Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-04 15:25:28 // 116482
kb 25-30e-et :DDD
Giuntini2019-05-04 15:01:29 // 116481
Hát igen, a mai napig csodaszép!!
Ami lényeges, ez az autó, azert lett ennyire gyönyörű, mert a szükséghelyzet hozta!
Azt kevesen tudják, hogy a 159 inkább a 166 utóda, mint a 156-é. És ezt minden alátámasztja!
5 éves együttműködés végén a GM kiszállt a projectből, ami egy közös padlólemezről szólt a Cadillac, a Saab és az Alfa Romeo felső-középkategóriás új modelljeihez. A GM kiszállt, a Fiat nem akarta kidobni a beleölt pénzt és megcsinálta a 159-et. Marchione ezért nevezte valijában tévedésnek a 159-et. Nem az az autó, ahová aztám hivatalosan pozicionálták. Ez egy összezsugorított felső-középkategóriás autó, valójában a 166 utódja, aminek még nagyobbnak kellett volna lennie.
Ettől lett ilyen csodaszép az autó! Jóval hosszabb a tengelytáv a 156-nál, mégis az utastér alig nagyobb. Mert a sziluett valódi nagyautót takar, viszont az utastér alig gyarapodott. A padlólemez, a futómű nagyautóé, ezért viselkedik másként mint a 156. A túlsúly is ennek köszönhető, ez egy nagyautó merevsege, ezért állt jóval a középkategória felett. A zsugorítas miatt lett űber merev. Sokkal nagyobbnak is tűnik, ami igaz is, hiszen szélesebb mint a 166, joval kintebb állnak kerekei, nagyok a kidomborítások, viszont oldalról mintha az utasteret kétoldalról benyomták volna. Ettől lett ennyire agresszív a karosszériája, mással nem összehasonlítható. Ilyet szépseget az autóipar mégegyszer nem csinál, a kényszer szülte ezt a csodát.
A Brera kritikája is főleg emiatt volt! Egy nagyautó padlólemeze, es futóműve hordta a világ egyik legagresszívebb kupéját.
Gyuri kritikái is szerintem ebből adódik. Ő alulról közelít ehhez az autóhoz, a 146-156 oldaláról! Ezt el kell felejteni! Hiaba a belseje inkább a 156 vonalát viszi tovább, ez műszakilag a 166 utódjának tekinthető, ezert nem érezhető benne a valós sebesség, ezért ilyen hihetetlenül csendes. A 2,4 jtdm, es a V6 valódi 166 utód.
Én ezért nem érzem ezt, mint amit Gyuri mond. Nekem mindig nagyobb autóim voltak, Cromák, es sokat mentem 164 V6 turbóval. En onnan közelítek a 159-hez, es nem a Marea felől, ami a 156 kategóriatársa volt. Én kijelentem azt is hogy a Marea egy tagasabb autó volt, jóllehet egy kategóriaval lejjebb volt, egy jóval kisebb autó volt. A 159-et a 164-166 oldaláról kell megközelíteni.
Fú... Uff én beszéltem😊
Ami lényeges, ez az autó, azert lett ennyire gyönyörű, mert a szükséghelyzet hozta!
Azt kevesen tudják, hogy a 159 inkább a 166 utóda, mint a 156-é. És ezt minden alátámasztja!
5 éves együttműködés végén a GM kiszállt a projectből, ami egy közös padlólemezről szólt a Cadillac, a Saab és az Alfa Romeo felső-középkategóriás új modelljeihez. A GM kiszállt, a Fiat nem akarta kidobni a beleölt pénzt és megcsinálta a 159-et. Marchione ezért nevezte valijában tévedésnek a 159-et. Nem az az autó, ahová aztám hivatalosan pozicionálták. Ez egy összezsugorított felső-középkategóriás autó, valójában a 166 utódja, aminek még nagyobbnak kellett volna lennie.
Ettől lett ilyen csodaszép az autó! Jóval hosszabb a tengelytáv a 156-nál, mégis az utastér alig nagyobb. Mert a sziluett valódi nagyautót takar, viszont az utastér alig gyarapodott. A padlólemez, a futómű nagyautóé, ezért viselkedik másként mint a 156. A túlsúly is ennek köszönhető, ez egy nagyautó merevsege, ezért állt jóval a középkategória felett. A zsugorítas miatt lett űber merev. Sokkal nagyobbnak is tűnik, ami igaz is, hiszen szélesebb mint a 166, joval kintebb állnak kerekei, nagyok a kidomborítások, viszont oldalról mintha az utasteret kétoldalról benyomták volna. Ettől lett ennyire agresszív a karosszériája, mással nem összehasonlítható. Ilyet szépseget az autóipar mégegyszer nem csinál, a kényszer szülte ezt a csodát.
A Brera kritikája is főleg emiatt volt! Egy nagyautó padlólemeze, es futóműve hordta a világ egyik legagresszívebb kupéját.
Gyuri kritikái is szerintem ebből adódik. Ő alulról közelít ehhez az autóhoz, a 146-156 oldaláról! Ezt el kell felejteni! Hiaba a belseje inkább a 156 vonalát viszi tovább, ez műszakilag a 166 utódjának tekinthető, ezert nem érezhető benne a valós sebesség, ezért ilyen hihetetlenül csendes. A 2,4 jtdm, es a V6 valódi 166 utód.
Én ezért nem érzem ezt, mint amit Gyuri mond. Nekem mindig nagyobb autóim voltak, Cromák, es sokat mentem 164 V6 turbóval. En onnan közelítek a 159-hez, es nem a Marea felől, ami a 156 kategóriatársa volt. Én kijelentem azt is hogy a Marea egy tagasabb autó volt, jóllehet egy kategóriaval lejjebb volt, egy jóval kisebb autó volt. A 159-et a 164-166 oldaláról kell megközelíteni.
Fú... Uff én beszéltem😊
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-04 13:46:49 // 116480
Mai autó ápolgatás.. tavaszi nagytakarítás + bőrmaszírozás pipa.
Már csak vissza kell majd picit törölgetni mikroszálassal, hogy szépen felmattuljon.

Hétfőn pedig két napra leadom, kezelésbe veszik a fényezést, mert már zavar.
Közelről opálos, apró karcos. Kíváncsi leszek, hogy mit hoznak ki belőle.

Már csak vissza kell majd picit törölgetni mikroszálassal, hogy szépen felmattuljon.

Hétfőn pedig két napra leadom, kezelésbe veszik a fényezést, mert már zavar.
Közelről opálos, apró karcos. Kíváncsi leszek, hogy mit hoznak ki belőle.

zoli9782019-05-04 12:40:53 // 116479
Ja nem a nyugalmi helyzetre gondoltam, hanem mikor a lapát függőben van. Vagy lehet rosszúl értelmezem a hozzászólást
szelod92019-05-04 12:24:50 // 116478
Sajnos nagyon lebutítja a rendszer a képeket így :(
szelod92019-05-04 12:16:36 // 116477
Smith2019-05-04 12:11:15 // 116476
Mindegy, mert ha az nem húzza vissza akkor a menetszél tolja fel az ablakon amit a lapát összeszed. Kiváló konstrukció :)
zoli9782019-05-04 06:21:42 // 116475
Cseréltem ablaktőrlő szerkezetet, most jól töröl viszont a vezető oldali ablaktörlő visszahúzza a vizet, a lapát lenne rossz, vagy elraktam volna a kart? A lapát az kb 3 hónapos csak.
kiger2019-05-03 23:45:28 // 116474
Gondolkoztam rajta, de mivel nincs EGR így szerintem semmi értelme a lapoknak, a blokk meg gyakorlatilag új, így inkább csak a lapátok miatt paráztam azért szedtem szét. Amúgy menetteljesítményben abszolút észrevehetetlen.
droberto2019-05-03 23:27:53 // 116472
Jó az írás. Köszi.
Én már nem emlékszem Step by Step, illetve én sokkal jobban szétszedtem.
Egyébként tökre javasolt a HF leszedése a szelepek illetve a hidrotőke/hiba lemezrugók ellenőrzése miatt. Vagy minimum egy kompresszió mérés szükséges elvégezni.
Illetve a Swirl Flap megtartó párti vagyok, de ez ugye nem új. :)
Én már nem emlékszem Step by Step, illetve én sokkal jobban szétszedtem.
Egyébként tökre javasolt a HF leszedése a szelepek illetve a hidrotőke/hiba lemezrugók ellenőrzése miatt. Vagy minimum egy kompresszió mérés szükséges elvégezni.
Illetve a Swirl Flap megtartó párti vagyok, de ez ugye nem új. :)
Haddel2019-05-03 22:46:51 // 116471
Enyémnek is az alja kezdett megvakulni,tavaly műszakin felírták hibalistára.
Amúgy már hamarabb ki kellett volna cserélnem,mert mióta megvettem az autót,rezegtek a tükörlapok,főleg autópálya tempónál volt zavaró.Most cserekor meghúztam a központi csavarokat,megszünt a rezonálás.
Amúgy már hamarabb ki kellett volna cserélnem,mert mióta megvettem az autót,rezegtek a tükörlapok,főleg autópálya tempónál volt zavaró.Most cserekor meghúztam a központi csavarokat,megszünt a rezonálás.
szelod92019-05-03 22:16:15 // 116470
Én azt vettem észre, hogy megáll a víz a tükörházban és az kezdi ki a tükörlapot. Szóval mosás után mindig kifújom onnan :D Néha hülyén néznek rám a mosóban ...
kiger2019-05-03 21:40:33 // 116469
Többen rámírtak, hogy írjak a szívósor cseréről, összeraktam egy rövid leírást, hangsúlyozom, hogy én így csináltam, nem feltétlenül ez a helyes módszer (plusz egy halom csövet nem szedtem le pl a fojtószelepház mellől, mert simán kijöttek a csavarok).
Biztosan kihagytam valamit, ha javítsak szóljatok. A képek az internetről és e-learnból származnak. A leírás elérhető: http://goweb.hu/szivosor.html
Biztosan kihagytam valamit, ha javítsak szóljatok. A képek az internetről és e-learnból származnak. A leírás elérhető: http://goweb.hu/szivosor.html
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 21:27:07 // 116468
Akkor vagy az autóval van valami, vagy kezdődik....:-) Mindig csak kicsit több paci kell bele. Megszokod, kiautózod, kell még :-) Ennek lesz a vége az a Ti blokk...
Shadin2019-05-03 20:46:46 // 116467
Most valahogy nem úgy megy ahogy emlékeztem rá :-(
Kelletlen magas fordulaton is ...
Kelletlen magas fordulaton is ...
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 19:41:11 // 116466
Automata váltóval pont ezt csinálja gyárilag is :-) Amikor átdobja a sebességet, elengedi a nyomást és süvít egyet ha elveszem a gázt.
'''''2019-05-03 17:45:10 // 116465
Enyémben volt lefújó szelep.Ha teljes töltést elengedte,még a járdán is megugrottak az emberek. :-)
Smith2019-05-03 16:37:47 // 116464
Én is ma cseréltem a jobbos tükröt, pont így kell kivenni. Nem törött el, szépen kiugortt ahogy kell. Érdekes a jobb oldalinak valahogy elkezdett leválni az alján a foncsor... Kapott szép új gyárit :)
Giuntini2019-05-03 15:15:33 // 116463
Kell egy ilyen!!!:))
Smith2019-05-03 15:08:03 // 116462
Egy ilyennel én is :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 14:41:15 // 116461
A mélygarázsban meg inkább a 2.4-et szuszogtatom, az iszonyat jó :-) A benzines harci trombitálás az viszont kezd hiányozni. Egy ilyennel beérném :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 14:38:38 // 116460
Egy jó 145/146 sok mindenre gyógyszer :-) Most értem vissza a gyógykezelésről, még mindig nem állt be normálra a pulzusom :-D Egy nyomorult adagolós csattogós dízel, de olyan jót autóztam vele már megint, hogy nem igaz. Városi autózás után turbót hűtöttem. Asszem ez így körvonalazza :-D
Smith2019-05-03 14:22:56 // 116459
Ez a 145 design is egy időtálló, örök darab, minden részletében :)
Shadin2019-05-03 14:15:50 // 116458
Shadin2019-05-03 14:00:22 // 116457
Amit nem, azt kompenzálom a 145-tel :-)
psychoati2019-05-03 13:28:35 // 116456
Shadin esetében Ő maga az idő :-)
Shadin2019-05-03 12:58:54 // 116453
Az idő mindent begyógyít :-)
droberto2019-05-03 12:31:23 // 116452
Sajnos típushiba. :(
antonov2019-05-03 12:25:42 // 116451
Szuper, az enyém is hasonlóan járt. : )
droberto2019-05-03 11:34:53 // 116450
Naná! Csak semmi csalószoftver! :)
droberto2019-05-03 11:34:24 // 116449
Az én sebeim lassan begyógyulnak. :)))
kiger2019-05-03 11:28:46 // 116448
Az EGR-t meghagytad?
Giuntini2019-05-03 11:17:43 // 116447
Meg a te gyomrodat is megfeküdte:)
droberto2019-05-03 11:06:57 // 116446
antonov2019-05-03 10:50:37 // 116445
És nem fájdult meg ennyitől a hasa?
droberto2019-05-03 10:48:48 // 116444
droberto2019-05-03 10:43:20 // 116443
Jól látszik itt is a rozsdás teló/rugótányér.
Eibach (F11-10-005-05-HA) vagy gyári ti.
Itt látod, hogy mik vannak Eibachból.
Javaslom, hogy egyeztess Csabival, ő is most cserélte, illetve van is itt hsz-a a témát illetően.
Eibach (F11-10-005-05-HA) vagy gyári ti.
Itt látod, hogy mik vannak Eibachból.
Javaslom, hogy egyeztess Csabival, ő is most cserélte, illetve van is itt hsz-a a témát illetően.
antonov2019-05-03 10:41:34 // 116442
Neked 3 lemezt is megevett? Vagy csak a harmadikat? : )
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 10:38:12 // 116441
Akkor jó, az a 0.3mm nem túl sok még köbösen sem :-) Ettől az elmélet igaz, nagy különbséget viszont valóban nem kéne okoznia. Pláne, ha az a 0.3mm mondjuk festékvastagság :-D
droberto2019-05-03 10:34:16 // 116440
Most már nem magasabb mint a gyári. :)
700-on vagyok.
700-on vagyok.
droberto2019-05-03 10:32:29 // 116439
Kell bele forgácsolni valami kemény hőálló műanyagot.
Csak úgy tudod szétfűzni, ha letöröd a lemezkéket. Vissza már egy 1 mm rozsdamentesest tennék csavarozva és hegesztve. (A ponthegesztés mellet törik el a rezgésektől óriási vibrációtól)
Az én ugyanilyen 200k+ km-es Marellimnek (2007.11. gyártás) nem volt kikopva és a fogaskerekek is remek kondíciónak örvendtek. Annyi baja volt, hogy 3 lemezt becsócsált a torkos kis JTD.
Csak úgy tudod szétfűzni, ha letöröd a lemezkéket. Vissza már egy 1 mm rozsdamentesest tennék csavarozva és hegesztve. (A ponthegesztés mellet törik el a rezgésektől óriási vibrációtól)
Az én ugyanilyen 200k+ km-es Marellimnek (2007.11. gyártás) nem volt kikopva és a fogaskerekek is remek kondíciónak örvendtek. Annyi baja volt, hogy 3 lemezt becsócsált a torkos kis JTD.
kiger2019-05-03 10:20:55 // 116438
A felső perselyekkel mit lehet kezdeni? Nekem volt olyan lapát ahol 3-4mm lóg már oldalra, a bontottban ami elvileg jó állapotú a meghajtó fogaskerék is le volt fogazva amellett hogy minden lóg benn.
Alfabundi2019-05-03 10:15:26 // 116437
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 10:11:48 // 116436
A kókányt nem erre értettem, bocs :-) Viszont akkor meg is válaszoltad, miért magasabb az Eibach rugóval. A rugóállandó a rugó anyag átmérővel köbösen változik. Ergo hiába egyforma hosszú, egy picit "keményebb" rugót vettél, amivel magasabb lesz az autó és kisebbeket mozdul ugyanakkora terhelésre. Olvastam Pityukoma blogját, szerepet is játszott a tapasztalata abban, hogy nem erőltettem a két oldal cseréjét.
Elég jól körbejártam a dolgot, nekem ez tűnt a jó megoldásnak, de tudjuk, nem csak egy megoldás létezhet :-D Hátrányát én sem észleltem, és amíg lehet ragaszkodok a gyári megoldáshoz. Remélem igazam van és tényleg az utolsó menet lehajtása okozza a gondot. Akkor ugyanis az új nem fog eltörni, azon le volt hajtva rendesen :-)
A dobbetétet meg addig feszegettem (a beszáradt port is kiszedtem a perem mögül), míg valahogy visszatalált nagyjából a helyére (már csak kicsit áll el).
Elég jól körbejártam a dolgot, nekem ez tűnt a jó megoldásnak, de tudjuk, nem csak egy megoldás létezhet :-D Hátrányát én sem észleltem, és amíg lehet ragaszkodok a gyári megoldáshoz. Remélem igazam van és tényleg az utolsó menet lehajtása okozza a gondot. Akkor ugyanis az új nem fog eltörni, azon le volt hajtva rendesen :-)
A dobbetétet meg addig feszegettem (a beszáradt port is kiszedtem a perem mögül), míg valahogy visszatalált nagyjából a helyére (már csak kicsit áll el).
droberto2019-05-03 09:20:09 // 116435
Szívósor:
Igen, a Marelli az hullajtja a lapátjait. A Pierburg jobb, de gyáriként már csak Marelli kapható. Illetve van a AM-ben a full alu dugózni való Pierburg. Na ebben vicc a lapátozás:




Én ragaszkodtam a gyári állapothoz és emisszióhoz, így az újat megcsináltam rendesen:






Hűtővíz:
Szerelés után nem szükséges légteleníteni. Ezt elég jól megoldja magának. Viszont figyelni kell a vízszintet, mert még a 6-8. (rövid) menés után is kell utántölteni, mire kilégtelenedik teljesen.
Igen, a Marelli az hullajtja a lapátjait. A Pierburg jobb, de gyáriként már csak Marelli kapható. Illetve van a AM-ben a full alu dugózni való Pierburg. Na ebben vicc a lapátozás:




Én ragaszkodtam a gyári állapothoz és emisszióhoz, így az újat megcsináltam rendesen:






Hűtővíz:
Szerelés után nem szükséges légteleníteni. Ezt elég jól megoldja magának. Viszont figyelni kell a vízszintet, mert még a 6-8. (rövid) menés után is kell utántölteni, mire kilégtelenedik teljesen.
kiger2019-05-03 00:25:57 // 116434
Ma kicseréltem a szívósort egy bontott lapáttalanítottra, a 40.000 futott új Marelli szívósorban a lapátok lötyögnek, a műanyag persely szét van kopva, viszont hálisten minden lapát fent volt. Amúgy gyerekjátéknak is szánalmas az egész. Abban tudnátok segíteni, hogy kell-e légteleníteni, ha a hűtővízből leengedtem 2 liter körül és újratöltöttem.
droberto2019-05-02 23:43:10 // 116433
Lehet.
Nekem nem volt módom a régit, új gyárival összehasonlítani.
Nekem nem volt módom a régit, új gyárival összehasonlítani.
Online tag
3
Vendég3
416
Fórum
Friss topicok
- Giulietta
- Adok-veszek
- Giulia
- 159
- Stelvio
- Coffee - Minden ami kávé
- Ugyanaz kicsiben
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- 155
Tagok
Új tagjaink
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05















