Fórum >> Típusok >> 159

Dagadtgyerek2017-06-10 22:09:41 // 95740
Uraim!
Ha veszek egy használt 159 es kulcsot, azt fel tudják programozni az én autómhoz?
Ha igen Pesten tudtok valakit aki ezt megtenné és kb.mennyiért?
Smith2017-06-10 22:01:59 // 95739
Koszi! Ez alatamasztja amit en talaltam. Tovabb kutakodva es felturva par can bus-rol szolo doksit ugy gondolom hogy feszultseget merve 2-5 V kozott kell lennie, es akkor meglesznek a can vezetekek. Azt meg nem tudom, mi van ha felcserelem oket, de talan bajt nem okoz, max nem lesz kommunikacio. Mert azt meg nem tudom hogyan dontsem el melyik a H es az L.
Piritu - 1.000.0002017-06-10 21:44:53 // 95738
Spider ügyben nézelődök. A 2.0 jts nem szimpi, újabbakból meg sok 2,2 jts van. Árban meg már összeérnek a még nagyon jó TS-ek a már kicsit használtabb 2,2 jts-el.
Mi lehet még szopacs a vezérlésen/kettőstömegűn/módosítón kívül?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-10 21:37:46 // 95737
ennyiért már a teljes szettet is meg lehet kapni, amúgy tényleg nem olcsó... kinek kellene egy JTS vagy Te vagy ennyire ráizgulva?
Piritu - 1.000.0002017-06-10 21:35:16 // 95736
A "sima" rádión ez a címke van.

Itt is kettő CAN van.
Piritu - 1.000.0002017-06-10 21:28:07 // 95735
Igen, az is cserélve van. Ahogy nézem nem is olcsó mulatság...
Smith2017-06-10 21:02:15 // 95734
Bocs, hogy ide írok, de legalább annyira 159 téma mint autóhifi :)

Ellentmondásba botlottam az autóban lévő csatlakozás kiderítése közben. Nekem egy Connects2 kormánvezérlő adapterem van, pontosan ilyen:


Pont az itt elől látható csati menne az autó felé, de az enyémben ugye nem ilyen ISO csati van, hanem Quadlock amit a múltkor fotóztam. Ezen már túlléptem, rendeltem apa quadlockot és apa ISO-t, építek adaptert, bár még a CAN lábakat nem találtam ki melyikek.

Nézegettem az adaptert, hogy vajon egy olyan 159-ben ami ISO csatis, abban melyik vezeték micsoda. Az a gond, hogy találtam két rajzot:
Az egyik ez, ezen az oldalon: http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/Alfa%20Romeo%20-Car-Radio-Wiring-Connector.htm



A másik pedig: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160522/e12a9b2b0a03ff4e3ecc29db4a2cc78b.jpg
Egymás mellé tettem, jobban látszik mi az ellentmondás. A második kép elvileg egy ilyen rádió tetején lévő címkéről készült. Ezért annak jobban hiszek.

Az első rajz szerint az "A" csati négyes lábán NC van, azaz semmi, pedig az első képen látszik, hogy a kormányvezérlő adapteren az pont egy bekötött érintkező, konkrétan ott van a fix 12V+. A cimke fotón ez stimmel is. Tovább nézve az első kiosztás rajzot a 7-es lábra írja a fix tápot, ez nincs az adapteren bekötve, és a második rajz fotó ezt igazolja is, NC-nek jelöli. Pedig konkrétan ez a rajz a 159 blaupunktról szólna, mégis a címkefotó tűnik hihetőnek. Nekem meg Marelli van, aminek a csatlakozójáról égen-földön nem találok lábkiosztást. :( De majdcsak kitökölöm és akkor már feltöltöm 100 helyre, hogy megmaradjon az utókornak.

Nekem ilyen a csatim hátulról, látszik melyik lábak vannak bekötve, de valahogy nem találok olyan bekötést sehol, ami alapján kikövetkeztethetném, hogy melyik láb lehet a két CAN vezeték, és hogy melyik-melyik.
A bal oldali 8-as kupac tuti hogy a négy hangszóró. Az alsó az szerintem az AUX, azon jön be a hang a B&M felől, bár kihúzással nem teszteltem, de ebben 99% biztos vagyok.
A nyomozás tárgya a középső 8-as kupac, amiben 5 szál van bekötve, ebből kettő biztos, a táp és a test, a vastagságuk alapján ez a két alsó lesz. A másik 3 közül arra gondolok, hogy kettő a CAN BUS, a maradék pedig talán valamiféle 12V lehet az antenna erősítő felé. Az antennámnak sem ISO csatija van, hanem FAKRA. Az még egy külön történet lesz, hogy az antenna erősítő az egyik beazonosítatlan vezetéken, vagy pedig a FAKRA csatin keresztül a nagyfrekis jelet ráültetve kapja a tápfeszültséget, mert akkor kelleni fog egy fantomtáp is neki. Ha külön vezeték akkor csak egy ISO-FAKRA adapter.


Egy konkrét kérdés: a CAN BUS mindig két dróton megy? Szerintem igen, mert az kormányvezérlő adapteren is két vezetéken megy a kis okosdobozba. (Ami egyébként a CAN-t olvasgatva 5 jelet állít elő: tolatás, kézifék, kapcsolt 12V, illumination, továbbá a kormányvezérlést)

Elnézést a hosszúra nyúlt hozzászólás miatt, de rövidebben nem tudtam megfogalmazni. Valaki már cserélte biztosan a gyári CD-s rádiót, még ha nem is a navisat, a rádión volt-e lábkiosztásról címke? Akinek megvan a rádiója, kiszerelve, ránézne?
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-10 20:53:44 // 95733
Akkor ezt vessük össze azzal, amit meg én tapasztaltam. Néha hidegindításkor van az a fura pár ütem kihagyás, amit többen említettek már. Ha feltöltöm C-Tek-el az akksit, akkor sosem csinálja, ezt többször kipróbáltam ! Most egy hetet állt a reptéren, és csinálta. Érdekes...
yani🍀2017-06-10 19:51:20 // 95732
Vezérműlánc?
Piritu - 1.000.0002017-06-10 19:05:23 // 95731
ja, a vezérlés állítót is cserélték
Piritu - 1.000.0002017-06-10 19:04:03 // 95730
Adott egy 130ezret futott 2,2JTS, amin kicserélték a vezérlés, a kettős tömegűt, meg az első bölcsőt. Mi baja lehet még?
Smith2017-06-10 13:41:07 // 95729
Jó kis előadás, megfelelő módon kell befogadni. Sajnos ez a jó ember (aki nyilvánvalóan nem hülye a dologhoz), azt várja el az átlag és átlag alatti (ezt most nem általában értem, hanem autós témában és az autóhoz értés dolgában) jóemberektől, hogy nyitogassák a motorháztetőt, kapkodják le a motorburkolatot, és vizsgálódjanak, hol milyen rendellenesség van. Meg, hogy vigyék el levetetni az olajdeknit, és olajcsere után ellenőriztessék a nyomást, és hogy menjenek szervizbe akkor is ha semmi bajt nem éreznek... Na ez picit távol áll a való világtól úgy érzem. Az átlag autouser tán azt sem tudja, hogy kell kinyitni a motorháztetőt, nemhogy ott bármit is megnézzen. Nagyrészüknek, ha az autó nem írja ki, még az olajcsere sem jut eszébe önállóan. Az volt a legjobb, hogy melyik alkatrész romolhat el leginkább? Az amelyik be van szerelve... Hát ennyi :)

Mindenki menjen el diagnosztikára, és nézessen élőadatot, mert abból sokmindenre lehet következtetni. Hozzáteszi, csak akkor, ha aki nézi a paramétert, ismeri, hogy minek kellene ott lenni, és kiszúrja, ha valami nem annyi amennyi kellene hogy legyen. :)

Jut eszembe, valaki leírhatná, hogy nekem pl. milyen élőadatot kellene összekattintgatnom a MES-sel, hogy lássam, minden redben van-e? Ezt most tényleg komolyan mondom, kiváncsi lennék. Nem tartom tök kukának magamat autós témában, de ezt pl. bevallom őszintén, nem vágom, még soha nem néztem ilyet a MES-sel.
csokagm2017-06-10 12:35:16 // 95728
😁😁😁
RomeoOne2017-06-10 10:44:32 // 95727
Ha egyszer lányom lesz, ő sem fogja az Alfa kárpitjába kenni a fikát :D
videó
Laca622017-06-09 23:51:34 // 95725
csokagm2017-06-09 19:57:57 // 95724
Sablon szöveg az összeshez, HDR képek... Én is voltam nála, engem nagyon nem győzött meg. Többször leírtam már én is. A friss szervizes volt az is amit én néztem, de fémig volt kopva a hátsó fék. Ez alapján véve nem probléma, de ha frissen szervizelt akkor illik egy fémig kopott tárcsát is cserélni. Illetve, az nagyon lassan kopik el.
Smith2017-06-09 19:41:36 // 95723
Honnan tudni, hogy gondos gazda? Szerintem a nepper a legritkább esetben ismeri csak a gazdát. Leginkább soha :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-06-09 18:49:27 // 95722
Gondos gazda vezezett szervizkönyv, mint az enyém. Friss vezérlés csere azt el vittem Csőrihez hogy inkább cseréljük az a biztos. 2013 szíj volt rajta. :)
TS2017-06-09 18:48:13 // 95721
És így vesz az ember nemdohányzó-orvos-hölgytulajdonostól autót:)))
Smith2017-06-09 14:56:05 // 95720
Ilyen szép kék égbolt még Miamiban sincs :D
Hardy2017-06-09 14:54:22 // 95719
És ez nem vicc! Orvos ismerősöm így csinálja aztán 100-130 körül eladja.
Chris1592017-06-09 14:27:33 // 95718
Igazi fotóművészt tartanak.
RomeoOne2017-06-09 14:16:26 // 95717
Az újpesti HDR-es kereskedőtől :)
Kócosw2017-06-09 09:45:51 // 95715
akkor jo, nem hiaba volt de ja vue-m vagy hogy is irjak, mert mintha mar irtam volna valahol ezt :D
RomeoOne2017-06-09 09:43:49 // 95714
Ja, ezt említetted a múltkor is és azután meg is néztem. Nem értek hozzá különösebben, de jónak tűnt a dolog. Az aljába volt becsatolva egy kábel. Kicsit megnyomkodtam, de nem mozdult, gondolom jól be volt dugva. Nem tűnt fel olyan probléma, amit még laikus szemmel is nyilvánvaló lenne.
Kócosw2017-06-09 09:36:14 // 95713
Hülye kerdes, de hatha.Erzekelöshöz valo a szürö a mi benne van?
En mikor vettem az enyemen is bevillant, es mikor utananeztem lattam hogy besincs kötve, es a párára jelzett be a motorterben logva :D
RomeoOne2017-06-09 09:33:52 // 95712
Na, de akkor megint egy üzemanyag szűrős kérdés. Még a hétvégén villant fel megint ez a "víz az üzemanyag szűrőben jelzés". Megnéztem a kézikönyvben és ugye ennek van sárga ikonja is a műszerfalon, de az nem maradt égve, csak a bodycomp bedobta egy sípolás kíséretében 2 mp-re.
Megint elég rossz, rázós úton dobta be a hibát. Lehet, hogy faszság, nem tudom belülről pontosan hogy néz ki ez a szűrő, de elképzelhető, hogy van benne némi víz, meg egy szintjelző és a rázós úton felverte a vizet és arra sípolt be? Vagy csak kontaktos a vezeték? Gondolom, ha tényleg rendesen vizes lenne, akkor kint hagyná a műszerfalon a visszajelző lámpát. Mondjuk nem lenne még esedékes, de így le akarom cserélni a nemsokára esedékes motorolajcsere során az üa szűrőt is.
Kócosw2017-06-09 09:24:44 // 95711
inkabb diszperzites vödrös tápra költöd te is a penzt mi? ez kö neked is.. :P :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-09 08:26:07 // 95710
én már olajat sem fogok cserélni....minek? 15e-ként a tököm fizessen ki 30 rugót inkább veszek egy 5L-es Tesco gazdaságost 5e-ért és 30e-ként kér 1-1,5L-et az 100e-ként 5 rugó költség, 200e-nél csak 10 rugó ellenben a 13x30e olajcserével ami majd 4 kiló... mennyi egy komplett blokk 2-3 kiló majd kap azt ha kifexik :DDDDDDDDDDDDD
RomeoOne2017-06-09 08:25:10 // 95709
Jól van, nem azért mondtam én, nekem is első dolgom volt a váltóban is olajat cseréltetni (mondjuk lehet a manuálban nincs is örökéletűnek van titulálva), csak én fel szoktam vállalni a kevésbé népszerű nézetek képviseletét is. Ha egyszer rá merték írni ezt, azért nem gondolom, hogy 100ezer után hullani fognak az ilyen váltók, még akkor se, ha minden valószínűség szerint jót tesz neki az olajcsere. Abból meg hogy az olaj hogy néz ki, nem feltétlenül következtethetsz arra, hogy mennyire jó még (kivéve, ha ilyen :D). Hiába töltöd bele a borostyánsárga olajat pl. a dízelmotorba, egyszer megfordul benne és már koromfekete. Először én is elgondolkoztam, hogy ez valóban le lett cserélve? Le hát, csak ugye itt nem olyan, mint a pure energy (by Erhard) motorokban :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-09 06:14:41 // 95708
Áhh ezt ne erőltesd :-) Vedd úgy, hogy ami lerakódik valahol, ugyanolyanból nagyon sok úszkál is az olajban :-) Ha meg már a szennyeződés tömít valahol az rég rossz.
RomeoOne2017-06-08 22:13:43 // 95707
Főleg, ha az átmosás teszi tönkre, mert delokalizálja a szennyeződéseket, amik addig megvoltak stabilan valahol :D
Lassan ez is olyan vita lesz, mint a DPF-es volt. De a zúzmók! :D
Hardy2017-06-08 21:34:06 // 95706
Ha 60000 km kent cserelsz kb 60000 Ft ért vagy nem cserelsz és 250000 körül beszarik a tömb ami 250000 Ft. Akkor ugyan ott vagy. De ez csak elmélet. Mert gondolom a friss olaj nem csak a tombnek használ. Bár volt akinek 100000 körül volt egy atmosasos csere. Így megint más a matek.
mizooo2017-06-08 21:01:38 // 95705
Mióta megvettem hidegben és hidegen mikor megszűnt a terhelés már hallottam klattyogást néha, teljes kuplung (+DMF) csere után is csinálta hidegben, akkor már tudtam az M32-k csapágy problémáiról és gyanítottam, az lesz a ludas, de hát bele is ment 80 000 Km nálam. Tegnap lefulladtam nagy kapkodásban és rántott egyet az egész hajtáslánc. Azóta rángedett kuplungnál össze vissza klattyog a váltó felől valami, ha elindulok, morgó súrlódó hang... Nem is mentem vele leraktam, meglátjuk mi halt meg, de sanszos a váltó.

Jah 2x volt benne olaj is cserélve, de ez nem sokat segít :) ráadásul nem tudom mi volt az előélete.
alfa155gyuri2017-06-08 20:40:10 // 95704
Mi történt vele?
mizooo2017-06-08 20:18:51 // 95703
Na srácok, úgy tűnik befosott az M32-m 280 000Km-nél, ma kezdtem szétszedni az autót, jövő héten megy a váltóshoz.
Giuntini2017-06-08 19:33:22 // 95702
Jól beszélsz. 60 ezer a jó adat. Egyébként Ofi autójában 200 ezer fölött van, ő 100 ezrenként cserélt olajat, és semmi baja a váltójának.
David | Centocinquantanove2017-06-08 18:41:56 // 95701
Blog, középső felső műszerfali szellőzőrács rezgése

Gondolom egy ilyen rács új ára horror, ezért kérdezem, hogy valahol bontódik e 159, amiben ilyen színű és törés nélküli még megvan?



Alfacity-n el is tudnánk boltolni, ha valakinek van ilyen, vagy tud ilyenről...
Légyszi privátban keressetek ha van infótok...
alfa155gyuri2017-06-08 17:49:16 // 95700
De van!Nagyapám forrasztópákája már túlélte őt és túlélte fateromat is és én sem vagyok már nagyon fiatal és még működik,lehet engem is túlél.
De lehet ha látom jön a kaszás kettétöröm mert nehogymár. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-08 15:35:30 // 95699
Csendben mondom, Opelekben tömegével halnak ezek a váltók. 150e km körül már lehet számítani rá. A gyári előírás, miszerint ne cserélj olajat benne, egy nettó hülyeség. Láttam, hogy mi jött ki a 125e km-t futott váltómból. Kell olajat cserélni.

A szerelő, aki nem az első ilyen váltót látta már, elmagyarázta nekem, hogy miért is kell cserélni. Az automata váltóban vannak kuplungok (több is) amik nyitnak, zárnak. Ezeknek vannak kuplungtárcsái, amik olajban futnak, de attól kopnak. Az onnan lekopott anyag bekerül az olajba és olyan emulzió lesz, mint egy polír folyadék. Koptatni is tud és sárként kiülni olyan helyekre, ahonnan nem mossa ki a váltóban keringő olaj nyomása.

Második probléma, az olaj viszkozitása nagyon hőmérséklet függő. 70-80 fok közt ideális, 100 fok körül már kevésbé. A váltó hűtése rosszul van megoldva. A vízkörről van hűtve egy hőcserélőn keresztül. Vagyis egy jó kis autópályás hajtáskor, amikor felmegy a víz hőfok pl 100-110 fokra (de te nem látod, emrt a mutató büszkén mutatja a 90-et :-)), akkor már titokban rendesen koptatja a híg polírfolyadék a váltód minden elemét.

Harmadik gond. A szűrő a váltó közepén van, szanaszét kell szedni mindent a cseréjéhez. Plusz nem sokra jó, mert inkább egy durva fémszivacs az mint szűrő.

Szóval időnként az elkoszolódott olajat ki kell cserélni, ez nem kérdéses. Korábban linkeltem olyan hűtés átalakítást, ahol a srác egy levegős hűtőt tett fel. 74 fok körüli stabil hőfokot ért el. És 800(!)Nm-re húzta a 2.4-et. A váltó meg így átalakítva bírta. Az én szerelőm is csinált már ilyen átalakítást egy Citroenen, pozitív tapasztalatai vannak. Ennek a váltónak a hűtése a fő baja, illetve ez a hülyeség, hogy nincs előírva csereperiódus.
Liquid2017-06-08 14:50:02 // 95698
Megvan a titok nyitja :)
Nem kell külön cserélni olajat benne, a szeleptömb cserekor úgyis kicserélik :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-08 14:42:32 // 95697
cserélni kell benne nincs örök olaj sem ... vagy aki nem cserél majd fog szeleptömbbel együtt jobb esetben plusz 250e :DDD
Dj.Bíró2017-06-08 14:31:26 // 95696
Öröké semmi sem tart és semmi sem működik,de nem is az a kérdés! Az csupán annyi,hogy arra költsünk amire kell és ne vegyenek le a szervizben felesleges dolgokért 100-ezrekkel.Én az 5-ik Alfámat nyúzom szóval van elég ismerősöm és szerelő hátterem ami ki akaszt az csupán az Automata váltó,mert ott mindenki mást mond!! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-08 13:08:47 // 95695
a gyártó leszarja, bírja ki a garit aztán jön a szokásos "nem rendeltetés szerű használat" duma ... hány de hány ilyen eset van vegyük alapul a Fiat 1.3-as multifos láncos meghajtását, amit sosem kell cserélni aztán szépen 120-200e között szakadnak de ilyen a BMW 2.0 láncosai is... szerinted ki nyert pert ellenük??? Ez a sosem kell cserélni duma egy nagy baromság az is hüle aki beveszi, semmi sem örök csak a csóróság, adó, halál ezt tanuld meg :P
Dj.Bíró2017-06-08 12:07:34 // 95694
Köszi az infókat holnap megyek szakszervizbe váltó olajszint ellenőrzésre és okosabb leszek,majd le írom az infókat amit kapok hátha segít másoknak is.
Liquid2017-06-08 11:49:19 // 95693
A 100-et, garidőt satöbbi kibírja az tuti, így nincs mit perelni a flottásoknak.
Utána pedig nagyságrendekkel kevesebbet kap általában, illetve az emberek angy része cserél olajat, így máris nem lesz sok hiba, illetve időben/km-ben el lesz osztva.
RomeoOne2017-06-08 11:47:05 // 95692
Na ez a lényeges kérdés. Meg hogy mi okozza utána az elhullást? A tömítések meg szimmeringek, ha már elhasználódnak, akkor lehet, hogy az olajcsere még növel egy kicsit az élettartamon, mert az így beszennyeződő olaj cseréje még segít, de az alapvető probléma már nem az, hogy az olaj elhasználódott, hanem javításra szoruló mechanikai baja van a váltónak.
Liquid2017-06-08 11:46:24 // 95691
A 3 év alatt 300e egy személyautóba még cégesként se általános, inkább a garidő/garkm lejártáig használják nem véletlenül. Addig biztosan nem hal el, vagy ha mégis, akkor is garos. De mi ezután vesszük meg...
Én is 15-20e körül cserélek olajat.
A végtelen váltóolajcsere periódusról meg annyit, hogy nem létezik az a kenőanyag, ami tetszőleges sokat kibír, legalábbis az én univerzumomban nincs iylen :)
Az a helyzet, hogy a gyártóknál már nagyon régen a marketingesek beszélnek és a pénzügyesek irányítanak, nem a mérnökök. Szerintem ezzel meg is van magyarázva :)
A kezelési útmutatóban sajnos nagyon nem szentírás.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak