Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2018-03-10 22:13:47 // 106659
Reméljük akkor siker lesz a vége!
A DPF-nek mindegy a HF szerintem.
gecsa2018-03-10 22:10:29 // 106658
Vagy egy univerzális új.
Csabi2018-03-10 22:05:49 // 106657
Alternatíva tud lenni a javítás, ha nem találsz a bontóból, az új meg nem játszik.
Volt itt már aki megcsináltatta (Bonyhádon) nyomáspróbával 20-25e körüli összegért.
Macccy2018-03-10 22:05:31 // 106656
Olyat hallottatok már, hogy padlózva gyorsításnál valamik kopognak, pattognak a hátsó dob körül, legalábbis onnét hallom?? Akár 3-as, 4-es, 5-ösben, lepadló, amikor felépül a nagy nyomás, gondolom a kipuff gáz akkor suhan legjobban kifelé, elkezdett olyan hang lenni, mint amikor az útról az aprókavics bepotyog a kerékdobba, csak ez inkább mintha hátul a hátsó dobból jönne. :O Repked a korom, vagy mi ?
gecsa2018-03-10 22:05:25 // 106655
Bontósokat kérdezted már?
Giuntini2018-03-10 21:53:20 // 106654
Egy valamiben biztos vagyok, nem lehet és nem szabad eladni ezt az autót. Minden fantasztikusan jó rajta, ezzel egyszerűen nem tudtak mit kezdeni. Amit cseréltem rajta a hűtő kivételével mind gyári, és valahogy visszatértem oda, ahol minden baj elkezdődött. A hengerfej. Úgy érzem, kell még tennem egy próbát. Csöri egyébként normálisan és érthetően megmondta, ez egyértelműen hf probléma, és erről nem tehetek, mert ez borítékolható egy hegesztett hengerfejnél. Ő be is vállalja a kicserélését, és javasolta a 166 hf-et, és azzal nem lesz problémám. Úgy döntöttem, rá fogom bízni az autómat.
Kérdés! A 166 hf nem befolyásolja a Dpf működését? Bár szerintem ezt Csöri mondta volna. Ő azt mondta, hogy a lengyeleknél rengeteg 159 2,4-re tettek 166 hf-et, mert gyakorlatilag ugyanaz.
A vezérlést kötelező cserélni, annak ellenére, hogy 50 ezer van benne? A vízpumpa meg gyakorlatilag új.
Kisvuk2018-03-10 21:50:48 // 106653
Sziasztok, tud valaki 159 2.4 JtdM automatához motorolaj hűtő ,ami a hűtők elött van az a fajta. Sajna az enyim szivárog ,elég intenzíven. Köszi Pisti
gecsa2018-03-10 21:47:23 // 106652
Ott a pont!
Csabi2018-03-10 21:34:53 // 106651
Ha a helyeben lennék Emil, és lenne rá lehetőségem , hogy autót cseréljek- ezt a hatalmas feszkót hátrahagyva- mindenképp megfontolnám a cserét. A mostani HF csere gondolom alsó hangon is 2-300ezer közé tehető tokkal-vonóval...És a végeredmény nem garantált egyik oldalról sem. Önmagában még a hiba sem behatárolt.
Én 1,3-ért adtam oda a 2,4em a kinyomócsapágy hibával. Ha magamnak megcsináltatom, kuplungszettel, kettőstömegű cserével együtt akkor az +400lett volna...Ezért döntöttem a csere mellett. Az más kérdés, hogy a kereskedő rá egy hétre 1,6ért eladta a hibával együtt...
Vannak dolgok amiken nem szabad agyalni...
Remélem minél elöbb megtalálod a nyugalom szigetét!
yani🍀2018-03-10 21:21:11 // 106650
Vidd le Csőrihez! A legfontosabb az, hogy ne akard megmondani mi a baja! Majd ő megmondja, hiszen ő a szakértő.
Giuntini2018-03-10 21:01:23 // 106649
Most akkor mit csináljak? Az az igazság hogy szórakozott velem mindenki, mert nem voltak hajlandóak átmézni. Az lett volna a jó, ha már hónapokkal ezelőtt leviszem Csörihez. Most mit csináljak? Vigyem el bontóba, amikor minden jó rajta, csak ez a rohadt hf hiba van? Ha most valaki megvenné így 8 kilóért jót röhögne, mert lecseréli a hf-et és van egy csodálatos autója. Az érdekelne inkább, hogy ez a bontott hf meddig lesz jó. Mert a felújított 50 ezret sem bírt. Mikor nyár végén elkezdődtek az első jelek, mindenki azt mo dta, ne nézegessem.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-10 20:54:21 // 106648
jah kb 1 milláért vinnék el így annyiért meg nem kótyavetyélném el...
yani🍀2018-03-10 20:48:38 // 106647
Sajnos azért ez nem ennyire fekete vagy fehér. :-(
Sokat ráköltött, hibásan nagyon nyomott áron lehet csak eladni. Aki ide téved és rendszeresen olvassa a topikot, az tud Emil kálváriájáról. Ha hírdetné, nem tolonganának érte nagyon.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-10 20:43:51 // 106646
az új HF 9 kiló, a gyári felújított 7 kiló ... irreális
Dömpi (il dottore)2018-03-10 20:29:29 // 106645
Emil,
tudom, hogy nem olcsó, de én a helyedben
- lehoznám trélerrel az én szerelőmhöz a kocsit
- vennék új HF-et (nem kísérleteznék tovább sem bontottal, sem 166-oséval, sem javítással)
- legfőképp pedig nem lennék türelmetlen!!! Ha le kell támasztani 2-3 hétre, akkor ke kell! A lényeg, hogy jó legyen végre!

Vagy add el a picsába így ahogy van, adnak érte annyit amennyit, és vennék egy 2.0-át (vagy kihoznék hitelre egy Giulia-t...amennyit most épp rá készülsz locsolni megint, plusz az ára bontószölevényként, kiadja a kezdőbefizetést)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-10 19:08:11 // 106644
az új dugók+ fúrás nem kevés pl... mondjuk rohadtul nem értem arra minek volt szükség, max elég lett volna egy új gyűrűsor...
Giuntini2018-03-10 18:49:24 // 106643
Nem vagyok igazán türelmes, de ha örjöngenék, azzal mit érnék. Én magam is hibás vagyok. Annyiból hibás vagyok, hogy nem fogadtam el amikor már mindenki mondta hogy hf-es lesz. Meg lett javítva, vigyáztam rá, akkor mitől? Volt egy cartárs, aki azt hangoztatta hogy az övé is ugyanezt csinálta. Igaza volt, de azt modta, hogy 50 ezer alatt is tönkre lehet tenni a hf-et. Csak én baro.ian figyeltem rá. Először Prody G eseténél hallottam róla hogy ezt a hf-et em lehet javítani.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 18:37:11 // 106642
Emil, Te nagyon türelmes ember vagy. Én nem biztos hogy ilyen higgadtan tudnám ezt kezelni.. :-) Az ismerős Ford szerelőt, ahova a 159-et hordom, legközelebb megkérdezem, kíváncsi vagyok, hogy egy nem Alfás szerelő hogy oldotta meg ugyanezt a problémát sikeresen. Jár hozzá egy 2.4-es 159, ami hengerfejes lett, megjavította és jó... Pedig a tulaja állítólag sokat megy és gyorsan.
Giuntini2018-03-10 18:20:06 // 106641
Szerintem nagyon jól megcsinálta. Itt az a gond, hogy a hf újra megrepedt. Én mindkettőt nagyon tisztelem, Szatyit és Csörit. Nekem az a lényeg, hogy elvállalják az ajtómat. Amikor kész lett a motor, vagyis hf-es lett és a motornak is annyi lett, Szatyi vállalta el egyedül. De most már em tudok heteket várni! Kell az autóm!
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 18:05:08 // 106640
Szerintem leérsz vele, ezen ne aggódj. Most regenerált, tehát azt nem fog, a fordulatot tartsd 2000 környékén, ne forgasd. Nem tudom hány km, de mondjuk 50-enként megállsz (le se állítanám) , benézel a kiegyenlítőre, hogy nem nyomja e orrán száján a vizet. Ne tekerd le a kupakot, mert valószínűleg nagyobb nyomás lesz a rendszerben mint a normális! Ha mégis muszáj utántölteni, akkor óvatosan. Vízhőfokot figyeld.
Az, hogy Gábor nem tehet róla pedig egy dolog. A szakértelmét is megfizetted, ami ezek szerint hiányos volt. Nem szakszerűen javította meg az autódat, ez lassan tény. Kérdem én, mi került ezen 1 millába?
Giuntini2018-03-10 17:54:59 // 106639
Ez így van. Szatyiék munkája perfekt volt, a hengerfej javítás, a gépmunka nem bírza. De Szakállék mondták hogy javítható. Én nem tudtam, hogy nem lesz tartós.
Zolibácsi2018-03-10 17:42:11 // 106638
Szerintem ha nem nyomod nagyon 2000 felé akkor le érsz csőrihez.
Zolibácsi2018-03-10 17:39:48 // 106637
Ha elment vele 50.000 km, akkor az nem azt jelenti hogy szarul csinálták meg, hanem kár volt vissza tenni ugyan azt vagy felújított hengerfejet. Itt volt a hiba. Mondjuk drágának drága volt.
Giuntini2018-03-10 17:36:06 // 106636
Nem tehet Gábor róla, ő is próbált azom végigmenni, ami nyilvánvaló. Még nem tudom, hogy hová tudom vinni. Csöri ajánlotta a 166 hengerfejet. A kérdés az, hogy Szatyi egyáltalán vállalná-e felrakni egy más típus hengerfejét, még ha feltehető rá. A másik, ha Csöri elvállalja, leérek-e vele. A lényeg, most már nem érek rá hetek vagy hónapok várakozására. Akarom használni normálisan az autómat. Most ez a lényeg.
Smith2018-03-10 17:18:42 // 106635
Csörinél jó kezekben lesz, nem kérdés. De Szatmáriék részéről ennyi? Otthagytál anno 1+ milliót, aztán most megint, csövek, hűtő, stb. Mondták, hogy bocs? :(
Giuntini2018-03-10 16:38:10 // 106634
Azért még várjunk! Most tényleg azt szeretném, hogy ne keljen már a gatyámat rákölteni, és minél tartósabb legyen. Mellette nem akarom már azt, hogy otthagyom hetekre az autót...
Zolibácsi2018-03-10 14:35:02 // 106633
Hát hajrá, akkor. Most már akkor sínen van a dolog
Giuntini2018-03-10 14:31:55 // 106632
Nem tudom hogy oldom meg, mert félek a lejutástól. Még beszélnem kell vele, ha kezemben lesz a hf.
'''''2018-03-10 14:09:49 // 106631
Mikor mész Csörihez? Kitartás!
Giuntini2018-03-10 13:36:41 // 106630
Még annyit hozzáteszek, hogy Csöri azt mondta, hogy mindegyik javított, felújított 59 hf-el ez történik. Ha én ezt tudtam volna akkor... Nem itt tartanék, mert akkor belevadásztam volna egy bontottat. A gépműhely azt mondta hogy javítható, Csöri viszont azt mondta, hogy az 59 hf-et sohasem tudják normálisan megcsinálni.
Giuntini2018-03-10 13:33:47 // 106629
Köszönöm, most már rám fér. Mondjuk a hűtőt nem szabad bánnom, mert tényleg szar állapotban volt, a csövek meg a nyomástól már nagyon gagyik voltak. De szeretném már minél rövidebb idő alatt végére járni...
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 13:13:02 // 106628
Simán :-) Ezt is próbálták többen, kompatibilisnek tekinthető. És ahogy olvastam, ezek 3-400e után adják fel, nem 200. Emilnek végre talán mázlija van, hogy talált egy ilyen hf-t.
Giuntini2018-03-10 13:09:22 // 106627
Nem, de már nem szórakozom. Csöri egértelműen megmondta, hogy ez hf. Ugyanazt csináltam végig mint mindenki. A 159-nél ezek a tipikus hf hibajelenségek. Vele szeretném megcsináltatni, mert ő ajánlotta, hogy leginkább a 166 hf felé mozduljak, csak nem tudom, hogy lejutok most már ezzel hozzá.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 13:06:20 // 106626
Szorítok, hogy végre szerencséd legyen!
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-10 13:04:11 // 106625
Az egr csak részterhelésen dolgozik. Nagyobb lesz a csúcsnyomás, de pl. a gyorsításkor fellépő nyomásoknál kisebb lesz. Én úgy gondolom, hogy nem okoz jelentős plusz terhelést az egr off. A 2.4-nél a programja miatt még jót is tesz, mert rövidül az égés, kompenzál valamit a késői befecskendezésen.
Egyébként lehet hogy egy víz befecskendezés vagy akár egy komolyabb intercooler is jót tenne hf fáradás szempontból.
Zolibácsi2018-03-10 12:51:25 // 106623
nekem is ezt csinálja, valószínűleg akkumulátor probléma.
kékalfa 1562018-03-10 12:39:33 // 106622
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.Meg tudja valaki mondani nekem,hogy a központizár miért nem müködik 0 fok alatt távirányitóval? A furcsa,hogy kinyitom kulccsal,és onnantól kezdve müködik rendesen.Valakinek ötlet?
Köszönöm,üdv.
Zolibácsi2018-03-10 12:37:12 // 106621
végülis akkor leszedték már a hengerfejedet? és az a baj?
Giuntini2018-03-10 11:37:45 // 106620
Csöri pont ezt mondta, hogy van egy különbség, amin csiszolni kell.
RomeoOne2018-03-10 11:29:27 // 106619
Mondjuk, ha Csöri azt mondta, akkor elhiszem, csak amikor már ilyen nyilvánvaló különbségek vannak, amik Shadin képein látszanak, akkor elsőre azt gondolnám, hogy nem nyerő.
Shadin2018-03-10 11:28:46 // 106618
Elég elterjedt workaround-nak néz ki, angoloknál, lengyeleknél is van ennek nyoma.
Giuntini2018-03-10 11:25:40 // 106617
Ez nem ráügyeskedés! Csöri azért ebben elég nagy szakértő. Ő mondta, hogy ezen a vonalon induljak el, mert nagyon sokan már feltették,és sokkal hosszabb élettartamú. Anyagában tartósabb, és ugyanaz. Csöri mondta, hogy ezzel már nem lesz probléma. Erhard is ugyanezt mondta. Sőt a Depósok is, csak egyszerűen nincs ilyen hengerfej. Lehet, hogy nekem szerencsém lesz.
RomeoOne2018-03-10 11:12:05 // 106616
Ezzel megint beértünk a szürke zónába sztem. egy más motorkódú motor hengerfejét ráügyeskedni... Nem tudom, nem az a kategória, amire szerintem bárki élethossz garanciát vállalna.
Shadin2018-03-10 10:45:03 // 106615
Az elmondottak alapján simán feltenném gépmunka nélkül, de erre a szerelő mondja ki a amen-t. Addig is egy kis mi a különbség a képek között játék. Sajna az AA képfeltöltési korlátai sportszerűtlen nehezítés :-)


(Google)
Giuntini2018-03-10 10:26:56 // 106614
Szereztem egy hengerfejet! 166 2,4 20V, amit Csöri is ajánlott, bár nagyon nehéz. Tökéletes állapotban, 190 ezret futott autóból van, nem javított, nem felújított. Shadin is megnézte a képeket, és szerinte egy az egyben mindenféle síkolás nélkül fel lehet rá rakni. Jövő héten meg lesz, és most már azt szeretném, hogy minél előbb rákerüljön.
Piritu - 1.000.0002018-03-10 07:06:05 // 106613
Egy biztos, hogy annyit "hűt", hogy a nitrogénoxidok ne keletkezzenek. A csúcs hőmérséklet és nyomás tuti kisebb lesz miatta. Anyagfáradás szempontjából meg a dinamikus igénybevétel is számít.
Macccy2018-03-09 22:46:35 // 106612
Szerintem az EGR az annyit azért nem hűt a rontással. Nem egy DPF és gázolaj égetési ligában játszik hőfokra
Piritu - 1.000.0002018-03-09 21:49:39 // 106611
"gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok." - ez nem jelenti automatikusan a magasabb csúcsnyomást is, ami meg magasabb dinamikus terhelést? Kvázi nagyobb kalapáccsal üti a hengerfejet.
gecsa2018-03-09 21:48:43 // 106610
Keresgélek itt már egy ideje, de ilyen szett tényleg nincs q4hez?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak