Fórum >> Típusok >> Giulietta

Kazes☻2010-09-17 18:52:21 // 2031
Vajon lesz-e foganatja?! És ne csak oda! :)
Kazes☻2010-09-17 18:12:22 // 2030
Gyönyör, gyönyör hátán! :)))
admirális2010-09-17 17:44:01 // 2029
De legalább közelről felismerte.
Belga2010-09-17 17:27:50 // 2028
Nem tudom milyen verzio, de itt a story:

so last week as i was sitting @ the red light of olympic & highland near my house, i look up & see a car go by which has no slot in my brain for previously seen cars. as i look closer, it is none other than a new giulietta driving by. so after a painfully long red light, i take off after it. ok, no where in sight. down olympic, another red light. full throttle, how far could he be? is that him? or is that a prius? (yes, i actually couldn't tell from a distance if it was the giulietta or a prius!) i think that was him turning. after him. ok, there he is. left on wilshire way up ahead but will the light stay green for me? full throttle & hard braking for a sliding turn onto wilshire (scirocco has some mean handling skills thanks to 400# coilovers & falken 615's). ok, there he is. pull up next to him. his window's down.
me: "hey, do you work for alfa?"
him: "uh, i can't disclose that. you know what this is?" --sounding surprised that anyone knows what an alfa is.
me: "hell fu&*ing yeah! i've got 2 alfas at home."
him: "we also have the smaller one."
me: "smaller one? which one?"
him: "the other car ."
me: "fiat?"
him: Yeah."

it looked nice in person but all the pics i've seen in magazines are in bright colors and in this simple grey it looked a little uninspiring, kinda like a prius that the designers actually gave some thought to the details. although the front is where the majority of its character is and i didn't get much of a view of the front. hate the wheels too--come on alfa, give us the phonedials! also, car was VERY quiet. too quiet. i mean it's an alfa so lets hear it. he was driving like a dumb slow american but when he saw my camera he tried to get away and i did hear some growl, but still quite muted for an alfa. granted this was not the GTA & just the base version i assume. sounded like a bigger engine than the 1.4 four i think they come with. almost sounded VW VR6 like but don't hold me to that as i had very limited listening time. definitely had some growl when opened up but needs more volume.


Barom yenkik...hogy lehet ezt a Priushoz hasonlitani? Megha messze is van...
Balázs156SW2010-09-17 17:27:38 // 2027
Írd az emailt Koma!
Balázs156SW2010-09-17 17:26:27 // 2026
Kíváncsi lennék, milyen motorokkal küldik ki az USA-ba.
GEORGE2010-09-17 17:13:59 // 2025
Ez valami sport futóműves verzió lehet??
Szerintem nagyon jól néz ki a Giulietta
admirális2010-09-17 17:07:41 // 2024
Nagyon komolyan mutat az amerikai utcán a GIU! Minekutána többször voltam kint és nagyon megfogott a hely, életem egyik legnagyobb álma kivinni a 156-osomat az USA-ba és körbejárni vele azt a vidéket..
Tom122010-09-17 17:04:21 // 2023
Ennek igazán örülök!;-) Már éppen ideje volt - habár ez biztos csak valami "piackutatás", de legalább valami.
Ezt a "történelmi felvételt" ide is felrakom, hátha valaki lusta linkekre kattintgatni.:-))

...és nagyon - nagyon - nagyon kíváncsian várom a fejleményeket, ill. a fogadtatást...

A linken ez nagyon tetszett:

dear alfa: build this.

then sell it here.

sincerely, america.


...de azért jó lenne, ha ide is jutna belőle.;-)
Belga2010-09-17 16:48:48 // 2022
Megkezdodott az invazio. :)
Andy2010-09-17 16:19:23 // 2021
Ámerikai! :))
Belga2010-09-17 16:18:31 // 2020
mi a furcsa a kepeken? :)

Bilux2010-09-17 10:31:22 // 2019
Pedig berakhatod háttérnek is :P Egyébként még a hello kitty feliratok hiányoznak róla :D
Marty2010-09-17 10:26:16 // 2018
:DDDD hát ez nagyon brutálisan ronda... legalábbis a színe :)))))
Bilux2010-09-17 10:25:45 // 2017
:D
admirális2010-09-17 10:09:21 // 2016
Megnézném eggyel nagyobb kerékkel fehérben.
BeeGee2010-09-17 10:09:08 // 2015
Ja, automata váltó volt. Az érthető, manuálison csodálkoztam volna :)
Kazes☻2010-09-17 09:50:31 // 2014
mesa 2010-09-16 21:29:01 // 1999.
Belga2010-09-17 09:38:57 // 2013
G. minusz 3centi:

BeeGee2010-09-17 09:37:43 // 2012
A felsorolás nem teljesen igaz. Honnan idézted?
gázreakció = Igaz
menetelektronikák = VDC engedékenyebb és bekapcsol a Q2
sebességváltó = ?? max annyiban igaz, hogy már nem figyelmeztet a felváltásra, de az elektronika
futómű= Igaz a MiTo némely modeljénél, ahol elektronikus lengéscsilappítás van, a Giunál még nem vezették be ezt, de várható
kormányrásegítés= Igaz

Egyébként a QV MiTonál próbáltunk fékpados mérést csinálni, de lehúzott abs jeladó nélkül nem működik a DNA, máshogy pedig nem lehet mérni a kikapcsolhatatlan ASR miatt. Nyomatékban változást hozott volna, várhatóan, másba nem.
A házi mérésű rugalmassági adatok viszont beszédesek.

Kazes☻2010-09-16 23:58:35 // 2011
Szóval akkor azokra mondhatjuk, hogy csak paraszt vakítás! :)
Kazes☻2010-09-16 23:55:45 // 2010
DNA kapcsoló (gázreakció, menetelektronikák, sebességváltó, futómű és kormányrásegítés) - ez alényeg, nem?! Benne van? Benne! Akkor nagyon szuper! Csuda kis autó ez a Giulietta és persze a MiTo is szipiszupi. :) Kéne! :)))
GTPeti2010-09-16 23:52:46 // 2009
"gyanonnan indul és ugyanaz a vége, csak középállásban többet nyom az elektronika a gázon mint amennyit te nyomsza pedálon."

Azért ez nem ilyen egyszerű. A gázreakció is alapvetően változhat. Erről írtam az előbb.
Kazes☻2010-09-16 23:52:34 // 2008
Igen és az általad leírtak alapján és az olvasottak alapján inkább a Ferrarisra hajaz. :)
"Valamennyi Giuliettában alapfelszerelés a fő menetdinamikai paramétereket befolyásoló, és szabályozó DNA kapcsoló (gázreakció, menetelektronikák, sebességváltó, futómű és kormányrásegítés). Ilyen rendszerek egészen a közelmúltig csak versenyautókhoz voltak elérhetők. A kapcsoló három állással bír: Dynamic a sportos vezetéshez, Normal, városi, országúti használatra, és All Weather, kifejezetten csúszós útra."
zolee1452010-09-16 23:52:01 // 2007
A lényegen nem változtat: a katalógusban szereplő adatok biztosan a maximumot jelentik, ezt veszed meg. Ezt kapod sport módban, és ehhez képest egy butított cuccal járkálsz a hétköznapokban.
zolee1452010-09-16 23:49:19 // 2006
Ilyen, hogy DNA nem nagyon van. Nem tudom ez pontosan mit változtat, de ha sokmindent akkor ez inkább a Ferrari-hoz van közel mint a többiekhez.
Sport gomb sok autóban van ebben a kategóriában is, de az legtöbbször csak a gázpedállal baszakodik.

Audi RS4, ami mondjuk nem Giulietta kategória, de csak ehhez van anyagom egy korábbi gyűjtésből:



Ezen kívül az RS4 kipufogójában is nyit egy szelep amitől sportosabb lesz a hang. De látható, hogy ugyanonnan indul és ugyanaz a vége, csak középállásban többet nyom az elektronika a gázon mint amennyit te nyomsza pedálon.
GTPeti2010-09-16 23:42:05 // 2005
Ha tudjuk mit jelent egy PID szabályozó ÉS elfogadjuk, hogy a benzinbefecskendezés is egy szabályozás, akkor rájöhetünk: Nem csak a P együtthatót lehet másként paraméterezni (ez az amit zolee írt), hanem pl. a P-t is. Tehát lehet kicsit bűvészkedni amelllett (vagy ahelyett) is, hogy 50% pedálálláshoz rendeljük a "teljes kivezérlést".
Kazes☻2010-09-16 23:36:33 // 2004
Köszönöm szépen, igazán kimerítő választ adtál, de most konkrétan hétköznapibb autókra gondoltam, amik esetleg a mieink 'ellenfelei' lehetnek. Ezek szerint nem sokban? Tehát ily módon megint egy technikai újítással bővültünk? :)))
zolee1452010-09-16 23:28:15 // 2003
A legtöbb autóban ez átbaszás formájában van jelen. Hivatalos neve "Sport" gomb. Ha ezt megnyomod akkor az elektronikus gázpedál kicsit másképpen működik. Alap állapotban lineáris a dolog, vagy közel lineáris. 10% lenyomás 10% folytószelep nyitás. 50%-nál 50%, és padlónál 100%. Sport gomb benyom, és 10%-nál már 20%-ot nyit, mondjuk 75-nél meg már padlógázt ad a gép. Ebből te azt érzed, hogy megtáltosodott a gép, csak megpöccinted a gázt és már tiltásba forog a moci. Azt már gyorsításkor nem fogod érezni, hogy 75% után már lényegtelen, hogy 76-ot, vagy 86-ot, vagy 100-at nyomsz, mert már padlót nyomtál az elektronika szerint.:)

A Ferrarinál egy kicsit másabb a történet. Manettinonak hívják, és bár a gázpedálon is állítgat, de mondjuk a 430-asban változtat a futómű csillapításán is, plusz az elektronikai segédeszközök beállításain. Ezen kívül a váltó is gyorsabban kapcsol majd, cserébe viszont nyoma nem marad az alap állapot finom váltásainak. A Scuderiában 60ms alatt vált, ami szinte F1-es sebesség, viszont olyat is üt a tesztelők szerint.:D Gondolom láttál már F1 onboard-ot, amikor váltásnál előre csuklik a srácok feje.:) Ezen kívül az elektronikus difin is állít a cucc, de ez nem a most divatos fékezgetős difi, hanem egy Haldexhez hasonló rendszer, vagyis nem a sebesség rovására zár, nem lefékezi az elforgó kerekeket, hanem tényleg összezár, ahogy kell.

Az M5-ös Bömiben alapból 400 lovad van, és a sport gombbal aktiválod a maradék 107lovat, ami ugye vita tárgyát képezheti, hogy átbaszás-e, vagy csak elég a 400 ló is átlagos használat mellett, és ez egyfajta kímélő, vagy takarékos üzemmód.

Minden esetre általában igaz a dolog, hogy van egy autónak bizonyos tulajdonsága, nevezzük ezt 100-nak. Ezt veszed meg, ezért fizetsz. Alapból kapsz ebből 75-öt mondjuk, és a sport gomb benyomásával kapod meg a 100-at. Szóval lebutítják, hogy aztán a butítás megszüntetésével azt hidd, hogy most amolyan plusz dolgokat aktiváltál.

Visszatérve a Ferrarihoz ott annyival másabb a dolog, hogy ott ténylegesen beállítások közt válogatsz, nem egyfajta butítást szüntetsz meg. Pl a váltónál sem butítás a 60 ms helyetti 150ms, egyszerűen csak a mindennapi használatban nem akarod, hogy leszakadjon a fejed minden váltásnál.:)
A 458-asban ezekhez még csatlakozik egy érdekes dolog: alapból (náluk a sport állás az alap) a középső kipufogót használja az autó. Csendes. Race-ben viszont a két szélsőt, na akkor felkeményedik a rugózás, lerövidülnek a váltások, leszakad a fejed, az elektronika csak a legvégső esetben jön és megmenti az életedet (naná, vedd majd meg az utódját is az autónak, ne halj meg az első csapatásnál:D), és ekkor jön elő az igazi Ferrari hang, amitől kicsivel előbb behugyozol majd mint a sebesség okozta félelemtől.:D
Kazes☻2010-09-16 23:15:26 // 2002
Amúgy az elől kapar-hátul kapar mizéria is szinte tök mindegy, értem ezt most olyan viszonyításban, hogy egyre több csajszit és miss picsát látok nagy és még nagyobb vagy sportos hátul kaparósban, úgy mint bömös, merci, sima, kombi, 'dzsip', vagy épp sportcupe. Ma is láttam párat, (hirtelen) pl. egy nagy bömös kombi, CLK merci, stb. Tehát már ez sem feltétlenül igaz. :)
Tom122010-09-16 22:31:39 // 2001
Ja, kérem, ez helyi termék /itt a szerkesztőség a városban/, "adtam volna nekik", ha hülyeségeket hordanak össze...;-D
Kazes☻2010-09-16 22:13:00 // 2000
Jó kis iromány! :)

Apropó, már a múltkor is felmerült bennem a kérdés, amire hátha te jobban tudod a választ, mert hátha jobban értesült vagy az offokat illetően. Tehát, hogy van ez a csodás kis DNA cuccmájlink, ez hány és milyen offosban és milyen formában van jelen? Csak a nem túl jó iránnyal kapcsolatban merült fel. :)
mesa2010-09-16 21:29:01 // 1999
Végre egy normális, információs gyűjtés a Giulietta összes tulajdonságáról

Alfa Romeo Giulietta - Sportos és kényelmes is
GTPeti2010-09-16 20:57:32 // 1998
Ez az érvelés SZVSZ csak részben igaz. Az élet annál sokkal bonyolultabb, minthogy ilyen single-task magyarázatokkal lehessen modellezni. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy simán lehet, hogy az emberek tényleg nagyon szerették a régebbi autók könnyedségét és "őszinteségét".
mesa2010-09-16 10:25:51 // 1997
OFF

Miért van az, hogy a régebbi dolgok mindig jobbak voltak?

Mert régebben mindenki fiatalabb volt. Fiatalság = boldogság

Mindenki a fiatalságát sírja vissza, azt a gondtalan élvezetes életet.
Lehet, hogy az a tévé csak 256 színű volt, de azon nézték meg az első videot a jól sikerült házibuliról, utólag bármikor kedves emlékeket ébreszt, amikor arra a régi vacakra gondolunk. Hiába 16 millió színű azóta a tévé, ha nincs már olyan tartalom, amivel meg lehetne tölteni úgy, hogy boldogok legyünk
Nem csak az autóknál, mindennél így van ez.

Miért vannak örökzöld slágerek? Miért van folyton retro láz, és húsz évvel ezelőtti dolgok jönnek újra divatba?

Egyszerű. Mert az a korosztály, akik húsz évvel ezelőtt fiatalok voltak, élvezték az életet, azok ma ott ülnek a szerkesztőségekben, rádió stúdiókban, mérnöki asztaloknál, és azokat a dolgokat szeretik, amiket akkor szerettek, s azok szerint készítik a műsorokat, tervezik a ruhákat, vagy épp az autókat
Így a retrót látva az a hamis képzet keletkezhet az emberben, hogy a régi dolgok jobbak voltak, azért is másolják őket

De nem.Sokkal rosszabbak voltak. Csak mi lettünk igényesebbek, vagyis nyűgösebbek. Mindenben a tökéletest keressük, de az nem létezik. Ilyenkor visszamenekülünk a régi szép idők homályos élvezeti tudat-sokkolójához



Ami régen volt, sokkal jobb volt
Mindig ezt mondjuk. Húsz év múlva is a mai dolgokról
ON
Xixo2010-09-16 00:32:20 // 1996
Mert még nagyon drágák! :)) A Mitoval is várnom kell még két-három évet, mire meg tudom venni. És nekem bőven elég lesz az 1,4 turbó, de lehet még az 1,6 dízel is. Addig meg marad az árában sokkal jobb Grande...
Kazes☻2010-09-15 23:42:32 // 1995
Ja, de legalább egy lehetne, a spider. :)
BeeGee2010-09-15 23:18:49 // 1994
Egyébként egyszerű a válasz, mindenkinek az az alfa az igazi, amit akkor gyártottak, amikor autóbuzi lett.

Mi itthon nem nagyon látunk tovább (illetve előrébb) a 75ösnél, mert az időtájt kezdtek elérhetőek lenni a nyugati autók az egyszerűbb polgárok részére is. Mindenki abba az autóba van belebuzulva, amit akkor megszeretett és meg tudott szerezni magának.
Ezt érzem magamon is, és érzem a nyugati médián is.
Már egy ideje leszoktam a magyar autóslapokról, mert unom a törésteszt és környezetvédelmi összehasonlításokat, így találtam pár külföldi oldtimer magazint, amit veszek helyettük. Ezekben vicces azt olvasni, hogy az utolsó igazi Alfa a háború előtti 6C volt. Ugyanis ezután indult be a tömeggyártás az 1900al. Aztán fújjogtak az elektronikus befecskendezőkre a Giuliákban, mondván hogy nem olyan közvetlen a gázreakció, aztán jött az FRW, most pedig helyben vagyunk a Giuliettánál.

Lényeg a lényeg, hogy minden korszakban megvolt az a különbség, ami megkülönböztette az Alfát a többi autótól és kinevelte a rajongó táborát. Olyan dolgokba szerettek bele az emberek, amit az apjuk már nem értett. És bár ezt már bizonyítani nem tudom, csak sejtem (főleg remélem) hogy még mindig megvan az a különbség a MiTóban és a Giuban amit mi már nem nagyon értünk és nem nagyon veszünk észre, de az új generációt megfogja.
zolee1452010-09-15 22:57:13 // 1993
Kb ezerszer lett letisztázva, hogy eleve kevés egy gyár fennmaradásához az összes Alfa rajongó is. Ezen belül a % már majdnem mindegy, a fizető képes % meg aztán végképp.
Persze én is szeretnék 1 milkóért v8-as rwd 159-est (talán arra lenne pénzem:D), de ne álmodjunk.:D
Itt eddig vagy 5 embertől olvastam, bár az is igaz, hogy ők aztán minden autót rwd-nek szeretnének, MiTo-tól kezdve, de ha lenne annál kisebb akkor azt is. Új autó, azonnal lapozás a hajtáshoz: nem rwd. Akkor szar, nem kell, bedöglik a gyár, végleg eltűnik a márka a süllyesztőben és még hasonlók, plusz folyamatos jajveszékelés.:D

Miért nem jó az amit kitaláltak még a 159-nél, hogy fwd, és 200 ló fölött 4wd? Bár nem feltétlenül tartották magukat ehhez, de nem volt rossz ötlet. A 159-es a különböző futóműteszteken, meg jávorszarvas kikerülésen jobb volt a 3-as BMW-nél, csak éppen ha ebben kikapcsolod az elektronikát akkor nem hal meg az átlag marketinges.:D
GEORGE2010-09-15 22:51:47 // 1992
Egyetértek veled, csak a fikázódás megy.....és Andy is jót írt, hogy mindenki sóhajtozik a régi nagy cm3 motorok után, de valahogy a piacon még is szinte lehetetlen eladni 2.0 cm3 felett bármit.......akiknek nagy hiányuk vana régi Alfák után miért nem mennek beszerezni még egy-egy működő nagy cm3 példányt?
BeeGee2010-09-15 22:47:35 // 1991
Hány? 99?
És hány venné meg? 0,025%?
GTPeti2010-09-15 22:36:22 // 1990
Lehet meglepődnél, hogy az Alfa-rajongók hány százaléka szeretne újra (elérhető árú) RWD-s Alfát...
admirális2010-09-15 22:22:44 // 1989
Az elektronikával kapcsolatban 6-7 év múlva derülnek ki a dolgok. Annyi vezeték, mikrokapcsoló, kijelző, érintkező... Jajj, remélem, bírni fogják!
zolee1452010-09-15 22:22:22 // 1988
Én is szeretem az rwd autókat, vezettem is jópárat, igaz Alfát pont nem. Mindössze azt nem értem, hogyha kijön egy új Alfa akkor egyből megy a fikázás, hogy ménemervédé? De mondjuk a MiTo-nál is... Ez az rwd-re izgulás kb olyan szintű baromság mint az újságíróknál a pohártartó. Ebbe lehet belekötni, hát kössünk is bele.
Kazes☻2010-09-15 21:21:48 // 1987
Persze, persze. Már többször írtam én is, hogy a Q4 az nagyon jó és kellene a Giuliettaba is, szvsz. :)
Én abszolúte magamról beszéltem, hogy szeretem a hátul kaparósat. Olyan tanultam vezetni is (zsiga) és imádtam játszani az öreg Giuliettammal is ahol csak lehetett. :)))
De 'mondom', szerintem jók a mostaniak is és tudom, hogy ez a biztonságosabb, amit többen tudnak vezetni, de ha valaki ki sem tudja próbálni milyen amikor a hátsókerék dolgozik az nem is fogja megérteni. :)
Tom122010-09-15 21:17:57 // 1986
ASlfák = Alfák :-)
zolee1452010-09-15 21:17:17 // 1985
Nem mentes egyik sem, de azért olyan dolgokat nem hallok a mostani elektronikákról mint a régebbiekről. Mást ne mondjak a 145-ösöm szervízkönyvében valahol féléves korában van egy jobb oldali ablakemelő csere. Persze biztos egyedi eset, de azért ismerjük a régebbi Alfák elektronikáit.
Tom122010-09-15 21:16:12 // 1984
Ez olyan, mint az "új gyerek az osztályban", vagy új munkatárs és hasonlók, majd beilleszkednek szépen és akkor már "igazi ASlfák" lesznek, addigra meg lehet, hogy ők is "öregnek" számítanak majd...;-))
Andy2010-09-15 21:14:39 // 1983
Minden gyártó benne van "design-zsákutcába". És a tiszteletre méltó motor... hmm az F1 is kis ccm-es turbó motorban látja a jövőt. Ez van ezt kell szeretni. Erre megy a világ. Kell emlékezni a régi szép időkre, de muszáj megszokni az újat.
Egyébként a használt piacon vajon miért nem lehet szinte semmit eladni ami 2 litertől nagyobb? Megy itt a szöveg a motorokról, aztán venni meg senki nem akarja.

De te ezt pontosan ugyan olyan jól tudod mint Én! :)))

Szerintem a talpon maradáshoz most ez kell, ez a kommersz. :)

De kérdezem, ha megérjük és húsz év múlva villany, vagy hidrogén, vagy napelem hajtás lesz, akkor az már nem is lesz autó?
Ilyen alapon még ma is kőbunkóval kéne vadászni puska helyett. :))
zolee1452010-09-15 21:13:03 // 1982
Azért az Audi elég jól megvan hátulkaparás nélkül. FWD / 4WD, és senki sem kérdőjelezi meg, hogy presztízs márka, simán együtt emlegetik a Mercivel meg a BMW-vel. Az egyen autóikat is eladogatják, fejlesztenek, stb. Tényleg azon a néhány emberen múlna az Alfa jövöje akik folyamatosan nyekeregnek a hátulkaparás miatt? Mert ahogy látom még az alfások közt is csak néhány emberről van szó...igaz ők a MiTo-t is hátulkaparósra akarták volna.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak