norbi04092014-10-21 19:59:10 // 60301
Sziasztok, szép estét Cartársak! :)
Azon gondolkodtam, hogy valamikor november elején meglátogatnám a tatabányai bontót...nincs olyan ami kifejezetten kéne, de hátha találok finomságokat/szépséges dolgokat a csodához.
Valakinek lenne kedve esetleg csatlakozni majd? Mostmég a pontos dátumot nem tudom, mert a jövő hétre sem tudok tervezni sajnos.
Egyébként csak én nem találom a pontos címet? :D
Azon gondolkodtam, hogy valamikor november elején meglátogatnám a tatabányai bontót...nincs olyan ami kifejezetten kéne, de hátha találok finomságokat/szépséges dolgokat a csodához.
Valakinek lenne kedve esetleg csatlakozni majd? Mostmég a pontos dátumot nem tudom, mert a jövő hétre sem tudok tervezni sajnos.
Egyébként csak én nem találom a pontos címet? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-21 19:48:09 // 60300
engem is utolért a 2.0jtdm termoház elszállós faxsága....az EGR-ben fagyállós víz van ...holnap lesz szétborítva
vzolee2014-10-21 13:25:46 // 60299
Én tavaly vettem Nokian WR D3-at, csak én 16-ost. Teljesen jó, nem volt vele bajom.
Csabi2014-10-21 11:57:26 // 60298
Ma felkerültek nálam is a téli gumik. Holnaptól 3-5fokot ígérnek reggelente-éjszaka, amikor viszonylag sokat használom az autót, uh nem volt kérdés...
Egyben új gumik is kerültek fel Nokian WR D3(225/50R17), nagyon jókat olvastam róla (meglepetésemre) , a tesztek alapján egy kalapban van a legjobbakkal, és mivel árban lényegesen kedvezőbb volt,így emellett voksoltam.
Egyben új gumik is kerültek fel Nokian WR D3(225/50R17), nagyon jókat olvastam róla (meglepetésemre) , a tesztek alapján egy kalapban van a legjobbakkal, és mivel árban lényegesen kedvezőbb volt,így emellett voksoltam.
David | Centocinquantanove2014-10-21 09:32:24 // 60297
Én sem tervezem még egyelőre feltenni a téliket. Reggel még 10 fok felett vagyunk bőven, napközben-délután meg tegnap is pl. kicsit megsütötte a nap, és 28 fokot mutatott bentre (kint nyilván nem ennyi), de még bőven jó a nyári.
Dömpi (il dottore)2014-10-21 09:11:15 // 60296
Szia, üdv közöttünk!
Giuntini2014-10-21 08:54:14 // 60295
Lehet mire készen lesz az autóm, az első dolgom lesz rátenni a téliket?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-21 08:45:20 // 60294
én szeretem a hideget meg a csúszós utat és a téligumit nem használókat ... november és március között látványosan megugrik a karosszéria eladásunk :)))))))
Piritu - 1.000.0002014-10-21 06:51:26 // 60292
Üdv a csapatban! :-)
Szabolcs 1592014-10-21 04:01:38 // 60291
Én most váltottam 16 is rol 17 re 205 /50 r17
Marcox2014-10-20 23:59:00 // 60290
Dömpi (il dottore)2014-10-20 23:11:34 // 60289
igen de nyáriban - ha jól emlékszem. A téli puhább, ergo inbolygósabb.
mzo2014-10-20 22:59:25 // 60288
Pedig en most vettem 215/60 R16-ost telire, hogy mennyire lesz "puha" majd elvalik, de mivel gyerekkel hatul ugysem sportolok sztem nem lesz vele baj. Majd beszamolok rola ugyis hogy mekkora a kulonbseg a nyari 225/50R17-hez kepest.
Egyebkent ha jol sejlik valaki mar hasznal 215/60R16-ot itt a forumon.
Egyebkent ha jol sejlik valaki mar hasznal 215/60R16-ot itt a forumon.
Piritu - 1.000.0002014-10-20 22:49:30 // 60287
Mindig is érdekelt, hoyg miért ad el valaki bagóért 7 mm-es profillal gumit. (Hacsak nem kereskedő, aki a leadott kocsi gumijait cseréli tükör radiálra a profitmaximalizálás miatt.)
Dömpi (il dottore)2014-10-20 22:47:01 // 60286
Én most a 16"-os felnire 225/55 R16-ot nézek.
A gyári méret, azaz a 215/55 R16 a nyári 235/40 ZR19-től átmérőben 28mm-rel alacsonyabb. Unom, hogy én vagyok mindig a hótoló.
Gondolkodtam 215/60 R16-ban is, de egy ilyen "lufival" a feszes futóművet SZVSZ totál elk*rnám. Olyan imbolygós lenne, mint egy skoda. Igaz, hogy az csak 6mm-rel lenne kisebb, mint a mostani 19-es nyári.
Viszont a 225/55 R16 mindössze 17mm-rel kisebb átmérőben, azaz valahol a kettő között vagyok. Nem is túl ballonos, de nem is túl alacsony.
Volt egy kósza gondolom, hogy váltok 17-esre, de momentán nincs kedvem 120-140ezret adni egy garnitúra 17-es alufelniért.
16-os meg van acélfelniben, de ha nov. közepéig hozzájutok jó áron 16-os aluhoz, akkor azt gumizom fel.
Az említett méretben (225/55 R16) most lenne 4 db 2011-es Pirelli Sottozero 7 mm-es profilmélységgel mindössze 32k-ért.
A gyári méret, azaz a 215/55 R16 a nyári 235/40 ZR19-től átmérőben 28mm-rel alacsonyabb. Unom, hogy én vagyok mindig a hótoló.
Gondolkodtam 215/60 R16-ban is, de egy ilyen "lufival" a feszes futóművet SZVSZ totál elk*rnám. Olyan imbolygós lenne, mint egy skoda. Igaz, hogy az csak 6mm-rel lenne kisebb, mint a mostani 19-es nyári.
Viszont a 225/55 R16 mindössze 17mm-rel kisebb átmérőben, azaz valahol a kettő között vagyok. Nem is túl ballonos, de nem is túl alacsony.
Volt egy kósza gondolom, hogy váltok 17-esre, de momentán nincs kedvem 120-140ezret adni egy garnitúra 17-es alufelniért.
16-os meg van acélfelniben, de ha nov. közepéig hozzájutok jó áron 16-os aluhoz, akkor azt gumizom fel.
Az említett méretben (225/55 R16) most lenne 4 db 2011-es Pirelli Sottozero 7 mm-es profilmélységgel mindössze 32k-ért.
Liquid2014-10-20 22:36:35 // 60285
225/50R17 a gyári, én 225/55-öt használok hogy kompenzáljam az ültetést
Piritu - 1.000.0002014-10-20 22:09:05 // 60284
gyári
ValeRossi462014-10-20 21:41:52 // 60283
Gyari vagy a 215?
Piritu - 1.000.0002014-10-20 21:34:15 // 60282
Nekem az van télen/nyáron. Eddig bevált.
ValeRossi462014-10-20 21:33:18 // 60281
Igen.azt irja a konyv is :) 215os az mar rajta volt,azzal vettem. Holnap megyek is venni .
Piritu - 1.000.0002014-10-20 21:33:00 // 60280
GTPeti2014-10-20 21:32:29 // 60279
Na ja, azért a Bódeni-tónál még nincsenek hóviharok. Meg fagyok sem. Minden másra jobb a nyárigumi. B)
Piritu - 1.000.0002014-10-20 21:26:09 // 60278
A gyári méret 225/50x17.
.......................2014-10-20 21:16:58 // 60277
Majd figyeld a 7végét,befagy a segged majd,akár 3 fok is lesz,
Én is felraktam a télit
Én is felraktam a télit
ValeRossi462014-10-20 21:15:35 // 60276
Na akkor milyen meretet vegyek a telibol 17es felnire :) most 215/55 van fent.a fuzet 225/50et ir. De valahol 159re 225/55-t ir .
Legkesobb szerdan fel kell rakatnom,mert az osztrak hegyekbe igen mondja a havat.
Legkesobb szerdan fel kell rakatnom,mert az osztrak hegyekbe igen mondja a havat.
Piritu - 1.000.0002014-10-20 21:06:03 // 60275
A műszaki vezető így döntött, akkor cserélünk :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-20 21:05:05 // 60274
Piritu helyében simán felraknám sokat megy kifelé meg nem lesz itt már tartós meleg...
Liquid2014-10-20 20:47:35 // 60273
ráér még a "virsli, kisfelnis" téli :) Úgyis el kell dobnom a nyáriakat
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-20 20:46:32 // 60272
kezdődik a korai vagy nem a gumiváltás :) Kóla, popcorn bekészítve várom a pro-kontra érveket :DDDD
Liquid2014-10-20 20:45:03 // 60271
de Robi, reggel még vígan 12 fok van alsó hangon, délután meg 20, az igen messze van a 7-től :)
Én is ma vettem meg a Panda téligumjait, de még hagyom őket porosodni...
Én is ma vettem meg a Panda téligumjait, de még hagyom őket porosodni...
Liquid2014-10-20 20:43:36 // 60270
nem sieted el kicsit?
GTPeti2014-10-20 20:31:24 // 60269
Egy normális nyári 10 fokban még vígan tapad SZVSZ.
droberto2014-10-20 20:29:51 // 60268
Ahogy csökken a hőmérséklet, úgy csökken a nyárik tapadása. Reggel érezhetően jobban taknyolódik mint délután.
GTPeti2014-10-20 20:28:44 // 60267
(Amíg kint 18 fok körül van napközben és min. 10 éjjel, addig én sem teszem fel a téliket.)
droberto2014-10-20 20:27:52 // 60266
A csavarok a kamuhorganyukkal monnyanak le! :)
Dömpi (il dottore)2014-10-20 19:51:37 // 60265
Máááár? Én a minap azon töprengtem, hogy egyáltalán van-e értelme? Tavaly is milyen tél volt? 1 hét? 2 hét?
Giuntini2014-10-20 16:50:03 // 60264
Ami a motort illeti, készen van a hengerfej, a blokk kivéve, remélem a bemaródásokat el lehet tüntetni hónolással. Ha fúrni kell, akkor megharapom magamat. A dugóknak semmi bajuk, ha túlméreteseket kell betenni az szerintem egy vagyon. A hengerfej javítás sem két fillér, új vezérlés, új szívósor és egyebek. De most már az a vágyam, hogy visszakapjam, és remélem az ára nem az egekben lesz.
Piritu - 1.000.0002014-10-20 16:41:09 // 60263
Holnap mennek fel a téli kerekek a Párducra.
Shadin2014-10-20 16:09:31 // 60262
Az a tankfíling szilent szakadt nekem körbe. Mindkettő :-D
Tavaly lekezeltem a as-is a bölcsőt. Tök felesleges munka, semmit sem ér, csak ha kiszeded és normálisan mekkcsinálod.
Patentek terén már-már bajor, de a csavarok rohadnak/törnek.
Tavaly lekezeltem a as-is a bölcsőt. Tök felesleges munka, semmit sem ér, csak ha kiszeded és normálisan mekkcsinálod.
Patentek terén már-már bajor, de a csavarok rohadnak/törnek.
gpek2014-10-20 16:09:01 // 60261
Sajnálatos amúgy ami a kocsival történt. Jó nagy szívás, de tényleg kevés az olyan eset (én nagyon kevésről tudok) ahol nem szakszervizben javítanak kint, ugyan is van pl biztosítás is erre a célra. Ott a szomszédom belga ő csak kint javítja a kocsit nem érdekli hogy 800 euró egy kis horpadás javítása, mert a bizt. fizetni neki mindent.
gpek2014-10-20 16:00:46 // 60260
Én németektől hoztam, nekem jobban megérte, most is van kellemes árú autó kint. Német v. osztrák kocsinál a konkrét negatívum kb egy, az pedig hogy a só megeszi a kocsikat 10 év után. Viszont, általánosságban írom hangsúlyozom: Jobban karbantartott, nincs buhera Balázs gumipókos szerelés. Jobbak az utak. Magasabb a felszereltség. Az árat nem nagyon befolyásolja pl a felni, mivel minden kocsin van, rendszerint gyári. Igen is ki lehet fogni jót is de persze rosszat is. Olasz autóktól azért már tartanék. De pl Belga is jó még. Nálunk amúgy nincs egyáltalán az a kifejezett olcsóság, sőt.
Giuntini2014-10-20 15:58:02 // 60259
A nyáron egyik ügyvéd haverom mondta, hogy a legtöbb probléma a sógoroktól behozott autókkal van. Ő ezt leginkább jogilag értette, állítólag rengeteg autónak az eredete nem legális. Én amikor megvettem az enyémet, kimondottan örültem, hogy Salzburgból van, a kasztni karcmentes, nem nyikorog rajta semmi a belsejében az illesztések tökéletesek. Olaszok mondták nekem, hogy amik a németekhez ill. az osztrákokhoz mentek, azok voltak a legjobban összerakva. Nem tudom ez mennyire igaz. Azt tudom, viszont, hogy a hengerfej rosszul volt megjavítva, és ezzel megszivattak. Ezt az autót olcsóbban megvették motorhibásan, ami nem lett volna baj, ha normálisan megjavítják.
Giuntini2014-10-20 15:43:26 // 60258
Ebben igazad van. Én is Olaszországból akartam tavaly hozni kocsit, ott olyan mint az enyém mi. 10ezer €-be került volna. Csak ez a hengerfej nem volt bele kalkulálva.
tdemeter2014-10-20 14:13:03 // 60257
Ez milyen sujos app mar?
Barmilyen autohangod lehet a kocsiban, szol a hangszorokbol, csak egy ilyen odb2 cucc kell hozza meg egy telefon:))))))
Barmilyen autohangod lehet a kocsiban, szol a hangszorokbol, csak egy ilyen odb2 cucc kell hozza meg egy telefon:))))))
Liquid2014-10-20 13:06:08 // 60256
alapvetően az itteni eladhatóságra gondoltam én is, csak valszeg rosszul fogalmaztam.
Amúgy anno én is gondolkodtam külföldi vásárláson, de tokkal vonóval jóval drágább lett volna mint egy itthonit megvenni.
Amúgy anno én is gondolkodtam külföldi vásárláson, de tokkal vonóval jóval drágább lett volna mint egy itthonit megvenni.
tdemeter2014-10-20 12:49:12 // 60255
A helyzet az, hogy mo-on annyira olcso az auto, hogy kulfoldrol is ide jarnak vasarolni.
Persze csodak nincsenek, ha ezek behozott gepek akkor valahonnan hozni kell oket, tehat kulfoldi arak vannak.
Egyetlen dolgot tudok elkepzelni az olcsobb arakra: A licitalast.
Az en kocsim pl licites volt. Azt meselte az elado, hogy rendszeresen vesznek kulfoldrol aukcios helyeken autokat. Marpedig elkepzelheto, hogy idonkent lehet igy olcsobban is hozza jutni.
Ezek jellemzoen lizing cegek 3 evesnel idosebb,100e km-ert kifutott auto amelytol a lizing ceg igy szabadul meg.
Nekem rendesek voltak es adtak telefon szamot is, fel is hivtam oket a kocsimrol erdeklodni, igy derult ki az is, hogy a 2006-ban gyarott autom 3 ev varakozas utan csak 2009-ben lett uzembe helyezve...
Persze csodak nincsenek, ha ezek behozott gepek akkor valahonnan hozni kell oket, tehat kulfoldi arak vannak.
Egyetlen dolgot tudok elkepzelni az olcsobb arakra: A licitalast.
Az en kocsim pl licites volt. Azt meselte az elado, hogy rendszeresen vesznek kulfoldrol aukcios helyeken autokat. Marpedig elkepzelheto, hogy idonkent lehet igy olcsobban is hozza jutni.
Ezek jellemzoen lizing cegek 3 evesnel idosebb,100e km-ert kifutott auto amelytol a lizing ceg igy szabadul meg.
Nekem rendesek voltak es adtak telefon szamot is, fel is hivtam oket a kocsimrol erdeklodni, igy derult ki az is, hogy a 2006-ban gyarott autom 3 ev varakozas utan csak 2009-ben lett uzembe helyezve...
Dömpi (il dottore)2014-10-20 12:41:19 // 60254
Ha érdekel, elküldöm priviben. Vagy hívj fel!