direttore2014-10-25 16:45:05 // 60415
Pont az 1.9 szenved tőle, a műanyag házas. Láttam milyen szépen letöredezik és megy be a szívószelephez. Szerencsés esetben egyben keresztbefordul a szelep előtt így nem nyeli be.
GTPeti2014-10-25 14:31:08 // 60414
Most, hogy a TRW egyik felét a ZF, a másikat meg a Bosch vette meg, kiváncsi vagyok, hogy mi változik (főleg lengőkar fronton). Vajon 1:1 ua. lesz a TRW és a Lemförder?
GTPeti2014-10-25 14:13:26 // 60413
SZVSZ akkor a laptátok "felvekvőrésze" van olajjal kenve, ugyanúgy, mint a dugattyúk. Kell neki, mert párszámilliószor megfordul élete során. Mivel szív, vagyis vákuumot termel, így nem juthat ki az olaj. És ha ki is jutna... az ellenkező oldalon úgyis van egy membrán, aminek nem árt.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-25 13:38:40 // 60412
ha van a beszállítónál akkor 70-80e ft az új szívósor....
Shadin2014-10-25 13:13:00 // 60411
Az 1.9 kevésbé szenved a lapátkák okozta meghibásodásoktól és nem is igazán lehet mit csinálni vele, legalábbis a lapátkák lekötése a szívósor leszerelése nélkül nem "leköthető". Az enyém tele volt korommal ill olajsárral is, de a lapátkák és tengelyük semmi lógást nem mutatott. Én vettem egy "keveset futott" szívósort amit kipucoltam és azt tettem bele. Ezen sem volt gond a mechanikával. 200k+ Nem tudom mi az az üzemi körülmény ami szét assza ezeket a lapátokat. Továbbá azt sem értem, hogy az enyém ami műanyag házas elvileg konstrukciós hibák miatt lett leváltva, de az utóddal van több baj.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-25 13:12:34 // 60410
ez max akkor igaz ha közben váltanak beszállítót és az annyival rosszabb... de mondjuk egy TRW lengőkar ami gyári számos vagy kiköszörült TRW semmi különbség sincs közte jah de van az egyiket hétfőn gyártották a másikat szerdán ...az ugy TRW még drágább is mert valakinek ki kell köszörülni a számot..kopik a gép :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-25 13:10:02 // 60409
a Pierburg olyat gyárt amit kérnek tőle...nem szar gyártó az
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-25 13:08:10 // 60408
osztom az előttem szólókat, minek kicserélni? szedjék ki a lapátokat vagy inkább rögzíteni kell nyitott állásban az kb 2ft költség...
Shadin2014-10-25 12:55:33 // 60407
Igen, én oda járok vele. Most is viszem valamikor, hogy rendbe tegye a zengő után...
Giuntini2014-10-25 12:52:23 // 60406
Ha kiktatjuk milyen hatàssal van a motor viselkedésére?
Wasco2014-10-25 12:23:30 // 60405
Szia, a múltkor a tanácsodra én voltam aki a felújított EGR-t raktam be amit a törökszentmiklósi szakitól vettem..az bejött, most jönne a szívósor (mert 200e van a 2.4-esemben és ezalatt nem is volt hozzányúlva) a kérdésem az hogy amikor tisztíttatom -mert úgy néz ki mint egy középkori szénbánya- vetessem ki az általatok említett lapátokat?
Tényleg jó lenne tudni mi az ideális megoldás, mert a jövő hét végén ezt megejteném.
Előre is köszi!
Tényleg jó lenne tudni mi az ideális megoldás, mert a jövő hét végén ezt megejteném.
Előre is köszi!
dev1662014-10-25 12:01:58 // 60404
http://pmmonline.co.uk/technical/vacuum-pumps-explained
The vacuum pumps used in motor vehicles generate a vacuum of approx. 0.7 – 0.9 bar. They suck the air out of the vacuum system and generally convey this to the cylinder head or the crankcase. In many cases, vacuum pumps are located directly on the cylinder head, are supplied with lubricating oil and driven by the camshaft.
The vacuum pumps used in motor vehicles generate a vacuum of approx. 0.7 – 0.9 bar. They suck the air out of the vacuum system and generally convey this to the cylinder head or the crankcase. In many cases, vacuum pumps are located directly on the cylinder head, are supplied with lubricating oil and driven by the camshaft.
.......................2014-10-25 11:58:05 // 60403
A vákuumot egy rugóterhelésű bypass suelep limitálja,
Mint a motorolajszivttyúnál ott sem megy az olajnyomás 5bar felé,mert kinyit a szelep e felett
Mint a motorolajszivttyúnál ott sem megy az olajnyomás 5bar felé,mert kinyit a szelep e felett
dev1662014-10-25 11:54:46 // 60402
A gyárilag beépített és a gyári pótalkatrész között is van különbség. ha az eredeti alkatrész bír 200e-t, akkor a pótalkatrész fog bírni 20e-t. Általában kopott szerszámokkal kevésbé alapos minőségellenőrzés mellett készülnek a gyári pótalkatrészek, így hiába gyári, keveset bír és rosszabb minőségű. Ez bizonyos alkatrészek esetében elviselhető, de a szívósornál én nem játszanék ilyesmivel, mert újabb motorgenerál lehet a vége. Pénzkidobás újat venni és kockázatos is. Iktassátok ki a lapátokat és mehet vissza a régi.
dev1662014-10-25 11:46:17 // 60401
Alapjáraton, amikor sem a fékrásegítő, sem a turbó geometria aktuátora nem dolgozik (EGR szelep már rég nem vákuumos), a vákuum nem végez munkát, semmilyen "fogyasztó" nem emeli a nyomást a vákuumtartályban. Ha ilyenkor nyomásszabályozás nélkül fut a pumpa, akkor egy idő után majdnem légüres teret (0 Pa, bár ilyen nem létezik) hozna létre, majd a pumpa túlterhelné a vez.tengely, amitől valami eltörne. valahogy ezt a folyamatot szabályozni kell egy adott nyomásértékre (gondolom néhány 100 kPa), ehhez pedig a folyton dolgozó pumpának levegőt kell beszívnia, amikor nincs terhelés a vákumrendszeren és kifújni, amikor van.
Az eLearn-ben csak a motorszellőztető (blow by recirculation) rendszerről van ábra, a vákuumrendszerről nem találok infót, de gyanítom, hogy van kapcsolat közöttük.
Az eLearn-ben csak a motorszellőztető (blow by recirculation) rendszerről van ábra, a vákuumrendszerről nem találok infót, de gyanítom, hogy van kapcsolat közöttük.
.......................2014-10-25 11:35:43 // 60400
http://www.google.com/search?q=pierburg+unterdruckpumpe&biw=320&bih=544&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AW1LVIPHOcrjO8m-gfAP&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=pierburg+vacuum+pump&facrc=_&imgrc=HFKe_8UJOTV_kM%253A%3BgP1BXmzV5wBLdM%3Bhttp%253A%252F%252Fproceedings2012.caeconference.com%252Fpapers%252F030%252FPierburgPump.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fproceedings2012.caeconference.com%252Fpapers%252F030%252FPierburgPump.html%3B400%3B241
.......................2014-10-25 11:24:51 // 60399
Csak a Bmw nél minden lapát egyenként cserélhető,és van cikkszáma is
Az alfa egyben van ,egy számon fut az egész
Az alfa egyben van ,egy számon fut az egész
norbi04092014-10-25 11:23:30 // 60398
Nagyon szépen köszönöm! :)
Egyébként Te is voltál náluk ilyen célból? :)
Egyébként Te is voltál náluk ilyen célból? :)
Giuntini2014-10-25 11:22:17 // 60397
Ofinál egy százas a gyári, de most kiderül, lehet, hogy olcsóbban is tudnak szerezni.
.......................2014-10-25 11:19:44 // 60396
Örülj ha 120eFt ból megkapod,szóval qrva drága,
Egy javíthatatlan konstrukció,a Pierburg a német beszállítók szégyene
Egy javíthatatlan konstrukció,a Pierburg a német beszállítók szégyene
Shadin2014-10-25 11:05:58 // 60395
sargagumi.hu Csepeli gyorsforgalmin. Olasz gép, alapos, precíz szaki bácsi.
'''''2014-10-25 10:48:44 // 60394
Mennyi egy új szívósor?Nem lenne egyszerűbb (és olcsóbb) kivenni a lapátokat?Semmi gondot nem okoz az autón.Nekem sincsenek bent.
Giuntini2014-10-25 10:30:25 // 60393
Szatyi azt mondja, hogy az Alfánál viszonylag ritka, de úgy tudom a BMW-nél szinte ez mindennapos probléma, hogy a műanyag lapátkák letörnek, és gajra megy a motor. Nekem megmutatta az enyémet, a tengelyeken nagyon kotyognak. Semmi problémám nem volt vele, de Szatyi azt mondja jobb kicserélni a komplett szívósort mielőtt baj lenne.
norbi04092014-10-25 10:26:38 // 60392
Sziasztok! :)
Valaki tud ajánlani egy jó futóművest Budapesten aki ért is a 159-hez? Nemsokára felkerülnek az új papucsok előre, mert a réginek elnyalta a belső felét. Amint fent lesznek vinném is beállítani.
Valaki tud ajánlani egy jó futóművest Budapesten aki ért is a 159-hez? Nemsokára felkerülnek az új papucsok előre, mert a réginek elnyalta a belső felét. Amint fent lesznek vinném is beállítani.
Shadin2014-10-25 10:23:50 // 60391
Én a múlt héten szedtem le és úgy gondolom, hogy nem hoz létre "nyomást" a vezérlés oldalon, a fecskendő elv szerintem is ok, ez vákuumot hoz létre nem pedig levegőt szállít. Viszont valaki felvilágosíthatna, hogy abba a szivattyúba hová fér el min. 2-3dl olaj? Ha megtekerem a tengelyt, kiderül, hogy vezér tengely felől egyben egy olaj szivattyú is, van szívó és nyomó oldala is. Előre irányban tekerve pumpálja ki az olajat és egy szűrővel ellátott "lyukon" pedig szívná. Ezek után nem mertem szétszedni a cuccot. Ami biztos, hogy bő olaj kell a futásához/működéséhez.
GTPeti2014-10-25 04:55:29 // 60390
Egy fecskendőt ha meghúzol úgy hogy befogod a végét, akkor hol hoz létre nagyobb nyomást? (Sehol.) Vákuum előállítása nem jelenti azt, hogy van valahol egy "kifúvó" oldal. Én legalábbis így látom.
dev1662014-10-25 00:55:24 // 60389
ok, de amikor dolgozik (mert éppen nincs elegendő vákuum) akkor hol hoz létre nagyobb nyomást, merre pumpál?
.......................2014-10-25 00:53:00 // 60388
Nincs áramlás,csak addig,amíg kialakul a megfelelő vákuum
Tehát üzem közben csak anyi légmennyiséget szállít ami az alacsonyabb nyomáshoz kell
Tehát üzem közben csak anyi légmennyiséget szállít ami az alacsonyabb nyomáshoz kell
dev1662014-10-25 00:42:15 // 60387
Sokszelepes 1.9/2.4 JTD: Az lehetséges, hogy az egyik vez. tengely végén tanyázó vákuumpumpa levegőt pumpál a szelepfedél alatti hf légtérbe vagy máshova pumpálja a levegőt a vákuumtartályból? az elearn-ben semmit nem találtam erről, de ha valakinek volt már a kezében ilyen vákuumpumpa, az akár meg is figyelhette. Kíváncsi vagyok erre.
.......................2014-10-24 21:45:01 // 60386
Biztos,guli felni
Amúgy szerintem csak 7 coll széles
Amúgy szerintem csak 7 coll széles
'''''2014-10-24 21:37:35 // 60385
Tavasszal eladom a 18-as felnijeim.Ha érdekel,várd meg.Kicsit karcosak és kettő javítva is van de nem ütnek,nem ráznak csak már unom őket.Újítani fogok.
Dömpi (il dottore)2014-10-24 21:14:13 // 60384
Ez biztos?
Akkor le is teszek róla!
Akkor le is teszek róla!
.......................2014-10-24 21:07:06 // 60383
Guli felni,
Nem a 159 re való,
A csavarfurat is csak M12 hoz való
Nem a 159 re való,
A csavarfurat is csak M12 hoz való
dev1662014-10-24 21:02:18 // 60382
Minden EURO4-es JTD (és sok más dízel is) ezzel a problémával küzd. Végül beszívja a motor azokat a letört szívósori lapátkákat és elköszön a motor. Az új motor ára bontottan is borsos és kezd hiánycikk lenni. Heti szinten hallok ilyen esetekről a szervizben, ahova járok. A legtöbb áldozat 159 2.4, de az 1.9 16V sem ritka.
Szóval teljesen érthető, h kiiktattad a lapátkákat és követendő példa is, de nem elég levenni a szívósort ehhez? vagy amiatt aggódtál, hogy már beszívott valamit a motor korábban?
Szóval teljesen érthető, h kiiktattad a lapátkákat és követendő példa is, de nem elég levenni a szívósort ehhez? vagy amiatt aggódtál, hogy már beszívott valamit a motor korábban?
Dömpi (il dottore)2014-10-24 20:59:35 // 60381
Igazából télinek kell, úgyis mindig koszos lesz. Ami jobban izgat, hogy télire nem túl gyenge? kevés a küllö :)
Dömpi (il dottore)2014-10-24 20:54:29 // 60380
A jobb alsónál nem tudom eldönteni, hogy a küllőn az csak horzsolás, vagy hegesztve volt?
Persze le van horzsolva néhány helyen, de egyrészt télinek jó lenne így is, másrészt meg a következő télre lefényeztetném.
Most csak hangosan gondolkodom .. azért még más forrásokat is várok/megnézek.
Persze le van horzsolva néhány helyen, de egyrészt télinek jó lenne így is, másrészt meg a következő télre lefényeztetném.
Most csak hangosan gondolkodom .. azért még más forrásokat is várok/megnézek.
Pityukoma2014-10-24 20:46:08 // 60379
Szépnek szép, de egy észrevételem lenne. A szűkebb küllők között nagyon nehéz tisztán tartani. Tapasztalatból mondom, volt hozzá szerencsém.
Shadin2014-10-24 20:44:38 // 60378
Mondtam, h Manky programjával nem rángat? Én is cseréltem sok mindent, pucoltam fél centi kormot a szívósorból. Tök felesleges.
Dömpi (il dottore)2014-10-24 20:23:17 // 60376
Csabi2014-10-24 18:43:58 // 60375
fault diagnosis=>examiner -diesel electronic management....megtalálod a hibakódok között
dev1662014-10-24 18:25:42 // 60374
Thx. Hol keressem az elearn-ben? érdekelne a max. ford számláló jelentése is (összes túlpörgés összideje vagy valami más?)
Csabi2014-10-24 17:50:05 // 60373
5400 f/min, 0,1s-nál hosszabb ideig....eLearn szerint
dev1662014-10-24 17:48:40 // 60372
miért vetted le a hf-et? Ha még nincs lefalazva az EGR szelep, akkor szinte biztos, hogy az okozta a rángatást. 10eFt-ért orvosolható hiba és még csak le sem kell falazni, felújítható.
dev1662014-10-24 17:44:12 // 60371
Tudja valaki, hogy az EDC16 milyen fordulat felett írja be a P0219-es túlpörgési hibát? a rev. limiter hol van? Előre is köszi, ha valaki tudja és megosztja.
Giuntini2014-10-24 15:01:18 // 60370
Nem! Ez a kamu hirdetés. 1db. képpel kiglancolt autó, nem lennék meglepődve, ha egy másik autóról lenne szó.
Liquid2014-10-24 11:31:22 // 60369
ez a másik véglet (a ritkább) nem TI-ként hírdetett TI :)
.......................2014-10-24 07:06:45 // 60367
Help,
Vettem Osram nichtbreakert d1s gyári xenont ,
Na és szarul világít ,
Mondjon valaki egy jó d1s xenon típust aminek fehér a fénye
Vettem Osram nichtbreakert d1s gyári xenont ,
Na és szarul világít ,
Mondjon valaki egy jó d1s xenon típust aminek fehér a fénye
Szabolcs 1592014-10-24 05:17:32 // 60366
Egr nekem ugyan ez volt a panasz ,de nekem még map sensort is kellet cserélném sajnos most tökéletes a gép semmi gond