Fórum >> Típusok >> 159

Soldiert2016-05-11 18:54:58 // 82890
Üdv!
Mekkora korrekciós értékek fogadhatók el a porlasztócsúcsoknál?
Ennél a 3-as-4-es már szarnak számít?
Mibe kerül kicserélni 4 csúcsot? Vagy hogy megy ez???
:(
Ma alapjáraton rángatott. Újraindítás után kisimult a járása.
Pityukoma2016-05-11 17:36:03 // 82889
Én ValeRossi46 turbó törésére emlékszem csak. Ráadásul neki külföldön törött el :-((
Pityukoma2016-05-11 17:24:21 // 82888
Szia:-)
Nekem maradt egy műanyag szívósorhoz való lapátka mechanikám + egy EGR keverő modul. Ez teljesen jól működik, csak ki kell pucolni a kokszot belőle. Mikor az én szívósorom kilyukadt, akkor kaptam Shadintól az ő bontott szívósorát. Azt előre kipucoltam és úgy mentem a szervizbe hogy azt tegyék bele így nekik már nem kellett szórakozni a tisztítással. Ezért az enyémből megmaradt. Ha gondolod, neked adom. Van még két új gumi gyűrű is a szívósor és az EGR keverő közé ill. az EGR keverő és a szívócső közé (ezekből anno 2-őt vettem). Ezeket is viheted ha kell. Vagy kipucolod és marad minden gyári, vagy megcsináltatod úgy ahogy Erhard mondta. Az az előnyöd megvan hogy előre meg tudod csinálni/tatni.
Giuntini2016-05-11 15:26:40 // 82887
Nagyon jól elmondtad, teljes mértékben egyetértek. A tisztítás csak a geometrián tud segíteni, a lógáson nem. A dpf egyébként oda-vissza el tud tömődni, a turbó miatt is, mert üzemanyaggal pótolja a levegő hiányát. Nálam ez történt. Városban alíg lehetett érezni, autópályán nem ment, és 80 km-enként regenerált. Való igaz, a rossz dpf haza tudja vágni a turbót. Ezt komplettül kell vizsgálni, itt minden mindennel összefüggésben van, és a fedélzeti comp turbó hibát nem ír ki. Az Examiner sem, csak annak következményeit: dpf, légtömegmérő hibát. Menet közben derült ki, hogy a kért turbó nyomás nem egyezik a valóságossal.
Giuntini2016-05-11 14:56:33 // 82886
Mivel dunakeszii vagy, tudok ajánlani egy turbóst, aki nem beszél a levegőbe, és ért hozzá. Nekem ő csinálta, és valóban visszatért a ménes az autóba. Shadin cartárssal vittük ki a turbót, és lehetett látni az emberen, hogy látott már ilyen turbót. A tied még egyszerűbb lenne, mert Garret és elterjedtebb. A KKK turbónál minden speciális az Alfához. A vákumszelence például. Végtelenül korrekt volt, és még olcsóbb volt mint mondta az elején. A turbó felújítás 60 ezerbe került, sajnos tengelyt is kallatt cserélni, meg a vákumszelence javítása gépműhelyben. Nagytétényben vannak, ha akarod megadom az elérhetőségét, és beszélj vele.
ott22172016-05-11 14:47:26 // 82885
Bár a 159 nél még nem fordult elő /nekem már csak az hiányozna/, de alattam halt már meg tubó. Az Integrálémban egy szlalom verseny után felfort a hűtővizem és kénytelen voltam leállítani a motort az izzó turbóval, aztán úgy egy hónap alatt meg is adta magát .Elvileg úgy 200-250 ezer km-t simán kellene menniük ha.... Ha mindig időben és jó olaj van cserélve, ha az olajszint mindig a max közelében van / sajnos a turbó érzi meg elősször a hiányokat/ , ha hagyjuk alpjáraton visszahülni /egy erősebb menet után/ , ha indulás után hidegen nem terheljük a motort , ha a dpf jó állapotú ... stb. Sajnos a turbó sínyli meg ha a motornál valami nem 100-as. A rossz porlaztócsúcs is hamar hazavágja. Egy haveromnak az eltömődött dpf-je hazavágta a turbólyát , amit 300 ezerért gyárira cserélt / persze a részecskeszürőt nem/ .10 ezer után az is meghalt.Dpf tisztítás és 80 ezerért egy német középrész /a régiről kell áttenni a kompresszor és turbina házat/ ,és azóta is kivállóan megy a gép. Most ebay-en láttam 159-hez olyan 150 euro környékén ami igazán barátságos ár.
Ha már visít a turbód én már nem ölnék pénzt a tisztításba mert az már valószínűleg halálán van.Emiatt is lehet hogy rángat a motor mert meg is akadhat a turbó egy pillanatra amit nem biztos ,hogy látsz a műszeren. A turbó tengelyének hossz irányban semmit nem szabad lógni,kereszben lehet mozgása. Ha visít akkor a tengely is lehet kopott, plusz a hossz irányú lógás miatt beleérhet a házba. A kipufogón is látható mert a kopások miat jó kis kormos füst kellene ,hogy jöjjön , ami miatt minden elkezd kokszosodni . A gyenge üzemanyag miatt nemtudom ,hogy ilyen hamar kellet volna jelentkezni a hibáknak,mert elősször a porlasztócsúcsok mennek tönkre. aztán a dpf tömődik el gyakrabban. és ezek vágják haza a turbót.Persze ezek csak az én tapasztalataim ,hátha van valakinek közelebbi "élménye" ezzel kapcsolatban.
Üdv: Ottó
Giuntini2016-05-11 14:45:57 // 82884
Először nézzétek meg a turbó csövet. Nekem kifújó hangot adott, nem fütyülőt. Ki lett cserélve, és utána halt meg a turbó. Nagyon kevés szinte mérhetetlen volt a turbó nyomás. Nekem a vákumszelencében a membran szakadt át. Mikor ki lett véve a turbó, akkor lehetett látni, hogy a turbónak lógása van. Neked a fütyülő hang inkább mechanikai problémat jelez. Mivel nekem kint volt a turbó, célszerű volt felújítatni mert volt lógása. Én azt javasolom nagyon gyorsan vidd el, -ha nem a turbócső a rossz- egy turbóshoz, mert ha a lapatok beleérnek a házba, el lehet dobni a turbót. Én is megjártam vele a hadak útját, volt előtte dpf tisztítás, egr falazás, légtömegmérő. A turbó okozta a galibát.
Kolci2016-05-11 14:39:25 // 82883
A műanyagnál nem kell kiiratni semmit, ha csak a lapátkákat akarod kivenni. Ráadásul ott nem kell dugókat gyártatni, mert a lapátok fogaskerekeiből lehet dugót csinálni. Én a sajátomon megcsináltam, csak arra kell vigyázni, hogy nehogy eltörd, mert sokkal könnyebb lenullázni mint az alumíniumot. Kb 4 órás művelet, s csak a tömítéseket kell megvenni hozzá, ha nincs más gond.
Hardy2016-05-11 14:12:52 // 82882
Nem olyan régen tárgyaltuk ki Giuntini cartárs autója kapcsán a turbó problémát.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-11 14:12:12 // 82881
én semmit nem érzékeltem...
sas-1592016-05-11 13:39:21 // 82880
úgy tűnik beütött a kakszi nálam "is?"
150 ezer van az autóban 1,9 16V
ennyi méter alatt eddig 1 egr csere és 1 tisztítás volt, illetve a szervo tartály cseréje a szűrő miatt.
rángatózás rendszeresen előjött - eltűnt.

kb. 2 hónapja az autópályán az autó letiltott, check engine lámpa, félreállás (szerencsére pihenőnél) aztán végül már be sem indult a gépezet.
tréler a szerelőhöz.
hívott, hogy nagyon gyanús neki az üzemanyag.
mindig Shell-nél tankolok, kivéve 3 nappal az eset előtt, mikor is Lukoil-nál töltöttem a gázolajat. (teli tankot) ez nekem is az üzemanyag minőség felé terelte a gondolataimat.
LMM és MAP szenzor csere után indult be az autó, de tökéletes nem lett, pedig EGR, is rendben van.
rángatás maradt és hangos turbo fütyülés jött a kaland után.
azóta már negyedszer tankoltam tele prémium dízellel, hátha tisztít a Lukoil üzemanyag után.
nagypapás kímélő üzemek után egy erőltetett autópályás menetnél újabb hibaüzenet "Turbo nyomás nem megfelelő".

szerelő azt mondja már csak a turbo-ra tud gondolni, minden mást kizárt.

szal turbo felújítás lesz, ami jó esetben megúszható egy tisztítással.

valakinek volt már problémája turbo-val?

a fórumon nem emlékszem hogy előjött volna.
próbáltam rá vigyázni, de egyszer biztos előfordult hogy meghajtás után nem hűtöttem eleget és gyorsan leállítottam.

szal turbo-ról tapasztalatok esetleg?
amúgy viszonylag ritka téma a sok egr, olaj és fogyasztási adat között
ott22172016-05-11 13:37:51 // 82879
Az második nyugvó csapágycsésze egyik csavarja full ki volt csavarodva, így amikor rendesen elrúgtam az autót valószínűleg engedett annyit az alátámasztás, hogy tört a főtengely.Az hogy hogyan tudott kicsavarodni, csak elméletem van,még minden gyári volt a
blokkon. Ja és a kicsavarodott csavar teljesen hibátlan, menet is tökéletes. A bontós srác szerin már találkozott ilyennel. Ezek szerin vagy a gyári meghúzása rossz , vagy kicsi a gyári nyomaték ,és a rezonancia lelazítja plusz a tunig is besegíthetett. Beszéltem a tuning céggel is ,hogy nézzék meg a programot ,amit feltöltöttek. Levettünk egy-egy hajtókar és nyugvó csapágyat és teljesen hibátlanok, kivéve az 1-es hengernél, ami érthető hiszen a törés miatt úgy kóvályog, mint én sok-sok whisky után./én kijózanodok,de a főtengely az meg már ilyen marad örökre/. Az olajnyomás , a vízhőfok is mind redben voltak. Most már csak az vígasztalna egy kicsit ha a szelepek és a hengerfely megúszta volna , mert a törés ellenére a főtengely nem tudott elfordulni egymástól és a vezérlés is elsőre úgy néz ki ,hogy a helyén maradt. Azér nem kell megilyedni a tuningtól /a jó tuningtól/ mert egy jó motorral nem igazán történhet ilyen. Ja és én inkább az optimalizálás felé állítattam a tuningot, így pontosan 19 lóval lett több a verda. Azért is mentem ehhez a céghez mer 15 éve foglalkoznek ezzel és 1 év garit vállaltak rá. Ha tudtok azér segítsetek ,hogy honnan szerezzek be jó áron és jó minőségben alkatrészeket !
Üdv : Ottó
Giuntini2016-05-11 13:32:04 // 82878
Ezt a többiek mondták, akik kiiktatták, hogy ez a hátránya.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-11 13:16:14 // 82877
de mitől lenne erőtlen? ez az emisszó faxság miatt van benne, alapjáraton zárja a levegő nagy részét...csak emeld le a motorról a műanyag kallantyút és nézd meg mi változik...semmi
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-11 13:13:31 // 82876
Berdóék BP-en pl....
Giuntini2016-05-11 13:00:39 // 82875
Erhardnak igaza van, hogy ha ki van iktatva akkor nem romlik el, mert ami nincs benne az sohasem romlik el. Egyébként nem hülyeség az a szívósor, csak egy újabb hibalehetőség. Ezzel az erővel a motor is egy hibalehetőség. Én is gondolkoztam rajta, hogy kiiktatni, de az enyém automata. Ha kiiktatod a lapátkákat kétezer alatt erőtlenebb lesz a motor. Nekem 2000 fölött valamivel finoman nyomva mar vált. Pont ott vált volna erőtlenné, abban a tartomanyban ahol a városban a legtöbbet üzemel a motor. Hát én ezért nem iktattam ki.
KollerT2016-05-11 12:29:38 // 82874
Ez nagyon jól hangzik, nem tudsz valakit, aki meg tudja csinálni? Külföldi fórumokon is inkább ezt találtam megoldásnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-11 12:00:18 // 82873
hát ez nagyon kemény a hahu vittem fel egy autót van ilyen opció, hogy tekert km :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-11 11:42:42 // 82872
sajnos a műanyag szívosorból csak gyári van nem olcsó... érdemes a lapátokat kiszedni, a forgáspontokat ledugóztatni... nem kell kiírni semmit a szívósorhoz, csak nem lesznek lapátok, semmit nem fogsz észre venni csak legalább nem megy tönkre....
Giuntini2016-05-11 09:59:48 // 82871
Hát ez belémdobta az ideget a 200 ezer az 1.9 szívósorért. Az öthengereshez a gyári kerül 130ezer forintba Ofiéknál, és az jóval drágább a négyhengeresnél. Nekem tavaly a generálnál kellett cserélni, én vállaltam a szívósort, mert alacsony fordulaton is meg van az erő. Tisztítani ezt nem igen lehet, mert ennyi kilométernél már biztos van lógása a lapátkáknak. Gondolkozz, ha elviszed kitisztítani, és utána kikötni a lapátkákat az is egy halom pénzbe kerül, plusz ki kell iratni. Nekem Szatyi tett bele vadiúj Pierburgot, a gyárit, ő hozatta, és a felébe került. Mondom az öthengereshez. Gondold meg, mielőtt belemész ilyen ledugózási akciókba. Keresd meg Satyit!
ott22172016-05-11 09:44:57 // 82870
Szekszádon. Az egyik nyugvócsapágy csavarja ki volt esve. Azt mondják a bontóban,hogy néha ez előfordul,de hogy pont nálam !
KollerT2016-05-11 09:29:55 // 82869
1,9 es a motorom, műanyag szívósorral 😔😔
KollerT2016-05-11 08:50:12 // 82868
SZÍVÓSOR
Sziasztok,

nem tudtok valakit, aki ki tudja tisztítani a szívósort és utána mondjuk kikötni? Mert ahol voltam ott mindenképpen újat szeretnének belerakni, de az 200+, amit kicsit sokallok, ha úgyis úgy a legjobb, ha ki van írva. (Mankyval íratnám ki.)

Előre is köszönöm!! :)
Tamás
Giuntini2016-05-11 08:36:56 // 82867
Ez meg hogy a fenébe sikerült? Részvétem! Sok sikert a gyógyulashoz!
Giuntini2016-05-11 08:33:46 // 82866
Sokan azt mondják, olaj kell bele. Megkérdeztem a klímást olajat tett bele, tavaly mikor feltöltötte. Én sem tudom. Most elviszem én is ellenőriztetni, szükség szerint feltölteni.
tirex2016-05-11 08:20:53 // 82865
Na ez meg hogy a p.csába történhetett?
tirex2016-05-11 08:12:10 // 82864
Normál. Nekem az előző alfám is csinálta. Azt hittem valami gáz van de a mostani is csinálja. Írták itt többen is hogy fura hangot ad ki, állítólag Alfa sajátosság.
FireAlfa2016-05-11 07:52:48 // 82863
Üdv! Egy kérdés: a klímám fel lett töltve, működik is tökéletesen. Viszont néha ilyen furcsa hang jön a műszerfal felől. Kivülről nem hallani, a kompresszornak hangja nincsen. Ha kikapcsolom a klimát akkor abbahagyja. Ezt a fura hangot általában addig csinálja amíg nem megyek egy 5-10km-t! Szerintetek mi adhatja ezt? A szellőztető ventillátorom klima nelkul egy deka hangot sem ad. A kompresszornak hangja nincsen... Köszi a rejtály megfejtését előre is :-)
emGéza2016-05-11 07:51:12 // 82862
Az nem a tiedbe való!
Ilyet keress :
yani🍀2016-05-11 07:44:50 // 82861
Részvétem!
Hol csináltattad a chiptuningot?
Martin Kovacs2016-05-11 00:07:18 // 82860
Koszi a segitseget ismet mindenkinek
Mint kiderult a gumisom benazott. Atmentem masikhoz pikk pakk folment minden ;)
ott22172016-05-10 23:53:56 // 82859
Sziasztok!
Azt hiszem ideje indítanom egy blogot, hát nem éppen örömmel . Ízelítőül két fotó ami a karter levétele után látszik.Bizony kettétört a főtengely.
heisenberg.2016-05-10 23:48:38 // 82858
Gondoltam erre is, mert úgy még tényleg nem lett mérve, és amíg el nem éri a 90 fokot úgy működik ahogyan kell neki, semmi alapjarat ingadozás. Amikor múltkor feltettem ezzel kapcsolatban egy kérdést a többiek azt mondták, hogy üzemi hőfokon mérjük? Most akkor hogyan mérjük a korrekciót?
heisenberg.2016-05-10 23:46:00 // 82857
Hát az órában 160k van jelenleg, ami kicsit hihetetlennek hangzik, de diagnisztikával a szerelőm összevetette az adatokat, meg körbe jártuk a kopó alkatrészeket is, tehát reális lehet. Szeretnék hinni a tündérmesében! :) Minden esetre nincs nyom arra, hogy éppen a duplája lenne, bár túl sokat még sajnos nem vezettem külföldi meló miatt.

Először biztosan futok egy kört injector ügyben, úgy olvastam 150 környékén azért illik beméretni. 3-4e ft körül mérik / fecsi, nekem annyit megér, hogy tudjam hányadán is állok. Ha kiderül hogy jó, akkor az lesz amit mondtatok, megy tovább a keresés.
heisenberg.2016-05-10 23:41:43 // 82856
Nyomok még akkor pár fekvőt! :)))
ott22172016-05-10 23:30:09 // 82855
Az Y mintás stomil az istenkirály, télen ,nyáron hóban jégen, meg Zsiguli, és Lada versenygépjáművön is. :)
Laci822016-05-10 20:35:58 // 82854
Az x-drive magától is szétesik...... :D :D :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-05-10 20:32:11 // 82853
Cimborám vett 4 alut az x5 re, nem figyelte és az egyik gumi más méret volt 400km és szét esett az xdrive. 600 Mátyást fizetett utána és vehetett gumikat is :)
Hardy2016-05-10 19:59:14 // 82852
Nekem egy okos ismerősöm szerelte a quattro Audit felemes gumikkal. Szétment a difi.
yani🍀2016-05-10 19:52:40 // 82851
Biztosan meg tudjuk oldani:-)
Giuntini2016-05-10 19:42:45 // 82850
Ezt én egyszer megjatszottam. Amikor kivágták a gumimat (ilyen is volt), pár órara felkerült rá egy 45-ös 50-es helyett. Az automata nem engedte hármas fölé. Nekem a tippem 80-as és lehetőleg orosz diagonál. Az mindent kibír.
yani🍀2016-05-10 19:34:17 // 82849
Ha marad még fölös purhabod, kifújhatnád vele valamelyik kereket. Ez lehetne a pótkerék, soha többet nem engedne le.
Giuntini2016-05-10 19:23:36 // 82848
TBI-sek, most már nagyon szeretnék egy ilyen verdát a VTT-n kipróbálni! Hátha a mókusok jól tápláltak.
Shadin2016-05-10 19:09:12 // 82847
Hogy változik a helyzet, ha átlósan használok más méretet?
Shadin2016-05-10 19:08:36 // 82846
Szerintetek, ha a jobb oldalra 245/40R19, a bal oldalra pedig 235/45R19 gumit teszek és az autót csak a bal egyben ülve használom akkor milyen méretű pótkereket tegyek be, hogy bármelyik üzemi kerék kiesik akkor a póttal ne billegjen az autó a Dunán?
yani🍀2016-05-10 19:07:06 // 82845
Ha ilyen jó lett, én is kidobom belőle.
Shadin2016-05-10 19:05:55 // 82844
A Nivitec-ne még sok plusz mókuci befér.
Shadin2016-05-10 19:03:42 // 82843
Mókusok jól vannak? Valami ExtraTurbóKaja kellhet nekik.
Giuntini2016-05-10 19:03:03 // 82842
Én tudom, ez a Novitec doboz miatt van.
Shadin2016-05-10 19:02:39 // 82841
Van maradék purhabom, az kitölti rendesen és nem is fog torzulni a gumi kanyarban. Feltéve ha a nyúl a fenevad és nem a nyúlon túl keresendő...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak