Robi2007-08-21 15:08:03 // 20028
"Nos ilyen kuplungot rálehet rakni a ts váltóra simán? Vagy ilyenkor a hátsó kardántagot is cserélni kell ? Mert ha jóltudom talán az rövidebb ?"
Lehetetlen nem létezik. :)
- végy egy húzókuplungot, és cseréld le rajta a csillagot kiskardánhoz valóra
(- alternatív verzió: a kardánod hátsó tagját cseréld nagykardánra)
- a váltón a kiemelő villát, és a hozzá tartozó kis gömbfejet cseréld húzókuplunghoz valóra
- a nyelestengelyen lévő csövet, és a rajta lévő kinyomócsapágyat cseréld ki egy húzókuplunghoz való csőre (itt a kinyomócsapágy helyett "kihúzócsapágy" van, és a szerkezetre van rögzítve)
- szerelj fel a váltó oldalára egy munkahenger tartó konzolt, és egy húzókuplunghoz való munkahengert
- vezesd el a kuplug hidraulika csövét a munkahengerig, mi most jóval hátrébb van
Nagyjából ennyi. Ha valamit kifelejtettem, akkor majd szól valaki. :)
Lehetetlen nem létezik. :)
- végy egy húzókuplungot, és cseréld le rajta a csillagot kiskardánhoz valóra
(- alternatív verzió: a kardánod hátsó tagját cseréld nagykardánra)
- a váltón a kiemelő villát, és a hozzá tartozó kis gömbfejet cseréld húzókuplunghoz valóra
- a nyelestengelyen lévő csövet, és a rajta lévő kinyomócsapágyat cseréld ki egy húzókuplunghoz való csőre (itt a kinyomócsapágy helyett "kihúzócsapágy" van, és a szerkezetre van rögzítve)
- szerelj fel a váltó oldalára egy munkahenger tartó konzolt, és egy húzókuplunghoz való munkahengert
- vezesd el a kuplug hidraulika csövét a munkahengerig, mi most jóval hátrébb van
Nagyjából ennyi. Ha valamit kifelejtettem, akkor majd szól valaki. :)
Robi2007-08-21 15:01:10 // 20026
Ezek a képek többet érnek ezer szónál. Aki meg ezek alapján nem érti meg, az menjen péknek. :)
Robi2007-08-21 15:00:14 // 20025
"Egyébként általában a duplatárcsás kuplungok a húzók..."
Nem egészen... De van valóság alapja. :)
- nyomó kuplung: ez a leggyengébb kuplung, amivel transaxle Alfákat szereltek
- húzó kuplung: ez már bika, általában V6-on, és 2.4 TD-n volt ilyen
- két tárcsás húzó kuplung: ritkaság, állítólag gyárilag a GTV6-okon volt, és a 2.4 TD 90-eseken (ez utóbbit alátámasztja az is, hogy az én 90-esemen is az volt)
Nem egészen... De van valóság alapja. :)
- nyomó kuplung: ez a leggyengébb kuplung, amivel transaxle Alfákat szereltek
- húzó kuplung: ez már bika, általában V6-on, és 2.4 TD-n volt ilyen
- két tárcsás húzó kuplung: ritkaság, állítólag gyárilag a GTV6-okon volt, és a 2.4 TD 90-eseken (ez utóbbit alátámasztja az is, hogy az én 90-esemen is az volt)
Toy dolls2007-08-21 14:59:19 // 20024
kösz:))
egy két dolgot láttam már:)
egy két dolgot láttam már:)
Toy dolls2007-08-21 14:42:33 // 20022
prooF_752007-08-21 14:05:55 // 20021
Asszem a váltóház más. Legalább is cserélni kell benne bizonyos dolgokat, főként a "villát", ami szétnyomja a kuplungot. Egyébként általában a duplatárcsás kuplungok a húzók, a V6-on és a 2.4TD-n. Szóval érdemesebb lenne beújítanod mondjuk egy V6 váltót, habár én óva intelek a 2bar-os turbónyomástól, sztem nem lenne vele hosszú életű a mocid...
Toy dolls2007-08-21 13:58:18 // 20020
Gábor(figi75)2007-08-21 12:43:37 // 20019
Van itt minden öcsém csak szétkell dikkházni! :-)
A két elsőt megkaphatja olcsóért ami az enyémben volt,a Koni jól dolgozik!:-)
A két elsőt megkaphatja olcsóért ami az enyémben volt,a Koni jól dolgozik!:-)
Tocsa2007-08-21 11:24:06 // 20018
A dupla kuplungosba van olyan ha jól tudom csak, hogy lent húzza is meg nyomja is
a kuplungszerkezetet!
Nos ilyen kuplungot rálehet rakni a ts váltóra simán? Vagy ilyenkor a hátsó kardántagot is
cserélni kell ? Mert ha jóltudom talán az rövidebb ?
Azért kérdezem mert ha rajta lessz a 2 bar os garett turbó a motoromon akkor nehogy szétégjen a kuplungom és ne tudjam kiélvezni!:DDD
Tehát jobb elejét venni a dolgoknak !!! ;DDD
a kuplungszerkezetet!
Nos ilyen kuplungot rálehet rakni a ts váltóra simán? Vagy ilyenkor a hátsó kardántagot is
cserélni kell ? Mert ha jóltudom talán az rövidebb ?
Azért kérdezem mert ha rajta lessz a 2 bar os garett turbó a motoromon akkor nehogy szétégjen a kuplungom és ne tudjam kiélvezni!:DDD
Tehát jobb elejét venni a dolgoknak !!! ;DDD
Tocsa2007-08-21 11:18:35 // 20017
Melyiket nevezitek húzókuplungnak? Mert a ts en a kuplungfőhengert áttétellel húzza a pedál lent meg nyomja a munkahenger a villát ugye nos ez alapján huzó nyomó kuplung?:))
A giuilettámon ha jól emlékszem fent is nyomta a pedál meg lent is nyomta akkor az nyomó nyomó kuplung? :))
Tehát a kérdés akkor az, hogy mit neveztek ti ezek alapján húzó és nyomó kuplungnak???
Mert nem értem és mint szakik hátha megmodjátok kíváncsi vagyok de tényleg nem izélek!:)
A giuilettámon ha jól emlékszem fent is nyomta a pedál meg lent is nyomta akkor az nyomó nyomó kuplung? :))
Tehát a kérdés akkor az, hogy mit neveztek ti ezek alapján húzó és nyomó kuplungnak???
Mert nem értem és mint szakik hátha megmodjátok kíváncsi vagyok de tényleg nem izélek!:)
Robi2007-08-20 23:41:14 // 20016
Hívd Proof-ot, neki elvileg van, és ő biztos nem ver át. De Figinek is vannak jó kontaktjai.
ell2007-08-20 20:23:46 // 20015
postai utánvéttellel tudok neked küldeni.hivj fel:06703144509
Gábor(figi75)2007-08-20 20:15:44 // 20014
Én tudok sgíteni,hívj majd fel!
AlfaZsolti2007-08-20 19:30:33 // 20013
sziasztok!! nagyon szükségem lenne egy jobb oldali első lámpára! mivel itt nálunk debrecenbe egy darab bontóba sincs alkatrész a 75-höz!! ha lenne valakinek eladóba kérem jelezd! mert nagyon szükségem lenne rá, távolság nem nagy gond!!vagy ha valakinek van bontós ismeröse azzis jó!!
HátvédRomeo2007-08-20 16:37:31 // 20012
Sziaztok!
Iggen király videók. Full fasza, kemény gépek nagyon. :)))
Iggen király videók. Full fasza, kemény gépek nagyon. :)))
Robi2007-08-20 16:32:17 // 20011
Szerintem biztos volt olyan piac, ahova katalizátor nélkül szállították.
Saughassy2007-08-20 16:30:15 // 20010
Van kat. nelkuli, legalabbis az alvazszamok szerint. Igaz mar az en 88-asom is katos, valszeg nagyon keveset gyarthattak nelkule. A Milano is katalizatoros, bar az lehetne kivetel export mivolta miatt.
Robi2007-08-20 16:28:36 // 20009
Rávettem magamat, hogy bedigizzem a felvételeket, amiket Marek bátyjáék készítettek Lacházán miniDV kamerával:
http://auto.indavideo.hu/video/Alfa_75_V6_Lachazan
http://auto.indavideo.hu/video/Alfa_75_TS_Lachazan
http://auto.indavideo.hu/video/Alfa_75_V6_Lachazan
http://auto.indavideo.hu/video/Alfa_75_TS_Lachazan
Robi2007-08-20 16:22:37 // 20008
"De nem mind 1 hogy húzó vagy nyomó,mivel az enyémet csak úgy lehetett kivenni,hogy a váltót leengeded a csavar miatt!!!"
Megjegyezném itt, hogy Proof-nak TS-e van. :) Az meg nyomókuplungos, mint a tied. Oszt mégse eresztettünk le semmit. Mondjuk a húzókuplungost valóban kényelmesebb szerelni.
Megjegyezném itt, hogy Proof-nak TS-e van. :) Az meg nyomókuplungos, mint a tied. Oszt mégse eresztettünk le semmit. Mondjuk a húzókuplungost valóban kényelmesebb szerelni.
Lobot2007-08-20 15:30:54 // 20007
Fogalmazzunk úgy, hogy vizsgálom egy motor csere lehetőségeit.
Zsót2007-08-20 15:20:48 // 20006
Igen
Nem azért mondtam,csak mielőtt keztem volna a produkciót,még nem melegedett fel rendesen a motor.(utána már biztos üzemi hőfokon volt:)
Még jó...:)
Köszike!!!
Nem azért mondtam,csak mielőtt keztem volna a produkciót,még nem melegedett fel rendesen a motor.(utána már biztos üzemi hőfokon volt:)
Még jó...:)
Köszike!!!
prooF_752007-08-20 15:14:23 // 20005
Szerintem V6-ból csak az Alfa6-ban volt kat. nélküli, amúgy az összes V6 már katalizátoros volt a 75-ben meg a 164-ben (szerintem). Nordból meg, a karbisok nem, de az injektorosok gyárilag katalizátorosok voltak. Csak nem importálni készülsz?
Saughassy2007-08-20 13:13:33 // 20004
3.0V6 bol tutira van katalizatoros, 2.5 ot nem tudom. Nordbol nyilvan nincs, igy az tenyleg 0.
Gábor(figi75)2007-08-20 12:16:05 // 20003
1 nagy 0,mert nem katalizátoros! :-)
Lobot2007-08-20 12:05:15 // 20002
Meg tudnád vki mondani, hogy a 2,5V6 és a 3,0V6 milyen környezetvédelmi besorolásba tartozik (12V-s)? Illetve a Nord mocik ugyanezen kategorizálása? THX!
NaTo2007-08-20 09:02:59 // 20001
EZ te vagy Mr. Mr. Jeti?
http://www.youtube.com/watch?v=0Apo7-OERgU&mode=related&search=
:D zsíír. De miért nem gurultál utána egy pár kört, hogy visszahüljön a gép? :)) Látom, jó a sperr is a gépben. :)
Szép volt.
http://www.youtube.com/watch?v=0Apo7-OERgU&mode=related&search=
:D zsíír. De miért nem gurultál utána egy pár kört, hogy visszahüljön a gép? :)) Látom, jó a sperr is a gépben. :)
Szép volt.
Gábor(figi75)2007-08-20 07:36:25 // 20000
Én sem! :-)
pityke2007-08-20 00:16:09 // 19999
Üdv! Nem láttalak Rábaringen?
Mi zu?
Mi zu?
Gábor(figi75)2007-08-19 21:21:53 // 19998
És megint 1 kis 80 évek! :-)
http://www.youtube.com/watch?v=MbWoSu7C0dc&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MbWoSu7C0dc&mode=related&search=
Gábor(figi75)2007-08-19 19:42:08 // 19997
Aha!
De nem mind 1 hogy húzó vagy nyomó,mivel az enyémet csak úgy lehetett kivenni,hogy a váltót leengeded a csavar miatt!!!
De végül kifűrészeltük!:-)
És mi sem azért csináltuk úgy,hogy önsanyargassuk magunk,hanem nem volt akna! :-/
De nem mind 1 hogy húzó vagy nyomó,mivel az enyémet csak úgy lehetett kivenni,hogy a váltót leengeded a csavar miatt!!!
De végül kifűrészeltük!:-)
És mi sem azért csináltuk úgy,hogy önsanyargassuk magunk,hanem nem volt akna! :-/
Robi2007-08-19 17:56:28 // 19996
Kicseréltük. Először kapott egy vacsiúj Bendix főhengert, aztán megkapta az én TS-emből kiszedett tutijó Brembo munkahengert. Mivel baromi lusta emberek vagyunk, mérlegeltünk, és végül úgy döntöttünk, hogy semmit nem bontunk meg a műtéthez. Két csavar ki, cső leköt, kiemelő villa hátrafeszít, és úgy vettük ki a munkahengert. Persze mi nem vagyunk hülyék, aknán csináltuk. :)
prooF_752007-08-19 16:15:37 // 19995
Na az nem lehetett egy leányálom:) Mondjuk ha a kuplung kiemelő villát sikerül visszahúzni, onnantól már sima ügy, persze aknával. Anélkül meg, jó magasra kell emelni a hátulját, oszt annyi.
Gábor(figi75)2007-08-19 15:42:01 // 19994
Ja és csak azért akna nélkül,mert mi úgy csináltuk,és állítólag a nagykönyv szerint is nem lehet váltó leengedése nélkül,de mi ezt is megoldottuk!:-)
Gábor(figi75)2007-08-19 15:40:31 // 19993
Sajnálom,hogy nem gyarapítottad a 75 tábort!
Ne aggódj,méltó ellenfeled leszek,főleg most,hogy kipuff tuning is van rajta!:-))
Ne aggódj,méltó ellenfeled leszek,főleg most,hogy kipuff tuning is van rajta!:-))
Gábor(figi75)2007-08-19 15:38:46 // 19992
Kell,mert az autóm nem eladó,pedig nagyon kérik!!! :-)
Nagyon jó kis vas ez úgylátom,lesz benyás is azt jóvan!:-)
Nagyon jó kis vas ez úgylátom,lesz benyás is azt jóvan!:-)
prooF_752007-08-19 15:17:54 // 19991
Persze az volt a terv, de este 11-kor már nem volt affinitásunk többet dolgozni a témán. Lesz még gyorsulás, ahol összemérhetjük erőinket:) Mondjuk, ha addigra neked már 1.6IE-d lesz, akkor nem sok értelme lesz:P
És mért pont akna nélkül? Robinál van akna, nálunk is van otthon, akkor minek szivassam magam?:))
És mért pont akna nélkül? Robinál van akna, nálunk is van otthon, akkor minek szivassam magam?:))
Wickey2007-08-19 15:15:23 // 19990
minek az neked, megveszik az autódat anélkül is :D
Gábor(figi75)2007-08-19 14:56:01 // 19989
Na ez közel olyan jó,mint a 75 promo,tipikusan 80 évek feelingje!:-)))
Gábor(figi75)2007-08-19 14:54:43 // 19988
És a keresztkulcsom megvan még? :-)
Gábor(figi75)2007-08-19 14:54:05 // 19987
Azért összerakhattad volna igazán a gyorsira rendesen a gépet,ezt igérted! :-)))
Ha a légtelenítéssel szoptok,akkor próbáld meg lecserélni a kulpungmunkahengert a helyén akna nélkül! -/
Ha a légtelenítéssel szoptok,akkor próbáld meg lecserélni a kulpungmunkahengert a helyén akna nélkül! -/
Robi2007-08-19 02:19:43 // 19986
Megvan az 1.6-os kupakja?
prooF_752007-08-19 02:09:02 // 19985
Igen, köszi, nagyjából így jártunk el Robival is. Annyi volt benne még a plusz, hogy Ali felhívta rá a figyelmünket: vissza kell nyomni a munkahenger dugattyúját teljesen, mert a kuplung kiemelő villája nem nyomja vissza tökig. A légtelenítő csavar és a dugattyú közé pedig nagyon szépen be tud szorulni annyi levegő, hogy lehetetlenné tegye a kiemelést. Továbbá igénybe vettünk még egy segédeszközt, amit a szép gyári (:() fékolajtartály-kupakombol és egy autógumi-szelepből készített Robi. Ezzel adtunk még egy kis nyomást a fékfolyadéknak, hogy könnyebb legyen a légtelenedés.
Ja, amúgy írtam egy "kis" összefoglalót a majd' 1 hetes manőverről, megtaláljátok a blogjaim közt.
Ja, amúgy írtam egy "kis" összefoglalót a majd' 1 hetes manőverről, megtaláljátok a blogjaim közt.
Zsót2007-08-18 21:49:47 // 19984
2en kellenek a dologhoz.1ik a munkahengernél megnyitja a levegőztetőt,másik meg erősen nyomkodja a kupjungpedált bent,miközben az említett 1ik lesi,mi fröcskölödik ki a levegőztetön.Amikor a kimenő olaj "tisztává" vállik,és nem ad hígfosásra emlékeztető hangot az 1ik ügyesen,és hirtelen bezárja a levegőztetőt,figyelve arra,hogy 1 fröcskölés folyamata közben zárja el,ne akkor,amikor szívó fázisban van(amikor engedik vissza a kuplungpedált).
Ígyesen vesztünk egy deci fékolajat,de a cucc választani fog.Ha kicsit levegős is marad,idővel magától kilevegőzik,csak hajtani kell a gépet.
Ígyesen vesztünk egy deci fékolajat,de a cucc választani fog.Ha kicsit levegős is marad,idővel magától kilevegőzik,csak hajtani kell a gépet.
prooF_752007-08-18 16:38:56 // 19983
Hogy ne hanyagoljuk el teljesen a 90-eseket sem, itt egy régi Alfa 90 promo, szerintem aranyos:))
Robi2007-08-18 10:56:43 // 19980
Neked az is jó lenne, ha a sajátodat odaadnák, nem? :)