A külsőt ragaszd be valami flexibilis ragasztóval, és a belsőt tudod forgatni (menetes), hogy hézagot állíts.
A dekliben egy nyomószár van talppal, amely a variátor végén lévő szelepet nyitó szárat nyomkodja. Szedd szét és megérted.
[k i z z o]2011-09-25 22:13:45 // 32180
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2011-09-25 10:45:19 // 32179
Üdv kollégák!
Akadt egy kis gondom a vezmódosítóval. Szegény ránézésre eléggé meg volt kaffanva, de szétszedéskor kiderült, hogy csak a gumipersely (ami ebben az alu házban tartja), na az ment tönkre. Ahogy elnéztem, mondjuk nem is volt ott nagyon semmilyen gumipersely, csak pasztával körbe volt okádva jó vastagon, ami persze nem tartott semmit.
Na, a kérdésem az lenne, hogy ezt csak szépen faszán vissza kell sajtolni egy megfelelő gumi vagy poliuretán persellyel, oszt csá, vagy azért nem ennyire egyszerű? Ha jól értelmeztem, akkor az szervizkönyv azt írja, hogy ennek a szarnak a nyomótagját pontosan ki kell hézagolni.
Másik baj: van ennek egy olajzófurata nincs azon valami irányított fúvóka, vagy bármi? Nekem a szelepdeknin van egy lyuk, onnan néha kibőffen egy kis olaj amiből aztán vagy jut a nyomótagra, vagy nem. A motorra, na oda jut bőséggel, de szerintem gyárilag ezt nem így gondolták. Jól sejtem?
Akadt egy kis gondom a vezmódosítóval. Szegény ránézésre eléggé meg volt kaffanva, de szétszedéskor kiderült, hogy csak a gumipersely (ami ebben az alu házban tartja), na az ment tönkre. Ahogy elnéztem, mondjuk nem is volt ott nagyon semmilyen gumipersely, csak pasztával körbe volt okádva jó vastagon, ami persze nem tartott semmit.
Na, a kérdésem az lenne, hogy ezt csak szépen faszán vissza kell sajtolni egy megfelelő gumi vagy poliuretán persellyel, oszt csá, vagy azért nem ennyire egyszerű? Ha jól értelmeztem, akkor az szervizkönyv azt írja, hogy ennek a szarnak a nyomótagját pontosan ki kell hézagolni.
Másik baj: van ennek egy olajzófurata nincs azon valami irányított fúvóka, vagy bármi? Nekem a szelepdeknin van egy lyuk, onnan néha kibőffen egy kis olaj amiből aztán vagy jut a nyomótagra, vagy nem. A motorra, na oda jut bőséggel, de szerintem gyárilag ezt nem így gondolták. Jól sejtem?
Qtya752011-09-23 22:24:47 // 32178
Én mindenesetre örülnék, ha lenne a városban még egy 75! Akkor legalábbmár hárman lennénk!:-)))))))
Mózes2011-09-23 21:56:51 // 32177
Sziasztok!
Köszi mindenkinek a hozzászólást,remélem bejönnek a számításaim,akkor hamarosan nekem is lesz hátsókerekes Alfám... :)
Köszi mindenkinek a hozzászólást,remélem bejönnek a számításaim,akkor hamarosan nekem is lesz hátsókerekes Alfám... :)
Kisbubi2011-09-21 14:39:19 // 32176
Megvannak a kiegészitöi és a váltó is speres.3.0v6. De nézd meg pap laci oldalán mivel övé a gép v hivd fel.
Pap Laci2011-09-21 13:16:40 // 32175
Lehet ránézésre az, de 3.0 V6, csak nincsenek rajta az amerika kiegészítők, de meg vannak azok is! Olyan, mint a Chokito ronda és finom! Nincs rá pénzem, időm és energiám, hogy befejezzem! Egyébként is haszongépjárműre van most szükségem!
Gábor(figi75)2011-09-21 07:17:13 // 32174
Hagyjuk a városi legendákat,a szemem előtt épült a kocsi............
Marek2011-09-20 22:53:25 // 32172
Ez egy kutyaközönséges 2.5 V6! Asszem 1987-ig gyártották, tehát régi műszerfal sárga indexek, és csík hátul, minimális (alap) extrák, sperr sincs, stb.. Adam GT tagunknak van egy pont ilyenje, lehet még el is adja, ennél olcsóbban... :)
pityke2011-09-20 22:47:19 // 32171
ismerös a gép mintha valahol láttam volna : ))
Gábor(figi75)2011-09-20 22:19:14 // 32170
Ha érdekel az autó keress engem!!!
LacUS2011-09-20 21:23:54 // 32169
Nincs mit, ha jó a kocsi többi része akkor utólag talán fel lehet öltöztetni, talán Mareknak még van amerika lökös ilyesmi :)
Mózes2011-09-20 21:03:09 // 32168
Ciao!
Bocsi,arról lemaradtam,igazából az a gyanus,nekem is,hogy túl alap egy Americához,külsőleg mindenképp.
Köszi a válaszod!
Bocsi,arról lemaradtam,igazából az a gyanus,nekem is,hogy túl alap egy Americához,külsőleg mindenképp.
Köszi a válaszod!
LacUS2011-09-20 20:19:29 // 32167
Korábban már volt itt szó róla. A leg szembetűnőbb, hogy Americának írja,de az America kiegészitők közül nincs egy se az autón (lökösök, küszöb, sárvédő szélesítés, hátsó "szárny" ) és a motorról meg külsőleg nem lehet megmondani,hogy 3.0 V6 vagy "csak" 2.5... Így első ránézésre egy V6 motoros TS-nek mondanám. :)Ettől még jó lehet, de nem america.
Mózes2011-09-20 20:10:43 // 32166
Mózes2011-09-20 20:08:58 // 32165
kérés
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni tőletek,örülnék,ha véleményeznétek a verdát,Nekem nagyon tetszik,a paraméterek sem rosszak,de nem vagyok profi hozzáértő.Segítséget előre is köszönöm.
Mózes
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni tőletek,örülnék,ha véleményeznétek a verdát,Nekem nagyon tetszik,a paraméterek sem rosszak,de nem vagyok profi hozzáértő.Segítséget előre is köszönöm.
Mózes
gaben v6 milano2011-09-20 18:08:16 // 32164
Hali!
Szóval a sárga megy a műszerfalba, a kék megy a tengerszint magasság mérőbe, a piros a hideginjektorhoz, a zöld az ecuba, bemérve ohm-ok, stb. a vízhőfokhoz képest reagál úgy, ahogy kell.
A fogyasztással lenne baj egyébként, azért kutakszok, mert a felújítás (csapágyak, gyűrűk, hengerfej munka) után szerintem min. 2 liter plusszal járok s ennek ellenére lustább, mint volt...
Szóval a sárga megy a műszerfalba, a kék megy a tengerszint magasság mérőbe, a piros a hideginjektorhoz, a zöld az ecuba, bemérve ohm-ok, stb. a vízhőfokhoz képest reagál úgy, ahogy kell.
A fogyasztással lenne baj egyébként, azért kutakszok, mert a felújítás (csapágyak, gyűrűk, hengerfej munka) után szerintem min. 2 liter plusszal járok s ennek ellenére lustább, mint volt...
Pap Laci2011-09-16 19:44:35 // 32163
Az enyémben csak 3 gomba van! Én úgy emlékszem, hogy a sárga a műszereké (két lábú: forráspont és hőmérséklet)! A zöld ECU, de szerintem a kék is! Manuál van két fajta is!
Pap Laci2011-09-16 19:39:23 // 32162
A piros az a hő-idő kapcsoló a hidegindító injektorhoz, ami bemegy az ECU-ba, de ha jól tudom, csak ezt vezérli!
gaben v6 milano2011-09-16 17:32:04 // 32161
Köszönöm, próbálok okosabb lenni a manualból én is! Hátha kiderül miért nem akarja az igazán jót...
LacUS2011-09-15 20:45:43 // 32160
Hát a könyv szerint a peros adja az ecura.
gaben v6 milano2011-09-15 20:39:31 // 32159
Köszi, ha a méregetések után nem jutok dűlőre, leírom mi is a helyzet pontosan, hátha van nálam okosabb ... :-)
LacUS2011-09-15 20:04:33 // 32158
Megnézem a manuált, de a fogyasztást egy rossz gomba simán megdobja
gaben v6 milano2011-09-15 19:58:43 // 32157
Igazából azért érdekelne, hogy ha ez a kérdése "gomba" nem jól mér okozhat e majd 3 literes fogyasztás többletet, annak ellenére, hogy úgy érzem visszafogottan gyorsul, nincs meg a korábbi felújítás előtti dinamikája. Sok méregetés még csak most jön, de ezt is szeretném letudni.
gaben v6 milano2011-09-15 19:55:15 // 32156
A citromsárgával jelöltnél ha lehúzom a vlmelyik vezetéket akkor a műszerfal mutatója megpihen..., az csak nem lehet. Az egyik gondolom a hideg injektor, a másik műszerfal, a harmadik ecu, de ugye melyik, a negyedik meg ...? Esetleg a kék? Van aki szerint az ecuhoz egy vezetékes megy, de a méregetések alapján, meg a könyve alapján vlhogy nem egyértelmű...
LacUS2011-09-15 19:38:41 // 32155
Ha jól emlékszem az ecué a citromsárgával jelölt :)
gaben v6 milano2011-09-15 19:00:53 // 32154
HL_752011-09-15 16:45:11 // 32153
Műszaki vizsga minimális követelményei!
Gumiabroncsok és felni
Dísztárcsákat szereljük le. Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, abban az esetben kérhetik a műbizonylatot! Ha nem gyári a felnink és van téli gumink lemez felnin, akkor szereljük át legalább a vizsga idejére. A gumik ne legyenek kopottak! A bordák mélysége haladja meg az 1,6mm-t! A gumi méreteknek minden keréken azonos méretűnek kell lennie (szélesség, magasság). A felninek minden keréken azonos méretekkel kell rendelkeznie! A gumik mintázatának tengelyenként azonosnak kell lennie! Természetesen nem lehetnek szálszakadtak és repedezettek sem.
Gumiabroncsok és felni
Dísztárcsákat szereljük le. Amennyiben alufelni van a gépkocsin és az nem gyári, abban az esetben kérhetik a műbizonylatot! Ha nem gyári a felnink és van téli gumink lemez felnin, akkor szereljük át legalább a vizsga idejére. A gumik ne legyenek kopottak! A bordák mélysége haladja meg az 1,6mm-t! A gumi méreteknek minden keréken azonos méretűnek kell lennie (szélesség, magasság). A felninek minden keréken azonos méretekkel kell rendelkeznie! A gumik mintázatának tengelyenként azonosnak kell lennie! Természetesen nem lehetnek szálszakadtak és repedezettek sem.
HL_752011-09-15 16:36:59 // 32152
Rosszul tudod. Én is rosszul tudtam korábban. Ahogy az autó típusbizonyítványában szerepel olyannak kell lennie. Smart-on ezért lehet elöl legálisan virsli. LPG miatt NKH-hoz viszem... + ott csak 16ezer nem 24K a vizsga.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000005.KOH
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000005.KOH
5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról
prooF_752011-09-15 16:24:56 // 32151
Ez szerintem nem így van. Csak tengelyenként kell megegyeznie, illetve elvileg a felni méret kell azonos legyen mind a 4-en. De kérdezd meg, ennél olcsóbban nem nagyon kapsz.
(illetve ha csak kölcsönbe kell, nekem van 2db 85/65-ösöm, egy műszakizásra oda tudom adni)
(illetve ha csak kölcsönbe kell, nekem van 2db 85/65-ösöm, egy műszakizásra oda tudom adni)
HL_752011-09-15 15:33:24 // 32150
Műszakira kell. Van db 185/65 >>> a másik 2 is csak 185/65 lehet akkor. Thx azért!
HL_752011-09-15 08:55:15 // 32148
185/65R14 téli, 2db gumit vennék. Van valakinek eladó, olcsón, helyben... :)
Wickey2011-09-10 12:53:03 // 32147
NNna. Ezt lájkolom. :)
prooF_752011-09-08 23:52:10 // 32146
Én sem azt írtam, hogy menet közben csinálja ezt, vagy alapjárat fölötti fordulatnál (habár indítás után azt írta, hogy magasabb az alapjárat).
Viszont a váltó főtengely így is 1000/min körül forog, míg az 1-es tengelye áll (ha áll az autó), tehát dolgoznia kell a szinkronnak, ha egyből be akarja tolni, ellenben ha benyomja a kpl-ot, akkor a váltó főtengelye sem lesz hajtva, így az is előbb-utóbb megáll.
Viszont a váltó főtengely így is 1000/min körül forog, míg az 1-es tengelye áll (ha áll az autó), tehát dolgoznia kell a szinkronnak, ha egyből be akarja tolni, ellenben ha benyomja a kpl-ot, akkor a váltó főtengelye sem lesz hajtva, így az is előbb-utóbb megáll.
LacUS2011-09-08 17:53:29 // 32145
Megjelent a "biblia"...végre :) Jövő héten remélem már a kezembe is lesz.
Alte1andonly2011-09-08 16:19:25 // 32144
Hali,
koszi a tanacsot..
Alte
koszi a tanacsot..
Alte
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2011-09-07 19:06:33 // 32143
Guruló autónál egyesbe csakis duplakuplung+gázfröccs kombóval érdemes, ha meg áll a kocsi, akkor csak alapjáraton. Én legalábbis így szoktam az Alfával, hiába szinkronizált az egyes. :)
prooF_752011-09-06 23:01:44 // 32142
Hi! Esetleg próbáld úgy, hogy benyomod a pedált, majd vársz egy kicsit (1-2 mp), hogy a váltó főtengelye lelassuljon, úgy már elvileg könnyebben össze kell akadnia a fogaskerekeknek.
Alte1andonly2011-09-06 18:36:57 // 32141
Hali Teso,
nagyon koszonom a segitseget.
Valoban a tobbi fokozatban nincs smmi gond...sot amikor beall az alapjaratra akkor nincs semmi "reccs.." valtaskor...:o)
udv
Alte
nagyon koszonom a segitseget.
Valoban a tobbi fokozatban nincs smmi gond...sot amikor beall az alapjaratra akkor nincs semmi "reccs.." valtaskor...:o)
udv
Alte
Tocsa2011-09-04 22:03:45 // 32140
Hi!
Alsó munkahenger csöve ha öreg nem engedi át a nyomást én szívtam ilyennel is !
Al só kuplungmunkahenger hátul a váltón a kuplungház menet irány szerinti jobb oldalán található ! A hidat le kell kötni + kardánt hátul utánna lehúzni csak úgy hozzáférhető rendesen sajna ! :( Nem kis meló bár rutinosoknak megvan hamar viszonylag ! :)
Alsó munkahenger csöve ha öreg nem engedi át a nyomást én szívtam ilyennel is !
Al só kuplungmunkahenger hátul a váltón a kuplungház menet irány szerinti jobb oldalán található ! A hidat le kell kötni + kardánt hátul utánna lehúzni csak úgy hozzáférhető rendesen sajna ! :( Nem kis meló bár rutinosoknak megvan hamar viszonylag ! :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2011-09-04 20:15:52 // 32139
Mondjuk ha a hidraulika hibájából nem emel ki rendesen a kuplung, akkor a többi fokozatot is csak reccsenve tudod kapcsolni. Ha többi fokozat oké, akkor nem a kuplunggal lesz gond. Nézd meg azt is, hogy a váltóolaj szintje megfelelő-e.
Alte1andonly2011-09-04 08:03:48 // 32138
Kisbubi,
koszonom szepen a valaszod nagyon sokat segitettel..
Alte
koszonom szepen a valaszod nagyon sokat segitettel..
Alte
Kisbubi2011-09-03 17:06:19 // 32137
A kuplung és lendkerékház természetesen cseréltem, heggeszteni felesleges, csak ha nem beszerezhetö másik.
Kisbubi2011-09-03 17:04:47 // 32136
a kuplung az hidraulikus. nézd meg h van-e elég olaj benne elöször(fékolajtartályal együtt v külön tartályos). utánna meg h szivárog-e vhol a felsö v alsó munkahengernél, csöveknél.(javitásuk csere) és ezután jön a kuplung megnézése.
Alte1andonly2011-09-03 15:32:16 // 32135
Udv,
akkor elmondom mi a szitu.
inditas utan kuplung kinyom...1-est nehezen es recsegve veszi be. a hatrament tozse ilyen.
Szal kernek szepen tanacsot a hozzaerto es tapasztalt tulajoktol hogy mi a gond es mikent orvosolhato.
Elore is koszonom
Alte
voltam....
akkor elmondom mi a szitu.
inditas utan kuplung kinyom...1-est nehezen es recsegve veszi be. a hatrament tozse ilyen.
Szal kernek szepen tanacsot a hozzaerto es tapasztalt tulajoktol hogy mi a gond es mikent orvosolhato.
Elore is koszonom
Alte
voltam....
Alte1andonly2011-09-03 15:22:01 // 32134
Hali Gabor,
megmondom oszinten meg nem szedtem apro darabokra igy valszeg nem igazan ismerem a mechanikajat. ;)
Pontosan ezert tettem fel a kerdest.
Lehet,hogy helytelenul?
Alte
megmondom oszinten meg nem szedtem apro darabokra igy valszeg nem igazan ismerem a mechanikajat. ;)
Pontosan ezert tettem fel a kerdest.
Lehet,hogy helytelenul?
Alte
Gábor(figi75)2011-09-01 20:37:32 // 32133
Bowdenen?
Alte1andonly2011-09-01 19:55:54 // 32132
Udv Urak,
regen jartam itt ....de sajna nem sok idom akad mostansag...
Szal...a kerdesem a kovetkezo..:
az adagolo oldalan az akksi felol van egy fedel...az alol folyhat gazolaj?
..Ha igen lehet-e tomitest kapni hozza:
Mas..:a kuplung szrkezethez hogy ferhetek hozza ...ill. hogy tudok a bowdenen allitani?
a valaszokat elore is koszonom
Alte
regen jartam itt ....de sajna nem sok idom akad mostansag...
Szal...a kerdesem a kovetkezo..:
az adagolo oldalan az akksi felol van egy fedel...az alol folyhat gazolaj?
..Ha igen lehet-e tomitest kapni hozza:
Mas..:a kuplung szrkezethez hogy ferhetek hozza ...ill. hogy tudok a bowdenen allitani?
a valaszokat elore is koszonom
Alte
prooF_752011-08-31 18:21:00 // 32131
Lehet ezzel valamit kezdeni? Vagy csak csere?