Fórum >> Típusok >> 159

BigBratyó2017-04-26 22:20:01 // 94190
Az a baj, hogy Zsoltiék túl sok munkát kapnak, így nagyon nehéz időpontot egyeztetni. A vezérlés cserét tavaly ők csinálták, azóta visszavittem hogy nem jó, de nem volt idejük kivizsgálni a hiba valódi okát, meg nekem sem volt időm sok napra ott hagyni hogy majd csinálják amikor van idejük.

Nekem inkább az veri ki a biztosítékot, hogy amióta megvan, egy napig nem tudtam vele úgy autózni, hogy nem lebegett ott a fejem felett hogy valamit javítani kell rajta. És most nem az esztétikai szepitkezesekre gondolok.. Imádok minden megtett métert, de hiányzik a megelégedés hogy most egyben van, és csak menni kell...
Hardy2017-04-26 21:58:54 // 94189
Ne aggodj. Én egy szinte hibatlan autot vettem 1,5 éve. Most jarok 1.5 millionál.
Haddel2017-04-26 21:46:36 // 94188
Nekem kuplungozás után egyből vajpuha ,és nagyon jó fogáspontú volt a pedálérzet.
Sztingo2017-04-26 21:35:50 // 94187
Ma reggel voltam balhézni.... Ök is azt mondták amit Shadin hogy még új s majd összekopnak a dolgok. Ma belement 600 km de nem lett jobb.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-26 21:27:59 // 94186
üt fel vagy le váltásnál, felpörög de nem megy...ezek a leggyakoribb hibák
csokagm2017-04-26 21:22:16 // 94185
Sziasztok!

Feltettem már jó pár kérdést. Elment a 66-om így már nagyon aktívan nézegetem az 59-eket.

Az automata jellemzően hol szokott hibázni ha nem az igazi?
SzJanos2017-04-26 21:10:43 // 94184
Kiütöttük reggel a hibakódot, ma így mentem vele, és egyenlőre nem jelentkezett újra. Viszont van egy fura nyiszogó hang amikor sebességben gurulok gáz nélkül (motorfékkel), lehet hogy ez a szelep hattyúdala már? Egyáltalán lehet ilyen fojtószelepet kapni, vagy csak bontott létezik (kétlem)?
Haddel2017-04-26 18:52:08 // 94182
Egy régi megrendelőm mondta mindig: pénz nem számít,anyag benne legyen!😃
Nyugi, Zsoltiék megcsinálják jóra.
Zolibácsi2017-04-26 17:38:51 // 94181
Sajnos van ilyen... Anyam 1.9 mjet multiplaja is igy jart. Volt egy 24000 forintos javitas rajta.kuplung lendkerek stb es a legfontosabb belso fotengely szimering csere mert fojt az olaj. Megcsinaltak majd egy ev utan megint elkezdte engedni az olajat. Nem vittem vissza. Inkabb Dz-ekhez vittem mert idokozben atszoktam oda. Szerencsere relativ olcson megusztuk a javitast. Nem irigyellek. Sok sikert
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-26 17:38:07 // 94180
Pajzsot én is cseréltem, nem érdemes festegetni nem lesz az igazi.
BigBratyó2017-04-26 17:13:28 // 94179
Ezek szerint igen. Pedig olyan helyekre vittem, amit többen is ajánlottak a fórumon.
Zolibácsi2017-04-26 17:03:13 // 94178
Mi a helyzet azzal a korabbi javitasokkal? Rosszul csinaltak meg?
BigBratyó2017-04-26 16:49:54 // 94177
Szopóroller vol 2..

Előzmények:
http://alfaamore.hu/tagok/10632/blog

Nem volt az igazi az autó, alacsony fordulat számon nem volt nyomaték, illetve az automata váltó is meg-meg akadt 3-4-esben. Tegnap lekerült a járgány Pécsre, hogy ezekkel kezdjünk valamit. :(
Úgy volt hogy holnap megyek érte.. Hittem én.. Ma hívtak, hát mondjuk úgy hogy most nem enyhén vagyok ideges..:
- szívósor tele korommal és olajjal?! - takarítás, turbó ellenőrzése után okosabbak leszünk
- vezérlés nincs a helyén..? - karácsony után lett a teljes vezérlés cserélve...
- automata váltóban nem jó az olaj.. - egy éve cserélve..
És akkor még apróságok:
- két tömítésnél olaj csepegés
- bal első lengőkar cserélendő?! - tavaly júniusban cserélve..
- motortartó bakok csereérettek
És akkor ami még tényleg már a hab a tortán:
- orr pajzs fényezése mállik le, fújni kellene
- kézifék bowden csereérett
- lassan az első féktárcsákat is szeretném cserélni
- csomagtér zár mikrokapcsoló meghalt

Legjobb esetben is váltóolaj csere, teljes szívósor takarítás és turbó ellenőrzés ~120e, legrosszabb esetben turbó csere (180e?..), és váltó felújítás (300e?..) + az összes apróság?!..
Úgy hogy már költöttem rá kb 600e-t 1 év alatt?...

Hát nem tudom... Lehet csak én vagyok ilyen "szerencsés", de ez akkor sem van rendjén, hogy egy folyamatosan karban tartott és általam szervízbe hordott autó közel áll a gazdasági totálkárhoz (1,2 millió rámegy egy autóra 1,5 év alatt, amit már a hahu-n 1,5-ért dobálnak...persze amikor én vettem 2 alatt nem volt egy sem..).

Sorry mindenkitől hosszú monológom miatt, de a miért kérdés eléggé foglalkoztat. Szeretem-szeretem, de ennyi pénzért? :D
Shadin2017-04-26 15:29:27 // 94176
Hali! Nekem is jelentősen alulra került a fogáspont a cserénél, összekopás után kicsit feljebb jött.
csokagm2017-04-26 14:31:28 // 94175
Hallottam erről a szívósor problémáról. Mi ez pontosan és hogyan lehet orvosolni?
Lexlutor2017-04-26 11:36:41 // 94174
SzJanos2017-04-26 10:01:21 // 94173
Köszönöm!
pettinke2017-04-26 09:21:03 // 94172
folytószelep az az, ami a szívósor előtt van, ezen keresztül kap levegőt a motor a gázpedál állása szerint.
ennek a pozícióját érzékeli egy bele épített jeladó, és visszadobja a számítógépnek, hogy tényleg annyira nyílott-e ki, mint szeretnénk.
(semmi köze az EGR-hez)
kettőstömegű cserénél szerintem nem kell nyúlni ehhez a csatlakozóhoz, mert lent kotorászol a váltónál.
lehet kontatkhiba pl.
SzJanos2017-04-26 08:37:17 // 94171
Kiolvastattam a hibakódot P2620
Azt írta a folytószelep jeladója nem kap jelet?

Reggel nem volt idő többre, de elképzelhető, hogy csak a csatlakozó lett rosszul visszadugva a kettőstömegű cseréjénél?
Nem nagyon találok ilyen alkatrészt Unix oldalán, van vmi spéci neve? Nem ez az egr ugye?

Előre is köszi a segítséget, ötleteket!
pettinke2017-04-25 23:08:49 // 94170
menj vissza verni az asztalt, sem a ronda alapjárat, sem a lent fogó pedál nem normális dolog egy új kuplung / kettőstömegű esetén.

(éppen a rossz kettőstömegű tud okozni alapjárat-hibát, mert a lengő tömeg miatt zöttyen a főtengely, amit a holtponti jeladó továbbad a komputernek)
Sztingo2017-04-25 22:47:08 // 94169
Ja és a csere óta olyan az alapjárat mintha kihagyna egy henger
Sztingo2017-04-25 22:44:17 // 94168
Sziasztok ..
Ma kapott a vas új kuplung szettet meg kettőstömegüt. A kuplung annyira alul fog hogy alig lehet elindulni vele ez ilyen és hozzá kell szoknom vagy simán átvertek?
Alfa 159 2.4
Haddel2017-04-25 21:21:30 // 94167
Facelift előttieknél szokott .
csokagm2017-04-25 21:01:02 // 94166
Sziasztok!

2,4-es JTD-ről kérdeznék. Hallottam róla, hogy néha a tőcsavar beletud szakadni a blokkba vagy valami hasonló. Ez micsoda pontosan? Ilyenkor sípol a turbó és teljesítményvesztés van?
pettinke2017-04-25 20:40:20 // 94165
Biztos, hogy semmi köze a tűzhöz. Olvastasd ki.
SzJanos2017-04-25 20:16:22 // 94164
Sziasztok!

Ma pont ott jártam Budaörsön ahol az a nagy raktártűz volt, és nem bevillant a check engine lámpa... Ha a füsttől lett volna hibajelenségem akkor egyből elaludt volna, amikor elhagyom a "rossz" levegőt, vagy megmarad, amíg szerviz rá nem néz és ki nem üti a hibakódot? Vagy ez egy marhaság, és vigyem be hibakód olvasásra?
antonov2017-04-25 19:34:11 // 94163
Köszönöm, már írtam is neki.
Haddel2017-04-25 19:11:27 // 94162
Oohh😃
Haddel2017-04-25 18:55:21 // 94161
Erhard 242 az alkatrészesünk. Meghoz bármit ,jó áron.
ProdyG2017-04-25 18:53:50 // 94160
Mennyibe kerül egy ilyen írás nagyságrendileg Manky-nál?
Norby2017-04-25 17:47:00 // 94159
Nemek is Ő írta meg 1 éve.
Nekem is egy kisebb írásom van, de elég is ennyi.
Én is csak ajánlani tudom.
Bushmaster2017-04-25 16:44:47 // 94158
Akkor azt hiszem nyáron sort kértünk rá! Érdekes ez az emberi faj sose jó az ami van mindig többet akar :)
antonov2017-04-25 16:37:32 // 94157
Valamelyik kedves fórumtársunk foglalkozik gyári alkatrészek beszerzésével? Konkrétan erre: 55349498 érdekelne egy ár.
Roll19832017-04-25 16:20:52 // 94156
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.8_tbi_distinctive_ti_vezetett_szervizkonyv-11029633

Ezt valaki látta már élőben?
RomeoOne2017-04-25 15:59:25 // 94155
Én nem is gondolkoztam dupla kipufogón. Nekem a minél nagyobb, öblösebb vég jön be. 100as kipufogóvèg van rajta, mert az volt a legnagyobb elérhető, de van akkora kivágás hagyva neki, hogy elbírná a 120ast is :D
SanyiJTD2017-04-25 11:30:28 // 94154
Még dilemmázok ,hogy mi legyen vele. Ha marad ,akkor természetesen újra lesz fújva patikára :)
SanyiJTD2017-04-25 11:29:26 // 94153
Igen,mert mindig is szerettem volna Ti-t. De annyira nem hatott meg a dolog őszintén így ,hogy megszereztem :D

Zolibácsi köszi ,de nem élnék a lehetőséggel :D
Zolibácsi2017-04-25 11:11:02 // 94152
Michelin energy saver
Zolibácsi2017-04-25 11:08:20 // 94151
Oda adom cserebe az enyemet 17" jo michlen nyari gumikkal :-)
RomeoOne2017-04-25 10:56:13 // 94150
Mègis rápróbáltál újra a 19-re? Előzőnèl írtad, hogy nem volt komfortos. Most is ez a baj vagy csak simàn nem tetszik annyira?
RomeoOne2017-04-25 10:53:55 // 94149
Enyémben is bent van minden. Azóta csak a turbó előtt lèvö hőmérőszenzor halt meg egyszer egy izmos gázadásnál, de valószínűleg ennek semmi köze a megíráshoz :)
RomeoOne2017-04-25 10:51:12 // 94148
Mondjuk ezek az újabb Passat CC-k tényleg nem csúnyák
RomeoOne2017-04-25 10:49:21 // 94147
Vészmódban volt a Giulietta, vagy hogyhogy nem sikerült ezt gyorsan eldönteni? :D
Kócosw2017-04-25 10:24:10 // 94146
Fényezd át :)
Sztem pedig a TI all a legjobban a 159 nek..
David | Centocinquantanove2017-04-25 10:22:21 // 94145
Nincs valakinek véletlenül olyan rugója kézközelben ami az ajtóhatárolóban van? Csak a méretei kellenének (hossz és átmérő).
Ha valaki meg tudná ezeket adni nagyon hálás volnék!

A múltkor szétszedtem az enyémet, amiben az egyik rugó törött volt, de voltam olyan hülye, hogy nem mértem le.
Most pedig a kezem ügyébe akadt egy csomó hasonló rugó, több méretben, lehet, hogy jó lenne ezek közül valamelyik.

Ha és amennyiben valaki meg tudja adni a méreteket, és találok megfelelőt, annak AlfaCityn adnék is egy szettre való rugót, ha igényt tart rá :)
Shadin2017-04-25 08:08:13 // 94144
Azon még lett finomítva :-)
Haddel2017-04-24 22:55:55 // 94143
Én direkt ezért nem alakítottam át dupla kipufogósra,nehogy erősebbnek látszódjon mint amilyen,igy még nagyobb a meglepetés ,mikor elhúzok😃
Chris1592017-04-24 22:47:20 // 94142
Szia!

Látom neked is 2.4 jtd TI-d van. 2héttel ezelőtt voltam Mankynál, csak pozitívumot tudok róla mondani, nagyon segítőkész a hozzá nem értő kérdéseimet is szépen elmagyarázta.
Már az elején leesett, hogy nagyon érti a dolgát. Chipelés közben mielőtt feltölti az új progit a táblázatokat szépen elmondta, hogy mit miért csinál.
Gyárilag nekem a 209 lovas a vas manky szerint ezen másabb (jobb) a turbó mint a 200 lovason. Egy szolidabb progit írt rá így 230-240 ló közötti és 480nm a nyomaték. Gázreakció határozottan jobb lett. 1-2-be nincs ráadva a maximális nyomaték, azt hiszem a nyomatékcsúcsot is 2500-as rpm-re állítottuk. 4000-es fordulatnál meg a max teljesítmény.
EGR-t kiírta sőt a lefalazáshoz még kaptam tőle saválló lemezkét is.
DPF megmaradt, véleménye szerint itt még nem kell kivenni belőle.
Ha nem elég ez a teljesítmény, mondta nyugodtan menjek vissza és akkor módosítunk rajta 250 ló környékén viszont a DPF-et is ajánlott kivenni.
Az autó szerintem nagyon fain lett úgyhogy marad ez a szolidabb chip.
Fogyasztással is meg vagyok elégedve, 8-9 liter körül mozog elég sportosan vezetve.
Mióta megvan az alfa és látják a 2 kipuffot mindig bepróbálkozik valaki :)
norbi04092017-04-24 22:35:33 // 94141
Nagyon szépen köszönöm! :) Hétvégén be is írjuk akkor a kódokat :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak