Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-08 08:29:25 // 112756
házon belül nincs is baj a TB benyásokkal, aki meg F, B betűs autókat vesz vessen magára :DDD
Giuntini2018-11-08 08:18:13 // 112755
Csak az a baj hogy már nincsenek, az USA-ban sem. A Lincolnokban V6 Ecoboost turbók vannak.
yani🍀2018-11-08 08:01:00 // 112754
Lassan tényleg csak a 4-5 ezres szïvó benzines V8-asokban lehet megbízni.
Zolibácsi2018-11-08 07:30:35 // 112753
Olvasva a BMW és a Ford ecoboost kigyulladasos cikkeket, kicsit át értékelem a 2.4 jtd hengerfejes mizériámat.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-08 06:50:26 // 112752
Már nem veszek a nyári linglong a téli Laufen...mindegyik jól vizsgázott... 17"-ben a cross 45-50 rugó/db.. A másik kettő nem volt 40 :)))
berobbantam2018-11-08 06:12:26 // 112751
Tavasszal nekem is fülembe tetted a bogarat,mert a nyárim cserés volt.Kb 10 gumist kérdeztem meg.A konklúzió egyértelműen az lett,hogy városi autóra kis futásteljesítmény mellé jó,de aki sokat megy az bizony cserélgessen.
droberto2018-11-08 06:05:06 // 112750
CWC TS 8...
droberto2018-11-08 06:04:17 // 112749
A CVC TS 8.. generáció zseniális. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-07 22:35:20 // 112748
Nekem az van, egy árban volt egy téli vagy nyári garnitúrával. egyelőre 2 szezon után még tökéletes. A nyári viselkedése kifejezetten tetszik, nagyon jó az oldaltartása. A 146-okon vagy 7 garnitúra gumit használtam, sosem gagyikat. Nyárigumiként a jobbak közé tenném, bőven a Michelin EnergySaver és valamivel a Bridgestone ER300 elé, a Vredestein Sportrac mögé.
Téliként nehezebb megítélni. A Conti WinterContact ts800 az mindent vitt, nagyon jó gumi volt és nem veszítette a teljesítményét. Aztán volt Vredestein SnowTrac, egy árnyalattal gyengébb a Continál, és egy árnyalattal jobb, mint a Quatrac. Nincs óriási különbség. Mentem velük hóban, jégen, vizen, mindenhol. Jégen a legnagyobb a különbség. A Conti az kész hogy mit művelt jégen. Nem vettem észre hogy jeges az út, annyira fogta. Kiszálltam és hanyatt vágódtam. Ezt sem a SnowTrac, Sem A Quatrac nem tudja. Viszont a Quatrac se dobja el magát, bele kézifékezve sem pörgött el a p.. ba, oldaltartásban egész jó.
Na ennyi, hátha segítettem :-)
Téliként nehezebb megítélni. A Conti WinterContact ts800 az mindent vitt, nagyon jó gumi volt és nem veszítette a teljesítményét. Aztán volt Vredestein SnowTrac, egy árnyalattal gyengébb a Continál, és egy árnyalattal jobb, mint a Quatrac. Nincs óriási különbség. Mentem velük hóban, jégen, vizen, mindenhol. Jégen a legnagyobb a különbség. A Conti az kész hogy mit művelt jégen. Nem vettem észre hogy jeges az út, annyira fogta. Kiszálltam és hanyatt vágódtam. Ezt sem a SnowTrac, Sem A Quatrac nem tudja. Viszont a Quatrac se dobja el magát, bele kézifékezve sem pörgött el a p.. ba, oldaltartásban egész jó.
Na ennyi, hátha segítettem :-)
RomeoOne2018-11-07 22:17:46 // 112747
Lol :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-07 22:14:20 // 112746
Mind a négy kerékre, értem :-DDD
Liquid2018-11-07 22:12:15 // 112745
Pandára én is be fogom próbálni, ha legközelebb le kell dobnom valamelyik garnitúrát
yani🍀2018-11-07 22:10:19 // 112744
Az Ypsilonra én is azt vettem. Eddig teljesen rendben van. :-)
RomeoOne2018-11-07 22:09:51 // 112743
Vagy ha már a felsőbb polcról akar válogatni, akkor Vredestein Quatrac 5
Zolibácsi2018-11-07 22:03:20 // 112742
Most vettem... Nem mit
Zolibácsi2018-11-07 22:02:19 // 112741
Vegyél nexen n'blue 4 season. Fele annyi és ugyan azt tudja. Én mit vettem a Puntóra. Eddig minden rendben.
Piritu - 1.000.0002018-11-07 21:50:35 // 112740
ezt hogy csináltad? Iszol rendesen? :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 21:47:50 // 112739
A másod autón eljátszott a gondolattal de rohad drága a crossclimate, az árából kijött a téli és nyárigumi ára :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 21:47:45 // 112738
A másod autón eljátszott a gondolattal de rohad drága a crossclimate, az árából kijött a téli és nyárigumi ára :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 21:47:38 // 112737
A másod autón eljátszott a gondolattal de rohad drága a crossclimate, az árából kijött a téli és nyárigumi ára :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 21:47:10 // 112736
A másod autón eljátszott a gondolattal de rohad drága a crossclimate, az árából kijött a téli és nyárigumi ára :))))
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-07 20:54:33 // 112735
QV-ra én se tennék 4 évszakost :-) Viszont pont most van fenn az újpesti srác hirdetései között egy svájciGiulietta QV CrossClimate gumikkal. Vagy pont ezért.. A hóban ropira tört, és most kicsinosítva eladó :-D
Egyébként szerintem túl van ez a téma tolva itthon :-)
Egyébként szerintem túl van ez a téma tolva itthon :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-07 19:52:42 // 112734
hiába alacsonyak a sebesség határok a legtöbb baleset kis sebességnél történik télen pl a nem tud megállni, kanyarodni, elindulni....
Giuntini2018-11-07 17:59:42 // 112733
Az USA-ban nem cserélgetnek. 4 évszakosat használnak, bár ott alacsonyak a sebességhatárok. Barátnőmnek Merga E400 kupéja van, vadiúj, Chicago mellett él, és ott aztán brurális tél van, de nem cserélgetnek. All Season gumikat használnak minden autóra szinte. Kivéve AMG Mercedest, meg gondolom a mi QV-nkat, mert ezekre nem létezik 4 évszakos.
RomeoOne2018-11-07 13:53:32 // 112732
Jaja, ahogy nálam is. Akkor egyezik a tapasztalat :)
yani🍀2018-11-07 13:29:37 // 112731
A fék volt szívás, mert a pedál fémből van. A többi mondhatni gyerekjáték volt.
RomeoOne2018-11-07 13:22:04 // 112730
Szép!
Mennyire volt macerás a felszerelése? Mi anno droberto-val azért izzadtunk vele egy kicsit
Mennyire volt macerás a felszerelése? Mi anno droberto-val azért izzadtunk vele egy kicsit
yani🍀2018-11-07 13:03:51 // 112729
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-06 14:43:40 // 112728
Lehet, de már nem vagyok erről sem meggyőződve. Sokkal jobban határon csapatom néha a szaladgálóst, mint a monstrumot :-) De már erről is le kéne szokni, mert minek :-D És tavaly óta tudom, hogy jó az a vdc, meg egész jó hóban a nagy dög, de érezni továbbra sem lehet, hogy mit csinál, szóval ha téli móka kell, kézifékkel, gáz rugdosással, akkor én a TD-t választom :-D Téli játékban már a 146 jtd-met is legyőzte a kertitraktor. Ha biztonság kell, akkor meg óvatos tudok lenni 240 lóval is :-) Vagy majd veszek gyengébb autót. De még nem tudom. Van télim most is rá, nyilván fel is tetetem majd.. valamikor.
RomeoOne2018-11-06 14:29:33 // 112727
Ha havazásba van esélyed beleszaladni, akkor sztem téligumi kell :)
4 évszakos nem ilyen autókra való, hanem kis, városban szaladgálósokra. Én nyáron maximális teljesítményt akarok, nem a 4 évszakos kompromisszumát. Ez nekem megéri a cserélgetést, még ha télre elég is lenne egy négy évszakos. Ha már cserélgetek, akkor télire cserélek.
4 évszakos nem ilyen autókra való, hanem kis, városban szaladgálósokra. Én nyáron maximális teljesítményt akarok, nem a 4 évszakos kompromisszumát. Ez nekem megéri a cserélgetést, még ha télre elég is lenne egy négy évszakos. Ha már cserélgetek, akkor télire cserélek.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-06 14:20:59 // 112726
Na ja, de már nem ebből áll ki a tél. Ugyanannyi eséllyel szaladsz bele egy havazásba lassan áprilisban nyári gumin, mint a tél közepén :-) Én is gondolkozok, hogy tényleg passzolom a cserélgetést, mert minden ősszel lehetne oda-vissza cserélgetni kétszer, aztán a nyárit fenn hagyni, márciusban vissza télire, aztán mehet fel az ultralágy :-DD
Legjobb téli autós élményem amúgy is 4 évszakos gumikkal született a Bakonyban vagy 15 éve, méter hóban. Azóta se láttam normális mennyiségű havat az utakon.
Legjobb téli autós élményem amúgy is 4 évszakos gumikkal született a Bakonyban vagy 15 éve, méter hóban. Azóta se láttam normális mennyiségű havat az utakon.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-06 13:52:19 // 112725
itt semmi komoly nem volt csak eső, márciusban esett 1 hétig, szóval 1,5 hét volt a tél :DDD
RomeoOne2018-11-06 13:49:55 // 112724
Tavalyi télen sem lehetett volna kihagyni a téli gumit. Emlékszem januárban egyik vasárnap reggel mennem kellett pestre. Hajnalban lehullott a hó, mikor indultam még a pálya se volt letakarítva, állt rajta a hó. Úgy mentem pestig 120-al, hogy végig világított a menetstabilizátor :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-06 13:44:53 // 112723
akkor hirtelen kicserélik :))) Van nekik csak a tavalyi és előtti télből indulnak ki, persze nem biztos, hogy ez is olyan lesz de van rá esély :DDD
RomeoOne2018-11-06 13:38:21 // 112722
Aztán ha december közepétől február végéig csapadékos idő lesz 0 fok alatti hőmérséklettel, akkor max buszoznak? :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-06 13:33:36 // 112721
20-ig 12 fok ... ráér, talán december vagy március eleje :DDD egyébként rengeteg ismerősöm egyáltalán nem fogja felrakni a télit...
RomeoOne2018-11-06 13:20:24 // 112720
Nem hát, minek nyírjam a gumikat autópályán meleg száraz, időben? Fokozná a degradációs folyamatokat az abroncson, aztán télen sem tudná hozni a megfelelő teljesítményét. Meg nekem nem BP-en kell mennem gumishoz, nincs három hetes várólista főszezonban sem, így nem szempont.
Zolibácsi2018-11-06 13:02:42 // 112719
Nem lenyeg: Fél offos Puntóra kerestem nexen 4 évszakosat 195/50 r15 de le rabolták a boltokat és csak 20 ezerért találtam darabját. Aztán Lurdy gumisnal volt egy garnitúra 13500 darabja.
Lényeg: senki nem volt a gumisnal, azt mondja a srác hogy amíg jó idő van senki nem cserél gumit.
Lényeg: senki nem volt a gumisnal, azt mondja a srác hogy amíg jó idő van senki nem cserél gumit.
RomeoOne2018-11-06 12:03:28 // 112718
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-06 08:30:08 // 112717
Ha álló autónál nem veszi az 1-est, húzd 2-esbe, onnan vissza 1-be. 99%-ban bejön, az okot cartárs alaposan leírta :-)
mmmcsongor2018-11-05 23:14:03 // 112716
Szia,
kösz a nyugtató szavakat, már már kezdtem megijedni.
Ma próbáltam pontosabb diagnosztikát kapni, és kiderült, hogy pontosan az történik,amit leírtál:
Csak akkor jelentkezik a probléma ha a kuplung lenyomása után azonnal tolnám be sebességbe, akkor egyszerűen megakad.
Viszont, ha a kuplung benyomása után várok 2 másodpercet, akkor gyönyörűen vált.
kösz a nyugtató szavakat, már már kezdtem megijedni.
Ma próbáltam pontosabb diagnosztikát kapni, és kiderült, hogy pontosan az történik,amit leírtál:
Csak akkor jelentkezik a probléma ha a kuplung lenyomása után azonnal tolnám be sebességbe, akkor egyszerűen megakad.
Viszont, ha a kuplung benyomása után várok 2 másodpercet, akkor gyönyörűen vált.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-05 21:32:56 // 112715
emlékeim szerint 6500 de majd meglesem
hpeti912018-11-05 21:13:23 // 112714
Szia!
Ez normális jelenség, minden szinkronváltós autónál, amiben már van pár százezer km és kicsit kopottabbak a szinkronok. Nekem váltóolaj csere után volt gyakoribb, illetve hideg időben, hideg váltónál. Ekkor a váltóolaj viszkozitása nagyobb és a szinkronok kevésbé hatékonyan fékezik a forgó fogaskerekeket, mert kisebb a súrlódás a szinkronkúpok között. Továbbá az 1 és R fokozatok azért problémásak, mert azokat álló autónál kapcsolod. Ha áll a kocsi, akkor a váltó előtét tengelyei sem forognak, sőt ha motorindítás után kinyomott kuplunggal azonnal raknád a fokozatot, akkor még a nyeles és a futó fogaskerekek sem forognak váltóban, így pedig egyáltalán nem tud helyezkedni a kapcsológyűrű belső fogazata a kapcsolótárcsa külső fogazatára. Ha éppen úgy állnak, hogy tudnak kapcsolódni akkor gond nélkül beveszi, ha pedig nem akkor akad. Ha ilyet tapasztalsz, javaslom hogy üresben egy pillanatra engedd fel a kuplungot hogy a fogaskereket megforgassa a váltóban a motor, majd gyorsan kuplung és újra próbáld betenni.
Ez normális jelenség, minden szinkronváltós autónál, amiben már van pár százezer km és kicsit kopottabbak a szinkronok. Nekem váltóolaj csere után volt gyakoribb, illetve hideg időben, hideg váltónál. Ekkor a váltóolaj viszkozitása nagyobb és a szinkronok kevésbé hatékonyan fékezik a forgó fogaskerekeket, mert kisebb a súrlódás a szinkronkúpok között. Továbbá az 1 és R fokozatok azért problémásak, mert azokat álló autónál kapcsolod. Ha áll a kocsi, akkor a váltó előtét tengelyei sem forognak, sőt ha motorindítás után kinyomott kuplunggal azonnal raknád a fokozatot, akkor még a nyeles és a futó fogaskerekek sem forognak váltóban, így pedig egyáltalán nem tud helyezkedni a kapcsológyűrű belső fogazata a kapcsolótárcsa külső fogazatára. Ha éppen úgy állnak, hogy tudnak kapcsolódni akkor gond nélkül beveszi, ha pedig nem akkor akad. Ha ilyet tapasztalsz, javaslom hogy üresben egy pillanatra engedd fel a kuplungot hogy a fogaskereket megforgassa a váltóban a motor, majd gyorsan kuplung és újra próbáld betenni.
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-05 17:43:59 // 112713
Ezt tudtuk eddig is, nincs azzal baj. :-)
Lassan alapjáraton sem tudod fülre megkülönböztetni, hogy
benzin, vagy dízel csattogás. Amelyiknek kormosabb a kipuf
vége, az a benzines :-DD
Lassan alapjáraton sem tudod fülre megkülönböztetni, hogy
benzin, vagy dízel csattogás. Amelyiknek kormosabb a kipuf
vége, az a benzines :-DD
gecsa2018-11-05 17:06:06 // 112712
Ezek a papás benzinesek is teljesen eldízelesednek! :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-11-05 16:31:22 // 112711
Áhh.. modern turbós motor. 6000-re saccolnám ami egészségesen kijön belőle, de nem lehetetlen hogy a gyári rev limiter még ez alatt van.
RomeoOne2018-11-05 16:09:43 // 112710
Meddig forog a motor? Asszem 7ezerig van skálázva. Elforog addig?
gecsa2018-11-05 16:06:38 // 112709
És ott pörgeted tovább 5500on! :D
mmmcsongor2018-11-05 14:22:37 // 112708
Sziaszto Cartársak,
váltó problémával fordulok hozzátok. 1,9 150 lovas JTDM-m van, amiben a hírhedt M32-es váltó van, már nagyon búgott 5-ben és 6-ban ezért elhatároztam, hogy rendbe kell tenni.
Találtam is egy "szakit", azt mondta csinált már ilyet. Szét is szedte, ki is cserélte a csapágyakat (már nagyon rotty állapotban volt) és sajnos a hatodik fogaskerekét és párját is cserélni kellett, mert letört belőle néhány fog.
Az autó megy, 5-ben és 6-ban is gyönyörűen szól, nem is mozog a váltókar motorféknél sem, sőt jobban is megy az autó érzésre.
Viszont az a problémám nem oldódott meg, hogy néha NAGYON nehezen tudom 1-be és R-be tenni. Amikor meg jó, akkor olyan mint forró kés a vajon.
Azzal már próbálkoztam, hogy befújtam a váltóbowdent láncspray-el (saját felelősségre). Mintha ritkábban fordulna elő most a nehéz váltás, de még mindig előjön.
A szaki persze az mondja, hogy majd jó lesz, hogyha 'összekopnak'...
Van-e valakinek valamilyen tapasztalata, javaslata? kösz előre is
váltó problémával fordulok hozzátok. 1,9 150 lovas JTDM-m van, amiben a hírhedt M32-es váltó van, már nagyon búgott 5-ben és 6-ban ezért elhatároztam, hogy rendbe kell tenni.
Találtam is egy "szakit", azt mondta csinált már ilyet. Szét is szedte, ki is cserélte a csapágyakat (már nagyon rotty állapotban volt) és sajnos a hatodik fogaskerekét és párját is cserélni kellett, mert letört belőle néhány fog.
Az autó megy, 5-ben és 6-ban is gyönyörűen szól, nem is mozog a váltókar motorféknél sem, sőt jobban is megy az autó érzésre.
Viszont az a problémám nem oldódott meg, hogy néha NAGYON nehezen tudom 1-be és R-be tenni. Amikor meg jó, akkor olyan mint forró kés a vajon.
Azzal már próbálkoztam, hogy befújtam a váltóbowdent láncspray-el (saját felelősségre). Mintha ritkábban fordulna elő most a nehéz váltás, de még mindig előjön.
A szaki persze az mondja, hogy majd jó lesz, hogyha 'összekopnak'...
Van-e valakinek valamilyen tapasztalata, javaslata? kösz előre is
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-05 13:53:20 // 112707
de szoktam használni, arra hogy ha előzök ne pörgesse még utána is 5500-on a fordulatot felkapcsolok 8-ig :DDDD
amúgy nem használom, teljesen felesleges... rohadt gyors váltó
amúgy nem használom, teljesen felesleges... rohadt gyors váltó