Fórum >> Típusok >> 159

Macccy2018-03-11 21:51:37 // 106709
Ha mondod, én elhiszem, de a PTC akkor is egy királyság, én amiatt nem veszem észre, hogy bármivel is lassabban jönne a meleg. Érdekes, hogy azt mondja nagyon lassan éri el az üzemit ..
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:48:38 // 106708
A kormot meg megfogja a dpf, már ha van :-)
Piritu - 1.000.0002018-03-11 21:47:39 // 106707
"Most gondolkodom mint Micimackó, de én azt gondolom ettől nem melegszik lassabban semmivel se" - rosszul gondolod. Ki lett mérve. Csak nem találom a MES-sel felvett görbét. Nem a csúcshőfok számít, hanem az hogy meleg levegőt szív vissza.
Macccy2018-03-11 21:44:22 // 106706
6 Literes a 159-é
Macccy2018-03-11 21:41:25 // 106705
Kicsit hozzászólnék, bár én sem támogatom a környezetszennyezést, sőt: én levakoltattam és kiírattam Ákossal és valószínűleg ezt tenném újra. Attól, hogy magában az EGR-ben nem látsz rittyót, a szívósor, de már a pillangószelep ház és a keverő is biztosan áll az olajos fekete penészben. Ennyit a motor belvilágáról. Az EGR miatt a korom képződés is több valamivel, az sem kevésbé szennyező csak az allergiát is okoz az egyebek mellé. Azt mondom inkább a NOx és nem járatom helyben, sem teremgarázsban, ilyesmi. Azt is mondják mások, hogy az EGR szelepet ha ki is cseréled, megint meg fog ragadni egy-két év múlva, kezdődik elölről. De te döntesz.

A motor melegedése érdekes dolog, Piritu azt mondja lassabban melegszik. Most gondolkodom mint Micimackó, de én azt gondolom ettől nem melegszik lassabban semmivel se, sőt ugye az égési hőfokon ront az EGR bizonyos helyzetekben, részterhelésen (ami ugye ajánlott kezdetben, hideg motorral). Nálam az 1.9 16V baromi gyorsan melegszik üzemmelegre, EGR előtt és után is. Szerintem van PTC fűtésem, jó lenne tudni a tiedben is van e ilyen, ha igen és lassan melegszik, akkor meg kellene csinálni. Egy áldás. Most már ugyan 10 °C fok fölött vagyunk, de amikor fagyott, akkor is 2-3 perccel indítás után már langyos levegőt fújt, most pedig ahogy jöttem dolgozni 4-5 perc elteltével 60 fok fölé mozdult a mutató.
ProdyG2018-03-11 21:32:31 // 106704
A szélvédő mosó tartály hány literes? azt hittem 3-4 max, de 5 liter lötyit simán bele tudtam önteni.
Viszont: ma reggel kerékcserekor, amikor megemeltem a kocsi bal elejét (ahol a tartály van), szélvédő mosó folyadék kezdett kifolyni a földre. Ez mitől lehet? Van a tartályon valami lyuk, esetleg törött/repedt lehet?
Macccy2018-03-11 21:19:51 // 106702
Na ma megint figyeltem, padlóztam és semmi. Azt hiszem tegnap regenrálhatott az autó és azért volt a pattogás, még azis lehet, hogy nem kavicsok pattogtak, hanem a fém pattogott, ahogy kapta a hőt. De valami brutál hő lehetett, ha így van :) Este révén nem láttam füstölést magam mögött. .... csak gondoltam megosztom
b00772018-03-11 21:19:08 // 106701
Igen, közben én is rájöttem hogy rosszul olvastam a melegedési változást. Köszi a segítséget!
Macccy2018-03-11 21:17:20 // 106700
Valahogy kivarázsolhatnád onnét. Én lenni alkalmi fb látogató, de ez is egy n+1 Alfás csoport, ha megoldható nem szeretnék mindenhol tag lenni :)
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:59:35 // 106699
A hibalámpa vészüzemet jelent, nem jön az eredeti teljesítmény.

egr nélkül a mostani állapotnál lassabban fog bemelegedni. Más negatív hatása csak a megnövekedett nitrogénoxid mennyiség lesz a kipufogó gázban, ami ugye erősen mérgező.
gecsa2018-03-11 20:53:49 // 106698
Pedig jó kis videó. :)
b00772018-03-11 20:47:42 // 106697
Azon kívül, hogy hibát jelez a műszerfalon nem veszek észre semmi mást, nem fog tiltani az autó? Mert akkor próbaképpen levakolom, amennyiben pozitív a változás kiíratom az ecu-ból.

Ha a motor melegedéssel sincs probléma, van bármi negatív hatása a levakolásnak?
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:41:07 // 106696
Nagyon gyorsan fog hibát dobni.
Anno ki lett mérve itt a topikban, hogy egr-el hamarabb melegszik, mint nélküle.

Nekem a működtető mágnesbe jutott át a korom és annak a tengelye szorult meg. Amúgy nem volt nagyon kormos, de nem volt értelme tisztítani, mert ha egyszer átment a korom, akkor már nem tömített a tengely, átment volna máskor is. Érdemes lecsavarozni és megnézni, hogy szorulás mentesen mozog-e.
b00772018-03-11 20:34:27 // 106695
Igen, ilyesmit hallottam én is, próbára levakolható vagy egyből hibát dob? Lassabban fog melegedni a motor? Télen így is viszonylag lassan éri el az üzemmeleg hőmérsékletet.

Régebben nekem is volt hasonló gyanúm, leszedtem az egr szelepet, de minimális oldalfalra rakódott koromtól több nem volt benne, nagyon távol állt a neten található több mm-es vastagságú koromlerakódásúaktól. Igaz ettől szorulhat vagy leragadhat gondolom a szelep része...
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:30:39 // 106694
Ja, vakolás esetén ki is kell íratni a comp-ból.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:28:39 // 106693
Én cserélném, illetve cseréltem anno a 156-on. Vannak akik a lefalazásra esküsznek. Neked kell eldönteni. Első kanyarban egy pucolást meg lehet próbálni.
b00772018-03-11 20:21:37 // 106692
Köszi, javítható vagy cserés? A levakolás mennyire jó megoldás ezeknél a típusoknál?
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:20:56 // 106691
Amúgy a Giuliettáé a meleggel megjavult. Mióta 10 fok felett van, működik a rugós rendszer :-P
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:20:20 // 106690
nem lenni fészbuk user...
gecsa2018-03-11 20:16:17 // 106688
Pontosan ezen agyalok én is. Holnap kiderül, ledobom a kereket, és megnézem.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 20:08:21 // 106687
Leragad az egr szelep.
b00772018-03-11 20:07:21 // 106686
Sziasztok,

Mi okozhatja a következő hibát? Néha közvetlenül indítás (de nagyon ritkán több km megtétele) után is olyan mintha lefolytaná a teljesítményt, hiába nyomom a gázt, alig akar reagálni rá induláskor (a fordulatszámmérő is alig akar kimozdulni) volt már h parton való elinduláshoz rendesen túráztatni kellett a motor, hogy el tudjak indulni, ellenkező esetben lefulladt az autó. Igazából elég régóta csinálja, mióta megvettem, de olyan ritkán jött elő, és 5-10 perc után elmúlt, hogy nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, de mostanában egyre gyakrabban tapasztalom ezt a hibát, lehet a hideg miatt.

Emellett egymástól függetlenül néha menet közben is olyan mintha kb. 1500-1700as fordulat alatt eléggé nehézkesen húzna az autó, fölötte már normálisan húz. (ez a jelenség valamivel gyakoribb, de teljesen függetlenül az másiktól, nem is "folytja le" annyira mint az előző esetben, de azért észrevehető).

Hibát egyik jelenség sem tárol, az autóm 1.9 jtd 16v.
Piritu - 1.000.0002018-03-11 19:21:51 // 106685
A kipuff feletti hővédőhöz nem ér hozzá a cső? Esetleg a melegtől kicsit nagyobbat tud mozdulni, mert az egyik gumibak kilágyul.
gecsa2018-03-11 19:11:44 // 106684
Kerékcsapágyban is gondolkodom még. Holnap darabolok.
gecsa2018-03-11 19:10:47 // 106683
Ez már eszembe jutott, de nincs válla, és nincs összefüggésben a hang a fékezéssel.
gecsa2018-03-11 19:08:28 // 106682
Erre már én is gondoltam, de egyik sincs. :D cserébe vannak benne cuccok, de nem halk jelenség, és egyértelműen a két kerék közül jön. Fékezés közben is jelen van. Olyan, mintha valami lemez elérne valamit, ami súrlódik, és néha mondjuk akad egyet,s akkor kattan/koppan egyet, viszont nem fémes koppanással. Féltengelyeket kizárnám, mert egyszerre nem gondolnám a kettőt megkotlani. A difit még nem zártam ki teljesen. Kipufogó környéken gyanakodok.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-11 19:04:10 // 106681
pl ha féktárcsának van válla és hozzá ér a fékbetét...
frusciante2018-03-11 18:59:20 // 106680
Féktárcsa "sárvédöje" nem ér a tárcsához véletlen? Bár az nem "nyüszög" de kopoghat...
Piritu - 1.000.0002018-03-11 18:54:47 // 106679
Szerszámok, emelő, pótkerék rögzítve? Az emelő "tekerője" is tud érdekes hangokat adni.
gecsa2018-03-11 18:36:01 // 106678
Mi az, ami nyüszög/kopog hátul, de csak kis sebességnél max 30kmh-ig egyenesen és kanyarodva is, nem az úthibák okozzák, és csak üzemmeleg állapotban, 1-2 óra állás után nem csinálja, illetve 30 felett sincs semmi. No?
andrás582018-03-11 17:55:27 // 106677
Mennyivel olcsóbb?
andrás582018-03-11 16:00:27 // 106675
Bocs rosszul írtam a számát. 50518240.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-11 15:07:23 // 106674
Ami nekem van annak ez a száma 50514602
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-11 15:02:28 // 106673
Ahh, akkor ott kezdődött az ítélet napja :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-11 15:01:39 // 106672
Nekem van egy meg nézem a számát :)
andrás582018-03-11 15:00:59 // 106671
Sziasztok!
Keresek 159-hez 50618240 gyári számú blue and me bontott modult.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-11 11:24:19 // 106669
A 156 ba biztosan nincs még ilyen szar lapátka, 166 ban van? Azt hittem csak a 159 nél kezdték el.
Giuntini2018-03-11 10:46:29 // 106668
Ja elnéztem:)
Csabi2018-03-11 10:41:02 // 106667
Azt nem neked szántam :) Egyébként ismét javaslom HF-es autóval ne menj 100km-t. Főleg nem lecsavart kupakkal, mert akkor elöbb felforr a vized.
Giuntini2018-03-11 10:16:17 // 106666
Az már nem alternatíva, mert ez már javított hf. Repedt volt, Szakálék javították és 50 ezret ment Csöri azt mondta, hogy ez sajna borítékolható. Én már nem akarok 50 ezrenként nagyjavítást. Most már nem érdekel a szívósor, nem érdekel a gyári állapot, az autó jó legyen. Csöri ahogy beszélt, nagy bizalmat adott. Úgy megyek le majd hozzá, hogy kiveszem a kiegyenlítő kupakból a tömítést így nem alakul ki az ordenáré nyomás, és lecsurgok 1500-as fordulaton.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-11 08:55:44 // 106665
2,4-nél szerintem felesleges, nyitott állásban kell rögzíteni egy gyorskötözővel a lapátokat és leszedni a mozgató konzolt
Giuntini2018-03-11 08:27:22 // 106664
Köszönöm, kérdésem, hogy a 166 hf-nél le kell dugoźni a szívósort?
gecsa2018-03-11 07:53:02 // 106663
Szánsájn, fákking szánsájn! :D

esvé2018-03-11 06:44:34 // 106662
Giuntini, én is bíztatni tudlak, hogy ez jó megoldás lesz. Nekem 156-os hengerfejet tettek fel (2.4 20v), már 10ezret mentem vele így és semmi gond nincs vele. A dpf jól működik. Ezenkívül a swirl-lapátok ledugózásával sincs gond, mert a 156-n nem volt olyan.
Úgy tudom, hogy a síkolást nem tudod megúszni, de bízz Csöriben!
Kitartást kívánok, most már nemsokára jó lesz az autó! :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-10 22:42:25 // 106661
így van ne add el. Ha Csőri azt mondja a 166 hnegerfejjel tuti lesz akkor az lesz :) Biztosan nem egyet csinált már. Én is ezt fogom tenni be szerzek egy 2.4 20v 175 pacis hengerfejet :)
Dömpi (il dottore)2018-03-10 22:20:18 // 106660
Bárhogyan is döntesz, nagyon szurkolok neked.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak