Fórum >> Típusok >> 159

.......................2014-06-08 09:59:53 // 54665
Sajna volt a brerán olyan egr hibám ,hogy semmi hibakód ,mégis megőrült a motor ,füstölt dadogott, le le állt,
Egyszerűen megszorul és ezt nem kalkulálták a szoftverbe mert nem dobja vészüzembe ,és ez a baj ,mert így nem tudod h ott a hiba
.......................2014-06-08 09:56:56 // 54664
De az csak a lmm beszívott levegőből következtet,hogy valami nagyon nem ok
Normál üzemben bekapcsolt ,kikapcsolt a vezérlése az egr nek,
Fiatecuscan el látni
Míg a mito nál mm er ben látszik az egr szelep nyitása
Piritu - 1.000.0002014-06-08 09:35:58 // 54663
"az ecu ebből szart se tud ,h ez valóban megtörténik," - az lmm- egr beállítás- turbó beállítás-MAP adatokból nem tudja kikövetkeztetni? Amikor a 156-ban végleg meghalt dobott ilyen irányú hibaüzenetet.
Piritu - 1.000.0002014-06-08 09:30:44 // 54662
Jelentkezem a harmadik kategóriába :-)
.......................2014-06-08 09:30:25 // 54661
Alapvetően nem az Egr szelep a probléma,hanem h csak kétpólusú sima solenoid ,nyitási út mérése nélkül,
Sz vagy kinyit vagy bezár ,és az ecu ebből szart se tud ,h ez valóban megtörténik,

A későbbi multijeteken 1,6 2,0 jtdm már az ecu látja a egr szelep nyitását mm ben,szóval rendes vezérlőszeleppé fejlesztették
Zsunior2014-06-08 09:21:30 // 54660
Nálam se opció az EGR lefalazása, kiírása.
Én is úgy vagyok vele, hogy ha a gyárban jónak ítélték, akkor az jó is..
Hálistennek a szerelőm is ezen a véleményen van. :)
Shadin2014-06-08 09:17:51 // 54659
Az EGR része demagógia egy kicsit. 200k-nál szívósor tisztítás mint a bajor autókon és minden ok. Nem csak káros hatása van, de ez már ugye milliószor elhangzott itt. Alapvetően 3 csoport van köreinkben, ez első előre kiírja, mert úgy hiszi, hogy ezzel megspórol egy csomó kiadást. A második aki megvárja míg bedöglik. Bár ez csak ürügy, mert sosem szokott "annyira" bedögleni. Már nagy átlagban. A harmadik állatfajtát Drobertó catárs és én képviseljük, miszerint úgy jó ahogy azt kitalálták. Az EGR mint rendszer több évtizedes elv. Én 200k-nál bontottam szét a szívósort, köszöni szépen, tele volt. Na és? Lekormoltam a lapátokat, kipucoltam és továbbra is úgy működik mint eddig. Mármint mielőtt kipucoltam volna.
Akarom ezzel mondani (talán utoljára), hogy így is meg úgy is használtam az autót, blog-ot is írtam róla eleget, de jelentősebb dolog szerintem az alacsonyabb hőfokon, kevésbé kopogós égés kevesebb NOx kiséretében mint egy kis korom 200k-nként. A fogyasztás csökkenést szándékosan nem írtam, mert azt nem tudtam igazolni, a többit viszont igen. Ja és hideg időben a motor felmelegedésének ideje közel azonos körülmények között EGR-rel csak 2/3-a mint EGR nélkül.

ui.: ha úgy vettem volna, hogy nincs benne, valószínűleg nem hiányozna. Az hogy Neked jobb-e nélküle ill. milyen lenne/volt vele azt sem tudjuk.
ui2.: 159 1.9JTDm felmelegedési ideje eleve töredéke a 156-osénak. Itt mérhető az EGR hatása ott lehet, hogy nem.

Jó reggelt mindenkinek!
GTVili2014-06-08 08:19:33 // 54657
Jó-jó.....de honnan vettél ilyet....?
ValeRossi462014-06-08 08:10:10 // 54656
Nem olajat akar csereltetni ? :)
Chianti2014-06-08 00:15:20 // 54655
Köszi szépen! Akkor első körben azt hiszem én is inkább cserélem, aztán a levett darabokon kísérletezek majd... :o)
Vincenzo2014-06-07 23:34:21 // 54654
Sziasztok! Valaki esetleg tudna valami tanácsal szolgálni
egy olyan gondban hogy el kezdte indítás után kiírni hogy kontrolaljam az olajat.Az olajszint rendben van.Pár mp.és eltűnik a figyelmeztetés.Minden inditasnal ezt csinálja.
Liquid2014-06-07 23:24:55 // 54653
asszem én voltam :)
Én cseréltem mindkét jelet, így megvan az eredeti, amin viszont az emblémákat ilyenre cseréltem, mivel mind az első jel krómozása, mind. a hátsóé, illetve a kapcsoló is tökéletes. A fém emblémát leszedni nem egyszerű, meg kell fúrni és belülről kezdve szétbarmolni, hogy ne sérüljön a környező krómozás. De megoldható, szép és teljesen gyári kinézetű lesz az eredmény, félár alatt.
Liquid2014-06-07 23:21:23 // 54652
én nem cseréltem vezmódot, és nem is volt vele baj :)
Alapvetően értemén mi a cél, de messze nem annyira sötét a világ ahogy gondolod :)
Pityukoma2014-06-07 23:00:09 // 54651
Szia:-) A regenerációval kapcsolatos tapasztalatom
Chianti2014-06-07 22:59:43 // 54650
Srácok! Azt hiszem valakinek a blogjai között olvastam már az embléma felújításról, de olyan formában, hogy nem a komplett emblémát cserélte ki, hanem csak egy ilyet rakott fel:



A kérdés az lenne, hogy érdemes-e ilyesmivel szenvedni - mármint az eredetit valahogy levakarni - vagy inkább kompletten cseréljem? Szóval ha amúgy tökéletesen működik a nyomógomb, akkor nem biztos hogy ki kéne cserélni emiatt... vagy mégis? Vélemények? Tapasztalatok esetleg?
GTPeti2014-06-07 22:55:50 // 54649
Vezmódot azért szokás idő előtt (vezérléscserekor) cserélni, hogy ne kelljen újra megbontani az egészet, ha n*10ekm múlva ("programozottan") meghal.
Az EGR-t pedig ÉN azért deaktiválnám, hogy egy km-en se fejtse ki áldásos hatását. Ha egy rendszer működik, ámde úgy van megcsinálva, hogy hosszútávon problémák lépnek fel, akkor idejekorán megváltoztatom, hogy elkerüljem ezeket a problámákat (a 159-nél a szívósor elkormolódását). De mondom, ez csak az én véleményem, nem szentírás.
Liquid2014-06-07 22:50:17 // 54648
ismered az alapvető igazságot nem? :)
"nem piszkálunk egy működő rendszert" :)
Amíg semmi jele sincs a nem megfelelő működésnek, addig egszerűen nem látom értelmét a rendszer megbontásának. Olyan ez mint passióból vezérlésmódosítót cserélni - mert úgyis elromlik nemsokára :)
GTPeti2014-06-07 22:46:27 // 54647
ON Én ezt az érvelést a leírtakból következően egyszerűen nem értem. Az, hogy a hülye EGR néha elromlik a legkisebb rossz. OFF
GTPeti2014-06-07 22:45:20 // 54646
Én csak Nürnbergben jártam egy ilyen nyálcsorgató helyen, a Kroymans-nál. Sok szép szigonyos és fekete lovacska... B)
Liquid2014-06-07 22:45:19 // 54645
ez valahol jogos, de én se birizgálnám amíg minden normális, pl. az egér nekem is megvan és marad is amíg nem kakil be.
Liquid2014-06-07 22:45:14 // 54644
ez valahol jogos, de én se birizgálnám amíg minden normális, pl. az egér nekem is megvan és marad is amíg nem kakil be.
Piritu - 1.000.0002014-06-07 22:37:59 // 54643
Huhhh, nem rossz hely :-)
GTPeti2014-06-07 22:15:24 // 54642
Piritu, ha legközelebb megjáratod a Párducot, nézz majd be ezekhez.
GTPeti2014-06-07 22:11:15 // 54641
Akkor ezt most határozottan benéztem. B)
Piritu - 1.000.0002014-06-07 22:08:57 // 54640
Most nem volt aktuális, most az olajteknőben lévő szűrő tisztításáról volt szó :-)
GTPeti2014-06-07 21:56:45 // 54639
Hmm... Fölösleges? Tudom, hogy ismétlem magam (mint mindannyian e témában), de azért azt megakadályozni, hogy összekormolja a szívóoldalt SZVSZ nem fölösleges.
Erhardot idézném, mikor azt mondta, hogy a remappal egybekötött DPF kiírás után olyan lett az autó, mintha kicserélték volna.
Giuntini2014-06-07 18:20:08 // 54638
Ezt én is így tudom. Még egy ok, ha jól működik a Dpf, akkor fölösleges hozzányúlni.
Shadin2014-06-07 17:42:58 // 54637
És figyelj a tömítés irányára. Kúposan (?!) deformálódik az egyik irányba, ugyanúgy tedd vissza. Ez igaz a kipufogó felőli oldalra. A nagy tömítés a szívósor felől pedig már a felvarrt legyen lehetőleg aminek ellenőrizd a gumírozott (piros) részét, ha sérült, inkább cseréld, ha nem ilyen van benne akkor meg pláne....
Shadin2014-06-07 17:36:47 // 54636
Tulképp ezt kérdezem, mert most lesz olaj cserés és gondoltam leszedetem a teknőt. Már ha van értelme.
Gabi1592014-06-07 17:32:58 // 54635
....ja és ha le is szedtem volna nem is nagyon van amivel megpucolom,mert nem vagyok felkészülve efféle dolgokra:))))
Gabi1592014-06-07 17:30:59 // 54634
Köszönöm,azt néztem a youtubon,de úgy döntöttem nem állok neki.Leszedtem a motor burkolatot,és elég nehezen hozzáférhető,egyszerű villáskulcs és csavarhúzóm van ,hát és be kell látni nem is értek hozzá.Valahogy elmegyek holnap vele,aztán kedden a szerelőm megnézi.
Csabi2014-06-07 17:01:33 // 54633
Sok sikert! :)
megj.: amikor veszed le a szelepet, jól figyelj a tömítésekre, könnyen leesnek a motortérbe,
mizooo2014-06-07 16:56:50 // 54632
Nem nagyon tudod elrontani, visszaszerelésnél figyelj oda mindenre, jól illeszkedjen a tömítés. Majd lőj képet róla a tidé, hogyan néz ki. Én vételnél leszedtem az enyémet de alig volt kormos. Jövő héten olajat cserélek és lehet leszedem megint, belekukkantok, hogyan áll.
Gabi1592014-06-07 16:53:28 // 54631
hát akkor szépen higgadtan neki látok,beszámolok a fejleményről....
Gabi1592014-06-07 16:52:10 // 54630
sajna ez annál jóval gyengébb,nem rég még ment mint a rakta,most meg olyan mintha nem lenne nyomatéka
Csabi2014-06-07 16:51:43 // 54629
Elrontani biztos nem fogod, ha megpucolod a koromtól. Féktisztítóval is lehet, de hatékonyabb a hideg zsíroldó. A mágnest is szereld le(fekete rész), mert ha többet futott darab akkor már ott is van korom.
mizooo2014-06-07 16:50:25 // 54628
Vagy csak megjött a nyár és melegben ennyivel gyengébbnek érezni.
Csabi2014-06-07 16:44:53 // 54627
Mondjuk a 30ezres csereperiódustól...
Gabi1592014-06-07 16:35:32 // 54626
Én meg tudom csinálni,mint kevésbé hozzá értő.Holnap lesz egy bp-i utam még ha több időbe telik erősen gondolkodom hogy megcsináljam de nem szeretném elrontani
.......................2014-06-07 16:35:31 // 54625
Dpf es dieselnél autónál nincs olajsár,legallábbis a multijeteknél
Akkor mitől dugulna el?
Csabi2014-06-07 16:30:06 // 54624
Bár még nem láttam, de tutti, h van.


Novoth Tibi sűrűn hangoztatja is, h Ő mindig javasolja ezen szűrő ellenőrzését és az olajteknő pucolását, márkától függetlenül.
Csabi2014-06-07 16:18:31 // 54623
Szia!
Nagy valószínűséggel egy EGR tisztítás megoldja a problémádat. Hozzáértő kezekben fél óra a művelet. Érdemes ezzel kezdeni!
Gabi1592014-06-07 15:59:55 // 54622
Sziasztok !
Bizonyára sokan kérdezték,de nem olvastam vissza a hsz-eket.Nálam most jött elő a probléma.Nem igazán gyorsul,olyan mintha nem volna elég nyomaték.Korábban olvastam tisztítani kell valamit (EGR?) vagy ez más ?(2,4 jtd)
Szabolcs 1592014-06-07 15:34:06 // 54621
. Ma munka eredménye !!!!!
Shadin2014-06-07 15:31:41 // 54620
Nálunk van az olajtérbe benyúló akármi szűrő amivel az offosok szopnak?
Shadin2014-06-07 15:29:32 // 54619
Tényleg. Majd 8 perc volt a reakcióidő :-D
David | Centocinquantanove2014-06-07 15:20:49 // 54618
Azért ezt az olajcserénkénti szelepfedél szétborítási ajánlást túlzásnak érzem.
Piritu - 1.000.0002014-06-07 14:48:00 // 54617
Most lassú volt, eddig másfél perc volt s legjobb ideje :-DD
Ferke2014-06-07 10:46:34 // 54616
Na, nekem a rosso-n megette a 4. henger szívó bütykét, mert őszintén szólva marhára nem csekkoltam soha. fogalmam nincs mitől tud elmászni az érték, pláne minuszba. A nagyobb hézag még érthető, mert ugye valószínű a szelepvezető is kopik, a szelepemelő is, meg annak a háza is, és ezekből összejön a rés:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak