Fórum >> Típusok >> 164-166

Don Gombóc2007-11-26 18:13:21 // 35338
Nos én a motor generál után jártam így akkor amikor kész lett a generál, másnap elmentünk Horvátba és ott kezdte de csak 100 fokig kúszott fel néha, aztán hazajövet után egyre feljebb az említett parajelenségekkel, hol így hol úgy. Hallottam olyan dolgot hogy ha sokáig áll víz nélkül azután hogy beüzemelik hősokkot kap a rühes műanyag kerék és megreped. A motorgenerál előtt nekem sem volt semmi bajom vele és egyedül a dög vízpumpa nem lett lecserélve, az maradt a blokkon. Nem tudom így igaz-e ez a hősokk de akkor volt a verdában 200 ezer, és azért ennyinél nem egy nagy gond a vízpumpa csere amúgy. Mondom ha kipróbálod araszolgatásban termosztát nélkül és ha akkor is melegszik az vízpumpa lesz. Kb 20 ropiért kapni Bugattit ami fémlapátos.
BeczA2007-11-26 18:08:35 // 35337
LOL!!! Így kell ezt csinálni!!!

Megérdemli a baromarcú!!!
Arno1662007-11-26 18:07:50 // 35336
Az aki 2cm-re autozik a másik seggében kapasbol ezt érdemli...
Arno1662007-11-26 18:05:52 // 35335
:DDDDDDDD
Don Gombóc2007-11-26 18:05:04 // 35334
Még egy típus idegen csávó aki ezután utálja az Alfásokat, ha eddig nem utálta volna.
Arno1662007-11-26 18:04:23 // 35333
Mi az hogy végre vaze? :) Ne cukkolj Charlie! :) Elegge felhuzott ez a ribanc.
Nem volt semmi baja egeszen ma reggelig.
Van benne egy 70e-ret futott tök másik motor, uj gyari termosztat stb.
Köze nincs a kocsinak a régihez motor szinten. Semmi, nulla, zéró.
Szimpla pech hogy ez is elkezdte a mókát.
Most majd figyelek hogy ilyen allapotban ne szaguldozzak 200-al, mert kevesebb mint 3 perc alatt megfő a motor :)

Mivel leszek előrébb ha odamegyek, de tenyleg?! Elcseszek egy fel napot.

Elmondja hogy igen, lehet:
- termosztat
- vizpumpa
- eltömödött katalizátor
- elektromos gebasz.
- mocskos hűtő ilyenek.

Ujat mondani nem fog, és nem is varazsló hogy ranezesre aztmondja beszorult egy eger a hűtőbe és amiatt nem kering a víz rendesen.

Rakerdeztem a forumon mert mégiscsak ezért is gyűltünk össze.
Don elmondta a frankot hogy ne keressek több gombát, mert nincs.
Tökjó. Holnap megnézem szépen hogy tényleg melegszik-e a víz.
Ha igen akkor kap egy vizpumpat. Az ugysem art, de feleslegesen nincs kedvem letenni a kocsit 3 órára sem, mert arra végképp nem érek rá mostanában.
Ha utana sem jo akkor egy termosztatot garanciába mert nincs 2 hónapos.
Ha meg mindig nem jó, akkor alágyújtok es veszek egy mercit. :)

Ha megmondod ebben hol a kifogásolnivaló megyek szerelőhöz :)
Charlie 1662007-11-26 17:59:09 // 35332
Hali,

Nem, szerencsére megúsztam, még Kakasdon sem volt. Volt viszont kb 4 db félpályás lezárás forgalomirányítással útépítés miatt. Az amúgyis lelassította a forgalmat, de borzasztóan.

Mondjuk azért volt egy jó sztori.
A mecseki emelkedő elején elkezdett kergetni egy Audi A4, aminek a teljes homlokfala hiányzott. Mondom, óvatosan, ez egy hülye.
Beértünk a lejtőbe ahonnan már lehet lárni Pécst, megszűnik a kapaszkodósáv, utol is értünk egy kamiont. Az audis persze 2 cm-re a seggemben.
Kinézek mögüle, látom hogy a lejtő alján balról bekanyarodik egy rendőrségi Octavia, és jön kifelé.
Visszahúztam a gépet, ablak le, index jobbra ki, és intettem az Audisnak hogy mehetsz.
Csávó vissza + padló, bőgő motorral előz a záróvonalon engem is meg a kamiont is.
Mihelyt elmegy, kinézek a kamion mögül, már villog is neki a rendőr mint az állat :):):)
gyerek akkora satut nyomott, csak a tolatólámpa nem éget :):):
Don Gombóc2007-11-26 17:54:23 // 35331
Nepper duma. :)) Volt pécs felé trafi?
Don Gombóc2007-11-26 17:53:38 // 35330
Tudom de valahogy a fene sem tudja. Ez bicikli lánc vagy dupla soros?
Arno1662007-11-26 17:46:59 // 35329
Most olvasom hogy már most 90e van benne... ezzel én se indulnék neki Európának az tuti...
András bácsi2007-11-26 17:44:03 // 35328
Az láncos TS, nem szar 16 szelepes. ;)
Charlie 1662007-11-26 17:43:45 // 35327
Te figyu. Nem akarok okoskodni, de mi lenne ha egnézetnéd vére valakivel, aki évek óta csont Alfás szaki?
Szerintem meghálálná, ha drágább is mint a mostani szakid.
Én azt tartom, a munka eredménye minősít.
Don Gombóc2007-11-26 17:42:19 // 35326
Olvastam én is. Szóval elbizonytalanítottál. Ts nem kell. :)
Arno1662007-11-26 17:41:48 // 35325
Ahha...kösz mester! Asszem az lesz gyorsan hogy talaltam itthon hőfok szenzort, összehányok egy kis LCD-s kütyüt amelyik mutatja a vízhőfokot ez alapjan, és holnap odaszigszalagozom a termosztat hűtő közötti gumicsőhöz és csekkolom mivan a valóságban.... marha kivancsi vagyok mi szivat...
András bácsi2007-11-26 17:32:39 // 35324
Vazzki, már régen válaszoltam is rá. :)
Don Gombóc2007-11-26 17:29:52 // 35323
Küldtem mailt.
András bácsi2007-11-26 17:25:51 // 35322
TS-nél javallott a 60e-es csere. Bár kis szerencsével elmegy 100e-et, de nem érdemes kockáztatni. Sőt 40e-nél én szeretek ránézni, hogy milyen.
Don Gombóc2007-11-26 17:23:39 // 35321
Ja bocs látom a képen hogy fűnyíró. Szerintem egyből a szervízbe menj reggel ennyi kilométerrel.
Grando2007-11-26 17:21:31 // 35320
TS. ;)))
Don Gombóc2007-11-26 17:20:49 // 35319
Milyen motor? Vagy én nem látom az oldaladon?
Gye'2007-11-26 17:19:14 // 35318
Ja csak egy TIPP, ha valakinek kell gyári kézikönyv akkor azt lehet kapni a FIAT magyarországnál, nem is kell bemenni hozzájuk, csak elég egy telefon és másnapra kiküldik.... annó én is vettem kemény 10000FT-volt de szerintem megérte, manapság már egy sima könyv is 2500ft-nél kezdődik és azért itt van egy-két trükk amit érdemes tudni.. Olcsóbb az, ha a Gombóc által bescannelt könyvet kinyomtatod és a kesztyűtartóban tartod.... (nem árt tudni, hogy hogyan kell az izzókat cserélni, merre vannak abiztik, hogy indul kóddal a kocsi..stb) Nekem semmilyen könyvem se volt ezért pótoltam...
Don Gombóc2007-11-26 17:19:05 // 35317
Minden logikával ellentétes amit művel. KH-s lenne?
Ennel a kocsinal a műszerfal hőmérséklet, a hűtőventi hőkapcsoló, és a motorbefecs komputernek a vízhőfokjeladó egyben van vajon?
IGEN !!!!
Grando2007-11-26 17:17:53 // 35316
Nekem is játszotta nyáron ezt a 90 fok fölé menős, majd leállítás-gyújtásadás után 90-et mutatós mizériát. De csak kibaxott forróságban, hegymenetben.
A termosztátot most cseréltettem, mert a hideg beálltával kiderült, hogy már döglött volt.
Kíváncsi leszek, hogy nyáron produkálja-e magát megint a hőfok. Bár nem igazán tudtam kivenni a szavaidból, hogy akkor a termosztát ettől a hibajelenségtől független-é avagy sem?
Don Gombóc2007-11-26 17:15:46 // 35315
A jeladó az valszeg jó, én is ennél a vízpumpa mizériánál cseréltem de fölösleges volt. Ha lehúzod róla a csatit akkor be kell kapcsolnia a ventinek. A vízpumpa meg néha araszoláskor csúszik meg néha meg nagy fordulaton autópályán. Én is ideget kaptam tőle mert hol így hol úgy szivatott. A tengelyen van egy persely és arra van a lapátkeék felpréselve. Nekem műanyag lápátos volt a vízpumpám és a lapát megrepedt a tengelytől kifelé végig, de ez így szokott lenni. Ha megszorul akkor semmi gond , de ha meglazul akkor elforog a tengely az forog a lapát meg áll, és a hüvelyen hanar megforr gőzösödik a víz, és azt rögtön méri a termosztát mellett a jeladó mert onnan 50 centire a forró víz a nagykörön.
Gye'2007-11-26 17:14:33 // 35314
Én a dieselen 80000ként cserélem a szíjat.. az nem forog annyit és ha nincs rossz hangja a feszítőt ki sem cserélem.... a szíj nem olyan drága, kb 8rugó egy dieselhez, azt mindenképpen érdemes cserélni. Nekem is mondták, hogy az 1.6 benzin olasz gépeknél érdemes a szíjat 60000-enkén cserélni....szerintem azon ne spórolj...
Gye'2007-11-26 17:11:33 // 35313
Nekem anno a berlingóm csinált ilyet, egyszer csak azt jelezte, hogy felforrt a víz de utánna rögtön visszaállt.... a hőgomba csere megoldotta a dolgot.....
Don Gombóc2007-11-26 17:09:27 // 35312
Én már túlvagyok az ilyen olyan melegedéseken. A legegyszerűbb ha kiveszed a termosztátot, és araszolgatsz pesten ha akkor is felmegy akkor vízpumpa. Az hogy meg visszarakod a gyújtást és megint 90 fokot mutat ezt így játsza, és akkor is ha normálisan nem melegszik fel a motor hanem mondjuk a nyári forgalomban felmelegszik és 95-100 foknál bekapcsola venti, ha akkor is leállítod a következő gyújtásnál csak a rendes 90 fokot mutatja majd.
Gye'2007-11-26 17:06:56 // 35311
Hát én még nem találtam hozzá megfelelő ledes izzót, mert ált. a kis genya halogén elég hamar elszarja magát és ugye kurva szar a xenonost kicserélni.... ahogy írtam ennél kurvára nem mindegy hogy merre tekered, csak 1féleképpen jön ki, ha elbaszod utánna ki lehet gányolni... ja a magyarnyelvü kézikönyvben szépen le van írva (de a németben, angolban stb.. is) és ott a könyv végefelé fel van sorolva az összes izzó tipusa.... ebbe a kocsiba összeválogatták az összes nem általános izzót... pl a hátsó féklámpába 3wattos zabszemizzó kell, de mindenütt csak 1,2 és 2wattos van, mert ezeket ált a műszerfelba rakják.... Szóval ez nem szimmetrikus, mert a két pöcök egymáshoz képest kb 270fokra van és még a mélységük is más.... Ha valaki sima helyzetjelzőt sóz rád, hogy jó a 166-ba akkor jól átbaszott...
Gye'2007-11-26 16:59:51 // 35310
A helyzetjelző tipusa H6W, asszimetrikus halogén bajonettes, a simát nem szabad belerakni, mert beleszorul és tönkreteszi a foglalatot.... én még 800Ft-nél olcsóbban nem tudtam izzót venni hozzá, de volt ahol 1600ft volt db-ja....
Grando2007-11-26 16:51:02 // 35309
Az alfisti.net-en olvasom:

"A csereintervallumot már qrva régen (évekkel ezelőtt) 120.000 km-ről 60.000-80.000 km-re vitték le a benzineseknél.
Erről még belső utasítás is volt a márkakereskedőknek/márkaszervizeknek.
Minden jobb szervizben lógnia kell a falon egy ilyen bazi cetlinek.

A benzineseknél 60.000 km-enként szemrevételezéses ellenőrzést a normál szervizintervallum keretein belül. Ez azonban csak alibi.
A szerelőknek nincs röntgenszemük, hogy meglássák a vezműszíj szerkezeti (belső) sérüléseit.
Általában minden 60.000-es szerviznél felhívják az ügyfél figyelmét, hogy a közeljövőben csere esedékes.
Ha 80.000 km után nem volt meg a csere, és a szíj elszakad, akkor általában nem fogadnak el reklamációt.
Hiszen az ügyfelet figyelmeztették. Valóban volt olyan eset, ahol az ügyfél azt gondolta, hogy spórol, aztán paff, a szíj 85.000-nél megadta magát.

Ez volt a tanulópénz.. bármilyen keserűen hangzik is"




Szóval elvileg bőven túl vagy a határidőn... :((
Arno1662007-11-26 16:34:58 // 35308
Én is 60-70-ről tudok....
Arno1662007-11-26 16:32:55 // 35307
Csao Roland!

Igazaból ez olyan dolog hogy ha parezer km-en múlik hogy baja lesz vagy nem az esedekes csereperiodus környeken, akkor régen rossz. Jócskán túl vannak méretezve, de a gyártás minősége kb csak a repülőgép turbinák esetén mondhato 99.99%-osnak.
Aztmondom ha egy hibátlan szíjat tettek bele minden tekintetben akkor kutya kotelessege vagy 20%-al tobbet kibirni, ha nem érte sérülés közben.
Egy ilyen alkatreszt nem lehet a hatarra meretezni.

Én nem cserelnem. Ha kibirt 70e-ret, akkor kifog 90-et is ha nem anyaghibas, nem sérült meg vmitől.


(Kabel odaért?)
Rolandoo782007-11-26 16:31:25 // 35306
58ezer kilometernel csereltek alfa szervizben ez tuti. most van benne 146ezer kilometer. nem 100ezret birnak ez a szijak?
BeczA2007-11-26 16:24:40 // 35305
De ,ha ténylegesen tudod, és van is róla számlád hogy mikor cserélték és még bőven van benne klióméter (mérföld) akkor nem nagyon izgasd mgad...
Arno1662007-11-26 16:23:52 // 35304
Ez az istenverte átkozott utolsó ribancot vagy megrugdosom de rettenetesen mikozben locsolom benzinnel és suzuki matricákat ragasztok rá, vagy...

Szóval mi a búbánatos ménykűért melegszik megint a vizem szerintetek? Ma elkezdte és csinalja szakadatlan. Motor tök másik, termosztát tök másik, motorvezerlő tök másik.

VISZONT!
Leveszem a gyujtast, visszaadom azonnal és 90-et mutat.
Lejtőn lefele csinalt ma 110-et motorféknél.. :) Lejtőn felfele undorító gusztustalan módon hajtva hogy hatha kijön a gond markánsabban - semmi.

Noooormális???!?!?

Ez egy kurva!!!!!!!!!!!!
Mibaja szerintetek? Dugjam meg? :) Vagy megjött a havibaja? Hagyjam rá, majd elmúlik? Motorcsere? :DDDD

Minden logikával ellentétes amit művel. KH-s lenne?
Ennel a kocsinal a műszerfal hőmérséklet, a hűtőventi hőkapcsoló, és a motorbefecs komputernek a vízhőfokjeladó egyben van vajon?

Mert hűt a szentem veszettül amikor azt mutatja h melege van.
Most vagy tényleg szar vmi de nagyon, és melegszik (de akkor gyujtas le, gyujtas fel utan miért áll 90-en mint a cövek????) vagy egyben van a jeladó és kh-s vmi....

Valaki erősítsen meg plíííííííííz valamelyik gondolatmenetben mielőtt szétrobbanok. :)

Kikészít...
BeczA2007-11-26 16:22:03 // 35303
A gyári vezérműszíjnak a szavatossága az 70 ezer km.
Nem egy két emberkétől hallottam már, hogy az olasz autóknál nem igen szabad túllépni a megengedett normát, mert akár plusz 2000 km-er után is elszakadthat.

Itthon jelentősen olcsóbb a szervízdíj a kinti árakhoz képest, de neked átértékelni , megéri-e a kockázatot.... én cserélném!!!
BeczA2007-11-26 16:16:03 // 35302
Mi a külömbség?? Én most rendeltem be LED-es helyzetjelzőt és fel sem merűlt ilyen kérdés.... amúgy meg két kis dudor áll ki az izzó alsó fém nyakából és szerintem tök mindegy hogy milye irányba terkered bele a kimarásba, vagy jó rányba tekered be vagy nem tudod beleterkerni....

De ha az a gondod ,hogy nehezen tudod kiszedni és bármerre csavarod nem jönk ki akkor finoman alá kell dugni modjuk egy kis lapos csavarhúzófejet és azzal picit aláemelni... óvatosan hogy ne törjö el a műanyag pereme.... legalábbis nekem csak így jött ki.
Smith2007-11-26 16:07:01 // 35301
Valaki ha tudna válaszolni megköszönném:

első helyzetjelző bajonett foglalatos izzó. De szimmetrikus vagy aszimmetrikus bajonett? :)
Rolandoo782007-11-26 16:04:28 // 35300
sracok meg egy fontos kerdesem lenne. segitsetek legyszi. a szervizkonyv alapjan a kocsiban 35ezer merfoldnel cserletek ki a vezermuszijat meg gorgoket. most van benne 92ezer merfold. szerintetek megerett mar a kovetkezo cserere? az elado szerint 100ezer merfoldnel kell cserlenem. kicsit aggodom mert karacsonykor keresztul autozom vele europat hogy haza menjek es most gondolkodom hogy elotte megcsinaltassam-e. otthon van egy nagyon jo szerelom, vele akartam megcsinaltani...
Satti2007-11-26 14:59:28 // 35299
Erre a egjobb példa, ami a múltkor volt, felhívtam egy hírdetést a netről, Pesti autókereskedés, vmi premium mobile kft a Hamzsabégi úton, na szóval, a megadott 3 számból a két mobil az kikapcsolva, a vonalast felvették, de mielőtt mondhattam volna bármi lényegeset, a csávónak csörgött a mobilja, gondolom egy másik, nem ami a hírdetésben szerepelt, mindegy, erre mondja nekem, hogy egy pillanat, fel kell vennie, mondom, rendben, engem félretesz, de tisztán hallok mindent, és símán elkezd a másikon pofázni, egy haverja hívhatta, ez kiderűlt a hengvételből, ment a jópofizás, a bazmegelés, ez ígymeg úgy, és kényelmesen dumált a köcsög, egy percig hallgattam, utána letettem. Ez milyen dolog, ekkora királyok a csávók, hogy félreteszem az érdeklődőt, és el kezdek ugatni a haverral, nevetséges, és annyira jellemző!
Don Gombóc2007-11-26 14:56:10 // 35298
Az most nem online. :))
Satti2007-11-26 14:54:45 // 35297
A BP-i nepperek 99 %-a kamucsávó, tisztelet a nagyon elenyésző ritka kivételnek!:-)))
Don Gombóc2007-11-26 14:46:19 // 35296
No meg a felnik sem a 89 re utalnak, hogy ilyen kopott legyen ahhoz nekem 300-at kellett menni. Tényleg érdekes ez a javítási lista. 89 nél szelepezni, meg lambda meg ilyenek, amik 160 ig bírják kb. Na ezektől tanulhatnak a vidéki kis nepperek. :))
Satti2007-11-26 14:43:23 // 35295
Ááá, nem köll nekem ilyen, mindig csak a baj lenne vele, nagy autó, nagy gond!:-))))
Don Gombóc2007-11-26 14:41:14 // 35294
Anyjában van 89 ezer. Az enyémben akkor még a közös benzin nyomócső kadmium sárga volt. Ja és a gyertya takaró dekni csavarjait sem tették vissza. Eléggé igényes lehetett a szervíz,meg a gazda.Bár Nagykőrösi úti nepper autó, a Sattinak jó lesz. :)Különben ha ez 2 milla az enyém a ropi elejével 2,5, a Bandi meg hívhatja a kocsija új tulaját hogy küldjön neki még 1,5 millát mert áron alul adta. :) Mint az újmagyarok. Jajmá fizessé még egy kis lóvét! :)
Satti2007-11-26 14:40:03 // 35293
Attól függ, ki mekkora méretű:-)
András bácsi2007-11-26 14:35:32 // 35292
Igen, csak odáig nem jut el a hülyéje, hogy a kis autóban könnyebb meghalni, főleg, ha még megy is. Ja, és hely sincs bennük. :)
Satti2007-11-26 14:31:48 // 35291
Azért nevetséges, hogy mennyire nincs áruk, főleg a nagyoknak, bár most megfigyeltem, ez más típusokra is igaz ugyanúgy, a kis kategóriát sokkal könnyebb eladni, főleg ha extrás kivitelű.
András bácsi2007-11-26 14:09:00 // 35290
Már elég régóta próbálják eladni. Viszont ennyiért igen sok. Az enyém 1.8-ért kelt el, szerintem ha vártam volna vele, akkor max. 2-2.1 lehetett volna. Majdnem friss vizsga, kb 300e-es spoiler, 18-as, és 17-es alu, rgb-átalakító stb. Szóval jóval több, mint ez az alapgép.
Grando2007-11-26 14:02:13 // 35289
Ja. A nagyszerviz - ami vagy igaz, vagy nem -, meg a kmóra állás elég érdekesek. Viszont most is ez az egyetlen V6 TB.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak