Fórum >> Típusok >> 159

Hardy2016-05-08 19:47:25 // 82709
Enyembe is gyári, a bőr es a kormány teljesen újszerű es 200 van benne. Meg kell nézni az olajcsere számat. A regenek számat. Az utolsókkal megtett átlag km-t és beszorozni. Ha azzal is ez a km állás jön ki akkor valószínű hogy jo. Láttam mar bevizsgált garantált km s autót. Aztán kiderült hogy az előző vizsgakor 120000 plusz volt benne.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-05-08 19:40:36 // 82708
Én a 156-ba használtam minden tankolásnál, 60ekm et mentem úgy vele. A szörnybe még nem raktam. egyszer kapott már xadot :)
Laca622016-05-08 19:30:40 // 82707
Ez mire van jó hatással ? Mert biztos nem ok nélkül teszed !
yani🍀2016-05-08 19:25:04 // 82706
A 2.0-ba én is tettem minden második tankolásnál 1 decit.
thePupill2016-05-08 19:23:55 // 82705
ebbe az autoba még gyárik a hátsó fékbetétek , a bör és kormány belül hibátlan teljesen, annyra h képben vagyok h ezt kideritsem amugy meg meglett nézeetve
yani🍀2016-05-08 19:23:37 // 82704
Itt Cegléden csinálta egy kárpitos srác. A váltószoknya 2 ezer, a könyöklő, a kézifék zsák , és a váltógomb összesen 5 ezer. Kormányt 13-16 között varr.
Dömpi (il dottore)2016-05-08 19:23:15 // 82703
rajtam kívül ki tesz a dízel üzemamyaghoz 2T olajat?
thePupill2016-05-08 19:19:47 // 82702
igen biztos h ennyi km van benne
lekogy2016-05-08 19:12:18 // 82701
Szia!
Nagyon jól néz ki, én a kormányt és a könyöklőt szeretném újra bőröztetni, tetszik ez a piros varrásos megoldás! Ha nem titok hol és mennyiért csináltattad?
Köszi
Hardy2016-05-08 18:52:21 // 82700
Szép lett. Nekem is meg kell csináltatni mert a műbőr ennyit bírt. Meg szebb a piros varras.
maotun2016-05-08 18:48:25 // 82699
Nálam fordítva hétvégén alig használom előző műszaki 157 ezer most 181 ezer 2 év alatt 24 ezer km mentem.
Hardy2016-05-08 18:33:04 // 82698
Attól függ ki csinálja. Elég sokan hirdetik magukat es a fene tudja kinek milyen végzettsége van. Persze vannak profik megfelelő végzettséggel de láttam mar motort amit galyra írtak.
yani🍀2016-05-08 18:32:51 // 82697
[A mai napon kapott a kicsike szép pirossal vart könyöklőt, kézifék zsákot és váltógombot.
maotun2016-05-08 18:31:09 // 82696
Szerintem is furcsa hogy a 8 - 10 éves kintrőlhozott autók 150-160 k t futnak, nyílván több csak jól uüzemeltetett, szervizelt legyen, a váltógomb, multi kormány kezelőgombok teszt szerint a dieseles lehet vasárnapi autóvolt. A benzines ujrabőrözött váltogombja és a cserélt fémpedálok is gyanus...
RomeoOne2016-05-08 18:27:33 // 82695
Én is ezt mondom. Csak a munkába járás évi 8500 km körül van és akkor még sehova máshova nem mentél. Akkor ezen kívül csak évi nagyon max 3500 km-t mennél? Nekem kevésnek tűnik. Nekem úgy megy bele évi 10-12, hogy én alig használom hétköznap, szinte csak hétvégén
maotun2016-05-08 18:22:08 // 82694
17-18 nap/hó a munkába járás....
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 18:21:44 // 82693
Persze mert senki nem ad garit az írásra :) a tb benya kicsit más játék mint egy kormos
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 18:18:56 // 82692
Kicsit túl van lihegve az olaj kérdés a motor szempontjából az a kérdés hány liter olajathány km-ig használnak... A bőkönél egy 3 literesbe kell 9l ott ki isbírja a 25-30e olajcserét vagy a fordoknál szintén zenész... Masterekbe edget adunk 20e csere valamelyikben már 800e van gyári turbo stb.....
RomeoOne2016-05-08 18:07:43 // 82690
És pontosan mit is tanultál és hol? És most milyen ezzel összefüggő pozícióban dolgozol? No offense, laikusként nekem hihető, amit írsz. Csak ha már te referenciaként adod meg magad, akkor elegánsabb, ha pontosítod is, hogy miylen előéleted van ebben, hogy tényleg lássuk a megbízható forrást. Mert ahogy a klasszikus mondja "Aztat bárki mondhassa"
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 18:07:34 // 82689
Az irás mindig jobb mint egy box ez nem kêrdés
Shadin2016-05-08 18:03:33 // 82688
Ezt tegnap kaptam lencsevégre :-D



hihi
Shadin2016-05-08 17:58:44 // 82687
Miért? Kiderült? :-)
RomeoOne2016-05-08 17:53:52 // 82686
Nekem a benzinesnek az eladói leírásától feláll a hátamon a szőr. Sunyi kereskedő. Légy nagyon körültekintő majd. Koppanásmentes futómű, csak német utakon járt... tipikus mézesmadzag.
Ricsi 1472016-05-08 17:52:24 // 82685
Az emberek nagy reszenek ez kell, nem veszik meg a 200 felettieket max 160-170 ezerrel meg bevallaljak... Mese nincs ha az ember elakarja adni az autojat vissza kell tekerni egy 150 ig, aztan had vigyek! Igaz, hogy a legtobb fent levo autonak jobban levan kopva a valtoja, kormanya mint pl az en most mar 220 et futott automnak, meg sokunkenak, de ez nem szamit, a szemnek jobb ha csak 150 et lat a 210 helyett :D A totalcaros "A magyar hasznaltauto vasarlo hulye " cimu cikk tokeletesen leirja a dolgokat...
Persze kivetel mindig van...
RomeoOne2016-05-08 17:50:38 // 82684
Napi 40 km-el csak 10-12k km lesz évente? Meglesz az 20 is simán,nem? :)
maotun2016-05-08 17:37:36 // 82683
Sziasztok!
159-est szeretnék munkába járás napi 40 km,autóút +hétvégi kirándulás a családdal, belföldön évi 10-12000km.
Két jelölt van:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.2_jts_ti-10032549
Ez benzines vagy adiesel:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_q4_distinctive_bor_ulesfutes_navi_xenon-10068728
A topikot olvasva Abenzines Ti felszereltség tetszene jobban dpf,egr,turbó stb, de benzinessel is megszívhatom szelepek,hidrotőke,vezérlanc....
Szóval dilemma benzin vagy diesel?
Giuntini2016-05-08 17:34:14 // 82682
Én sem vitatkozni akarok!! Elismerem, ha valaki tanult valamit, vagy jobban ért bizonyos dolgokhoz. Én az autózas tapasztalataból beszélek. 1990 óta csak dízel autóim vannak. Én még hasznaltam Fiat VS olajat is. Ha mar motorkarról beszélünk, én azt a sajat Alfám bőrén tanultam meg. A motorkarom nem olajra visszavezethető ok miatt történt, hanem Ausztriában előző tulaj vagy szerviz által generált hiba miatt. A motorkaromhoz semmi köze nem volt az olajhoz. Én mindenesetre szerettem mindig a gyari olajat hasznalni. Ez a motor Seleniaval lett kifejlesztve. Ahogy Piritu is mondta, Dpf miatt módosítottak az előìrason. Az 1,9-nél is. A gyár 30 ezres csereperiódust ír elő. Ha azutan mennénk, akkor 200 ezernél szinte az összes dízel megadna magát.
lui2016-05-08 17:08:00 // 82681
Ajjajj, sajnálom hogy ennyire nem vagy képben sem a tribológiával sem a motor tervezési és szerkezeti technológiával. A csereperiódusnak és a viszkozitásnak az ég világon semmi köze egymáshoz az olaj élettartama alatt. A 30-as olaj teljesen frissként is hígabb. De nem vitatkozni vagyok itt, csak próbáltam tanácsot adni, hiszen én ezt tanultam és ez a szakmám. De nem úgy mint egy szerelő, akik még azt sem tudják hogy hogyan, mekkorára és miből gyártanak egy csapágyat. De nem baj, lehet hinni a kereskedőknek meg a szerelőknek, mert ők tudják a tutit. Én nem vitatkozom senkivel és nem is bántok senkit, el kell olvasni szakkönyveket, hogy a kenés szempontjából a viszkozitás a legfontosabb tényező.
lui2016-05-08 16:54:50 // 82680
Ha tudnád még mennyi minden van, ami úgymond összeesküvés... És mind a mi zsebünkre megy. Mérnökként tudnék mesélni, hogy alap feladat a tervezés során az időzített elhasználódás. Fogyasztói társadalomban élünk...Ebben a történetben az a magyarázat, hogy a motort sem az olajat nem tervezték át a DPF-hez, azt csak "ráillesztették" és pont. A lényeg az volt, hogy a lehető legkisebb módosítással tudja teljesíteni a szigorúbb környezetvédelmi normákat. Erre még jó példa a VW esete, de számtalan eset volt már az autótörténelemben az ellentmondásokra, ami sok esetben ember életekbe is került... Egyébként az én autóm is 40-es Selenia olajjal volt használva 130k-ig, az első tulaj márkaszervízben cseréltette mindig a számlák és a szervízkönyv szerint, de még az eredeti szűrő van benne, egyenlőre hiba nélkül tűri a mindennnapos pesti dugózást, persze már C3-as 40-es olajjal. Igaz hogy 250-300 km-ként regenerál, de 20 km-es átlagsebbégnél azt hiszem ez nem csoda.
Piritu - 1.000.0002016-05-08 16:52:33 // 82679
Még annyit, hogy a Giulietta Euro 6-os 2.0-hoz is w30-ast ír elő. SELENIA WR FORWARD-ot.
Giuntini2016-05-08 16:50:21 // 82678
Eezel baromian vitatkoznék! Nagyon jó a szabványokat emlegetni, de könyörgöm, az 1,9 és a 2,4 szerkezetileg azonos, azzal a különbséggel, hogy egy hengerrel több van benne. Ez nem indokolna más olajat. A turbó indokolná, hiszen teljesen mas, és nagyobb van a 2,4-ben. Ezt már kiveséztük. A turbónak semmit nem ártasz a 30-as olajjal, ha 15 ezrenként lecseréled, és van benne rendesen olaj. Ha 30 ezrenként cserélsz olajat, akkor tök mindegy hogy 30-as vagy 40-es olaj van benne. A turbó miatt írták elő a 40 es olajat, ahogy a 166-ban is volt. Ismétlem ha 15 ezrenként lecseréled az olajat, semmi jelentősége nincs. Az nem igaz, hogy a 2,4 motorja tönkremegy. Ez rémhír. Akkor az 1,9 is ugyanúgy tönkremegy. Az autót nem ezzel kell óvni, hanem normalis használattal. Én továbbra is beteszem a motorgyilkos Seleniát.
RomeoOne2016-05-08 16:43:43 // 82677
Értem. Mondjuk ha a gyártó szemszögéből nézem, akkor nyilván csak olyan ajánlást tennék, amivel nem sértem a saját érdekeim. Tehát gondolom az 5w40-el a DPF idő alatt gatyára ment volna és sokat kellett volna gariztatni, viszont az 5w30 nem bánthatja annyira a motort, hogy ebből angyobb problémák legyenek, ezért merem hozzá ajánlani. Persze x év után, gari leteltével már lehet, hogy a kicsi is számít. Na majd következő olajcserénél felvetem a szerelőnek a dolgot.
Piritu - 1.000.0002016-05-08 16:39:44 // 82676
Közelítsd meg másképp.
Az 1,9-es kormos motor a 156-ban dpf nélkül 5W40-es olajjal ment:

Aztán betették a 159-be egy dpf társaságában és rögtön 5W30 lett az előírás


Egyedül a 2,4-nél maradt a 40-es nem "C" olaj. Valószínűleg ténylegesen csak itt van szükség a 40-re a nagyobb teljesítmény és hőterhelés miatt.
RomeoOne2016-05-08 16:27:47 // 82675
Csak nekem logikai bukfenc az, hogy a DPF-hez évekig csak a 30-as volt elérhető, de a motor, amit a DPF-fel terveztek, a 40-eshez készült? Szeretem én is az összeesküvés elméleteket, de csak addig, amíg nem kerül nekem pénzbe ;)
Piritu - 1.000.0002016-05-08 16:27:12 // 82674
Mekkora viták voltak itt pár éve box vs írás ügyben! Mert csak az írás a tökéletes, meg mennyire nem korrekt a box, mert a csak hamisítja az adatokat.
Aztán szép lassan kiderül, hogy mégse :-DD
lui2016-05-08 15:59:50 // 82673
Ez így van. De már évek óta elérhető 40-es olajban is a DPF barát olaj, számtalan neves gyártótól. Így szerintem óriási hiba azt mondani, hogy a 30-as olaj a jó. Mindenkitől elnézést, de ez óriási hülyeség. Ezzel szó szerint folyamatosan kárt okoznak a motorban. Nem megyek bele a technológiai részletekbe, de ezek a motorok mind szerkezetileg, mind anyag szempontjából 40-es olajhoz lettek tervezve. Ezért ha valaki 40-es olajat használ ami nem DPF barát, max a DPF szűrőnek árt, de a motornak nem. A 30-as olajjal pedig fordítva, a motor minden porcikájának árt, viszont a sokak által szeretett DPF szűrő jól fogja érezni magát. Tehát C2-3-as 40-es olaj a megoldás.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 14:29:33 // 82672
dehogy nem, sőt arra van váltóchip is...:)
Giuntini2016-05-08 14:11:50 // 82671
Ebben tökéletesen igazad van, csak az automatát nem ajanlatos chippelni.
RomeoOne2016-05-08 13:49:15 // 82670
Garázsban tartotta és csak ünnepnapokon vette elő, hogy kevés kilométerrel és kiváló állapotban adhassa el majd a közép-kelet európai vevőjének jópár év múlva :DD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 13:48:28 // 82669
ezzel vitatkoznék, nálam 80e km-nél nem volt letapadva semmi a DPF volt kukás és jót tett neki a chip, attól úgy ment ahogy elvártam tőle...
a TBi-nek is jót tett a novitec, még jobban megy, harap, száguld, szelel, süvít, f@xt hosszabbít kb 5cm-rel :DDD
Zsoltikj ૐ2016-05-08 13:44:54 // 82668
azért vesz a külföldi drágább nagy dízelt hogy utána max évi 10ezret menjen vele :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 13:43:14 // 82667
azért jön mindenki a viszkozitással, mert mikor megjelentek a DPF-es autók 2005-ben nem létezett 5w40-es olajból ami tudta volna a c2, c3-as minősítést csak az 5w30-ak tudták... sőt most sem tudja sok gyári 5w40-es lásd selenia, elf, mobil stb...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-08 13:34:53 // 82666
az zsír de milyen szerelő az aki feltölti az olajat és nem húzza ki a nívópálcát megnézni mennyi az annyi? áhhhh....
a több olaj nem jó a rendszernek, kinyomhatja a szimeringeknél akár...
sajnos a használati utasítás, meg a feltöltési táblázat az első olajfeltöltést írja nem a csere mennyiséget :(
Az első olajcserénél én is így jártam a 2,4-nél bele töltöttem a 6L-et aztán nívón láttam ez a max felett van így engedtünk le fél lityit....
Giuntini2016-05-08 13:22:49 // 82665
Ezt tényleg én is aláírom. Nekem soha nem ment így az autóm mint most. Aki panaszkodik a 2,4- re, hogy nem megy az elvárások szerint, az kezdje leragadt turbó geometriával és vákumproblémával.
A chipelés nem megoldás...
RomeoOne2016-05-08 13:20:48 // 82664
Nekem is mindig ez jut eszembe, amikor ilyen 10 év körüli kocsit meglátok N-es rendszámmal, tehát külföldről behozott és 100k körüli kilométer van benne, hogy aki ezt így megvette el is hiszi, hogy ez tényleg ennyi? De inkább nem mondom, mert megbántani senkit nem akarok. Persze van lottóötös, de ennyire gyakori?
lui2016-05-08 12:50:25 // 82663
Kék füstöt kizárólag a motorolaj okoz, ha jó minőségű gázolajat tankolsz, tehát amit látsz az biztos hogy olaj. Ezt nem okozhatja az az 1-2 deci plusz betöltött motorolaj. Ez bizony mindenképpen valamilyen mechanikai problémára utal, és bizony lehet a turbó is. Biztos hogy ilyen kevés km van a kocsiban? Egy közel 10 éves dízel autóban ez gyanús... Egy modern dízel motort és egy turbót, sokkal kevesebb km alatt ki lehet nyírni, mint 90k.
thePupill2016-05-08 12:10:16 // 82662
Nekem sem higult fel az olaj , nincs benne gázolaj! hanem az okos szerelő aki csreélte le az olajat és ugye nem folyatta ki nullára rátölött még 6 litert és még olt is bennea reégiből.
most lelett engedve a motorolaj többlet ,ha beinditom olykor olykor kipufog egykis világoskék füst de enyhe amugy meg semmi füst. ha lepörgetem a fordulatot akkor full fekete a füst. és ha megyek vele akkor is fekete és nem sok. tehaát alapjáraton nyom kékest. izzzito gyergya vissszajelző ég de az csak gondolom az első inditásnál produkálhat ilyesmi füstöt meleg motornál nem. az autoba most van 95000 km gondolom a turbonak nem lehet baja ennyitől. dpf kinnvan és egr is és vannak irva a rendszerből. talán ez a kék füst lehetett a motor olaj többlettől vayg izzitó gyergya vagy tulsok uzemanyagot kap az is lehet kék sztem.
lui2016-05-08 10:30:18 // 82661
Sziasztok!

Muszáj most már hozzászólnom a DPF-es, olajos történethez, mert egyre nagyobb a félrevezetés ebben a témában is. Nem a viszkozitástól függ az, hogy egy olaj használható-e DPF-es motorhoz, hanem az olajtól. Egész pontosan, minden olaj használható DPF-el szerelt motorhoz, ami rendelkezik a C2-es vagy a C3-as jóváhagyással. Ilyen olaj, ma már gyakorlatilag minden gyakran használt viszkozitásosztáyból megtalálható. Az hogy ne okozzon problémát a DPF-ben, az olaj adalékolásától függ, nem pedig a viszkozitásától!!! Seleniából csak a 30-as az aminek van C2-es jóváhagyása, ezért mondja sok Seleniás hogy azt kell használni. DE ezzel csak ártasz a motornak. Számtalan jobb olaj van a Seleniánál, ami 40-es és rendelkezik C2-es, C3-as minősítéssel. Tehát ha nem sajnálod a motorod, akkor csak bátran a 30-as Seleniát.
Hardy2016-05-08 10:22:10 // 82660
Az a gond hogy ez engedély nélküli átalakítás amiért el kell venni. Meg soron kívüli műszaki vizsga.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak