Fórum >> Típusok >> 159

Jani72122018-05-31 19:40:11 // 109115
neked melyik gömbfej van aluminiumban?
Lörke2018-05-31 19:38:31 // 109114
Lánggal melegítetted? Végül is alumínium, nem kell neki nagy hő a táguláshoz. Ütni nagyon nem mertem, de melegítés első körben fel sem merült, mert hogy károsodna az alu lengőkar vagy a porvédő gumi. De így belegondolva vszínű nem kell neki nagy hő.
gecsa2018-05-31 18:58:12 // 109113
Semmit. Eddig mind kijött. Ha nem, akkor melegítettem, aztán kijött.
Lörke2018-05-31 18:22:06 // 109112
Hello!
Akik otthon szerelnek, milyen bevált gömbfejkinyomót használtok?
'''''2018-05-31 17:39:03 // 109111
Akkor senkinek nem kell VTT-n a légbeömlő sor 2.4jtdm-hez?Senki nem lapátlanít? :-)
Shadin2018-05-31 15:39:02 // 109110
Oksa :-)

VTT-n tali!
Shadin2018-05-31 15:36:59 // 109109
Köszike!
Macccy2018-05-31 15:32:10 // 109108
Ezen ne múljon cimbora, vihetek söritalt is és akkor elfilozofálunk a kerti székedben nézzük a kibontott hengerfejet a viacolor kövön :)

OFF: csak most este fél8akra érek haza mert átköltöztünk az infóból a gettó szélére, plusz amúgy is 10-6 dolgozom péntekig. De VTT -re lemegyünk spannal szombaton, öntünk ott mindent, lelket is :D És ha még lesz rá igény, akkor megyek segítek szerelni!
Smith2018-05-31 15:18:25 // 109107
Szombaton viszem a kulcsokat VTT-re, annak aki kért :)

Jött még egy adag, ez már elég kell legyen mindenkinek, szóljon aki kér. Nálam lesz mind.
Shadin2018-05-31 14:32:03 // 109106
Majd gurulj felém valamikor lelket önteni belém!!!!!!!!
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-31 14:19:29 // 109105
Klíma? Szegény tádét szidtam ma, iszonyú melegem volt benne, jól jött volna ha klímás.
Zolibácsi2018-05-31 13:16:24 // 109104
1,2 elx 86 le elektromos minden
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-31 13:12:43 // 109103
Királyság :-) Ez sem szürkül bele a forgalomba az tuti :-)
psychoati2018-05-31 12:53:19 // 109102
Penge vas ;-)
Macccy2018-05-31 12:39:12 // 109101
Neked miért kellett deknit leszedni? Há a tied az 1.9 nem? Belém teszitek a parát itt a sok barkács történettel :D
Shadin2018-05-31 12:35:13 // 109100
Ez szupcsi!
Kazes☻2018-05-31 12:35:01 // 109099
Jó kis verda...! :)
Zolibácsi2018-05-31 12:19:12 // 109098
imádom szivatni magam.... Itt a városi cirkáló a 2.4 jtd helyett. Sokat kell vele foglalkoznom, de mindene működik.
Shadin2018-05-31 12:18:32 // 109097
Már most utálom...
droberto2018-05-31 12:03:26 // 109096
;)
Jó lesz majd.
Így leszel 100% nyugodt.
Shadin2018-05-31 11:46:53 // 109095
Megvettem a tömítőpasztát...
droberto2018-05-31 09:28:56 // 109094
Simán.
Hátsó motortartó leszedés, féltengely megvezető csapágy leszedés, elöl pedig nívópálca cső kiszedés.
Kb 16 csavar kiszed és a ragasztó széfeszítése. A fedél leugrik.
Ennyi.
Sima ragasztott karimakötés. Túlmisztifikálod.
A ragasztó puckerálás már már tészta.
Az a szopás. Erre viszont meg Loctite 7200. :) 20 pecig áztatva a tömítést. Ez jól felpuhítja.
Ár.
A Rolling-ba meg tudod venni.
Shadin2018-05-31 09:21:40 // 109093
Amikor már tudtad, akkor simán lejött?
droberto2018-05-31 08:56:55 // 109092
Igen, még asszem te mondtad, hogy így tudom leszedni.
Már majdnem feladtam. :)
Shadin2018-05-31 08:49:51 // 109091
A karter visszaragasztása miatt jobban aggódok mint a dugattyúk kihúzása miatt, Feriék is el tudták baxni vagy 4x a ragasztást...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-05-31 08:38:51 // 109090
vagy ha lenne, látható lenne de ha leveszed a kratert akkor minden látszik és szét sem kell fűzni...
Shadin2018-05-31 07:44:01 // 109089
Az a baj, hogy a vele való szopás ill. az aggódás mértéke esetleges hiba miatt, jelenleg 90:10 arányban vannak. Egy hete agyalok rajta és mindig arra jutok, hogy ott egyszerűen nem lehet semmi baj.
Shadin2018-05-31 06:48:34 // 109088
Neked is a sebváltóharang mögött van a két utolsó csavar amihez a lendkereket kell forgatni hogy be tudd tenni a csavart?
Csabi2018-05-30 22:30:04 // 109087
Nem tudnál nyugodtan aludni, ha nem szednéd szét, amúgy is a karter nagy ékszerdoboz :)
droberto2018-05-30 22:24:56 // 109086
Szétszedés +1.
Novoth Tibi is mindig szétszedi.
Legalább ki bírod puckerálni rendesen és karterben bármi lehet. :)
Nem egy nagy kunszt szerintem a ragasztás.

Vagy nálad bonyeszebb?
psychoati2018-05-30 21:10:33 // 109085
Én onnan közelíteném meg a dolgot, hogy melyik megoldás fog megnyugatni.
Haddel2018-05-30 20:27:28 // 109084
Hát én tuti ordítanék már,de te türelmesebbnek tünsz.Szedd szét szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-05-30 20:22:50 // 109083
én nem fűzném szét, semmi értelme...
yani🍀2018-05-30 20:18:46 // 109082
Péntek este kivesézzük :-)
Shadin2018-05-30 20:14:21 // 109081
Csak van az a munka ami már büdös a díszkövemen :-(
Erhard 242 (Pure Energy)2018-05-30 20:07:02 // 109080
mivel tudjuk, hogy maximalista vagy ezért teljesen felesleges volt ezt a kérdést feltenned mivel már tudod a választ :)))
Shadin2018-05-30 19:53:05 // 109079
Közvélemény kutatást szeretnék tartani, h kinek mi a véleménye. Adott ugye a ripityomra bontott motorom, aminél már csak a dugattyúk kihúzása hiányzik a totális inspekcióhoz ill. az esetleges javításhoz.

Ha kihúznám akkor azt azért tenném, hogy ellenőrizzem az egyes dugattyú oldalfalát, ahol az idegen anyag megnyomva azt beágyazódott és esetleg sérülést okozhatott. A hengerfalat kicsit megdörzsölte, de annyira sem mint a hónolás. Talán gyűrű és hengerfal közé is ékelődhetett anyag, ami további galibákat okozhat, de ennek jelét nem látni, hézagmérővel szépen körbe lehet járni a felső gyűrűig a hézagot a dugattyú és a hengerfal között.

Tehát látszólag semmi sem indokolja, de már csak egy lépés leszedni a kartert és kitolni a dugattyúkat.

Szedjem vagy ne? A karter ragasztandó és elég szopika visszarakni a váltó felőli oldalon pláne, hogy a művelet az udvaromon zajlik felbakolva.

Album és 5letelés
Erhard 242 (Pure Energy)2018-05-30 19:52:11 // 109078
csak betétszűrős van és a csöcsös kell...
szelod92018-05-30 17:51:46 // 109077
Sziasztok. Első olajcsere előtt állok az autóval. Az lenne a kérdésem, hogy tényleg két féle szűrővel szerelték őket? Papír és fém házas? Ki lehet deríteni, a szűrő leszedèse nélkül, hogy milyen kell nekem? :D
Roll19832018-05-29 22:32:22 // 109076
Azért a hadüzenet és a kormánynyak csapágy probléma az messze van egymástól. Ez még a Hondákon is cserés szokott lenni, tudom, mert a harmadikat nyúzom. :) Lényeg, hogy kúpgörgőset tegyél bele, az sokáig bírja.
Laczkog2018-05-29 22:24:48 // 109075
Srácok, köszi a támogatást, meg az ötleteket, kicsit nézelődök még, hosszú távra tervezek a Vassal, szóval nem akarok tessék lássék megoldást. A házi szerelés nem áll tőlem messze, de sajna panel előtt elég vadregényes a futómű szerelés. Amúgy lengőkarcsere után azt hiszem illik egy futómű hangolás, vagy tévedek?
Shadin, az ebay ötletén azért elmosolyodtam, viszont találtam valamit... túl olcsó hogy jó legyen de kitudja...

http://www.lengokarbolt.hu/lengokarbolt/eshop/1-1-Alfa-Romeo/10-2-Alfa-Romeo-159-2005-2013/5/31-Alfa-Romeo-159-bal-elso-also-lengokar
Amúgy az elmúlt egy évben olvasgattam itt a fórumot, mérlegelve, hogy mire kell figyeljek, amikor alfát veszek, hol vannak a csontvázak... Shadin, annak a szopórollernek amin te bicikliztél nemrégiben a HSZ-ek alapján, a közelébe se vagyok:)

Hab a tortán, hogy hazafelé a melódól Ducati is kormánycsapágyas lett, pedig éppen most dicsértem halálra, lassan átnézek a Monster fórumra:) Azt hiszem Olaszország hadat üzent... vagy mi:)
gecsa2018-05-29 20:52:38 // 109074
Ja, én a helyzetjelzőre értettem. :)
Haddel2018-05-29 20:42:22 // 109073
Ja nekem a xenon bejött ,az hibátlan ,már vagy 3 éve.És műszakin sem problémáznak rajta. A ledek mentek mindig tönkre ,pedig vettem mindenfélét.
WarbiRunner (Gyuri)2018-05-29 20:08:32 // 109072
A TRW-ről nem rég volt szó, hogy 10e km múlva nyekereg. Az autósboltban sem ajánlották. A Lemförder tűnik jó választásnak. Talán..
gecsa2018-05-29 19:56:54 // 109071
A xenon hatású halogén is jó. Hozza a színt, a tartósságot, és nem kötnek bele sehol. Ja, és olcsó is.
Haddel2018-05-29 19:52:28 // 109070
Én most direkt megnéztem ,Autodocnál az alsó lengőkar 170€ ,a felső 65€ Trw márkából. Én is azt vettem,felsőt,igaz akkor talán 75€ volt..
Ja a stab pálca 14 ercsi. Nem vészes árak sztem.
Haddel2018-05-29 19:41:40 // 109069
Én is ledesítettem ,miután a xenont beraktam ,de utána rá untam ,hogy állandóan tönkre mentek ,igy most újra mhol hagyományos izzó van.
Shadin2018-05-29 18:52:12 // 109068
Akkor már az ilyenek is szóba jöhetnek
Shadin2018-05-29 18:49:52 // 109067
Sajnos adódhatnak a tervezetten felül is költségek :-(
A lengőkarok ára fordítva van, az alsó a drága és a felső az "olcsó".
Lemförder és TRW javasolt, ez utóbbi a gyári. Amit ne az a Meyle...
Árakról Erhard cartárst is kérdezd meg.
A bölcsőt miért akarják rád HTK-zni, az nem jellemzően tud elromolni, max. rozsdás, de attól még működik.
Különben elég gáz, hogy azért mert a szakember nem tudja honnan kopog az autó eleje, kicseréltesse az egész futóművet bakker.
Én már azt mondom, hogy a futómű csere kb. gyerekjáték, egy fillért nem fizetnék érte szerelőnek és javaslom a felső lengőkarokkal és a stabpálcákkal kezdeni, ezek az olcsóbbak és ezeket tényleg könnyű cserélni.
Zolibácsi2018-05-29 18:48:12 // 109066
D. Z ének van valami lengyel utángyártott szett, rendben van az is. És fele annyi mint a trw.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak