Fórum >> Típusok >> MiTo

Kuzma2008-07-29 16:17:34 // 288
Mindenesetre én szívesen beszélgetnék ezekről az adó dolgokról, mert érdekel a téma.
Körbejártam már a szlovák rendszám ügyét, és arra jutottam, hogy nekem, ilyen értékű autó(k)nál nem éri meg.
Kuzma2008-07-29 16:16:56 // 287
Jaja, gondolom, hogy nem iratják a nevedre, mert onnantól számítva 1-2 hónapon belül kötelező lenne Magyarországon regisztrálni.
koz2008-07-29 14:28:31 // 286
Akkor az a 70 mégiscsak kilowatt, nem lóerő. ;)
GTPeti2008-07-29 13:52:15 // 285
Nekem sem tűnik ugyanannak. Elég sok különbség van a 2 között.
GTPeti2008-07-29 13:51:17 // 284
Az a kulcsa az egésznek, hogy kié az autó, ha kifizeted... Ha nem a tiéd ÉS netán történik valami a céggel, akkor mi van. Ezeket kell körbejárni.
Kuzma2008-07-29 11:43:12 // 283
Hogy van ez a nincs regadó + ÁFA visszaigéynelhető dolog? Ez nagyon érdekelne.
Német rendszámmal fut az autó? Német banké hivatalosan? Német bank számláz magyar cégnek, így igényelhető vissza az ÁFA? Megköszönném, ha erről tudnál bővebben írni.
BeeGee2008-07-29 10:36:44 // 282
Jól látod, ez a lényeg:
"Nokia telefonok is ugyanbból a >&&@@&-ból vannak"
Különbség, hogy ki minek nevezi a sz@rt, de mindegyik ugyanaz.. :)
mesa2008-07-29 09:13:13 // 281
Ilyen alapon a Nokia telefonok is ugyanbból a >&&@@&-ból vannak, csak az egyiken ovális, a másikon szügletesek a gombok :))

Persze hogy ugyanaz az alapséma, nyilvánvalóan a kocsiszekrény miatt a légbeömlő járatai is ugyanott vannak - eléggé meg volt kötve a keze a tervezőknek.

De még mindig eléggé eltérőek, nem úgy mint egy Holden / Caddilac esetében, ahol tényleg csak az emblémát cserélgetik a légzsák takarón :))
Attie2008-07-29 08:40:15 // 280
Nincs regadó! Nincs kamat! Áfa visszaigényelhető!!!

Ez most hogy? 0 THM-re ideadják? Áfa magánszemélyként nem hinném hogy visszaigényerlhető :-P
Belga2008-07-29 08:39:13 // 279
Persze, ez igy van. Gondot nem okoz, és mind2 szép. :o)
Somez2008-07-29 08:36:20 // 278
Az alapja lehet, hogy ugyanaz, de ez szerintem nem okoz gondot. A Mi.To bár Puntóra épül, mégis teljesen máshogy (szerintem sokkal szebben) néz ki.
Belga2008-07-29 08:33:08 // 277
Még az új Deltáét is odatehetnéd a másik kettő alá, és akkor elkezdhetjük fejtegetni, hogy mi volt először a tojás vagy a tyúk. :o)

Szerintem a 2 műszerfal alapsémája tök ugyanaz, mintahogy a Deltáé is.
Somez2008-07-29 08:04:31 // 276
Jól hangzik, de az ördög a részletekben rejlik. A szlovák rendszámosokra is ki fog találni hamarosan valamit a kedvenc államunk, és biztosra veszem, hogy nem a regadó eltörlése lesz az.
Somez2008-07-29 08:02:27 // 275
Nagyon jó a fotó mesa!
Nekem ennyi eltérés a Bravo középkonzoljához képest már bőven elég, ráadásul a Mi.To-é szebb is szerintem a kerek beömlőkkel.
Kamile2008-07-28 23:40:18 // 274
Sziasztok!
MiTo előrendelhető! A német hivatalos MiTo oldal árlista alapján!
A preisliste (PDF) összerakott árból 2% engedmény!
Olyan feltételekkel mint ahogy én hoztam be a 159-esemet!
Nincs regadó! Nincs kamat! Áfa visszaigényelhető!!!
1.4 (95PS) 12.500$-tól
1.4 TB (155PS) és az 1.6 JTDM (120) 15.300€-tól!
Szerintem meggyőző! ;)

Ugyan ilyen feltételekkel bármilyen típus! Sőt! 2-évesig használt is!
mesa2008-07-28 22:11:16 // 273
Én nem látom hogy ugyanaz lenne, sőt!
Összeraktam egymás alá (klikk):


- Középkonzol: A Mito belterén világos, és két részre osztott, a Bravoén sötét és egyben van a kardánig
- Légbeömlők: a MiTonak hagyományos kör, a Bravonak négyzetrácsos
-műszerfal árnyékoló: a MiTonak két dudorból áll, a Bravonak egyben van
-műszefal világítás: a MiTo kék, a Fiat sárga/piros

Van persze hasonlóság is:
- háromküllős kormány, 1-1 váltóbot, 2 első ülés
GTA2008-07-28 21:23:13 // 272
Sztem szégyen hogy az új alfa ennyire (német) fiat....

Semmit nem gondolkodtak a tervezők....

itt a Bravo belseje (ami k. szép)... na de akkor is ! ez ugyanaz... Alfa emblémával !!!!

http://www.portalcoches.net/www/images/contenidos/revista/reportajes/bravo_interior.jpg

Alfa legyen alfa...
Bazsa722008-07-28 19:40:21 // 271
Csak egy gyors fejszámolást végeztem az ügyben, hogy mi mint AA tagok, mennyire lehetünk/lehetnénk szalonautó vásárlók/MiTo vevők...
(a %-os adatok fejben számolva, típusok árait átlagolva, és így csoportosítva jöttek ki, így szakdolgához azért nem ajánlanám)

Jelen állapotban 1977 tag van, és ezen baráti társaság 2108 alfát tulajdonol.

Most jön a lényeg!

Ebből az 5 millát meghaladó járgányok aránya 3,2%
Az 5 és 1,5 milla közötti gépsárkányok aránya 37,7%
Az 1,5 és a 800e öszeghatáron belüli gépek aránya 27,30%
A 800 és a még "pénzért vehető" Alfik aránya szintén 27,30%
Valamint az eszmei értékkel bíró, veterán, és ármeghatározhatatlan autócsodák aránya 4,50%

Jelen AA autópark átlag életkora a AA statisztika szerint 11,2 év!!!

Hát ezek után érdemtelen feszegetni, hogy az átlag alfás, ha tehetné (persze ez itt nem dajcsland, a fizu sem olyan),milyen autót venne. Természetesen, mindenki (kivéve talán a veterán alfákat kedvelőket), mindenki örömmel ülne át egy újabba, vagy egy csont újba, de valszeg nem az ülés kényelmessége, vagy a benne lévő mütyűrök db száma a lényeg, hanem az érzés és az érzelem.
Ezért azt gondolom, hogy fontos tényező lenne még egy olyan adat is, amit itt nem tudtam hirtelen kiszámolni, azaz hogy főre lebontva hány év az alfa birtoklás!?

Ennek tükrében látszana igazán a márka iránti elhivatottság, az Alfa Amore:)
mesa2008-07-28 18:40:51 // 270
Nekem is pont jó, pedig a 164 Super ülései sokkal kagylósabbra formázottak voltak, de szélesebbek. Pedig nem darázsderekam van, abban mégis csúszkáltam.

És RB-hez hasonlóan, ha lenne 10 millerem autóra, egyetlen egy percig sem gondolkoznék, hanem bekocsikáznék az első Alfa szalonba. A kérdés számomra csak az autó színe lenne, nem a márkája. :))

Az igazság az, hogy akkor is 'okosba' döntenék, és elhoznék egy használt 159-est meg egy használt GT-t vagy szalonautó MiTot, egyszerre. :))
Kuzma2008-07-28 18:27:34 // 269
Hát úgy tűnik, hogy híznak az emberek folyamatosan. Engem személyszerint az oldaltartás még soha semmilyen autóban nem zavart - inkább annak a hiánya.
RB2008-07-28 18:22:41 // 268
;-)))
GTPeti2008-07-28 18:20:48 // 267
Én, a magam részéről előre szomorkodom, hogy a köv Alfámban (- vagy vwlesz, még meggondolom - :)) szélesebb lesz az ülés, mint a 156-ban. Számomra a mostani szélesség pont jó.
(Azt nem tudom, hogy a tőlem "szélesebb" emberek, hogy férnek el. De explicit emiatt panaszkodni még senkit nem hallottam.)
RB2008-07-28 18:18:03 // 266
Valami alapján csak döntessz valami mellett!Pl. pohártartó!:-))))

Uff én beszéltem!:-)))))
Sztem itt legyen a pont!:-))))
Kuzma2008-07-28 18:13:51 // 265
Az istenítés eleve butaság, hiszen mindennek megvan az előnye és a hátránya is. Nincs olyan, hogy a legjobb autó, egyik márkánál egyik kategóriában sem.
GTPeti2008-07-28 18:08:11 // 264
"Alfas are to drive, not to crash!" ;)
RB2008-07-28 18:05:24 // 263
Vannak hibái azt sosem mondtam hogy nincs, de szeretem...:-)))
RB2008-07-28 18:02:44 // 262
Hát nem mindenki olyan szerencsés hogy új Alfát vehet.Ha lenne rá 10 millerem akkor nem nézegetnék semmit hanem mennék egy Alfaszalonba és vennék egy Alfát!Mert mint mondtam hű vagyok a márkához, mégha ez csak a használtautópiacon tudom csak véghezvinni!Tudom szar nekem de ez van, csak erre telik!Ha még több pénzem lenne Alfa szalont nyitnék...:-)))
Tudom hogy nem belőlem/belőlünk él az Alfa, de az új autó vásárlók között is vannakk márkahűek, de mint írtam is nem belőlük fog megélni a gyár!

De ne "vitatkozzunk" ezen tovább mert nem ide való!:-))

Mindeni vegyen amit akar, csak ha itt van ne istenítsen más márkát, sztem!
Zool2008-07-28 18:00:17 // 261
Ettől még a 156 fáintos kis autó marad, csak ne tegyünk úgy mintha...
Zool2008-07-28 17:56:59 // 260
A 156-nak (ahogy a 147nek is) az volt a szerencséje, hogy nem került töréstesztre az év autója díj odaítélése előtt. 98ban kevés jobb volt a piacon, de mondjuk 2000-2004-re már kevés rosszabb. Annyi idő alatt mások lereagálták, az Alfa nem, ahogy ezt a 147 sajna bizonyította. Persze a németek inkább csinálnak egy NCAP-t lehúzú tesztet, minthogy elismerjék, lemaradtak, mint a Borravaló...
BeeGee2008-07-28 17:53:46 // 259
Igen, erre:

Kb ilyennel kellett volna kezdeni a szériát. Látványra legalábbis már ígér támasztást :)

A tesztben a 159hez a Ti felszereltségez jár az ülés, nem alap.
Zool2008-07-28 17:52:44 // 258
Én nem arra gondoltam, hogy megnézel-e az utcán más márkákat, hanem: 1. szóba jön-e más márka ha autót veszel? 2. Vettél-e már Alfát az ALFÁTÓL. Nem egy más radikális alfások értelmezésében "balektől", aki kifizette a 6-10 millás árat és elszenvedte a 2-5 millás értékvesztés 2-3 év alatt, hanem magától a gyártól. Mert a két kritérium kersztmetszete számít, az Alfának pedig kizárólag az utóbbi. Az hogy neked Alfád van, ahhoz a gyárnak már nem sok köze van. Őket ezért az érdekli, aki ténylegesen új alfát vesz (vagy legalábbis annyi pénzt kiad egy ilyesmi autóért).

Ezen kívül fertőzötté váltál volna-e ha az Alfát mondjuk nem a legolcsóbb hazsnáltatutók a piacon, hanem mondjuk egy jó 3as árát fizeted ki a 156osodért? Rendben hogy a németek eltérően gondolkodnak, de azok az idők lejártak mikor az olasz volt az eredeti, sportos és/vagy dizájnos rozsdás hibatenger, a németek meg a masszív megbízható dögunalom. Az ódi az Alfa ex-főtervezőjével dolgoztat, a merci pedig egy nagyon jó olasz ürgének kösznhette szerintem fénykorát (90es évektől a 2000es közepéig). Nem mondhato, hogy egy A5, Lexus IS vagy egy 3as nem sportos vagy dinamukus, mégha érződik is rajtuk egy kicsit más megközelítés.De ugyanúgy ajánlom figyelmedbe a Jag XFet, mekkor külömbség az elődhöz képest, még a Volvo S40 ablakemelőgombjai ellenére is....
Kuzma2008-07-28 17:48:25 // 257
Lecserélték? Na, ezt örömmel hallom, lehet, hogy akkor el kéne mennem mégiscsak a Csiki-Begébe szétnézni :)
A legfrissebb totalcaros Alfa tesztben egyébként örömmel láttam az új üléseket, ezek már azért komoly hatást keltenek. Sajnos nem ültem még ilyenben, lehet, hogy abszolút pozitív lenne a tapasztalat.
Kuzma2008-07-28 17:46:00 // 256
Ja és a másik, hogy bele kell törődni, hogy nem mindig az a világ legjobb autója, amivel az ember jár.
Suzukisoknál tapasztaltam régebben, hogy miután megvették az új Suzukit x forintért, (nem kevésért), akkor onnantól kezdve az volt a legjobb, még a nagy mergák láttán is csak annyit tudtak mondani, hogy a Suzuki kevesebbet fogyaszt és "szerintem szebb is".
BeeGee2008-07-28 17:45:04 // 255
Ja, tehát azért jók az alfák ülései, mert már 15 éve ugyanazok? :)
Egyébként nem értem, mire gondolt ugyanaz alatt.

És nem értem, hogy mit nem értetesz :)
A Brerában is leváltották szerencsére az eredeti üléseket egy olyanra, ami illik a kocsihoz, remélhetőleg kényelmesebb is. Az ablaktörlő lablaktörlő lapát kapcsolóját nem változtatták. Lehet, azért mert kritizálták, és számít az ülés egy alfában? :)
Kuzma2008-07-28 17:41:17 // 254
Szerintem ez kábé egyáltalán nem olyan.
Ez olyan, mint hogy én Roma drukker vagyok, de ahelyett, hogy megnézném Tottiékat, inkább elmegyek egy MTK meccsre, mert az 800 Ft+benzinköltség, a Roma meccs meg belépő+szállás+kaja+utazási költség lenne.
Kuzma2008-07-28 17:38:36 // 253
Hát sajnálom, hogy te ezt a kritikát Te sértésnek vetted, tényleg nem annak szántam.
Egyébként szerintem nem is szükségautó az Alfa nálam, meg nem is dicsekszem vele, csak leírtam, hogy mi az, amit szeretek benne (mert megemlítettem ezek közül is néhányat), és mi az, ami miatt váltani szeretnék majd idővel.
Azért itt sok múlik az anyagi lehetőségeken. Egy bizonyos összeghatár felett már nem kell komoly kompromisszumot kötni, viszont abban a szegmensben az Alfa már nincs jelen.
Kisebb összegnél meg nagyon komoly kompromisszumot kell kötni, nekem is az Alfa mellett szólna, hogy szép, olasz, vagány, sportos, jó a hangja, jó a futómű/direkt a kormányzás stb. stb. stb., egy csomó dolgot tudok felhozni az Alfa mellett. Viszont fel tudok hozni a német autók mellett is érveket, és azért ha már 7-8 milliót költenék el egy jól felszerelt középkategóriás autóra (használtan), akkor azért már komolyan mérlegelnék.
Amikor a 147-est vettem bő 2,5-ért, egyszerűbb volt mérlegelni, mert ebben a kategóriában nagyon jónak tűnt a 147-es. (Leszámítva mondjuk a töréstesztet meg a fenntartási költségeket.)
Kompressz úr2008-07-28 17:29:02 // 252
Bocs, de személyes tapasztalatom szerint a 147-156-159 első ülések ugyan hasonlóak, de egyezni nem egyeznek. A 156 ülése keskenyebb mint a 147, a 159 ülése pedig lényegesen szélesebb mint a 147 ülése. A hátsó üléseket figyelmen kívül hagyhatjuk... :-D
mesa2008-07-28 16:56:24 // 251
Áááááááhhhh :)))))
RB2008-07-28 16:55:14 // 250
Ez kábé olyan mintha valaki kimegy a fradimecsre mert csak ződ fehér anyagot kapott olcsón, és közben meg ízig-vérig újpesti drukker!:-)))
RB2008-07-28 16:49:53 // 249
Ezek szerint!:-))
Én is szeretnék 159-es Alfával járni, de azért nem veszek sevrolé lácsetitt, mer óccsó és újabb kiadás!:-)))
Ez az ülés kérdés már kezd a pohártartó szintre elérni!:-))))
mesa2008-07-28 16:35:11 // 248
Az is igaz, hogy ha lenne pénzem, Ferrarim (is) lenne ... :))
mesa2008-07-28 16:26:07 // 247
Én is ezen akadtam fel, hogy csak azért van Alfája, mert nem tellett neki VW-ra...
De ha meg így van, akkor miért büszke tagja a közösségnek? Szükségautóval nem dicsekszik az ember... Vagy ennyit változtak az idők ? :))
mesa2008-07-28 16:23:23 // 246
Egyáltalán nem betámadás, hanem az igazság.

A 164 Super ülései vannak azóta is a 166,-ban a faceliftes 156-ban, a 159-ben, a 147-ben, és teljesen valószerű, hogy a MiToban is.
(kivétel: 156- 147 GTA)

Nem azt vontam kétségbem, hogy neki kényelmetlen-e az ülés. Magánügye, ahogy érzi. Ha neki az oldaltartás-nélküli kemény VW ülés jön be, akkor az.
Nekem tökéletes a 156 ülés, pont az én méreteimhez passzol. Ellenben a középkonzol nyomja a térdem. És ez valószínű a MiToban is így lesz, hogy a topik témájánál maradjunk :)
RB2008-07-28 16:17:18 // 245
Hello!

Én nem hordok szemellenzőt, és megnézek más márkát is, és tetszik más gyártó autója is, de attól még csak Alfát vennék, és ezt nevezik márkahűségnek ami nem ritkaság az új és használtautó piacon.Szerintem ilyen bármelyik gyártónál van!Nyílván nem belőlük élnek meg legfőképpen, de ők azok akiknek a véleményét ,igényét először figyelembe veszik a jövőben!

Az viszont ritka hogy valaki olasz autó helyett németet vesz, mert filozófiájában teljesen más!
Ha nem lenne pénzem új német autóra, akkor sem vennék egy teljesen más stílust és életvitelt képviselő országból származó autót csak, azért mert olcsó és lehet vele domborítani! Ha németes precíz beállítottságú vagyok, akkor veszek idősebb németet, addig, amíg nem tudok venni egy újat vagy újabbat!
Sztem!

Ja a 156 meg már tíz éves konstrukció, és a hasonló kategóriájú német autók sem produkáltak valami nagyot a törésteszten akkoriban.(pl. akkori 3-as bmw)
Kuzma2008-07-28 15:48:27 // 244
Nagyon igazad van, mindenben egyetértek.
tipoatti2008-07-28 15:16:17 // 243
"ha nem néz körbe az ember, hajlamos lesz kicsit belterjesen gondolkodni."

Óriási igazságot írtál!!! Remélem, nagyon sok olyan itteni tag is elolvassa, akinek inge... :)))
Zool2008-07-28 14:59:37 // 242
Szerintem amit a hozszólásod elején leírsz, azzal nincs semmi gond. Én is ezt a filozüfiát követtem, és szerintem itt még sokan, akik új vagy újabb Alfát vettek. Aki pedig 5-10 millát ad egy új alfáért, annak engedessen meg, hogy igenis végez összehasonlításokat más márkákkal. A nincsen más márka mentalitással két nagy bajom van: 1. ha létezne ilyen vevőkör (maradjunk annál, hogy új autónál azért nem igazán), a márkának elég lenne egy szűk kis rétegre koncentrálni, és mindegy milyen rossz autót gyártani. Márpedig ez még a Maseratinak sem jött be a 90es évek elején, úgyhogy inkább visszatértek az univerzálisabb de jó autók gyártásához, némi segítséggel. Ugyanezen okból vállalta be a 159cel az alfa a nehéz de legalább nem koporsó autót. A másik bajom az, hogy ha nem néz körbe az ember, hajamos lesz kicsit belterjesen gondolkodni. Attól, még hogy a klubban lelkesesen skandáljuk, hogy az Alfák nem guruló koporsók, attól még a 147 vagy a 156 az marad. Lehet szidni a 159est a túlsúlyért, de ah utánanéz az ember, feltúnik, hogy egy 3as vagy C klasse sem könynebb lényegsen, pedig bő 10 centivel kisebbek 1 vagy irányban is... Ha nem csak a sajt márka múltbéli modelljei alapján támasztjuk várakozásainkat, lehet hogy könnyebben megértjük mit miért csinál MOST a márka.

Jeveslaom mielőtt VWre váltasz a szerezz egy tartaósabb tapasztalatot, mert én csak rosszat hallottam a Passat ülséeiről...
Charlie 1662008-07-28 14:23:00 // 241
No, az lehet, de én azért nem húznék párhuzamot az Alfa és pl az Opel / Toyota ülései közé.
Szerény véleményem szerint pl az Opel üléseinek kényelme konvergál a vasúti resti vécécsészéjéhez :):):)
dyRo2008-07-28 14:22:38 // 240
Én úgy tudom hogy az én autómban a 147-hez hasonló ülések vannak, és nem igazán emlékszem, hogy a 2000km-es szicília-bp távon a hátfájás lett volna a legnagyobb bajom... pedig én is eléggé hátfájós tipus vagyok sajnos! A 156-tal is voltam nem egyszer hosszabb úton, és valahogy mindig teljesen kényelmes volt. Most a GT-ben van vmi deréktámaszom, de még eszembe nem jutott tekergetni... szerintem úgy jó ahogy van. Amúgy érdekes hogy a köztudottan szó szerint fapados, kemény üléses opel vagy vw neked jobban bejön... nekem például egy opelben fájdult meg eccer a hátam egy rövid 3órás út után. de lehet hogy neked pont erre van szükséged (marmint a kemény ülésekre) ennyi.
BeeGee2008-07-28 13:50:56 // 239
Most mér kell támadni valakit, mert ideálisak az alfák ülései neki?

A legtöbb Alfában nekem is megfájdul a hátam, szerintem inkább látványosak az ülések, mint jól tervezettek. Eddig a GT vezet szerencsére, de abban is hajlamos megfájdulni, de a 159es pl az utolsó sorban van nálam kényelemben..
Az ülésekre fordított több figyelmet én is hiányolom..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak