Az egyik körte a másik úszógumi :)
Átöblítéses szelepvezérlés = a szívóoldali és a kipufogó szelepek egy időben nyitva tartása, más néven a szelepek egybenyitása. "
Az átöblítés segítségével több friss levegő áramoltatható a hengerekbe, ami különösen alacsony fordulatszám mellett jelentősen növeli a nyomatékot, és biztosítja a kívánt teljesítményszintet még egy 1,4 literesre csökkentett lökettérfogatú motor esetében is. "
A résnyire nyitott kipufogó oldali szelep miatt az égéstérbe áramló levegő nem kavarog, kevesebb az ellenállása, több levegő juthat be. Ezt követően a sűrítési üzemben a kipufogó oldalon résnyire nyitott szelepeken távozik a nagy nyomású gáz feles része, ami megforgatja a turbo lapátjait. Végtére egységnyi térfogatnál csökken a fogyasztás és növekszik a hatékonyság, ergo kevesebb károsanyag kibocsájtás -> EURO5, EURO6 standard
ALS (Anti Lag System) = a rali gépeken a turbolyuk eltüntetésére használt rendszer, amit a Toyota használt először. Lényege, hogy a kipufogó oldali szelepeket nyitva hagyják, és üzemanyag-levegő keveréket juttatnak a kipufogó rendszerbe, majd gyújtással berobbantják azt. A robbanáskor keletkező nagy nyomás megforgatja a turbo lapátjait, ezzel csökkentve a tengely lassulását. Mivel üzemanyagot juttatnak a kipufogóba, aminek egy része égés nélkül kikerül, rendkívül környezetterhelő. Több szakágban pedig azért tiltották be, mert nagyon hangosan működik, ahogy durrog a kipufogó, és veszélyes is a kicsapó lángok miatt.
A két rendszer teljesen más elven működik: az első esetében csak a levegő beáramlását gyorsítják, a második esetben a kipufogórendszerben végeznek üzemanyag elégetést.