Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2014-10-10 22:52:24 // 59765
Még gyári. De az autó funkcionalitása nem egészen... Neki kéne már állnia, de húzódik a projekt...
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:52:23 // 59764
Egyenlőre csak a hagyományos módon akarom szétszedni, mert van benne valami rugó is. Aztán majd meglátom a fűrészes dolgot :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:51:06 // 59763
Nem ilyenekre gondoltam, hanem az "írassuk ki az LMM-et, mert tönkrement és drága újat venni" fajtákra :-)
droberto2014-10-10 22:41:52 // 59762
Erre én is kíváncsi lennék....
Keretes fűrésszel kivágsz belőle egy negyedet?
droberto2014-10-10 22:39:56 // 59761
Klafa lenne.
Néhány tipp:
Dpf, egr, szívósor, aut. ablak, csipp/box...stb
Egyébként egy friss típushiba lista is kéne.
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:31:23 // 59760
Nekem is van egy "projektem" a hét végére. Elhoztam Csöritől a Spiderből kiszerelt vezérlés módosítót.

Szeretném szétszedni, hogy mi is van benne.
Liquid2014-10-10 22:31:09 // 59759
Peti úgy fest megvan a jó program :)
Cimbidnek gyári még?
Liquid2014-10-10 22:30:00 // 59758
kíváncsian várjuk a listát :)
Piritu - 1.000.0002014-10-10 22:29:06 // 59757
Meg azt is hozzá kell venni, hogy a 159 a legfiatalabb "tömegmodell".
A mókolással kapcsolatban már felmerült bennem a top 20 összeállítása is :-))
droberto2014-10-10 22:28:21 // 59756
Köszi. Az ilyenek erőt adnak. :)
GTPeti2014-10-10 22:24:03 // 59755
Nagyon jól nyomod, Robi! Respect!!!
droberto2014-10-10 22:22:31 // 59754
Egyébként szerintem büszkék lehetünk, hogy a legpörgősebb a topic a miénk. Hál' Istennek még nem "a szar az autóm hogyan tudnám megmókni" résznél tartunk. Ez azért sokat elmond a típus minőségéről!
Örülök, hogy több mint 40k hozzászólás óta közétek tartozhatok. :)
droberto2014-10-10 22:14:34 // 59753
Reggelre meg lett a horog szemcseszórása,

Délutánra meg a horganyzás. Kép majd készül. :)
Hétvégén meg a festést tervezem.
droberto2014-10-10 21:55:52 // 59752
Úgy-úgy.
droberto2014-10-10 21:55:44 // 59751
Főleg, ha használati tárgyként tekintenek rá és elmulasztják az olajcserét.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-10 21:03:53 // 59749
majdnem, nem a rendszert változtatták meg a fordnál, ha nem a motor beszállítót 2006-ig fos ford, utána meg HDI...
ValeRossi462014-10-10 20:55:34 // 59748
Egyetertek ;) ha jo 159es vasat szeretnenk azt meg kell fizetni :)
Giuntini2014-10-10 20:45:42 // 59747
Gondoljatok bele az én esetembe. Az enyémnek a karosszériàja karcmentes törésmentes. Az enyém nem az 1,5 millàs kategória. Mégis ez történt velem. Most màr tudom mi történt. Ez a motor hengerfejes volt kint a sógorok megcsinàltàk eladàsra nem síkoltàk le bepasztàztàk a repedést és eddig tartott. Ezt a Szatmàri szerint is nem lehetett észrevenni. A 159-nél én azt mondom min. ki kell adni 12ezer €-t és még akkor sem biztos semmi. A 2,4-nél pedig ha hozzà kell nyúlni a költségek az egekben.
Liquid2014-10-10 20:38:34 // 59746
azaz, az enyémben is zörög valami bal elöl, kezd idegelni, hétvégén meg is nézem. Nem futómű gond, hanem valami műanyag elem elszabadulhatott.
Shadin2014-10-10 20:37:02 // 59745
Ja. Szarolasz. A csavar kiesik a futóműből.
GTPeti2014-10-10 20:36:14 // 59744
"pl már az új E mercikben is Delphi van"
Vagy inkább még...
Liquid2014-10-10 20:35:17 // 59743
az olasz autók is szarok, mert sokan állítják :D
mzo2014-10-10 20:31:23 // 59742
A nyári Spanyol túránk alatt nekem is a Magyar normál MOL-al produkálta a legjobb átlagot az autó. Pedig tankoltam Olasz Francia Spanyol nyálat is. Különbséget én nem éreztem egyébként sem hangban sem erőben egyiknél sem. Persze ez a különbség nem volt hatalmas nagyjából 4 dl különbség volt a legjobb és legrosszabb átlag között.
Magában az üa rendszerben sztem is a Bosch a legjobb. Delphinél meg érdekessék, hogy egyre több típus vált át erre a márkára, pl már az új E mercikben is Delphi van.
A Mondeókban meg ha jól tudom pont fordított a folyamat, ott a jelenleg futó szériában már Bosch van míg a régi MK3-asokban Delphi volt. Na ezek alapozták meg a "jó hírét" a Mondeoknak. Pedig az újak az MK4-esek már megbízható autók, amennyire hallom nem szoktak gondok lenni a 2.0 TDCi-kkel.
David | Centocinquantanove2014-10-10 19:11:18 // 59741
Üzemanyagtól független témával kapcsolatban én is azt hallottam, hogy a delfi rendszerek elég ócskák, azt hiszem a mondeókban is olyan van és tényleg...
Simán lehet hogy az MSZ üzemanyag nem fekszik neki és amúgy nem lenne ócska...
Piritu - 1.000.0002014-10-10 19:01:52 // 59740
Azt csak csendben kérdezném, ha tudjuk hogy a rönyó nem bírja, akkor miért nem tesz a gazdája/szerviz ellene? Miért várja meg, amíg beszarik? Vagy csak a egyszerűen szar a Delhpi rendszere?
"Delphi
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.

Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!

A probléma:
A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező."
forrás
Piritu - 1.000.0002014-10-10 18:50:51 // 59739
No, akkor keress vissza, hogy az olasz/német/osztrák gázolajjal mennyivel kevesebbet fogyaszt a verda. Meglepődsz, hogy hány ilyen bejegyzés lesz :-))
A rönyósok baja meg nem érdekel :-)
.......................2014-10-10 17:47:51 // 59738
ezek nam a gázolaj energiatartalmára vonatkoznak(tehát nem fog kebvesebbet enni)

hanem pl. a kenőképességre:
a MOL gázolaj legendásan szarul keni a diesel rendszer elemeit
csoda hogy a sok 1,5 dci renó spénes lesz
a furi hogy Franciában meg nem
Shadin2014-10-10 17:29:29 // 59737
Persze, placebó. Négy évig OMV extra nyálat tankoltam esküdözve, hogy milyen jó, keveset fogyaszt halk az autó stb. Most felváltva tankolgatom az OMV sima ill. prémium cuccát és tankról-tankra összességében semmi különbség.
Ami érdekes még, hogy amikor egyetlen egyszer tankoltam Vpúdert, akkor vagy fél literrel több lett a fogyi, de ezen kívűl semmit sem éreztem.
GTPeti2014-10-10 16:32:33 // 59736
Jó nem veszek. :) Én nem voltam köztük.
(Azonban... ha többen állítják, hogy megjárták, akkor lehet benne valami.)
Piritu - 1.000.0002014-10-10 16:23:24 // 59735
Azért erre ne vegyél mérget. Csak pár idézet a rend kedvedért:
"A MOL amúgyis elég gatyesz minőséget produkál"
"a szlovák sárga kúton kapható sima is jobb"
"Üzemanyag szar"
"Akármit mondanak, a kinti gázolaj még mindig sokkal jobb a magyarnál. "
"Jobb az osztrák gázolaj,"
GTPeti2014-10-10 16:03:05 // 59734
A pontosság végett: Sosem mondott senki olyat, hogy defacto sz@r a hazai nafta. Olyat viszont igen, hogy bele lehet futni egy-egy valamilyen módon "rosszabbá vált" eresztésbe.
Piritu - 1.000.0002014-10-10 15:49:34 // 59733
No, megtettük az utat visszafelé is a "jobb" kinti üzemanyaggal.
Odaút: 105-ös átlag 620 km 6,1 l/100 km
Vissza: 104-es átlag 631 km 6,5 l/100 km
Egyre inkább meg vagyok győződve, hogy szar a magyar nyál :-DD
Shadin2014-10-10 15:09:33 // 59732
Mármint itthon. Szerintem elég nagy kontraszt a leharcolt és alulértékelt 159-esekhez képest, De szíp az autó :-D Miért kell mennie?
Shadin2014-10-10 15:06:00 // 59731
Az meg már tényleg eladhatatlan...
Akkor most mennyit ér a típus? Ua. évj. megkapható 1,7-ért is meg 2,5-ért is.
Shadin2014-10-10 15:03:20 // 59730
És egyre többen ignorálják az integetést...
Nagyon hamar szakadékká fog a típus avanzsálni.
Shadin2014-10-10 15:01:31 // 59729
Pont emiatt aggódom...
GTPeti2014-10-10 14:12:36 // 59728
Ha úgy érted a kendács-Matyit, hogy pénz híján kreatívkodnak a t. tulajok a javításnál, akkor egyetértek. 1M alatt megindul ez a folyamat, úgy mint a 156-nál. (Lásd az egykérdéses usereket és ami FB-n megy...)
GTPeti2014-10-10 14:03:35 // 59727
"Autónavigátor véleménye
Osztályzat:
4,0

Pozitív: Gyönyörű, szexis, igazi olaszos formaterv, betonmerev karosszéria, pontos vezethetőség, kiváló összkerékhajtás, élménydús vezethetőség, egész jó minőség

Negatív: Prémium germán riválisait azért egy fokkal jobb vezetni*, és azok bizony újraeladhatóságban is jobbak, sajnos még mindig be-becsúszhat megbízhatósági probléma"

Megj:
*: Főleg, ha az illető kopasz.
ValeRossi462014-10-10 12:02:02 // 59726
Tényleg az a baj,hogy amit behoznak,az majdnem mind "hulladék" és úgy árulják őket,mintha tipp-topp lenne. Leírtam a 147-es vásárlási mizériánkat. Hihetetlen miket láttam! Sajnos tényleg lehúzza az árakat. Ott van pl Kublik cartárs. nem tudom eladta e már a gépét,de majdnem mindent felújított rajta,és nem jelentkezett rá senki .
Ma beálltam egy szürke 159 sedán mellé,nem tag itt. 2007es gép,de látszik rajta,hogy nem szerető gazdája van,vagy csak nincs rá keret. Lelakott,kopott stb...gondolom ez is a 1,5 millás tábort erősítette....
.......................2014-10-10 09:18:02 // 59725
az automata váltó bontottan 2000 euro ,
ha felújíttatod rálocsolsz 600eFt ot simán csak a váltóra
a 2,4 sem a spórolósabb fajta

szóval 221 435 km nél már szoktak automata gondok lenni Opelben,ami ugyanez a vátó
David | Centocinquantanove2014-10-10 09:16:11 // 59724
A német technikusokba ne menjünk bele... sajnos napi szinten van dolgom velük és sokszor nincsenek a helyzet magaslatán... :) Az van, hogy okosnak és felsőbbrendűnek hiszik magukat és ehhez még arogánsak is.

De amúgy király szösszenet! :)
gpek2014-10-10 08:58:42 // 59723
Kell egy Like gomb, óriási...
tdemeter2014-10-10 08:53:43 // 59722
A mennyország az, ahol az angolok a rendőrök, a franciák a szakácsok, a németek a technikusok, az olaszok a szeretők, és az egészet a svájciak szervezik. A pokol az, ahol a németek a rendőrök, az angolok a szakácsok, a franciák a technikusok, a svájciak a szeretők, és az egészet az olaszok szervezik.

:)
David | Centocinquantanove2014-10-10 08:42:56 // 59721
Jajaja nemrég csinálták meg az aszfaltot is.... Csak ha hibázol nagyon büntet :)
gpek2014-10-10 08:37:04 // 59720
"Ha én gazdag lennék..."
gpek2014-10-10 08:34:48 // 59719
A rengeteg az mindig viszonyítás kérdése, mert malac orrú TDI még mindig több van. Amúgy nagyon rossz sajnos az olasz autók megítélése a köztudatban és ez bizonyos árnyékot vet a márkára. Mikor Bravoval jártam akkor is volt egy 5 év amikor seperni lehetett, aztán kikopik olyan gyorsan amilyen gyorsan jött, előjönnek a visszatekert külföldi autókba a problémák, (fórumba már most olvasni ilyet) meg a ránem költés, csillaggarázs stb, és megint egy vacak olasz lesz. amiből minden vidéki falusi ház udvarán fog állni egy-egy.
Szerintem még egy hullám lesz kb.: 2 év múlva ha tényleg jön a Gulia, akkor az utolsó német is eladja, pláne ha formára nagyon eltalálják. Akkor lemegy 1M-re az ára. Az után megindul a típus szűrése. A jó állapotúak, gondos gazdánál maradnak. Párat kiflire törnek sajnos. A nagy többségét meg bontják. (de ez kb. még 5-6 év szerintem)
tdemeter2014-10-10 07:06:42 // 59718
Ilyen gyonyoruseget hogy lehet eladni?:)
tdemeter2014-10-10 06:54:53 // 59717
225/50/17
GTPeti2014-10-10 00:07:16 // 59716
Ha 205/55R16 gumin megy az autód, akkor az megmagyarázná ezt az különbséget.
(Kis kerék->többet kell forognia ugyanolyan valós sebesség eléréséhez.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak