Giuntini2014-05-12 21:20:59 // 53270
Nézegettem múltkor az olasz Auto Scouton a használt 159-es Alfákat, már nem tudom, hogy 1.9 vagy 2.4 volt, szervizkönyvvel volt hirdetve, és tisztán lehetett látni a fényképeken, hogy a kilométer állás át volt írva, igaz csak három pecsételés volt benne. Úgy emlékszem, hogy 90ezernek volt hirdetve, de szerintem bőven 200 felett volt benne. Ennyit a szervizkönyves autókról.
'''''2014-05-12 21:00:10 // 53269
Nem volt előzőleg gond vele.A bajt én kerestem,azaz a "profi cég" rontotta el a hibátlan alkatrészt.Nem is az alfát szidom sőt,már várom a beharangozott,nagy lóerős utódot.
Liquid2014-05-12 20:56:26 // 53268
Ige, valóban illik a 2.4-ez az automata, én sose voltam automata párti, mégis bevállaltam volna ha az jön szembe, miután kipróbáltam.
Liquid2014-05-12 20:55:04 // 53267
hát akkor leskelődj és várd ki amíg megjelenik a megfelelő 2.4-es :)
A szavaidból úgy érzem arra van szükséged, ha netán Q4 lenne attól se ijedj meg, többet eszik ugyan de van jó oldala is :)
A szavaidból úgy érzem arra van szükséged, ha netán Q4 lenne attól se ijedj meg, többet eszik ugyan de van jó oldala is :)
Giuntini2014-05-12 20:44:40 // 53266
A te példád mutatja, hogy nem szabad dilettánsokat hozzáengedni ehhez az autóhoz. Nem értenek hozzá, elszarnak valamit, és utána fűnek-fának terjesztik, hogy mekkora szar az Alfa. Pedig csak ők nem értenek hozzá. Az én szerelőm aki világéletében Fiatokat, és Alfákat javított, ő is azt mondja, hogy semmivel sincs több baj ezekkel mint a többivel, csak abból van baj, amikor kóklerek nekiállnak javítani.
mex862014-05-12 19:48:26 // 53265
köszi az infót, ezt meglesem még.
bár legutóbb ment ahogyg kell neki.
majd pénteken lesz időm megint tesztelni, 900km hazáig...
bár legutóbb ment ahogyg kell neki.
majd pénteken lesz időm megint tesztelni, 900km hazáig...
Ákos (dewvil)2014-05-12 19:34:02 // 53264
sima ut kb 0.8bar 140nél
'''''2014-05-12 19:09:27 // 53263
Olvasd el a mai történetemet a tuning topikban.Ha 2.4-et veszel jobb ha tudod,ki ne nyúljon hozzá. :-(
David | Centocinquantanove2014-05-12 19:08:06 // 53262
kérdésedre válaszolva, pont múltkor néztem és 2500 giri az óra szerint 142 km/h, ~1.0 turbo bar. R16 gurigákon, 8V.
Shadin2014-05-12 18:54:27 // 53261
Köszi! Ez is normális, az enyém 1.3-1.4 körül alakul.
Piritu - 1.000.0002014-05-12 18:07:03 // 53260
"az EGR hütö egység müanyag deklije szívesen reped(föleg az Opelokban)
ami nem nagy baj,csak ha elfolyik a hütövíz felfö a Motor" - Nem csak az opelokban. Ketten vagyunk a fórumban 2.0-val, mindkettőnké egy hét különbséggel szállt el. Az Alfa arány: 100%
ami nem nagy baj,csak ha elfolyik a hütövíz felfö a Motor" - Nem csak az opelokban. Ketten vagyunk a fórumban 2.0-val, mindkettőnké egy hét különbséggel szállt el. Az Alfa arány: 100%
afla1592014-05-12 18:06:07 // 53259
Válasz, észrevétel erre a kérdésre........
Szeged oda-vissza M0-M5 pályán kevés városi döcögéssel, lefelé ~150km/h (110-es átlag), felfelé ~140 (104-es átlag) sikerült óra szerint 6.5-ös átlagot fogyasztani, ami valójában ~7,3.
Lefelé mekknéztem hogy megy a jószág, teljes család 3 bőrönd stb. Óra szerint 210-ig igen simán megy. Majd amikor elvettem a gázt, hosszú motorfék 140-ig és LIMP!!!!! Mindegy, a 140-et tartotta így is tempomattal :-)
Mondtam én, hogy az EGR falazás kiírás stb csak egy durva beavatkozás a rendszerbe ami igényelne egyéb hangolást is. Mióta ki van írva ismét, megint előjött a ~0.4bar-ral nagyobb turbo nyomás. Nem hiszem el hogy ez csak nálam jelentkezik.
Na mindegy, nem akarok újra bele menni...
Ugyan nincs meg a működő EGR-es verzió, de 0.8 körül van emlékeim szerint, ezek pedig a mai paraméterek:
Van gyári 1.9-es kolléga aki ellenőrizné lsz? 140km/h, 2500giri tempomatnál mennyi a tb nyomás?
Válasz, illetve észrevétel, bár eltelt már pár nap a kérdés óta........ Nekem még teljesen "szűz" a gép ebből a szempontból. Egyenletes tempó M3-as haza felé Gyöngyös környékén, két személy, kevés poggyász 16' kerekek, 1.9 8V semmi tuning.
Szeged oda-vissza M0-M5 pályán kevés városi döcögéssel, lefelé ~150km/h (110-es átlag), felfelé ~140 (104-es átlag) sikerült óra szerint 6.5-ös átlagot fogyasztani, ami valójában ~7,3.
Lefelé mekknéztem hogy megy a jószág, teljes család 3 bőrönd stb. Óra szerint 210-ig igen simán megy. Majd amikor elvettem a gázt, hosszú motorfék 140-ig és LIMP!!!!! Mindegy, a 140-et tartotta így is tempomattal :-)
Mondtam én, hogy az EGR falazás kiírás stb csak egy durva beavatkozás a rendszerbe ami igényelne egyéb hangolást is. Mióta ki van írva ismét, megint előjött a ~0.4bar-ral nagyobb turbo nyomás. Nem hiszem el hogy ez csak nálam jelentkezik.
Na mindegy, nem akarok újra bele menni...
Ugyan nincs meg a működő EGR-es verzió, de 0.8 körül van emlékeim szerint, ezek pedig a mai paraméterek:
Van gyári 1.9-es kolléga aki ellenőrizné lsz? 140km/h, 2500giri tempomatnál mennyi a tb nyomás?
Válasz, illetve észrevétel, bár eltelt már pár nap a kérdés óta........ Nekem még teljesen "szűz" a gép ebből a szempontból. Egyenletes tempó M3-as haza felé Gyöngyös környékén, két személy, kevés poggyász 16' kerekek, 1.9 8V semmi tuning.
Shadin2014-05-12 17:19:01 // 53258
És MY11-től Bosch, ami valójában Clarion :-)
Shadin2014-05-12 17:07:07 // 53257
Meg egyébként is...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-12 16:59:21 // 53255
magnetti
.......................2014-05-12 16:57:31 // 53254
ha zavar ez az elindulási nehézkedés akkor tényleg a TBi való neked
.......................2014-05-12 16:53:49 // 53253
a 2,4 elég pörgös,
söt ott ideális a hangja
és van automata is,bár sokan sokat költöttek automata javításra már
söt ott ideális a hangja
és van automata is,bár sokan sokat költöttek automata javításra már
Giuntini2014-05-12 16:52:01 // 53252
Sziasztok!
Tudtok nekem információt adni, hogy ki gyártja a rádió fejegységet a 159-be?
Tudtok nekem információt adni, hogy ki gyártja a rádió fejegységet a 159-be?
tnorbert882014-05-12 16:27:56 // 53251
Hello!
Első-hátsó emblémát honnan lehet beszerezni legkedvezőbben?
Első-hátsó emblémát honnan lehet beszerezni legkedvezőbben?
tdemeter2014-05-12 15:35:10 // 53250
Szia! Nekem 1.9 jtd van 120 lovas (elvileg) de gyengenek kicsit sem neveznem...
Nemtudom, hogy neked mi a lassu, vagy mire gondolsz, de szerintem tok jol megy.
Sokat varosozok es nekem 7.2 volt a legutobbi atlagom, bar ez egyebkent labfuggo is erosen.
Csippelve sincs, de legalabbis nem tudok rola..
Nemtudom, hogy neked mi a lassu, vagy mire gondolsz, de szerintem tok jol megy.
Sokat varosozok es nekem 7.2 volt a legutobbi atlagom, bar ez egyebkent labfuggo is erosen.
Csippelve sincs, de legalabbis nem tudok rola..
Giuntini2014-05-12 15:31:23 // 53249
Nagyon sokan nem szeretik az automatát, de hidd el a 2.4 azzal harmonizál. Ehhez a 400Nm nyomatékhoz az automata passzol. Kár hogy a Q4 nincs automatával. A fogyasztás ott már az egekben lenne.
WarbiRunner (Gyuri)2014-05-12 15:14:03 // 53248
Nekem túlmotorizált autóra van szükségem, manuális váltóval :-) A 9l belefér. A családnak pedig csendes autóra, ennyi. A 2.4-nél tényleg a felhozatal ami aggaszt, de időm van, nem sürgős. Tervezgetem én ezt évek óta, majd csak megjön az az autó amelyik megveteti magát :-) Mert ez így megy.
Giuntini2014-05-12 14:59:39 // 53247
Szia!
Én azt mondom neked, mérlegeld milyen motorizáltságú autóra van szükséged, és pénztárcád által mit engedhetsz meg magadnak. Ha nálad nagyon sokat számít a fogyasztás, és sokat jársz rövidebb távon lakott területen belül, akkor az 1.9-2.0 jtdm a te választásod. A 2.4 csak akkor ajánlott, ha sokat autópályázol, és gyorsan mész, ami azt jelenti, hogy itthon örökké a sünöket kell pásztáznod. A 2.4 többletfogyasztása 1l a 150 lovas 1.9 -hez viszonyítva. Automata váltó, még + 1.5l. Tehát ezt nagyon meg kell gondolni. A 2.4 előnye viszont a jóval kultúráltabb motorműködés, a már-már frenetikus motorhang, és autópályán, hegyi utakon, emelkedőn a mindent (majdnem) földbe döngölő motorerő. Automata váltóval a legideálisabb utazóautó viszont képtelenség vele 9l alá menni, igaz nem igazán lehet megállni, hogy ne nyomd a gázpedált. Az viszont nem igaz hogy nincs jó állapotú 2.4. Általában a valóságban magasabb futásteljesítménnyel vannak az 1.9-hez viszonyítva, de ezek kint valószínűleg jobban voltak szervizelve, hiszen jórészt vezető beosztású emberek céges autója volt. Ebből kifolyólag többet költöttek rájuk, és nagyrészt hosszú távon használták őket, ami ugyebár a motornak csak jó. Ami pedig a megbízhatóságot illeti, azért a topicokban jóval többet írnak az 1.9-es problémákról. Igaz jóval több is van belőlük. Tehát, ha a fenntartás oldaláról közelíted meg a vásárlást mindenképpen kisebb motorral vegyed, ha viszont élvezkedni akarsz, és nagyrészt autópályán mész nagyobb sebességgel, akkor a 2.4.
Én azt mondom neked, mérlegeld milyen motorizáltságú autóra van szükséged, és pénztárcád által mit engedhetsz meg magadnak. Ha nálad nagyon sokat számít a fogyasztás, és sokat jársz rövidebb távon lakott területen belül, akkor az 1.9-2.0 jtdm a te választásod. A 2.4 csak akkor ajánlott, ha sokat autópályázol, és gyorsan mész, ami azt jelenti, hogy itthon örökké a sünöket kell pásztáznod. A 2.4 többletfogyasztása 1l a 150 lovas 1.9 -hez viszonyítva. Automata váltó, még + 1.5l. Tehát ezt nagyon meg kell gondolni. A 2.4 előnye viszont a jóval kultúráltabb motorműködés, a már-már frenetikus motorhang, és autópályán, hegyi utakon, emelkedőn a mindent (majdnem) földbe döngölő motorerő. Automata váltóval a legideálisabb utazóautó viszont képtelenség vele 9l alá menni, igaz nem igazán lehet megállni, hogy ne nyomd a gázpedált. Az viszont nem igaz hogy nincs jó állapotú 2.4. Általában a valóságban magasabb futásteljesítménnyel vannak az 1.9-hez viszonyítva, de ezek kint valószínűleg jobban voltak szervizelve, hiszen jórészt vezető beosztású emberek céges autója volt. Ebből kifolyólag többet költöttek rájuk, és nagyrészt hosszú távon használták őket, ami ugyebár a motornak csak jó. Ami pedig a megbízhatóságot illeti, azért a topicokban jóval többet írnak az 1.9-es problémákról. Igaz jóval több is van belőlük. Tehát, ha a fenntartás oldaláról közelíted meg a vásárlást mindenképpen kisebb motorral vegyed, ha viszont élvezkedni akarsz, és nagyrészt autópályán mész nagyobb sebességgel, akkor a 2.4.
WarbiRunner (Gyuri)2014-05-12 14:46:25 // 53246
Az autópálya miatt nem aggódok egyiknél sem. Egyébként az egyetlen csereindok továbbra is az autópálya komfort, tehát a fő cél kb a csendes autózás 160-nal, minimum annyi erőtartalékkal mint most a chippelt 146. A dinamizmusból semmiképp nem adnék lejjebb, értelmes keretek közt a fogyasztás is lehet több. A TBi lenne nekem az ideális, de az már értelmetlen kategória ahogy az fogyaszt sajnos :-( Egyszerűen pénzkidobás.
Egyébként városban volt zavaró az 1.9-el, kereszteződéseknél, hogy mindíg 1-esbe vissza, és még úgy is olyan irtó nehezen akar megmozdulni. Nem hiszem hogy a nyomaték limiteren múlik. Ha rosszmájú lennék, azt mondanám, hogy az enyém dugig pakolt futót vonszolva is könnyebben elindul. :-) Ha a 2.0 még ennél is rosszabb, az nem jó hír.
Egyébként városban volt zavaró az 1.9-el, kereszteződéseknél, hogy mindíg 1-esbe vissza, és még úgy is olyan irtó nehezen akar megmozdulni. Nem hiszem hogy a nyomaték limiteren múlik. Ha rosszmájú lennék, azt mondanám, hogy az enyém dugig pakolt futót vonszolva is könnyebben elindul. :-) Ha a 2.0 még ennél is rosszabb, az nem jó hír.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-12 13:07:47 // 53245
a 2.0 az euró 5 miatt nagyon nem akar elindulni 2000-ig szó szerint halott nyomod a gázt és nem megy aztán mint akit seggbe rúgtak ....
.......................2014-05-12 13:04:51 // 53244
ha rendben van minden az 1,9 6..6,5 et eszik
a 2,0 is
a 2,4 az +1 Liter
a 2,0 is
a 2,4 az +1 Liter
.......................2014-05-12 13:02:50 // 53243
hol használod autópályán?
aztért indul nehezen mert az M32 váltó 1 esben csak 260 Nm
le van korlátozva die a nyomaték
aztért indul nehezen mert az M32 váltó 1 esben csak 260 Nm
le van korlátozva die a nyomaték
Tibcsi1662014-05-12 11:38:09 // 53242
Szerviznek nem mondhatom, mert mindig Én szoktam olajat cserélni.
Viszont aki ott cserél olajat az nyugodtan szóljon, mert 2db 10-es csavar, kb. 2 perc plusz idő. És akkor tényleg ki van cserélve ez összes olaj.
Viszont aki ott cserél olajat az nyugodtan szóljon, mert 2db 10-es csavar, kb. 2 perc plusz idő. És akkor tényleg ki van cserélve ez összes olaj.
WarbiRunner (Gyuri)2014-05-12 11:36:35 // 53241
Kösz a linket, hasznos! :-)
A felsorolt bajok az 1.9-re vonatkoznak gondolom..?
Van időm még gondolkozni. Megmondom őszintén, így 7 év dízelezés után kicsit félek az újabb dízelektől. valahogy nem találom az ideális utód autót. Pedig lassan már tényleg itt volna az ideje.
Az 1.9 motorban bízok ,de biztosan chippelni kell. Gyáriban próbáltam, úgy nekem kevés volt, és az a konkrét példány sokat is evett, 8 felett jött ki egy 400km-es túra. Ebből 50km szerpentint kapott tempósan, a többi igen normális közlekedés volt.
Adózási szempontból a 150 lovas jobb (cégautó), de olyan a rendszer, hogy az Euro2 miatt az öreg jtd-re is annyit fizetek már mint egy EuroIV-es 2.4-re. Szóval a 150 lovassal beljebb lennék, a 170 lovassal pont ugyanott ilyen szemszögből. Sőt el lehet gondolkodni a 2.4-en, bár abból normális példányt kifogni...
Használati szempontból az 1.9 nagyon nehezen indul el, ez zavart nagyon. A 2.0 nagyobb turboja miatt gondolom az se jobb. Vagy jobb? Vagy melyiken könnyebb segíteni? Minden kereszteződésben vissza 1-es, és még úgy is lefulladt párszor, nagyon nehézkes ahhoz képest amit megszoktam.
No majd alakul, pár év és tényleg veszek valamit :-)
A felsorolt bajok az 1.9-re vonatkoznak gondolom..?
Van időm még gondolkozni. Megmondom őszintén, így 7 év dízelezés után kicsit félek az újabb dízelektől. valahogy nem találom az ideális utód autót. Pedig lassan már tényleg itt volna az ideje.
Az 1.9 motorban bízok ,de biztosan chippelni kell. Gyáriban próbáltam, úgy nekem kevés volt, és az a konkrét példány sokat is evett, 8 felett jött ki egy 400km-es túra. Ebből 50km szerpentint kapott tempósan, a többi igen normális közlekedés volt.
Adózási szempontból a 150 lovas jobb (cégautó), de olyan a rendszer, hogy az Euro2 miatt az öreg jtd-re is annyit fizetek már mint egy EuroIV-es 2.4-re. Szóval a 150 lovassal beljebb lennék, a 170 lovassal pont ugyanott ilyen szemszögből. Sőt el lehet gondolkodni a 2.4-en, bár abból normális példányt kifogni...
Használati szempontból az 1.9 nagyon nehezen indul el, ez zavart nagyon. A 2.0 nagyobb turboja miatt gondolom az se jobb. Vagy jobb? Vagy melyiken könnyebb segíteni? Minden kereszteződésben vissza 1-es, és még úgy is lefulladt párszor, nagyon nehézkes ahhoz képest amit megszoktam.
No majd alakul, pár év és tényleg veszek valamit :-)
.......................2014-05-12 11:07:04 // 53240
amivel baj van:
az EGR hütö egység müanyag deklije szívesen reped(föleg az Opelokban)
ami nem nagy baj,csak ha elfolyik a hütövíz felfö a Motor
a vízpumpa lapát elforoghat a fém tengelyen
generátor nem bír ki 5 évet se
az EGR hütö egység müanyag deklije szívesen reped(föleg az Opelokban)
ami nem nagy baj,csak ha elfolyik a hütövíz felfö a Motor
a vízpumpa lapát elforoghat a fém tengelyen
generátor nem bír ki 5 évet se
.......................2014-05-12 10:57:54 // 53239
a 2,0 jtdm az 1,9 jtdm utódja ,
a 2,0 ban nincs Rail csövön szabályzó(szívóoldalon szabályozzák a Rail nyomást)
nincs EGR probléma (tök más az EGR )
ninncs szívócsö kis pillango probléma(mert nincs benne)
új típusú izzítógyertya(könnyebb indulás)
nagyobb turbó
jtdm-2 masodik gen injektorok (amik meg mindíg mágnesesek ,hálistennek)
DPF a Motor nyakán így azzal sincs gond
http://www.mariodesign.com.tw/08_NewRMsg.asp?TForum_Id=578&Layout=8&Crm_Id=&Forum_Id=75
ja és a 2,0jtdm en a 159 ben az F40 váltó van(400Nm ),az 1,9 en az M32(320Nm)
ami azt jelenti ,hogy nyugodtan csippelheted,nem fog a kuplung tönkremenni
a 2,0 ban nincs Rail csövön szabályzó(szívóoldalon szabályozzák a Rail nyomást)
nincs EGR probléma (tök más az EGR )
ninncs szívócsö kis pillango probléma(mert nincs benne)
új típusú izzítógyertya(könnyebb indulás)
nagyobb turbó
jtdm-2 masodik gen injektorok (amik meg mindíg mágnesesek ,hálistennek)
DPF a Motor nyakán így azzal sincs gond
http://www.mariodesign.com.tw/08_NewRMsg.asp?TForum_Id=578&Layout=8&Crm_Id=&Forum_Id=75
ja és a 2,0jtdm en a 159 ben az F40 váltó van(400Nm ),az 1,9 en az M32(320Nm)
ami azt jelenti ,hogy nyugodtan csippelheted,nem fog a kuplung tönkremenni
Erhard 242 (Pure Energy)2014-05-12 10:47:51 // 53238
mindig az erősebb :)
WarbiRunner (Gyuri)2014-05-12 10:44:37 // 53237
Sziasztok! Érdekelne a véleményetek. A 150 lovas 1.9 és a 170 lovas 2.0 közül melyik motor a jobb választás egy 159-hez? Minden szempont érdekel.
Shadin2014-05-12 07:28:01 // 53236
Én nem érzékenyülök el, csak az EGR az életem :-DDD
Piritu - 1.000.0002014-05-12 07:18:40 // 53235
Én még nem cseréltem olajat :-P
Piritu - 1.000.0002014-05-12 07:14:00 // 53234
Miért hazudnának? Ők utána néztek, ebben hisznek, és ezt is teszik. Könyveljük el úgy, hogy még pár ember, aki azt hiszi magáról, hogy okosabb mint a világ. Tegyék, csak amikor eladják a kocsit ezt is mondják meg a vevőnek.
Alfonis2014-05-11 23:55:41 // 53233
azér Te gyakrabban cserlked mint 9X ezer km oder? :D
.......................2014-05-11 23:51:09 // 53232
Csak nézek 120 ezer km er ugyanazzal az olajjal a video szerint.
Persze a mesében
Hazudnak
Persze a mesében
Hazudnak
GTPeti2014-05-11 22:25:32 // 53231
Zoli, te mondod, hogy engem érint érzékenyen. :)))
Shadin2014-05-11 22:10:31 // 53230
Látom érzékenyen érint a téma. Beszéljünk fékről?
Piritu - 1.000.0002014-05-11 22:07:45 // 53229
Nem mindenki gondolja így, klatty. :-P
Giuntini2014-05-11 22:05:20 // 53228
Szerintem max. 15000 km. Pláne, hogy az enyémben ott van a 2011-es frissítés, így kb. 450km-enként regenerál.
GTPeti2014-05-11 21:56:36 // 53227
...és aki betartja... :)
Giuntini2014-05-11 21:40:48 // 53226
Ezért is égetnivaló bolond, aki kitalálta a 30000-es csereperiódust.
.......................2014-05-11 21:36:28 // 53225
ja ,ezt a szervizeknek mond ,mert ök sem engedik le az olajhűtőből
GTPeti2014-05-11 21:27:21 // 53224
Végre, végre. :)
Már féltem, hogy 20 hsz.-nál többet beszélünk másról. :))))
Már féltem, hogy 20 hsz.-nál többet beszélünk másról. :))))
droid812014-05-11 21:25:44 // 53223
akkor mi lehet a baj? És miért dugózták le?
.......................2014-05-11 21:24:35 // 53222
ledugózott egr től nem dadoghatna
droid812014-05-11 21:22:14 // 53221
probléma van a 159-essel. Hidegen kihagy egy henger, és jön ám a kék füst is. Hibakód nincs, porlasztók fel vannak ujítva, korrekciós értékek bőven 1 alatt. Viszont kaptam egy tippet, hogy nézzem meg az EGR szelepet, hogy nem e koszos, koxos. Leszedtem, és akkor látom, hogy le van dugózva. Lehet, hogy ezért dadog hidegen a motor? Mit okoz egy ledugózott EGR szelep?
Online tag
4
Vendég4
492