Fórum >> Típusok >> 159

zoli9782019-04-27 14:58:25 // 116370
És Vas megyében esetleg tudnál esetleg valakit ajánlani? Vagy valaki más ismer itt valakit?
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-27 14:50:25 // 116369
Valószínű sajnos. Az egyik kuplungja elkopott. Talán el tudod odázni egy kicsit még , ha Lubeguard adalékot teszel bele esetleg egy olajcserével. Növeli a tapadást a kuplungokon, a váltó szerelő említette nekem. A vége persze ugyanaz a sztorinak. Azért mutasd meg egy váltósnak is.
zoli9782019-04-26 23:34:31 // 116368
Automata váltós 1.9 ha padlógázt nyomok és mikor 4-ből 5-be vagy 5-ből 6-ba vált akkor egy kis ideig üresben bőg a motor nincs fél másodperc. A többi váltás rendben van, és ezt sem mindig csinálja. Lassan érik a váltó felújítás?
szelod92019-04-26 16:34:28 // 116367
Az kimaradt, hogy most Conti Sport Contact 5 van körben. Hidegen könnyen és hamar csúszik, viszont melegen már nagyon szépen tapad. Viszont nem igazán érezni a határokat, egyszer csak elkezd úszni 4 kerékkel
szelod92019-04-26 16:33:05 // 116366
Én inkább versenypálya szerűen szeretek csapatni. Erős féktáv, szépen kanyar csúcspontig beengedve, aztán onnan kigyorsítani. Nem tudom, hogy mennyit számít az állítható futómű, de nagyon beton stabilan lehet nagy tempóval kanyarodni vele. Az Alfa előtt egy B Vectrám volt 2.6 V6-tal. Na az nagyon orrtolos volt, de egyenesben okozott sok meglepetést 😁
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-26 15:50:03 // 116365
Biztos jobb az 1.9, pláne az SW. 50kg mínusz az orrából, 50kg plusz a farára a berlina-hoz képest. A 2.4 orrán egyszerűen nagyon nagy a súly és ezt kb minden pillanatban érezni, ha nem tükörsima úton mész. Télen nagyon kiadja, esőben is kiadja. Száraz tükör aszfalton lehet nagyon menni vele, de azért nyilvánvaló, hogy csak a határok vannak olyan messze (az alapvetően szuper futómű geometria és a jó gumik miatt), hogy nem éred el az orrtolást, hanem még bőven azelőtt átterheled. A Conti gumikkal nekem nem volt az igazi. Pici por, bármi, és nyomta ki az orrát. Lehet fel volt keményedve már, nem tudom. Nyilván, gázelvétel, de abszolút nem csinálta szépen. Az a taktika, hogy direkt megtolom az elejét, majd gázelvétellel sodrásba teszem, nem igazán fekszik neki. Nincs instant ívre állás. A puha Vredesteinek már szépen tartják az elejét, lehet azért ésszerűtlenül gyorsan menni vele. De inkább a - borzalmasan gyorsan közelítünk, borzalmas nagyot fékezünk, csúszik 4 kerékkel és amikor már majdnem kint vagyunk, akkor tiporjuk a gázt - kombinációt szereti. Vagy szeretem vele, vagy hogy mondjam, hogy ne legyen vita belőle :-) Nem versenypálya akrobatikát kell elképzelni, nem vagyok versenyző, ezt érzem vezetve. :-D Ettől még gyorsnak gyors.
Az érzet viszont ott van, bármi van a kanyarbejáraton, kicsi hullám, gödör, olyan érzés, mintha komplett el akarná nyelni az egész autót az ívkülső első keréknél valami. Ilyenkor szokott nyekkenni szépet a frissen cserélt felső lengőkar és az egész autón érződik, hogy sok neki. Meg nekem is. Belebólint, nekem meg összerándul a gyomrom. Nehéz a drága nagyon. Ennek előnye is van, nem sportolva hasmagasságát meghazudtolóan simítja maga alatt az utat, és autópályán előnyre fordul a hátrány, ott a nagy nehéz, masszív tank egy kényeztetéssé alakul. Mész bármennyivel, bármeddig, bármi van kint.. csendben.
szelod92019-04-26 14:18:16 // 116364
Az én 59-em 1.9 SW Ti szerintem nagyon jó súly eloszlásban. Talán még sose tolta ez az orrát szárazon, csak inkább vizes korforalomban, ahol kis ügyeskedéssel át lehet terelni az alulkormányzottságot túlkormányzottságba és lehet élvezkedni. Télen is meglepően szép íveket lehetett húzni kikapcsolt elektronikával. Nyáron pedig sín autó. Pedig azért ki szoktam autózni ami benne van :D
Shadin2019-04-26 13:17:55 // 116363
Valóban :-)
Liquid2019-04-26 12:32:39 // 116362
jókor szólsz :)
Giuntini2019-04-26 12:18:11 // 116361
Nem jó, mert alacsonyabb lenne, es akkor a garázsban már problémák lennének. Ez az 50-es meret egy katasztrófa, alatta és felette jóval olcsóbbak a gumik. Sajnos prémium méret, csak a BMW, a Merci, és a prémium gyártók használják. Tükrözi az ára...
Shadin2019-04-26 12:14:19 // 116360
235/40 R19 ~8000 Km
Shadin2019-04-26 12:11:04 // 116359
Én jó áron eladnám a RainSport 3 garnitúrámat, ha érdekel valakit jelezze.
Shadin2019-04-26 12:10:01 // 116358
Szerintem nem erről van szó. Ez az "olcsó" méret alternatívaként merülhetett fel.
Smith2019-04-26 11:18:01 // 116357
Már ha erről a méretről van szó, legalábbis ezt bogoztam ki visszaolvasva.
Smith2019-04-26 11:17:32 // 116356
Nem akarok beleszólni, de már 31000 Ft-tól indul az ára a Michelin PILOT SPORT PS4 235/45R17 guminak, az említett 50000-es listaárhoz képest. És semmilyen haver nem kell hozzá. :) Pár kattintás és hozza a futi.
forrasr2019-04-26 10:16:59 // 116355
Elvileg fennállhat, hogy a nagyobb futásteljesítmény miatt megtérül, de ha keveset mész akkor nem futja meg a max futást, mert elöregszik és azért cseréled, vagy másik extrém eset ha sérül és megy a "kukába" akkor megint nem tudja meghozni az előnyét, Liquid-el egyet értve, a legjobb ha olyat választ az ember amivel jól "érzi" magát, meg persze ne legyen az Ön és közveszélyes kategória. Az mindig fennáll, hogy úgy kell használni az autót amilyenek a képességei, értve ezt gumira futóműre stb. Ami még fontos, hogy el kell fogadjuk, ha valakinek más a fontos a választásnál, ez hasonló ahhoz, mint amikor valakinek más a szép, más a fontos, de attól még ami másnak jön be nem biztos, hogy abszolút értékben rossz, és nem is kell meggyőzzük a másikat mindenképpen arról, hogy csak az a jó ami szerintünk az.
tirex2019-04-26 09:21:53 // 116354
Köszi. Ez egy Eibach szett volt 50 juróért, mindegy akkor lesz új.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-26 08:44:53 // 116353
nem stimmel annak más a rugója... egyébként meg 7500ft az új rugó darabja nem egy drága jószág
tirex2019-04-26 08:22:24 // 116352
Sziasztok! Tudja esetleg valaki hogy a 3.2 Q4 159es hátsó rugója passzol-e a 159 1.9 sw-be. Sajnos csak olyan szett van ócsón. :))
Shadin2019-04-25 14:45:57 // 116351
Pálinka előtt ;-)
Macccy2019-04-25 14:17:47 // 116350
na majd tesztelek ott ... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-25 13:19:58 // 116349
A 159 nem igazán jó súlyeloszlású, ez nagyon érződik. A 2.4-nél biztosan. A Contikkal nekem rosszabb volt, a Vredesteinekkel nem igazán tolja az orrát, csak érzés szinten marad meg, hogy egy kisebb bolygó tömege préseli kifelé/lefelé az autó elejét. Szóval nekem ilyen szempontból bejött ez a gumi, jobb vele az autó sokkal. És halk, ami nekem prioritás.
Zolibácsi2019-04-25 11:59:36 // 116348
Én is ezt tapasztaltam a 159 en az uniroyal rainsport 3 al. Viszont giuliettan ugyan az a gumi sokkal jobban ballanszban van. Valószínűleg a 159 2.4 jtd jobban orr nehezebb.
Liquid2019-04-25 09:08:19 // 116347
Tény hogy hangos mikor ráterhel a külső felére. Ilyen összehasonlításom nincs. Nem mondom, hogy akár ez akár másik kategóritársa jobb mint egy prémium, én csak azt mondom, hogy nem messze nem tud annyival kevesebbet amennyivel olcsóbb, és ha nem versenyzik az ember, akkor nem fogja érezni a különbséget. Ezért hitvita.
De majd megbeszéljük egy pálinka mellett :)
Shadin2019-04-25 09:04:36 // 116346
Igen, beszéltünk róla. Viszont nekem frissebb a tapasztalatom ue. autón ill. az elődjén másik gumihoz viszonyítva. A 0-ás felé az M6 vége felé kanyarokban a 160 ezzel a gumival már bizonytalan, a korábbiakkal viszont sima liba volt, visszafelé a Százhalombatta észak lehajtón egy 120 jobbra, majd 100 balra ív is simán ment. Most lassabban csak, mert kúszik és tolja az orrát és a hangjáról nem is beszélek inkább.
Nem győzködlek, mert miért tenném, de ez több mint hitvallás szerintem.
Shadin2019-04-25 08:58:12 // 116345
Ha jól rémlik a Q4 futómű geometriája más mint a sima Ti. Szűk fele a dőlés kerekenként elől.
Liquid2019-04-25 08:43:58 // 116344
Inkább a 19, és a TI. Egész kiegyensúlyozottan kopik, nem nagy különbség az első és hátsó között.
Giuntini2019-04-25 08:40:16 // 116343
Az tény, hogy a 19 Q4-el hamarabb megeszi a gumit.
Liquid2019-04-25 08:34:25 // 116342
Hogy hány km-t megy el, az nagyon függ a mérettől, vezetési stílustól, használat módjától satöbbi. TI-n biztosan nem tud annyit.
Mindegy is, ezért írtam hogy hitvita. Kinek mi az ami megéri prémium felárat.
Liquid2019-04-25 08:21:48 // 116341
igen emléxem erre a tapasztalatodra, viszont nagyon nem tudom ezt alátámasztani
Giuntini2019-04-25 07:54:45 // 116340
Igen Sanyi részben igazad van! De a Michelin pont az a gumi, amelyik tartós, és ezért a magasabb ár idővel megtérül. A Primacy 3-ra sem mondja senki hogy nem tapad, és elment közel 60 ezer km-t 30 ezer helyett. Nekem a Pilot Sport 4 darabját 38 ezerért hozza a haverom, úgy gondolom, hogy ezen az áron nem kell gondolkozni egy 50 ezres listaáras guminál.
És itt már ezt nagyon jó ár-érték aránynak lehet mondani!
Shadin2019-04-25 07:44:07 // 116339
Nem nagyon akarok beszállni a "vitába", de az RS3-mal nekem rendesen orrtolós hangos lamellás téligumi fílingem van :-( Esőben, hidegben, nedves úton amire kitalálták, ott hozza a pluszt, de szárazon melegen nem annyira. Én sem vagyok egy Fittipaldi, de azért érzem a különbséget az előző "sport" gumikhoz képest. Ennek jó a komfortja, az előző meg tapad.
Előző autón Michelin Pilot Super Sport volt, én azt nevezném guminak, vagy a hasonló kategóriákat, még normál használat mellett is nyújt annyival többet, mint amennyivel drágább.
Don Gombóc2019-04-25 07:36:03 // 116338
Ott a pont! :-)
Liquid2019-04-24 22:32:24 // 116337
A tesztek max. iránymutatásnak jók, és mint köztudott korántsem objektívek. Én speciel nem éreztem különbséget a Conti SportContakt 2 és 5, a Nokian V és az Uniroyal RainSport 3 között, pedig árban vannak különbségek. Mindegyik lekopott kb. 30e km alatt. És biztos vagyok abban, hogy ugyxanebben a méretben és vezetési stílus mellett semmi se tudja kétszer ennyit. Mert ami nem kopik az nem tapad...
Azért hitvita, mert az a kérdés kinek mi éri meg. Megéri-e a jó minőségű, de nem prémium és a prémium közti 50-100%-os felárat?
Ez biza hitvita :) Az tökéletesen megfelelő és az annál vélt vagy valósan többet nyújtó közötti választás hitvita az én olvasatomban. :)
Ugyanúgy mint a prémiumnyál, meg az 1500ft-os egér kontra 35000ft-os - én ez utóbbi haszálom, de a kolegáim szerint hülye vagyok :) - és még sorolhatnám a világ végéig.
Más kérdés, az ha a prémium termék valamelyik tulajdonságában pont azt adja amire szükséged van (és nem csak úgy érzed) De egyikünknek sincs szüksége, arra hogy 44 helyett 47.68-cal vegyen be egy kanyart :D
Pedig ha valaki ki szokta használni a vas képességeit, akkor én (lehet jogtalanul, de) oda sorolom magam...
RomeoOne2019-04-24 22:21:32 // 116336
Mi az, hogy kiautózni? Egy guminak csak az egyik paramétere az, hogy mekkora sebességgel tudsz bevenni 20 fokos aszfalton egy kanyart.
Kopás, menetzaj, vízen manőverezés, aquaplaning, öregedés, szerkezeti ellenállóság, stb, stb, stb. Meg nem hiába látod, hogy bizonyos méreteken egy márka milyen jó helyezést ér el a teszten, más méretekben meg gagyi. Míg egy prémium általában mérettől függetlenül top5, de kb első harmad. Nexen se rossz gumi, de azért messze nem ott kezdődik az a szint, hogy onnan hitvita..
Liquid2019-04-24 22:17:15 // 116335
egy bizonyos szint felett hitvita, mert szerintem egyikünk se nagyon tudja kiautózni (még néha sem, nemhogy a hétköznapokban) a Nexen, Hankook, Uniroyal, Pirelli, Michelin gumik közti különbséget. Ha igen akkor is max. szubjektíb érzetre...
RomeoOne2019-04-24 22:06:00 // 116334
Hát azért hitvitának nevezni túlzás. Ha egy gyártó minden méreten és minden típussal az első harmadban tud lenni, azért arra már el lehet kérni egy kis felárat.
Liquid2019-04-24 21:55:37 // 116333
Egész pontosan 6,8mm de az is éppen elég tud lenni, ahhoz, hogy mindenhol leérjen.
Ha a Michelin olyan árban van mint a többi, akkor a többi nagyon olcsó lenne.
De mivel a Michelin jó és a gumitéma hitvita ezért nincs miről beszélni. :)
VKG231!!! (156+75)2019-04-24 21:24:21 // 116332
Hát a PS4-nél nem nagyon találsz jobb utcai gumit. Már a 3 is zseniális volt.
Giuntini2019-04-24 21:09:12 // 116331
Igen! De megjött a válasz, Pilot Sport 4s nagyon jó áron 50-es méretben. A 45 nem lenne jó még 235-ös szélességgel sem, mert kb. 1,5 centivel mélyebbre kerülne az alja, így is nagyon óvatosan kell lemennem. Elképzelhető, hogy úgy már leérne.
RomeoOne2019-04-24 21:03:01 // 116330
De a 225/50R17 a gyári méret, nem 235/50R17. Vagy a 235-öt csak a /45 miatt kérdezted?
tirex2019-04-24 18:16:38 // 116329
Köszönöm a gyors választ! :)
Giuntini2019-04-24 18:14:39 // 116328
Megegyeznek.
tirex2019-04-24 18:12:09 // 116327
Sziasztok! A 159 2.4 sw hátsó rugói megegyeznek a 159 1.9 sw hátsó rugóival? Mindkettó eltört hátul.
Giuntini2019-04-24 16:29:07 // 116326
50-es lesz, olyan áron kapom a Michelint, ami nem drágább mint egy másik gumi.
Liquid2019-04-24 15:51:24 // 116325
Hááát ha megér bő 50% felárat...
Liquid2019-04-24 15:46:23 // 116324
A 235/50R17 lenne tökéletes, a /45 egy picivel alacsonyabb, bár ha nincs ültetve akkor szerintem nem lesz vele gond.
Giuntini2019-04-24 15:39:50 // 116323
Michelin Pilot Sport 4 lesz a befutó. Lenne jó áton Primacy 4 is, de most a sportosabb gumit választom.
Giuntini2019-04-24 14:23:35 // 116322
Én is elengedtem, mert az a több mint 10 mm sok, leerne a gárázsbejáratnál.
Találtam Michelin Pilot Sport-ot egészen emészthető áron. Lehet hogy fanatizmus, de én csak Michelint fogadok el. Körülbelül már 50%-os futásteljesítménynél megtérül az ára.
Ricoe1562019-04-24 14:02:54 // 116321
Én is a /45-ben gondolkodtam bár nem 235 szélesben,aztán rájöttem nem váltómérete és igy elengedtem. Facobookon az Alfás csoportokban volt ilyen kérdés,sokan raktak fel képet hogy néz ki vele /45-el. Mennyi az árkülönbség? (Én 25-ért vettem a Nexen darabját)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak