Fórum >> Típusok >> 159

Vermacy2014-06-10 08:54:03 // 54740
Természetesen! Tavaly Március 15-én... :o)
David | Centocinquantanove2014-06-10 08:29:44 // 54739
Már nagyon ég a pofám, amiért megint vissza kell térnem a "tudjukmelyik" témához, de nekem sajnos ezzel a gyári tömítő szűkítő lemezkével is fojtja ez autót. Gázadásra gondolkozik, ugyanúgy mint a házikészítésű 1 db 8mm-es furatos szűkítőnél.
Motorlámpa még nincs, de szerintem idő kérdése és lesz.
A régi, eredetit lehet még kapni? Azzal néha ráng ugyan, de legalább megy ha lenyomom a gázt. Ha azzal 210.000 km-en keresztül nem volt baj, akkor ezután sem ez fogja tönkrevágni a rendszert...
Liquid2014-06-10 08:07:00 // 54738
ez nagyon baba!
Chianti2014-06-10 00:05:43 // 54737
Bár kissé OFF, de azért remélem megbocsátjátok...

A napokban vetődött felénk ez a kis narancs szépség... annyira új volt a fényezés, hogy még a festékszagot is lehetett rajta érezni... nekem nagyon tetszett!
Chianti2014-06-09 23:48:36 // 54736
Emlékszem volt már téma többször is itt a topicban, de nem igazán tudott senki meggyőző választ adni arra a kérdésre, hogy ha ablaktörlő gumit kell cserélni, akkor melyiket érdemes választani?
Nálam most jött el az ideje, úgyhogy újból megkérdezlek benneteket, hátha azóta van valakinek 1 tuti tippje... :o)
Liquid2014-06-09 22:25:01 // 54735
egy V8-hoz is megfelelő :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-09 22:21:14 // 54734
csak arról beszélünk :D
Liquid2014-06-09 22:06:48 // 54733
hallok én eleget ilyet eredetiben :)
GTPeti2014-06-09 22:02:05 // 54732
nyugati Nyomaték? B)
Piritu - 1.000.0002014-06-09 22:01:30 // 54731
Akkor csak kormoshoz használható? :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-09 21:58:02 // 54730
ez a nyomatékosított verzió :)
Liquid2014-06-09 21:29:53 // 54729
szaregál :) magyarítod a nímötöt? :)
mzo2014-06-09 20:29:58 // 54727
Igen a sima Castrol Edge 5w40 tudja a Fiat S2-őt valamint a Dexos 2-őt, ami az opelnél az 1.9 Jtdmnek a gyári ajánlása. A Turbo Diesel Edge hiába C3-as nem tudja a Fiat s2-őt és a Dexos 2-őt asszem. Bár ha már nincs Dpf tökmindegy. Meg egyébként is ha C3-as olaj akkor elvileg jónak kell lennie. Én sima Edge 5w40-et vettem bele.
A Gyári ajánlás meg gondolom többek között azért is lett 5w30-as olaj mert a Seléniának nincs és nem is volt 40-es C3-as Dpf kompatibilis olaja.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-09 20:27:20 // 54726
nincs is más már ami nem TD
mzo2014-06-09 20:26:02 // 54725
Piritu, Crea, köszi. Akkor nem villogok majd :)
A bookinot már néztem, ott szoktam általában foglalni, de gondoltam hátha van egy tuti tipp :) De azért köszi
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-09 20:08:26 // 54724
sima edge 5w40 tudja a fiat 9.355535.s2-őt
Csabi2014-06-09 20:06:35 // 54723
Most már van Edge Titanium is, ami egy új fejlesztés idén jelent meg...
Csabi2014-06-09 20:03:13 // 54722
Jah ezért is írtam, h szubjektív, nem kicsit...:)
Shadin2014-06-09 19:46:56 // 54721
Pl ez? Castrol Edge FST Turbo Diesel 5W-40 (C3)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-09 19:42:54 // 54720
azaz az 1.3 multifosnál van halkulás az olajcsere után de ott ugyi az olajnyomás feszíti a láncot :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-09 19:40:51 // 54718
áhh...nem, a régi turbónak, blokknak elég lenne 10w40-is főleg nyáron, magasnyomású dejzeleknek 5w40 szintetikus mivel annak kevesebb az olajsara és nem tömíti el a járatokat...
Piritu - 1.000.0002014-06-09 19:31:10 // 54716
Tudsz olaj miatti diesel motor halálról?
Piritu - 1.000.0002014-06-09 19:30:12 // 54715
Volt szerencsém 1000km-t futott olajat cserélni ugyanolyanra, az is halkabbnak tűnt.
Tudtommal a zajcsillapítás nem fő funkciója az olajnak, nem hoznám össze a kenési képességével :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-06-09 19:26:10 // 54714
én semmilyen halkulást nem vettem észre :P egy biztos ilyen melegben a 30-as olaj sokkal gyorsabban elveszti a pozitív képességeit, mint a 40-es, aki viszont 15e-ként ledobja az olajat szaregál melyiket rakja bele, 30-as vagy 40-es...az is szaregál -selenia, castrol, motul vagy bármely nevesebb, jó olaj :)))
Csabi2014-06-09 19:17:20 // 54713
Most komolyan, az fel sem merült bennetek, hogy az a halkulás amiről írnak/unk az egy erősebb elcsendesedés, mint amit egy olajcsere után lehet hallani, ha lehet...?! :)
Nem egyszer cseréltem az 5W-30-at ugyanarra és mondjuk én semmilyen elhalkulást nem vettem észre...igaz lehet a 10ezrenkénti csere miatt...
A másik pedig, h pl pár hónapja a 3000km-t futott 5W-30at cseréltem le 40-re és jelentős volt a hangbeli változás...amiről írtam is...
Na mindegy is...ezek elég erősen szubjektív dolgok :)
Piritu - 1.000.0002014-06-09 19:00:53 // 54712
No, az eprem (60-as) nem megy win8-on, állítólag sérült a fájl. Tud valaki működőt? Pár helyet már próbáltam, de nem jön össze...
Giuntini2014-06-09 18:26:14 // 54711
Ez így van. erről felesleges beszélni. Ha 15-30ezer kilométer után cseréled le az olajat, persze, hogy rögtön halkabb lesz, hiszen az emlékeinkben a használt olajjal működő hanghatás dolgozik még.
Piritu - 1.000.0002014-06-09 16:54:14 // 54709
Sajnos még nem tettem fel az új gépre se az eLEAN-t, se az ePER-t, így nem tudom megnézni neked. Más meg most éppen nincs itt, aki válaszolni tudna.
Piritu - 1.000.0002014-06-09 16:44:17 // 54707
pát=pár
(még szoknom kell az új gép billentyűzetét)
Piritu - 1.000.0002014-06-09 16:43:14 // 54706
Így van, ezért is írom be pát hetente :-)
droberto2014-06-09 16:40:08 // 54705
Bocs. :)
Egyébként minden hónapban beszámol erről valaki.
Amikor a beleraktam a Pure Enerergy-t, és indítottam barátomnak az volt az első megjegyzése, hogy halkabb.
MatthewGT2014-06-09 16:35:16 // 54704
Üdv! :) jól tudom hogy a felni méretei a következők a 159-nél:5x110 /65 ET41 18"-nál!? Illetve tud vki patent eladó szettet?
droberto2014-06-09 16:30:23 // 54703
Már sokan írtátok, hogy ezt és ezt az olajat raktátok és hogy mennyivel csendesebb lett a motor, mint a Seléniával.
Hát naná, hogy halkabb egy zsírúj olajjal, mint egy 15-30K-et futottal! Lehet bele tölteni bármit, Hunoilt meg májsztertájlét, azzal is halkabb lesz. :)
Piritu - 1.000.0002014-06-09 15:45:31 // 54702
Az utat már megjártam 2x. Ami érdekes lehet:
- autópályadíjak - nem kis összeg lesz. A francia szakaszon pénzbedobálós, legyen apród.

- szállás - elég nehéz találni mi itt voltunk az olasz-francia határon, de még az olasz oldalon (nem olcsó) Javaslom a booking.com-ot. Nekem ott mindig sikerült találni helyet.

- Tapasztalatom szerint Mo-n kívül sehol sem köszönnek egy másnak az Alfások :-(
Piritu - 1.000.0002014-06-09 15:35:58 // 54701
Újfent megjegyezném, hogy bármilyen új olaj betöltésekor csendesebb lesz a motor járása. Akkor is, ha ugyan azt töltjük bele, ami előtte volt.
Graben&Zsu2014-06-09 13:46:13 // 54700
Sziasztok!

Nálunk is 5W 40-es Castrol olajjal fut a gép.
Tény hogy csendesebb és egyenletesebb lett a motor járása.
DPF off-os.


Anya 100-as tempója+ az átlagja a 2,4-es motorral. :D

:p
Crea2014-06-09 13:23:31 // 54699
Hello!
Most jöttünk haza olaszból, nem köszönget egymásnak az alfás se ott se szlovéniában. Először köszöntem nekik, de csak néztek..aztán amikor rájöttem,hogy 10 km alatt 20-30 alfát látok már nekem se volt olyan érdekes. ( hazafelé Magyarországon 400km-t levezetve 3 db alfát láttam összesen) Első alfás akivel összeköszöntem az szlovéniában volt egy magyar rendszámos 156-os :)
Olaszban rengeteg alfa van, szerintem ez olyan mintha itthon minden suzukis villogna egymásnak :)
Liquid2014-06-09 11:56:27 // 54698
igen elírták a kézikönyvet, a DPF-hez 5W30 kell, ha nincs DPF akkor viszont az 5W40 a jobb, avagy amit GTPeti írt, hogy 5W40-ből egy DPF kompatibilis
.......................2014-06-09 11:26:28 // 54697
Minden motor ereszti az olajat a turbo labirinttömítésénél ,még a vadi új is ,hisz ha nem forog a turbo akkor nem is tömíti a rést a labirinttömítésben
.......................2014-06-09 11:24:31 // 54696
Azért kell 5-40 es mert a 2,4 es nem integrált olajhűtős,és az oajhőfok széles tartományban változik
Pont olaszba ahol meleg van nyáron oda kell a 40 es vagy inkább 50 es kellene


http://www.sgconsult.hu/milyen-viszkozitasu-olajat-valasszunk/
Magyaro on nyáron simán van 35 ..40 fok is tehát 5-40 olaj minimum kell,
Az hogy C3 vagy mi a tököm az egy mellékes dolog a motor kenése szempontjából
Shadin2014-06-09 09:50:31 // 54695
Hát akinek a szívósorban (LMM) korom felrakódás van vastagon az szerintem csak olaj kísérővel tud megkapaszkodni, ergo eszi is az olajat kisebb-nagyobb mértékben.
Giuntini2014-06-09 09:31:45 // 54694
Most legyen okos az ember.
Direkt megnéztem az olasz Alfa Club fórumját, és ott is azt írják, hogy a 2.4 jtdm-be kifejezetten az 5w30P.E kell. Az 5w40 egyszerűen nem teljesíti a részecske szűrő kritériumait. Nekem ez úgy jön le, hogy elírták a kezelési könyvet. Mindenesetre az is érdekes, hogy a BMW a hathengeresbe 5w30-at ír elő, akkor az az Alfába miért nem jó? Szerintem a futás nem számít. A nagyobb futott kilométert gyakoribb olajcserével kéne orvosolni. Ha vékony lenne az olaj, akkor pedig elkezdené enni.
Shadin2014-06-09 09:19:07 // 54693
Nekem is az a véleményem, bár ez nem tudományos vélemény, hanem csak sejtés, hogy az 5w-30 olaj túl vékony egy relatíve sokat futott autónak. Szerintem sok az olaj szívó oldalon a pillangószelepnél.
Shadin2014-06-09 09:14:14 // 54692
Ebből ua. látszik mint nálam. A fel- és lefutások a MES hibái, nem tudja máshogy rögzíteni, de a diagram azt mutatja, hogy többnyire nyitva van néha meg lezár. A nyitott állapotot pedig a négyszögjeles vezérlés miatt írja csak a felének kb.

Az eLearn azt írja, hogy a kilépő füstgáz max. 15%-át tudja visszakeringetni.
mzo2014-06-09 07:42:35 // 54691
Sziasztok!
Olaj témában. Én most tettem bele először 5w40-es C3-ast (Castrolt). Lehet hülyeség, de talán egy hangyafasznyit mintha lágyabban járna vele a motor. Bár már nekem tavasz óta nincs Dpf-em, de ha lenne akkor is ezt választottam volna. Régen, ugye nem nagyon volt 5w40-es C-s olaj, valszeg ez, és az hogy a Seléniának talán a mai napig? sincs 40-es C-s olaja ezért is az 5w30-as lett az ajánlás a Dpf-es Mjetekhez.
Manapság meg már szinte tömegével vannak 40-es C-s olajok (Castrol Liqui-Molly, Motul stb..)
Más téma. Jövő héten indulunk a kis családommal egy dél európai körútra, Szlovén Olasz Francia Monaco Spanyol. Ez lesz az Alfával az első ilyen hosszabb túránk, két hét megnézünk mindent ami megtetszik, lesz ahol napokat eltöltünk majd. Autó felkészítve, múlt héten voltunk Csőrinél, minden tiptop, remélem, jó is lesz minden.
Amit szeretnék kérdezni az úttal kapcsolatban, -ha valaki járt már ezen a vonalon- hogy esetleg a dél-francia tengerpart szakaszon tud e valami jó szálláshelyet, a másik, hogy az Olaszoknál is köszöngetnek egymásnak az Alfások? :)) Olaszban és Spanyolban megvannak a szállások egy két három napra, Barcelona Valencia stb... de Franciában nem találtam normális áron egyéjszakás szálláshelyet. Lehet hogy csak a Francia nyelvtudásom kevés hozzá. :) Amikor régen voltunk egyszer akkor Mentonban töltöttünk egy éjszakát, az csodás volt, de ott annyira felmentek az árak, hogy gondoltam rákérdezek hátha tud valaki valami jót.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak