Fórum >> Típusok >> Giulietta

Kazes☻2010-09-16 23:55:45 // 2010
DNA kapcsoló (gázreakció, menetelektronikák, sebességváltó, futómű és kormányrásegítés) - ez alényeg, nem?! Benne van? Benne! Akkor nagyon szuper! Csuda kis autó ez a Giulietta és persze a MiTo is szipiszupi. :) Kéne! :)))
GTPeti2010-09-16 23:52:46 // 2009
"gyanonnan indul és ugyanaz a vége, csak középállásban többet nyom az elektronika a gázon mint amennyit te nyomsza pedálon."

Azért ez nem ilyen egyszerű. A gázreakció is alapvetően változhat. Erről írtam az előbb.
Kazes☻2010-09-16 23:52:34 // 2008
Igen és az általad leírtak alapján és az olvasottak alapján inkább a Ferrarisra hajaz. :)
"Valamennyi Giuliettában alapfelszerelés a fő menetdinamikai paramétereket befolyásoló, és szabályozó DNA kapcsoló (gázreakció, menetelektronikák, sebességváltó, futómű és kormányrásegítés). Ilyen rendszerek egészen a közelmúltig csak versenyautókhoz voltak elérhetők. A kapcsoló három állással bír: Dynamic a sportos vezetéshez, Normal, városi, országúti használatra, és All Weather, kifejezetten csúszós útra."
zolee1452010-09-16 23:52:01 // 2007
A lényegen nem változtat: a katalógusban szereplő adatok biztosan a maximumot jelentik, ezt veszed meg. Ezt kapod sport módban, és ehhez képest egy butított cuccal járkálsz a hétköznapokban.
zolee1452010-09-16 23:49:19 // 2006
Ilyen, hogy DNA nem nagyon van. Nem tudom ez pontosan mit változtat, de ha sokmindent akkor ez inkább a Ferrari-hoz van közel mint a többiekhez.
Sport gomb sok autóban van ebben a kategóriában is, de az legtöbbször csak a gázpedállal baszakodik.

Audi RS4, ami mondjuk nem Giulietta kategória, de csak ehhez van anyagom egy korábbi gyűjtésből:



Ezen kívül az RS4 kipufogójában is nyit egy szelep amitől sportosabb lesz a hang. De látható, hogy ugyanonnan indul és ugyanaz a vége, csak középállásban többet nyom az elektronika a gázon mint amennyit te nyomsza pedálon.
GTPeti2010-09-16 23:42:05 // 2005
Ha tudjuk mit jelent egy PID szabályozó ÉS elfogadjuk, hogy a benzinbefecskendezés is egy szabályozás, akkor rájöhetünk: Nem csak a P együtthatót lehet másként paraméterezni (ez az amit zolee írt), hanem pl. a P-t is. Tehát lehet kicsit bűvészkedni amelllett (vagy ahelyett) is, hogy 50% pedálálláshoz rendeljük a "teljes kivezérlést".
Kazes☻2010-09-16 23:36:33 // 2004
Köszönöm szépen, igazán kimerítő választ adtál, de most konkrétan hétköznapibb autókra gondoltam, amik esetleg a mieink 'ellenfelei' lehetnek. Ezek szerint nem sokban? Tehát ily módon megint egy technikai újítással bővültünk? :)))
zolee1452010-09-16 23:28:15 // 2003
A legtöbb autóban ez átbaszás formájában van jelen. Hivatalos neve "Sport" gomb. Ha ezt megnyomod akkor az elektronikus gázpedál kicsit másképpen működik. Alap állapotban lineáris a dolog, vagy közel lineáris. 10% lenyomás 10% folytószelep nyitás. 50%-nál 50%, és padlónál 100%. Sport gomb benyom, és 10%-nál már 20%-ot nyit, mondjuk 75-nél meg már padlógázt ad a gép. Ebből te azt érzed, hogy megtáltosodott a gép, csak megpöccinted a gázt és már tiltásba forog a moci. Azt már gyorsításkor nem fogod érezni, hogy 75% után már lényegtelen, hogy 76-ot, vagy 86-ot, vagy 100-at nyomsz, mert már padlót nyomtál az elektronika szerint.:)

A Ferrarinál egy kicsit másabb a történet. Manettinonak hívják, és bár a gázpedálon is állítgat, de mondjuk a 430-asban változtat a futómű csillapításán is, plusz az elektronikai segédeszközök beállításain. Ezen kívül a váltó is gyorsabban kapcsol majd, cserébe viszont nyoma nem marad az alap állapot finom váltásainak. A Scuderiában 60ms alatt vált, ami szinte F1-es sebesség, viszont olyat is üt a tesztelők szerint.:D Gondolom láttál már F1 onboard-ot, amikor váltásnál előre csuklik a srácok feje.:) Ezen kívül az elektronikus difin is állít a cucc, de ez nem a most divatos fékezgetős difi, hanem egy Haldexhez hasonló rendszer, vagyis nem a sebesség rovására zár, nem lefékezi az elforgó kerekeket, hanem tényleg összezár, ahogy kell.

Az M5-ös Bömiben alapból 400 lovad van, és a sport gombbal aktiválod a maradék 107lovat, ami ugye vita tárgyát képezheti, hogy átbaszás-e, vagy csak elég a 400 ló is átlagos használat mellett, és ez egyfajta kímélő, vagy takarékos üzemmód.

Minden esetre általában igaz a dolog, hogy van egy autónak bizonyos tulajdonsága, nevezzük ezt 100-nak. Ezt veszed meg, ezért fizetsz. Alapból kapsz ebből 75-öt mondjuk, és a sport gomb benyomásával kapod meg a 100-at. Szóval lebutítják, hogy aztán a butítás megszüntetésével azt hidd, hogy most amolyan plusz dolgokat aktiváltál.

Visszatérve a Ferrarihoz ott annyival másabb a dolog, hogy ott ténylegesen beállítások közt válogatsz, nem egyfajta butítást szüntetsz meg. Pl a váltónál sem butítás a 60 ms helyetti 150ms, egyszerűen csak a mindennapi használatban nem akarod, hogy leszakadjon a fejed minden váltásnál.:)
A 458-asban ezekhez még csatlakozik egy érdekes dolog: alapból (náluk a sport állás az alap) a középső kipufogót használja az autó. Csendes. Race-ben viszont a két szélsőt, na akkor felkeményedik a rugózás, lerövidülnek a váltások, leszakad a fejed, az elektronika csak a legvégső esetben jön és megmenti az életedet (naná, vedd majd meg az utódját is az autónak, ne halj meg az első csapatásnál:D), és ekkor jön elő az igazi Ferrari hang, amitől kicsivel előbb behugyozol majd mint a sebesség okozta félelemtől.:D
Kazes☻2010-09-16 23:15:26 // 2002
Amúgy az elől kapar-hátul kapar mizéria is szinte tök mindegy, értem ezt most olyan viszonyításban, hogy egyre több csajszit és miss picsát látok nagy és még nagyobb vagy sportos hátul kaparósban, úgy mint bömös, merci, sima, kombi, 'dzsip', vagy épp sportcupe. Ma is láttam párat, (hirtelen) pl. egy nagy bömös kombi, CLK merci, stb. Tehát már ez sem feltétlenül igaz. :)
Tom122010-09-16 22:31:39 // 2001
Ja, kérem, ez helyi termék /itt a szerkesztőség a városban/, "adtam volna nekik", ha hülyeségeket hordanak össze...;-D
Kazes☻2010-09-16 22:13:00 // 2000
Jó kis iromány! :)

Apropó, már a múltkor is felmerült bennem a kérdés, amire hátha te jobban tudod a választ, mert hátha jobban értesült vagy az offokat illetően. Tehát, hogy van ez a csodás kis DNA cuccmájlink, ez hány és milyen offosban és milyen formában van jelen? Csak a nem túl jó iránnyal kapcsolatban merült fel. :)
mesa2010-09-16 21:29:01 // 1999
Végre egy normális, információs gyűjtés a Giulietta összes tulajdonságáról

Alfa Romeo Giulietta - Sportos és kényelmes is
GTPeti2010-09-16 20:57:32 // 1998
Ez az érvelés SZVSZ csak részben igaz. Az élet annál sokkal bonyolultabb, minthogy ilyen single-task magyarázatokkal lehessen modellezni. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy simán lehet, hogy az emberek tényleg nagyon szerették a régebbi autók könnyedségét és "őszinteségét".
mesa2010-09-16 10:25:51 // 1997
OFF

Miért van az, hogy a régebbi dolgok mindig jobbak voltak?

Mert régebben mindenki fiatalabb volt. Fiatalság = boldogság

Mindenki a fiatalságát sírja vissza, azt a gondtalan élvezetes életet.
Lehet, hogy az a tévé csak 256 színű volt, de azon nézték meg az első videot a jól sikerült házibuliról, utólag bármikor kedves emlékeket ébreszt, amikor arra a régi vacakra gondolunk. Hiába 16 millió színű azóta a tévé, ha nincs már olyan tartalom, amivel meg lehetne tölteni úgy, hogy boldogok legyünk
Nem csak az autóknál, mindennél így van ez.

Miért vannak örökzöld slágerek? Miért van folyton retro láz, és húsz évvel ezelőtti dolgok jönnek újra divatba?

Egyszerű. Mert az a korosztály, akik húsz évvel ezelőtt fiatalok voltak, élvezték az életet, azok ma ott ülnek a szerkesztőségekben, rádió stúdiókban, mérnöki asztaloknál, és azokat a dolgokat szeretik, amiket akkor szerettek, s azok szerint készítik a műsorokat, tervezik a ruhákat, vagy épp az autókat
Így a retrót látva az a hamis képzet keletkezhet az emberben, hogy a régi dolgok jobbak voltak, azért is másolják őket

De nem.Sokkal rosszabbak voltak. Csak mi lettünk igényesebbek, vagyis nyűgösebbek. Mindenben a tökéletest keressük, de az nem létezik. Ilyenkor visszamenekülünk a régi szép idők homályos élvezeti tudat-sokkolójához



Ami régen volt, sokkal jobb volt
Mindig ezt mondjuk. Húsz év múlva is a mai dolgokról
ON
Xixo2010-09-16 00:32:20 // 1996
Mert még nagyon drágák! :)) A Mitoval is várnom kell még két-három évet, mire meg tudom venni. És nekem bőven elég lesz az 1,4 turbó, de lehet még az 1,6 dízel is. Addig meg marad az árában sokkal jobb Grande...
Kazes☻2010-09-15 23:42:32 // 1995
Ja, de legalább egy lehetne, a spider. :)
BeeGee2010-09-15 23:18:49 // 1994
Egyébként egyszerű a válasz, mindenkinek az az alfa az igazi, amit akkor gyártottak, amikor autóbuzi lett.

Mi itthon nem nagyon látunk tovább (illetve előrébb) a 75ösnél, mert az időtájt kezdtek elérhetőek lenni a nyugati autók az egyszerűbb polgárok részére is. Mindenki abba az autóba van belebuzulva, amit akkor megszeretett és meg tudott szerezni magának.
Ezt érzem magamon is, és érzem a nyugati médián is.
Már egy ideje leszoktam a magyar autóslapokról, mert unom a törésteszt és környezetvédelmi összehasonlításokat, így találtam pár külföldi oldtimer magazint, amit veszek helyettük. Ezekben vicces azt olvasni, hogy az utolsó igazi Alfa a háború előtti 6C volt. Ugyanis ezután indult be a tömeggyártás az 1900al. Aztán fújjogtak az elektronikus befecskendezőkre a Giuliákban, mondván hogy nem olyan közvetlen a gázreakció, aztán jött az FRW, most pedig helyben vagyunk a Giuliettánál.

Lényeg a lényeg, hogy minden korszakban megvolt az a különbség, ami megkülönböztette az Alfát a többi autótól és kinevelte a rajongó táborát. Olyan dolgokba szerettek bele az emberek, amit az apjuk már nem értett. És bár ezt már bizonyítani nem tudom, csak sejtem (főleg remélem) hogy még mindig megvan az a különbség a MiTóban és a Giuban amit mi már nem nagyon értünk és nem nagyon veszünk észre, de az új generációt megfogja.
zolee1452010-09-15 22:57:13 // 1993
Kb ezerszer lett letisztázva, hogy eleve kevés egy gyár fennmaradásához az összes Alfa rajongó is. Ezen belül a % már majdnem mindegy, a fizető képes % meg aztán végképp.
Persze én is szeretnék 1 milkóért v8-as rwd 159-est (talán arra lenne pénzem:D), de ne álmodjunk.:D
Itt eddig vagy 5 embertől olvastam, bár az is igaz, hogy ők aztán minden autót rwd-nek szeretnének, MiTo-tól kezdve, de ha lenne annál kisebb akkor azt is. Új autó, azonnal lapozás a hajtáshoz: nem rwd. Akkor szar, nem kell, bedöglik a gyár, végleg eltűnik a márka a süllyesztőben és még hasonlók, plusz folyamatos jajveszékelés.:D

Miért nem jó az amit kitaláltak még a 159-nél, hogy fwd, és 200 ló fölött 4wd? Bár nem feltétlenül tartották magukat ehhez, de nem volt rossz ötlet. A 159-es a különböző futóműteszteken, meg jávorszarvas kikerülésen jobb volt a 3-as BMW-nél, csak éppen ha ebben kikapcsolod az elektronikát akkor nem hal meg az átlag marketinges.:D
GEORGE2010-09-15 22:51:47 // 1992
Egyetértek veled, csak a fikázódás megy.....és Andy is jót írt, hogy mindenki sóhajtozik a régi nagy cm3 motorok után, de valahogy a piacon még is szinte lehetetlen eladni 2.0 cm3 felett bármit.......akiknek nagy hiányuk vana régi Alfák után miért nem mennek beszerezni még egy-egy működő nagy cm3 példányt?
BeeGee2010-09-15 22:47:35 // 1991
Hány? 99?
És hány venné meg? 0,025%?
GTPeti2010-09-15 22:36:22 // 1990
Lehet meglepődnél, hogy az Alfa-rajongók hány százaléka szeretne újra (elérhető árú) RWD-s Alfát...
admirális2010-09-15 22:22:44 // 1989
Az elektronikával kapcsolatban 6-7 év múlva derülnek ki a dolgok. Annyi vezeték, mikrokapcsoló, kijelző, érintkező... Jajj, remélem, bírni fogják!
zolee1452010-09-15 22:22:22 // 1988
Én is szeretem az rwd autókat, vezettem is jópárat, igaz Alfát pont nem. Mindössze azt nem értem, hogyha kijön egy új Alfa akkor egyből megy a fikázás, hogy ménemervédé? De mondjuk a MiTo-nál is... Ez az rwd-re izgulás kb olyan szintű baromság mint az újságíróknál a pohártartó. Ebbe lehet belekötni, hát kössünk is bele.
Kazes☻2010-09-15 21:21:48 // 1987
Persze, persze. Már többször írtam én is, hogy a Q4 az nagyon jó és kellene a Giuliettaba is, szvsz. :)
Én abszolúte magamról beszéltem, hogy szeretem a hátul kaparósat. Olyan tanultam vezetni is (zsiga) és imádtam játszani az öreg Giuliettammal is ahol csak lehetett. :)))
De 'mondom', szerintem jók a mostaniak is és tudom, hogy ez a biztonságosabb, amit többen tudnak vezetni, de ha valaki ki sem tudja próbálni milyen amikor a hátsókerék dolgozik az nem is fogja megérteni. :)
Tom122010-09-15 21:17:57 // 1986
ASlfák = Alfák :-)
zolee1452010-09-15 21:17:17 // 1985
Nem mentes egyik sem, de azért olyan dolgokat nem hallok a mostani elektronikákról mint a régebbiekről. Mást ne mondjak a 145-ösöm szervízkönyvében valahol féléves korában van egy jobb oldali ablakemelő csere. Persze biztos egyedi eset, de azért ismerjük a régebbi Alfák elektronikáit.
Tom122010-09-15 21:16:12 // 1984
Ez olyan, mint az "új gyerek az osztályban", vagy új munkatárs és hasonlók, majd beilleszkednek szépen és akkor már "igazi ASlfák" lesznek, addigra meg lehet, hogy ők is "öregnek" számítanak majd...;-))
Andy2010-09-15 21:14:39 // 1983
Minden gyártó benne van "design-zsákutcába". És a tiszteletre méltó motor... hmm az F1 is kis ccm-es turbó motorban látja a jövőt. Ez van ezt kell szeretni. Erre megy a világ. Kell emlékezni a régi szép időkre, de muszáj megszokni az újat.
Egyébként a használt piacon vajon miért nem lehet szinte semmit eladni ami 2 litertől nagyobb? Megy itt a szöveg a motorokról, aztán venni meg senki nem akarja.

De te ezt pontosan ugyan olyan jól tudod mint Én! :)))

Szerintem a talpon maradáshoz most ez kell, ez a kommersz. :)

De kérdezem, ha megérjük és húsz év múlva villany, vagy hidrogén, vagy napelem hajtás lesz, akkor az már nem is lesz autó?
Ilyen alapon még ma is kőbunkóval kéne vadászni puska helyett. :))
zolee1452010-09-15 21:13:03 // 1982
Azért az Audi elég jól megvan hátulkaparás nélkül. FWD / 4WD, és senki sem kérdőjelezi meg, hogy presztízs márka, simán együtt emlegetik a Mercivel meg a BMW-vel. Az egyen autóikat is eladogatják, fejlesztenek, stb. Tényleg azon a néhány emberen múlna az Alfa jövöje akik folyamatosan nyekeregnek a hátulkaparás miatt? Mert ahogy látom még az alfások közt is csak néhány emberről van szó...igaz ők a MiTo-t is hátulkaparósra akarták volna.
tipoatti2010-09-15 21:10:17 // 1981
Mondjuk ma Budán pont egy fekete berlina Ti 159 mellett parkoltam... Az azért ÚGY nagyon gyönyörű, el tudnám elég könnyen viselni.
Somez2010-09-15 21:06:46 // 1980
Azért hallod, mert aki az ellenkezőjét gondolja, az fórumon sírás helyett a nyálát csorgatja az új dolgokra :-)
admirális2010-09-15 21:06:37 // 1979
Az a baj, hogy ahogy telik az idő, egyre jobban puhulnak az autók. Dizájnban, anyaghasználatban, tartósságban. Általános tendencia. Melyik típusra gondolsz pontosan, amelyik mentes az elektronikai hibáktól? Mert arról én nem hallottam:).
Kazes☻2010-09-15 21:01:43 // 1978
Érdekes felvetés! :)
Én 'öreg' Alfás vagyok és nagyon szeretem a még régebbi Alfákat, de imádom az újakat is (kis túlzással) és nagyon tetszik a Giulietta főleg, hogy tudtam teszt vezetni, egy álom. De egy dolog még is csak hiányzik. Az általad is említett hátul kaparás. :))) 8C-t meg most nem tudok venni. :)
tipoatti2010-09-15 21:01:06 // 1977
Én speciel a túl hosszú ideje látható design-zsákutca miatt - except 8C. Ezen kívül nincs egy épkézláb, tiszteletre/vágyakozásra méltó motor egyikben sem...
zolee1452010-09-15 20:49:11 // 1976
Egy dolgot nem értek: miért van az, hogy mindenből a régi a jobb? Beszélhetünk Alfáról, vagy bármiről, állandóan azt hallom, hogy bezzeg régebben még tudtak ezt meg azt csinálni. Tudtak autót tervezni. Stb.
Folyton megy a sírás az IGAZI Alfák után. Igazi = régi. Mindenkinek a régi. Aki a 75-ösben nőtt fel annak az az Alfa, az elsőkerekes Fiat-Alfák ugyanmár kategória. Aki kicsit később annak a 156/147 az igazi, nade a 159, meg a Giulietta.

De amúgy mitől igazi egy Alfa? Mi hiányzik az újakból? A hátulkaparás? Vagy a véletlenszerű elektronikai hibák? Baj, hogy pontosabb a váltó? Esetleg az a gáz, hogy nem nyeklenek egy töréstesztnél mint a 156/147? Mi a gond, miért nem szeretjük az új Alfákat?
Somez2010-09-15 19:12:51 // 1975
Szerintem ha apa kisimult arccal száll ki az Alfájából és ezért nem veri meg mérgében az asszonyt és ad taslást a takonyos gyereknek, akkor bármelyik Alfát is tekinthetjük családbarátnak. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-15 18:45:51 // 1974
a 159 SW az nekünk csak a gyerek miatt lett ... na meg mert apa szerette volna :P
Halesz2010-09-15 17:17:13 // 1973
Jó hülyén fog kinézni :D
BeeGee2010-09-15 16:56:31 // 1972
Aszerint a meglátás szerint, hogy nem az első ülést előrehajtogatva kell a gyereket betenni hátra, már az :)
mesa2010-09-15 16:43:32 // 1971
Hm. A Mitonak viszont lesz 5 ajtós változata. Az akkor már családbarát? :)
BeeGee2010-09-15 16:14:23 // 1970
A 156 szerintem is ideális méretű, de nem mertem leírni, mert belémkötnek :)

Érdekességképpen, ama belsős beszélgetésen, ami Teddy cikkének ihletét adta, elhangzott az is, hogy a Giunak azért nem lesz 3 ajtós változata, mert az nem családbarát.
bilon2010-09-15 16:01:53 // 1969
az alfnáak nincs családbarát autója...
az 59 sw..talán...
mesa2010-09-15 16:00:34 // 1968
a 156 minden, csak nem nagy 'hodály' :)
az Alfának jelenleg nincs babakocsibarát verziója. De majd jön az SUV! :D
BeeGee2010-09-15 15:56:17 // 1967
Na úgy igen, de alapból nem értem miért kell nagyobbnak lennie annak ami jó kisebben is :) Lásd 156 - 159, 147 - Giu, stb.
Költői a kérdés :)
Mike.2010-09-15 15:45:11 // 1966
Majd ha lesz család, babakocsi, bőröndök akkor neked is fog kelleni a nagy "hodály". :-))

Most már nekem is elég (lenne) a kétszemélyes. :-))
BeeGee2010-09-15 15:28:42 // 1965
Erhard arra céloz, hogy a 166os tulajoknak nincs hova mennie, mert nem gyártják már azt az osztályt, ami nekik megfelelne. A 145/46osok sokfelé tudnak menni (147-től GT/GTV-n át 156, 159, akármerre) A 166osok csak "lefelé" a kategóriában, vagy más márkához.

Nekem spec nagyobb autó sem kell, az összes új autóban ez zavar, hogy mind nagy hodály..
WarbiRunner (Gyuri)2010-09-15 15:11:21 // 1964
És valljuk be, hogy a 900e 145/146 és 2M 156 és még kitudja mennyi egyéb Alfa tulaj nagyrésze is nagyobb autó cserén gondolkodik...
WarbiRunner (Gyuri)2010-09-15 15:07:00 // 1963
"Az Alfa Romeo nagy elvárásokat támaszt az új Giuliettához"
Meg kapanyelet, mi? Beszedte a fogalmazás gátlót :-)) Ez így irtó hülyén hangzik..
BeeGee2010-09-15 13:38:02 // 1962
Eddig kellemes offline környezetben voltam, így csak most olvastam és lepődtem meg ezen a véleményen.

Nincs a Teddy eltévedve egyáltalán azért mert egy rajongói oldalon publikál olyan cikket, amiben nem ajnározza az Alfát. Egy ilyen oldalnak nem csak az a dolga, hogy unásig dicsérje mindent, ami AR, hanem véleményalkotó feladata is van. Ha a fórumok attól hangosak, hogy "miezazújizé" akkor igenis le kell írni, és feedbacket küldeni a gyártó felé, még akkor is, ha a mi kis hazánk piacának véleménye egy mikronnyit is befolyásol. Ha világszerte erről szól a fáma, akkor előbb utóbb foganatja kell, hogy legyen.

Abban is tuti vagyok, hogy ettől a cikktől nem fog kevesebb Alfa fogyni, kissé eltúlzod a felelősséget. Ha megnézed a tesztjeinket, sosem ajnároztunk agyon egy autót sem, azt meghagyjuk más oldalaknak. Mindig azt írtuk le, hogy nekünk hogy tetszik. És ezen a jövőben sem kívánunk változtatni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-09-15 13:32:50 // 1961
egy nagy baj van kb van 70e 166-os tulaj meg kb ugyan ennyi 159 tulaj ...nagyon kevés fog beülni egy kisebb Alfába ha váltani kell :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak