Giuntini2016-05-09 10:31:59 // 82740
Én is ezt mondom, túl van lihegve az olaj. Mindig Seleniát használtam, soha nem volt problémám, ezért maradok nála. A lényeg, cserélni az olajat, és jó minőségűt használni. A Dpf miatt úgyis hígul az olaj, még ha ez nem igazán látható. Ha időben cserélsz olajat, egyetlen specifikus olaj sem árt. A lényeg, meg legyen a megfelelő szint, mert a turbónak az nagyon fontos. Most én is ezt mondom, ezen fölösleges vitatkozni, hogy ki milyen olajat használ.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-09 10:25:37 // 82739
az a baj garanciát 100e km-ig vagy x évig vállalnak, a 2,4-nél volt is gariban cserélt DPF-ek tömkelegével... ha MOL olajat raksz bele 30e-ként azzal is el fog menni addig...
mivel a blokk VM származék ott nem tudom mivel tesztelik olaj ügyileg, de mivel adnak el az opelnek is ott még sem a selenia a gyári olaj még is megy a tütü...
nem akarom az a látszatot kelteni, hogy a selenia olaj szar, mert nem az de túl van lihegve az olaj kérdés...én konkrétan azért nem teszek gyári olajat az autómba, mert 3x módosítottak azon mi kéne bele, meg csak 5L-es kiszerelésben kapható...szarjanak sünt :DDD
inkább az agyon hamisított CasTROLL forevör...bár hozzá teszem a 10 éve tartó pályafutásom alatt még nem láttam hamisított olajat, még eladásra sem ajánlották, valaki hozhatna mán akármilyet végre
mivel a blokk VM származék ott nem tudom mivel tesztelik olaj ügyileg, de mivel adnak el az opelnek is ott még sem a selenia a gyári olaj még is megy a tütü...
nem akarom az a látszatot kelteni, hogy a selenia olaj szar, mert nem az de túl van lihegve az olaj kérdés...én konkrétan azért nem teszek gyári olajat az autómba, mert 3x módosítottak azon mi kéne bele, meg csak 5L-es kiszerelésben kapható...szarjanak sünt :DDD
inkább az agyon hamisított CasTROLL forevör...bár hozzá teszem a 10 éve tartó pályafutásom alatt még nem láttam hamisított olajat, még eladásra sem ajánlották, valaki hozhatna mán akármilyet végre
Giuntini2016-05-09 10:12:21 // 82738
Még egy gondolat a tegnapi olajvitához. Úgy tudom, hogy csak a Castrol gyárt 40-es DPF kompatibilis olajat. Azt tegnap tisztáztuk, hogy a 2.4-nél valami oknál fogva nem vitték le 30-as PE-re. Az ok biztos hogy elírás, mert nem hiszem hogy a gyár bevállalná a sorozatos DPF cseréket gari idő alatt. A Selenia úgy lett kifejlesztve, hogy elvileg bírnia kell a gyár által írt 30 ezres olajcsere periódust. A gyári olajnak sok kritériumot kell kibírnia. Ezzel az olajjal töltik fel az új autót, erre vállalnak garanciát arra, hogy a bejáratás alatt nem kell lecserélni az olajat. Bár én ezt nem tenném. Nem csak a papíron lévő számadatok számítanak, hanem van a háttérben egy olyan dolog: EZ A MOTOR EZZEL AZ OLAJJAL LETT KIFEJLESZTVE! EZT EHHEZ AZ AUTÓHOZ FEJLESZTETTÉK KI! A Castrol például nagyon sok autó kritériumainak felel meg. Amelyik mindegyiknek megfelel, szerintem nem tud úgy megfelelni mint a gyári olaj. Ezt józan paraszti ésszel gondolom. Másik dolog. Szinte minden üzletben lehet kapni Castrol olajat. Iszonyú mennyiséget gyártanak belőle. Rengeteg olajat hamisítanak. Ahogy hallottam, a Castrol a leginkább hamisított olaj. A Seleniát csak a Fiat származékok autóiban használják. Jóval kevesebbet gyártanak belőle, ezáltal sokkal kevésbé hamisítás veszélyes.
Másik gondolat! Nem hiszem, hogy ezt a topicot tönkre kéne tenni azzal, ha valaki más véleményen van, azzal szemben azt hozzuk fel, hogy ezt tanultam, satöbbi... Mindig meghallgattuk egymás tapasztalatait, és megosztottuk egymás között, nagyon sok jó tanácsot kaptam én is. Nekem a tapasztalat számított, nem egy papíron elolvasott valami. Itt fölösleges jönni bizonyos specifikációkkal, mert a papírra sok mindent rá lehet írni. Inkább meghallgatom olyan emberek véleményét, akik tapasztalatokkal bírnak. Nagyon nem volt jó tegnap az a szöveg, hogy a szerelők nem tudják mit beszélnek. Az én szerelőm állandóan továbbképzésre jár, tehát tudja mit beszél. A turbós, aki naponta nem egy turbót szed szét, szerintem tudja mit beszél. Én inkább a mesterek véleményét hallgatom meg, akik láttak tönkrement 2.4-es motort vagy turbót szétszedve, mint a papíron lévő számadatokat. Szerintem egyetlen 2.4-es motor nem ment szét azért, mert DPF-es olajat használtak benne, és 15 ezer kilométerenként cserélik. Inkább a tönkrement DPF képes hazavágni például a turbót. Viszont ha valaki nem DPF-es olajat használ, erre igencsak van esélye.
Nagyon jó lenne, ha a mi topicunk nem ebbe az irányba menne el. Továbbra is osszuk meg egymással a tapasztalatainkat, és ne menjünk el a mérnöki disszertáció irányába. Ezt nem bántásként mondom, hanem azért, hogy mindenki továbbra is élvezettel olvassa vagy megfogadja ill. elfogadja a másik tanácsait.
Másik gondolat! Nem hiszem, hogy ezt a topicot tönkre kéne tenni azzal, ha valaki más véleményen van, azzal szemben azt hozzuk fel, hogy ezt tanultam, satöbbi... Mindig meghallgattuk egymás tapasztalatait, és megosztottuk egymás között, nagyon sok jó tanácsot kaptam én is. Nekem a tapasztalat számított, nem egy papíron elolvasott valami. Itt fölösleges jönni bizonyos specifikációkkal, mert a papírra sok mindent rá lehet írni. Inkább meghallgatom olyan emberek véleményét, akik tapasztalatokkal bírnak. Nagyon nem volt jó tegnap az a szöveg, hogy a szerelők nem tudják mit beszélnek. Az én szerelőm állandóan továbbképzésre jár, tehát tudja mit beszél. A turbós, aki naponta nem egy turbót szed szét, szerintem tudja mit beszél. Én inkább a mesterek véleményét hallgatom meg, akik láttak tönkrement 2.4-es motort vagy turbót szétszedve, mint a papíron lévő számadatokat. Szerintem egyetlen 2.4-es motor nem ment szét azért, mert DPF-es olajat használtak benne, és 15 ezer kilométerenként cserélik. Inkább a tönkrement DPF képes hazavágni például a turbót. Viszont ha valaki nem DPF-es olajat használ, erre igencsak van esélye.
Nagyon jó lenne, ha a mi topicunk nem ebbe az irányba menne el. Továbbra is osszuk meg egymással a tapasztalatainkat, és ne menjünk el a mérnöki disszertáció irányába. Ezt nem bántásként mondom, hanem azért, hogy mindenki továbbra is élvezettel olvassa vagy megfogadja ill. elfogadja a másik tanácsait.
Invisible2016-05-09 09:39:23 // 82737
Az Izlandi Zuzmókról se felejtkezzünk meg!
yani🍀2016-05-09 09:36:39 // 82736
Az enyémbe is kell levegő, vagy az csak a dízelnek kell? Kérem segítsetek!
emGéza2016-05-09 09:11:42 // 82735
Jó! De akkor mennyi levegőt tőccsek bele 10ezer km-re? 😂
emGéza2016-05-09 09:09:29 // 82734
Olajat is cserélek 😱
Jó étvágya volt, 4 litert adott...
Jó étvágya volt, 4 litert adott...
Pityukoma2016-05-09 09:06:36 // 82733
Szerintem a dobozából se vedd ki, az is egy szűrő réteg. Így kímélnéd igazán a motort:-DDD
RomeoOne2016-05-09 08:54:16 // 82732
Miért vennéd le? Ha rajta hagyod sokkal tovább új állapotú marad :D
emGéza2016-05-09 08:51:44 // 82731
Levegőszűrőt cserélek, a zacsekot levegyem róla? 😂😂😂
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-09 08:28:11 // 82730
selenia star 5w40 6L
Dömpi (il dottore)2016-05-09 08:11:17 // 82729
1 teli tankhoz 1,5 vagy 2 dl
thePupill2016-05-09 02:35:56 // 82728
na ezt csinálta de csak néha kb 10 másodpercig mamár egyáltalán nem , ez az olajtöblet leengedés után volt . most haladtam vele kb 100 kb azóta nem vettem észre h csinálná
Vid
Vid
thePupill2016-05-09 02:30:58 // 82727
Én egy németroszágban élő olasz nőtől vettem az autot vezetett szerviz könyv minden hivatalos papir megvan, volt egymappa a z autoban azokkal az adatokkal amikkel ö vette és választotta ki még beis szivecskézte körberajzolta szivvel. nagy ész kombályn nem volt csak kötelező szervizeket csinált, minden benne van a szerviz könyvben, ilyen hogy az sport levegőszűróvel elmnet 40 ezret meg az üzemaaynag szürövelis kb 62 ezernél vezérlést meg fötengely szijtárcsát aztán 10 ezrenként olaj cserét utastér szürőt talán még soa az benne sincs.
Pizza172016-05-08 23:46:55 // 82726
Helló. Alfa 159 2.2 jts-be mennyi olaj megy pontosan olajcserénél? Meg 5w-40 vagy 5w-30 vagy 10w40 vagy 10w30 ? Köszi.
Haddel2016-05-08 22:22:40 // 82725
Igen,ez érdekes.Enyém 3 éves volt mikor vettem ,és 120ezer volt benbe😃 Most nincs még 6éves,és 206ezer😃
Liquid2016-05-08 22:01:00 // 82724
Pár tankolásnál használtam, de aztán lusta voltam folytatni. Te hogyan adagolod? Szereztem egy nagy fecskendőt, de azzal is qrva nehéz és hosszadalmas.És nem vagyok meggyőzve arról, hogy megéri :)
Liquid2016-05-08 21:51:08 // 82723
Nekem EBC USR tárcsám van elöl GreenStuff betétekkel. Nem volt nagyságrendekkel drágább mint a gyárinak megfelelő megoldás. Nagyon jól néz ki, nem hangos (a régebbi az volt de ez csak satuzásnál zúg). Ma és tegnap megkergettem az Északi-Középhegységben úgy, hogy durva fékszag lengte körül az autót, de semmi hatásvesztés nem volt, szóval jó cucc :)
RomeoOne2016-05-08 20:31:58 // 82722
Hát ez "a régen minden jobb volt" engem nem annyira szokott meggyőzni. A magyar gázolajszabvány az EU-ssal azonos. Vannak ezek a legendák, hogy a külföldi gázolajok jobbak, mint az itthoniak, de ez még soha nem nyert érdemi bizonyítást
Hardy2016-05-08 20:20:34 // 82721
Hardy2016-05-08 20:17:19 // 82720
Hat ez az ami jo keveset futott az kint is drága. Tehát itt se tudja olcsón adni ha csak nem jótékonysági intézmény es nem keres rajta. Mint az erdiek autója. De nem is annyi volt az ara mint a többinek.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 20:11:49 // 82719
vagy volt egyéb hibája, pl a karosszéria munka, festés kint elég drága vagy akár a motor javítás is ha légzsák nyílt arról már inkább ne is beszéljünk ...a 60-100eur/ órát ki is kell fizetni...egy 8-10 éves autótól kint szabadulnak bármi áron aminek ilyen hibái vannak függetlenül a kevés métertől
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-05-08 20:08:23 // 82718
Valaki csinált csináltatott kormány festést? Szeretném rendbe hozatni a kormányom,
yani🍀2016-05-08 20:05:35 // 82717
A dízel olaj kenőképessége, illetve annak hiánya a probléma. A nagynyomású szivattyú viszont igényelné a kenést. Sajnos a magyar gázolaj nem olyan mint a nyugatiak
Gyermek koromban ha kiöntöttem valahová hetekig ott volt a folt, csúszott és a szaga volt. Ha most kiöntesz valahová másnap már csak halvány foltot látni.
Gyermek koromban ha kiöntöttem valahová hetekig ott volt a folt, csúszott és a szaga volt. Ha most kiöntesz valahová másnap már csak halvány foltot látni.
Pityukoma2016-05-08 20:05:07 // 82716
Ez nagyon szèp lett, gratulálok hozzá!
Piritu - 1.000.0002016-05-08 20:03:39 // 82715
Bizonyos nagynyomású rendszereknek (pl, amit a Renault épít be) kevés a magyar szabvány szerinti gázolaj kenőképessége. A mienknek elég.
Piritu - 1.000.0002016-05-08 20:01:55 // 82714
Sose raktam, igaz minden 4-5. tankolás prémium gázolajjal megy.
Szerintem felesleges, akit meg meg kell győzni, annak Hardy tud nyilatkozni, hogy 200e km után milyenek a korrekciós értékek a motorban.
Szerintem felesleges, akit meg meg kell győzni, annak Hardy tud nyilatkozni, hogy 200e km után milyenek a korrekciós értékek a motorban.
Hardy2016-05-08 19:59:49 // 82713
Hat ez az ami jo keveset futott az kint is drága. Tehát itt se tudja olcsón adni ha csak nem jótékonysági intézmény es nem keres rajta. Mint az erdiek autója. De nem is annyi volt az ara mint a többinek.
RomeoOne2016-05-08 19:57:19 // 82712
Én prémium gázolajat rakok bele a MOL-nál, annál több adalék csak nem kell már neki.
emGéza2016-05-08 19:53:20 // 82711
Az illatosított verziót? 😉
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 19:52:52 // 82710
vannak keveset futott autók kint is csak ritka és drága.... munkatársam rokona hozott be hozzánk egy 2003-as lianát amit ők vettek újjonnan, kemény 40e km van benne, mondtam is hogy ebbe bele kéne tekerni 100-at hogy elhiggyék, mert kis hazánkban ott tartunk, hogy semmit sem hisznek el :P
Hardy2016-05-08 19:47:25 // 82709
Enyembe is gyári, a bőr es a kormány teljesen újszerű es 200 van benne. Meg kell nézni az olajcsere számat. A regenek számat. Az utolsókkal megtett átlag km-t és beszorozni. Ha azzal is ez a km állás jön ki akkor valószínű hogy jo. Láttam mar bevizsgált garantált km s autót. Aztán kiderült hogy az előző vizsgakor 120000 plusz volt benne.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-05-08 19:40:36 // 82708
Én a 156-ba használtam minden tankolásnál, 60ekm et mentem úgy vele. A szörnybe még nem raktam. egyszer kapott már xadot :)
Laca622016-05-08 19:30:40 // 82707
Ez mire van jó hatással ? Mert biztos nem ok nélkül teszed !
yani🍀2016-05-08 19:25:04 // 82706
A 2.0-ba én is tettem minden második tankolásnál 1 decit.
thePupill2016-05-08 19:23:55 // 82705
ebbe az autoba még gyárik a hátsó fékbetétek , a bör és kormány belül hibátlan teljesen, annyra h képben vagyok h ezt kideritsem amugy meg meglett nézeetve
yani🍀2016-05-08 19:23:37 // 82704
Itt Cegléden csinálta egy kárpitos srác. A váltószoknya 2 ezer, a könyöklő, a kézifék zsák , és a váltógomb összesen 5 ezer. Kormányt 13-16 között varr.
Dömpi (il dottore)2016-05-08 19:23:15 // 82703
rajtam kívül ki tesz a dízel üzemamyaghoz 2T olajat?
thePupill2016-05-08 19:19:47 // 82702
igen biztos h ennyi km van benne
lekogy2016-05-08 19:12:18 // 82701
Szia!
Nagyon jól néz ki, én a kormányt és a könyöklőt szeretném újra bőröztetni, tetszik ez a piros varrásos megoldás! Ha nem titok hol és mennyiért csináltattad?
Köszi
Nagyon jól néz ki, én a kormányt és a könyöklőt szeretném újra bőröztetni, tetszik ez a piros varrásos megoldás! Ha nem titok hol és mennyiért csináltattad?
Köszi
Hardy2016-05-08 18:52:21 // 82700
Szép lett. Nekem is meg kell csináltatni mert a műbőr ennyit bírt. Meg szebb a piros varras.
maotun2016-05-08 18:48:25 // 82699
Nálam fordítva hétvégén alig használom előző műszaki 157 ezer most 181 ezer 2 év alatt 24 ezer km mentem.
Hardy2016-05-08 18:33:04 // 82698
Attól függ ki csinálja. Elég sokan hirdetik magukat es a fene tudja kinek milyen végzettsége van. Persze vannak profik megfelelő végzettséggel de láttam mar motort amit galyra írtak.
yani🍀2016-05-08 18:32:51 // 82697
maotun2016-05-08 18:31:09 // 82696
Szerintem is furcsa hogy a 8 - 10 éves kintrőlhozott autók 150-160 k t futnak, nyílván több csak jól uüzemeltetett, szervizelt legyen, a váltógomb, multi kormány kezelőgombok teszt szerint a dieseles lehet vasárnapi autóvolt. A benzines ujrabőrözött váltogombja és a cserélt fémpedálok is gyanus...
RomeoOne2016-05-08 18:27:33 // 82695
Én is ezt mondom. Csak a munkába járás évi 8500 km körül van és akkor még sehova máshova nem mentél. Akkor ezen kívül csak évi nagyon max 3500 km-t mennél? Nekem kevésnek tűnik. Nekem úgy megy bele évi 10-12, hogy én alig használom hétköznap, szinte csak hétvégén
maotun2016-05-08 18:22:08 // 82694
17-18 nap/hó a munkába járás....
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 18:21:44 // 82693
Persze mert senki nem ad garit az írásra :) a tb benya kicsit más játék mint egy kormos
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 18:18:56 // 82692
Kicsit túl van lihegve az olaj kérdés a motor szempontjából az a kérdés hány liter olajathány km-ig használnak... A bőkönél egy 3 literesbe kell 9l ott ki isbírja a 25-30e olajcserét vagy a fordoknál szintén zenész... Masterekbe edget adunk 20e csere valamelyikben már 800e van gyári turbo stb.....
Piritu - 1.000.0002016-05-08 18:17:52 // 82691
Mégis boxal jársz :-DD