Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2018-05-31 15:36:59 // 109109
Köszike!
Macccy2018-05-31 15:32:10 // 109108
Ezen ne múljon cimbora, vihetek söritalt is és akkor elfilozofálunk a kerti székedben nézzük a kibontott hengerfejet a viacolor kövön :)

OFF: csak most este fél8akra érek haza mert átköltöztünk az infóból a gettó szélére, plusz amúgy is 10-6 dolgozom péntekig. De VTT -re lemegyünk spannal szombaton, öntünk ott mindent, lelket is :D És ha még lesz rá igény, akkor megyek segítek szerelni!
Smith2018-05-31 15:18:25 // 109107
Szombaton viszem a kulcsokat VTT-re, annak aki kért :)

Jött még egy adag, ez már elég kell legyen mindenkinek, szóljon aki kér. Nálam lesz mind.
Shadin2018-05-31 14:32:03 // 109106
Majd gurulj felém valamikor lelket önteni belém!!!!!!!!
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-31 14:19:29 // 109105
Klíma? Szegény tádét szidtam ma, iszonyú melegem volt benne, jól jött volna ha klímás.
Zolibácsi2018-05-31 13:16:24 // 109104
1,2 elx 86 le elektromos minden
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-31 13:12:43 // 109103
Királyság :-) Ez sem szürkül bele a forgalomba az tuti :-)
psychoati2018-05-31 12:53:19 // 109102
Penge vas ;-)
Macccy2018-05-31 12:39:12 // 109101
Neked miért kellett deknit leszedni? Há a tied az 1.9 nem? Belém teszitek a parát itt a sok barkács történettel :D
Shadin2018-05-31 12:35:13 // 109100
Ez szupcsi!
Kazes☻2018-05-31 12:35:01 // 109099
Jó kis verda...! :)
Zolibácsi2018-05-31 12:19:12 // 109098
imádom szivatni magam.... Itt a városi cirkáló a 2.4 jtd helyett. Sokat kell vele foglalkoznom, de mindene működik.
Shadin2018-05-31 12:18:32 // 109097
Már most utálom...
droberto2018-05-31 12:03:26 // 109096
;)
Jó lesz majd.
Így leszel 100% nyugodt.
Shadin2018-05-31 11:46:53 // 109095
Megvettem a tömítőpasztát...
droberto2018-05-31 09:28:56 // 109094
Simán.
Hátsó motortartó leszedés, féltengely megvezető csapágy leszedés, elöl pedig nívópálca cső kiszedés.
Kb 16 csavar kiszed és a ragasztó széfeszítése. A fedél leugrik.
Ennyi.
Sima ragasztott karimakötés. Túlmisztifikálod.
A ragasztó puckerálás már már tészta.
Az a szopás. Erre viszont meg Loctite 7200. :) 20 pecig áztatva a tömítést. Ez jól felpuhítja.
Ár.
A Rolling-ba meg tudod venni.
Shadin2018-05-31 09:21:40 // 109093
Amikor már tudtad, akkor simán lejött?
droberto2018-05-31 08:56:55 // 109092
Igen, még asszem te mondtad, hogy így tudom leszedni.
Már majdnem feladtam. :)
Shadin2018-05-31 08:49:51 // 109091
A karter visszaragasztása miatt jobban aggódok mint a dugattyúk kihúzása miatt, Feriék is el tudták baxni vagy 4x a ragasztást...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-05-31 08:38:51 // 109090
vagy ha lenne, látható lenne de ha leveszed a kratert akkor minden látszik és szét sem kell fűzni...
Shadin2018-05-31 07:44:01 // 109089
Az a baj, hogy a vele való szopás ill. az aggódás mértéke esetleges hiba miatt, jelenleg 90:10 arányban vannak. Egy hete agyalok rajta és mindig arra jutok, hogy ott egyszerűen nem lehet semmi baj.
Shadin2018-05-31 06:48:34 // 109088
Neked is a sebváltóharang mögött van a két utolsó csavar amihez a lendkereket kell forgatni hogy be tudd tenni a csavart?
Csabi2018-05-30 22:30:04 // 109087
Nem tudnál nyugodtan aludni, ha nem szednéd szét, amúgy is a karter nagy ékszerdoboz :)
droberto2018-05-30 22:24:56 // 109086
Szétszedés +1.
Novoth Tibi is mindig szétszedi.
Legalább ki bírod puckerálni rendesen és karterben bármi lehet. :)
Nem egy nagy kunszt szerintem a ragasztás.

Vagy nálad bonyeszebb?
psychoati2018-05-30 21:10:33 // 109085
Én onnan közelíteném meg a dolgot, hogy melyik megoldás fog megnyugatni.
Haddel2018-05-30 20:27:28 // 109084
Hát én tuti ordítanék már,de te türelmesebbnek tünsz.Szedd szét szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-05-30 20:22:50 // 109083
én nem fűzném szét, semmi értelme...
yani🍀2018-05-30 20:18:46 // 109082
Péntek este kivesézzük :-)
Shadin2018-05-30 20:14:21 // 109081
Csak van az a munka ami már büdös a díszkövemen :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2018-05-30 20:07:02 // 109080
mivel tudjuk, hogy maximalista vagy ezért teljesen felesleges volt ezt a kérdést feltenned mivel már tudod a választ :)))
Shadin2018-05-30 19:53:05 // 109079
Közvélemény kutatást szeretnék tartani, h kinek mi a véleménye. Adott ugye a ripityomra bontott motorom, aminél már csak a dugattyúk kihúzása hiányzik a totális inspekcióhoz ill. az esetleges javításhoz.

Ha kihúznám akkor azt azért tenném, hogy ellenőrizzem az egyes dugattyú oldalfalát, ahol az idegen anyag megnyomva azt beágyazódott és esetleg sérülést okozhatott. A hengerfalat kicsit megdörzsölte, de annyira sem mint a hónolás. Talán gyűrű és hengerfal közé is ékelődhetett anyag, ami további galibákat okozhat, de ennek jelét nem látni, hézagmérővel szépen körbe lehet járni a felső gyűrűig a hézagot a dugattyú és a hengerfal között.

Tehát látszólag semmi sem indokolja, de már csak egy lépés leszedni a kartert és kitolni a dugattyúkat.

Szedjem vagy ne? A karter ragasztandó és elég szopika visszarakni a váltó felőli oldalon pláne, hogy a művelet az udvaromon zajlik felbakolva.

Album és 5letelés
Erhard 242 (Pure Energy)2018-05-30 19:52:11 // 109078
csak betétszűrős van és a csöcsös kell...
szelod92018-05-30 17:51:46 // 109077
Sziasztok. Első olajcsere előtt állok az autóval. Az lenne a kérdésem, hogy tényleg két féle szűrővel szerelték őket? Papír és fém házas? Ki lehet deríteni, a szűrő leszedèse nélkül, hogy milyen kell nekem? :D
Roll19832018-05-29 22:32:22 // 109076
Azért a hadüzenet és a kormánynyak csapágy probléma az messze van egymástól. Ez még a Hondákon is cserés szokott lenni, tudom, mert a harmadikat nyúzom. :) Lényeg, hogy kúpgörgőset tegyél bele, az sokáig bírja.
Laczkog2018-05-29 22:24:48 // 109075
Srácok, köszi a támogatást, meg az ötleteket, kicsit nézelődök még, hosszú távra tervezek a Vassal, szóval nem akarok tessék lássék megoldást. A házi szerelés nem áll tőlem messze, de sajna panel előtt elég vadregényes a futómű szerelés. Amúgy lengőkarcsere után azt hiszem illik egy futómű hangolás, vagy tévedek?
Shadin, az ebay ötletén azért elmosolyodtam, viszont találtam valamit... túl olcsó hogy jó legyen de kitudja...

http://www.lengokarbolt.hu/lengokarbolt/eshop/1-1-Alfa-Romeo/10-2-Alfa-Romeo-159-2005-2013/5/31-Alfa-Romeo-159-bal-elso-also-lengokar
Amúgy az elmúlt egy évben olvasgattam itt a fórumot, mérlegelve, hogy mire kell figyeljek, amikor alfát veszek, hol vannak a csontvázak... Shadin, annak a szopórollernek amin te bicikliztél nemrégiben a HSZ-ek alapján, a közelébe se vagyok:)

Hab a tortán, hogy hazafelé a melódól Ducati is kormánycsapágyas lett, pedig éppen most dicsértem halálra, lassan átnézek a Monster fórumra:) Azt hiszem Olaszország hadat üzent... vagy mi:)
gecsa2018-05-29 20:52:38 // 109074
Ja, én a helyzetjelzőre értettem. :)
Haddel2018-05-29 20:42:22 // 109073
Ja nekem a xenon bejött ,az hibátlan ,már vagy 3 éve.És műszakin sem problémáznak rajta. A ledek mentek mindig tönkre ,pedig vettem mindenfélét.
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-29 20:08:32 // 109072
A TRW-ről nem rég volt szó, hogy 10e km múlva nyekereg. Az autósboltban sem ajánlották. A Lemförder tűnik jó választásnak. Talán..
gecsa2018-05-29 19:56:54 // 109071
A xenon hatású halogén is jó. Hozza a színt, a tartósságot, és nem kötnek bele sehol. Ja, és olcsó is.
Haddel2018-05-29 19:52:28 // 109070
Én most direkt megnéztem ,Autodocnál az alsó lengőkar 170€ ,a felső 65€ Trw márkából. Én is azt vettem,felsőt,igaz akkor talán 75€ volt..
Ja a stab pálca 14 ercsi. Nem vészes árak sztem.
Haddel2018-05-29 19:41:40 // 109069
Én is ledesítettem ,miután a xenont beraktam ,de utána rá untam ,hogy állandóan tönkre mentek ,igy most újra mhol hagyományos izzó van.
Shadin2018-05-29 18:52:12 // 109068
Akkor már az ilyenek is szóba jöhetnek
Shadin2018-05-29 18:49:52 // 109067
Sajnos adódhatnak a tervezetten felül is költségek :-(
A lengőkarok ára fordítva van, az alsó a drága és a felső az "olcsó".
Lemförder és TRW javasolt, ez utóbbi a gyári. Amit ne az a Meyle...
Árakról Erhard cartárst is kérdezd meg.
A bölcsőt miért akarják rád HTK-zni, az nem jellemzően tud elromolni, max. rozsdás, de attól még működik.
Különben elég gáz, hogy azért mert a szakember nem tudja honnan kopog az autó eleje, kicseréltesse az egész futóművet bakker.
Én már azt mondom, hogy a futómű csere kb. gyerekjáték, egy fillért nem fizetnék érte szerelőnek és javaslom a felső lengőkarokkal és a stabpálcákkal kezdeni, ezek az olcsóbbak és ezeket tényleg könnyű cserélni.
Zolibácsi2018-05-29 18:48:12 // 109066
D. Z ének van valami lengyel utángyártott szett, rendben van az is. És fele annyi mint a trw.
Laczkog2018-05-29 18:07:42 // 109065
A kezdeti nehézségek sajnos nem értek véget, a vezérléscsere megvolt D.Z.-nél, viszont hallottam némi kopogást, na jó komoly kopogást a jobb elejéből. Amúgy mellékesen ezt se én se az autóátvizsgáló cég embere nem szúrtuk ki. A szervizt megkértem, hogy nézzen rá, és kissé elkeserítő a véleményük, alsó-felső lengőkarok, stabpálca, bölcső. Komoly árat is kaptam rá, amit ha hozzáadunk a vásárláskor ismert kettős tömegű problémához, és a vezérléscsere költségeihez, melyek tervezettek voltak... hát kihagyott a szívem egy ütést na.
A lengőkarok árfekvése, felsőé 75-35 ezer között, alsó 15-35 között változik. Melyik típus vált nektek be? Van-e bevált futóműves? Félreértés ne essék, nincs semmi bajom a D.Z. művekkel, övék az elsőség a munka elvégzésére, de perpillanat súlyos százezrekről beszélünk, és az már azért nem piskótadolog.
Szóval TWR, Aftermarket, istentudja... elsősorban ár/értékarány érdekel, kinek mi vált be, mi az amitől óvakodjak.
Esetleg titkos tipp egy szakira, aki jó minőségben javít, és nem cserél. Ezt én se gondoltam komolyan.
ProdyG2018-05-29 16:26:25 // 109064
Köszi mindenkinek a hozzászólásokat, végül a hagyományos izzó mellett döntöttem (pedig volt a Bárdi-ban LED-es is).
Főleg azért, mert nem xenon a tompítottam, és így szerintem hülyén nézne ki, olyan felemás lenne.
Ha már LED, akkor ki kéne cserélni mindent :) de azt majd talán egyszer máskor.
Liquid2018-05-29 13:38:55 // 109063
Szerintem a "sima" tompított mellé inkább sima helyzetjelző illik, mert attól nem üt lel. A xenon mellé azért tettem led-et, mert nagyon más volt a gyári helyzetjelző színe.
A led is csak leállítás után "dereng" 1 percig kb.
antonov2018-05-29 13:01:09 // 109062
Fura, de nekem pont ez a sárgás derengő helyzetjelző tetszik jobban, mint valami bazári utólagos fehéres-kékes cucc.

Smith2018-05-29 12:55:41 // 109061
A derengéshez nem kell felkapcsolni, az lesz sajnos. (ellenállással megszűnik, de ellenállás úgyis kell ha nem akarsz állandó hibajelzést)
Smith2018-05-29 12:54:41 // 109060
Ez az izzó a sok LED miatt hajlamos túlmelegedni és megsülni, aztán belepotyog a búrába, és ott zörög benne, nehéz kiszedni. Én sokfélét próbáltam, egy zsák ebay-es és ali-s, meg egyéb LED van otthon, de mindegyik rövid életűnek bizonyult. Pedig az utóbbi időben már csak rendes áramgenerátoros LED-eket próbáltam, de hiába. Most a legutóbbi vásárláskor ezt vettem: Philips T10 (W5W) X-tremeUltinon LED ami árban elég magas, de nagyon szépen világít, és egyik sem nyiffant ki azóta. Ellenállás kell rá, de most fejből nem ugrik be, melyikkel lett jó, hogy ne rikácsoljon az izzófigyelő.

Elől-hátul nálam már MINDEN LED, kivétel a hátsó ködfény. Persze nem bízok benne annyira, mint az izzókban, de jobban tetszik. Minden elinduláskor, minden reggel megnézem, hogy minden világít-e ahogy kell :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak