Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2017-05-29 19:38:11 // 95340
Az tényleg nyugis, azt hiszem 150 nél néztem 400fok körül...
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-29 18:37:33 // 95339
Illetve majdnem stimmel, mert így csak kb 400 km jön ki.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-29 18:35:23 // 95338
Ja, igaz, ha 100km után 40% az végül is stimmel. Kb 500-anként regenerál.
Morfiusz Cédula2017-05-29 16:03:32 // 95337
Nekem az elmúlt 3 regenerálás mind autópályán történt. 10 perc, 620 C és 20%-ra ment vissza az eltömődöttség mértéke. Kb 1,5 litert nő a pillanatnyi fogyi regen alatt. Nyugis pálya menetben nálam olyan 280 C a dpf hőmérséklete.
Csabi2017-05-29 15:38:58 // 95336
"Terhelésnél nem több a DPF hőmérséklete, mint 150-250°C".

Alapjáraton annyi. Terhelésnél max 500ig felmegy....Függően, hogy mennyire nyomod a gázt
Csabi2017-05-29 15:36:11 // 95335
Vasárnap pályáztam én is, és ugyanezt figyeltem meg 11-12 között mozgott az átlagfogyi. De ez azért van szerintem, mert autopályás terhelés mellett amúgy is 400-480°C körül van a DPF hőmérséklete, így már viszonylag nem sok többlet kell a ~620°C-hoz..
A regeneráció végén pedig, minden esetben 20% körül ugrik vissza, kivéve az erőltetett regen, akkor 70%...
Egy erőltetett regenkor amikor viszonylag kicsi a gázáram a 3500 as fordulat ellenére 1perc alatt kiégeti a DPF-et, HA megvan a hőfok.

zöld vonal -hőfok
sárga vonal- tömődöttség (nyomáskülönbség)
A tíz perc regenerálás szerintem egy nagy tartalék a rendszerben....Nyilván városban már nehezebben állnak össze a feltételek...
David | Centocinquantanove2017-05-29 15:24:43 // 95334
Ez a 600°C honnan?
Nem okoskodásból kérdem, hanem érdekelne a téma...
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-29 15:19:27 // 95333
Megnéztem gyorsan, a legutóbbi regeneráció 99km-rel ezelőtt volt. Észre is vettem hazafelé az M3-mason az enyhe turbónyomás csökkenést, viszont meglepő módon a fogyasztás kevésbé emelkedett meg, mint mondjuk egy országúti, vagy városi regen.-kor, ezért nem is voltam benne biztos, hogy tényleg az volt e. A 9.5-10l helyett 11-11.5-öt írt, és a turbónyomás sem esett annyira le, mint korábbi regen.-eknél amit észrevettem.

Tempomat 150-nel jöttem, ami ha jól rémlik kb. 2400-as fordulat. MOst megnézve 99km-rel később már 40%-os eltömődöttséget ír úgy, hogy a 99-ből 80km tempomat 150, a többi nagyon lájtos város.

Tehát gyanítom, hogy valami oknál fogva az autópályás regeneráció nem pucolja ki ugyanúgy a DPF-et, mint egy városban elkövetett. Egy korábbi már félig városan történt regeneráció után 20% körüli tömődöttséget láttam pl..

A hőfok 630 fok volt, az időtartam a szokásos szinte kerek 10 perc. Tehát valószínűleg nem a hőmérséklet volt kevés.

Én arra tudok gondolni, hogy elég ugyan a korom (és egyebek), de kell neki a gázáram ami kifújja a rendszerből az égéstermékeket, hogy hatékony legyen a pucolás. Plusz oxigénre is szükség van az égéshez amit a motor által fel nem használt légfelesleg kéne, hogy biztosítson.
A gázáram is gyorsításkor nagyobb, és a turbó is többet tölt, és ha épp nem nyélgázon égetjük a zokszigént, akkor több is marad a DPF-nek is.

A 2000-2500-as fordulathoz az automata egyáltalán nem ragaszkodik. Ha annyira fontos lenne, regen-kor nem váltana el.
David | Centocinquantanove2017-05-29 15:12:46 // 95332
Video

Nagy csodák nem hangoznak el, de van egy két érdekes adat...
Smith2017-05-29 14:45:49 // 95331
Azért, hogy lásd, hogy Ő ilyen egyéniség, hogy érezd a lelkét :)
Liquid2017-05-29 14:37:46 // 95330
Azért van benne valami... Főleg akkor ha megküldöd pályán, majd lelassítasz, ilyenkor még minden forró, de nincs már menetszél.
Az továbbra is kérdés, mért pont hazaéréskoz szivat mindenkit? :)
droberto2017-05-29 14:30:26 // 95329
Most már úgy gondolom, hogy tényleg nem kell az a lámpa. :)
(Csak az ilyen anomáliák zavarnak, hogy mindig a városban akarja csinálni)
Egyébként pedig a 1.6-nál, 2.0-nál az egész kipuffgáz kezelő rendszer (HW-SW) teljesen más, ott nem sok ilyen gondról hallani.
A legproblámásabb a 2.4, majd az 1.9.
droberto2017-05-29 14:26:44 // 95328
A korom, kén és szulfáthamu 600°C felett ég.
Terhelésnél nem több a DPF hőmérséklete, mint 150-250°C.
Az viszont igaz, hogy a koromtermelődés a megtett út függvényében autópályán a legkevesebb.
Most kettő dolgot gondolok a pályás letérdeléseket illetően:

1. Autópályán haladáskor és egyéb nagy tömegáramú esetben (lásd: amikor regenkor Pityu és én is próbálta az optimálisnak mondott 2.000 -2.500 fordulatot tartani bedöglött a szűrő rendszerünk) nem tud/szeret pucolni.

2. A tömödési százalék számításnál, autópályán a képlet valamely változójának értéke a megszokottól (referenciától) eltérően jelentkezik. Ekkor egy adott százalék értékhez egy magasabb deltaP érték tásul mint általában. Így fordulhat elő, hogy a rendes, és némely esetben (lásd az én esetem) még a kényszerített regeneráció sem tud lefutni, mert akkor már nagyon el van tömődve a szűrő.
RomeoOne2017-05-29 14:14:07 // 95327
Hogyne lenne kényszerregen. Bár az nem egy olyan dolog, amit túl gyakran szeretnél nyomkodni szerintem.
Smith2017-05-29 13:55:20 // 95326
Vagy legalábbis, esetleg, jó lenne egy menüpont pluszban, ahol meg lehetne nézni hogy áll a dpf, és lehetne egy enforce-ot nyomni neki. De szerintem ilyen egyetlen autón sincs.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-29 13:52:26 // 95325
Nálam épp jön le az ECU tartalom.



Nem két perc, úgyhogy magára hagytam, hadd dolgozzon, addig én is dolgozok :-)

Ez sajnos nem úgy van, hogy letöltöd és olvasod. Ami lejön az egy hex dump fájl. Ebben kell megtalálni, hogy mi micsoda. Sok tuninggal foglalkozó ember sok tapasztalata adja össze egy-egy típushoz, hogy kb mit hol (milyen címen) lehet megtalálni, illetve azt is, hogy egy egy megtalált map mi lehet.
droberto2017-05-29 13:35:07 // 95324
A 2 perces lejtőn gurulás 120-40-ig volt két percig. Azért ekkor is volt menetszél.
Ellenben autópályán a nagy tömegáram jobban melegíti.
Én ezt elvetném...
David | Centocinquantanove2017-05-29 12:57:26 // 95323
Én úgy képzelem - bár nem vagyok szakértelem - hogy autópályán azért nem szeret direkt regenerálni, mert ugye akkor van olyan, hogy passzív regenerálás, amikor a rendszer alapból képes úgy felforrósodni - autópályás iramkor pl. -, hogy az már égeti a kormot a DPF-ből, ezért ott eleve tisztul valamennyit. Nyilván nem olyan mértékben és sebességgel, mint egy normál, programozott regenerálásnál...
A korom meg leginkább gyorsításkor képződik, autópályán pedig legtöbbször konstans sebességgel haladsz, nem úgy mint városban, ahol 30 méterenként gyorsítasz álló helyzetből...
Ez az én teóriám...
Zolibácsi2017-05-29 12:53:26 // 95322
En azt vettem eszre mikor meg volt dpf em, hogy akkor csinalja a regent ha kelloen fel tud melegedni, tehat nincs akkora menetszel ami lehutene. Anyam multiplaja mindig akkor regeneral ha lejon az autopalyarol. Enyem meg mikor megalltam vele.
RomeoOne2017-05-29 12:04:00 // 95321
Manky-t kéne megkérdezni, hogy ilyen paramétereket is lát-e az ECU-ban? Hátha nem ASCII vagy binárisan van benne, hanem olvasható.
droberto2017-05-29 11:40:39 // 95320
Tudja valaki, hogy a DPF regeneráció milyen feltételek mellet kezdődik el?

Ugyanis egyre inkább úgy gondolom - szembemenve a korábbi nézetekkel -, hogy az autópályán nem "szeret" valamiért tisztítani. Ezt megerősítheti, a sok autópályás szürő túltelítődés okozta üzemzavar.
Már többször észrevettem (meg már itt is volt róla szó), hogy akkor állt neki amikor lejöttem róla és beértem a városba.
Tegnap is VTT-ről hazafele jövet, 23°C-ban GPS 140 km/h-ás 80 km-es etap után áltt neki a tisztításnak. Üresben kb 2 percig gurulva értem be a vásosba. 1 perc után vettem észre, hogy 2-ről felment a pillanatnyi fogyi sokra. Így a regenerációt a mosóban fejezte be, miközben mostam.



Meg kéne szerezni valahogy feltételrendszert.
Vagy valahonna ki kéne olvasni....
RomeoOne2017-05-29 11:28:49 // 95319
csokagm2017-05-29 11:26:16 // 95318
Nekem egy patenttal össze van pattintva amit csak akkor lehetett szétszedni ha kiszedtem.


Az új fejegységben elég erős ventilátor lehet. Néha hallanni ahogy porog.
Vett mar valaki uj Sd-t bele? Megéri? Ezen gondolkozom hogy vegyek-e. A here az nem egy rossz térkép, csak kibaszott draga. Kar hogy nincs mas megoldás.
Hardy2017-05-29 01:02:43 // 95317
Kijön külön is a lampa. Nekem legalábbis kijött. Négy pöcök az egész.
balu8072017-05-28 23:04:59 // 95316
Köszönöm, holnap kipróbálom
csokagm2017-05-28 22:39:25 // 95315
6 kis pöcköt kell benyomni elol. 4et a lámpánál 2ot a szemuvegtartonal, mivel egyben jon ki. Nekem ugy jött ki de szenvedtem vele. Kicsit macera de kijon az.
balu8072017-05-28 22:24:44 // 95314
Tudnátok segíteni, hogy a belső világítást hogy kell szétszedni izzócseréhez? Próbáltam feszegetni, csavarhúzóval alányúlni, de nem akart engedni, ezért kérem a segítségeteket.
Hardy2017-05-28 18:31:49 // 95313
Érdeklődnek tudja valaki hol az olaj szint jeladó a 2.0 nál? Nehéz cserélni? Nem egészen azt mutatja amit a nivopálca. Gondoltam kicserelnem hátha használ neki.
Haddel2017-05-28 17:55:24 // 95312
Még legalább ennyit!😃
maseRomeo2017-05-28 17:10:58 // 95310
Sziasztok!

Valaki ismeri ezt a fajta felnit?:

https://www.maxigumi.hu/alufelni-markak/platin/p-61-4246/8x18-et35-5x110-72.6-654457?car=26217

Ha van valakinek tapasztalata, megköszönném!?
LaciR2017-05-28 17:06:40 // 95309
Na ez is meglenne.
Laca622017-05-28 16:41:18 // 95307
Szia !
A pajzs fölött a 4 csavart kivetted ?
Marseus2017-05-28 15:39:17 // 95306
Sziasztok!
Mi a trükk a lök.borítás levételnél ha az összes látható csavar kint van de valami az orra hegyénél még nem engedi,mi az?
antonov2017-05-27 12:29:13 // 95305
Kb. öt centis a csavar, elég jól rá tudok még fogni.
pettinke2017-05-27 09:32:17 // 95304
Hosszú csavar kell, nehogy a feje felüljön az előlapon. És tekerni kell, erősen.
RomeoOne2017-05-27 00:59:30 // 95303
Blogom. Asszem 400 Nm-re lett íva, az nincs benne. Talán kicsit több.
RomeoOne2017-05-27 00:56:19 // 95302
Mondjuk most nézem, hogy 17-esben pont van alfa 159-re való, akkor gondolom ,csak 17-est nézel :) Ha a gyári felni csak az ára miatt nem lenne opció, akkor sztem ezen ne problémázz. Használtan biztos tudsz venni nem drágán és akkor ha még le is fújatod, úgyis olcsóbban kijöhetsz, mint egy új felniszettel.
RomeoOne2017-05-27 00:53:21 // 95301
Még ha el is állsz, azért a szállítási költséget neked kell állnod,ami azért onnan nem kevés. És ha pogácsázni kell, de még azt sem tudod, hogy mennyire... Azért sztem ez nagyon necces. A méretet nem mondtad, de 18-on ez egyáltalán nem olcsó, 19-en meg jó drága. Nem beszélve arról, hogy az osztóköre sem stimmel. Még mozgókúpos csavarok si kellenek hozzá. Biztos ez a felni kell neked?
Én az előbb linkelt oldalról rendeltem, hatalmas a választék és rendkívül segítőkész a staff. A fazonnal sokáig leveleztem, ha kinéztem egy felnit, ő mindig felvette a kapcsolatot a gyártóval és megkérdezte, hogy nagyfékes 159-re felmegy-e, így lett meg a mostani felnim.
Ha ehhez az ázsiai stílushoz ragaszkodsz, esetleg a Japan Racing felniket érdemes még megnézni, de ha jóhet más is, a MAK-ot ajánlanám, mert olasz és nekik van aránylag sok felnije 5x110-el, ráadásul 65-ös középfurattal is, amihez még központosító gyűrű sem kell. Én pl. majdnem ezt vettem meg, csak végül nem került addig gyártásba, amire kellett volna és így választottam a jelenlegit.
csokagm2017-05-26 23:10:10 // 95300
Komolyan mondom én amikor ebbe beleültem szinte remegtem😁 A többibe amit próbáltam nem volt semmi baj, mert éreztem hogy ebbol nem lesz semmi. Itt viszont éreztem hogy ez jo, de úgy őrültem hogy 80-9p felett nem mentem. Ezután még kipróbáltam egy 2.4est az is marha jo volt a hangja csavarta is a fejem de összeségében inkabb ezt választottam. 180 nem mertem volna:) majd ha kimegyek a pályára😁
Biagio2017-05-26 21:38:31 // 95299
igen ez új. Ha túl nagy lenne pogácsa méret akkor természetesen elállnék a dologtól. Tudom hogy így is rengeteg kockázata van, de a nagyobb bukta elkerüléséhez talán elég. A többire meg ott van a 2hetes elállási jog.
Az elgondolkodtató amit a kerékagyról mondasz (köszi), holnap ezt is megnézzük. (közben segítségemre sietett Seriff, amit innen is köszönök)
Sajnos minden buherálásnak van egy kockázata, de én is hónapok óta keresek és már eléggé unom, viszont a gyári drága felnit az utolsó lehetőségnek tartogatom :) A felni: autec wizard
antonov2017-05-26 21:30:54 // 95298
M4-es csavart vettem, tettem rá alátétet, hogy jobban bele tudjak kapaszkodni, de semmi. Na majd akkor még próbálom, csak féltem hogy baja lesz. Köszi!
Smith2017-05-26 21:25:20 // 95297
Igen, M4 menetes szár, lehet csavarboltban kapni. Vagy az is jó ha veszel valami M4-es csavart ami jó hosszú. Kijön az. Nekem se akart, aztán mégiscsak. Beljebb kellett tekerni.
MateE3e2017-05-26 21:24:45 // 95296
Dpf már nincs benne.
antonov2017-05-26 21:13:59 // 95295
A navis fejegység M4-es menetes valamivel jön ki? Nem találom róla most a blogot. Nekem nagyon nem akar megmozdulni.
Liquid2017-05-26 21:02:23 // 95294
nem mentél vele 140 felett? :) Bakker én a tesztúton megküldtem mindkét Alfát vagy 180-ig :)
Liquid2017-05-26 21:00:53 // 95293
Annyiban vagy naiv, hogy azt hiszed, hogy a technikai fejlődést, amit a mérnökök tudnának, nem baxák meg naponta 2-szer a marketingesek és a félmeleg EUs bürökraták .
Abban egészen biztos lehetsz, hogy sem a DPF sem az EGR és társait a mérnökök nem önként és dalolva szerelték fel, hogy tönkretegyék a motor hatékonyságát, rugalmasságát, tartósságát.
Erre gondoltam, mikor azt írtam, hogy árnyoldal :)
Zolibácsi2017-05-26 20:46:14 // 95292
Regeneralas? Akksi? Nagyon nem ugral az magatol
Haddel2017-05-26 20:32:19 // 95291
Én anno megmankyzás után azt vettem észre ,ha ugyanugy nyomnám neki ,mint elötte ,akkor kevesebbet enne. De nem tudtam megállni ,mert élveztem minden padlógázt😃
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak