Kicsi baki,mindenkinél előfordul6:-)))
Renalfault:-)))
GT Ɨ|ѯ2007-11-16 11:36:09 // 672
tipoatti2007-08-23 07:52:40 // 670
Azt én pl.megköszönném, nagyon kíváncsi lennék rá! :)
fastcar2007-08-23 03:09:35 // 669
Az egyetlen létezö ProCar, amiröl itt írnak, az Alfa Múzeumban található Areseben, egy ugyanilyen motorral szerelt C-csoportos versenyautó társaságában. A másik gépemröl akár képet is tudok feltölteni róla.
Xixo2007-08-23 02:29:48 // 668
Most nem találom, de az tényleg nem olyan sok. Még 87-ben sem volt sok...
Alfacus Maniacus2007-08-21 08:59:10 // 667
Igen, érdekes a cikk.
(A fejlesztési összeggel van valami nagyságrendi probléma, lehet, hogy az eredeti cikk is elírta. A 350.000 USD akkor sem volt számottevő összeg.)
(A fejlesztési összeggel van valami nagyságrendi probléma, lehet, hogy az eredeti cikk is elírta. A 350.000 USD akkor sem volt számottevő összeg.)
Xixo2007-08-21 02:01:15 // 666
Pedig érdekes!! Vagy nem???
Xixo2007-08-19 01:56:26 // 665
Ezt most olvastam az ItaliaSpeed-es hírlevélben. Gondoltam, hátha érdekel valakit!!
Xixo2007-08-19 01:55:17 // 664
Alfa Romeo ProCar - 1987
Miután a Fiat átvette az Alfa Romeo vezetését, az a megegyezés született a konszernek között, hogy az Alfa Romeo továbbra is a fő hangsúlyt a sportosságra, valamint a motorsportokra fekteti. Így az Alfa Corse (az Auto Delta utóda) erőforrásait olyan modellek megalkotására akarták fordítani, melyek megfelelnek majd a FIA új ProCar követelményeinek.
Az Alfa Romeo ProCar V10-es motorja 600 lóerő leadására volt képesMi az a ProCar? A történet Bernie Ecclestonnal kezdődik, aki akkoriban a FOCA elnöke volt. Bernie valamikori Brabham-F1 autóiban Alfa Romeo motorok dolgoztak, így mindig is jó kapcsolatban volt a milánói céggel. Amikor Ecclestone megálmodta a ProCar modelleket egyetlen cél vezérelte: bevonni a legnagyobb autógyártókat a motorsportba. Abban az időben a FIA követelményrendszere leírta, hogy az új modelleknek egyforma motorokkal kell rendelkezniük, akárcsak a F1-es autóknak. De nemcsak a motoroknál alkalmazták a F1-es technológiát. Az autóknak héjszerkezetűnek kellett lenniük, előírás volt a karbon-szálas féktárcsa és a középmotor, melynek a hengerűrtartalma maximum 3.5 liter lehetett.
Az egyetlen példányban létező Alfa Romeo ProCarE célból született meg a 164 ProCar, mellyel az Alfa Romeo csatlakozni kívánt a Formula „S” csapathoz (S=silhouette, ez volt az új ProCar modellek számára létrehozott verseny elnevezése). A modell hétköznapi autó látszatát mutatja, látszólag semmi sem utal különleges voltára. Az egyetlen igazán feltűnő motívum az autón a hatalmas méretű hátsó légterelő. Ám Bernie Ecclestone tervei kudarcba fulladtak. Az autógyártó manufaktúrák nem mutattak érdeklődést sem a különleges versenymodellek, sem a ProCar versenyek iránt. Ennek oka a túl magas előállítási költségekben keresendők. Így egyedül a nagyszerű 164 ProCar született meg az Alfa Romeo bábáskodása mellett. A Formula S kategória pedig meghalt, még mielőtt igazán megismerték volna.
A ProCar héjszerkezetű karosszériát és középmotort kapottDe nézzük meg közelebbről ezt az alig ismert modellt. Az aluminium-Nomex átlyuggatott alvázat kevlár valamint karbon-szál erősítette. Akárcsak az alváz, a kasztni is Nomex, kevlár és szénszál keverékéből épült. Az autó érdekessége, az, hogy három fő darabból áll. Ahogyan a képeken is látható a modell eleje egy egészben levehető karosszéria elem, ami az utcai 164-as lökhárítóját és motorterét formázza. A hátsó darab tartalmazza a tetőlemezt, a B-oszlopot, a hátsó ajtókat valamint lökhárítót. Mindkét részt a motorsportból jól ismert gyorsbilincsekkel lehetett rögzíteni. A középső darab gyakorlatilag az utastér, ez a rögzített rész tartalmazza az ajtókat és a szélvédőt is. A 164 PorCar ajtói, visszapillantó tükrei, fényszórói és lökhárítói méretben és alakban is teljesen megegyeztek az utcai autókéval, viszont műszaki megoldásai messze túlmutattak egy mezei 164-es Alfán. A 164 ProCar fékrendszere teljes egészében megegyezett az akkori Forma 1-es modellekben alkalmazottakéval (sokdugattyús rendszer, karbon-szálas tárcsákkal). A motor a legmodernebb F1-es motor volt: 73°,V10 felülvezérelt, hengerenként négy szeleppel. A középmotoros modellbe egy hatsebességes váltó került beépítésre. A digitális benzin-befecskendezőt a Bosch szállította. A hétköznapi megjelenésű ProCar nem mindennapi teljesítménnyel büszkélkedhetett. 600 lóereje mindössze 750 kg-mal párosult. Ez lehetővé tette a hihetetlen, 350 km/ órás sebesség elérését, valamint azt, hogy mindössze 2 másodpercre volt szükség arra, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsítson. Ne feledjük, hogy 1987-ben járunk - a ProCar gyorsabb, mint a kor F1-es autói. Az előállítás és a fejlesztés költségei csillagászati összegekre rúgtak, mintegy 350.000 USA dollárt költött az Alfa Romeo a versenyautóra.
Az egyetlenegy létező ProCar modell valahol Amerikában van.
Miután a Fiat átvette az Alfa Romeo vezetését, az a megegyezés született a konszernek között, hogy az Alfa Romeo továbbra is a fő hangsúlyt a sportosságra, valamint a motorsportokra fekteti. Így az Alfa Corse (az Auto Delta utóda) erőforrásait olyan modellek megalkotására akarták fordítani, melyek megfelelnek majd a FIA új ProCar követelményeinek.
Az Alfa Romeo ProCar V10-es motorja 600 lóerő leadására volt képesMi az a ProCar? A történet Bernie Ecclestonnal kezdődik, aki akkoriban a FOCA elnöke volt. Bernie valamikori Brabham-F1 autóiban Alfa Romeo motorok dolgoztak, így mindig is jó kapcsolatban volt a milánói céggel. Amikor Ecclestone megálmodta a ProCar modelleket egyetlen cél vezérelte: bevonni a legnagyobb autógyártókat a motorsportba. Abban az időben a FIA követelményrendszere leírta, hogy az új modelleknek egyforma motorokkal kell rendelkezniük, akárcsak a F1-es autóknak. De nemcsak a motoroknál alkalmazták a F1-es technológiát. Az autóknak héjszerkezetűnek kellett lenniük, előírás volt a karbon-szálas féktárcsa és a középmotor, melynek a hengerűrtartalma maximum 3.5 liter lehetett.
Az egyetlen példányban létező Alfa Romeo ProCarE célból született meg a 164 ProCar, mellyel az Alfa Romeo csatlakozni kívánt a Formula „S” csapathoz (S=silhouette, ez volt az új ProCar modellek számára létrehozott verseny elnevezése). A modell hétköznapi autó látszatát mutatja, látszólag semmi sem utal különleges voltára. Az egyetlen igazán feltűnő motívum az autón a hatalmas méretű hátsó légterelő. Ám Bernie Ecclestone tervei kudarcba fulladtak. Az autógyártó manufaktúrák nem mutattak érdeklődést sem a különleges versenymodellek, sem a ProCar versenyek iránt. Ennek oka a túl magas előállítási költségekben keresendők. Így egyedül a nagyszerű 164 ProCar született meg az Alfa Romeo bábáskodása mellett. A Formula S kategória pedig meghalt, még mielőtt igazán megismerték volna.
A ProCar héjszerkezetű karosszériát és középmotort kapottDe nézzük meg közelebbről ezt az alig ismert modellt. Az aluminium-Nomex átlyuggatott alvázat kevlár valamint karbon-szál erősítette. Akárcsak az alváz, a kasztni is Nomex, kevlár és szénszál keverékéből épült. Az autó érdekessége, az, hogy három fő darabból áll. Ahogyan a képeken is látható a modell eleje egy egészben levehető karosszéria elem, ami az utcai 164-as lökhárítóját és motorterét formázza. A hátsó darab tartalmazza a tetőlemezt, a B-oszlopot, a hátsó ajtókat valamint lökhárítót. Mindkét részt a motorsportból jól ismert gyorsbilincsekkel lehetett rögzíteni. A középső darab gyakorlatilag az utastér, ez a rögzített rész tartalmazza az ajtókat és a szélvédőt is. A 164 PorCar ajtói, visszapillantó tükrei, fényszórói és lökhárítói méretben és alakban is teljesen megegyeztek az utcai autókéval, viszont műszaki megoldásai messze túlmutattak egy mezei 164-es Alfán. A 164 ProCar fékrendszere teljes egészében megegyezett az akkori Forma 1-es modellekben alkalmazottakéval (sokdugattyús rendszer, karbon-szálas tárcsákkal). A motor a legmodernebb F1-es motor volt: 73°,V10 felülvezérelt, hengerenként négy szeleppel. A középmotoros modellbe egy hatsebességes váltó került beépítésre. A digitális benzin-befecskendezőt a Bosch szállította. A hétköznapi megjelenésű ProCar nem mindennapi teljesítménnyel büszkélkedhetett. 600 lóereje mindössze 750 kg-mal párosult. Ez lehetővé tette a hihetetlen, 350 km/ órás sebesség elérését, valamint azt, hogy mindössze 2 másodpercre volt szükség arra, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsítson. Ne feledjük, hogy 1987-ben járunk - a ProCar gyorsabb, mint a kor F1-es autói. Az előállítás és a fejlesztés költségei csillagászati összegekre rúgtak, mintegy 350.000 USA dollárt költött az Alfa Romeo a versenyautóra.
Az egyetlenegy létező ProCar modell valahol Amerikában van.
panza2007-07-24 22:24:44 // 663
Whiteskull2007-07-24 22:19:18 // 662
Jó éjszakát neked is! :)))
Csodálatos ez a kép! :))))
Csodálatos ez a kép! :))))
panza2007-07-24 22:18:13 // 661
Ali762007-06-09 22:26:16 // 659
Az eleje full Giulietta Nuova!
Satti2007-06-09 22:20:05 // 658
Mindenesetre nem nagy baj,hogy nem gyártották:-)Ebben nem igazán van cuore sportivo:-)
ystuc2007-06-09 22:18:19 // 657
Igen, az eleje Arna... De a többi rész? Lehet, hogy valami prototípus volt ez is? De valami olyasmi, mint a 75 SW?
Satti2007-06-09 22:15:14 // 656
Olyan,mintha egy pandát kereszteztek volna egy régi Alfával,elég fura,akár az arna.
ystuc2007-06-09 22:12:50 // 655
Cgo2007-05-24 10:18:10 // 654
itt keveredtem bele egy Maserati konvojba, voltak vagy oten es a gyarig mentek, ahol eltuntek. lehuztuk az ablakokat es hallgattuk a Zenet :)
Cgo2007-05-24 10:16:34 // 653
Tommi2007-05-23 12:57:44 // 652
Nem, ott sajnos nem :(
Elég sokminden kimaradt még, kell majd egy másik túrát csinálni :) Pl a Quattroroute újságnak is van valami kiállítása, de az időszakos szokott lenni. Torinoban Fiat, Lancia múzeum, Bolognában Ducati múzeum, mugelloi pálya, stb... van még pár ötlet :)
Elég sokminden kimaradt még, kell majd egy másik túrát csinálni :) Pl a Quattroroute újságnak is van valami kiállítása, de az időszakos szokott lenni. Torinoban Fiat, Lancia múzeum, Bolognában Ducati múzeum, mugelloi pálya, stb... van még pár ötlet :)
Cgo2007-05-23 12:02:46 // 651
egyetertek. voltatok a Zagato muhelynel is?
Whiteskull2007-02-19 11:43:11 // 650
Attie2006-12-10 19:25:32 // 649
Illetve a Wikipedian is találtam.
"Le fabricant italien aura une licence de fabrication et de commercialisation à partir de 1960. Les voitures étant assemblées à Milan. Les différences, avec le modèle français, sont essentiellement : l'électricité (Magneti-Marelli) en 12 Volts, les feux spécifiques, et le logo "Dauphine Alfa-Romeo" ou "Ondine Alfa-Romeo" !"
Ez azt mondja, hogy az elektronika volt más. Magneti-Marelli.
A feux, ha jól emlékszem tüzet jelent, úgyhogy gondolom ez vmi speckó gyertyára utal.
Attie2006-12-10 19:22:02 // 648
Itt van egy mondat: http://www.breakeryard.com/cars/history/Alfa%20Romeo.aspx
"...collaboration between interior study centers and external bodywork stylists. In 1958 Alfa Romeo comes into an agreement with Renault to make the Dauphine saloon."
Gábor1662006-12-10 18:54:22 // 647
Mivel az is. De miért Alfa?
Satti2006-12-10 18:48:18 // 646
Ez inkább egy régi renaultra hasonlít.
Grando2006-12-10 18:45:40 // 645
A szégyenfalra vele az arna mellé! :DDD
Gábor1662006-12-10 18:42:14 // 644
kando.2006-11-07 15:20:15 // 643
Helló!
Na, találtál állványt ? :))
Tommi2006-11-07 15:17:39 // 642
Nyami-nyami, jóóóó kis cuccot kaptál :) Nem hoztam, mivel még nem voltam kint :) Elvileg most november végén mennék, de nemtom a társaság hogy jön össze.
Azmo2006-11-07 15:15:44 // 641
Szeva,
Irtam oldaladra hogy hoztál-e nekem szivart :)
Tegnap kaptam egy 5ös csomag Monte Cristo No. 4-et:) De ha esetleg hoztál nekem nagyon örülnék neki :)
Tommi2006-11-07 15:11:27 // 640
Szia Duce :)
Nézegesd az én képeimet, ott még szöveg is van mellette :PPP
Azmo2006-11-07 15:09:10 // 639
...fotó riport és teleszórja életlen képekkel, komolyan kiakasztó...
Tommi2006-11-07 13:58:10 // 638
Nem, még nem serénykedem :)
kando.2006-11-07 13:53:46 // 637
Jólvanna, nem azért írtam, hogy most tessék példálódzni itten... :))
Legyen, a mercinek, oké, de nem is érdekel a többi, a lényeg, hogy az Alfának van, nem is akármilyen!
CD-ket írod serényen ? :)
Tommi2006-11-07 13:34:36 // 636
Tommi2006-11-07 13:32:43 // 635
A Mercinek pl elég komoly a gyári múzeuma...
Most nyáron a körútunkon a Mille Miglia volt a top, ott sajnos bent nem engedtek fotózni, de a környezet nagyon durva volt: egy 14. századi tipikus olasz kúria ad otthont a kiállításnak, zsalus ablakok, vastag kőfal, vörös tetőcserép, mintha a Keresztapa harmadik részének Szicíliája elevenedett volna meg :) A hírek között a Terra di motori cikksorozatomban megtaláljátok a képeket.
kando.2006-11-07 12:29:12 // 634
Whiteskull2006-11-07 12:28:25 // 633
Nagyon tervezzük mi is az öcskösékkel, hogy kinézünk oda. :))
kando.2006-11-07 12:25:12 // 632
Élethű körülmények..
Amúgy meg nem kell minden múzeumnak cirádás-barokkos-gótikás stílusúnak lennie, lehet az modern vagy realisztikus 60's-70's évekbeli vazsbeton ( :) ), a lényeg a tartalom ;-))
Nemtom, melyik másik autógyárnak van/lehetne ilyen múzeuma.. :))
Tommi2006-11-07 12:22:39 // 631
Igazuk van abban, hogy elég gáz körülmények között van a múzeum, a régi aresei gyár falai között egy betonrengetegben, de azt azért nem mondanám, hogy szegényes lenne... Most nyáron voltunk ott és kb összepisáltam magam a gyönyörtől, hogy szinte minden jelentős modell ki volt állítva, legyen szó utcai vagy versenyautóról.
Whiteskull2006-11-07 12:08:11 // 630
Alfa Romeo múzeum - a Totalcar felkonferálásában. :)))
Xixo2006-10-15 22:39:08 // 629
Whiteskull2006-09-07 10:08:22 // 628
Gábor1662006-08-30 18:54:10 // 627
Láttam már. Rettenetes!
Gábor1662006-08-30 18:39:29 // 626
Alfa Romeo B.A.T. 5, 7 és 9 vezetési teszt!
Hátha érdekel valakit.
Halesz2006-08-02 17:01:32 // 624
Xixo2006-07-09 19:20:57 // 623