kando.2005-12-13 23:04:27 // 254
Én eztet a surányit meg a másikat kicsit megszorongatnám.... :(((
Az olaszokról meg nem is szólok már egy szót sem... :'((
Halesz2005-12-13 23:01:58 // 253
Na lehet anyázni a különböző országok újságíróit! :) Lásd hírek rovat!!! :)
Alfista2005-12-13 18:55:09 // 252
Ezt a Brera topicba is írd be, jó vastag betükkel!!! Meg az Alfa fejeseinél is érdeklődj, hogy most miért nem?????????????
Inner Circle2005-12-13 12:23:22 // 251
A tuti: zsírúj Alfetta GTV. Transaxle, igény szerint V6, 100% Fiat-parts free és nincs kérdés (mondjuk pohártartó sem, muhahaha) :DDD
Trilla2005-12-12 21:12:42 // 250
Nem az áráról beszéltem, hanem hogy egyáltalán el tudd adni! Tehát amikor meghirdeted egyáltalán vki felhívjon vagy ilyesmi... Nem nyerni kell 1 autón, az a kereskedők dolga. Az én 146 TI-m sem kellett senkinek, pedig megnézheted szép volt és nem adtuk drágán sőt a végén már olcsón sem vitték. Fateromnak 156 2.5 V6 van és azt sem lehet eladni, bár most éppen nem eladó, de általában csak a hülyék telefonálnak :)
vipex2005-12-12 21:08:46 // 249
Halesz,
akkor elmondom a tutit GT régi 3.2 motorral Q4 hajtással Na???
esetleg Autodelta süvöltővel :-)))
Leon2005-12-12 21:08:02 // 248
Ebben igazad van, de szerinted itt ki gondolkozik józanul??? Mindenkiben tombol az ALFAvírus :DDD
Halesz, ha elémrakják a 159 GTA Q4-et akkor majd én is gondolkozom :))
SKrisz2005-12-12 21:06:57 // 247
Ez egy elég furcsa megközelítés. Szerintem, ha azért akarsz venni egy autót, hogy használtan is jó áron tudd eladni, ne Alfát vegyél... :)
Trilla2005-12-12 21:04:24 // 246
De magyarországra hogy veszel 3.2 V6-ot??? Itthon drága! Kint olcsóbb, de mire behozod állambácsinak a zsebébe nyomtál 2 misit, tehát kintről is drága (persze a használtról beszélek). És ha véletlenül sikerül behozni, vagy itt venni, kinek adod el 3 év múlva vagy 5?? Senkinek sem kell ebben az országban egy 5 éves 20 litert zabáló 3.2-es alfa az biztos! Ezért kéne bele 2.4 20v JTD :)
Don Gombóc2005-12-12 21:00:05 // 245
Csak add is fel. :))
Trilla2005-12-12 20:59:30 // 244
:D A Q4 az nem vicc ebben biztos vagyok! Nekem már csak összkerekes autó kéne...
Halesz2005-12-12 20:58:40 // 243
A 2 literes GT nagyon halovány... a tesztvezetésen mentem vele... nem érezni a sebességet :( Abból csakis 3,2 GTA :)
Halesz2005-12-12 20:57:40 // 242
Nézd, ha elém tennének egy 3,2 GT-t és egy 159-et, akkor gondolkodás nélkül a GT-t választanám. De ha a 159-es is GTA lenne, 4x4-gyel, akkor már elég nehezen tudnék dönteni. De mivel ez csak álmodozás kategória, így hagyjuk :))) Azért veszem sűrűn a lottót... :)
vipex2005-12-12 20:57:02 // 241
NYugi ketten biztosan vagyunk :-))
Trilla2005-12-12 20:56:40 // 240
A 47est szeretem, mert jó vezetni szerintem de GT-vel még nem mentem sajnos. Bár a motorválaszték elég silány. A 159 ről meg majd akkor írok bővebb véleményt, ha már hoztak szervízre. Addig nem merek, de a 2.4 20v JTD-t egy undor szerelni az tuti. Kíváncsi vagyok a 2.2 JTS-re!
Leon2005-12-12 20:56:11 // 239
Nem tudom miért, de nekem annyira nem jön be a 159. Meg ne kövezzetek, imádom, nagyon szép, de NAGY lett. Sajnos igazodni kellett a piac elvárásaihoz, és ez kell a népnek. Nekem a 156-ban sokkal jobban otthon érzem magam, de igazán nekem is a GT kupé formája teccik. Na majd eccer lesz GT 3.2 csere...
Don Gombóc2005-12-12 20:56:07 // 238
Emberek esetleg egy új Passat? Szóval részleteiben biztos van vélemény különbség köztünk de az biztos hogy a 159 egy gyönyörű nagy túraautó.
Halesz2005-12-12 20:50:03 // 237
Így van, ott az autó külseje mégjobban illik a belsejéhez! :)
Trilla2005-12-12 20:45:48 // 236
A GT-nek van a legszebb belseje, persze 147 ből örökölte a komplett műszerfalat!
Halesz2005-12-12 20:39:44 // 235
Lehet hogy ezzel kezdek egyedül maradni, de én amikor beültem a 159-be, el voltam ájulva, nagyon jól éreztem magam benne! :) És nem érzem tömegcikknek, ugyanazt éreztem benne, mint amikor először ültem 147-esben, aminek továbbra is a legszebb műszerfala van a világon :)
Trilla2005-12-12 20:30:30 // 234
Az igazság az, hogy nekem sem tetszik a belső, mert nincs varázs amikor az ember belenéz az autóba. És eddig ez minden aktuális alfában megvolt, persze a maga idejében... Sajnos az a lényeg, hogy az Alfának eladni kell és ezért kénytelenek voltak kompromisszumokat kötni! A beteges Alfásokból (tehát belőlünk :D) nem élnek meg, ezért kellett tervezni vmi olyan Alfát aminek nagy a csomagtartó, meg kézreesik a hamutál, amit mi mind lesza...(lesajnálunk) és ez lett a végeredmény! Gyakorlatilag a cél az, hogy vigyék mint a cukrot és akkor tuti lesz olyan Alfa is ami csak nekünk készül ;) ! Ez az én véleményem. Ha nincs igazam, akkor meg csak tömegcikkeket fognak gyártani amivel elveszítik a rajongótábort. Sajnos már nincs az mint régen, amikor integettél a szembejövő Alfásnak és visszaintett! Ma már 20ból 2 visszaint de az egyik tuti véletlen a többi meg bolondnak néz!!
Tom122005-12-12 11:20:25 // 233
:-))) Milyen unalmas lehet olyan autó, ahol minden tökéletes. Ebből is látni, hogy azért ALFA a 159 is, mert nem az volt az elsődleges szempont, hogy lehet-e a klímát állítani pl. 3-asban, hanem az, hogy élvezni lehessen a kanyarokban a "G-ket"...:-)) /futómű/
Tom122005-12-12 11:13:45 // 232
Hát igen, 1 - 2 dologgal még nem igazán "barátkoztam meg", de ahogy hallottam, sok féle verzió /belső/ lesz, biztos lesz valami "barátságosabb is.:-)
Tom122005-12-12 11:09:37 // 231
"A 159 az Alfánál egy nagyon racionális produkció! Egy nagyon szép, olaszos, de nyitottak a nem "Alfa hívők" felé is egy nagyot." Ez a pontos meghatározás, ezt próbáltam más szavakkal elmagyarázni.:-)
Da Silva: ...hát igen megfelelő "alapanyagból" könnyebb szépet alkotni... ...aztán "elővenni" máshol a jól bevált fogásokat.
A másik véglet az új off passzát. Mikor meglátom, mindig olyan érzésem van, mintha "bontott alkotóelemekből" hozták volna össze, valahogy semmi nem illik semmihez... Na, de kit érdekel a fócwágen.:-)))
uaz146ti (kispali kisebbik fia)2005-12-12 10:58:30 // 230
Ez nem újdonság!!!
A 146 145 tulajok tudják a legjobban, hogy ott is ugyanez a probléma csak a rádióval!
1-3 ban nem igazán lehet jól hozzáférni a rádijóhó de én személy szerint ezért szeretem az alfákat, mert van bennük valami emberi! Érzed, hogy a giovanniknak egy elbaszott focimeccs után nem volt lelki erejük ezen gondolkozni és ez így jó mert így egy kicsit emberibb érezni, hogy emberek csinálták és ők is hibáznak. Pont ezért lehet szeretni, nem csak a formáért a designért.
Szerintem
Mike.2005-12-12 10:46:04 // 229
A szavaidból azt veszem ki, hogy a tükör, a kormány és a középkonzol neked sem tetszik. :-)
"Látod, máris hatott rád a média.:-) A "bogár témát" a Winkler dobta fel, a "nem elérhető kapcsolókat" meg a Gyulai."
Nem csak a média és Winkler, hanem a képről is ez jött le és a tesztvezetésen részt vett Alfás kollegák is ezt mondják. A Gyulai sem csak a száját jártatta, hanem meg is mutatta és lássuk be, igaza van. A sebességváltó 1-es, 3-as, és 5-ös-ben is akadályozza a klímát, is.
Ha visszaolvasol sok Alfásnak ez a véleménye a most kiadott 159-ről.
Alfista2005-12-12 10:44:21 // 228
A 159 az Alfánál egy nagyon racionális produkció! Egy nagyon szép, olaszos, de nyitottak a nem "Alfa hívők" felé is egy nagyot. Gondolom, nekünk ezek a dolgok nem tetszenek úgy általában. Szvsz a 159 sikeres járgány lesz, a maga kategóriájában. Én itt nem látok különösebb problémát. A Brera más kérdés!!!
Kicsit más: Tomi írt Walter de Silva úrról, meg hogy mások sejátosnak látják a 159 popsiját. Hát, szvsz a sejátnak Alfás a fara, nem fordítva, da Silva úr ne csakis önmagának tulajdonítsa a műveit! Az a tradíció, ami formailag is jellemzi az Alfa Romeót, nos, ennek nagy része van abban, hogy megszülethetett a 156.
Egy Giulia nélkül da Silva úr sem alkotott volna akkorát!
Tom122005-12-12 09:43:16 // 227
Külső tükör? Igen, nagyobb, mint a 156-é, de elég sok kritika érte annak idején a 156 visszapillantóját, hogy szép - szép, de "keveset" lehet látni benne, hátra felé, épp a formája miatt - igaz nekem soha nem kevés...:-))
A középkonzoltól én sem vagyok elvarázsolva, szerintem "túl sima", de meg tudnám szokni, talán csak a világos verzióban tűnik fel annyira ez is, a feketével kombinált belső sokkal jobban tetszik.
A kormányt kifelejtetted. Szerintem az nem jött össze a leginkább... ...de ha tényleg jön a Momo, ahogy Vipex írta, azzal sem lesz gond.:-)
Az első lámpak nekem kifejezetten tetszenek. A bogarak úgyis "elölről jönnek", tehát csak max. a lámpák között kell majd tisztítani, arra meg vannak megfelelő "oldószerek". Plexi burkolattal nem lenne semmi különös, olyan "japános" lenne, ráadásul így az az előnye, hogy nem kell az egészet cserélni, ha elkapsz valami követ...:-) /remélem/
A sebességváltó - hmm, nem tudom. Talán annyi, hogy kicsit túl rövid a 156-oshoz képest, a klímát meg úgy sem állítgatja senki hátramenetben. Látod, máris hatott rád a média.:-) A "bogár témát" a Winkler dobta fel, a "nem elérhető kapcsolókat" meg a Gyulai.
Ja, még valami. Valaki lejjebb említette, hogy szejatos a hátsó lámpa. Szerintem ez már "skicekben" meg volt /talán már a 156-nál is/, csak Walter da Silva hamarább "elsütötte" a Seatnál, mikor oda került - mint sok minden mást is...:-)
Ami az eladásokat illeti, tényleg majd az idő dönti el. Lehet, hogy sok "megrögzött alfásnak" kicsit "idegen" egy két részlet, de amint a tesztekből látjuk, nagyon jó esélyekkel indul a "nagyvilágba" a 159-es.
csocsi2005-12-12 07:37:39 // 226
Ki kell várni a végét, az idő majd megmondja. Biztos hogy másabb a mostaniaknál :-))
Mike.2005-12-12 07:34:27 // 225
"Én erre nem fogadnék a helyedben :-) 159-ből jóval többet elfognak adni mint 145/146-ból és szerintem kb annyit mint 156-ból "
Összeveszni nem fogunk ezen. Két vélemény áll egymással szemben és idővel majd eldől kinek volt igaza. :-)
Lehet, hogy én forgok rossz Alfás körökben, de sokunknak ez a véleménye.:-)
vipex2005-12-11 22:06:52 // 224
Én erre nem fogadnék a helyedben :-) 159-ből jóval többet elfognak adni mint 145/146-ból és szerintem kb annyit mint 156-ból kivéve ha bevezetik az US piacra is akkor valószínüleg a 156 adatait is túlszárnyalja, ráadásul rengeteg opció még csak ezután fog érkezni ( Selespeedm Automata, Ti csomag, 3.0 Mjet, később Uniair, multiar motorok, Momo kormányok , fa, bőr, eredeti faberakás és persze a GTA-k , új színek világos, sötét zöld , jobbkormány (ázsia nagyon fontos piac az utóbbi időben több autór értékesítettek mint EU-ban) stb stb ) .
Egyébként én is kipróbáltam minden teszt verziót (1.9JTS,2.2JTS,1.9Mjet) kivülről teljesen elvarázsolt, egyszerűen elnyűgöző az orra. És nagyon széles és lapos ami még agresszívebbé teszi a 156-hoz képest. A belsejét szokni kellett de a kormány formájának kivételével (arra ott lesznek a csak ehhez a típushoz forgalmazott Momo kormányok ) nagyon meggyőző ( persze az említett ergónómiai dolgok mellett ).
A motorok is elég meggyőzőek voltak igaz, hogy a masszívabb felépítés miatt mindenből eggyel nagyobb méret kell a JTS hangja szerintebb joval szebb mint a TS motoroké ( gondolom a léncos vezérlés visszatérése miatt is) és GM motorokról szó nincs Holden aluminium blokkokról igen , nem hiszem hogy roszabb lenne mint a mostani Fiat acélblokk, az aluminium hengerfejet pedig most is és mindig az Alfa Romeo gyártja, de ezt már annyiszor leírtuk itt is. A diesel motork pedig lapjáraton sokkal halkabbak, gonsolom a jobb csillapítás miatt és a karosszéria merevségem valamint a sokkal jobb zaj szigetelések miatt . A futómű pedig tényleg etalon mint ahogy a váltó is ( legalább is Alfa szinten )
Összeségében engem nagyon meggyőzött és ha odakerülök nem fogok hezitálni :-)
Charlie 1662005-12-11 19:48:15 // 223
Bár Alfás vagyok, de asszem ezt a véleményt én is osztom.
Mike.2005-12-11 19:45:21 // 222
De most mernék fogadni, hogy meg sem közelítik a 156-os eladását, sőt a 145/146 osét sem.
Charlie 1662005-12-11 19:42:56 // 221
Azt nem értem vazze, hogy az alfákat többek közt az olaszos vonalvezetések miatt szeretik. EZt meg szögmérővel vonalzóval meg lehet rajzolni.
Hozzáteszem, sok off kocsihoz képest még mindíg jobb.
csocsi2005-12-11 19:42:16 // 220
:-))
Milyen statisztika?
Mindig lesz olyan aki csak azért vesz :)
Mike.2005-12-11 19:30:30 // 219
Ha már sok elfogult alfásnak nem tetszik a belseje, akkor csak van benne valami?? :-)
Amit írtam az saját vélemény, de többünknek is ez a véleménye. Majd az eladási statisztikák bizonyítanak. :-)
csocsi2005-12-11 19:27:23 // 218
Igen, maradunk a jól bevát 156-nál :-)
Charlie 1662005-12-11 19:25:50 // 216
Azt kell mondjam, a külső dizájnról sok ismerősömnek az a véleménye hogy hibátlan. A GM blokk az nekem eleve kizáró ok, de ahogy írtam is már, nekem a belseje nem teccik.
Majd a 169 vagy a Brera.
Mike.2005-12-11 19:23:07 // 215
"Szegény 159-es, ha még itt is kritizáljuk, mit szól majd hozzá egy "laikus", vagy egy átcsábítandó "übersportwagen" imádó?"
A kritikát el kell fogadni!
-Mit mondjak a külső tüköröl ha ronda!?
-Mit mondjak a középkonzolról, ha ronda!?
-Mit mondjak az első lápáról, ha elbaszták!?
-Mit modjak a sebbváltóról ha szar helyen van és nem lehet a gombokhoz hozzáférni!?
stb.....
Tom122005-12-11 16:13:40 // 214
Én is láttam, fel is vettem, tényleg szokatlan volt, hogy szinte csak dícsérte. Azért az tényleg kicsit erős volt, hogy az eddigi Alfákról olyan "lekezelően" beszélt, de ez végül is a bosch-nak szólt...
Most már biztos kipróbálom a 159-est, /idáig is csak az időhiány miatt csúszott:-)/ mert kíváncsi vagyok az "elnyomott" kipuff-hangra, amit talán ki fognak küszöbölni a "valódi" sorozatgyártásnál, vagy legalább rendelhető lesz gyári, sportosabb hanggal... /Remélem!/
Egyébként volt még egy vitatható beköpése a Gyulainak, hogy a motor az Opelből származik... Melyikből?? ...de ezt már itt hónapokkal ezelőtt kitárgyaltuk.:-)
Úgy "az egész" műsor után az jutott eszembe, hogy többen kritizálgatták itt is a 159-est, hogy kinek mi nem tetszik rajta, stb. /Szegény 159-es, ha még itt is kritizáljuk, mit szól majd hozzá egy "laikus", vagy egy átcsábítandó "übersportwagen" imádó?/, de azért a "globális" célt egyelőre sikeresen teljesítette, hogy a felkerüljön az "elitbe"... Már csak meg kell állnia a helyét.:-)
Én minden esetre én el tudnám fogadni a "hibái" ellenére is, sőt fizetni is hajlandó leszek érte.:-))
Marklar1552005-12-10 14:46:58 // 213
Bakker!
Nem láttam, a totalcaron van egy cikk az autóelektronikákról...
Egyébként tényleg tele vannak a mostani autók felesleges szarokkal.
Már az enyémben is mi a f...nak a rsz világítás kiégését visszajelző lednek???? S ez csak 1992.
Tolató radar, esső érzékelős ablaktörlő... csak nyűgnek van.
Szerintem
csocsi2005-12-10 13:34:24 // 211
A szervezet is keveti az oda nem illő dolgokat :-))))))))))))))
GEORGE2005-12-10 13:31:39 // 210
Szerintem is durván fikázta a régebbi Alfákat kb úgy mintha mondjuk a 80 évektől ez lenne az egyetlen új modelje az Alfának:-(
De pozitivumként azért csak oda mondta, hogy a szar bosch cuccok miatt vannak gondok az eddigi Alfákkal.
És hál istennek /azaza nekem :-) / ezt a tényt egyre többet hallani a médiában és ennek én személy szerint nagyon örülök!!!
Alfista2005-12-10 13:29:03 // 209
Üdv! A mai Autómániában is tesztelték a 159-est. Azon felment a pumpám, hogy ócsárolta a gyerek a régebbi Alfák minőségét, de egyébbként korrekt volt a dolog. Csodálkoztam is, hogy így dicsőitették!
Csumez2005-12-04 19:40:36 // 208
Teljes mértékben egyetértek!
Viktor852005-12-04 19:34:26 // 207
Szerintem ez lényegtelen, Mo-on úgyis minimális mennyiségű Alfát adnak el, külföldön pedig nagyon jó az ár/érték megítélése a 159-nek, és a német tesztek is csak pozitívumot írnak róla, még az autobild.de is!
csocsi2005-12-04 19:31:58 // 206
Az az igazság hogy a népautó kategória az valami ..........
Ha az drágább hát fizessék meg a csökkent értelműek.
Csak azt tudom hogy 10 éve járok alfával és nem cserélnék semmiféle előbb említett szekerekkel :-DDDDDDDDDDDDDD
Nincs más márka!!
Csumez2005-12-04 19:27:23 // 205
Igen sajnos a közvélemény azt mondja. Egy-két barátomtól idéznék, miszerint a 159-es nagyon szép autó csak biztos az is hamar veszíteni fogja az árát, valamint más tömegautókhoz hasonlítják az árát. Az én gépemre is ugyanezt mondták. Szerintem az utobbi években már nemigazán jellemző.