Miért?
44ezer mentem egy év alatt a diesellel és bizony kapcsolgatom a váltot rendesen....
GEORGE2008-10-06 19:33:02 // 1838
Whiteskull2008-10-06 19:32:44 // 1837
hehe! Így felülről még nem láttam. :))))))
Mondjuk talán jobb is. :DDDDD
Mondjuk talán jobb is. :DDDDD
Seriff2008-10-06 19:31:31 // 1836
GTPeti2008-10-06 19:31:02 // 1835
Reakciód meglepett.
Seriff2008-10-06 19:29:29 // 1834
Wickey2008-10-06 19:27:27 // 1833
Most mit csodálkozol? Tolsz egy ötöst a kivezetőn, és ha csurig van a tank, meg nem sietsz, akkor 130 utazóval elmegy 900km-et az autó. Annyiból meg kinnvagy a célterületen. Én egyszer szoktam megállni az 1300km-es belga etapon: az osztrák/német határon tankolni meg hugyozni. Utána gyite tovább.
Halesz2008-10-06 19:26:14 // 1831
De remélem csak csajokat vittetek :)
Szilárd2008-10-06 19:25:09 // 1830
Ha tudnád mennyit kerestünk...:))))
GEORGE2008-10-06 19:25:01 // 1829
??????? erre azért kiváncsi lennék....
Seriff2008-10-06 19:25:00 // 1828
Benőke2008-10-06 19:24:44 // 1827
Hatodikat kivetted belőlle? :D
Hát bármilyen hihetetlen ez benzinesnél is pontosan ugyan így van.
Hát bármilyen hihetetlen ez benzinesnél is pontosan ugyan így van.
Seriff2008-10-06 19:23:07 // 1826
Szokás szerint lemaradt mögülem a két másik maki, ott vártam őket, meg a mekiben is dobtam egy sárgát, ha mind áron tudni szeretnéd:D
Seriff2008-10-06 19:22:04 // 1825
Halesz2008-10-06 19:21:36 // 1824
Mi ez, taxi? Mit keresnek a Moszkva tér taxisdrosztjában? :)
GEORGE2008-10-06 19:21:20 // 1823
Itt többen nekem estek anno mikor beharangozták, hogy jönnek a szuper erős és szuper takarékos T-jet mocik...én mondtam, hoghy nem hiszem, hogy keveset fognak enni, mert a teljesitményt elő kell állitani valamiből....nos én most a mások álltal reklámozott és állitott takarékos fogyasztást hiányolom :-))
Seriff2008-10-06 19:18:13 // 1822
GTPeti2008-10-06 19:07:22 // 1821
OK, elhiszem. Én nagyon nem szoktam autópályán kapcsolgatni... 140-150-nel nyomom végig, és ott van bőven elég nyomaték. (3000 1/p)
Bocs a flame-ért.
Bocs a flame-ért.
Seriff2008-10-06 18:51:26 // 1820
Hát nemt'om, én a Te kocsid ikertesójával voltam Horvátországban nem oly' rég, és azért kellett kapcsolgatnom emlékeim szerint, pedig van Novityekk is. Párizsba meg Bécsbe menet már kevesebb váltás volt vele, ez tény, de a V6 után kib.szott nyomatékszegéknynek éreztem emelkedőn, alacsony fordulaton- folyamatosan veszítettem a sebességből, ezért visszaváltottam...sokszor:D
GTPeti2008-10-06 18:42:03 // 1819
Émmá látom: Új flame van születőben... :)))
A lényeget akartam érzékeltetni: Az, hogy dízelnél "állandóan" kapcsolgatni kell tévhit...
A lényeget akartam érzékeltetni: Az, hogy dízelnél "állandóan" kapcsolgatni kell tévhit...
Halesz2008-10-06 18:40:06 // 1818
Hajnali 2-kor való induláskor esetleg :)
GTPeti2008-10-06 18:37:28 // 1817
Senkit. Tapasztalat... :P
BeeGee2008-10-06 18:02:38 // 1816
Kit akarsz átverni? :)
GTPeti2008-10-06 17:59:30 // 1815
Cartárs, a dízelt annyit kell kapcsolgatni, hogy Bp-n beteszem 5ösbe, Németországban pedig kiveszem... És ebben benne vannak az előzések is. :PP
WarbiRunner (Gyuri)2008-10-06 16:06:30 // 1814
Nem sok dízelt vezethettél :-))
Kb. ugyanannyit kell kapcsolgatni, mint egy azonos teljesítményű
szívó benzinesnél. A váltó úgy van kiosztva általában, hogy ugyanazt
a tartományt fogják át az azonos fokozatok. A különbség annyi, hogy a
dízel ezen tartomány elején indul meg, míg a benzines a másik felében. Próbálgattuk elég sokat haverommal.
Ezért van az, hogy egy autót előzni dízellel sokkal könnyebb, sorelőzésnél kiegyenlítődik, nincs nagy különbség. Autópályán ugyanez, csak példaként 120-ról 160-ig körbeautózom a szintén 105 lovas Mareát, majd 170-nél megáll a különbség, és szépen zárkózik, végsebességben lehagy. Városi lámpás gyorsulásnál a benzines jött ki jobban, szerpentinen a dízel.
Persze turbos benzines az igazi, de annak is vannak kompromisszumai.
Kb. ugyanannyit kell kapcsolgatni, mint egy azonos teljesítményű
szívó benzinesnél. A váltó úgy van kiosztva általában, hogy ugyanazt
a tartományt fogják át az azonos fokozatok. A különbség annyi, hogy a
dízel ezen tartomány elején indul meg, míg a benzines a másik felében. Próbálgattuk elég sokat haverommal.
Ezért van az, hogy egy autót előzni dízellel sokkal könnyebb, sorelőzésnél kiegyenlítődik, nincs nagy különbség. Autópályán ugyanez, csak példaként 120-ról 160-ig körbeautózom a szintén 105 lovas Mareát, majd 170-nél megáll a különbség, és szépen zárkózik, végsebességben lehagy. Városi lámpás gyorsulásnál a benzines jött ki jobban, szerpentinen a dízel.
Persze turbos benzines az igazi, de annak is vannak kompromisszumai.
Benőke2008-10-06 16:04:34 // 1813
Hát én nem szoktam 110 nél pályán visszalökni 4 - be az autót előzéshez pedig csak 1.4. jó nem horpadok az ülésbe de elégséges. Persze ha F1 -et játszol akkor inkább 3 -ba kéne :) Dizelnél kell kapcsolgatni állandóan mert 4000 nél már elfogy gyorsításnál folyton kapcsolgatni kell. A turbó miatt ugye pályás haladásnál ha megjön a a nyomaték nem kell kapcsolgatni. De ugyan ezt tudja a turós benzines is csak 4000 nél nem fogy el :)
Egyébként kinek a pap kinek a papné. A dizelesek soha nem fogják meggyőzni a benzin pártiakat és fordítva akárhogy pedálozik a másik banda. Illetve nem is látom sok értelmét a győzködésnek :)
Egyébként kinek a pap kinek a papné. A dizelesek soha nem fogják meggyőzni a benzin pártiakat és fordítva akárhogy pedálozik a másik banda. Illetve nem is látom sok értelmét a győzködésnek :)
GTPeti2008-10-06 15:28:52 // 1812
Sztem nem. Erősen ráncolnám a szemöldököm, ha új autóm 10nél többet enne pályán...
2008at írunk, a nafta az Alfásoknak sem kerül kevesebbe, mint másoknak...
2008at írunk, a nafta az Alfásoknak sem kerül kevesebbe, mint másoknak...
mesa2008-10-06 15:22:29 // 1810
Igazi élvezkedéshez a füleket kell 'húzigálni' :)))
Seriff2008-10-06 15:08:17 // 1809
Maximum, ha élvezkedni akar valaki;)
mesa2008-10-06 15:04:42 // 1806
mesa2008-10-06 15:01:43 // 1805
Ez a több nyomaték egy UL. Főleg ha turós benzinest hasonlítunk turós dízelhez :P
A turbodieselek optimális működése 2300-3800 köött van. Úgyhogy igen csak kell kapcsolgatni! Ráadásul a nyomatékggörbéje a turbós benzineseknek a legjobb. Nem mellesleg 1800-6000 ig forgathatók. Szerintem velük sokkal kevesebbszer kell a váltókarhoz nyúlni!
A turbodieselek optimális működése 2300-3800 köött van. Úgyhogy igen csak kell kapcsolgatni! Ráadásul a nyomatékggörbéje a turbós benzineseknek a legjobb. Nem mellesleg 1800-6000 ig forgathatók. Szerintem velük sokkal kevesebbszer kell a váltókarhoz nyúlni!
Tom122008-10-06 15:01:10 // 1804
"nem kell folyton kapcsolgatni a fokozatokat"
Többször kell, mert ugye 4000-nél már követeli a köv. sebességfokozatot, nem lehet 7000-ig pörgetni váltás nélkül, de a többi igaz...;-)
Többször kell, mert ugye 4000-nél már követeli a köv. sebességfokozatot, nem lehet 7000-ig pörgetni váltás nélkül, de a többi igaz...;-)
Somez2008-10-06 14:42:18 // 1803
Ja, de a kis körúton megyek végig, plusz a bnőmhöz járkálok 3 kilométerre, úgyhogy a motor épp bemelegszik mire odaérek :-)
A lényeg, hogy fogyi szempontjából elég rossz útvonalaim vannak.
A lényeg, hogy fogyi szempontjából elég rossz útvonalaim vannak.
Seriff2008-10-06 14:38:12 // 1802
Az nem túl sok szvsz:)
Somez2008-10-06 14:26:40 // 1801
Mindennap járok olyan 15-20 kilométert kb.
Seriff2008-10-06 14:06:45 // 1800
Mennyit jársz a kocsival? Mert ha nem sokat, V6...
Somez2008-10-06 13:50:06 // 1799
Nekem meg pont az tetszik a dízelekben, hogy nyomatékosak, nem kell folyton kapcsolgatni a fokozatokat és még keveset is esznek. A 145-tel pályán 110 körüli előzésnél vissza kell pakoljam 4-esbe, mert annyira nincs nyomatéka. Ráadásul a motor élettartama is hosszabb, ha alacsony fordulaton forog a főtengely.
Seriff2008-10-06 13:18:10 // 1797
Hááát... Én nem vagyok oda azért, ha egy autó 4ezres percenkénti fordulatnál lekonyul...
Somez2008-10-06 13:16:50 // 1796
Azt hittem a postomból lejön, hogy az 1.6 JTDm helyett gondoltam az 1.9 JTDm-et. Kit érdekel, hogy mennyire pörgős, ha jól gyorsul? :-)
mesa2008-10-06 13:10:44 // 1795
.
.
Alfa Romeoknál fogyasztási adatokról beszélni V-tech, szerintem !!!
.
.
:)
.
Alfa Romeoknál fogyasztási adatokról beszélni V-tech, szerintem !!!
.
.
:)
TarP2008-10-06 13:02:48 // 1794
Nehezebb is, kerreg is, nagyobb is, nem annyira pörgős...
Ezt az ótót fiataloknak szánják, asszem őket/minket:) jobban vonzza egy pörgős szerkezet, mint a nyagynyomatékú diesel. De lesz belőle 1.6D azoknak, akik imádják a traktorhangot :)
Ezt az ótót fiataloknak szánják, asszem őket/minket:) jobban vonzza egy pörgős szerkezet, mint a nyagynyomatékú diesel. De lesz belőle 1.6D azoknak, akik imádják a traktorhangot :)
Seriff2008-10-06 10:52:12 // 1793
Hogy ne kerregjen:DD
Somez2008-10-06 10:46:58 // 1792
Én is ebben bízom. No meg a konszerneknek csökkenteni kell a CO2 kibocsátást is, ami egyenesen arányos a fogyasztással. Mondjuk nem értem, hogy a Mi.To-ba miért nem a 147-ben jól bevált 150 lóerős JTDm mocit tették bele... Talán túl orr nehéz lenne tőle?
Seriff2008-10-06 10:26:26 // 1791
Bár van súlya rendesen, de ezt a 17es felnijeimről is lehet mondani;)
TarP2008-10-06 10:23:44 // 1789
Könnyűfém a kulcstartó? :)