GTPeti2014-10-25 21:18:01 // 60490
Várjuk ki a végét! Dízel Ferrariról egyenlőre nem beszélt senki. B) SZVSZ SUV-ról sem. Vagy igen? :O
dev1662014-10-25 21:12:05 // 60489
ennyire idióta nem lehet még a pulóveres sem. ha ilyen termékekkel akarja felhozni az eladási számokat, arra ott az Alfa és most már (sajnos) a Maserati. Óriási hiba lenne a Ferrari brand-et is kinyírni tömegtermékekkel. Ilyen hibát nem fog elkövetni.
Liquid2014-10-25 21:09:42 // 60488
mi ezzel a baj a tiéd és az övé is bő 200 lovas, még szép hogy egálban vannak.
A benzines többet eszik? naés? de ha egy szívó ST, akkor hátrányban van mert a tiéd turbo-s, ráadásul a dízel akkor is kormol ha nem látszik.
Egyszerű a képlet: kib. nagy dellát öltek az elmúlt 1x évben a dízeltechnikába, ennek az az eredménye, hogy büdös lomha kerregő szarból, öltönyös, keveset kajáló, halkan ugyan de kerregő és nem láthatóan de baromira kormoló gépek lettek, amivel már meg lehet jelenni, sőt a környezettudatos nagyemberek, akiknek a Prius azé még derogál, nagyon behozták a divatba. Viszont elveszett az elnyűhetetlenség és a jó értelemben vett igénytelenség, ellenben qrva bonyolultak és érzékenyek lettek, ha baj van akkor az nagy. És egyből elfogy a fogyasztáson nyert előny. Persze a másik oldal is hasonló, mert ahogy begyűrűzött ez a downsizing idiotaság, a fogyasztásmérés valóságtól elrugaszkodott volta miatt, úgy lettek egyre problémásabbak a kis turbos benzinesek is. Szívót meg már csak a Mazda gyárt.
Az Isten se tudja mi lesz ebből hosszútávon. Jelenleg mi szívunk a 200k-t futott dízelek nyűgjeivel, mert egyrészt nincs megfelelő keretünk újat venni, másrészt nincs is nagyon más csak dízel. Én ennek speciel nem örülök, de így van.
A benzines többet eszik? naés? de ha egy szívó ST, akkor hátrányban van mert a tiéd turbo-s, ráadásul a dízel akkor is kormol ha nem látszik.
Egyszerű a képlet: kib. nagy dellát öltek az elmúlt 1x évben a dízeltechnikába, ennek az az eredménye, hogy büdös lomha kerregő szarból, öltönyös, keveset kajáló, halkan ugyan de kerregő és nem láthatóan de baromira kormoló gépek lettek, amivel már meg lehet jelenni, sőt a környezettudatos nagyemberek, akiknek a Prius azé még derogál, nagyon behozták a divatba. Viszont elveszett az elnyűhetetlenség és a jó értelemben vett igénytelenség, ellenben qrva bonyolultak és érzékenyek lettek, ha baj van akkor az nagy. És egyből elfogy a fogyasztáson nyert előny. Persze a másik oldal is hasonló, mert ahogy begyűrűzött ez a downsizing idiotaság, a fogyasztásmérés valóságtól elrugaszkodott volta miatt, úgy lettek egyre problémásabbak a kis turbos benzinesek is. Szívót meg már csak a Mazda gyárt.
Az Isten se tudja mi lesz ebből hosszútávon. Jelenleg mi szívunk a 200k-t futott dízelek nyűgjeivel, mert egyrészt nincs megfelelő keretünk újat venni, másrészt nincs is nagyon más csak dízel. Én ennek speciel nem örülök, de így van.
droberto2014-10-25 21:08:35 // 60487
Ez is egy érdekes, már-már filozófiai kérdés. Egy biztos a profitról szól minden.
droberto2014-10-25 21:05:21 // 60486
Akkor készülj fel, hogy most miután kibaszták a Montezemolo-ót, jönnek a dízel és SUV Ferrarik. :(
dev1662014-10-25 21:04:26 // 60485
én úgy látom, hogy az euro6-ba (esetleg annak utódjába) fog végleg belefulladni a dízelmánia. Egyszerűen nem lehet már jobban kifacsarni ezeket a motorokat. Pontosabban, lehet de milyen áron? adblue és hihetetlen mértékű konstrukciós bonyolultság >> rengeteg hibalehetőség és magas előállítási költségek. Az adblue kényelmetlen a tulajnak, a bonyolultság drága a gyárnak, minden tervezésben, mind gyártásban, így a termék is drágább lesz és a végén már nem fogja megérni dízelt venni, akármennyit is fogyaszt és akármennyire erős is.
Ok, ott van még a többlépcsős feltöltés, mint tartalék, de nem hiszem 1 literes 3 hengeres dízelmotorokból valaha is ki lehet hozni egy 2.4 telj. szintjét. az élettartamról meg ne is beszéljünk, az ma már bevallottan 200, esetleg 250ekm.
Ok, ott van még a többlépcsős feltöltés, mint tartalék, de nem hiszem 1 literes 3 hengeres dízelmotorokból valaha is ki lehet hozni egy 2.4 telj. szintjét. az élettartamról meg ne is beszéljünk, az ma már bevallottan 200, esetleg 250ekm.
.......................2014-10-25 21:02:22 // 60484
Városban jó ha benne van ,jobb vele elindulni lámpától
ugyanis ha kikötöd 1500 fordulaton nincs nyomaték,csak 1800 felett jön meg a töltönyomással
Ami autópályán mindegy
ugyanis ha kikötöd 1500 fordulaton nincs nyomaték,csak 1800 felett jön meg a töltönyomással
Ami autópályán mindegy
.......................2014-10-25 20:59:07 // 60483
Annyit a diesel fikázóknak,
Megyek egy ford ST mögött a Müncheni A99
Padlógáz mikor ő is,
Hát a dögnehéz jtdm Brerával megelőzni nem tudtam,de ő se tudott ellépni 220 kmh ig se
Ja és 8,5 litert fogyasztott a legutóbbi tankoláskor
Megyek egy ford ST mögött a Müncheni A99
Padlógáz mikor ő is,
Hát a dögnehéz jtdm Brerával megelőzni nem tudtam,de ő se tudott ellépni 220 kmh ig se
Ja és 8,5 litert fogyasztott a legutóbbi tankoláskor
Liquid2014-10-25 20:58:42 // 60482
nem tudom pontosan milyen hatékonysággal és károsanyag kibocsátással dolgoznak a gázturbinák, de az tény hogy tonnaszám égetik el a kerozint, az is egy összetevő. Szerintem a személyautók szennyezése elhanyagolható az ipar, a légi szállítás és a teherautók/buszok értékeihez képest, csak hát ugye ezzel lehet pénzt beszedni tőlük, a diplomaták meg tetszeleghetnek a föld megmentői képében.
[k i z z o]2014-10-25 20:58:32 // 60481
Nem a káros anyag kevesebb, hanem jobb a hengertöltés.
Nélküle nincsen Swirl. Nincsen korai rétegzett keverékképzés,
Pozitív hatása nem lesz ha kikerül.
Nélküle nincsen Swirl. Nincsen korai rétegzett keverékképzés,
Pozitív hatása nem lesz ha kikerül.
GTPeti2014-10-25 20:52:43 // 60480
Pénzt akarnak keresni "sajnos". Az elvekből manapság nem lehet megélni. :(
dev1662014-10-25 20:50:16 // 60479
:)))
Ha nekem ilyenem lesz valaha (min 15 év), akkor évi 2-3ekm-t fog menni és elsősorban birtoklása vágyam kielégítésére és az élmény kedvéért fogom tartani, mintsem közlekedési eszköznek. Csak emiatt tehetném meg, hogy nem érdekel a fogyasztása, nem azért mert kimeríthetetlen a keret:))
Megértem az érveid és a Fiat-ot is, hogy miért adott ki dízel Maseratit, de a gyomrom még akkor sem vette be sajnos. Ehhez idő kell...
Ha nekem ilyenem lesz valaha (min 15 év), akkor évi 2-3ekm-t fog menni és elsősorban birtoklása vágyam kielégítésére és az élmény kedvéért fogom tartani, mintsem közlekedési eszköznek. Csak emiatt tehetném meg, hogy nem érdekel a fogyasztása, nem azért mert kimeríthetetlen a keret:))
Megértem az érveid és a Fiat-ot is, hogy miért adott ki dízel Maseratit, de a gyomrom még akkor sem vette be sajnos. Ehhez idő kell...
GTPeti2014-10-25 20:42:55 // 60478
Amivel még komolyan kéne foglalkozni, az az, hogy hova vezet ez az "eldobhatót, mesterségesen korlátozott élettartamút kell gyártani" mentalitás. Mert egy dolog az, hogy a nyugati országok gazdaságának egyik alappillére az autóipar. De valahol mégis meg kéne húzni a határt... (Természetesen az egész az emberek fejében kezdődik el, miszerint kell-e 3 évente cserélgetni az autót.)
droberto2014-10-25 20:40:20 // 60477
Tökre egyet értek, hogy az ipari szennyezés jelentősebb. Nem vagyok egy környezetvédő, de ott is vannak törekvések. Lásd szennyvíztisztítók, Duna tisztulása, kémény filterek-katalizátorok...egyebek. Persze, mondhatjuk, hogy most meg ugyanez megy pepitában Kínában.
Ettől függetlenül látnunk kell, hogy az autók jeletős szénmonoxidot, nitrogénoxidot-szállóport pöfögnek magukból. Hiába a motorműködési módba kevésbé avatkozó E2-E3 szabólyozás, ha közben 100x-1000x több a dízel mint 25 éve. Ezért fontos a DFP és az E6.
A következők pedig az egyre szaporodó korszerű turbós benzinesek lesznek. Iszonyú mérget bocsájtanak ki.
Ettől függetlenül látnunk kell, hogy az autók jeletős szénmonoxidot, nitrogénoxidot-szállóport pöfögnek magukból. Hiába a motorműködési módba kevésbé avatkozó E2-E3 szabólyozás, ha közben 100x-1000x több a dízel mint 25 éve. Ezért fontos a DFP és az E6.
A következők pedig az egyre szaporodó korszerű turbós benzinesek lesznek. Iszonyú mérget bocsájtanak ki.
dev1662014-10-25 20:37:22 // 60476
beszúrtam egy idézetet neked az elearn-ből alább. A lapátkák örvényt keltenek a beszívott levegőben és emiatt elvileg kevesebb károsanyag keletkezik bizonyos üzemállapotokban. nagyobb gázadásra a lapátok, teljesen kinyílnak, tehát olyankor nincs szerepük.
Ugyanez a motor létezik EURO3-asban is, örvénylapátkák nélkül, tehát nem kell mélyreható különbségekre gondolni. Arra nem tudok választ adni, hogy az ECU végez-e bármilyen módosítást a befecskendezésen a lapátkák vélt szöge alapján.
Ugyanez a motor létezik EURO3-asban is, örvénylapátkák nélkül, tehát nem kell mélyreható különbségekre gondolni. Arra nem tudok választ adni, hogy az ECU végez-e bármilyen módosítást a befecskendezésen a lapátkák vélt szöge alapján.
GTPeti2014-10-25 20:33:23 // 60474
Jó, tudod, én nem merek túl nagyot álmodni. Ha a zsé nem számítana én is benzinest vennék ezekből. De nem mindegy, hogy tiporva 12-t vagy 30-at eszik. :)
Oké, te nyertél... mindegy, mert úgy sem veszek. :) Viszont a német középvezetők meg igen! Egyébként Stuttgartban majd' minden nap látok és hallok egy Quattroportét -> min. 20-szal megnő a pulzusom.
Oké, te nyertél... mindegy, mert úgy sem veszek. :) Viszont a német középvezetők meg igen! Egyébként Stuttgartban majd' minden nap látok és hallok egy Quattroportét -> min. 20-szal megnő a pulzusom.
Csabi2014-10-25 20:29:57 // 60473
Annyi szerepe van, h alapjáraton lezárnak, így csak az egyik szívószelepen keresztül áramlik levegő a hengerbe, ami az örvénylés hatására jobban elkeveredik az üzemanyaggal=> kevesebb káros anyag kibocsájtás...
droberto2014-10-25 20:28:46 // 60472
Velük jobb az öblítés a nagyobb áramlási sebesség miatt. A többihez nem értek, nem vagyok motormérnök. )
dev1662014-10-25 20:27:35 // 60471
pedig már majdnem sikerült elfelejtenem ezt az emberiség elleni bűnt:))
ráadásul vm motor, még csak nem is jtd, mindegy így is úgy is szégyen...
ráadásul vm motor, még csak nem is jtd, mindegy így is úgy is szégyen...
droberto2014-10-25 20:26:29 // 60470
Nem dolgozok/tam gyártó cégnél, de nem gondolom, hogy nagy a különbség minőségellenőrzés tekintetében egy gyár OEM és aftermarket termékei közt.
Giuntini2014-10-25 20:24:19 // 60469
Most felejtsük el apozitív oldalàt a szívösor lapàtkàk kiszedésének fe érdekrlne milyen negatív hatàsa lenne. Gondolom nem csak díszből van benne.
GTPeti2014-10-25 20:23:33 // 60468
Már a Quattroporte is megkapta. (Nyamm.) B)
droberto2014-10-25 20:22:22 // 60467
Jajj de nagy kár, hogy nem csinálták meg az s6 3.0 JTDm-et.... :(
Neked az kellett volna!
Remélem, hamarosan megkapjuk a VmMotori nagydízeljét.
Neked az kellett volna!
Remélem, hamarosan megkapjuk a VmMotori nagydízeljét.
dev1662014-10-25 20:20:11 // 60466
nem állítom, h ez minden pótalkatrészre és gyártóra igaz, de a jelenség határozattan létezik és nem igazán tud a tulaj ez ellen védekezni. Mechanikus és elektromechanikus alkatrészek is érintettek A Bosch erre elég jó példa. Simán eladják a selejtes terméket is. Sztem csak nagyon ritka, szúrópróbaszerű minőség-ellenőrzés van a pótalkatrészeknél.
GTPeti2014-10-25 20:19:34 // 60465
Én úgy kezdeném, hogy megnézném, az autókon kívül mi generál még hasonló légszennyezést. És milyen mértékben. Félreértés ne essék, nem arról van szó, hogy az autók a "szent tehenek". Csak ha pl. az ipar 10x-es mértékű szennyezést okoz, akkor az elgondolkodtató. Ezt nem tényként írtam. Hanem arra, hogy én mivel kezdeném.
'''''2014-10-25 20:17:08 // 60464
Én azért még finomítok rajta. :-)
droberto2014-10-25 20:14:38 // 60463
Peti, ha te ülnél az EU parlamentben, hogyan kezelnéd, hogy az elmúlt 20-25 évben szinte megfordult a dízel/benzines autók aránya?
Most komolyan nem kötekedésből? :)
Most komolyan nem kötekedésből? :)
GTPeti2014-10-25 20:06:50 // 60462
Köszi Robi a linket. :)
SZVSZ nem feltétlenül az olajszállítás a cél, inkább a pumpa kenése. Mert különben brutál anyagból kéne csinálni, hogy ilyen tartós legyen. (Hasonlóan az olajos-olajmentes kompresszorokhoz.)
Amúgy én a 200k-n túl már játszom a gondolattal, hogy preventíve teszek a 156-ra egy új vákuumpumpát és szervószivattyút. Elromolni úgyis elromlanak egyszer, várhatóan 300k előtt és nem lenne vicces ezt a pályán megélni.
SZVSZ nem feltétlenül az olajszállítás a cél, inkább a pumpa kenése. Mert különben brutál anyagból kéne csinálni, hogy ilyen tartós legyen. (Hasonlóan az olajos-olajmentes kompresszorokhoz.)
Amúgy én a 200k-n túl már játszom a gondolattal, hogy preventíve teszek a 156-ra egy új vákuumpumpát és szervószivattyút. Elromolni úgyis elromlanak egyszer, várhatóan 300k előtt és nem lenne vicces ezt a pályán megélni.
droberto2014-10-25 20:04:26 // 60460
És akkor mit mondjuk, amikor az Fiat/Alfa/Lancia pajzsot festik le a stabpálcáról. :)
droberto2014-10-25 20:01:27 // 60459
Ezt kössz. :)
Ez alapján ez csúszólapátos vákumszivattyú.
Itt van egy jó kis leírás a működéséről.
Esszerint olajat is szállít(hat).
Ez alapján ez csúszólapátos vákumszivattyú.
Itt van egy jó kis leírás a működéséről.
Esszerint olajat is szállít(hat).
droberto2014-10-25 20:01:25 // 60458
Ez durva amit írsz.
Biztos van ilyen, de ebben az esetben hiba az általánosítás. Főleg úgy, hogy ez egy beszállító terméke.
Biztos van ilyen, de ebben az esetben hiba az általánosítás. Főleg úgy, hogy ez egy beszállító terméke.
GTPeti2014-10-25 19:56:10 // 60457
Ha a régi JTD-k vákuumos EGR-jére gondolsz, akkor ebben is teljesen egyetértünk!
Ha a csövet csak lehúzzák, de nem dugózzák le, akkor a pumpa megsínyli. Nem arra van tervezve, hogy ott (szűretlen) levegőt szívjon.
Ha a csövet csak lehúzzák, de nem dugózzák le, akkor a pumpa megsínyli. Nem arra van tervezve, hogy ott (szűretlen) levegőt szívjon.
GTPeti2014-10-25 19:54:08 // 60456
dev, olyat nem írtam, hogy nem fúj bele. Azt írtam, hogy ha minimális a tömítetlenség (ami valószínűleg a normál állapot), akkor tényleg van a pumpa kimenetén némi levegő. (Hogy ezt miért a HF-ba fújja, nem tudom. :) Valószínűleg ez nem túl nagy mennyiség. Nincs itt ellentmondás, kéremszépen. B)
dev1662014-10-25 19:51:27 // 60455
úgy valahogy. a gyárban ezt bizony "elfelejtették" megtenni:))
dev1662014-10-25 19:49:30 // 60454
igen, de az eredeti kérdés az volt, hogy belefúj-e a hf-be a vákuumpumpa vagy sem és bizony igen. a nem 100%-os tömítetlenség miatt is, de ha egy vákuumos berendezés beindul, az nyomásnövekedést okoz a tartályban és emiatt a vákuumpumpának még több levegőt kell kiszívnia, még jobban belefúj a hf-be.
az a kérdés, hogy mi van akkor ha lyukas a rendszer (pl. szándékosan lehúzott EGR régi JTD-kben vagy egy törött vákuumcső miatt). sanszos, h előbb-utóbb a pumpa megadja magát.
az a kérdés, hogy mi van akkor ha lyukas a rendszer (pl. szándékosan lehúzott EGR régi JTD-kben vagy egy törött vákuumcső miatt). sanszos, h előbb-utóbb a pumpa megadja magát.
mzo2014-10-25 19:49:24 // 60453
Csabi2014-10-25 19:43:25 // 60452
A kormánymű mint sok más típushiba,kimondottan az első pár évben gyártott darabokra igaz 2005-06 aztán szerencsétekre javítottak sok mindent :)
GTPeti2014-10-25 19:40:34 // 60451
Akkor még időben van, hogy rendes felület- és üregvédelemmel legyen ellátva. :)
Pityukoma2014-10-25 19:39:24 // 60450
Apropó segédváz. Ma voltam Tibcsi166 vasa alatt és meglepődve láttam hogy sehol, de sehol nem látható még kezdődő korrózió sem. Olyan mintha most gurult volna ki a gyárkapun. Ennyit számít hogy az övé Olaszországból származik.
A kormányművet sokan emlegetik mint hibát, de én itt összesen 1 CarTársról tudok akinek volt gondja vele. Lehet azért mert sokunk időben karbantartotta, de szerintem ez egy városi legenda.
A kormányművet sokan emlegetik mint hibát, de én itt összesen 1 CarTársról tudok akinek volt gondja vele. Lehet azért mert sokunk időben karbantartotta, de szerintem ez egy városi legenda.
Csabi2014-10-25 19:32:21 // 60448
Dev leírta...de...szóval a beszívott levegő hova kerül? azért azt nem gondolod, h eltűnik...
GTPeti2014-10-25 19:31:05 // 60447
Én azt mondtam, hogy szerintem ha "le van zárva a rendszer" a szervódob által, akkor minimális a légszállítás. Ha nem 100%-osan tömített a rendszer, akkor pedig van valamennyi. Ez kell ahhoz, hogy fenntartsa a vákuumot. És ebben az esetben valóban van hova fújni a nem 100%-os tömítettség miatt beszívott levegőt.
dev1662014-10-25 19:23:33 // 60446
ha visszaolvasol, találsz egy pierburg brossúrát: a vákuumtartályból kiszívott levegőt a vákuumpumpa a hf-be fújja és folyamatosan szabályozza a nyomást 0.7-0.9 barra. ha nem fújná ki a kiszívott levegőt sehova, akkor mégis hova tűnne az a levegő a vákuumtartályból?
'''''2014-10-25 19:22:33 // 60445
Még nincs biztos befutó de nagyon unom a régit.Csere lesz.Érdekel?Lagzis pénzből nyúlj le picit! :-)
GTPeti2014-10-25 19:19:18 // 60444
Ha a fecskendőt elengeded ott is van légszállítás. Az erő, amivel a fecskendőt húzod, hogy vákuum legyen, az a vákuumszivattyúnál a forgó mozgásból jön. Szerintem.
Azért szív folyamatosan a vákuumszivattyú ha megnyitod a csövet, mert ez olyan, mintha folyamatosan mozgatnál (húznál) egy hosszú, "végnélküli" fecskendőt.
Azért szív folyamatosan a vákuumszivattyú ha megnyitod a csövet, mert ez olyan, mintha folyamatosan mozgatnál (húznál) egy hosszú, "végnélküli" fecskendőt.
droberto2014-10-25 19:16:50 // 60443
Már megint a tuning. :)
Mit teszel rá?
Mit teszel rá?
droberto2014-10-25 19:15:04 // 60442
droberto2014-10-25 19:13:59 // 60441
Mivel gyári, ez miatt ne aggódj, megvan ua. a keresztmetszet. :)