Fórum >> Típusok >> Giulietta

WarbiRunner (Gyuri)2020-07-12 13:29:49 // 12110
Végül csak hazajött a hétvégén :


😃
G-MANN🍀2020-07-11 17:27:22 // 12109
Nagyon bejön!!! Álom!!👍😁😁🍀🍀
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-11 17:26:11 // 12108
Sok szép Giulietta :-) A miénk meg még mindig nincs itt, tegnap délben bezárt az okmányiroda, a mi rendszámunkat nem adták már ki. Hétfőn remélem hazahozom már végre. Egy hétig aztán nézegetjük, aztán megy vezérlés, olaj, gyertya, minden cserére :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-11 17:21:20 // 12107
Jaajj, nálam van egy olyan, hogy műszaki bizalom. Van egy gyári ajánlás , és ebben az esetben nem látom okát hogy ezt felülbíráljam, alapos utána olvasás után sem. :-)
PBali2020-07-11 14:57:18 // 12106
Pont mondtam Robinak tegnap, hogy eddig kevésbé tetszett feketében a Giulietta, de a tiedet látva egyre jobban bejön...Gyönyörü, nagyon pofás kis verda ez, mi is elègedetten állapítottuk meg!😁
CseBali2020-07-11 12:49:18 // 12105
... Pár napja nosztalgiáztam...próbáltam átfesteni az autót... Kevés sikerrel...😁




bár a végére azért összeállt a kép... 👍


PBali2020-07-11 11:56:27 // 12104
Csináltunk pár képet tegnap, forrasr cartárssal 😉
Bilux2020-07-11 10:24:35 // 12103
Miért forgatja el a képet ez a sz...
Bilux2020-07-11 10:23:53 // 12102

Kész
Selmak2020-07-10 22:42:26 // 12101
A kenőfilm megszakadás kis fordulaton lép fel, nagy nyomaték mellett, a turbós benzines motorokra meg ez nem jellemző, a turbó dieselekre annál inkább, ezért van az hogy a régi tág illetésű, de már részecskeszűrős dieselbe C3 minősítésű olaj kell, míg egy 1,6 JTDm be már C2-es.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-10 22:34:39 // 12100
Ez stimmel, de hogy jön ide? :-)
Selmak2020-07-10 22:19:15 // 12099
Ajánlom figyelmedbe Göbölyös Zsolt tribológus cikkét a totalcarról A nyomaték öl, nem a fordulat.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-10 21:02:32 // 12098
-25 foktól gyakorlatilag egyformán szivattyúzhatók. Viszont a hths viszkozitása a C3-masnak nagyobb. Terhelés alatt később szakad meg az olajfilm. A c2-es olaj nagy valószínűseggel a co2 kibocsátás miatt lett bevezetve. Ahogy selmak írja, kevesebbet fogyaszt vele. Erre való, csökkentett viszkozitás, kisebb fogyasztás. Én nem vagyok meggyőzve, az 1.4 multiair egy kis köbcentis, kihegyezett motor, nagy dinamimus terhelésekkel. Nem teszek bele 'eco' olajat, hogy csendesebb legyen és kevesebbet egyen. Inkább kenjen az az olaj minden körülmények között :-))
Szándékosan vettem még eu5-ös motorral (és szoftverrel) az autót, olajat is ennek megfelelően kap. :-)
Bilux2020-07-10 21:00:53 // 12097
köszi hasznos volt
Shadin2020-07-10 18:46:40 // 12096
Ezt tesszük a TBi-be is. Hidegen hamarabb jut el mindenhova, gondolom ezt a Multiair sem bánja.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-10 18:08:56 // 12095
Olaj téma ON: megjött az olajam, de nem StAR P. E., hanem K P. E.
Van lényegi különbség? A cimkéje így néz ki, rá van írva, hogy 5w40 multiair :
forrasr2020-07-09 10:59:20 // 12094
Most úgy tűnik ez lesz a befutó:
https://www.castrol.com/hu_hu/hungary/home/car-engine-oil-and-fluids/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-edge-brand/castrol-edge.html#tab_0w-40

Tudja az acea c3-t is, hideg oldalon 0-s, és tudja a FIAT 9.55535-S2 jóváhagyást is.
Selmak2020-07-09 10:54:25 // 12093
Régi részecskeszűrős PDTDi motorban még lehetett indok a C3 osztály használata a magas HTST viszkozitás miatt, egy precíz illesztésű benzin motorban aligha. Észrevehető a Digitek PE hatása, mert jobban pörög fel, halkabb is, kb. -5 dl átlagban. A Star PE vel olyan nyúlós kelletlen.
Marcika2020-07-08 21:28:37 // 12092
Valakinek ígértem, hogy írok egy blogbejegyzést 2din fejegység beépítésről. Alábbi linken elérhető:

https://alfaamore.hu/tagok/15375/autok/18717/blog
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-08 15:11:36 // 12091
Én végül 5w40-es olajat rendeltem bele. Egyik oldalon ott a valamivel jobb szivattyúzhatóság, talán(!) a M.air modulnak jót tesz. Bár inkább hiszek a multiair szűrő cserében, amivel a kenési kör áramlási ellenállását csökkentem a normálisra egy elkoszolódott szűrőhöz képest. Viszont nálunk sokat megy majd városban is az autó, a 40-es olaj egy vastagabb olajfilmet képez, szerintem ez indokoltabb egy autónál ami keveset megy egyenletes tempón, sok a dinamikus terhelés. Hideg oldalon pedig alig van különbség, arról meg nem tudni, hogy a hidegindítás nyírná ki a multiair modult.
De ez is csak egy vélemény, én egyelőre így járok el, megy bele a gyári spec. alapján a Selénia Star P.E. 5w40.

A pecsétes szervizt a mai nappal el is engedtem, próbáltam árajánlatot kérni, nulla válasz, a nekem útba eső budapesti szervizt telefonon háromszor hívtam, fel se vették. Úgyhogy rendeltem cuccokat, 20-án viszem a jól bevált szerelőmhöz.
Mr. Z2020-07-08 14:09:53 // 12090
a gyári nagy navi meg a telefonos menü stb csak olaszul tud dumálni vagy lehet neki legalább egy angolt állítani?
Selmak2020-07-07 10:05:15 // 12089
Jimmi T keresd ebben az ügyben ő jó ideje már Digitek PE használ. Nekem 1 évvel hosszabbította meg a Digitek PE a döglődő Multiair modul élettartamát.
forrasr2020-07-07 09:22:10 // 12088
Sziasztok, tudom érzékeny téma-ezért próbáltam visszaolvasgatni is ez ügyben hátha megoldja a kérdést, de még mindig bizonytalan vagyok a témában.

Multiair motorba a korábbiakban ugye a gépkönyv az 5w40 acea c3-at írta elő(apró betűs részben fel is hívják a figyelmet, hogy acea c3-nál alacsonyabb nem lehet), majd később a vélhetően ugyanazon mechanikával dolgozó motorhoz(-gondolok itt a mair unit alatti motor főegységekre) már 0w30-at acea c2-t ír a használati.(és elmarad az apró betűs rész)
Említették többen, hogy a mair egység többször is változtatásra került, ami indokolhatja az újabb előírást.(de időközben a gyártó is változtathatta az álláspontját a visszacsatolások alapján)
Volt olyan vélemény amely szerint a kezdődő mair gond esetén is hasznos lehet a digitek pe 0w30 acea c2, és ezt márkaszerviz ajánlotta.
Van esetleg olyan aki a régi eu5 mair motorba már hosszabb futásteljesítmény óta használ 0w30 acea c2 minőségű olajat(kétszer cseréltem már csöndesebb volt meg selymesebb meg hasonló szubjektív megélések annyira nem meggyőzőek), vagy olyan aki képben van mélyebben tribológiai témákban és tud tanácsot adni?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Selmak2020-07-03 14:29:49 // 12087
Hát legalábbis a mutiair modul biztos nem az amit bontóból érdemes beszerezni, feltéve hogy nem legózni akar vele az ember.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-03 14:19:07 // 12086
Nem is a bontózás volt a kérdés, elkanyarodott a sztori. Ha cseréltetem, nyilván gyárira, csak sajnálom a gyári szerelésű alkatrészt kilökni belőle. De majd a valóban hozzáértők megmondják hogy mit tegyek. No addig is a rendszám tartó már megérkezett :-) Hétfőn műszakizik, jövő héten már mehetünk vele :-)
Jimmi T.2020-07-03 14:05:37 // 12085
A multiair nem az a kategória aminek a blokkjához megéri " bontózni " az alkatrészt .
Bátran lehet cserélni bontottra az ülést a szőnyeget , szivargyújtót , de itt talán vége is kellene hogy legyen.
Kacifántos .
Én már kétszer cseréltem a vezérlést , telibe új gyári cuccal és se földhöz nem vert se szét nem hullott.
poteka2020-07-03 14:05:05 // 12084
Na jómadarak, ki volt? :)

https://index.hu/belfold/2020/07/03/93-mal_elozott_a_zebra_elott_egy_alfaval/

A szabálytalanságot természetesen elítélem, mármint azt, hogy zebra előtt sikerült előzni és gyorshajtani. De jól láthatóan egy szép Bianco Pastello Giulietta van a képen.
Giuntini2020-07-03 11:15:06 // 12083
Gyuri, azért túlaggódod a dolgot! Ha normális gyári alkatrészt vagy azzal egyenértékűt raksz be, nincs félnivalód.
A gyári vízpumpalapát tönkremenetele is nagyon ritka. Egy-két sarkallatos dolog van, mint a kiegyenlítő tartály repedés, vagy ami nálam történt a két évessel, de ez valahol mindegyiknél fennáll.
Bosch a MAP szenzor, a gyári dobozos 30 ezer környékén van, a sima Bosch csak 9-10 ezer. Inkább én azt látom, hogy amire ráírják Ricambi Originali, az már átment egy rostán.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-03 10:58:13 // 12082
És köszönöm :-))
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-03 10:58:00 // 12081
Öregautós reflex ez nálam :-) Ha tudnád hány alkatrész volt már jobb amit is futású autóról bontóztam, mit amit boltban vettem újonnan. És életem eddig egyetlen Alfás lerobbanása pontosan egy vezérléscsere után volt. Széthullott egy csapágy az alig futott vezérlésben. Mázlim volt, hogy meghallottam a hangját, és félreálltam. A vez.tengely szenzort addigra levágta a kihulló porvédő, így nem indult már be, kötél végen húzott Viktor barátom szerelőhöz. A 159 topicban pedig sok szép sztorit olvashatsz a gyári vízpumpákról és kettőstömegű szíjtárcsákról, amik bírtak 5-10e km-t. A 159-en most volt csere januárban, azóta nem érzem a nyugalmat pont az ilyen sztorik miatt. A gyári az gyári, és amelyik 60e-t elmegy az 120-at is, sőt félve bevallom, hogy a 24 éves autómon valószínűleg gyári a vízpumpa (többek között) XD Sőt egy 100e-t futott autóról származik a hátsó lengéscsillapítója. 9 éve tettem bele, négy műszakin volt hibátlan azóta. Az ex jtd-men pedig a kettőstömegűkkel szívtam egész addig, amíg egy gyári első szerelésű 200e-t futottat belerakattam. Szerintem azóta is azzal megy, soha többet nem volt gond vele.
Azért olyan szerelők véleményét is kikérem nyilván, akiknek bízom a véleményében, aztán aszerint szervizelünk majd :-)
szelod92020-07-03 10:39:30 // 12080
Először is gratulálok az autóhoz, másodszor a vezérlést én cserélném kompletten gyári alkatrészekkel. Nem olyan húzós és azért mégis csak 66 ezret ment már. Én így nyugodtabb lennék 😁
Piritu - 1.000.0002020-07-02 22:11:11 // 12079
Eddigi Alfás életemben nem egyet raktak már vissza. A TS mostani görgői is "visszarakottak".
Amelyikkel gondom volt, abban a csapágy állt be 127ezer km-nél.
Zolibácsi2020-07-02 21:58:57 // 12078
Én cserélném ha már szét van szedve, 2x megfesziteni ugyan azt a görgőt nem élet biztosítás. Jobb esetben rövid időn belül cserélni kell, rosszabb esetben el tépi a szíjjat
Piritu - 1.000.0002020-07-02 21:08:12 // 12077
Nem a szerelésről van szó, hanem pl arról hogy a gyári szerelésű Michelin Pilottal másfélszer annyi km-t mentem mint a boltban vettel (45e vs 32e).
Jimmi T.2020-07-02 20:49:24 // 12076
akkor ki ne cseréljétek a világért se, a gyárban olyan összeszedettek és precízek a hét minden napján , hogy egyáltalán nem kell tartani a csütörtöki és pénteki összeszerelésű kocsiktól
Piritu - 1.000.0002020-07-02 19:44:57 // 12074
A Cartárs arra célzott - és ezt az ő tapasztalatai is megerősítették - hogy amit a gyárban beleraknak a kocsiba az sokkal jobb minőségű mint bármilyet később vásárolt, akár gyári alkatrész.
Jimmi T.2020-07-02 19:40:44 // 12073
A vezérléscsere menete : 4-5 évente vagy ... ezer kilométer után , csere . Szíj , vízpumpa feszítő + ránézni a hosszbordásra is . Nem az érzésekre kell hagyatkozni , a gyári új alkatrész egy kis klubos kedvezménnyel annyira piti költség hogy nincs min gondolkodni
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-02 19:24:03 // 12072
Egy kérdés.. a használati svédül van, ami nekem kínai :-) De ha a gugglival jól böngészem, 120e km a vezérléscsere intervalluma? A szíjakat mindenképp dobom le, mert sosem voltak cserélve, 8 év az sok. Viszont szívem szerint a görgőket és a vízpumpát megtartanám így 66e-nél gyárinak. És nem spórolásból (gondolom relatíve nem nagy összeg), hanem mert gyári alkatrész, és nem volt mitől tönkremennie, a csapágy nem öregszik mint a gumi, és telet sem látott. Szerintetek? A tervek szerint hamarabb érjük el az öt évet megint, mint a 120e futást.
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-02 17:13:35 // 12071
Köszönöm, igen végre :-) A rendszám tartó holnap érkezik, már várom, hogy legyen mit rátenni. :-)
AlfaWatch2020-07-02 12:07:06 // 12069
Nagy GRATULA!!!!!! Végre meglett!!

Ha többet mész vele még jobban szeretni fogod! Könnyű és mozgékony autó.
A rendszámtábla nekem is hasonlóan van felfogatva, mint Piritunál volt
Jimmi T.2020-07-02 10:09:45 // 12068
az enyém LTK 939m :-)
Öcsi2020-07-01 23:49:24 // 12067
A matrica tökéletes.
Georgi2020-07-01 22:39:56 // 12065
Nekem tépőzárral van fent.
Georgi2020-07-01 22:38:41 // 12064
Gratula a kocsihoz. Sok boldog km-t.
G-MANN🍀2020-07-01 22:36:37 // 12063
Nekem így 😉🙈
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-01 21:51:47 // 12062
Köszönöm, ez korrekt megoldás!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak