet eddig négykarikásoknál hallottam lehet onnan másolták csak a szöveget) hozzá ergo hűtőpakk nem jött ki meg a klíma se lett leeresztve elvileg.

szóval vagy ügyesek vagy nem mondtak el mindent hogy hogy csinálták de nem köpködtek :D
.......................2014-04-16 21:26:30 // 51875
qurvára nem érezni hátrányát hogy elöl hajt,a 159 2,4 nek
rendes gumi kell rá

a Brera előtt 330d 3 as kupét nézegettem,de a Mito után csalódás volt a kanyarodási feeling

kanyar elején orrtolós ,aztán gázra meg riszálja a farát a BMW

a Brera meg semlegesen kanyarodik végig a kanyarban,szóval jobb
mex862014-04-16 21:24:58 // 51874
Üdv Cartársak!

Igértem referálok generátorcsere ügyben.
Namármost ittkint németben számlásan 269 ojromba fájt a dolog munkadíj része falun nem márkaszervizben, +18e otthon szla nélkül a hibátlanként vett amúgy szar tartalék generátor javítása.

Döntse el ki ki maga sok-e vagy kevés.
Itteni viszonylatban, meg a jósolt 7-8 órához képest szerintem igen jól jártam. Ahogy írtam is már ilyen 400 eurokat vizionáltam, márkaszervizben volt akinek 580 volt a munkadíj maga.
A ráforditott óra nem derül ki a számlából csak egy felsorolás miket csináltak és a végén egy ár plusz apróanyag ár.
Ha 7-8 órával osztom az összeget akkor 35-37 ojros munkadíj jön ki, szerintem ennél lehet többért dolgoznak mivel márkaszerviz pl ausztriában 70 ojrot kóstál óránként.

Ja és a legjobb az egészben, mondják kicserélték a generátort, közben meg kiderült hogy itt is valami kábelgond is volt ami miatt lehetett az egész azt is cserélték, ergo a generátor lehet jó is volt :D
De már nem tették vissza a régit.
:D

A lényeg, kész a vas, következő 2 hétben 3000km-nek nézünk elébe, ennyit nem is mentem vele idén mióta használom, remélem gond nélkül fogja falni az utakat, főképp hogy otthon némi "okosítást" is kap végre :)
Majd arról is írok.
Giuntini2014-04-16 21:24:52 // 51873
Németek elismerték, szlalomban, stabilitásban odaver a 3-asnak.
avvocato2014-04-16 21:22:51 // 51872
Tegnap Miskolcról Balassagyarmatra mentem a 159-el. Hatvan után egy kanyargós,haladós úton kellett menni Szécsény felé hegyen-völgyön át Nem is tudom mikor autóztam ilyen jót. Ismét megállapítottam hogy a 159 hihetetlenül jó konstrukció, élmény vezetni, igazi grandturismo.Elképesztően stabil a kanyarokban, futóműve igazi telitalálat.Én a 2.2 jts motorról is csak jót tudok mondani, nagyon nyomatékos, ritkán kell visszakapcsolni, igaz nem 6 litert fogyaszt, bár még mindig jobban járok, mintha dízeles macerákra kellene 100ezreket költeni.
Csabi2014-04-16 21:17:59 // 51871
Az inkább az 1/3-ad táv volt

ez a fele, és ha jól emlékszem a 2.0 az a 170 lovas változat volt...
Csabi2014-04-16 21:11:09 // 51870
Új kuplunggal biztos bírná, bár kérdés meddig...Inkább a motort cseréld 2,4-re ne a kuplungot :D
KollerT2014-04-16 21:10:52 // 51869
Te mennyire húztad fel a 136Le-t? Ezzel a chip tuningos kuplung csúszással nem lehet valamit csinálni? :(
Liquid2014-04-16 21:08:42 // 51868
KUL 2013, 2.4 vs 2.4 vs. 2.0...
(ez kb. 2/3 távnál volt, ami mondjuk 150m)
Shadin2014-04-16 21:03:42 // 51866
Hát köszi :-)
Shadin2014-04-16 21:02:17 // 51865
a 3-as miatt kell kuplungot cserélnem ha nem lohadok le :-D elég volt az a 136 ló is. most figyelhetek, hogy mikor taposom és hogy. nem jó a 2.4 kuplungja az 1.9-be?
KollerT2014-04-16 21:01:41 // 51864
Tegnap elindultunk bulizni és Veszprémben kötöttünk ki, aztán napfelkeltekor csináltam egy képet, hogy legyen olyan, amin a kocsi és én is rajta vagyok. :)
Giuntini2014-04-16 21:01:09 // 51863
Azért ezt nagyon tévesen látod. Ezt gondolom Liquid car-társ is nagyon hamar le fogja reagálni. Az első dolog, ha takarékoskodni akarsz, akkor ne Alfát vegyél. A 2.4-est meg irdatlanul meg lehet szeretni. Hogy miért? A gázpedál nem arra van, hogy mindenhol nyomni mint süket az ajtót. Szerintem nevetséges főleg a 2.4-el legyorsulgatni az Octaviásokat, Focusoszosokat. Ezzel az autóval nem kell az erőt fitogtatni, mert úgy is te tudod, hogy mit tud az autó. Az, hogy kevésbé megbízható, ez is baromság. A DPF a városi használatban könnyebben eltömítődik. A gumikat, pedig nem koptatja jobban, hiszen ezek az abroncsok úgyis lekopnak max 40000alatt. Ha többet áldozol, ami a 2.4 fenntartásával jár, akkor valóban magasabb fogyasztást kapsz, főleg a Q-tronic, Q4-nél, magasabb adót. De aki ezt megveszi, annak tudnia kell erről. Cserébe ezekért a többlet költségekért kapsz egy állandóan minden zsigeredben érződő erőtartalékot, diesel mértékkel mérve, sportos, kicsit gurgulázó motorhangot, és az automatánál főleg érződő nyomatékot. Igen, a 2.4 automatával passzol. Kézi funkciót nem is akarod használni, olyan finoman vált. És ha a 2.4 -et berakod sportba, hát akkor felszedi a betont. De ha autópályán lepadlózod (kick-down) 120-nál visszavált 5-be, akkor felszedi az aszfaltot. És ahogy Liquid car-társ fogalmazott, fenyegetővé válik a hangja. A 3-as BMW, hiába hátsókerekes még nem sportautó.
Shadin2014-04-16 21:00:05 // 51862
Ezzel kell kezdenünk :-D Egy csajos Jäger után tuti legyorsullak :-D
Csabi2014-04-16 20:58:40 // 51861
Q4 nélkül is lehet neki taposni, az első kettő fokozatban pörögnek ki a kerekek, a többiben nincs gond....és 3-tól felfele igazi élmény...szerintem :)
Shadin2014-04-16 20:58:20 // 51860
ue. van a két évvel későbbi listában is, meg egy 2008-as németben.
Ákos (dewvil)2014-04-16 20:58:19 // 51859
csatlakoznék:) első kocsim volt.
fiatal voltam, vad, mohó, rettenthetetlen, bátor, erős:):)
aztán ugye értek engem is meglepetések, mikor a felüljáró alatt a kanyarban rántottam egy racsnit nem is tudom miért, és szemeztem a buszsofőrrel:)
Liquid2014-04-16 20:57:25 // 51858
Okéfőnök! Majd kerítünk egy józanodási "ablakot" a VTTn :)
KollerT2014-04-16 20:56:56 // 51857
Jólvan, nekem tényleg mindegy. Szerintem olyat vegyen, aki ilyet szeretne, amihez minden papír megvan, és minden tip top.
Nekem tényleg full mindegy, hogy milyen erős, mert 60al megyek városban, lehetőleg dugókat kerülve, autópályán meg 160-al.

A 2,4-es megbízhatóság vs 1,9-est pedig itt ott olvastam, meg mondták, lehet nem így van.
Liquid2014-04-16 20:56:30 // 51856
köszi!
Shadin2014-04-16 20:55:22 // 51855
Muszáj vinned majd egy kört :-D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak