Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2019-05-04 15:01:29 // 116481
Hát igen, a mai napig csodaszép!!
Ami lényeges, ez az autó, azert lett ennyire gyönyörű, mert a szükséghelyzet hozta!
Azt kevesen tudják, hogy a 159 inkább a 166 utóda, mint a 156-é. És ezt minden alátámasztja!
5 éves együttműködés végén a GM kiszállt a projectből, ami egy közös padlólemezről szólt a Cadillac, a Saab és az Alfa Romeo felső-középkategóriás új modelljeihez. A GM kiszállt, a Fiat nem akarta kidobni a beleölt pénzt és megcsinálta a 159-et. Marchione ezért nevezte valijában tévedésnek a 159-et. Nem az az autó, ahová aztám hivatalosan pozicionálták. Ez egy összezsugorított felső-középkategóriás autó, valójában a 166 utódja, aminek még nagyobbnak kellett volna lennie.
Ettől lett ilyen csodaszép az autó! Jóval hosszabb a tengelytáv a 156-nál, mégis az utastér alig nagyobb. Mert a sziluett valódi nagyautót takar, viszont az utastér alig gyarapodott. A padlólemez, a futómű nagyautóé, ezért viselkedik másként mint a 156. A túlsúly is ennek köszönhető, ez egy nagyautó merevsege, ezért állt jóval a középkategória felett. A zsugorítas miatt lett űber merev. Sokkal nagyobbnak is tűnik, ami igaz is, hiszen szélesebb mint a 166, joval kintebb állnak kerekei, nagyok a kidomborítások, viszont oldalról mintha az utasteret kétoldalról benyomták volna. Ettől lett ennyire agresszív a karosszériája, mással nem összehasonlítható. Ilyet szépseget az autóipar mégegyszer nem csinál, a kényszer szülte ezt a csodát.
A Brera kritikája is főleg emiatt volt! Egy nagyautó padlólemeze, es futóműve hordta a világ egyik legagresszívebb kupéját.
Gyuri kritikái is szerintem ebből adódik. Ő alulról közelít ehhez az autóhoz, a 146-156 oldaláról! Ezt el kell felejteni! Hiaba a belseje inkább a 156 vonalát viszi tovább, ez műszakilag a 166 utódjának tekinthető, ezert nem érezhető benne a valós sebesség, ezért ilyen hihetetlenül csendes. A 2,4 jtdm, es a V6 valódi 166 utód.
Én ezért nem érzem ezt, mint amit Gyuri mond. Nekem mindig nagyobb autóim voltak, Cromák, es sokat mentem 164 V6 turbóval. En onnan közelítek a 159-hez, es nem a Marea felől, ami a 156 kategóriatársa volt. Én kijelentem azt is hogy a Marea egy tagasabb autó volt, jóllehet egy kategóriaval lejjebb volt, egy jóval kisebb autó volt. A 159-et a 164-166 oldaláról kell megközelíteni.
Fú... Uff én beszéltem😊
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-04 13:46:49 // 116480
Mai autó ápolgatás.. tavaszi nagytakarítás + bőrmaszírozás pipa.
Már csak vissza kell majd picit törölgetni mikroszálassal, hogy szépen felmattuljon.


Hétfőn pedig két napra leadom, kezelésbe veszik a fényezést, mert már zavar.
Közelről opálos, apró karcos. Kíváncsi leszek, hogy mit hoznak ki belőle.
zoli9782019-05-04 12:40:53 // 116479
Ja nem a nyugalmi helyzetre gondoltam, hanem mikor a lapát függőben van. Vagy lehet rosszúl értelmezem a hozzászólást
szelod92019-05-04 12:24:50 // 116478
Sajnos nagyon lebutítja a rendszer a képeket így :(
szelod92019-05-04 12:16:36 // 116477
Tegnap löttünk pár képet haverral. Cannon EOS 80D 18-125mm. Azért még mindig ütős forma.
Smith2019-05-04 12:11:15 // 116476
Mindegy, mert ha az nem húzza vissza akkor a menetszél tolja fel az ablakon amit a lapát összeszed. Kiváló konstrukció :)
zoli9782019-05-04 06:21:42 // 116475
Cseréltem ablaktőrlő szerkezetet, most jól töröl viszont a vezető oldali ablaktörlő visszahúzza a vizet, a lapát lenne rossz, vagy elraktam volna a kart? A lapát az kb 3 hónapos csak.
kiger2019-05-03 23:45:28 // 116474
Gondolkoztam rajta, de mivel nincs EGR így szerintem semmi értelme a lapoknak, a blokk meg gyakorlatilag új, így inkább csak a lapátok miatt paráztam azért szedtem szét. Amúgy menetteljesítményben abszolút észrevehetetlen.
droberto2019-05-03 23:28:37 // 116473
Így van. :)
droberto2019-05-03 23:27:53 // 116472
Jó az írás. Köszi.
Én már nem emlékszem Step by Step, illetve én sokkal jobban szétszedtem.
Egyébként tökre javasolt a HF leszedése a szelepek illetve a hidrotőke/hiba lemezrugók ellenőrzése miatt. Vagy minimum egy kompresszió mérés szükséges elvégezni.
Illetve a Swirl Flap megtartó párti vagyok, de ez ugye nem új. :)
Haddel2019-05-03 22:46:51 // 116471
Enyémnek is az alja kezdett megvakulni,tavaly műszakin felírták hibalistára.
Amúgy már hamarabb ki kellett volna cserélnem,mert mióta megvettem az autót,rezegtek a tükörlapok,főleg autópálya tempónál volt zavaró.Most cserekor meghúztam a központi csavarokat,megszünt a rezonálás.
szelod92019-05-03 22:16:15 // 116470
Én azt vettem észre, hogy megáll a víz a tükörházban és az kezdi ki a tükörlapot. Szóval mosás után mindig kifújom onnan :D Néha hülyén néznek rám a mosóban ...
kiger2019-05-03 21:40:33 // 116469
Többen rámírtak, hogy írjak a szívósor cseréről, összeraktam egy rövid leírást, hangsúlyozom, hogy én így csináltam, nem feltétlenül ez a helyes módszer (plusz egy halom csövet nem szedtem le pl a fojtószelepház mellől, mert simán kijöttek a csavarok).
Biztosan kihagytam valamit, ha javítsak szóljatok. A képek az internetről és e-learnból származnak. A leírás elérhető: http://goweb.hu/szivosor.html
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 21:27:07 // 116468
Akkor vagy az autóval van valami, vagy kezdődik....:-) Mindig csak kicsit több paci kell bele. Megszokod, kiautózod, kell még :-) Ennek lesz a vége az a Ti blokk...
Shadin2019-05-03 20:46:46 // 116467
Most valahogy nem úgy megy ahogy emlékeztem rá :-(
Kelletlen magas fordulaton is ...
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 19:41:11 // 116466
Automata váltóval pont ezt csinálja gyárilag is :-) Amikor átdobja a sebességet, elengedi a nyomást és süvít egyet ha elveszem a gázt.
'''''2019-05-03 17:45:10 // 116465
Enyémben volt lefújó szelep.Ha teljes töltést elengedte,még a járdán is megugrottak az emberek. :-)
Smith2019-05-03 16:37:47 // 116464
Én is ma cseréltem a jobbos tükröt, pont így kell kivenni. Nem törött el, szépen kiugortt ahogy kell. Érdekes a jobb oldalinak valahogy elkezdett leválni az alján a foncsor... Kapott szép új gyárit :)
Giuntini2019-05-03 15:15:33 // 116463
Kell egy ilyen!!!:))
Smith2019-05-03 15:08:03 // 116462
Egy ilyennel én is :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 14:41:15 // 116461
A mélygarázsban meg inkább a 2.4-et szuszogtatom, az iszonyat jó :-) A benzines harci trombitálás az viszont kezd hiányozni. Egy ilyennel beérném :-DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 14:38:38 // 116460
Egy jó 145/146 sok mindenre gyógyszer :-) Most értem vissza a gyógykezelésről, még mindig nem állt be normálra a pulzusom :-D Egy nyomorult adagolós csattogós dízel, de olyan jót autóztam vele már megint, hogy nem igaz. Városi autózás után turbót hűtöttem. Asszem ez így körvonalazza :-D
Smith2019-05-03 14:22:56 // 116459
Ez a 145 design is egy időtálló, örök darab, minden részletében :)
Shadin2019-05-03 14:15:50 // 116458
Most, hogy Kispati orra új, minden pillanatban hallom a Nagy jobb elejéből azt a pici kopogást, és most még jobban zavar mint korábban. Most Kispati gurul szebben és az a hang egy mélygarázsban az verhetetlen. Szóval van gyógyszer mindenre, mindenkinek, csak meg kell találni!!





Shadin2019-05-03 14:00:22 // 116457
Amit nem, azt kompenzálom a 145-tel :-)
psychoati2019-05-03 13:28:35 // 116456
Shadin esetében Ő maga az idő :-)
RomeoOne2019-05-03 13:27:03 // 116455
Bocs, de ezt nem hagyhattam ki :D
link
Giuntini2019-05-03 13:22:20 // 116454
Nálad igen?
Shadin2019-05-03 12:58:54 // 116453
Az idő mindent begyógyít :-)
droberto2019-05-03 12:31:23 // 116452
Sajnos típushiba. :(
antonov2019-05-03 12:25:42 // 116451
Szuper, az enyém is hasonlóan járt. : )
droberto2019-05-03 11:34:53 // 116450
Naná! Csak semmi csalószoftver! :)
droberto2019-05-03 11:34:24 // 116449
Az én sebeim lassan begyógyulnak. :)))
kiger2019-05-03 11:28:46 // 116448
Az EGR-t meghagytad?
Giuntini2019-05-03 11:17:43 // 116447
Meg a te gyomrodat is megfeküdte:)
droberto2019-05-03 11:06:57 // 116446
Kicsit megfeküdte a gyomrát, de szétrágta és lenyelte, kidolgozta a fémgőzöket a kis turbóján és a cuki kis katalizátorján és részecskeszűrőjén.

Persze a dugattyúfedélen nyoma marad,



és lehet a kifuff szelepeket is ez rendezte el,



de köszöni szépen jól van. :)
antonov2019-05-03 10:50:37 // 116445
És nem fájdult meg ennyitől a hasa?
droberto2019-05-03 10:48:48 // 116444
Az enyém egy hedonista állat, szereti a hasát. :)))



droberto2019-05-03 10:43:20 // 116443
Jól látszik itt is a rozsdás teló/rugótányér.

Eibach (F11-10-005-05-HA) vagy gyári ti.
Itt látod, hogy mik vannak Eibachból.
Javaslom, hogy egyeztess Csabival, ő is most cserélte, illetve van is itt hsz-a a témát illetően.
antonov2019-05-03 10:41:34 // 116442
Neked 3 lemezt is megevett? Vagy csak a harmadikat? : )
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 10:38:12 // 116441
Akkor jó, az a 0.3mm nem túl sok még köbösen sem :-) Ettől az elmélet igaz, nagy különbséget viszont valóban nem kéne okoznia. Pláne, ha az a 0.3mm mondjuk festékvastagság :-D
droberto2019-05-03 10:34:16 // 116440
Most már nem magasabb mint a gyári. :)
700-on vagyok.
droberto2019-05-03 10:32:29 // 116439
Kell bele forgácsolni valami kemény hőálló műanyagot.
Csak úgy tudod szétfűzni, ha letöröd a lemezkéket. Vissza már egy 1 mm rozsdamentesest tennék csavarozva és hegesztve. (A ponthegesztés mellet törik el a rezgésektől óriási vibrációtól)

Az én ugyanilyen 200k+ km-es Marellimnek (2007.11. gyártás) nem volt kikopva és a fogaskerekek is remek kondíciónak örvendtek. Annyi baja volt, hogy 3 lemezt becsócsált a torkos kis JTD.
kiger2019-05-03 10:20:55 // 116438
A felső perselyekkel mit lehet kezdeni? Nekem volt olyan lapát ahol 3-4mm lóg már oldalra, a bontottban ami elvileg jó állapotú a meghajtó fogaskerék is le volt fogazva amellett hogy minden lóg benn.
Alfabundi2019-05-03 10:15:26 // 116437
Na faxa! Most vettem èszre! Elsőről nem volt szó! Most akkor mirecserèljem? 😢 (T i)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 10:11:48 // 116436
A kókányt nem erre értettem, bocs :-) Viszont akkor meg is válaszoltad, miért magasabb az Eibach rugóval. A rugóállandó a rugó anyag átmérővel köbösen változik. Ergo hiába egyforma hosszú, egy picit "keményebb" rugót vettél, amivel magasabb lesz az autó és kisebbeket mozdul ugyanakkora terhelésre. Olvastam Pityukoma blogját, szerepet is játszott a tapasztalata abban, hogy nem erőltettem a két oldal cseréjét.
Elég jól körbejártam a dolgot, nekem ez tűnt a jó megoldásnak, de tudjuk, nem csak egy megoldás létezhet :-D Hátrányát én sem észleltem, és amíg lehet ragaszkodok a gyári megoldáshoz. Remélem igazam van és tényleg az utolsó menet lehajtása okozza a gondot. Akkor ugyanis az új nem fog eltörni, azon le volt hajtva rendesen :-)
A dobbetétet meg addig feszegettem (a beszáradt port is kiszedtem a perem mögül), míg valahogy visszatalált nagyjából a helyére (már csak kicsit áll el).
droberto2019-05-03 09:20:09 // 116435
Szívósor:

Igen, a Marelli az hullajtja a lapátjait. A Pierburg jobb, de gyáriként már csak Marelli kapható. Illetve van a AM-ben a full alu dugózni való Pierburg. Na ebben vicc a lapátozás:


Én ragaszkodtam a gyári állapothoz és emisszióhoz, így az újat megcsináltam rendesen:



Hűtővíz:

Szerelés után nem szükséges légteleníteni. Ezt elég jól megoldja magának. Viszont figyelni kell a vízszintet, mert még a 6-8. (rövid) menés után is kell utántölteni, mire kilégtelenedik teljesen.
kiger2019-05-03 00:25:57 // 116434
Ma kicseréltem a szívósort egy bontott lapáttalanítottra, a 40.000 futott új Marelli szívósorban a lapátok lötyögnek, a műanyag persely szét van kopva, viszont hálisten minden lapát fent volt. Amúgy gyerekjátéknak is szánalmas az egész. Abban tudnátok segíteni, hogy kell-e légteleníteni, ha a hűtővízből leengedtem 2 liter körül és újratöltöttem.
droberto2019-05-02 23:43:10 // 116433
Lehet.
Nekem nem volt módom a régit, új gyárival összehasonlítani.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak