Fórum >> Típusok >> 159

norbi04092014-12-09 20:53:52 // 62114
Sziasztok! :)
Nemrégiben voltam Árendáséknál...sajnos nem tudják azzal a technológiával megcsinálni a jobb hástó ajtón lévő kb 100 forintos érme nagyságú horpadásomat, mert olyan sz*r helyen van. :/
Csak karosszérialakatos tudja kiegyengetni.... Egy ekkora sérülésnél is teljes elemet kell fényezni vagy csak azt a rész ahol a hiba van? Totál hülye vagyok a fényezős témához...szóval bocsi ha hülyeséget kérdeztem :D
Kb mennyibe fájna egy ilyen kisebb hiba helyreállítása szerintetek?
Pityukoma2014-12-09 20:19:02 // 62113
W5W tipusú, 5W-os izzó kell bele. Ha már úgy is le kell szedni a rendszám táblát, cseréld mind a kettőt.
Haddel2014-12-09 18:16:37 // 62112
Le kell venni a rendszámtáblát kerettel együtt.De az izzóra nem emlékszem.
tdemeter2014-12-09 17:20:10 // 62111
szasztok

Kiegett a a hatso rendszamtabla vilagitasom, amit a muszerfal is figyelmeztet.
Milyen izzo kell bele? Nehez kicserelni?
GTPeti2014-12-09 14:14:00 // 62110
Mo-n ha nem vagy haver OT-n, akkor még abba is beleköthetnek, hogy a cuccok felületvédelme nem gyári... (Úgyhogy inkább össze kell velük haverkodni. Khm.)
Chianti2014-12-09 14:10:59 // 62109
Robi, te 1 igazi fanatikus megszállott vagy! :o) Tényleg minden elismerésem!
Ezek után nehezen tudom elképzelni, hogy belátható időn belül megválnál imádott vasadtól. Vagy ha mégis, nehéz lesz olyan vevőt találni, aki hajlandó megfizetni a befektetett munkát, időt, pénzt és az ezáltal létrehozott értéket. Mindazonáltal szerencsés vagy, hogy olyan helyen dolgozol, ahol megvan hozzá az apparátus, szerszámok, gépek, stb. és az is dicséretes, hogy van 1 olyan párod, akinek még nem ment az agyára ez a fajta mániákus precizitás. Azért megnyugtató, hogy vannak nálam sokkal de sokkal precízebb emberek is, pedig már rám is többen mondták, hogy beteg vagyok...
Nem tudom mennyire vicc az OT vizsga, de abban biztos vagyok, ha komolyra fordul a dolog, nem kell majd sokat kekeckedniük a szemlét végző tagoknak.
droberto2014-12-08 22:30:20 // 62108
Az milyen már, hogy a két hónapja a kórházban fekvő sógoromat meglátogatom este a honvéd kórházban azt egyből (már megint) elgáncsol a cencer?
Az volt, hogy beszéltem a sráccal, aki mondta, hogy a Rippl-Rónai utcában parkoljak, mert az közel van. Kérdeztem, hogy fizetős-e, azt mondta nem. Felértem, beálltam, de azért csekkoltam a helyet. Parkolóautomatát nem láttam az utcában, szélvédőbizonylatot nem láttam egy autón sem. Visszakutyagoltam az utca végéig, hogy megnézzem a táblákat, de semmilyen fizetési kötelezettségre utaló jelet sem láttam. A másfél órás látogatásom végén, hát naná, hogy ott figyelt a mikulás csomag. B@szódnának meg! Direkt visszamentem, fizettem volna. Azt kívánom, hogy ezek a mocsok rencer kitalálók, üzemeltetők kerüljenek ilyen, vagy hasonló helyzetbe, vagy legalábbis költsék gyógyszerre a pénzt! Különben is mit adnak pénzünkért? Elegendő számú, feljelelölt, széles, örzött, bekamerázott parkolókat? Ugyan màr?
Most komolyan, alapértelmezettként nem ingyenes a parkolás? A fizetős helyeket meg nem kellene kiegészítő táblával jelölni?
[k i z z o]2014-12-08 22:03:38 // 62107
2012 -től van igen. Fiat Powertrain fejlesztés, úgy tudom, de lehet R. Bosch.
Marcox2014-12-08 22:01:24 // 62106
LRS-435
Ki ismer magára? :)
GTPeti2014-12-08 21:30:24 // 62105
Powertrain-t. Szerintem. ;)
Piritu - 1.000.0002014-12-08 21:26:58 // 62104
A gugli nem sok mindent dob erre a PWT-re. (Vagy csak most nem a barátom.)
Mit jelent?
Piritu - 1.000.0002014-12-08 21:25:50 // 62103
A 159 utániakban van :-P
Dömpi (il dottore)2014-12-08 21:22:02 // 62102
alfánál nincs start-stop...vagy a MiTO-ban Giu-ban van?
[k i z z o]2014-12-08 21:12:31 // 62101
Az alfa lehet eredetileg már hozzávaló olajat használt, az ő rendszerük Fiat PWT ha jól tudom.
Piritu - 1.000.0002014-12-08 21:04:15 // 62100
Eddig oké, de melyik van a 2.0-ámban, hogy a GIu-ban lehet start-stoppos?
"egy komoly szintetikus olajat használnak" - Ugyan az a WR PE-t ír a Giu használatija is, mint az enyém...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-08 20:34:01 // 62099
az Alfa-ról és a Fiat-ról beszéljünk...nekem a Punto-ban semmi elektromotor nem keringteti az olajat és még spec olajat sem kíván az autó pont ugyan az a rendszer, mint a nem Start-Stopos csak AMG akku van benne...a GIU szintén zenész...
Egyetlen olyan márkát sem ismerek ami különleges olajat kapna a rendszer miatt ...egyedül a hibrid ami 0w20-at kíván....
[k i z z o]2014-12-08 19:45:38 // 62098
Több féle módszer van használatban: Egyesek olaj buffereket használnak, amelyek képesek olajat raktározni, és egyszerre szállítani amikor kell. Ezekhez vannak visszacsapó szelepek, amelyek nem engedik visszafolyni az olajat, nagyon közel tartják az olajozási helyekhez. Ezen felül hiába start stop, és egyszerre indul, nem robbanik a motor, amíg nincs min. 15psi olajnyomás. Ezt változó szállítási képességű, nagyon kis veszteségű olajszivattyúkkal érik el: nagyon nagy a munkaterük, és kicsi elfordulásra is nagyon nagy térfogatot szállítanak, ami gyors olajnyomás felépülést eredményez. Egyes prémiumok használják a az elektromos olajszivattyúkat, amelyeket sorosan fel lehet kötni az olajkörbe. Ez azoknál a motoroknál indokolt, ahol több minden olajjal vezérelt, és kell az olaj több szerviz kiszolgálásához. Ehhez még hozzá jön, hogy egy komoly szintetikus olajat használnak, ami nagyon sokáig képes olajfilmet fenntartani, más a kent súrlódási pontokon a felületi kialakítás - speciális olaj tároló tasakok pl., és hidegen, amikor az olajozás nehézkesebb, nincs engedélyezve a rendszer. Egyes PSA modellek használnak előtöltött olaj buffert, amely képes másodpercekig még olajat szolgáltatni a szivattyú leállítása alatt. Daimlernél van állandó olajnyomás egy kisnyomású pumpával.
Az alfánál nem tudom mi a helyzet.
tdemeter2014-12-08 18:01:07 // 62097
Nekem kifejezetten szimpi benne a +1 torles.
David | Centocinquantanove2014-12-08 10:53:59 // 62096
Big lájk! :)
Kipróbálom ma én is, úgyis pont olyan szutyok idő van.
Dömpi (il dottore)2014-12-08 10:36:06 // 62095
A minap rájöttem arra, hogyna lehet elkerülni ablakmosás után a +1 törlést.

Szóval ráspriccelsz a szélvédőre, erre beindul az ablaktörlő, majd megáll, majd néhány mp múlva töröl még egyet, és ami addig tiszta volt, azt szépen összemaszatolja.

Nos, ha plusz törlés előtt egy kattanást lefelé kapcsolod az ablaktörlőt (azaz szakaszos törlés módba), majd gyorsan vissza is kikapcsolt módba, akkor elfelejti a +1 törlést.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-08 07:26:58 // 62094
Igen es hogy? Szerintem sehogy...
Piritu - 1.000.0002014-12-08 06:49:36 // 62093
A Giu-ba szerelik ugyan azt a 2.0 mjet motort, mint az enyémben van. A Giu-ben más az olajozási rendszere?
Piritu - 1.000.0002014-12-08 06:39:51 // 62092
Hogyan? Elektromos az olajpumpa?
[k i z z o]2014-12-07 23:48:21 // 62091
Az olajnyomás fenn van tartva stop alatt.
Haddel2014-12-07 23:43:51 // 62090
Amúgy vicces ,van egy talán 1980-as Technika magazinom ,már abban is volt azt hiszem Vw start-stoppos autó.Azóta eltelt több ,mint 30 év..
Piritu - 1.000.0002014-12-07 22:47:58 // 62089
Jóccakát, léptem.

(Erzberg)
GTPeti2014-12-07 22:32:25 // 62088
Pillanat, én nem az ilyen idióta extrém leállításokra gondoltam, hanem magára a start-stop elvre, aminek van létjogosultsága. Azt, hogy mennyire jól csinálták meg a logikáját, nem tudom, nincs ilyen autóm! (Persze az idő nagy részében nálam is ki lenne kapcsolva.)
GTPeti2014-12-07 22:30:40 // 62087
Jaja, főleg, ha egyébként 200km-es útra indultál. :)
.......................2014-12-07 22:14:18 // 62086
10Perces lámpákal gyalog hamarabb odaérsz
Piritu - 1.000.0002014-12-07 21:50:13 // 62085
Felpattintósnak tűnik. Holnap megnézem. Ma mentünk vagy 170 km-t, most vígan van. Vissza akartam tenni a CTEC-re, de az az érzésem, hogy elhalálozott. Nem tudom "bekapcsolni". Mondjuk használtan vettem jó pár éve, megszolgálta az árát. Lehet, hogy beszerzek ebből is egy újat...
Haddel2014-12-07 21:40:53 // 62084
Én is pont ma mértem rá az akksira ,egy hete áll a kocsi a parkolóban,hétközben cégessel járok, 12,47 V volt a feszültség benne. Egyszer 3 hétig állt egyhuzamban ,akkor le is merült ,előtte volt az hogy a fejegység szarakodott ,lefagyott.
Lehet holnap felhozom az aksit,most két hétig úgyse fogom használni az autót.Szombaton céges karácsonyi buli lesz ,úgyhogy be fogok állni, mint az atom ,vasárnap nemigen akarok autókázni :D
Csabi2014-12-07 21:26:34 // 62083
akkor sincs semmi, nem merül le az olyan hamar, ez a másik legnagyobb előnye, h neki a legkisebb az önkisülése..nopara
Piritu - 1.000.0002014-12-07 21:19:13 // 62081
"ki az a barom aki kitalált egy ilyen hülye rendszert" - akik meg akarnak felelni az NEDC fogyasztási ciklus mérésen.
Csabi2014-12-07 21:18:01 // 62080
igaz, de ez igaz minden akksira, nem nagy vitamin neki, ha kisütött állapot közelbe kerül...Egy nap állás után is 12.55V-ot mértem, többet meg nem áll egyhuzamban :)
Piritu - 1.000.0002014-12-07 21:16:39 // 62079
Azért kíváncsi lennék, hogy a turbó csapágyazása mennyire örül a leállítgatásnak. Aztán indítás után rögtön pöröghet, mint a búgócsiga, mert gyorsulni kéne. Aztán megint megszűnik az olajnyomás....
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 21:15:51 // 62078
jah és azt hittem legalább addig nem kapcsol ki amíg nincs üzemi hőfokon az autó de....elindulok kb 300m lámpa...erre leáll....cefet....ki az a barom aki kitalált egy ilyen hülye rendszert??? a hidegindítás ami a legjobban kinyírja a blokkot...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 21:11:03 // 62077
az lehet hogy nem tud cellazárlatos lenni de ha leesik a feszültsége 12.2V-ra feleződik az élettartama...szóval ez nem gondozásmentes mert mindig tölteni kell :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 21:09:30 // 62076
akkor vegyél egy ilyen autót aztán nyáron mikor kikapcsolja a klímát majd vissza kapcsolod, vagy mikor mész az autópályán 150-nel majd kiállsz tankolni és várni kell üresben és csak úgy leáll...stb, stb
Csabi2014-12-07 21:06:25 // 62075
csak úgy nem eresztget az...ereszthet de az már nem az üzemszerű állapot...egyébként meg csak kimondtad Te is, h gondozásmentes... :)
A legfontosabb dolog az AGM akksiban , h nem tud cellazárlatos lenni, és ez szerintem a legnagyobb előnye...
GTPeti2014-12-07 20:54:11 // 62074
"mindig kikapcsoljuk a start-stop-ot egy baromság" Én is így gondoltam, míg nem vezettem Stuttgartban... bakker 10 percesek a lámpák. Na ott nem hülyeség.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 20:45:50 // 62073
biztonsági szelepes tehát ereszti a cuccost kifelé...csak tölteni nem lehet befelé...szerintem semmi értelme csak a start-stoppos autóknál kell, bár ha a miénkbe megdöglik hagyományosat rakok bele, mindig kikapcsoljuk a start-stop-ot egy baromság
Csabi2014-12-07 20:09:05 // 62072
hogy függ össze? savas de ez valóban zárt, nem tudod gondozni...
(ezért építhető be 360°-ban, akár fejjel lefelé is)
Dömpi (il dottore)2014-12-07 19:55:14 // 62070
elég az enyémbe átülni :)

nekem full manuál, azt csinélja, mait én akarok :)
David | Centocinquantanove2014-12-07 19:48:29 // 62069
Igen, ez tényleg sima FeZn horganynak néz ki, valami jobbféle passziváló bevonattal.
A 3-5 mikron kerékcsavarnál elég gyenge, ide elkelne a min 12 mikron, a menetet nem bántja az a rétegvastagság még.
Egyébként ha legközelebb csináltatod, akkor a cink-nikkel (ZnNi) bevonat fényes passziválóval ugyanezt a szép csillogós kinézetet tudja, de a sós vizet sokkal sokkal jobban fogja bírni, és árban meg szinte alig lesz különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 19:47:39 // 62068
egyébként egy jó töltő aranyat ér ebben igazat adok neked...meg a havi egy töltés
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 19:43:08 // 62067
persze meg nézed a folyadék szintet ne legyen levegőn a cella :)
GTPeti2014-12-07 19:39:02 // 62066
Na, spec a szulfátosodás ellen pont lehet tenni. Pl. egy CTEK töltővel, vagy pulserrel.
(Lásd majd' 10 évet kibírt noname akksim, amin ilyen töltő volt.)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-07 19:35:23 // 62065
inkább úgy fogalmaznék gondozhatatlan :) azaz kuka ...ha szulfátosodik
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak