Sziasztok!
olyan gondom van,hogy a hátsó ablakmosó nem működik. Mi lehet a gond? A cső nem lehet szétcsúszva, mert a gomb megnyomásakor nem hallatszik semmi hang. Szivattyú lehet a gond?
köszi a segítséget,
R75
rodolfo752018-02-04 13:10:48 // 104909
Szabister2018-02-04 13:06:09 // 104908
Szabister2018-02-04 13:04:31 // 104907
Mert így volt egyben. Ha majd elfárad a gumi akkor kap majd gyárit.
droberto2018-02-04 12:56:57 // 104906
Miért nem gyári méretet vettél?
Mégcsak nem is olcsóbb...
Mégcsak nem is olcsóbb...
Szabister2018-02-04 12:54:07 // 104905
ET 41-es. Kis fékesem van.
Liquid2018-02-04 12:47:53 // 104904
Nem lesz vele semmi gond, csak kicsivel nagyobb mint a gyári 19-es méret. A 245/40R19 is elfér a TI alatt.
Egyedül a felni ET-je miatt lehet probléma, a Ronal téli felnijeimre nem mertem ezt a méretet feltenni, maradt a 235.
Egyedül a felni ET-je miatt lehet probléma, a Ronal téli felnijeimre nem mertem ezt a méretet feltenni, maradt a 235.
Szabister2018-02-04 12:39:18 // 104903
Giuntini2018-02-04 11:48:39 // 104902
Ez így igaz! Ismeretlen volt a turbó felújítás vagy csere! Soha nem kellett leszednem a turbót! A Cromával az olasz autópályákon folyamatosan 180-al közlekedtem, és a turbónak 450 ezer alatt semmi baja nem volt:) VGT és egyebek miatt mennek tönkre a turbók, plusz a motorok jobban ki vannak hegyezve. Ha egy régi 2,5 -ös FIAT motor olajszűrőjét megnézted, ahhoz fegyverviselési engedély kellett. Ha azzal megdobtál valakit, az ott feldobta a bakancsát. Viszont működésben nem lehetett összehasonlítani a kettőt. Egész más ahogy muzsikál a 2,4-es motor. De ennek ára van...
droberto2018-02-04 11:40:56 // 104901
Szerelj egyszer egy Pözsót. :)
Másodszorra már csak ujjgyakorlat lesz. A csavarragasztással csak óvatosan az Alu meneteknél. :)
Szabadonfutóból INA-át vegyél. Az a gyári is.
Másodszorra már csak ujjgyakorlat lesz. A csavarragasztással csak óvatosan az Alu meneteknél. :)
Szabadonfutóból INA-át vegyél. Az a gyári is.
droberto2018-02-04 11:29:28 // 104900
A korrekcióidnak semmi baja. Bár az is igaz ez csak egy pillantkép. A diagrammot kéne berakd hidegindításkor kb 30 s-ig.
Egyébként meg ne csak tisztíts, hanem ellenőrizd is az EGR-t. Zár-e jól a tányér, akad e tengely és hogy stekkerre dugva - az EGR-t ECU-ból működtetve - kis terhelésen (ujjal a rugóerőt reprodukálva) kimegy-e kb 10 mm-re.
FONTOS minden 1,9, 2,4-esnek:
Az EGR keverőmodult is tisztítsátok 150 k km-enként.
Ha nem teszitek úgy jártok, mint Putyukoma és én. Cserélhettek szívósort, mert megolvad a csonkja.
Nem nagyobb meló, mint maga az EGR leszedése.
Így legalább alkalmatok nyílik kicserélni a két elfáradt O gyűrűt. :)
Egyébként meg ne csak tisztíts, hanem ellenőrizd is az EGR-t. Zár-e jól a tányér, akad e tengely és hogy stekkerre dugva - az EGR-t ECU-ból működtetve - kis terhelésen (ujjal a rugóerőt reprodukálva) kimegy-e kb 10 mm-re.
FONTOS minden 1,9, 2,4-esnek:
Az EGR keverőmodult is tisztítsátok 150 k km-enként.
Ha nem teszitek úgy jártok, mint Putyukoma és én. Cserélhettek szívósort, mert megolvad a csonkja.
Nem nagyobb meló, mint maga az EGR leszedése.
Így legalább alkalmatok nyílik kicserélni a két elfáradt O gyűrűt. :)
Shadin2018-02-04 11:19:49 // 104899
Ezt a menetrögzítőzést nem értem. Tök felesleges :-(
De egyébként ügyik vagytok :-)
Nem mondtam, hogy a motort fel-le kell emelgetni a művelet alatt?
De egyébként ügyik vagytok :-)
Nem mondtam, hogy a motort fel-le kell emelgetni a művelet alatt?
Shadin2018-02-04 11:15:03 // 104898
5-7mm-rel lett magasabb az egész autóm az Eibach rugókkal és óriási a különbség viselkedésben, nálad ez 2x annyi majdnem egy olyan autón ami azért elég végletesen lett megtervezve.
Shadin2018-02-04 11:11:33 // 104897
Egy normális autót régen nem lehetett széthajtani :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-04 10:52:20 // 104896
nem is értem Alfáékat ott volt az saját 3.2 miért nem azt reszelték...
Giuntini2018-02-04 10:43:40 // 104895
Nem Opel motor, hanem ausztrál Holden!:))) Egyébként a vezérlés, a hengerfej Alfa, csak a blokk GM. Szerintem ez már így jobban hangzikDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-04 10:04:40 // 104894
a szelepfedélnél megint spúrúltak kb 5 eurót, hogy pasztás és nincs szelepfedél tömítés kb 150e és 200e km között már biztosan kell pasztázni de egy trafó kivételével könnyen ellenőrizhető.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-04 10:01:29 // 104893
a turbó tönkre meneteléért leginkább a 35e-es olaj csere felelős ráadásul a gyári olajat csipegeti is a Tibi, mindenképp javallott a 10-12e-es csereperiódus no meg valami strapatűrőbb olaj pl a 0w40 Edge nincs olajfogyás ....
A vízkör sajnos tényleg egy gány megoldás gyárilag legalább is a tartály és a visszatérő cső a turbótól ki volt az a fillérb@szó marketinges aki elfogadta ... ezek sajnos mind cserések 150e km-ig ... a két fehér TI-nél új a tartály már cserélték sőt, az egyiken már 2x mivel gariban volt visszahívás 30e km előtt :DDD
A vízkör sajnos tényleg egy gány megoldás gyárilag legalább is a tartály és a visszatérő cső a turbótól ki volt az a fillérb@szó marketinges aki elfogadta ... ezek sajnos mind cserések 150e km-ig ... a két fehér TI-nél új a tartály már cserélték sőt, az egyiken már 2x mivel gariban volt visszahívás 30e km előtt :DDD
Shadin2018-02-04 09:24:01 // 104892
Van azoknak bizony, a teljesség igénye nélkül:
- turbó olajozócső és szűrő gondok, cső belül megduzzad és porlad az anyaga, előttes szűrő eldugul, mindez turbóhibához vezet. (Giulietta QV leginkább)
- turbótól visszatérő hátsó csőszakasz, ami a kiegyenlítő felé megy. Annak műanyag gyorscsatlakozója elporlad belülről, erős vízvesztéssel jár stb. Ue. cső tartály könyök bekötés szintén törik.
- Olajszivattyú belső csavarjai kipotyognak, olajnyomás a felére csökken, a többit kitaláljátok.
- szelepfedél ragasztása elenged ezért a gyertyaűrbe olaj kerül ami különböző hibákat okozhat, pl. gyújtáskimaradás.
- meleg a motortér ropira törnek a stekkerek ha egyszer hozzá kell nyúlni, és ugyanúgy a vékony gégecsövek is porladnak.
És ezek nem csak az én autómra jellemzőek.
- turbó olajozócső és szűrő gondok, cső belül megduzzad és porlad az anyaga, előttes szűrő eldugul, mindez turbóhibához vezet. (Giulietta QV leginkább)
- turbótól visszatérő hátsó csőszakasz, ami a kiegyenlítő felé megy. Annak műanyag gyorscsatlakozója elporlad belülről, erős vízvesztéssel jár stb. Ue. cső tartály könyök bekötés szintén törik.
- Olajszivattyú belső csavarjai kipotyognak, olajnyomás a felére csökken, a többit kitaláljátok.
- szelepfedél ragasztása elenged ezért a gyertyaűrbe olaj kerül ami különböző hibákat okozhat, pl. gyújtáskimaradás.
- meleg a motortér ropira törnek a stekkerek ha egyszer hozzá kell nyúlni, és ugyanúgy a vékony gégecsövek is porladnak.
És ezek nem csak az én autómra jellemzőek.
'''''2018-02-04 08:47:12 // 104891
Mi sem vettük komolyan a 45 ezres ajánlást! :-)
Don Gombóc2018-02-04 08:45:41 // 104890
Én a 3.0-ás Ivecoban 15 ezrenként cseréltetem. 420 ezer van benne, de már kezdenek előjönni az apró szarságok, úgy hogy csere érett szegénykém. 45 ezrenként cserélje a tervezője.
Macccy2018-02-04 00:09:54 // 104889
Köszi, megkérdem ha elküldöd az elérhetőségét, megköszönöm. Ehhez mondjuk nemis kell villanyász, mert asszem ezekben 2 csapágy van plusz szabadonfutó, na ahhoz kell a spéci szerszámfej (!), szénkefét meg nem nagy ügy.
Kazes☻2018-02-03 23:53:33 // 104888
A Bp. XXII.-ben tudok egy jó villanyászt, de az aznapit nem hiszem, hogy vállalja... persze meg lehet kérdezni. :)
Macccy2018-02-03 23:43:02 // 104887
Rövid helyzetjelentés: a műtét sikeres volt. Hivatalosan is megcsináltuk - majdnem - életem első vezérléscseréjét. :) 10+ órába telt, az elején szoptunk a haspáncéllal is, egy csavar elforgott, nem akart kijönni, ráment egy óra a b*szakodásra, levágtuk, ponthegeszt, aztán emelőzés, kerék, motoremelés, sallang. Kicseréltem a légszűrőt és a fényszórómosó Y elosztót is ha már ... Nade! A motorbak motor felőli konzolja az szopatott! Hely nemsok, a csavarokat lazítani is alig, de kivenni se nagyon tudtuk és volt amelyiket keresgéltük hol lehet. Másmilyen kicsit ez is mint amit Shadin mutatott, vagy mint az Astra a youtube videón. A motort kb 2-3 centikkel emelgettük és süllyesztettük le-fel, hogy hozzáférjünk. A vezérlés beállítása, átrakás nem volt nagy kunszt (amúgy van leeresztő csap a radiátor alján a víznek!!), de a vezérlés feszítővel szoptunk mert menetrögzíteni akartam viszont ha kivettem a csavart, nem tudtam sose visszatalálni bele meg a furatba, elmozdult, elcsúszott, nagyon bénáztam. Átforgattuk 2x, minden jelen volt fönn és lent is, összeraktuk a motorbakot, leengedtük és PÖCC röffff :) Cool.
Generátor kiszedés-felújítás és hosszbordás szíjszett lesz hétfőn.
+1: Tudtok generátor felújítót Érd közelben aki aznapra megtudná csinálni, csapágy, szénkefe, szabadonfutó?
+2: Amúgy 2014 környékén valószínűleg csináltak már ezen vezérlés cserét németországban, gyári alkatrészekkel, mert a vízpumpa '14-es volt és a szíjak se néztek ki szarul. Akkor lehetett az 5 éves határidő.
Generátor kiszedés-felújítás és hosszbordás szíjszett lesz hétfőn.
+1: Tudtok generátor felújítót Érd közelben aki aznapra megtudná csinálni, csapágy, szénkefe, szabadonfutó?
+2: Amúgy 2014 környékén valószínűleg csináltak már ezen vezérlés cserét németországban, gyári alkatrészekkel, mert a vízpumpa '14-es volt és a szíjak se néztek ki szarul. Akkor lehetett az 5 éves határidő.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-03 20:52:41 // 104886
A porlasztó csatikat nézd meg. Nekem kb bármilyen korrekcióra képes volt 5 és - 5 között amíg meg nem igazítottam.
Csabi2018-02-03 19:41:00 // 104885
Az egr-t küldd vissza(gariban) , gondolom nem pierburg,. Addig míg nincs más tünet, inkább ritkábban nézegesd a korrekciókat :)
Csabi2018-02-03 19:36:24 // 104884
Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokunknak van az autójában 400k kilométer, csak az óra mutat mást. Megrökönyödök néha, amikor látok bevallott 350-400k kilométert futott autókat, hogy mennyire nincsenek elhasználva...simán visszatekerhetőek 150re...ugye ebből élnek nagyon sokan.
Csak mi, naiv autóvásárlók hisszük el, hogy 150ezer van minden kintről hozott autóban :)
Csak mi, naiv autóvásárlók hisszük el, hogy 150ezer van minden kintről hozott autóban :)
ProdyG2018-02-03 18:46:20 // 104883
Nem tudtam még rendesen megnézni, meg a motor is meleg volt, akkor ugye magasabban van a víz, de most már majd figyelem a dolgokat :)
Olyan jó, hogy ezen a kocsin mindig figyelni kell valamit :D
Olyan jó, hogy ezen a kocsin mindig figyelni kell valamit :D
Dagadtgyerek2018-02-03 16:12:13 // 104882
[Urak!
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-02-03 15:34:55 // 104881
Érdekes volt főnökömnek 2.8 jtdm can ütik vágják van benne kb 400. ezer km és minden köszöni szépen jól van nincs injektor hiba meg a többi 2.4 es nyüg :) Hogyan lehet ez? Nincs melegen visszahűtés meg kettőstömegű kímélő dolgok. És még is hibátlan az autó.
Smith2018-02-03 15:32:24 // 104879
Na van új szélvédőm, hihetetlen, mennyivel jobban kilátok rajta :) Hazaúton se kapott kavicsot! :D
A "feléből meglenne" erős túlzás, ugyanazzal a szélvédővel (Pilkington) kb. 6000-rel lett volna olcsóbb, és akkor az BP, de nekem Győr sokkal egyszerűbb.
A "feléből meglenne" erős túlzás, ugyanazzal a szélvédővel (Pilkington) kb. 6000-rel lett volna olcsóbb, és akkor az BP, de nekem Győr sokkal egyszerűbb.
gecsa2018-02-03 15:32:16 // 104878
Számból vetted ki a szót!
Giuntini2018-02-03 15:24:30 // 104877
Marketimg! Az a lényeg, hogy 150 ezernél cserélj autót.
'''''2018-02-03 15:12:18 // 104876
Most veszünk kistehert.
A ducato 3.0Multijet szervizintervalluma 45.000Km!!! Ezek normálisak?Pont egy súlyokat cipelő autónál?Igaz a 2.2 csak 40.000Km. :-)
"A mechanikai és technológiai újítások lehetôvé tették a karbantartási periódus megnövelését is, így az
olajcsere 45 000 kilométerenként esedékes (40 000 km a 2.2-es motor esetében)."
A ducato 3.0Multijet szervizintervalluma 45.000Km!!! Ezek normálisak?Pont egy súlyokat cipelő autónál?Igaz a 2.2 csak 40.000Km. :-)
"A mechanikai és technológiai újítások lehetôvé tették a karbantartási periódus megnövelését is, így az
olajcsere 45 000 kilométerenként esedékes (40 000 km a 2.2-es motor esetében)."
gecsa2018-02-03 14:45:53 // 104875
Általában ezért halnak a turbók, vagy mert a gyártó túl hosszú periódust ad meg, amit sokan be is tartanak.
gecsa2018-02-03 14:44:33 // 104874
Ja az nem nagy, de azért kicsinek sem mondanám. A 156osé, na az a kicsi.
'''''2018-02-03 11:33:47 // 104873
Tengely magasságok között csak 1.2cm lesz.Nem hiszem,hogy nagy gondot okozna.
Télen egyébként sem szeretnék annyira száguldozni.Műszaki 2020-ban lesz,addig szerintem rég elnyalta még az utódját a guminak is. :-)
Télen egyébként sem szeretnék annyira száguldozni.Műszaki 2020-ban lesz,addig szerintem rég elnyalta még az utódját a guminak is. :-)
αλφα2018-02-03 10:47:56 // 104872
Van váltóméret kalkulátor több weboldalon is, pl a gumibolt.hu-n. Ott meg tudod nézni, mi a hatóságilag elfogadható méret különbség. Ha zöld marad, mehet, ha piros, és műszakin kiszúrják (vagy egy éles szemű zsaru ((ez szinte kizárt, nagyon extrém eltérés kell hozzá, hogy egy közúti ellenőrzésen szemet szúrjon...))), akkor gond lesz. Egyébként szerintem amúgy sem egészséges, ha ennyire eltér a két tengelyen lévő átmérő. A futóműveket tizedmilliméterekre hangolják, szinte biztos a fokozott gumikopás.
Giuntini2018-02-03 10:42:42 // 104871
Ebben igazad van!
psychoati2018-02-03 10:37:23 // 104870
A tartályban fogy a folyadék? Gondolom ha levegőt dolgoz ki a rendszer akkor valamennyi folyadéknak el kell tűnni a tágulásiból.
'''''2018-02-03 10:29:07 // 104869
Magasabbat akartam télre picivel a gyárinál.Sikerült csak kitekert kormánynál beleér a műanyag kerékívbe.
Most az lesz a kérdés,hogy durrog-e valami ha az első-hátsó kerék átmérő között van 24mm.
Most az lesz a kérdés,hogy durrog-e valami ha az első-hátsó kerék átmérő között van 24mm.
Giuntini2018-02-03 09:32:33 // 104868
Csöri nincs messze tőled! Vidd el oda!
mex862018-02-03 09:04:38 // 104867
miért nem jó a gyári?
Peta742018-02-03 08:57:18 // 104866
Sziasztok!Kb 1 honapja kértem segítséget 2 hibakódal kapcsolatban a kaptam is!Az első hibakód: P0817 indítómotor hatástalanítás áramkör a második P0813 hátramenet kimenetjel!Elvittem szerelőhöz át nézték nem találtak semmit! Ezek után elvittem egy automata váltokal foglalkozó szakemberhez aki megállapította hogy a váltónak semmi baja nincs!Ezt gondoltam mivel az autó szépen vált!A hibajelenség nem állandó ezért elég kellemetlen legtöbbször csak akkor csinálja ha R -be teszem utána ha leállítom és újra indítom beteszem D-be már nem vagy ritkán!Esetleg aki tud segíteni hogy hova vigyem azt szivesen fogadnám!Amúgy az autó 2007-es 200le!
ProdyG2018-02-03 08:34:08 // 104865
Köszi mindenkinek a válaszokat.
Igazából a termosztát vadiúj és a szerviz is azt mondta, hogy valószínűleg valami levegő van a rendszerben, ezért nyüstöljem még egy ideig, hogy kiderüljön mizu.
A hűtő környékén nem tudom néztek-e, csináltak-e valamit, de majd rákérdezek.
A hidegindítási gond abszolút megszűnt.
droberto: 12,4V, megjegyzem, köszi :)
Igazából a termosztát vadiúj és a szerviz is azt mondta, hogy valószínűleg valami levegő van a rendszerben, ezért nyüstöljem még egy ideig, hogy kiderüljön mizu.
A hűtő környékén nem tudom néztek-e, csináltak-e valamit, de majd rákérdezek.
A hidegindítási gond abszolút megszűnt.
droberto: 12,4V, megjegyzem, köszi :)
Zolibácsi2018-02-03 07:18:49 // 104864
Amit én hallottam turbó halál az mind szét hajtás, vagy nem megfelelő karbantartás volt.
Zolibácsi2018-02-03 07:16:10 // 104863
Kicsi a csomagtartója.... :)
'''''2018-02-03 06:40:51 // 104862
Sikerült elbasznom a Giu gumivásárlást.Persze,hogy beleér elöl pedig csak oldalanként 12mm-el lett nagyobb az ármérő.Most az a kérdés,ha eredeti méretet veszek csak előre akkor durrog valami miatta?Hátul akkor bő 2.5cm-el lenne nagyobb az átmérő.
Szerintetek?
Gyári 245/35-19 Gyári hátul 285/30-19
Ami nagy 245/40-19 Most 275/35-19 (ez elfért)
Szerintetek?
Gyári 245/35-19 Gyári hátul 285/30-19
Ami nagy 245/40-19 Most 275/35-19 (ez elfért)
droberto2018-02-02 22:58:22 // 104861
A lényeg, hogy ne menjen 12,4 V alá a fesz., különben elkezd szulfátosodni. Magyarul folyamatosan legyen rajta egy processzoros töltő, vagy 1-2 hetente töltsd fel.
Liquid2018-02-02 22:20:12 // 104860
én nem utáltam sose, a tiéden is komolyan elgondolkodtam :)
Online tag
3
Vendég3
509
Fórum
Friss topicok
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Giulia
- Spider
- Off-os verdák, tapaszta...
- MiTo
- Motorsport
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...