Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 14:59:55 // 116852
No kézbe vettem a darabot, a kiszerelt lengőkarokat direkt megtartottam. A hátsó szilent egy hagyományos, egybe vulkanizált szilent. Az első,egy csúszó (?) csapágynak tűnik. A kiszerelt lengőkaron az első szilent kézzel lazán forog, mindkét oldalon műanyag tömítőgyűrű védi a kosztól (nagyjából). A hátsón, amit a gumi kéne hogy csillapítson, ugyanúgy elfordul a belső fémhüvely, aminek szerintem nem kéne.
A meghúzási nyomatékot innentől én sem értem. konkrétan össze kéne roppantani a fém hüvelyt, hogy a meghúzási nyomatékon bármi múljon.
Innentől a terhelt magasságon meghúzás tűnik a kritikus pontnak, az is csak a hátsó szilenteknél. Hogy mi adja a hangot, az számomra teljes rejtély.

Igazából pont ez az ami nem hiányzik. Szeretném elérni hogy kicseréltetem és jó lesz. De nem ez van, hanem kicseréltetem, átmenetileg jó lesz, majd ugyan ott járunk mint előtte, a megoldást meg igazából senki sem tudja.
Shadin2019-05-22 14:25:23 // 116851
Én csak találgatok itt a felső lengőkarral kapcsolatban, de szerintem több a hisztéria körülötte. Úgy általában. Én azért cseréltem ki mert excenteres PU szilentes felső lengőkarok voltak benne és az valóban nyekergett hangosan száraz időben és szar volt beállítgatni a zsírozásokat követően :-( A lényeg, hogy a csere tökre nem úgy történt ahogy elvileg kellett volna, emelt állapotban izomból meghúzva tettem be őket és rohadtul rendesen működik azóta is. A belső gyűrű és a gumi között el tud mozdulni, nem pusztán a gumi adja azt az ívet körcikket mozgásteret nem tom hogy hívják ami a terhelt ill. terheletlen, felemelt állapot között van.

Azóta is fel-le emelgetem az autót szabadidőmben és nem a gumi deformálódik, és nem is a középső rögzítő csap henger fordul el a rögzítő csavar körül, az ott keményen rögzítve van.

Ezért gondolom, hogy azt mereven összekötve kell jónak tekinteni.

Nekem is Lemförder van:

album
Shadin2019-05-22 14:13:31 // 116850
Mindig megakad a szemem az MT székházból kinézve egy arra elsuhanó Giulia-n és mindig megállapítom, hogy egy egyedi jelenség, máshogy szép mint a 159, de ilyenkor az jár a fejemben, hogy beülnék átmenetileg egy alapmodellbe is akár, ahogy azt tettem a 159-nél is. Akár dízelbe is. Aztán lemegyek a parkolóba, beülök a néma, 4 hengeres, sokat látott 159-be és elfelejtem, hogy meg akartam csalni. Vezettem Giu-t, 180 lovas dízelt, én nem éreztem azt a nagyon kell érzést mindamellett, hogy egy teljesen más világ a két autó.
A döntés, ha átülök, az pusztán (impulzus) érzelmi okból fog megtörténni. Nagypatin már nem nagyon van régi alkatrész, kezd is kicsit uncsi lenni, h többet szerelem a 145-öst...
Remélem lesz szerencsém VTT-n ismét beleülni, esetleg vezetni is egy Giulia-t.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 14:11:46 // 116849
Lemförder mindkét oldalon. Cseréltem, mert nyöszörgött kicsit, és én nem bírom a hangokat :-) Nem a megfelelő nyomatékkal lett lehúzva. Itt ezt írtátok korábban, hogy ezért nyöszörög újra. A baloldalon 20e km, a jobboldalon 6e van benne, ugyanolyan hülye hangot ad, mint a 150e-t futott. Más baja nincs, de halálba idegesít.
Shadin2019-05-22 14:05:00 // 116848
Magamtól soha nem cserélnék HU-t, de ebbe már eleve ki volt cserélve, amit én átpattintottam egy Pioneer Android Auto-s fejre, hát én nem szeretnék élni nélküle, nem szeretnék mégegyszer telefont látni a műszerfalon zsinóron lógva ocsmány tartóban :-(

Semmi kütyü nem érdekelne a Giulia-ban, csak a nagy kijelző középen telefon tükrözéssel, minden maradék pénzem a külcsínre költeném :-)
Shadin2019-05-22 13:54:07 // 116847
A 200-lovas TBi-t sem fogja halandó kiautózni közúton, és a Giulia még pár kilóval könnyebb is meg egy jól hangolt aut. váltó van alatta, a hajtást bele sem kell keverni, ott is bőven elég a 2.0. A Veloce ugyan olyan használat mellett is többet eszik és azt meg pláne még kevesebb ember autózza ki, aki igen azzal nem szeretnék közúton találkozni mert kimeríti a veszélyeztetés fogalmát. A 4WD meg csak az miatt lenne jó mert én azért aggódok a téli közlekedés miatt, a paci már másodlagos lett nálam, most is a gyári prog. van a kocsin, mert ugyan a Squadra 4k felett iszonyat jó, majdnem 100%-ban 4k alatt használom és ott viszont jobban autózható a gyári és kevesebbet is fogyaszt.
Shadin2019-05-22 13:45:40 // 116846
Ja de bocsi, ott is a már kiolvasott saját programomat küldtem ki módosításra :-(
OBD-n ezek írhatók de nem olvashatók.
Shadin2019-05-22 13:44:30 // 116845
Ezeknél ez a csippelés annyira nem egyértelmű, már az utsó széria EDC17-est is szét kellett bontani és tüskéről leszedni az sw.-t ahhoz h meg tudd írni. a MO.-i csippesek akik bevállalják azok olyan programot töltenek rá mint amilyen a TBi-mre a neten vásárolt volt, azaz egy kalap szar :-(
Shadin2019-05-22 13:40:59 // 116844
Mi az hogy túlhúzva? Ha nem Meyle-t veszel bele akkor nem létezik olyan h túl van húzva. Az ott merev kötés. BTW másfél óra volt a kettő cseréje bakolva, nem egy bonyolult dolog, jó mondjuk a csavarfej nem fért el a Ti rugó menete között, de megékeltem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 13:31:53 // 116842
Honnan is ismerős ez az autóvásárlási módszer :-DD Pont így szoktam. Lista van, érvek és ellenérvek vannak, aztán megveszem ami elcsábít és ennyi. Most a listazós szakaszban vagyok :-D
tdemeter2019-05-22 13:02:37 // 116841
Igen, azok nekem is rohadtul tetszettek:) De aztán rájöttem, hogy amit nem látok vezetés közben az nem hiányzik... Így tettem le a sportpedálokról is.
Egyébként ülni is más benne, a 159 TI-hez hasonlóan sokkal keskenyebb a veloce ülés párnája.
Halesz2019-05-22 12:55:20 // 116840
Hm, nos, bevallom, erre nem is gondoltam... Nálam sokkal inkább dilemma, hogy a Veloce ülései sokkal szebbek. Tudom, lehet rendelni a simába is Veloce csomagot :)
Morfiusz Cédula2019-05-22 12:39:27 // 116839
Engem meg a látvány fog meg benne. Az utcánk végében áll egy piros Veloce. Nagyon jól néz ki, első ránézésre látszik, hogy nem az alap Giu, tényleg ütős.
Így tetszett meg a mostani autóm is. Megnéztem jó pár eladó autót, volt is mindenféle kimutatásom, hogy melyik miért, meg miért nem, de amikor megnéztem a mostanit, kiállt a srác a garázsból vele, akkor rögtön kattant valami az agyamban, hogy nekem ez kell. Gyorsan ki is dobtam az a papírjaimat, nehogy valami racionális érv ellene szóljon.
Morfiusz Cédula2019-05-22 12:24:27 // 116838
Szerintem ezzel senki nem vitatkozik. Persze, hogy egy új típusnak sokkal magasabb a felszereltsége, már alap kivitelben is. De amikor új típusba ül át az ember, akkor sose közvetlenül az előző típushoz hasonlít. Amikor azt mondom, hogy a viszonylag jól felszerelt 159-ből nem akarok átülni egy alap Giulia-ba, akkor nem arra gondolok, hogy a 159-emhez képest akarok jól felszereltet (amit lehet, hogy részben már egy alap Giu is hoz), hanem azt, hogy a Giu-k átlagához képest akarok egy jól felszereltet.

A dízellel egyetértek, ha sokat kellene mennem (vagy kell majd a jövőben, ami még előfordulhat), akkor megfontolnám a dízelt is, de csak és kizárólag ebben az esetben. Azt viszont még akkor is visszalépésként élném meg, nem a teljesítmény miatt, hanem a 5 henger -> 4 henger váltás miatt.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 12:23:03 // 116837
Akkor nem véletlenül ülünk kb egyforma autóban. :-) Bármilyen kütyünél többre értékelem azt a bőrös belsőt. Ha csak az én ízlésem szerinti luxus lenne a kérdés, akkor a mostani autóm ezt kimaxolta de nagyon. Külső megjelenésre és belső esztétikai élményre is.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 12:17:22 // 116836
Engem tudod mi vonz legjobban a Veloce változatban az alaphoz képest? Nem a lovak, nem is az összkerék, hanem az a szűk 2 centi magasságkülönbség. A Veloce magasabb, több fórumon megerősítették (pl. AlfaOwner). Tudom, ott a Stelvio, ami még pakolhatóbb is, a suv viszont nagyon nem az én világom.
Morfiusz Cédula2019-05-22 12:12:49 // 116835
A legjobb!
Viccen kívül, a kütyük kevésbé fontosak, de pl a sportosság látszata, a látvány, (ami a 159-nél a ti, nagy felnik, bőr stb) nekem számít. Manuális váltósba nagyon nem szívesen ülnék vissza. A vezetéstechnikai kütyükért sok pénzt nem adnék, annak ellenére, hogy elismerem a hasznosságukat.
Egyébként szerintem ez megint egy kellően szubjektív dolog, kinek mi. Kicsit olyan, mint a az olasz vs német, benzines vs dízel vagy bármi hasonló hitvita. Parttalan.
Halesz2019-05-22 11:14:56 // 116834
Becsatlakozom, mert én is dilemmázom, hogy mire gyúrjak a következő években... a 200 lovas benzines bőven elég úgy Alfázni, ahogy a többségünk Alfázik :) de ezt lehet, hogy láttátok a videómban.

Persze, tökre vonzó az összkerékhajtás és a 280 lóerő, de tök őszintén: napi használatban ezt hányszor autózod ki? 4-5 alkalommal egy évben, amikor elmész egy nagyot autózni? Szerintem az esetek többségében élményautózásra akkor is elég a 200 ló :) Persze, engem is rohadtul vonz a kocsi alatt lévő technika, az összkerék, meg a majdnem 300 paci, de azért ha árban nézem a különbséget, akkor azért elgondolkoztató... Ráadásul ugyanaz a moci... szóval akár fel is lehet húzni a sima 200 lovasat is...

Egy hátsókerekes, 200 lovas Alfa az elmúlt 10 évben mekkora álmunk volt? :) Most itt van és egészen elérhető az ára is.
tdemeter2019-05-22 10:58:46 // 116833
Felszereltség? ne vicceljetek már:) Egy alap giulia majdhogynem alapfelszereltségen veri a 159-et ilyen téren.
Eltelt 10 év, már mások az igények. Ezért is tök felesleges versenyeztetni ilyen téren a két autót.
Írtam már blogot róla, de továbbra is tartom: a Giulia egy luxus 159-es. A súly és a felszereltség teszi azzá, nameg az a design amit olasz barátaink kitaláltak.
Én dízelt nem akartam már, de biztos vagyok benne, hogy aki azt vesz, az is jól jár, mert ezek a mai dízelek egyszerűen nem lehetnek rosszabbak mint az elődjeik. Én a kerregő hangjukon kívül más negatívumról még nem hallottam, szóval ha sokat megy valaki, akkor miért ne venne azt? Nagy technikai különbség nincsen már.
A ló pedig nem minden, nekem nem ez a 200 is sok, elindulni sem tudok vele normálisan ha városban vagyok vele annyira erős. A dízel gondolom még nyomatékosabb lehet alul.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 10:53:32 // 116832
Ja.. biztos adnék 15M-t egy kia-ért. No, never :-) Azért ennyire nem..
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 10:50:23 // 116831
Sosem lesz olyan mint egy 2.4. Nem vagyok a 159 elvakult fan-ja, ezt tudjátok, de az 5 henger tud egy olyan járáskultúrát, finom működést, hangot, amit 4 hengerrel meg sem lehet közelíteni. A lóerő meg csak lóerő.
RomeoOne2019-05-22 10:47:39 // 116830
Akkor minimum egy V6 Stinger :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 10:44:15 // 116829
Egy új autónál nem. Különben ki venne olyat? Az elromolhat és az el fog romlani között nagy a szakadék. :-) Én ezért szemeztem akár másod autónak a kia-kkal. 7 évre elfelejtem ezt a szerelőnél pitizést időpontért.
RomeoOne2019-05-22 10:28:07 // 116828
De miért, milyen felszereltség kell? Egy Super vagy egy B-Tech egy pár extrával megdobva már mindent tud sztem.
Morfiusz Cédula2019-05-22 10:21:04 // 116827
Ez igaz, de akkor még marad a felszereltség kérdése is.
Elvileg nem kizárt az alap motor, magas felszereltség kombó, de nem jellemző. A
RomeoOne2019-05-22 10:14:13 // 116826
Egy 180 lovasat tuti lazán fel lehet csippelni 230-ra, az meg már nem rossz.
Morfiusz Cédula2019-05-22 10:10:48 // 116825
Ez igaz, és ezt a szabályt megszegni is nehéz. ;-)
Morfiusz Cédula2019-05-22 10:08:44 // 116824
A Giulia egészen biztosan klasszissal veri a 159-et, ez nem kérdés, de abban Emilnek igaza van, hogy nagyon számít az is, hogy azon belül milyen felszereltségűből/motorúból ülsz át milyenbe.
Én pl az enyémből egészen nem fogok átülni egy alap dízel Julisba, csak valami nem alap motoros, jobban felszerelt modell jöhet számításba.
RomeoOne2019-05-22 10:07:04 // 116823
Én Várpalotán, ami ide 110 km, de nem kell csak kb 1 és egy negyed órát utaznom :D De nem is kell mennem csak 1 évben egyszer egy napra. Annyi belefér.
tdemeter2019-05-22 10:04:28 // 116822
Igen, eléggé kicsi halmaz a miénk..
Én a 159hez csepelen találtam értelmes szerelőt, minden szereléshez 2 órát utaztam emiatt. Egy idő után meguntam és olajcseréhez az első szervízbe bementem, én vittem mindent nekik, de komolyabb munkákra már nem mertem ezt csinálni.
Smith2019-05-22 09:58:32 // 116821
Főleg, hogy hiába új, az is elromolhat, és azt sem jelenthetjük ki, hogy az ország jól le van fedve AR szervizekkel.
tdemeter2019-05-22 09:45:29 // 116820
Szerintem ez bármilyen másik vasnál így lesz, sajnos:(
tdemeter2019-05-22 09:44:05 // 116819
Totál egyetértek:)
Mi a 159-el el tudtunk menni 1 hétre kempingbe Olaszországba 4-en, úgy hogy 2 db roller is befért.
Máig nem értem hogyan sikerült :))
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 09:32:37 // 116818
Dízel Julisba átülni egy 2.4-ből, az nekem sem menne. Vagy nem könnyen. A 159 pedig... ne is tudom. Három hónapja várok arra, hogy átnézzék a futóművet. Tudom mi a baja, (első felső lengőkar szilentek túlhúzva) mégis még 3 hét múlva van időpontom átnézésre (!). Nem cserére, csak meghallgatja a szerelő. Úgy,hogy én pontosan tudom, hogy mit kell cserélni. Majd 3 hét múlva meghallgatja, jól bele kell fékeznem valami gödörbe, lejtőbe hogy megszólaljon. Azt mondja majd, hogy jó ez így még, 2 hónap múlva tudja kicserélni. Egy nyomorult szilentet :-( Kb örökké hallgathatom a 2e Ft.os alkatrész nyöszögését, mert nincs aki megcsinálja. No és én innentől f.sok, ha pl generátort, turbót kell cserélni egyszer, nekem hónapokig nem lesz autóm. No én ezért vágyok át főképpen egy ÚJ autóba.
Smith2019-05-22 09:30:11 // 116817
Szerintem nem baj, ha más autót is vezetsz rendszeresen, így legalább még nagyobb ünnep behuppanni a 159-be, a többi után :)
RomeoOne2019-05-22 09:29:09 // 116816
Már miért? Jól megpakolhatnád térkővel :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-22 09:22:00 // 116815
Akár a gyereket IS :-DD
Nálunk az egyterűzésnek viszonylag kicsi az esélye. Finaman szólva, kihasználatlan lenne :-)
Liquid2019-05-22 09:03:50 // 116814
1 fontos szabály van: ami nem fér be azt otthon kell hagyni :)
tdemeter2019-05-22 09:03:35 // 116813
Más tesztelni és aktívan használni egy autót. Én 1 kört mehettem egy ilyen autóval mielőtt döntöttem, így nézve az alapján sem lett volna értelme váltani, normális következtetést levonni nem lehetett belőle.
Morfiusz Cédula2019-05-22 08:56:34 // 116812
Mi általában két gyerekkel se nagyon próbálkozunk beférni. Inkább megyünk a családi egyterűvel, ott legalább nem kell sokat gondolkodni, hogy dobálom be a cuccokat. Cserébe nulla a vezetési élmény..
Giuntini2019-05-22 08:10:10 // 116811
Azért a Te eseted egy kicsit más! Te egy 120 lovas 8V dízelből ültél át egy 200 lovas B-Tech benzines Giuliába.
Mikor én mentem a 180 lovas kéz váltós Giuliával elismertem a futómű és kormányzás kvalitásait abba a 2,4-ből sohasem ülnék át. Hasonlót kell mérni hasonlóhoz.
tdemeter2019-05-22 08:02:23 // 116810
Én is ezt hittem, sírva adtam el a 159-et,de amikor át ültem a julisba, már el is felejtettem milyen volt. Pontosabban akkora ugrás volt, hogy nem kellett megszokni... Ettől persze a 159 most is fantasztikus autó, de amiatt nem kell aggodnod:)
Liquid2019-05-22 07:58:46 // 116809
én is imádom és hiányozna, de 3.5-ért viheti bármikor bárki :D
Zolibácsi2019-05-22 06:35:41 // 116808
pedig van élet a halál után is...(azaz 159 után is)
:-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-21 23:25:21 // 116807
Te is fiam, Blútúsz? :-D Na, akkor már ketten sóznánk rá a cartársra a 2.4-ünket, és szerintem egyikőnk sem viccel :-D Kicsit lefelé hajlana a szám azért ha egyszer csak elvinné valaki, de könnyebb is lenne az utódról gondolkozni. Ez az autó túl szép, túlságosan befolyásol a jelenléte. Meg az a gyönyörű hangja :-D
szelod92019-05-21 21:49:53 // 116806
JSZP szerint 3 tulaja volt eddig. A hirdetésben mégis első tulajosnak írják. Érdekes
Liquid2019-05-21 21:37:16 // 116805
Ez a (akkor még) FAM tesztautója volt, tudtommal az egyetlen újonan magyar rendszámos 159 2.4 Q4 TI
Nemtudom hányadik tulaj, de a km. emiatt akár valós is lehet.
Nem biztos hogy rossz vétel, de szerintem túl van árazva. Ennél olcsóbban odaadom az enyémet :)
Zolibácsi2019-05-21 21:32:14 // 116804
Pot kulcs is ugyan ez? Elvileg ha el felejti akkor a második kulcs használata után vissza tanulja. Legalábbis mercis haverom ezt mesélte. Nem tudom hogy itt működik e
Zolibácsi2019-05-21 21:29:16 // 116803
Ha dízel akkor 2.0. Kivéve ha ellenállhatatlan vágyat Érzel az 5 henger miatt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak