Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2014-10-25 21:18:01 // 60490
Várjuk ki a végét! Dízel Ferrariról egyenlőre nem beszélt senki. B) SZVSZ SUV-ról sem. Vagy igen? :O
dev1662014-10-25 21:12:05 // 60489
ennyire idióta nem lehet még a pulóveres sem. ha ilyen termékekkel akarja felhozni az eladási számokat, arra ott az Alfa és most már (sajnos) a Maserati. Óriási hiba lenne a Ferrari brand-et is kinyírni tömegtermékekkel. Ilyen hibát nem fog elkövetni.
Liquid2014-10-25 21:09:42 // 60488
mi ezzel a baj a tiéd és az övé is bő 200 lovas, még szép hogy egálban vannak.
A benzines többet eszik? naés? de ha egy szívó ST, akkor hátrányban van mert a tiéd turbo-s, ráadásul a dízel akkor is kormol ha nem látszik.
Egyszerű a képlet: kib. nagy dellát öltek az elmúlt 1x évben a dízeltechnikába, ennek az az eredménye, hogy büdös lomha kerregő szarból, öltönyös, keveset kajáló, halkan ugyan de kerregő és nem láthatóan de baromira kormoló gépek lettek, amivel már meg lehet jelenni, sőt a környezettudatos nagyemberek, akiknek a Prius azé még derogál, nagyon behozták a divatba. Viszont elveszett az elnyűhetetlenség és a jó értelemben vett igénytelenség, ellenben qrva bonyolultak és érzékenyek lettek, ha baj van akkor az nagy. És egyből elfogy a fogyasztáson nyert előny. Persze a másik oldal is hasonló, mert ahogy begyűrűzött ez a downsizing idiotaság, a fogyasztásmérés valóságtól elrugaszkodott volta miatt, úgy lettek egyre problémásabbak a kis turbos benzinesek is. Szívót meg már csak a Mazda gyárt.
Az Isten se tudja mi lesz ebből hosszútávon. Jelenleg mi szívunk a 200k-t futott dízelek nyűgjeivel, mert egyrészt nincs megfelelő keretünk újat venni, másrészt nincs is nagyon más csak dízel. Én ennek speciel nem örülök, de így van.
droberto2014-10-25 21:08:35 // 60487
Ez is egy érdekes, már-már filozófiai kérdés. Egy biztos a profitról szól minden.
droberto2014-10-25 21:05:21 // 60486
Akkor készülj fel, hogy most miután kibaszták a Montezemolo-ót, jönnek a dízel és SUV Ferrarik. :(
dev1662014-10-25 21:04:26 // 60485
én úgy látom, hogy az euro6-ba (esetleg annak utódjába) fog végleg belefulladni a dízelmánia. Egyszerűen nem lehet már jobban kifacsarni ezeket a motorokat. Pontosabban, lehet de milyen áron? adblue és hihetetlen mértékű konstrukciós bonyolultság >> rengeteg hibalehetőség és magas előállítási költségek. Az adblue kényelmetlen a tulajnak, a bonyolultság drága a gyárnak, minden tervezésben, mind gyártásban, így a termék is drágább lesz és a végén már nem fogja megérni dízelt venni, akármennyit is fogyaszt és akármennyire erős is.

Ok, ott van még a többlépcsős feltöltés, mint tartalék, de nem hiszem 1 literes 3 hengeres dízelmotorokból valaha is ki lehet hozni egy 2.4 telj. szintjét. az élettartamról meg ne is beszéljünk, az ma már bevallottan 200, esetleg 250ekm.
.......................2014-10-25 21:02:22 // 60484
Városban jó ha benne van ,jobb vele elindulni lámpától
ugyanis ha kikötöd 1500 fordulaton nincs nyomaték,csak 1800 felett jön meg a töltönyomással
Ami autópályán mindegy
.......................2014-10-25 20:59:07 // 60483
Annyit a diesel fikázóknak,
Megyek egy ford ST mögött a Müncheni A99
Padlógáz mikor ő is,
Hát a dögnehéz jtdm Brerával megelőzni nem tudtam,de ő se tudott ellépni 220 kmh ig se
Ja és 8,5 litert fogyasztott a legutóbbi tankoláskor
Liquid2014-10-25 20:58:42 // 60482
nem tudom pontosan milyen hatékonysággal és károsanyag kibocsátással dolgoznak a gázturbinák, de az tény hogy tonnaszám égetik el a kerozint, az is egy összetevő. Szerintem a személyautók szennyezése elhanyagolható az ipar, a légi szállítás és a teherautók/buszok értékeihez képest, csak hát ugye ezzel lehet pénzt beszedni tőlük, a diplomaták meg tetszeleghetnek a föld megmentői képében.
[k i z z o]2014-10-25 20:58:32 // 60481
Nem a káros anyag kevesebb, hanem jobb a hengertöltés.

Nélküle nincsen Swirl. Nincsen korai rétegzett keverékképzés,

Pozitív hatása nem lesz ha kikerül.
GTPeti2014-10-25 20:52:43 // 60480
Pénzt akarnak keresni "sajnos". Az elvekből manapság nem lehet megélni. :(
dev1662014-10-25 20:50:16 // 60479
:)))
Ha nekem ilyenem lesz valaha (min 15 év), akkor évi 2-3ekm-t fog menni és elsősorban birtoklása vágyam kielégítésére és az élmény kedvéért fogom tartani, mintsem közlekedési eszköznek. Csak emiatt tehetném meg, hogy nem érdekel a fogyasztása, nem azért mert kimeríthetetlen a keret:))

Megértem az érveid és a Fiat-ot is, hogy miért adott ki dízel Maseratit, de a gyomrom még akkor sem vette be sajnos. Ehhez idő kell...
GTPeti2014-10-25 20:42:55 // 60478
Amivel még komolyan kéne foglalkozni, az az, hogy hova vezet ez az "eldobhatót, mesterségesen korlátozott élettartamút kell gyártani" mentalitás. Mert egy dolog az, hogy a nyugati országok gazdaságának egyik alappillére az autóipar. De valahol mégis meg kéne húzni a határt... (Természetesen az egész az emberek fejében kezdődik el, miszerint kell-e 3 évente cserélgetni az autót.)
droberto2014-10-25 20:40:20 // 60477
Tökre egyet értek, hogy az ipari szennyezés jelentősebb. Nem vagyok egy környezetvédő, de ott is vannak törekvések. Lásd szennyvíztisztítók, Duna tisztulása, kémény filterek-katalizátorok...egyebek. Persze, mondhatjuk, hogy most meg ugyanez megy pepitában Kínában.
Ettől függetlenül látnunk kell, hogy az autók jeletős szénmonoxidot, nitrogénoxidot-szállóport pöfögnek magukból. Hiába a motorműködési módba kevésbé avatkozó E2-E3 szabólyozás, ha közben 100x-1000x több a dízel mint 25 éve. Ezért fontos a DFP és az E6.
A következők pedig az egyre szaporodó korszerű turbós benzinesek lesznek. Iszonyú mérget bocsájtanak ki.
dev1662014-10-25 20:37:22 // 60476
beszúrtam egy idézetet neked az elearn-ből alább. A lapátkák örvényt keltenek a beszívott levegőben és emiatt elvileg kevesebb károsanyag keletkezik bizonyos üzemállapotokban. nagyobb gázadásra a lapátok, teljesen kinyílnak, tehát olyankor nincs szerepük.

Ugyanez a motor létezik EURO3-asban is, örvénylapátkák nélkül, tehát nem kell mélyreható különbségekre gondolni. Arra nem tudok választ adni, hogy az ECU végez-e bármilyen módosítást a befecskendezésen a lapátkák vélt szöge alapján.
GTPeti2014-10-25 20:33:23 // 60474
Jó, tudod, én nem merek túl nagyot álmodni. Ha a zsé nem számítana én is benzinest vennék ezekből. De nem mindegy, hogy tiporva 12-t vagy 30-at eszik. :)
Oké, te nyertél... mindegy, mert úgy sem veszek. :) Viszont a német középvezetők meg igen! Egyébként Stuttgartban majd' minden nap látok és hallok egy Quattroportét -> min. 20-szal megnő a pulzusom.
Csabi2014-10-25 20:29:57 // 60473
Annyi szerepe van, h alapjáraton lezárnak, így csak az egyik szívószelepen keresztül áramlik levegő a hengerbe, ami az örvénylés hatására jobban elkeveredik az üzemanyaggal=> kevesebb káros anyag kibocsájtás...
droberto2014-10-25 20:28:46 // 60472
Velük jobb az öblítés a nagyobb áramlási sebesség miatt. A többihez nem értek, nem vagyok motormérnök. )
dev1662014-10-25 20:27:35 // 60471
pedig már majdnem sikerült elfelejtenem ezt az emberiség elleni bűnt:))
ráadásul vm motor, még csak nem is jtd, mindegy így is úgy is szégyen...
droberto2014-10-25 20:26:29 // 60470
Nem dolgozok/tam gyártó cégnél, de nem gondolom, hogy nagy a különbség minőségellenőrzés tekintetében egy gyár OEM és aftermarket termékei közt.
Giuntini2014-10-25 20:24:19 // 60469
Most felejtsük el apozitív oldalàt a szívösor lapàtkàk kiszedésének fe érdekrlne milyen negatív hatàsa lenne. Gondolom nem csak díszből van benne.
GTPeti2014-10-25 20:23:33 // 60468
Már a Quattroporte is megkapta. (Nyamm.) B)
droberto2014-10-25 20:22:22 // 60467
Jajj de nagy kár, hogy nem csinálták meg az s6 3.0 JTDm-et.... :(
Neked az kellett volna!
Remélem, hamarosan megkapjuk a VmMotori nagydízeljét.
dev1662014-10-25 20:20:11 // 60466
nem állítom, h ez minden pótalkatrészre és gyártóra igaz, de a jelenség határozattan létezik és nem igazán tud a tulaj ez ellen védekezni. Mechanikus és elektromechanikus alkatrészek is érintettek A Bosch erre elég jó példa. Simán eladják a selejtes terméket is. Sztem csak nagyon ritka, szúrópróbaszerű minőség-ellenőrzés van a pótalkatrészeknél.
GTPeti2014-10-25 20:19:34 // 60465
Én úgy kezdeném, hogy megnézném, az autókon kívül mi generál még hasonló légszennyezést. És milyen mértékben. Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy az autók a "szent tehenek". Csak ha pl. az ipar 10x-es mértékű szennyezést okoz, akkor az elgondolkodtató. Ezt nem tényként írtam. Hanem arra, hogy én mivel kezdeném.
'''''2014-10-25 20:17:08 // 60464
Én azért még finomítok rajta. :-)
droberto2014-10-25 20:14:38 // 60463
Peti, ha te ülnél az EU parlamentben, hogyan kezelnéd, hogy az elmúlt 20-25 évben szinte megfordult a dízel/benzines autók aránya?
Most komolyan nem kötekedésből? :)
GTPeti2014-10-25 20:06:50 // 60462
Köszi Robi a linket. :)

SZVSZ nem feltétlenül az olajszállítás a cél, inkább a pumpa kenése. Mert különben brutál anyagból kéne csinálni, hogy ilyen tartós legyen. (Hasonlóan az olajos-olajmentes kompresszorokhoz.)

Amúgy én a 200k-n túl már játszom a gondolattal, hogy preventíve teszek a 156-ra egy új vákuumpumpát és szervószivattyút. Elromolni úgyis elromlanak egyszer, várhatóan 300k előtt és nem lenne vicces ezt a pályán megélni.
droberto2014-10-25 20:05:08 // 60461
Miért, nem? :)
droberto2014-10-25 20:04:26 // 60460
És akkor mit mondjuk, amikor az Fiat/Alfa/Lancia pajzsot festik le a stabpálcáról. :)
droberto2014-10-25 20:01:27 // 60459
Ezt kössz. :)
Ez alapján ez csúszólapátos vákumszivattyú.
Itt van egy jó kis leírás a működéséről.
Esszerint olajat is szállít(hat).
droberto2014-10-25 20:01:25 // 60458
Ez durva amit írsz.
Biztos van ilyen, de ebben az esetben hiba az általánosítás. Főleg úgy, hogy ez egy beszállító terméke.
GTPeti2014-10-25 19:56:10 // 60457
Ha a régi JTD-k vákuumos EGR-jére gondolsz, akkor ebben is teljesen egyetértünk!
Ha a csövet csak lehúzzák, de nem dugózzák le, akkor a pumpa megsínyli. Nem arra van tervezve, hogy ott (szűretlen) levegőt szívjon.
GTPeti2014-10-25 19:54:08 // 60456
dev, olyat nem írtam, hogy nem fúj bele. Azt írtam, hogy ha minimális a tömítetlenség (ami valószínűleg a normál állapot), akkor tényleg van a pumpa kimenetén némi levegő. (Hogy ezt miért a HF-ba fújja, nem tudom. :) Valószínűleg ez nem túl nagy mennyiség. Nincs itt ellentmondás, kéremszépen. B)
dev1662014-10-25 19:51:27 // 60455
úgy valahogy. a gyárban ezt bizony "elfelejtették" megtenni:))
dev1662014-10-25 19:49:30 // 60454
igen, de az eredeti kérdés az volt, hogy belefúj-e a hf-be a vákuumpumpa vagy sem és bizony igen. a nem 100%-os tömítetlenség miatt is, de ha egy vákuumos berendezés beindul, az nyomásnövekedést okoz a tartályban és emiatt a vákuumpumpának még több levegőt kell kiszívnia, még jobban belefúj a hf-be.

az a kérdés, hogy mi van akkor ha lyukas a rendszer (pl. szándékosan lehúzott EGR régi JTD-kben vagy egy törött vákuumcső miatt). sanszos, h előbb-utóbb a pumpa megadja magát.
mzo2014-10-25 19:49:24 // 60453
Szinten zenesz :) Az enyem is Olaszbol van es sehol egy porsenes a segedalvazon.
Mas. Ma vegre megjottem a teligumijaim :) kivancsi vagyok hogy fog bevalni.
Csabi2014-10-25 19:43:25 // 60452
A kormánymű mint sok más típushiba,kimondottan az első pár évben gyártott darabokra igaz 2005-06 aztán szerencsétekre javítottak sok mindent :)
GTPeti2014-10-25 19:40:34 // 60451
Akkor még időben van, hogy rendes felület- és üregvédelemmel legyen ellátva. :)
Pityukoma2014-10-25 19:39:24 // 60450
Apropó segédváz. Ma voltam Tibcsi166 vasa alatt és meglepődve láttam hogy sehol, de sehol nem látható még kezdődő korrózió sem. Olyan mintha most gurult volna ki a gyárkapun. Ennyit számít hogy az övé Olaszországból származik.
A kormányművet sokan emlegetik mint hibát, de én itt összesen 1 CarTársról tudok akinek volt gondja vele. Lehet azért mert sokunk időben karbantartotta, de szerintem ez egy városi legenda.
GTPeti2014-10-25 19:33:32 // 60449
Ld. előző hsz. ;)
Csabi2014-10-25 19:32:21 // 60448
Dev leírta...de...szóval a beszívott levegő hova kerül? azért azt nem gondolod, h eltűnik...
GTPeti2014-10-25 19:31:05 // 60447
Én azt mondtam, hogy szerintem ha "le van zárva a rendszer" a szervódob által, akkor minimális a légszállítás. Ha nem 100%-osan tömített a rendszer, akkor pedig van valamennyi. Ez kell ahhoz, hogy fenntartsa a vákuumot. És ebben az esetben valóban van hova fújni a nem 100%-os tömítettség miatt beszívott levegőt.
dev1662014-10-25 19:23:33 // 60446
ha visszaolvasol, találsz egy pierburg brossúrát: a vákuumtartályból kiszívott levegőt a vákuumpumpa a hf-be fújja és folyamatosan szabályozza a nyomást 0.7-0.9 barra. ha nem fújná ki a kiszívott levegőt sehova, akkor mégis hova tűnne az a levegő a vákuumtartályból?
'''''2014-10-25 19:22:33 // 60445
Még nincs biztos befutó de nagyon unom a régit.Csere lesz.Érdekel?Lagzis pénzből nyúlj le picit! :-)
GTPeti2014-10-25 19:19:18 // 60444
Ha a fecskendőt elengeded ott is van légszállítás. Az erő, amivel a fecskendőt húzod, hogy vákuum legyen, az a vákuumszivattyúnál a forgó mozgásból jön. Szerintem.
Azért szív folyamatosan a vákuumszivattyú ha megnyitod a csövet, mert ez olyan, mintha folyamatosan mozgatnál (húznál) egy hosszú, "végnélküli" fecskendőt.
droberto2014-10-25 19:16:50 // 60443
Már megint a tuning. :)
Mit teszel rá?
droberto2014-10-25 19:15:04 // 60442
Én ezzel az 59 felnivel kevertem össze.

Hasonlók.
droberto2014-10-25 19:13:59 // 60441
Mivel gyári, ez miatt ne aggódj, megvan ua. a keresztmetszet. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak