Basszus. Nah erre még nem gondoltam.... Ez lesz a következő.
Remélem itt meg is áll a keresés.
Köszi mindenkinek a segítséget.
Revitox2017-06-13 14:43:16 // 95790
Csabi2017-06-13 14:39:26 // 95789
Ha nagyon melegben csinálja csak, akkor azt jelenti, hogy a klímahűtőd van elkoszoldva, vagy pedig sok gázt töltöttek a rendszerbe.
Nekem akkor csinált ilyet , amikor sok gázt töltöttek , ilyenkor túlzottan megnő benne a nyomás nagy melegben. A kompresszor védelme pedig kikapcsolja addig, míg nem csökken le...Ebből adódik, hogy ki-be kapcsolgat, ami marhára nem jó a főtengely szíjtárácsának sem! Nálam pl ezután nem sokkal halt meg a szíjtárcsa...
Szóval érdemes ellenőriztetni egy másik klímással, mert ez így nem jó...Persze ha 20fokban mész vissza a klímáshoz, akkor rendben fogja találni az értékek alapján. Itt csak úgy lehet biztosra menni, ha újra lefejtik a gázt, és a pontos mennyiséget (490g) töltenek vissza. De ezt egy rendes klímásnak tudnia kellene, ha elmondod a tűneteket.
Nekem akkor csinált ilyet , amikor sok gázt töltöttek , ilyenkor túlzottan megnő benne a nyomás nagy melegben. A kompresszor védelme pedig kikapcsolja addig, míg nem csökken le...Ebből adódik, hogy ki-be kapcsolgat, ami marhára nem jó a főtengely szíjtárácsának sem! Nálam pl ezután nem sokkal halt meg a szíjtárcsa...
Szóval érdemes ellenőriztetni egy másik klímással, mert ez így nem jó...Persze ha 20fokban mész vissza a klímáshoz, akkor rendben fogja találni az értékek alapján. Itt csak úgy lehet biztosra menni, ha újra lefejtik a gázt, és a pontos mennyiséget (490g) töltenek vissza. De ezt egy rendes klímásnak tudnia kellene, ha elmondod a tűneteket.
David | Centocinquantanove2017-06-13 11:45:05 // 95788
Hát ha fél évig nem is de ja...
Havonta azért egy-egy fél órácskára bekapcsoltam mindig, de úgy látszik ez tényleg kevés.
Havonta azért egy-egy fél órácskára bekapcsoltam mindig, de úgy látszik ez tényleg kevés.
Laosz1562017-06-13 10:54:58 // 95787
sziasztok...volt egy olyan jelenseg a kocsimnal,h nagyon finom gazadasra megtorpant. Hetvegen kipucoltam a map szenzort,a 147-esen szintugy kipucoltam,es a 147-eset tettem bele a 159-esebe,es azzal a map szenzorral megszunt a megtorpanas...lehetseges,h az volt a ludas? es a turbonyomas mero is alapjaraton visszaallt nullas egysegre,mig a 159-es map szenzoraval tisztitas utan se valtozott semmi. Okozhat ez vmi galibat,h a 147es map szenzora van bent a 159-be? azon kivul,h eltunt a finom gazadasra valo megtorpanas,es a turbo oraja visszaallt eredeti allapotaba,mas valtozas nem tortent...ugyanugy huz ,megy mint eddig.
Smith2017-06-13 10:41:25 // 95786
Nekem a 166-ban hónapokig ment a szarakodás, a sokadik szerelő, mind azt mondta tökéletes a klíma, mégis ki-be kapcsolgatott állandóan. Amíg végül egyszercsak valaki azt mondta nekem, vidd el bármelyikhez, és mondd meg neki, szedje le az elejét, és jól mossa le a hőcserélőt elől. Hoppá...... Utána tökéletes lett!
RomeoOne2017-06-13 10:38:51 // 95785
Persze. Szerinted elvárható egy géptől, hogy fél évig áll, hozzá sem nyúlnak, aztán ugyanúgy pöccre indul és teszi a dolgát tovább, amikor újra szükség van rá? Kell azért dolgoztatni télen is, mivel a párátlanítást is a kompresszorral végzi, ezért nem is annyira esik ki a rendeltetésszerű használatból, hogy télen dolgoztatod a kompresszort.
David | Centocinquantanove2017-06-13 10:32:48 // 95784
Apropó klíma, ha már itt tartunk.
Eddig minden évben szopódtam, minden szezon elején tölteni kellett, mert szerintem a hideg időkben, amikor nem volt bekapcsolva huzamosabb ideig valahol kiszáradt és ott elment a gáz, nem hűtött, max csak az anyós oldalon. Hiába kapcsoltam be havi egyszer egy-egy útra, úgy látszik ez kevés.
Most először csináltam, hogy egész télen be volt nyomva a hópihe gomb, és láss csodát, az idei szezonban szerintem nem kell tölteni, mert jön a cudar hideg rendesen. A napokban nem is akarom nézni hőmérővel, hogy hány fokos levegő jön belőle.
Ezek szerint ennyit számít, hogy ha nem is hűt, de az olaj tud kicsit forogni a rendszerben, és nem engedi kiszáradni???
Annyit tudok, hogy a friss töltés után kb. 4,5 °C-os levegőt produkált csutkára letekerve, a középső rácsnál mérve.
Eddig minden évben szopódtam, minden szezon elején tölteni kellett, mert szerintem a hideg időkben, amikor nem volt bekapcsolva huzamosabb ideig valahol kiszáradt és ott elment a gáz, nem hűtött, max csak az anyós oldalon. Hiába kapcsoltam be havi egyszer egy-egy útra, úgy látszik ez kevés.
Most először csináltam, hogy egész télen be volt nyomva a hópihe gomb, és láss csodát, az idei szezonban szerintem nem kell tölteni, mert jön a cudar hideg rendesen. A napokban nem is akarom nézni hőmérővel, hogy hány fokos levegő jön belőle.
Ezek szerint ennyit számít, hogy ha nem is hűt, de az olaj tud kicsit forogni a rendszerben, és nem engedi kiszáradni???
Annyit tudok, hogy a friss töltés után kb. 4,5 °C-os levegőt produkált csutkára letekerve, a középső rácsnál mérve.
RomeoOne2017-06-13 10:25:06 // 95783
Szerintem is hőmérő hiba. Lehet, hogy abban a tartományban még tud működni, de felette már meggárgyul. Kérdezd meg Piritut, neki mintha ezzel kapcsolatos munkája lenne.
David | Centocinquantanove2017-06-13 10:25:05 // 95782
Elektronika és a hőfok különleges kapcsolata...
Nekem ilyen a központi zár.
12 fok alatt nem működik egyáltalán, max. amíg meleg a kocsi a fűtéstől, 12 fok felett semmi baja... Hibakód nincs.
Én megpróbálnék egy kölcsön vagy egy bontott klímavezérlőt a helyedben
Nekem ilyen a központi zár.
12 fok alatt nem működik egyáltalán, max. amíg meleg a kocsi a fűtéstől, 12 fok felett semmi baja... Hibakód nincs.
Én megpróbálnék egy kölcsön vagy egy bontott klímavezérlőt a helyedben
Revitox2017-06-13 10:16:02 // 95781
Igen erre gondoltam én is ki is fúúútam pöppet de utána sem lett jobb. Talán elektronika. A másik, hogy ha nincs nagyon meleg, miért dolgozik szépen.....
David | Centocinquantanove2017-06-13 10:09:50 // 95780
Olyan mintha a belső hőmérőd lenne meggárgyulva a klímavezérlőben, mintha nem tudná mindig, hogy valójában hány fok is van ... Csak egy tipp...
Revitox2017-06-13 10:05:34 // 95779
Üdv Cartársak!
Lenne egy nagy kérdésem.
Légkondi....
1x hűt, 1x nem hűt.
Gáz lecserélve benne, nyomás rendben, kompresszor a szerelő szerint rendben van pollen csere megtörtént.
Próbáltam full automatán és automatán is.
Folyamat:
bekapcs, kis idő után kattanás dolgozik a kompresszor.
Elindulok kb 5p után is a borzasztó meleget fújja (gombállás: hópihe+belső keringetés "A") nos itt néha kikapcsolja néha be.
egyszer csak gondol egyet és elkezdi tolni a finom jeget.... de ez sajnos nem sokáig mert ismét átvált a melegre.
Automatánál indulás ugyanez, van h még 10p után is csak meleget fúj, egyszer csak jön a hideg, de nem az az igazi hideg..
De mikor nincs az az igazi ordító pokoli meleg (kb 20-25 °C) akkor azonnal hűt tökéletesen. De ugye akkor minek használjam..... :D
Mi a jó isten oka lehet ennek? Volt valakinél ilyen v hasonló?
Több 159 esnél kérdeztem ők okot nem tudtak, de az ő vasuk olyan volt mint egy frigó. 34 °C kint álló helyzetben 12p alatt 16 °C-ra lehűlt neki... Azaz neki patent módon müxik.
?????????????
Lenne egy nagy kérdésem.
Légkondi....
1x hűt, 1x nem hűt.
Gáz lecserélve benne, nyomás rendben, kompresszor a szerelő szerint rendben van pollen csere megtörtént.
Próbáltam full automatán és automatán is.
Folyamat:
bekapcs, kis idő után kattanás dolgozik a kompresszor.
Elindulok kb 5p után is a borzasztó meleget fújja (gombállás: hópihe+belső keringetés "A") nos itt néha kikapcsolja néha be.
egyszer csak gondol egyet és elkezdi tolni a finom jeget.... de ez sajnos nem sokáig mert ismét átvált a melegre.
Automatánál indulás ugyanez, van h még 10p után is csak meleget fúj, egyszer csak jön a hideg, de nem az az igazi hideg..
De mikor nincs az az igazi ordító pokoli meleg (kb 20-25 °C) akkor azonnal hűt tökéletesen. De ugye akkor minek használjam..... :D
Mi a jó isten oka lehet ennek? Volt valakinél ilyen v hasonló?
Több 159 esnél kérdeztem ők okot nem tudtak, de az ő vasuk olyan volt mint egy frigó. 34 °C kint álló helyzetben 12p alatt 16 °C-ra lehűlt neki... Azaz neki patent módon müxik.
?????????????
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-13 09:50:27 // 95778
Nekem kezd gyanús lenni, hogy a DPF bajok egy része szoftver hiba. Pl. valami miatt egyszer lerövidül a regen. periódus és a szoftver nem bír kikeveredni belőle.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-13 09:44:10 // 95777
Számol és mér is. Ha jól értelmezem ezt a kisebb káoszt ami a programban a DPF-ről szól, akkor van egy "állapotgép" ami alapvetően egy fizikai modell alapján találja ki, hogy mi történjen. Ez a fizikai modell nem gyenge cucc lehet, pl. olyanokat vesz figyelembe, mint a DPF öntisztulása NO2 jelenlétében.
Ugyanakkor a "calculation of particle filter shoot mass" szakaszban több dolog is utal arra, hogy a mérést és a számítást párhuzamosan végzi és különböző tényezőktől függ, hogy épp mit vesz alapul a beavatkozáshoz.
És még ezen kívül kapcsolók is vannak, amivel ki vagy be lehet kapcsolni, hogy abszolút nyomással, vagy nyomás különbséggel dolgozzon.
Olyat is találtam, miszerint 0 nyomáskülönbségnél "szimulációs módba" kapcsol. Meg ne kérdezd mi lehet ez :-)
És hogy még tetézzem, van egy statisztikai modell is. Itt különböző feltételekhez köti, hogy a fizikai modellt aktiválja e, vagy ne. Pl van egy minimum megtett távolság, mielőtt a fizikai modellt bekapcsolja, addig valószínűleg a korábbi tárolt adatokra támaszkodik. Pl. lehet, hogy sok rövid utat megtéve statisztikai alapon regenerál, ezért van, hogy akár 200km városozás után kipöffenti a filtert. Nekem a múltkor volt ilyen.
Összességében nekem az jön le, hogy a számolás lehet hogy pontosabb, mint a mérés :-) A megnövekedett légfeleslegből (EGR off) kitalálja a kormolás csökkenését, a NO2 koncentráció növekedését, és a 200-300 fokon végbemenő öntisztulási folyamatot is.
Ugyanakkor a "calculation of particle filter shoot mass" szakaszban több dolog is utal arra, hogy a mérést és a számítást párhuzamosan végzi és különböző tényezőktől függ, hogy épp mit vesz alapul a beavatkozáshoz.
És még ezen kívül kapcsolók is vannak, amivel ki vagy be lehet kapcsolni, hogy abszolút nyomással, vagy nyomás különbséggel dolgozzon.
Olyat is találtam, miszerint 0 nyomáskülönbségnél "szimulációs módba" kapcsol. Meg ne kérdezd mi lehet ez :-)
És hogy még tetézzem, van egy statisztikai modell is. Itt különböző feltételekhez köti, hogy a fizikai modellt aktiválja e, vagy ne. Pl van egy minimum megtett távolság, mielőtt a fizikai modellt bekapcsolja, addig valószínűleg a korábbi tárolt adatokra támaszkodik. Pl. lehet, hogy sok rövid utat megtéve statisztikai alapon regenerál, ezért van, hogy akár 200km városozás után kipöffenti a filtert. Nekem a múltkor volt ilyen.
Összességében nekem az jön le, hogy a számolás lehet hogy pontosabb, mint a mérés :-) A megnövekedett légfeleslegből (EGR off) kitalálja a kormolás csökkenését, a NO2 koncentráció növekedését, és a 200-300 fokon végbemenő öntisztulási folyamatot is.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-13 09:35:52 // 95776
így van az ECU teljesen fals adatokat ad meg emléxem még mikor meg volt a 2,4 és szoptam a DPF-fel mikor egyfolytában pucolt még is az ECU-ból azt olvastuk ki, hogy uccsó regen 150km-rel azelőtt st, stb....
pettinke2017-06-13 08:47:46 // 95775
hidd el, hogy méri.
az lehet, hogy bizonyos körülmények közt az ECU eldobja az általa nem plauzibilisnek értékelt mérési adatot, és beír valamit - ahogy ezt sok-sok más szenzorral is teszi.
képzeld, saját szememmel láttam én is olyan autót, aminek a tűzfalon a szenzorcsöve szét volt égve. igen, ettől még a regen elindul. de miután regen közben nem tudja mérni a tisztulás fokát, félbeszakad (még a kényszerített regen is).
amúgy a MES-ben is szépen látszódik a differenciális nyomásérték.
((sokan azt hiszik, az olaj elhasználódásának a fokát méri is az autó, és a flexibilis szerviz-intervallumot így állítja be - na, azt nem méri, hanem számolja / becsli a használatból.))
az lehet, hogy bizonyos körülmények közt az ECU eldobja az általa nem plauzibilisnek értékelt mérési adatot, és beír valamit - ahogy ezt sok-sok más szenzorral is teszi.
képzeld, saját szememmel láttam én is olyan autót, aminek a tűzfalon a szenzorcsöve szét volt égve. igen, ettől még a regen elindul. de miután regen közben nem tudja mérni a tisztulás fokát, félbeszakad (még a kényszerített regen is).
amúgy a MES-ben is szépen látszódik a differenciális nyomásérték.
((sokan azt hiszik, az olaj elhasználódásának a fokát méri is az autó, és a flexibilis szerviz-intervallumot így állítja be - na, azt nem méri, hanem számolja / becsli a használatból.))
Csabi2017-06-13 07:52:18 // 95774
POnt ezért gondolom/juk, hogy csak számolja a tömödöttséget, mert pl egy megszakított regennél mindig 70%-ra ugrik vissza a tömödöttség, és onnan indul, így fog előbb regenerálni. Ha pontosan tudná az ECU ahogy írod akkor nem fixen 70re állna vissza, hanem a mérésnek megfelelően mondjuk 46,58%-ra. Teljesen logikus lenne egyébként ha az alapján mérné, de a mérések, és a működés valahogy nem ezt igazolja.
Talán a legjobb példa erre: ha kiveszed a DPF-et és egy csövet raksz a helyére, akkor is fog regenerálni, mert számolja....ezért kell szoftveresen is kiíratni, különben elég lenne csak kivenni, és mivel a nyomáskülönbség mérés nem mér különbséget soha többet nem regenerálna.
A másik példa Pityukoma-isten nyugosztalja- esete, neki kilyukadt, szétégett a nyomásérzékelő csőve, és mégis regenerált az autója,csak a regen végén dobott hibalámpát, törlés után minden ok volt a következő regen végéig...
A másik, volt fenn az autómon, program több féle, mentem boxxal is hónapokat ami akár hogy is de több korommal járt...Volt olyan program is aminél a DPF-en keresztül láttam a kormot, ergo érdekes módon, semmivel nem regenerált előbb mint a gyári programmal, pedig hozzá tartozik hogy szeretem nyomni a gázt.
Még ez mellett szól, hogy sokan küzdenek a DPF-el az miatt, hogy a rossz EGR miatti többlet korom, vagy éppen rossz porlasztók miatt, nem regenerál időben az autó és megtelik a DPF....
Biztos figyelembe veszi a mérést pl regenkor, de a legnagyobb baj az, hogy ezt igazából senki nem tudja,mert nem ismerjük az egész alatt futó algoritmusokat, szóval csak a tapasztalatból tudunk meríteni.
Talán a legjobb példa erre: ha kiveszed a DPF-et és egy csövet raksz a helyére, akkor is fog regenerálni, mert számolja....ezért kell szoftveresen is kiíratni, különben elég lenne csak kivenni, és mivel a nyomáskülönbség mérés nem mér különbséget soha többet nem regenerálna.
A másik példa Pityukoma-isten nyugosztalja- esete, neki kilyukadt, szétégett a nyomásérzékelő csőve, és mégis regenerált az autója,csak a regen végén dobott hibalámpát, törlés után minden ok volt a következő regen végéig...
A másik, volt fenn az autómon, program több féle, mentem boxxal is hónapokat ami akár hogy is de több korommal járt...Volt olyan program is aminél a DPF-en keresztül láttam a kormot, ergo érdekes módon, semmivel nem regenerált előbb mint a gyári programmal, pedig hozzá tartozik hogy szeretem nyomni a gázt.
Még ez mellett szól, hogy sokan küzdenek a DPF-el az miatt, hogy a rossz EGR miatti többlet korom, vagy éppen rossz porlasztók miatt, nem regenerál időben az autó és megtelik a DPF....
Biztos figyelembe veszi a mérést pl regenkor, de a legnagyobb baj az, hogy ezt igazából senki nem tudja,mert nem ismerjük az egész alatt futó algoritmusokat, szóval csak a tapasztalatból tudunk meríteni.
Chris1592017-06-13 07:47:10 // 95773
Nálam az EGR szoftveresen ki lett írva Manky által, osztom a véleményt a gázreakció határozottan jobb lett.
Ha rendesen odalépek neki azért látni a tükörben a kis koromfelhőt.
Manky által adott lemez a falazáshoz még nem lett beépítve, DPF-nél semilyen problémát nem veszek észre.
Hozzáteszem egy alap teljesítménynövekedés optimalizálás lett a kocsin, Manky szerint itt még nem szükséges a DPF-hez hozzányúlni.
Ha rendesen odalépek neki azért látni a tükörben a kis koromfelhőt.
Manky által adott lemez a falazáshoz még nem lett beépítve, DPF-nél semilyen problémát nem veszek észre.
Hozzáteszem egy alap teljesítménynövekedés optimalizálás lett a kocsin, Manky szerint itt még nem szükséges a DPF-hez hozzányúlni.
Tocke2017-06-13 07:40:10 // 95772
Hasonlóak a tapasztalataim, kb 600 km-nél járok előző regen óta, ennek 40%-ka város. Emellett simábban megy az autó alacsonyabb fordulaton és szerintem a városi fogyasztás is kevesebb lett. Elvileg lehetséges, hiszen a friss levegő bevezetésével (a meleg kipufogógázzal ellentétesen) a hatásfoknak növekednie kellett az egr működési tartományán belül.
pettinke2017-06-13 06:57:25 // 95771
ezt rosszul tudod: a DPF tömődöttségi fokát nem számolja, hanem méri az ECU, mégpedig a DPF előtti-utáni differenciális nyomásmérés alapján. nagyonis jól tudja, hogy sikerült-e pucolni - ha éppen nem szarok a nyomásszenzor is (vagy a hozzá vezető cső nem olvadt el).
Laosz1562017-06-13 05:57:17 // 95770
sziasztok...volt egy olyan jelenseg a kocsimnal,h nagyon finom gazadasra megtorpant. Hetvegen kipucoltam a map szenzort,a 147-esen szintugy kipucoltam,es a 147-eset tettem bele a 159-esebe,es azzal a map szenzorral megszunt a megtorpanas...lehetseges,h az volt a ludas? es a turbonyomas mero is alapjaraton visszaallt nullas egysegre,mig a 159-es map szenzoraval tisztitas utan se valtozott semmi. Okozhat ez vmi galibat,h a 147es map szenzora van bent a 159-be?
Csabi2017-06-12 22:45:06 // 95769
Egy mérés nem mérés:) kb 40ezret mentem EGR-rel és 80at EGR nélkül, és mondhatom hogy sem a regenekre , sem a fogyasztásra nincs jelentős hatással. Pedig mindig monitoroztam ezeket... Amennyire tudom a DPF tömődöttségét csak számolja az ECU , ezért a valós kormolást nem veszi figyelembe...Sz@r EGR-nél ezért is jelentkeznek DPF problémák, mert a rengeteg koromról nem tud a motor, a DPF meg idő előtt telik meg...
Nekem ezt igazolja az is, hogy injektorok cseréje után sem változott semmi ...Pedig nyilván az újakkal biztos nem volt annyi korom, min a régiekkel.
Nálam az EGR oFF :
+közvetlenebb gázrekació
+nem kell EGR-t pucolni 8-10ezer km-enként
+nem kormolja tele a motort a szívósortól a turbóig
-télen észrevehetően lassabban melegszik a motor
Nekem ezt igazolja az is, hogy injektorok cseréje után sem változott semmi ...Pedig nyilván az újakkal biztos nem volt annyi korom, min a régiekkel.
Nálam az EGR oFF :
+közvetlenebb gázrekació
+nem kell EGR-t pucolni 8-10ezer km-enként
+nem kormolja tele a motort a szívósortól a turbóig
-télen észrevehetően lassabban melegszik a motor
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-12 21:59:56 // 95768
Az igazság az, hogy van minden szempontból jobb alternatíva, a vízbefecskendezés. Rég óta érdekel a téma, mert logikus, tiszta és nincsenek olyan jellegű hátrányok, mint az egr-nél. Vizet kell bele tölteni, ez a megbocsájthatatlan baja.
Itt egy cikk pl..
Itt egy cikk pl..
Lexlutor2017-06-12 20:53:13 // 95767
Én úgy tudom nem lehet. Elvileg egyszer tanítós. Annó én is vettem, de nem tudták akárkit kérdeztem.
ZoliNix2017-06-12 20:51:30 // 95766
Tisztább levegő, jobb égés, kevesebb korom. (szerintem)
Liquid2017-06-12 20:41:18 // 95765
az EGR egy szükséges rossz, mert csökkenti a NOX-ot, de mivel megeteti a saját kakijával a motort, így nyilván nem lesz tökéletes az égés, ergo, több a korom, illetve jelentős mennyiségű korom jut a szívósorba. Elakadnak a lapátok, eltömődik satöbbi, "csupa pozitív hatása van" a mechanikára :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-12 18:47:33 // 95764
Így lesz :-) Sokat alakultak az autó kilátásai fél év alatt :-)
Az az érzésem, hogy ebben nagyon becsülettel megcsinálták az EU normáknak megfelelő kibocsájtást. Semmi csalós megoldás.
Az az érzésem, hogy ebben nagyon becsülettel megcsinálták az EU normáknak megfelelő kibocsájtást. Semmi csalós megoldás.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-12 18:42:48 // 95763
Bekapcsolt EGR-el kormol jobban.
Smith2017-06-12 18:17:59 // 95762
Az én egyszerű logikámmal nézve, ha jobban kormol (mert kevesebb kipuffgáz van visszavezetve az EGR által), akkor hamarabb kellene eltömődnie a DPF-nek is, nem? Most meg a tapasztalat szerint pont fordítva van?
RomeoOne2017-06-12 18:11:24 // 95760
Ez jól hangzik. Gyújtsd a tapasztalatokat a kövi VTT-ig :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-12 18:07:49 // 95759
Nos.. érdekes, hogy többen írtátok, hogy az EGR kikapcs után ne várjak se fogyasztásban, sem regenerálási ciklusban lényeges különbséget.
Nálam hozta amit az elmélet szerint kellett neki. Olvastam erről annak idején egy cikket, hogy az EGR drasztikusan csökkenti a NOx kibocsájtást, de közben a kormolást nagyon erősen növeli (70% , de akár duplája is lehet). Egy dolog, hogy a fogyasztás a pillanatnyi mérő szerint belül került a lélektani küszöbön. Másik, hogy a gázpedál végre úgy érződik, mintha összeköttetésben lenne az autóval :-)
Plusz a regenerálási ciklust nem kevéssel toldotta meg. Most olvastam ki:
Nekem ennyi km-nél már erősen várta az alkalmat a regenerálásra, az 500-at sosem futotta meg tisztán autópályán használva sem (vagy nlegalábbis nem láttam ilyet még kiolvasáskor). Most meg még 60% sincs. A nagyja ennek persze autópálya, talán 20km város van benne.
Nálam hozta amit az elmélet szerint kellett neki. Olvastam erről annak idején egy cikket, hogy az EGR drasztikusan csökkenti a NOx kibocsájtást, de közben a kormolást nagyon erősen növeli (70% , de akár duplája is lehet). Egy dolog, hogy a fogyasztás a pillanatnyi mérő szerint belül került a lélektani küszöbön. Másik, hogy a gázpedál végre úgy érződik, mintha összeköttetésben lenne az autóval :-)
Plusz a regenerálási ciklust nem kevéssel toldotta meg. Most olvastam ki:
Nekem ennyi km-nél már erősen várta az alkalmat a regenerálásra, az 500-at sosem futotta meg tisztán autópályán használva sem (vagy nlegalábbis nem láttam ilyet még kiolvasáskor). Most meg még 60% sincs. A nagyja ennek persze autópálya, talán 20km város van benne.
Smith2017-06-12 17:45:12 // 95758
Ha már igy volt, én tuti ott is hagytam volna egy féklámpát, az izzó is adott, a foglalat is, csak egy szál dróton múlik az egész. Féklámpából és vészvillogóból sosem lehet elég... :(
redbulz2017-06-12 10:17:03 // 95757
A váltót még biztos érdemes észben tartani, hogy beeshet.
Hardy2017-06-12 09:46:16 // 95756
Az hagyján de a 21w os érintkező ki van törve belőle.
Angelo Bianco2017-06-11 23:03:57 // 95755
OK. Értem... (vagyis nem!)
:D
:D
Marseus2017-06-11 22:30:57 // 95754
Még jó,h elől nem így gondolkodtak mert akkor most nem lenne xenonom:-D ...vagy minden elől xenon lenne:-D / csak,h egységes legyen elől is minden izzó:-)
Smith2017-06-11 21:24:12 // 95753
Ez ilyen. Gondolom azért ilyen, hogy ne kelljen plusz egy féle izzó :) Vagy mást nem tudok elképzelni, mi oka lehet.
Angelo Bianco2017-06-11 21:20:10 // 95752
Sziasztok!
A mai nap jobb hátsó féklámpa izzót cseréltem...
Gondoltam megnézem, megtakarítom a többi izzót is.
Ekkor megláttam, hogy a csomagtér ajtón lévő lámpában is 21/5w-os izzók vannak, ugye olyan foglalattal is! Nyomogattam a féket, de azok nem világítottak! Mire rájöttem, nem megy oda szál (áram) csak az 5w-os helyzetjelző részére. ! :D :D :D
Más is észre vette már ezt, vagy csak nálam van így?! Minek oda a 21/5w-os izzó ha csak az helyzetjelzőként funkcionál?!
A mai nap jobb hátsó féklámpa izzót cseréltem...
Gondoltam megnézem, megtakarítom a többi izzót is.
Ekkor megláttam, hogy a csomagtér ajtón lévő lámpában is 21/5w-os izzók vannak, ugye olyan foglalattal is! Nyomogattam a féket, de azok nem világítottak! Mire rájöttem, nem megy oda szál (áram) csak az 5w-os helyzetjelző részére. ! :D :D :D
Más is észre vette már ezt, vagy csak nálam van így?! Minek oda a 21/5w-os izzó ha csak az helyzetjelzőként funkcionál?!
Marseus2017-06-11 19:53:42 // 95751
Végülis cakk-pakk mennyiben állt meg?..HUF..
Smith2017-06-11 17:17:07 // 95750
Ok, azert koszi :)
Szoval az eper alkatreszkereso az elearn pedig egy elektronikus formatumu muszaki leiras, szetszedesi utmutatokkal, kapcsolasi rajzokkal, gyakorlatilag az auto mukodeset mitatja be.
Szoval az eper alkatreszkereso az elearn pedig egy elektronikus formatumu muszaki leiras, szetszedesi utmutatokkal, kapcsolasi rajzokkal, gyakorlatilag az auto mukodeset mitatja be.
csokagm2017-06-11 17:14:21 // 95749
Ebben nem vagyok képben azt hittem segítség:)
mizooo2017-06-11 17:13:39 // 95748
Arra gondoltam leveszem a szimering házat és letisztítom azt a szakaszt a ragacstól, és csak azt a részt ragasztom újra.
Shadin2017-06-11 17:10:16 // 95747
Ja, és elég vastag ragasztól igényel :-(
Shadin2017-06-11 17:09:23 // 95746
Normal esetben házzal együtt kapható és le kell szedni a kartert, de lehet, hogy a két saját alsó csavarját kiszedve cserélni lehet, ill. visszaragasztható...
mizooo2017-06-11 16:56:54 // 95745
Sziasztok, 1.9 JTDm-en a hátsó főtengely szimering külön is kapható/cserélhető, vagy csak házzal együtt? Lent van a váltó és szeretném kicserélni, de a kartert ha lehet nem venném le.
Smith2017-06-11 15:17:53 // 95744
Eper nekem is van, de abban nem lesz kapcs rajz meg csatlakozó kiosztás :) eLearn-ről volt szó.
Smith2017-06-11 14:41:11 // 95742
Sajna az elearn (legalábbis ami nekem van) szerintem semmit sem tud a 2011 év végi autókról. Ez a navi szerintem már csak az utolsó darabokba került bele, legkorábbi autó amit a használtautón találtam és gyári navis, és ilyen van benne, az 2010/5 havi. Az elearn meg sajnos sokkal régebbi adatokkal van felvértezve.
Azonban támadt egy világmegváltó ötletem, hiszen a diag csatira már jó ideje ki szokták vezetni a CAN vezeték is. Így is lett, a szabvány diag csati kiosztás szerint a 6 és 14 lábak a CAN H és a CAN L. Fogtam a multimétert, bedugtam a diag csatiba az egyik szondát, a másikkal meg kicsipogtam a rádiónál, hogy melyik a két CAN madzag, még azt is, melyik a H és L. Szóval ez megvan. Meglett a GND és s +12V is. :) Már csak a barna vezetéket nem tudom eldönteni mi lehet. Feszültésget nem mérek rajta se gyújtáskor, se egyéb esetben, testhez nem csipog, szóval nem gnd. De akkor mi lehet?
Kihúztam volna, hogy mi változik vagy mi nem működik akkor, de nem volt nálam olyan pici csavarhúzó amivel azt az egy érintkezőt ki tudtam volna pattintani.
A csati extra részein pedig ahogy tippeltem, a B&M felől érkezik a telefon és a médialejátszó hangja, ha kihúztam minden működött, csak a telefon és az mp3 lejátszás volt néma. Szóval alakul ez, remélem hamar megjön a szerelhető quadlock és iso csatim, aztán megépítem az adaptert.
Azonban támadt egy világmegváltó ötletem, hiszen a diag csatira már jó ideje ki szokták vezetni a CAN vezeték is. Így is lett, a szabvány diag csati kiosztás szerint a 6 és 14 lábak a CAN H és a CAN L. Fogtam a multimétert, bedugtam a diag csatiba az egyik szondát, a másikkal meg kicsipogtam a rádiónál, hogy melyik a két CAN madzag, még azt is, melyik a H és L. Szóval ez megvan. Meglett a GND és s +12V is. :) Már csak a barna vezetéket nem tudom eldönteni mi lehet. Feszültésget nem mérek rajta se gyújtáskor, se egyéb esetben, testhez nem csipog, szóval nem gnd. De akkor mi lehet?
Kihúztam volna, hogy mi változik vagy mi nem működik akkor, de nem volt nálam olyan pici csavarhúzó amivel azt az egy érintkezőt ki tudtam volna pattintani.
A csati extra részein pedig ahogy tippeltem, a B&M felől érkezik a telefon és a médialejátszó hangja, ha kihúztam minden működött, csak a telefon és az mp3 lejátszás volt néma. Szóval alakul ez, remélem hamar megjön a szerelhető quadlock és iso csatim, aztán megépítem az adaptert.
Shadin2017-06-11 13:16:49 // 95741
Az eLearn-ben lévő kapcsolási rajzokat már végignézted?