Érdekes amiket írsz szép emlékeket ébreszt bennem. Először is volt 626-os Mazdánk még a 90-es évek végén 94-es évjárat már a gömbölyű 626. 2.0 benzin. Na az az autó konkrétan marha jó autó volt, kényelmes halk nagy és nekem konkrétan sokkal szebbnek is tünt az akkori kor átlag autóinál. Sajnos ellopták. Egyszerűen nem tudom egy lapon említeni egy Bravoval. Fura. Bár ez mindenkinek szubjektív.
Volt 1.6-os 8v-s vw motorhoz is, igaz egy Octaviában, újonnan vettem 2006-ban és több mint 100 e km-ert autóztunk együtt. Nekem konkrétan sose evett 8,5 pályán, legalábbis tartósan nem. Bár aláírom, nem a legkorszerűbb motor volt, ellenben örök élet meg egy nap. Luiqidnek meg igaza van a kis Turbos benzinesek csak egyenletes részterhelésnél fogyasztanak keveset, de ha pl tapossák akkor meg többet. Haverom vett nyáron egy 1.0 turbos Ford Focust, hogy az milyen jó lesz keveset eszik majd stb. Aha. hát nagy átlagban ugyanúgy 7,3-at eszik neki mint nekem anno az Octavia.
Egyébként egyszer a Tc-n összehasonlították az 1,2 Tsi és az 1,6 őskövület 8 v octaviát. végén a Csikós azt hozta ki hogy neki jobban kellene az 1,6.
mzo2014-10-16 06:40:19 // 60065
Giuntini2014-10-16 00:28:05 // 60064
Nekem volt szívódízelem Croma 75Le-vel Olaszországban vagy Ausztriában az emelkedőkön volt amikor vissza kellett raknom hármasba. A TD sokkal jobb volt 115le-vel, a mai autókhoz viszonyítva ez a teljesítmény sokkal többnek látszott és kiment a világból. 500ezer km-el adtam el, 10 évesen, de abba a motorba kvázi még egyszer ennyit bele lehetett tenni. Amikor eladtam minden a motorban érintetlen volt.
.......................2014-10-15 23:37:25 // 60063
Elhiszed azt amit újságírók írnak ,részrehajlóak
Pl az alfa 159 et hogy lehúzták minden teszten a kezdetektől fogva,és mi pont az ellenkezőjét tapasztaljuk
A mito ról is szinte csak rosszat írnak ,meg a Winkler írta h nem jó az 1,6 multijet
Aztán a kategóriájának a legnagyobb nyomatéka van benne 320Nm,úgy hogy 6 liternél többet nem eszik
Meg h az alfa biztos elromlik,hát a mito sokat látott ,de trélert nem
Pl az alfa 159 et hogy lehúzták minden teszten a kezdetektől fogva,és mi pont az ellenkezőjét tapasztaljuk
A mito ról is szinte csak rosszat írnak ,meg a Winkler írta h nem jó az 1,6 multijet
Aztán a kategóriájának a legnagyobb nyomatéka van benne 320Nm,úgy hogy 6 liternél többet nem eszik
Meg h az alfa biztos elromlik,hát a mito sokat látott ,de trélert nem
.......................2014-10-15 23:26:37 // 60062
Erre csak azt tudom mondani hogy anno a szívódieselek lomha fosok voltak,
Ma meg ,rakéta mind ugyanazal a fogyasztással mint amit a 20 éves diesel technika evett
Ki a tököm venne ma szívódieselt?
ugyanez a szívó benzinesre is igaz lesz ,
olyan nagy tömegűek a mai autók ,hogy dinamikusan csak egy4000 es szívó tudna ma pl egy 5 ös bmw t mozgatni,
Az meg alaphangon 14 litert eszik
Ezért kell a turbó 3000 es,az elvan 10 literből is
Ma meg ,rakéta mind ugyanazal a fogyasztással mint amit a 20 éves diesel technika evett
Ki a tököm venne ma szívódieselt?
ugyanez a szívó benzinesre is igaz lesz ,
olyan nagy tömegűek a mai autók ,hogy dinamikusan csak egy4000 es szívó tudna ma pl egy 5 ös bmw t mozgatni,
Az meg alaphangon 14 litert eszik
Ezért kell a turbó 3000 es,az elvan 10 literből is
Liquid2014-10-15 23:25:41 // 60061
megnézted azt a cikket amit Piritu belinkelt?
A fos 2literes szívómotor ha kicsivel is de kevesebbet kért mint az 1.4TFSI...
Ja és nincs benne egy csomó olyan szép dolog ami fájni tud ha elromlik :)
No replacement for displacement :)
A fos 2literes szívómotor ha kicsivel is de kevesebbet kért mint az 1.4TFSI...
Ja és nincs benne egy csomó olyan szép dolog ami fájni tud ha elromlik :)
No replacement for displacement :)
.......................2014-10-15 23:19:07 // 60060
Az 5 lieres vagy 6 , nemtudom ,de egy verseny szívó kihegyezett nem egy téma egy skyactive fossal
.......................2014-10-15 23:17:06 // 60059
1,6 100 Ló 8,5 liter
1,2 Tfsi 105 ló 7,5 liter
Bérautók voltak ,bejáratva ,ez több 550 km er oda vissza út is igazolta
1,2 Tfsi 105 ló 7,5 liter
Bérautók voltak ,bejáratva ,ez több 550 km er oda vissza út is igazolta
.......................2014-10-15 23:14:06 // 60058
Nekem nics tapasztalatom a mostani mazdákkal,
Volt anno egy 2.0 16v 626 om,vagy 10 éve ,1993 as
Addig azt hittem h jó auto amíg meg nem vettem a fiat bravo 100 16V t
Azóta rá sem nézek a mazdákra
Volt anno egy 2.0 16v 626 om,vagy 10 éve ,1993 as
Addig azt hittem h jó auto amíg meg nem vettem a fiat bravo 100 16V t
Azóta rá sem nézek a mazdákra
dev1662014-10-15 23:10:47 // 60057
... és ne feledkezünk meg kétkerekűekről sem.
dev1662014-10-15 23:08:41 // 60056
jaja, a LaFerrari-ban is csak egy ócska, elavult szívómotor dohog:)
A szívó- és turbómotorok sok-sok éve egymás mellett léteznek és léteznek ma is, nem jobb vagy fejlettebb egyik a másiknál, hanem más. A 80-as években a nagy literteljesítmény, ma pedig a károsanyag normák miatt gyakoriak/szükségesek a turbómotorok.
A szívó- és turbómotorok sok-sok éve egymás mellett léteznek és léteznek ma is, nem jobb vagy fejlettebb egyik a másiknál, hanem más. A 80-as években a nagy literteljesítmény, ma pedig a károsanyag normák miatt gyakoriak/szükségesek a turbómotorok.
Liquid2014-10-15 23:07:03 // 60055
valóban nem, de akkor is konstans üzem. Amúgy mennyit kajált?
.......................2014-10-15 23:05:04 // 60054
A 160kmh autpálya azért nem részterhelés
Liquid2014-10-15 22:56:49 // 60053
az 1.6-os fócvágenmotor mindig is egy gyenge zabagép volt, ahhoz ne hasonlíts semmit.
Amúgy meg elhiszem hogy konstans részterhelésen tud egy fűnyírómotor jól fogyasztani, de ott minden más is tud, ellenben ha elkezded kergetni egyből többszörösét bekéri a szívónak.
Amúgy meg elhiszem hogy konstans részterhelésen tud egy fűnyírómotor jól fogyasztani, de ott minden más is tud, ellenben ha elkezded kergetni egyből többszörösét bekéri a szívónak.
Liquid2014-10-15 22:53:11 // 60052
A TJet egy dolog, az nem szívó hanem benzines modern törpemotor.
Azt te se gondolod komolyan, hogy a SkyActive egy 90-es évekbeli technika, ha pedig netán mégis, akkor is jól csinálják, mert tud keveset fogyasztani a valóságban is.
Azt te se gondolod komolyan, hogy a SkyActive egy 90-es évekbeli technika, ha pedig netán mégis, akkor is jól csinálják, mert tud keveset fogyasztani a valóságban is.
.......................2014-10-15 22:45:59 // 60051
Volt szerencsém golf 1.6 100 lovas benyás,és golf 1,2 tfsi benyáshoz
Mindkét motor 105 ló ,nekem ugyanolyan autópálya szakasz ,ugyanaz a sebbesség,
És a tfsi mégis 1 literrel kevesebbet evett,
És nem kell 5000 fordulaton pörgetni h menjen
Mindkét motor 105 ló ,nekem ugyanolyan autópálya szakasz ,ugyanaz a sebbesség,
És a tfsi mégis 1 literrel kevesebbet evett,
És nem kell 5000 fordulaton pörgetni h menjen
.......................2014-10-15 22:41:42 // 60050
Ültél már T jet fiat ban?
Nemrég ültem egy 69 lovas fiat 500 ban,nos a 75 lovas multijet fényévekkel jobb motor,kb kétszer annyi nyomatékkal
A szívó benzines felett eljárt az idő
A mazda a 90 évek motorjait hogy meri 5…6 milláért adni?
semmit nem fejlesztettek 20 éve,ez megintcsak marketinges lehúzás
Nemrég ültem egy 69 lovas fiat 500 ban,nos a 75 lovas multijet fényévekkel jobb motor,kb kétszer annyi nyomatékkal
A szívó benzines felett eljárt az idő
A mazda a 90 évek motorjait hogy meri 5…6 milláért adni?
semmit nem fejlesztettek 20 éve,ez megintcsak marketinges lehúzás
Dömpi (il dottore)2014-10-15 22:38:19 // 60049
Nem lep meg! A franciák is meg a németek is folyamatosan hazudoznak!
dev1662014-10-15 22:36:35 // 60048
nekem is szimpatikus az újra felfedezett szívó benzines vonal és remélem mások is átveszik a technológiát, de van egy gond. A Skyactiv motorok nem véletlenül ilyen könnyűek és hatékonyak: a végletekig ki vannak könnyítve a motoralkatrészek és szuperkönnyű ötvözeteket használnak. A tartósságról szőtt álmaink valóra váltását a Mazdától se várjuk (mástól se). meglátjuk hol lesznek ezek a motorok 8-10 év múlva.
Dömpi (il dottore)2014-10-15 22:19:13 // 60047
enyém már járt 4000 felett picivel, de 3000-3200-ig rendszeresen pörög...ott már gyönyörűen muzsikál dízel létére és piszkosul megy :)
Piritu - 1.000.0002014-10-15 22:16:38 // 60046
Piritu - 1.000.0002014-10-15 22:14:20 // 60045
avvocato2014-10-15 22:10:35 // 60044
Szerintem is a mazda megy a jó úton. Kétliteres benzinmotor, nagy nyomaték, alacsony fogyasztás. Biztos hosszabb életű motorok lesznek, mint a mai 3 hengeres turbómotorok.Kövezzetek meg, de az új mazda 3-6 gyönyörű.Tegnap egymás mellett állt egy giulietta, meg egy új piros mazda 3, hát nem volt csúnyább az alfánál.
Chianti2014-10-15 21:56:58 // 60043
Köszi az infókat, észben tartom!
Piritu - 1.000.0002014-10-15 21:53:42 // 60042
Különösen erre nyáladzok :-)
A régi hírek szerint az Alfával közösen hozták volna ki, de egyenlőre csak ez az ismert tény :-((
A régi hírek szerint az Alfával közösen hozták volna ki, de egyenlőre csak ez az ismert tény :-((
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-15 21:49:23 // 60041
múltkor írtam az új generációs Iveco meg nem tudom melyik kaminyonról...EGR nélkül és többlet befecskendezés nélkül tudják az eu6-ot.....
Liquid2014-10-15 21:49:12 // 60040
szerintem is Ők járnak a helyes úton
Liquid2014-10-15 21:48:41 // 60039
vagy inkább nem kéne elvárni egy 2literes szívómotortól 2.45L-es fogyasztást és akkor nem kéne korom, de 900-as turbomotor :)
Piritu - 1.000.0002014-10-15 21:45:18 // 60038
Egy mai modern benzinessel se sokkal jobb a helyzet :-(
Ezért szimpatikus nekem pl. a Mazda. Szembe megy a benzines trendekkel és lehet, hogy ő jár jobb úton.
Ezért szimpatikus nekem pl. a Mazda. Szembe megy a benzines trendekkel és lehet, hogy ő jár jobb úton.
dev1662014-10-15 21:42:47 // 60037
sztem azért lennének más utak is, pl. ami elsőre eszembe jut és sokkal olcsóbb technika, az egy részecske detektor a leömlőben, ami a felhasználóra bízza, h megengedje a kormolást vagy sem. ECO módban, ha a detektor kormot érzékel, az ECU visszaveszi a üzemanyagot és szabályozza az egr-t ha szükséges, előzés előtt pedig SPORT állásba a kapcsolót és jöhet a koromfelhő, ahogy illik.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-15 21:42:11 // 60036
:))) A mai világban egy 0km-es autó is lutri ...
Olvasgass külföldi fórumokon a benzines Alfákról azok nem rém, ha nem horror történetek...
Olvasgass külföldi fórumokon a benzines Alfákról azok nem rém, ha nem horror történetek...
Liquid2014-10-15 21:33:38 // 60035
igen valóban kopóalkatrésznek tekinthető, de nagyon nem szükséges alkatrészek ezek (legalábbis műszaki szemmel nézve), hanem a brüsszeli okosok által előírt valóságtól elrugaszkodott szabályok miatt kellenek.
avvocato2014-10-15 21:28:01 // 60034
Benzinest a népnek! Alfába meg különösen.Akárki akármit is mond egy dízel 100e km felett lutri, bármikor bármi elromolhat. Itt a fórumon is csak rémtörténeteket olvasok a dízelmotorokról.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 21:25:37 // 60033
Amiket írsz az én gondolatomban "kopó" alkatrész, akár egy generátor. Az autó élete során néha ki kell cserélni. A magasabb teljesítménynek ára van. Nagyobb bajnak tartom, hogy nehéz megállapítani, hogy mikor kell.
Nem beszélve arról, hogy a bonyolult technika még több hibalehetőséget takar.
Az se véletlen, hogy a Párduccal annyiszor maradtam fekve 100e alatt, mint a többivel 600-on.
(Az már más kérdés megint, hogy a csere mibe kerül, de mint tudjuk az új alkatrészekkel a további megteendő km-ek árát fizetjük..)
Nem beszélve arról, hogy a bonyolult technika még több hibalehetőséget takar.
Az se véletlen, hogy a Párduccal annyiszor maradtam fekve 100e alatt, mint a többivel 600-on.
(Az már más kérdés megint, hogy a csere mibe kerül, de mint tudjuk az új alkatrészekkel a további megteendő km-ek árát fizetjük..)
Piritu - 1.000.0002014-10-15 21:14:44 // 60032
Az OFF-osok nyűgje nagyon nem érdekel, nem véletlenül nem vettem olyat :-)
"De fordítsuk meg a dolgot miért jó az hogy van Egr az autóban?" - Hogy legalább a keletkezett nitrogén oxidok mennyiségét csökkentsük. Hogy ennek ára van? Valamit valamiért. Cserébe nagyobb a literteljesítmény, mint az említett Dutránál :-)
"Vajon jót tesz a motornak a regen?" - A fene tudja, de hogy nem árt annyira, hogy látványosan csökkenjen miatta a motor élettartama az tuti.
Az, hogy a dpf miatt szívás van, az is tény. Mint minden más miatt is, ami a teljesítmény hajhászás miatt kell a motorba. (pl. turbó, kettőstömegű, nagynyomású rendszer)
A taxisokat meg külön csókoltatom a herélés miatt, pont nekik, aki sokat járnak a városban kellene egy kicsit figyelni a város levegőjére. Barcelonában érdekes a diesel Passatok (és azok herélése) helyett Priusokkal járnak a taxisok. Tehát van más megoldás. De mi minden áron diesellel akarunk járni...
"De fordítsuk meg a dolgot miért jó az hogy van Egr az autóban?" - Hogy legalább a keletkezett nitrogén oxidok mennyiségét csökkentsük. Hogy ennek ára van? Valamit valamiért. Cserébe nagyobb a literteljesítmény, mint az említett Dutránál :-)
"Vajon jót tesz a motornak a regen?" - A fene tudja, de hogy nem árt annyira, hogy látványosan csökkenjen miatta a motor élettartama az tuti.
Az, hogy a dpf miatt szívás van, az is tény. Mint minden más miatt is, ami a teljesítmény hajhászás miatt kell a motorba. (pl. turbó, kettőstömegű, nagynyomású rendszer)
A taxisokat meg külön csókoltatom a herélés miatt, pont nekik, aki sokat járnak a városban kellene egy kicsit figyelni a város levegőjére. Barcelonában érdekes a diesel Passatok (és azok herélése) helyett Priusokkal járnak a taxisok. Tehát van más megoldás. De mi minden áron diesellel akarunk járni...
Liquid2014-10-15 21:08:07 // 60031
Csabié meg azért nem füstölt egy kicsit se, mert benne van a DPF... ezt se felejtsük el, nem a box érdeme
'''''2014-10-15 21:01:28 // 60030
Vazz,normál progival az enyém sem csak most direkt kapott több anyagot a gyorsulás miatt.Jövő héten megy vissza a normál használatra tervezett progi.
Liquid2014-10-15 21:00:38 // 60029
az is biztos, és itt állnék szembe az álláspontoddal Piritu, hogy a motornak közvetlenül lehet hogy nem árt a korom, de a motor maga csak a laborban létezik, a való életben van egy csomó alkatrész ami nem szerves része de kiválóan el tud hasalni azért mert megy át rajta a korom. Egr, szívósor stb.
dev1662014-10-15 20:57:14 // 60028
Nem kellett elolvasnom, az első bekezdés szövegezése elég volt ahhoz, h félbehagyjam:))
Komolytalan.
Komolytalan.
Liquid2014-10-15 20:56:51 // 60027
alapvetően egyetértek, viszont sztem nem tervezői hiba (mert rá vannak kényszerítve a gányolásra), hanem a probléma a trendekben van.
Egyszerűen trendi dolog dízellel járni mert az csak ennyit-meg-annyit fogyaszt, a gyártóknak meg kell felelni az eszetlenséget súroló szabályoknak, illetve a flottások számára vonzóvá kell tenni az autót. Azt pedig úgy lehet hogy a katalógusban kicsi a fogyasztás, és olajcsere is csak 2-3 van 100e-ig, hogy utána mi történik az senkit nem érdekel.
A kicsi turbomotoroknak vagy épp a közvetlen befecsis benyásoknak telerakva 1000 lambdával meg a jó ég tudja mivel ugyanígy megvannak és meg lesznek a nyűgjeik.
Igen valóban nem szabadna dízelt használni rövid utakra, de a jelenlegi trend ezzel szembemegy.
Az megint egy más kérdés hogy a DPF-et egy álszent dolognak tartom, ugyanis az általatok eddig leírtak mellett van más is, nevezetesen hogy az apró korom amit nem szűr meg sokkal rosszabb mint az Ikarus által okádott sűrű olajos füst, csak mivel az nem látszik ezért nincs is.
Egyszerűen trendi dolog dízellel járni mert az csak ennyit-meg-annyit fogyaszt, a gyártóknak meg kell felelni az eszetlenséget súroló szabályoknak, illetve a flottások számára vonzóvá kell tenni az autót. Azt pedig úgy lehet hogy a katalógusban kicsi a fogyasztás, és olajcsere is csak 2-3 van 100e-ig, hogy utána mi történik az senkit nem érdekel.
A kicsi turbomotoroknak vagy épp a közvetlen befecsis benyásoknak telerakva 1000 lambdával meg a jó ég tudja mivel ugyanígy megvannak és meg lesznek a nyűgjeik.
Igen valóban nem szabadna dízelt használni rövid utakra, de a jelenlegi trend ezzel szembemegy.
Az megint egy más kérdés hogy a DPF-et egy álszent dolognak tartom, ugyanis az általatok eddig leírtak mellett van más is, nevezetesen hogy az apró korom amit nem szűr meg sokkal rosszabb mint az Ikarus által okádott sűrű olajos füst, csak mivel az nem látszik ezért nincs is.
mzo2014-10-15 20:46:15 // 60026
Azt hogy az Egr visszavezeti a kipufogó gázt és vele együtt a kormot is a szívósorba és a motorba az tény. Hogy hány szívósor és motor ment tönkre emiatt? Hmm motorról itt az 59-es fórumon most így hirtelen nem tudok, szívósorról viszont ami kuka lett igen. Szegény Guinti pl. Viszont. Más tipusoknál pl PSA féle 1.6 HDi nagyon sok koromba fulladt motorról írnak a Pug fórumokon, amik egyértelműen a kpiuf gáz visszavezetés miatt van. És azok a motorok konkrétan meghalnak. Dpf regen miatt se tudok motor halálról, de valószínűleg nem tesz jót neki az amit párszor már leírtunk az olajhígulás a hőterhelés a hengerfal lemosása. De fordítsuk meg a dolgot miért jó az hogy van Egr az autóban? Vajon jót tesz a motornak a regen?
Egyébként mint már írtam tegnap is sok Opeles Fiatos fórum szól arról hogy Dpf miatt szívnak az autósok. Konkrét esetek, nem pletykák. Taxisoknál az első hogy Dpf Egr off. Legalábbis a az első szériásoknál.
Az pedig hogy egy autó ami nem speciális (mint pl egy Prus vagy Leaf) amiben van egy hétköznapi motor és tul képp egy hétköznapi autóról van szó nehogy már ne lehessen használni városban a Dpf miatt mert akkor ez lesz meg az lesz. Ha ez így van akkor az igenis tervezői hiba, amit megpróbálnak megmagyarázni.
Egyébként mint már írtam tegnap is sok Opeles Fiatos fórum szól arról hogy Dpf miatt szívnak az autósok. Konkrét esetek, nem pletykák. Taxisoknál az első hogy Dpf Egr off. Legalábbis a az első szériásoknál.
Az pedig hogy egy autó ami nem speciális (mint pl egy Prus vagy Leaf) amiben van egy hétköznapi motor és tul képp egy hétköznapi autóról van szó nehogy már ne lehessen használni városban a Dpf miatt mert akkor ez lesz meg az lesz. Ha ez így van akkor az igenis tervezői hiba, amit megpróbálnak megmagyarázni.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 20:43:21 // 60025
Viccet félretéve mi nem stimmel az így-úgy leírt kiégetési folyamatban?
A többlet üzemanyagot nem utóbefecskendezéssel nyomja be a motorba? Egy részéből nem korom lesz? (Más részéből meg nem olajat higító maradék?) Nem a katba fújja a turbó levegője, hogy ott elégjen? Nem ég el ott, hogy melegebb legyen? Nem ez a meleg indítja be a korom kiégetését?
A többlet üzemanyagot nem utóbefecskendezéssel nyomja be a motorba? Egy részéből nem korom lesz? (Más részéből meg nem olajat higító maradék?) Nem a katba fújja a turbó levegője, hogy ott elégjen? Nem ég el ott, hogy melegebb legyen? Nem ez a meleg indítja be a korom kiégetését?
Liquid2014-10-15 20:42:28 // 60024
kikérem magamnak :) Az enyém nem kormol, legalábbis a Tomié mellet nem :)
Piritu - 1.000.0002014-10-15 20:35:26 // 60023
No, csak elolvastad :-DD
Piritu - 1.000.0002014-10-15 20:34:29 // 60022
Sose mondtam, hogy ezzel érveltél. Mindössze azt mondtam, hogy az egr ellenzők ezen érve se lett sose alátámasztva konkrét motorkárral, mint ahogy az általad írt regenerálás alatt motorkínzás miatti motorkár se. Ennyi.
Hogy más szalonokban az eladók mit mondanak azt nem tudom. Az viszont köztudott, hogy a diesel (legyen akár kicsi, akár nagy, akár dpf-es, akár nem) nem városi autó. Eleve az a hibás vevői elképzelés, hogy valaki városba dízelt akar. Viszont mánia, hogy diesellel akarunk minden áron közlekedni. Hát gyártanak, mert ez kell.
Hogy hol lehetne amúgy a kis dieseleket használni? Tekintve az utakon járkáló kocsikban utazók számát mindenhol. Ma a 84-esen is - megint csak tisztelet a kivételnek - szinte csak 1-2 embert láttam ülni a nagy kocsikban.
Mindezzel persze továbbra se szeretném azt mondani, hogy a dpf az ideális megoldás. Biztos van jobb, de mibe kerül? Megfizetnénk?
Hogy más szalonokban az eladók mit mondanak azt nem tudom. Az viszont köztudott, hogy a diesel (legyen akár kicsi, akár nagy, akár dpf-es, akár nem) nem városi autó. Eleve az a hibás vevői elképzelés, hogy valaki városba dízelt akar. Viszont mánia, hogy diesellel akarunk minden áron közlekedni. Hát gyártanak, mert ez kell.
Hogy hol lehetne amúgy a kis dieseleket használni? Tekintve az utakon járkáló kocsikban utazók számát mindenhol. Ma a 84-esen is - megint csak tisztelet a kivételnek - szinte csak 1-2 embert láttam ülni a nagy kocsikban.
Mindezzel persze továbbra se szeretném azt mondani, hogy a dpf az ideális megoldás. Biztos van jobb, de mibe kerül? Megfizetnénk?
dev1662014-10-15 20:09:19 // 60021
a net általában nem jó tanár, ez a cikk pedig igazán nívón aluli, már bocs.
dev1662014-10-15 20:07:41 // 60020
Nem értem miért nekem írod ezt. Én nem azzal érveltem, h a beszívott kipuf.gáz nem tesz jót a motornak, nem is gondolom ezt. Amiket viszont felsorakoztattam, többnyire nyomós érvek. Persze kinek mennyire, engem pl. zavar az indokolatlan kormolás, a többletfogyasztás, a megtorpanások, a kosz a szívósorban és a borsos árú új EGR szelep ... de sokan nagy ívben tesznek rá és egy darabig ezt meg is tehetik.
A másik részhez: milliószámra szaladgálnak DPF-es kisdízelek szerte világban, szted nekik is elmondják a vételkor, h nem városba való? ha meg nem városba való, akkor hova? Mit tegyen az aki, új kisdízelt akar és városban hajtja? DPF-est vesz ennek minden káros következményével együtt, mert nem tehet mást, nincs más. Éppen ezért mondom, hogy DPF ma használatos koncepciója alapvetően elhibázott és pont az ilyen városi kisdízeleknél csúcsosodik ki a legjobban, hogy mennyire.
A másik részhez: milliószámra szaladgálnak DPF-es kisdízelek szerte világban, szted nekik is elmondják a vételkor, h nem városba való? ha meg nem városba való, akkor hova? Mit tegyen az aki, új kisdízelt akar és városban hajtja? DPF-est vesz ennek minden káros következményével együtt, mert nem tehet mást, nincs más. Éppen ezért mondom, hogy DPF ma használatos koncepciója alapvetően elhibázott és pont az ilyen városi kisdízeleknél csúcsosodik ki a legjobban, hogy mennyire.
Piritu - 1.000.0002014-10-15 19:46:49 // 60019
A belinkelt oldal is említi ezt a megoldást. Le is írja, hogy miért nem működik :-)
Piritu - 1.000.0002014-10-15 19:44:23 // 60018
"ki mondta, hogy tönkre megy tőle?" - megint más topikokra utalnék. Az egr ellenzők egyik fő érve, hogy a visszavezetett korom nagyon nem tesz jót a motornak ezért ki kell dobni. Ilyenkor szoktam visszakérdezni, hogy van-e példa arra, hogy tönkre megy. Még nem volt. Mint ahogy a dpf fűtés miatti tönkre menetelre se volt példa itt az Amorén.
"Nálad azért klappol minden, mert pontosan arra használod az autót, amire tervezték:" - mielőtt megvettem pontosan tájékoztattak a kereskedésben, hogy a dpf-es diesel NEM városi közlekedésre való. Ennek tudatában vettem és használom akár a napi 2x5 km-es útra is a melóba és vissza.
Ha valaki nem arra használja, amire való, az nem biztos, hogy a gép hibája.
"Nálad azért klappol minden, mert pontosan arra használod az autót, amire tervezték:" - mielőtt megvettem pontosan tájékoztattak a kereskedésben, hogy a dpf-es diesel NEM városi közlekedésre való. Ennek tudatában vettem és használom akár a napi 2x5 km-es útra is a melóba és vissza.
Ha valaki nem arra használja, amire való, az nem biztos, hogy a gép hibája.
mzo2014-10-15 19:43:05 // 60017
Viva Egrdpfoff :)
Szegény nagyapám Dutrája hogy kiröhögné ezeket :)))
Szegény nagyapám Dutrája hogy kiröhögné ezeket :)))
Wasco2014-10-15 19:19:50 // 60016
Köszönöm szépen a segítséget! Holnap fel is hívom, nem várok!