Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2014-11-30 20:47:13 // 61864
mennyiért lehet egy szett vasfelnit kapni? Sokkal olcsóbb mint az alu?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-30 20:12:04 // 61863
én úgy veszem észre a 2.0-nál hogy ha állok akkor az alapjárat ugrál 800 és 900 között...jah meg pörög a venti ezerrel meg ha épp beállok a garázsba rohadt büdös a kipuffgáz
Haddel2014-11-30 19:36:03 // 61862
Végre tudom, milyen amikor regenerál az autó:-) Kiszálltam ma a parkolóban, és tök hangos volt a kipufogó,mondom,mi van ezzel.Aztán hallom, megy a hűtő ventillátor is,na akkor már vágtam mi a szitu,égett gumi szag is volt.
Ráadásul ma átléptük a 145000 km-t. Ennek örömére iszok egy sört :-)
Piritu - 1.000.0002014-11-30 17:39:04 // 61861
Akkor nem a Sparco pedálszettet linkelte volna be.
Dömpi (il dottore)2014-11-30 17:35:45 // 61860
nem oldalt a bal láb pihentetőre gondolt a CarTárs? abban vannak csavarok
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-30 15:19:37 // 61858
Az opel insignia vagy mi a tokome felmegy
akos1592014-11-30 14:54:31 // 61857
Szia!

Szerintem ez a méret nem fér el.

Én is nagyon sokat szívtam most ezzel a kérdéssel, ugyanis lemezfelnit akartam mindenképpen télire, de sehol nem találtam jó méretet. Nekem még az is nehezítette, hogy elől már az újabb nagyobb fékek vannak. Így egy csomót felpróbáltunk ,de semmi nem volt jó.

Míg végül egyik nap beállított ismerős újfajta gyári alfa 16-os lemezfelnivel. aminek 25-ös az ET je.

Így tehát a 41 az szerintem még a kisebb féknél se fog elférni, oda is minimum 35-30 -as ET számú felni kell.
Liquid2014-11-30 14:16:10 // 61856
Piritu arra gondolt, hogy ha nem gyári 159 vasfelni, akkor attól függően fér el hogy milyen a féked, illetve milyen a felni kialakítása.
Géb2014-11-30 13:40:44 // 61855
ez egyértelmű hogy meg kell próbálni csak gondoltam talán van valakinek ekkora ET-számú lemezfelni fent az Alfán!nem akarok feleslegesen autókázni egy próbáért!
Piritu - 1.000.0002014-11-30 11:21:02 // 61854
Fel kell próbálni, nem csak az ET lehet érdekes, hanem az is, hogy a fékek elférnek-e mögötte.
Géb2014-11-30 09:32:45 // 61853
az ET 41-es lemezfelni elfér a 159-en?
Piritu - 1.000.0002014-11-29 20:51:10 // 61852
Mit értesz füst alatt? Ha kormot, akkor a dpf hiányát jelzi. Meg közelgő befecskendező javítást.
Ha fehéret, akkor az csak pára és nincs gond.
Pityukoma2014-11-29 13:11:14 // 61851
Szia :-) Megnéztem, nincsenek csavarok benne/rajta. A gumi csak rá van pattintva a pedálra. Ha fel akarod szerelni akkor fúrni kell. (A TI-t nem ismerem)
.......................2014-11-29 12:37:18 // 61850
Van 19 kerék is ,bár az ülés nem Ti
De a Brera 17 felnivel hirdetni sumák eladónak tűnik
Kovi2014-11-29 11:36:47 // 61849
Hol van a 19kerék? és ez szerintem nem ti!
.......................2014-11-29 09:50:31 // 61848
Ennyiért navis is van
http://m.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.0_jtdm_16v_distinctive_garancia.vonohorog-8317396
vargadre2014-11-29 00:24:31 // 61847
Srácok a 159 1.9 JTD-ek hideg motorral hűvösben mennyire füstöl? Az enyém eléggé füstöl mire utalhat ez?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-28 19:57:55 // 61846
ez valami belga vagy holland furcsa TI ...azok ilyenek, TI de nem TI bőrbelsővel....
érdekesek...meg Progression felszereltséggel...
norbi04092014-11-28 19:32:11 // 61845
Ez nekem is fúrkálja az agyam kicsit:) Belgiumból jött az enyém. És van is pár számla szervízelésekről, de nemtudok belgául :D meg persze azis mozgatja a fantáziám hogy volt e visszatekergetve :)
Shadin2014-11-28 19:08:21 // 61844
Az a bőr egy álom. És Ti :-D
Kovi2014-11-28 18:11:47 // 61843
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.0_jtdm_16v_distinctive_ti-8028638

Imeri valaki ezt a verdát Győrben?
Itteni tag árulja nem ismerős valakinek?
Le kéne cserélnem az 56ost! :-)
vzsiros2014-11-28 12:06:47 // 61842
Tudom, hogy szívatása annak a CarTárs-nak (aki le tudja kérdezni az adatokat), de ha beleegyezik, akkor nem publikálnád az elérhetőségét? Vagyunk biztos páran, akik kíváncsiak a külföldről származó autó előéletére? ;-) (Az enyém pl. németből jött...)
Kn[.]xX2014-11-27 21:34:34 // 61841
Sziasztok!

Esetleg valaki megmérné nekem, nem automata váltós 159-nél a (3) pedálon lévő 'taposó' csavarjainak egymástól való távolságát?

Köszönöm előre is!

üdv.
vzolee2014-11-27 13:00:45 // 61840
Szia,

Páran innen a fórumról Csörihez járunk, csak ajánlani tudom ;)
Chris6362014-11-27 12:57:26 // 61839
Sziasztok!

Kellene nekem egy jó szerelő 1.9 Jtdm-hez. Tudtok ajánlani valakit?

Köszönöm
Pityukoma2014-11-26 22:19:23 // 61838
Vétel után nemsoká kicseréltettem. Akkor azt mondta a szerelő hogy nem sok volt benne. Meg is mutatta amiket kiszedett belőle, tényleg mintha újak lettek volna. Én is úgy voltam vele hogy ezzel nem lehet szórakozni, mert túl nagy a szopó faktor :-)
Pityukoma2014-11-26 22:15:16 // 61837
Mert a magyar szemet szúrja ha nem 5 számjegyet mutat egy 2.5 éves vas órája. A multiplámat "73"-al vettem 3 évesen Cegléden (Dömpi jól ismeri azt a kereskedést) Még ott a kereskedésben megtaláltam a csomagtartóban az eredeti olasz lízing szerződést amin szépen vezetve volt a dátum/km páros. Annál 123-ról állították vissza. Nem szóltam egy mukkot sem, de legalább tudtam. Amúgy kiváló állapotban volt. 5 évvel később számíttattam be az Alfa-ba +100K-val többel. Meg se próbáltam eladni mert úgy voltam vele hogy egy ronda öreg Fiat úgy sem fog kelleni senkinek. Tévedtem :-) Másnap! felhívott az új gazdája -direkt beleírtam a számom a használatiba- hogy ő már milyen rég keres ilyen jó állapotú autót. Mindent elmondtam neki mikor mi volt cserélve, mennyi km van benne...stb. Azon a kereskedő 200ezret fogott. Egy éjszakát állt nála......
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-26 20:56:42 // 61836
áhh, inkább kicserélik, ha szakad nagy a szopás
Piritu - 1.000.0002014-11-26 20:31:51 // 61834
Esetleg, hogy leplezzenek egy ki nem cserélt vezérlést? 130-nál már kellett volna, 88-nál még soká kell.
droberto2014-11-26 20:27:45 // 61833
Az enyém itt van:
Piritu - 1.000.0002014-11-26 16:39:53 // 61832
A 156 TS-emet 20-ról tekerték vissza 11,5-re. Amikor rákérdeztem, hogy ezt meg minek, csak hümmögött mindenki :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-26 16:34:42 // 61831
sose fogom megérteni miért jó 130-ról vissza tekerni 88-ra....
Pityukoma2014-11-26 16:16:06 // 61830
Sziasztok :-)
Ma egy véletlennek köszönhetően pár infóhoz jutottam szeretett vasam előéletéről. Úgy adódott hogy szakmai továbbképzésen összefutottam egy szintén vírus hordozó CarTárssal akinek rálátása van a Fiat csoporton belül az Alfa szerviz történetre. Megadtam neki az alvázszámomat ami alapján lekérdezte a belga előéletét.
Mikor megvettem 2010.08.03.-án 88ezret mutatott az óra. Vadi új még a futófelületén is szőrös gumik voltak rajta 42.09-es gyártási számmal. A féktárcsák vastagon rozsdásak voltak amit a több mint fél éves állásnak tudtam be. Úgy gondoltam hogy a 2009 decemberében felszerelt gumi garnitúra a 3. lehetett a sorban ha nem használtak télit. Ha igen akkor a 2. Egy garnitúra gumi cca 60ezret fut míg elkopik. Ezért és az autó kopásaiból arra következtettem hogy olyan 120-130 ezer lehetett benne mikor megvettem.
A ma megkapott szerviz előélet szerint a következők voltak cserélve:
-2009.03.23.-án injektor km:110822
-2009.03.30.-án üza. nyomás érzékelő km:111761
-2009.06.04.-én vízpumpa km:126256
-2009.06.13.-án hátsó kerékagy km:126777
Úgy hogy nem tévedtem sokat a futás teljesítmény megsaccolásakor. Akkor annyira elvakított az autó szépsége és a birtoklási vágy iránta hogy akár 200K-t is mutathatott volna akkor is megveszem. A 3.volt amit megnéztem és ott azonnal eldöntöttem hogy nekem ez KELL :-) Nem bántam meg egy percre sem, de így legalább már tisztán látok a megtett km-ek számával kapcsolatban is :-)

Bocs a bő lére eresztett eszmefuttatásom miatt :-)
.......................2014-11-26 14:36:59 // 61829
szétOffoljátok a topikot lassan
David | Centocinquantanove2014-11-26 14:08:06 // 61828
Kicsi bizony, annál is inkább, merthogy csavargyár nem sok van magyarországon...
ValeRossi462014-11-26 12:40:11 // 61827
:D Kicsi a világ...
De mi inkább az érintkező részével foglalkozunk.a csavar alapot gyártatjuk :D aztán jön a keményforrasztás....
David | Centocinquantanove2014-11-26 12:29:52 // 61826
Nézdmár egy csavargyártó kolléga :D
David | Centocinquantanove2014-11-26 12:26:17 // 61825
Mondok én is egy példát. General Electricnek szállítottunk egy terméket, majd se szó se beszéd úgy felrúgtak egy 10 éves üzleti kapcsolatot hogy csak na, csak azért, mert kínából 5 fillérrel olcsóbban tudja hozni ugyanazt.
Csak a beszerzésen azt nem vették figyelembe, hogy majdnem megállt a GE gyártósorának jelentős hányada, mert jött egy hibás széria, aztán nem jött a konténer kínából, a reklamációt pedig nagy ívben leszarja a kínai...
Egy széria csere kínából legalább 3 hónap.
Egy magyar beszállítónál egy szériacsere 1 hét max. Akkor megérné elgondolkodni, hogy megéri e kifizetni azt a pár fillért plusszba...

A Remy Automotive-ot mi is ismerjük, egy eredetileg Bosch alkatrészt gyártottunk nekik, de most nemrég költöztek új helyre telephelyileg is, sokminden változott nálunk.
vzolee2014-11-26 12:08:46 // 61824
Abban teljesen igazad van, hogy annyiért drága. Viszont szerintem ha 120-150ért akarja adni, te pedig 50-70ért akarsz venni, fölösleges belemenni az alkudozásba, úgysem lesz belőle üzlet. Arra meg, hogy "érem én, hogy bepróbálkoztok" én is azt mondanám, hogy inkább ne vegyél nálunk semmit. Igaz, én számtechben dolgozom és általában minden alkudozónak azt mondom, hogy meg kell venni ott, ahol olcsóbb ;)
Én amúgy a XIII. kerületben lévő bontóból vettem felnit. Emailben, aztán telefonon lebeszéltem velük, odamentem, megnéztem és még egy kicsit tudtam alkudni is belőle.
Csak simán emailben nem vettek komolyan, el sem hozták volna a felniket, nem hogy alkudni engedtek volna.
ValeRossi462014-11-26 11:14:19 // 61823
ha jól tudom még van felújító üzeme Miskolcon, A gyártás vitték ki.
Egyébként korrekten tárgyaltak,de miután színesfémcsavarokat gyártottunk ezüst tablettával,nagyon meghatározó volt a világpiaci ár. De hát Kínával továbbra sem lehet versenyezni. Voltam a gyárban is,hihetetlen mennyire komoly volt. Az volt a durva,hogy a végén már több főnök volt mint melós :DDDD
És hát Ők jóóóóó solat kerestek,csak a termelés volt kevesebb.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-26 10:21:56 // 61822
érdekes, a Delco az egyik legolcsóbb felújító cég pedig ...aztán persze lehet mióta kenyában csináltatják...a Bosch-t inkább hagyjuk...ceffenet...
Több tízezer darabnál persze megy az alkudozás mi is kérünk spec árakat és kapunk is ha valamiből eladunk több száz darabot
ValeRossi462014-11-26 09:53:36 // 61821
Ebben igazat kell adnom neked. Mi is gyártó cég vagyunk,elektromos érintkezőket gyártunk
a mai napig. Magyar illetve külföldi cégeknek. az egyik nagy vevőnk Remy/Delco volt.(Erhard tuti ismeri a nevet,de lehet más is) Önindítóikba szállítottuk az érintkezőket,akár teher vagy személy volt szó. Havi 10ezres darabszámba toltuk be. Jó volt a vezetés,jól számolták az árakat. Aztán akkora haszonnal kezdtek dolgozni,hogy Bosch áron akartak értékesíteni. Na ennek a következménye az lett,hogy egyre kevesebb áru ment be,aztán próbáltak alapanyag áron rendelni,de aztán úgy döntöttek,hogy kiviszik a gyártást. Kína,Mexikó stb....
Mai napig akiknek beszállítunk folyamatosan alkudoznak,és amikor megtudjuk,h nem ritkán
a mi árunk három-négyszereséért adják el,megdöbbennünk.
Alkudni lehet és kell is. Vagy bejön vagy nem. Én is szoktam,de igyekszem ott és akkor amikor úgy érzem van lehetőség.
.......................2014-11-26 09:23:37 // 61820
Át kell menni kinai olcsó lom kereskedőbe,
Ha gyártani nem éri meg

Ki lája a kárát ? Mi vevők..
David | Centocinquantanove2014-11-26 09:11:20 // 61819
Nem személyeskedés, de gyártó cégnél dolgozom és árkérdésben a beszerző / kereskedő cégek a főellenség kategóriába tartoznak.
Elég pici magyar cég vagyunk, 20 fő alatti, de autóipari területre is gyártunk. Amikor jön a kereskedő azzal, hogy alapanyagárnál olcsóbban kéri a terméket, mert kínából és egyéb távolkeleti forrásból ennyiért lehet beszerezni. Ilyenekkel nem tudunk mit kezdeni, nem tudunk versenyezni, és ez az árlenyomó mentalitás teszi részben szinte lehetetlenné a kiscégek életét.
Vannak nagy nevű cégek, nagy presztizzsel, ismertséggel, azok megtehetik, hogy 100%+ haszonkulccsal dolgozzanak, de sok más cég nem.
A lényeg a lényeg, hogy a legvégén mindig a gyártó szívja be ezt a nagy árlenyomó versenyt.
A gyártó eladja mondjuk önköltség +20% haszonkulccsal a kereskedőnek, aki alapból rátesz legalább mégegyszer ennyit. Ha egy alkatrész több kereskedőn megy át akkor ezek szépen összeadódnak, abból naná, hogy a végén egyszerű engedni 30-60%-ot.
Így lesz az amúgy 8 forintos fröccsöntött műanyag szar ablakemelő csúszka a végén 6000 forint.

Nem a kereskedőket bántom, hiszen hasznos tagjai a rendszernek, csak a mentalitással van bajom. Én úgy gondolom, hogy a gyártónak kellene az egyik legnagyobb hasznot keresnie egy alkatrészen, nem pedig annak, aki megveszi (vagy még azt sem) és továbbadja szinte 0 forint befektetéssel.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-11-25 20:16:07 // 61818
az alkudozás magyar ártalom :)
Nem tudom milyen cégnél vagy beszerző de ha pl a gyártókat nézzük ott persze hogy lehet alkudozni pl egy Denso 500-1000%-os haszonkulccsal is tud dolgozni na az a gecc üzemmód...szerelő simán nem kap 60%-ot sőt senki nem kap max a nagykerek bizonyos gyártótól...legtöbb kisker 20-30% haszonnal dolgozik...ami ugyi bruttó ...szóval a bőven marad haszna kicsit sántít főleg, hogy nem is ismered a kiadási oldalakat mondjuk beszerzőként nincs rálátásod egy komplex vállalatirányításra ezért lovagolsz a haszonkulcson és nem a nyereségen
...én személy szerint rühellem az első vásárló alkudozó embereket, nem szeretem, mikor bárki is a zsebemben turkál, szerencsére meg tudom válogatni a vásárlókat nem kell a "mindenáron" forgalom...
ez nem személyed ellen irányul csak leírtam kereskedői szemmel :)
SzJanos2014-11-25 19:04:43 // 61817
Foglalkozási ártalom, beszerzőként mindennek le kell nyomni az árát. Amennyire én látom, mindenhol tudnak engedni, legfeljebb nem akarnak.Én tudom magamról, hogy pofátlanul alkudozok, de 5-ből 3x bejön, ez pedig nem számítástechnika, ahol 3-7%-ból kaparják össze a cégek a nyereséget, hanem autóipar, ahol a szerelő simán kap 30-60% kedvezményt alkatrészre, és még így is bőven marad haszna az alkatrész kereskedőknek is. Bontóban sem lehet rossz a haszonkulcs az árakat elnézve.
Ha egy jó kereskedő dolgozik ott, akkor tesz egy ellenajánlatot, vagy azt mondja, hogy ennyiért nem, csak sokkal többért és ezt ne erőltessük.
De nincs is ezzel baj, deal - nem deal alapon megyünk tovább, csak a levél stílusa volt ami kicsit felhúzott, és hogy kikérték a hangnemet, ami abszolút vállalható volt. Ha nem ebben a stílusban válaszolnak sosem hívom fel a szalont, hogy bekérjem egy új szett árát.
Láttam, hogy volt akinek jó tapasztalatai vannak, biztos nagy a feszültség ott is, nálunk is, ki kellett írnom magamból, meg kíváncsi voltam, hogy nagy bakot lőttem, vagy tényleg túlárazták egy kicsit a felniket.
csocsi2014-11-25 17:16:01 // 61816
Tegnap meg volt az izzítógyertyák cseréje.
4-ből 3 kuka lett. Szóval egyértelművé vált a dolog.
Ma reggel próbáltam és minden okés :))
Shadin2014-11-25 17:04:16 // 61815
Én elmentem a telefonon cikkszám alapján megbeszélt cuccokért és üres kézzel jöttem haza mert nem az volt mégsem és semmi egyéb apróság amit szerettem volna nem volt éppen, ami persze előfordul, majd hónapokkal később Pityukoma onnan hozott mindent amit kellett és szerintem nem drágán...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak