tdemeter2014-05-10 18:04:02 // 53204
Pollenszurot is cserelj! Abba rohad bele a cucc nagyon...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-10 17:45:13 // 53203
ott látod nem tudom, még nem volt és nem is lesz fosvágenem
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-10 17:43:50 // 53202
aham és a párát a Dzsin szedte le, meg tudom különböztetni, hogy a led világit vagy be is húz a klíma szabadonfutója :)
Tibcsi1662014-05-10 15:56:18 // 53201
2.4JTDm motorosok figyelem! Olajat cseréltem múlt hétvégén!! 1liter olaj van az olajhűtőben, ami sima olajcsere közben nem folyik ki!! blog
Alfonis2014-05-10 15:35:32 // 53200
este tisztítom a klímát... mivel elég büdös volt egyből belenyomok kettőt! ;D nagy autóba töményebb mennyiség. ezt a padlóra kell tenni és aeroszol formában tisztít. kerülöm a habot.
A DPF tisztítós alapjárat fulladozásos sztorimra amit pár bejegyzéssel előbb írtam nincs ötletetek? nemakarom igénybe venni az assistance szolgáltatást ha nem muszáj :P
droberto2014-05-10 15:30:25 // 53199
Itt le van írva milyen kocsi, melyik vezérlőjét milyen típusú interfésszel, melyik adapterrel lehet vallatni.
Csabi2014-05-10 15:03:58 // 53198
Nálam simán megy ELM-el, adapter nélkül.
mex862014-05-10 14:59:34 // 53197
amúgy melyik színű adapter kell ahhoz hogy a klímát elérjem?
vagy elég oda a sima ELM?
KKL-el ugye nem érem el.
de egyre nagyobb a gyanúm hogy ez valami kontakthiba lesz csak.
biztosítékokat már átmozgattam meg megpucoltam
vagy elég oda a sima ELM?
KKL-el ugye nem érem el.
de egyre nagyobb a gyanúm hogy ez valami kontakthiba lesz csak.
biztosítékokat már átmozgattam meg megpucoltam
mex862014-05-10 14:57:11 // 53196
kb. 12. automataklimás autom szal azért valamennyire tiszta mikor mit kéne csinálnia :)
GTPeti2014-05-10 14:56:49 // 53195
"melegben is tudsz fűteni, télen meg müxik a klíma is"
Ez két egymással nem összefüggő dolog. A klíma 5-6 fok körültől nem megy. Az LED világít, de a kompresszor nem kapcsol be. Az imént leírt okokból.
Ez két egymással nem összefüggő dolog. A klíma 5-6 fok körültől nem megy. Az LED világít, de a kompresszor nem kapcsol be. Az imént leírt okokból.
mex862014-05-10 14:56:33 // 53194
ez így tiszta.
de ha kinti 15foknál vizsgálnám mégpedig úgy hogy LO-ra tekerem, és a hópihe világít, az az én olvasatomban azt jelenti hogy jeges levegőnek kéne jönnie.
nem télen akartam vizsgálni nyilván :)
de ha kinti 15foknál vizsgálnám mégpedig úgy hogy LO-ra tekerem, és a hópihe világít, az az én olvasatomban azt jelenti hogy jeges levegőnek kéne jönnie.
nem télen akartam vizsgálni nyilván :)
mex862014-05-10 14:54:55 // 53193
nem urban legend, négykarikásaimnál sem ment, ott asszem -2 volt a határ.
könyvében is benne volt
kondenzviz belefagyás ellen
könyvében is benne volt
kondenzviz belefagyás ellen
bonzo2014-05-10 13:47:52 // 53192
Köszönöm! hétfőn felhívom őket!
Shadin2014-05-10 13:37:58 // 53191
Még ha van is hópihe tépen, akkor sem tud kompresszor által hűteni. Nem értelmezhető...
Csabi2014-05-10 10:50:40 // 53190
nem, ezek a tények,és nem legenda :) ha -6ban bekapcsolt a kompresszor akkor nem működött a védelem, ergo rossz...
4fok alatt sem a 156, sem a 159, és jó rendszernél egyik kompresszor sem kapcsol be, azért, nehogy folyadékot szívjon a kompresszor (nem tud elpárologni, az elpárologtatóban a hideg miatt, vagy mert lefagy) , és ugyebár a folyadékot bajosan lehet összenyomni....
4fok alatt sem a 156, sem a 159, és jó rendszernél egyik kompresszor sem kapcsol be, azért, nehogy folyadékot szívjon a kompresszor (nem tud elpárologni, az elpárologtatóban a hideg miatt, vagy mert lefagy) , és ugyebár a folyadékot bajosan lehet összenyomni....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-10 10:40:59 // 53189
majd próbáld ki ezek az urban legendek én -6 fokban is bekapcsoltam a klímát és működött :)
Csabi2014-05-10 10:32:15 // 53188
Jah, ha feltekered 32fok fölé akkor ha a kocsiban 50fok van akkor is fűt, megjelenik a "HI" felirat...
Télen már más a helyzet, 4-5 fok alatt hiába kapcsolod a hópelyhet, nem fog a kompresszor bekapcsolni, nehogy lefagyjon a rendszer...
Robi szerintem a full-auto módra gondolt...
Télen már más a helyzet, 4-5 fok alatt hiába kapcsolod a hópelyhet, nem fog a kompresszor bekapcsolni, nehogy lefagyjon a rendszer...
Robi szerintem a full-auto módra gondolt...
Csabi2014-05-10 10:28:20 // 53187
Akkor ott valami nem kerek, alapjáraton bekapcsolt klímánál elkell, h érje a 16bart, és kapcsolnia kell a ventiknek is...(ki-be kapcsolgatnia ~25°C kinti hőmérsékletnél)
Liquid2014-05-10 10:27:58 // 53186
az automata és a digit klíma a beállított hőmérsékletet próbálja tartani, ha ez nyáron 40 fok akkor azt, ha télen 10 akkor azt :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-10 10:20:35 // 53185
ez nem igaz...melegben is tudsz fűteni, télen meg müxik a klíma is
droberto2014-05-10 10:12:45 // 53184
Mivel automata a klíma, figyelembe veszi a külső hőmérsékletet. Azaz ettől függően hűt vagy fűt.
Melegben nem tudsz fűteni, télen meg klímázni.
Melegben nem tudsz fűteni, télen meg klímázni.
mex862014-05-10 10:00:59 // 53183
hát nemtom mi ez.
meg vagyok áldva a klimákkal.
Faterom az én volt offomat hajtja, abból ki volt szedve a klíma mikor vettük (motorcsere volt kisebbre mielőtt megvettük, természetesen a kettő klímája nem passzolt) és össze kellett hozni, nem volt kis mutatvány de már megy.
meg van most egy off kisautónk is, ott is volt töltés, volt is valami kevéske gáz benne, de az sem akar hűteni sőt ott a komp sem indul be.
perssze a klímás ember csak tölteni tud, diagolni már nem így nem derült ki nyomáskapcsoló és egyebek okék-e vagy kompresszor lesz-e.
meg vagyok áldva a klimákkal.
Faterom az én volt offomat hajtja, abból ki volt szedve a klíma mikor vettük (motorcsere volt kisebbre mielőtt megvettük, természetesen a kettő klímája nem passzolt) és össze kellett hozni, nem volt kis mutatvány de már megy.
meg van most egy off kisautónk is, ott is volt töltés, volt is valami kevéske gáz benne, de az sem akar hűteni sőt ott a komp sem indul be.
perssze a klímás ember csak tölteni tud, diagolni már nem így nem derült ki nyomáskapcsoló és egyebek okék-e vagy kompresszor lesz-e.
mex862014-05-10 09:57:18 // 53182
köszi az értékeket, ezeket megnézem.
ventik akkor nem mennek mikor álló helyben próbálgatom és nem is hűt
viszont külön funkciótesztelve a ventit működnek a fokozatok szóval azzal nincs baj, arra is gondoltam h esetleg ez nem jó és azért nem kapcsol, de nem.
ventik akkor nem mennek mikor álló helyben próbálgatom és nem is hűt
viszont külön funkciótesztelve a ventit működnek a fokozatok szóval azzal nincs baj, arra is gondoltam h esetleg ez nem jó és azért nem kapcsol, de nem.
mex862014-05-10 09:50:43 // 53181
pedig keményebbnél kellene jobban mennie meg kevesebbet ennie
Ákos (dewvil)2014-05-10 08:17:59 // 53180
hat 130 nal 1900 150 nel 2100.
a 4. 5. 6. fokozatot pedig 70 90 110 kapcsolja.
a 4. 5. 6. fokozatot pedig 70 90 110 kapcsolja.
Dömpi (il dottore)2014-05-09 22:19:40 // 53178
pontatlan az órád a kisebb kerék miatt (többet mutat, mint amennyivel mész)
Alfonis2014-05-09 22:18:06 // 53177
Mai hazafele úton elértem a 140E km t ... nemtom, h ez jó e vagy túl sok :D
másik jelenség, győrbe érve előztem egy jó nagyot nagy gázzal kihúzatva. lápáig nyomtam majd megállás. érzem h alapjárat rángadozik kicsit kattogós hang. hú mondom ennek nincs olcsó hangja. már városban mentem menet közben semmi baj. váltások jók, jól megy de fura volt kicsit vagy csak a tudat.
pár perc volt mire rájöttem, h épp regenerál, így még amit sosem csináltam, h én is tettem egy extra kört méghozzá főútra kitérve míg be nem fejezi. utána persze minden OK lett, a kattogásos majdnem lefulladásos alapjárat egyenletlenséges szar megszűnt.
Készítsem a fúrószárat?
Dömpi (il dottore)2014-05-09 22:05:10 // 53176
Te vagy a legjobb barát! az egyik :)
Dömpi (il dottore)2014-05-09 22:02:45 // 53175
Viszont egy érdekes dolgot meg kell osszak!
Amióta fent vannak a nyári kerekek (vadiúj 235/40 ZR19 Bridgestone Pot. ER050A), arra lettem figyelmes, hogy míg a téli kerekekkel (215/55 R16) a fogyasztásom 120-as utazótempónál 5,4-6,8 között ingázott (szél, emelkedő/lejtő, száraz/nedves útviszonyok - függvényében), addig az új nyári garnitúrával 7,2-8,8 (!) között!!!
Nem értettem a dolgot, mert tavaly 255/35 ZR19 volt fenn, ami azért szélesebb, bár 9 mm-rel kisebb az átmérője, és igaz, az Michelin PS2 volt és kopott is volt, de azzal 6.0-7.0 között (függően a fenti körülményektől) eljárogattam 120-as tempónál.
Mér minden rosszra kezdtem gondolni (EGR-szívósor-turbó lerakodások, porlasztócsúcs stb.).
Ja, és lomhának éreztem a kocsit - erről néhány napja írogattam is.
Na, most jön a lényeg.
Eddig mindig az utcánk sarkán lévő MOL kúton állítottam be a nyomást: elöl 2,7, hátul 2,5 (ahogy a könyvben van).
Ma, útban BP-re megálltam egy Avanti kútnál és rámértem a guminyomásra.
Majd hanyatt estem!
3,4-3,2 volt az érték. Igaz, addig mentem kb. 35 km-ert, a gumi már kezdett felmelegedni. DE AKKOR IS!
Gyorsan leengedtem az ottani mérőóra szerint elöl 2,9, hátul 2,7-re. Lejjebb nem mertem, merthogy nem hidegen történt a mérés.
Már az út további részén (kb. 60 km) figyeltem, hogy a fogyasztás visszatért a normális tartományba, olyan 6,0 - 6,8 lett.
Aztán az M0-án volt egy szép hosszú regen 115-120-as tempónál.
Na, hazaindulás után (álltam Pesten vagy 5 órát, szóval le tudott hülni a gumi), 2 km-re az M3 bevezető felhajtója előtt megálltam a MOL kúton.
Láss csodát, hidegen elöl 2,7 volt, hátul 2,5. Ici-picit kellett igazítanom, hogy tengelyenként pont egyforma legyen.
Hazafelé újra normális fogyasztási értékeim voltak, 120-as utazónál hozta az 5,9-6,8 közötti értéket.
Hazaérve: 93, 8 km, átlagseb. 83 kmh, átlagfogy. 6,3
Amit nem értek:
Eddig azt hittem, hogy keményebbre fújt guminál kevesebb a fogyasztás. De nem!
Srácok, hogy van ez?
Amióta fent vannak a nyári kerekek (vadiúj 235/40 ZR19 Bridgestone Pot. ER050A), arra lettem figyelmes, hogy míg a téli kerekekkel (215/55 R16) a fogyasztásom 120-as utazótempónál 5,4-6,8 között ingázott (szél, emelkedő/lejtő, száraz/nedves útviszonyok - függvényében), addig az új nyári garnitúrával 7,2-8,8 (!) között!!!
Nem értettem a dolgot, mert tavaly 255/35 ZR19 volt fenn, ami azért szélesebb, bár 9 mm-rel kisebb az átmérője, és igaz, az Michelin PS2 volt és kopott is volt, de azzal 6.0-7.0 között (függően a fenti körülményektől) eljárogattam 120-as tempónál.
Mér minden rosszra kezdtem gondolni (EGR-szívósor-turbó lerakodások, porlasztócsúcs stb.).
Ja, és lomhának éreztem a kocsit - erről néhány napja írogattam is.
Na, most jön a lényeg.
Eddig mindig az utcánk sarkán lévő MOL kúton állítottam be a nyomást: elöl 2,7, hátul 2,5 (ahogy a könyvben van).
Ma, útban BP-re megálltam egy Avanti kútnál és rámértem a guminyomásra.
Majd hanyatt estem!
3,4-3,2 volt az érték. Igaz, addig mentem kb. 35 km-ert, a gumi már kezdett felmelegedni. DE AKKOR IS!
Gyorsan leengedtem az ottani mérőóra szerint elöl 2,9, hátul 2,7-re. Lejjebb nem mertem, merthogy nem hidegen történt a mérés.
Már az út további részén (kb. 60 km) figyeltem, hogy a fogyasztás visszatért a normális tartományba, olyan 6,0 - 6,8 lett.
Aztán az M0-án volt egy szép hosszú regen 115-120-as tempónál.
Na, hazaindulás után (álltam Pesten vagy 5 órát, szóval le tudott hülni a gumi), 2 km-re az M3 bevezető felhajtója előtt megálltam a MOL kúton.
Láss csodát, hidegen elöl 2,7 volt, hátul 2,5. Ici-picit kellett igazítanom, hogy tengelyenként pont egyforma legyen.
Hazafelé újra normális fogyasztási értékeim voltak, 120-as utazónál hozta az 5,9-6,8 közötti értéket.
Hazaérve: 93, 8 km, átlagseb. 83 kmh, átlagfogy. 6,3
Amit nem értek:
Eddig azt hittem, hogy keményebbre fújt guminál kevesebb a fogyasztás. De nem!
Srácok, hogy van ez?
Alfonis2014-05-09 22:01:49 // 53174
also. 2 éve van nálam. eddig nem tisztítottam nem bűzlött. mindig ment a klíma auto módban. most bűzlik először :P gyorsan kell valamit csinálnom mert jönnek a jó idők :P
Alfonis2014-05-09 21:59:53 // 53173
mert én nyáron autóban két szerepet töltök be. szaunába vagyok , utazok.minek tisztítanám :D
GTPeti2014-05-09 21:47:22 // 53172
De ha két éve is szaga volt, akkor miért nem tisztítottad/tisztíttattad meg? Gondoltad megunják a baktériumok és elmennek maguktól? :)
Alfonis2014-05-09 21:45:11 // 53171
itt van jelentősége annak, hogy ki mennyit szellent az autóban és milyen sűrűt. :P
2 éve van nálam bűzlik mit a csoda :D be se merem kapcsolni :D de érdekes mert volt h bekapcsoltam bűzlött, kikapcsoltam elment. de nem voltam benne biztos h a klima volt másnap bekapcsoltam nem bűzlött és örültem. most már nem örülök mert mindig bűzlik :D
2 éve van nálam bűzlik mit a csoda :D be se merem kapcsolni :D de érdekes mert volt h bekapcsoltam bűzlött, kikapcsoltam elment. de nem voltam benne biztos h a klima volt másnap bekapcsoltam nem bűzlött és örültem. most már nem örülök mert mindig bűzlik :D
Dömpi (il dottore)2014-05-09 21:38:42 // 53170
Sziasztok!
Fontos dolog!
Ha valaki tőlem szeretne valamit (pl. kérdés, kérés ... stb) kérem hívjon fel, vagy írjon az oldalamra, mert kb júni végéig nem nagyon fogom tudni követni a topicot ... vizsgák sora vár rám :(
Fontos dolog!
Ha valaki tőlem szeretne valamit (pl. kérdés, kérés ... stb) kérem hívjon fel, vagy írjon az oldalamra, mert kb júni végéig nem nagyon fogom tudni követni a topicot ... vizsgák sora vár rám :(
Szabolcs 1592014-05-09 21:31:00 // 53169
Az nem Semi ,ha mäskèpp âll akkor ültetès:):)
Alfa GT-Csaba2014-05-09 21:04:48 // 53168
Mert neked részterhelésen bizonyos mértékbe nyitnia kéne az egr-nek ,ezért te nem is falazhatod le.Az enyémet Manky csinálta,ügyes srác és lelkiismeretes.
Ákos (dewvil)2014-05-09 21:02:33 // 53167
Ha változik a nyomásérték és világit a pehely akkor kap áramot és a mágnestekercs behúz. Sőt ha még gáz is van, meg nem szivárog....Olaszos rakonca?
Egyszer offos kocsinál jártam úgy hogy minden jó volt, de mégsem ment a klima. Gomb is világitott. Ott pl a gomb volt a ludas, hiába világitott meg jü volt minden az volt a nyügje.
Egy másik kocsinál meg kompresszor csere után kiállok minden jó megint nem megy, kicsit késöbb megy. Ott meg a kompresszorra rámenő mágnestekercs volt kontaktos....
Egyszer offos kocsinál jártam úgy hogy minden jó volt, de mégsem ment a klima. Gomb is világitott. Ott pl a gomb volt a ludas, hiába világitott meg jü volt minden az volt a nyügje.
Egy másik kocsinál meg kompresszor csere után kiállok minden jó megint nem megy, kicsit késöbb megy. Ott meg a kompresszorra rámenő mágnestekercs volt kontaktos....
Shadin2014-05-09 21:00:34 // 53166
droberto2014-05-09 21:00:10 // 53165
Csabi2014-05-09 20:58:58 // 53164
Tényleg, most hogy mondod...a nyomást csak a motornál látod...abból azért lehet következtetni.... és mennyi a nyomás? Alaphelyzetben ha ki van kapcsolva a kompresszor 20-25°C nál 7-8bar-nak kell lennie. Bekapcsolt állapotban pedig ~18bar körül kell lenni a maxnak...(16barnal kapcsol a ventilátor 11-nél ki...nagyjából a két érték között kell ingadoznia a nyomásnak 20-25°C-nál)
A ventilátorok gondolom mennek a hűtőnél....
A ventilátorok gondolom mennek a hűtőnél....
Giuntini2014-05-09 20:58:18 // 53163
Nálad az 1.9 Q-tronic mennyivel pörög másképp?
Giuntini2014-05-09 20:56:34 // 53162
Én gyárit vettem, bevallom féltem az utángyártottól, hogy másképp fog állni a hátulja. 50 ezer volt a pár.
Ákos (dewvil)2014-05-09 20:55:35 // 53161
picit másabb csak az áttétel az 1.9-hez képest.
Ákos (dewvil)2014-05-09 20:54:34 // 53160
vizsga? hahahahahahahaha:):):):):):)
Giuntini2014-05-09 20:52:39 // 53159
Múltkor volt téma a fordulatszámhoz tartozó sebesség. Ma én is megnéztem:
120-nál 2000 ford.
150-nél 2500 ford.
2.4 Q-tronic
120-nál 2000 ford.
150-nél 2500 ford.
2.4 Q-tronic
mex862014-05-09 20:52:32 // 53158
ebbe olaj is lett téve töltéskor
mex862014-05-09 20:50:05 // 53157
motort elérem.
aszerint AC bekapcsol.
nyomás is változik a klímarendszerben
ennyit látok.
aszerint AC bekapcsol.
nyomás is változik a klímarendszerben
ennyit látok.
bonzo2014-05-09 20:25:52 // 53156
Köszi a tippeket srácok, az enyémnek elvileg "összeolvadt" a közepe, tehát menthetetlen.
Ez a baj.
Így milyen megoldást láttok?
Ez a baj.
Így milyen megoldást láttok?
Alfa GT-Csaba2014-05-09 20:21:56 // 53155
az enyém más .le van zárva teljesen ,és ki van írva .
Online tag
2
Vendég2
412