Dízelnél több a közhasznú infó, és nehezebb kárt tenni benne. :-)
A benzinesnél már sokkal nehezebb információt szerezni, mindenki félti amije van, nincs már nagy közösségi együtt tanulás. :-) A dízelnél is volna egy csomó olyan egymástól függő dolog, amire figyelni kéne, viszont a rendszer tolerálja, szóval senki nem foglalkozik vele. Ilyenek pl. a SOI táblák. A benzinesnél nem lehet vaktában hadonászni, egy rossz előgyújtással kárt lehet tenni a motorban. Az a baj, hogy túl sok térkép van már. Anno a 8v-nél azt a kb 10 map-et hamar meg lehetett érteni, és még így is komoly beletett munkaóra volt mire rendes remap lett belőle. A 2.4-nél is sok-sok óra úgy, hogy eleve tudom, hogy sok térkép beavatkozása és sok összefüggés örök titok marad. A damosban kb 3000 paraméter és map van :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 20:21:45 // 117659
Shadin2019-07-02 18:41:26 // 117658
És mindenki azt mondja, hogy a dízelt egyszerűbb írni.
Én néztem okosba jöttment írók szoftvereit TBi-re és nincs egyértelmű koncepció, mindenki érzésre irkál bele :-( Sokkal több a figyelendő kapcsolat, ezért inkább rámennek az evidensre, nem pedig a műszakilag végiggondoltra. Adunk egy kis tb nyomást egy kis előgyújtást egy kis dudort a pedáltérkép kikért nyomaték értékére. Érzésre jó lesz padon meg hullámos, meg 4k felett lekonyul durván stb. A Squadra pl. tudja hol a tökben van a lambda, tuti elrontja, mert csak ő tudta úgy megírni, hogy leszabályozásig kb. lineárisan emelkedik a teljesítménygörbe. Ott kell tb nyomás, üa. nyomás meg gyújtás módosítás, meg egy kis lambda hekkelés amit érezni a szagából :-)
Én néztem okosba jöttment írók szoftvereit TBi-re és nincs egyértelmű koncepció, mindenki érzésre irkál bele :-( Sokkal több a figyelendő kapcsolat, ezért inkább rámennek az evidensre, nem pedig a műszakilag végiggondoltra. Adunk egy kis tb nyomást egy kis előgyújtást egy kis dudort a pedáltérkép kikért nyomaték értékére. Érzésre jó lesz padon meg hullámos, meg 4k felett lekonyul durván stb. A Squadra pl. tudja hol a tökben van a lambda, tuti elrontja, mert csak ő tudta úgy megírni, hogy leszabályozásig kb. lineárisan emelkedik a teljesítménygörbe. Ott kell tb nyomás, üa. nyomás meg gyújtás módosítás, meg egy kis lambda hekkelés amit érezni a szagából :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 17:07:11 // 117657
Biztos ez a vevői igény :-) Gázpedál térképből is van már egy rakattal, alapvetően ez a bemenő paraméter. Ennyi nyomatékot kérsz. Aztán ezt limitálják a különböző limiterek. A nyomaték limiter még sima ügy, de pl ott a lambda limiter, amit meg meghatároz, hogy mennyi levegőt tud adni neki adott szituációban a turbó, amit meg meghatároz, hogy a geometria hol jár, mennyire van nyitva. Ahhoz, hogy minden összhangban legyen, mindenbe bele kell piszkálni. Alap példa, az egr off. 99%-ban csak kiírják és kész. Pedig az egr kikapcsolásával megváltozik az égés kezdete és hossza is, utána kell menni előtöltéssel. Érezhető a különbség. Elég komplex egy móka jól megírni, és tudom, hogy én is csak azt hiszem, hogy az enyém jó :-D Elméletben csináltam valamit, ami úgy tűnik, hogy működik, de soha nem járt tesztpadon, igazából semmit nem tudni róla. Csak azt, hogy nekem jobban tetszik így :-)
Shadin2019-07-02 16:57:44 // 117656
Egy patent a lemezbe mellette, nem alatta.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 16:38:46 // 117655
Én 2.5 éve nem tudom, hogy milyen fokozatban van a váltó :-) Még csak
ki sem írja, csak azt, hogy D.
Egyébként nyilván másnak is kell lennie a két konstrukciónak. Csak azt akartam ebből kihámozni, hogy a menés érzet szerintem a gázpedál hangolásában és a nyomatékgörbében van elrejtve 90%-ban. Plusz váltóáttételezés.
ki sem írja, csak azt, hogy D.
Egyébként nyilván másnak is kell lennie a két konstrukciónak. Csak azt akartam ebből kihámozni, hogy a menés érzet szerintem a gázpedál hangolásában és a nyomatékgörbében van elrejtve 90%-ban. Plusz váltóáttételezés.
Macccy2019-07-02 16:24:00 // 117654
A szélvédő alsó sarkainál, az a rövid műanyag takaróelem (asszem ez szokott zörögni sokaknál) annak a külső éle a sárvédő lemez nyúlványa alatt vagy mellett kell legyen? Csak mert nekem mellette van szorosan és ledörzsizte a festéket kicsit.
Shadin2019-07-02 16:18:12 // 117653
Ja és a Squadra-nál ott 2750 környékén elforgatja a kuplungot :-(
Shadin2019-07-02 16:17:27 // 117652
Én is a 2750 környéki púpot akartam megölni. Direkt csinálják, de nem tudom miért :-(
Itt az egyik bűnös, a nyomatéklimiter:
Mi a franc oka van annak, hogy dromedárt csinálnak belőle, amire egyébként a pedáltérképpel is ráerősítenek. Ennek eredménye, hogy jól meglódul, majd kissé visszavesz és megint belódul :-(
Itt a csúcs a limiter miatt is a széria és a Squadra programján is, csak a Squadra lejjebb vette a pedálnál ezt a púpot és bár mérésnél látszik, mégis sokkal fokozatosabb, adagolhatóbb a telj. leadása.
Itt az egyik bűnös, a nyomatéklimiter:
Mi a franc oka van annak, hogy dromedárt csinálnak belőle, amire egyébként a pedáltérképpel is ráerősítenek. Ennek eredménye, hogy jól meglódul, majd kissé visszavesz és megint belódul :-(
Itt a csúcs a limiter miatt is a széria és a Squadra programján is, csak a Squadra lejjebb vette a pedálnál ezt a púpot és bár mérésnél látszik, mégis sokkal fokozatosabb, adagolhatóbb a telj. leadása.
Liquid2019-07-02 16:12:41 // 117651
Nem csak érzet, valóban más a két motor viselkedése. Az lehet hogy a Q4, hajtási vesztesége miatt, még kelletlenebb alul. Viszont a TBI tudja azt amit az 5 sebességes TS tudott: begurulni legnagyobb fokozatban a faluba, majd a végén felgyorsítani újra visszakapcsolás nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 15:55:50 // 117650
A dízel remapnál az is csak egy érzet :-) Valójában az esetek többségében nagyobb nyomaték van alul is mint gyárilag, csak nagyobb a púp is utána, ami tényleg picit feljebb tolódhat (2200 körülre). Ettől érződik úgy, hogy nem megy...nem megy...aaaztaqva.. :-)
Ez mániám, hogy ne legyen púpos a remap nyomatékgörbe. Inkább nem használom ki 2000 körül amit tudhatna, viszont fordulaton kisajtolom ami kifér. A hajtáslánc is megköszöni egyébként
Ha időre méred, tuti lassabb lesz így az autó, viszont vezetési érzetre egy pörgős, lelkesen húzó valamit kapsz, egészen olyat mint egy benzines.
A mostani programmal, automatával nekem ezzel nincs is bajom, kellemesen indul meg, és sose akar elfogyni érzettel húz, nagyon élvezhető a motor karaktere így. Az alul turbó-lyuk pedig az automata miatt nem létezik. Nem tökéletesen van megoldva ahogy a konverterrel "nyomaték sokszoroz" majd zár a hajtás (egy kis megszokást igényel), de az a dízeles üresség érzet a menés előtt tényleg nincs. Pláne, mert ha nincs meg a megfelelő kihajtási nyomaték a gázpedál kérésre, akkor visszavált, hogy meglegyen. Nincs olyan, hogy nem annyi nyomatékot tesz a lábad alá, amennyit a pedállal lekérsz. :-)
Ez mániám, hogy ne legyen púpos a remap nyomatékgörbe. Inkább nem használom ki 2000 körül amit tudhatna, viszont fordulaton kisajtolom ami kifér. A hajtáslánc is megköszöni egyébként
Ha időre méred, tuti lassabb lesz így az autó, viszont vezetési érzetre egy pörgős, lelkesen húzó valamit kapsz, egészen olyat mint egy benzines.
A mostani programmal, automatával nekem ezzel nincs is bajom, kellemesen indul meg, és sose akar elfogyni érzettel húz, nagyon élvezhető a motor karaktere így. Az alul turbó-lyuk pedig az automata miatt nem létezik. Nem tökéletesen van megoldva ahogy a konverterrel "nyomaték sokszoroz" majd zár a hajtás (egy kis megszokást igényel), de az a dízeles üresség érzet a menés előtt tényleg nincs. Pláne, mert ha nincs meg a megfelelő kihajtási nyomaték a gázpedál kérésre, akkor visszavált, hogy meglegyen. Nincs olyan, hogy nem annyi nyomatékot tesz a lábad alá, amennyit a pedállal lekérsz. :-)
Shadin2019-07-02 15:42:40 // 117649
Ja melegben lekonyul a teljesítménygörbe és csak 218LE, hidegen megy felfelé 230-ig.
Ja nem is jó görbét tettem be az előbb, mert az "csak" a gyári max. 5750-es fordulat limiteres, ez pedig az erősebb és 6350 max. ford. limiteres:
Laposodik a telj. görbe teteje, majd megnézem hidegbe is :-)
Itt van 3% tb nyom. emelés is :-)
Ja nem is jó görbét tettem be az előbb, mert az "csak" a gyári max. 5750-es fordulat limiteres, ez pedig az erősebb és 6350 max. ford. limiteres:
Laposodik a telj. görbe teteje, majd megnézem hidegbe is :-)
Itt van 3% tb nyom. emelés is :-)
Liquid2019-07-02 15:42:13 // 117648
:D én is nagyon igyekeztem :)
Shadin2019-07-02 15:37:35 // 117647
Shadin2019-07-02 15:33:57 // 117646
TBI szeret alulról indulni és simán lehet dízelesen vezetni, csak hát a fogyasztása így még annyira sem dízeles, mintha 2-3000 felett hajtanád.
Shadin2019-07-02 15:32:42 // 117645
Hó ott ha nem Q4-ed van megettelek volna!!! Annyira akartam :-) :-D
Shadin2019-07-02 15:31:57 // 117644
Azt cserélni kell a tágulásival és a turbó olaj etető csővel együtt és akkor örök élet meg egy nap.
Liquid2019-07-02 15:05:22 // 117643
A TBI tényleg könnyedebb, szerintem abból ered az érzet, hogy sokkal alacsonyabb fordulatról is van kedve megindulni. A csippelt dízelnek még magasabban van ez a pontja mint a gyárinak.
A 2.0-d tényleg jól ment, emlékszem mikor KUL-on meccseltünk :)
A 2.0-d tényleg jól ment, emlékszem mikor KUL-on meccseltünk :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-02 15:04:09 // 117642
jah itt meg a turbó visszatérő ág szóval 1:1....
Shadin2019-07-02 15:01:15 // 117641
Arra is volt már példa, de nem jellemző, csak akkor, ha eldurran az EGR hűtő fedél :-(
Shadin2019-07-02 14:59:54 // 117640
Nekem naggyon erős volt a "Shadin féle" programmal a 2.0, de soha nem volt az a könnyed pillangó mint a TBi. 80-160-on négyesben a tuningolt 2.0 rávert 1 mp-t a széria TBi-re, de ott a 218LE és a 420Nm nyomaték azért jelentős előny volt, vagy még jelentősebb kellett volna legyen, mint 1 mp.
TBi
2.0
Arról meg ne is beszéljünk mit tud a 242 pacis szoftverrel.
Leszedtem, mert sajnálom a pénzt kuplungra :-)
Viszont megpiszkáltam a gyárit, ami most nagyon szépen fut, erősebb nem lett, de fincsi :-)
Egyébként padon is meg kéne mérni, mert PerfExpert-tel a széria is 230 körül van owerboost üzemmódban.
TBi
2.0
Arról meg ne is beszéljünk mit tud a 242 pacis szoftverrel.
Leszedtem, mert sajnálom a pénzt kuplungra :-)
Viszont megpiszkáltam a gyárit, ami most nagyon szépen fut, erősebb nem lett, de fincsi :-)
Egyébként padon is meg kéne mérni, mert PerfExpert-tel a széria is 230 körül van owerboost üzemmódban.
liusz2019-07-02 14:54:51 // 117639
Ne idegeljetek, a 2.0Jtdm is szeret hengerfejes lenni?
Shadin2019-07-02 14:48:07 // 117638
Mondanám, hogy a Tibi nem lesz hengerfejes :-D
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 14:44:57 // 117637
Ez nálam is így szokott kezdődni. Repkednek a számok, és amikor szóba kerülnek az igényesebb, odafigyelősebb megoldások, azok felárasak, nem vállalja, nincs neki arra ideje. Egész hihetetlen. És akkor még a családom elő sem állt a sok "apró" ötlettel, amiket általában építés közben találnak ki. :-D
Idén meg az öntözőrendszert raktam össze végül magam, viszont amikor 33m kerítést és 70m2 térkövet kéne lerakni, akkor megáll a tudomány, ezt egyedül szabad időben nem igazán tudom összehozni. Sajna sokszor szembe jut mostanában a klasszikus.. :-DDD
Viszont legalább az autószerelő kérdés megoldódni látszik, amitől azért sok felhő eloszlott
Idén meg az öntözőrendszert raktam össze végül magam, viszont amikor 33m kerítést és 70m2 térkövet kéne lerakni, akkor megáll a tudomány, ezt egyedül szabad időben nem igazán tudom összehozni. Sajna sokszor szembe jut mostanában a klasszikus.. :-DDD
Viszont legalább az autószerelő kérdés megoldódni látszik, amitől azért sok felhő eloszlott
Liquid2019-07-02 14:44:56 // 117636
Ha mindkettő gyári akkor nem kérdés, hogy a TBI jelentősen erősebb, agilisabb. Persze a JTDm-ből azért ki lehet hozni hasonlót...
Zolibácsi2019-07-02 14:07:27 // 117635
Inkább a sima 1.8 tbi és a 2.0 jtdm illetve mind a két esetben a sima egyszerű remap/chip közti különbséget keresném. Mind a két esetben 159. A 2.4 jtd ismerem. Inkább az lenne a kérdésem hogy ha választani kellene, akkor melyik lenne inkább a befutó?
Fordjee2019-07-02 13:46:47 // 117634
Megvolt a kárfelvétel, volt egy rublika, hogy kb. mennyi a kár, eleve nem tudom, honnan kellene tudnom, fingom nincs. Megkérdeztem a kárfelvevőt, azt mondta 280ezer lesz a szélvédőcsere. Annyi ezekbe a gyári. Egy picit azért túlzásnak tartom...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-02 13:12:35 // 117633
a gyári 2.4-hez képest nem vitatnám... még fogyasztásban sem sok a különbség... az megint más kérdés, ha DPF off, meg egy kis szoftver okosítás de akkor meg nézzük mondjuk a Stage 2 vagy 3hoz a 2.4-et és akkor már megint nincsenek pariban... almát az almával.....
Shadin2019-07-02 12:44:46 // 117632
Egy 2.4 Q4-hez képest a több bugit vitatnám.
A megbízhatóság ügyében nem én vagyok aki megmondja :-)
A teljesítmény nagyon relatív, ha pusztán számmisztikailag nézzük akkor nem nagy a különbség, ha össze kell hasonlítani az életben akkor almát a trolibusszal, ezért nem egyértelmű bármelyik előnye.
A megbízhatóság ügyében nem én vagyok aki megmondja :-)
A teljesítmény nagyon relatív, ha pusztán számmisztikailag nézzük akkor nem nagy a különbség, ha össze kell hasonlítani az életben akkor almát a trolibusszal, ezért nem egyértelmű bármelyik előnye.
Haddel2019-07-02 12:29:55 // 117631
Ez igaz,nem nagyon van szakember.Kapuautomatikámat én is magam csináltam.Kihívtam egy szakit,mondott egy szép számot a kivitelezésre.Úgy ,hogy minden kábel falon kivül futott volna kabelcsatornában.Ja és egy hónapra vállalta volna. Mondtam nekem ennyiért úgy nem kell. Pont szabin voltam ,két napot rá áldoztam,mindent bevéstem,pár konzolt hegesztettem a kapun. Aztán mindent szépen le is festettem. Működik is hibátlanul a cucc😃
Lehet a küszöbnek is neki kéne állni ,és szarni mindenkire,szépen kilakatolni otthon😃
Lehet a küszöbnek is neki kéne állni ,és szarni mindenkire,szépen kilakatolni otthon😃
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 12:15:20 // 117630
Aha... ilyesmit sejtettem. :-) A hétvégén sikerült egy Kecskeméti kirándulás alkalmával dízellel, országúton is elérni a 9l-t.
Zolibácsi2019-07-02 10:57:23 // 117629
Melyiket tartod megbízhatóbbnak? És gazdaságosabbnak? Meg éri hogy a benzinesben egy kicsivel több a bugi? Gondolom teljesítményre nagy különbség nincsen, érzésre.
Párom Giuliettaja 2.0 jtdm nagyon el nyerte a tetszésemet a fenti szempontok alapján.
Párom Giuliettaja 2.0 jtdm nagyon el nyerte a tetszésemet a fenti szempontok alapján.
Liquid2019-07-02 10:45:13 // 117628
igen jól látod :)
Shadin2019-07-02 10:30:40 // 117627
Nekem a 2.0-hoz képes 3 lityó.
7.6 vs. 10.6 az átlagok a teljes tulajdonlás idejére nézve
7.6 vs. 10.6 az átlagok a teljes tulajdonlás idejére nézve
Shadin2019-07-02 10:28:57 // 117626
Nekem konzekvensen 4 decit csal lefelé a comp.
Shadin2019-07-02 10:28:24 // 117625
Mert nyomod mint állat :-)
Liquid2019-07-02 09:46:09 // 117624
Olyan 9-10 között valahol.
Ma Bécsben vagyok, idefele komoly araszolással 10.8 lett, meglátjuk mit mutat visszafele.
A 2.4 8-8.5-et szokott kérni kifelé, és 7-8 között visszafelé.
Szóval eddig a 2.4 Q4-hez képest olyan 2l a különbség.
Ma Bécsben vagyok, idefele komoly araszolással 10.8 lett, meglátjuk mit mutat visszafele.
A 2.4 8-8.5-et szokott kérni kifelé, és 7-8 között visszafelé.
Szóval eddig a 2.4 Q4-hez képest olyan 2l a különbség.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 09:37:48 // 117623
Ez mennyi lett volna a 2.4-nek? 9 körül?
Liquid2019-07-02 09:16:23 // 117622
nem tudom mit mutat, majd megnézem, de valami 11.xx-re emlékszem
Roll19832019-07-02 08:26:04 // 117621
És ehhez képest mit ír a computer? Nekem 9,7 az átlagom computer szerint, de még sose számoltam ki, hogy igaz-e.
Liquid2019-07-01 23:38:18 // 117620
Csak hogy mozogjon a topik:)
Az első fogyasztásom amit tankolással mérni tudtam: 11,04
Az első fogyasztásom amit tankolással mérni tudtam: 11,04
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-01 10:33:22 // 117618
A kasznist? Ezen kívül az autószerelőt, az épületlakatost, a kőművest, a burkolót, a terkövest, az ácsot és a festőt. Nincs. Tavaly épült a teraszunk, előtte a kocsibeálló, idén egy kerítés lenne a projekt. Eddig mindig az lett a végén, hogy én építettem meg, mert nem volt ésszerű határidőre mester.
Kellene egy tolókapu a beállóra. Kijött egy ember múlthéten, megszakértette, majd közölte, hogy csináljak ide és ide egy sávalapot, betonozzak bele egy szögvasat, aztán kerítsek egy lakatost, ő meg jön felszerelni a, automatikát. Csak néztem kerek szemekkel... szóval epítsem meg én, ő meg majd felszereli a motort?
Kasznist én még tudok itt a világ eldugott felén, de így sem egyszerű. Ha beleolvasol a TD blogba, azért lejön, hogy ott kellett lennem, konkrétan én szedtem szét és raktam össze az autót, mert az időigényes. És ugye annyi idő alatt sok biztosítós zsíros meló megvan. És Bp-ről kuldenek ide öreg autókat kaszni felújításra. És a sztorit még tudnám kerekíteni, sok minden nem is itt készül...
És akkor jönnének sorra a szakmák amik a munkámhoz kellenek.. és már részben kénytelen voltam én megtanulni.
Kellene egy tolókapu a beállóra. Kijött egy ember múlthéten, megszakértette, majd közölte, hogy csináljak ide és ide egy sávalapot, betonozzak bele egy szögvasat, aztán kerítsek egy lakatost, ő meg jön felszerelni a, automatikát. Csak néztem kerek szemekkel... szóval epítsem meg én, ő meg majd felszereli a motort?
Kasznist én még tudok itt a világ eldugott felén, de így sem egyszerű. Ha beleolvasol a TD blogba, azért lejön, hogy ott kellett lennem, konkrétan én szedtem szét és raktam össze az autót, mert az időigényes. És ugye annyi idő alatt sok biztosítós zsíros meló megvan. És Bp-ről kuldenek ide öreg autókat kaszni felújításra. És a sztorit még tudnám kerekíteni, sok minden nem is itt készül...
És akkor jönnének sorra a szakmák amik a munkámhoz kellenek.. és már részben kénytelen voltam én megtanulni.
kisityu2019-06-30 21:40:16 // 117617
Haddel2019-06-30 21:33:49 // 117616
A hétvégén írtam egy nagyon profi kasztnisnak,hogy csinálja már meg amit ezek a szarháziak összekókányoltak a Bocin. És bakker azt írta,kedve nagyon is lenne megcsinálni,de másfél!! ,azaz másfél évre le vannak kötve munkával!!
Durva,ki kéne tanulni a kasztnis szakmát😃
Sajnálom,keresnem kell más lehetőséget.
Durva,ki kéne tanulni a kasztnis szakmát😃
Sajnálom,keresnem kell más lehetőséget.
Macccy2019-06-30 21:16:27 // 117615
Atya ég! Én meg komolyan azt hittem valahogy ennek is elfogyasztotta a bölcső/lengőkarját a közúti futam és kicsit magábafordult. :( ) :0 Még a kerékív csipkézést is magyarázta volna és azt gondoltam fekete humorral oldod az ideget :)
Most hogy minden oké, nem tudom ilyet nem láttam. Viszont nekem is icipicit lökös szélén lepattogást találtam, de én ott ahol az első sárvédő lemez és a lökhárító együtt fut a lámpáig, na ott a felső alig látszó élén. Gondoltam hátha volt már fújva a műanyag, fenetudja, megeshet.
Most hogy minden oké, nem tudom ilyet nem láttam. Viszont nekem is icipicit lökös szélén lepattogást találtam, de én ott ahol az első sárvédő lemez és a lökhárító együtt fut a lámpáig, na ott a felső alig látszó élén. Gondoltam hátha volt már fújva a műanyag, fenetudja, megeshet.
hpeti912019-06-30 20:37:51 // 117614
Sziasztok!
1.9 jtd 16V-re van valami tuti tipp főtengely hosszbordás szíjtárcsára ami nem adja fel 2 év után? INA már volt rajta, most Contitech mindkettő kb 15-20 ezer km-et bírt csendben, majd jött a csörömpölés.
1.9 jtd 16V-re van valami tuti tipp főtengely hosszbordás szíjtárcsára ami nem adja fel 2 év után? INA már volt rajta, most Contitech mindkettő kb 15-20 ezer km-et bírt csendben, majd jött a csörömpölés.
btsabi2019-06-30 20:27:33 // 117613
Shadin2019-06-30 19:42:03 // 117612
Le van szedve a lökhárító :-)
Macccy2019-06-30 13:17:30 // 117611
Az a kerék az úgy normális? :()
Süti1592019-06-30 13:15:40 // 117610