Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

Kau2010-12-09 20:28:28 // 19242
Ezt szerintem minden 156 tulaj tudja és elismeri, hogy a 156-osok egyik gyenge pontja a futómű. Talán ezt kell a legtöbbet javíttatni. Sokkal komfortosabb érzetet biztosít a 146-oshoz képest, ami minden úthibát felvesz. De amennyit ez már kapott, annyiból 6x cserélhettem volna pl. lengőkart a 156-on.
ystuc2010-12-09 20:26:05 // 19241
Pff, karácsonyfa a 33-asomba is befért, ezzel ne vágj fel! :-D
Kau2010-12-09 20:24:30 // 19240
5-6 évvel ezelőtt le akartam cserélni a 146-ost egy 156-osra. Akkor néztem egyet kereskedésben és én is meglepődtem, mert azt hittem nagyobb benne a hely. De nem. Ha már az életszerű dolgok szóba jöttek, volt már benne 210cm-s előszobaszekrény ill. 2 méteres fenyőfa is :)))

Kareszka19842010-12-09 20:12:24 // 19239
nincs...lambdaszondák meg megvannak zavarodva mint ádám és éva anyák napján, ezért az áthidaló rendszer müködik az ecu-ban...nade én már túltetem magam ezen, meg a 10-12 literes fogyasztáson...ez van, talán egy szép napon majd teszek is rá katalizátort...
MYSKHA2010-12-09 20:11:25 // 19238
azt igen de a 8c-s motoros 146 ra irta.. amúgy a 8c motor szerintem egy 30 146os ára :P
ystuc2010-12-09 20:09:01 // 19237
De V6-ot írt. :-)
A V8 szerintem sem fér be. :-)
MYSKHA2010-12-09 20:07:32 // 19236
ő a v8asra gondol.. de amúgy v8 az amúgy hátsókerekes.....az csak egy móka video
ystuc2010-12-09 20:04:45 // 19235
3,2 V6 a 145-ben:
Putyesz2010-12-09 19:44:38 // 19234
jaja...be se férne oda az a V6 szerintem
MYSKHA2010-12-09 19:44:31 // 19233
MYSKHA2010-12-09 19:41:26 // 19232
A régi 146osa 8c mocival :D és az emberek holvannak ? :D Mókás :-)
Bgabor2010-12-09 19:36:08 // 19231
Kicsit csúszik a hang :) Kicsit FAKE !!
kbk2010-12-09 19:35:07 // 19230
ez kamu, nem?
Putyesz2010-12-09 19:30:30 // 19229
kbk2010-12-09 19:25:55 // 19228
ha nem lenne az itthoni szabalyozas, kb nyar kozepere el is keszult volna az enyem...
Szabeee2010-12-09 19:15:33 // 19227
hm.... pedig egy V6-os 146..... az gyönyörű lenne, kár h régen nem csinálták meg :( Alfa Romeo 146 V6Ti ezt a kocsit biztos már ezerszer láttad :)
Föckös2010-12-09 18:51:58 // 19226
nincs katalizátor? ehhez mit szólnak a lambdaszondák?
vagy a tiedben még egy van?
(úgy tudom, h 2 van, egy a katalizátor előtt, egy meg mögötte, és a kettő együtt szabályoz)
MYSKHA2010-12-09 18:37:37 // 19225
Tökjó! :-)
Mindennapokra használom az 1.6 ot.
Ha felmegy a vezérhangya akkor meg felrakomrá a rendszámom.... :D:D:D
Márcsak 2 milla hiányzik :-)
Kareszka19842010-12-09 18:18:59 // 19224
úgy...durván...de azt írja ha kp-ben fizetsz, akkor lehet faragni az árbol lefelé :)
MYSKHA2010-12-09 18:12:57 // 19223
Ezcsak 2 milla? :-)
Kareszka19842010-12-09 18:11:25 // 19222
nem, 1.6TS-em van...
ürge aztmondja nincs szétégve, csak pár karcolás van az alján (ami nálam a teteje lenne)
naaaa, azért hátsó dob az azért kell :D katalizátorom már így csincs, képzeld el azt a hangorkánt ha még a hátsó dobot is kiiktatnám :D szomszédok asszem köpködnének amikor hajnalban hazaérek :D
Föckös2010-12-09 18:02:40 // 19221
tied dízel nem?
sztem beépíthető, kérdés, h mennyit folyt.
Mért nem csinálsz úgy, mint Ysti, vagy Haro?
nem kell oda hátsódob:-)
Föckös2010-12-09 18:01:13 // 19220
Ysti nem okoztál csalódást :-)))
Kareszka19842010-12-09 17:53:25 // 19219
ha-ha-ha :D

na jó, bedobom...
szóval találtam egy ilyen rendszert:

kérdés:
ha a "hátára" fordítsuk, picit átalakítsuk (tartókat áthegesztem, csöből kiveszek/hozzáteszek), felépíthető a 147 alá? egy 1.6-os civic-ről van...
MYSKHA2010-12-09 17:51:16 // 19218
minek minek.. te minek mennél görögországba..hát fürödni... :P:P:P
Liquid2010-12-09 17:50:14 // 19217
nem akartam én leírni :))
ystuc2010-12-09 17:49:53 // 19216
Mert hoztam haza tengervizet! :-P
Föckös2010-12-09 17:49:33 // 19215
sztem pont ezt, a 45ösé egyszerű mint a faék, cserébe nem fekszi annyira a kanyarokat...:-S
Föckös2010-12-09 17:48:38 // 19214
igen.
flex segítségével bárki vágja a kipufogókat:-))
Liquid2010-12-09 17:48:17 // 19213
a gyengébb alatt azt érted, hogy mivel bonyolultabb, kifinomultabb ezért kevésbé bírja a jó magyar utakat? vagy valami más is van? csak kérdem
Föckös2010-12-09 17:47:50 // 19212
hát kádat vinni Alfával az nem annyira életszerű :-)))

nem szidom én a te ótód, de ezt mondta Ferike felesége:-)
Kareszka19842010-12-09 17:47:16 // 19211
csendben olvasgatam itt a motorcserés projectet és eddig bírtam szó nélkül :D valóban gyönyörü :P tavaly nyáron voltam ebben a kereskedésben, ahol most ez áll, nagyon szép gépek voltak :)

mellesleg vágja itt valaki a kipufogókat? lenne egy kérdésem e témában, csakhogy ne tegyem fel hiába... :)
kbk2010-12-09 17:46:59 // 19210
biztos nagyon elkényelmesedtetek elől, ezért nem maradt hely hátul ;) :)

vagy nem a lábtérrel volt gond? én hátra úgyis csak csajokat ültetnék, közülük is az alacsonyabb fajtát :)
kbk2010-12-09 17:44:13 // 19209
erre csak annyit tudok mondani: gyönyörű!
de egész pontosan hogy jön ez most ide? :) írtam, hogy ekkora étvággyal sajnos mindennapi használatra nem kéne...
Kareszka19842010-12-09 17:37:51 // 19208
minek vittél kádat görögökhöz??? :D :D :D :D
ystuc2010-12-09 17:34:17 // 19206
Jó, én meg kádat vittem a 146-osban, meg 5-en ültünk a 156-osban sok csomaggal, és megjártuk Görögországot. Nekem az utóbbi tűnik életszerűbbnek. :-)
Föckös2010-12-09 17:30:17 // 19205
egy egszerű példa: Ferke kollega autója (156 SW) 1x bexart, és én vittem haza az egész családot.
Két gyermekülés hátra, közéjük Ferke párja, mi ketten meg előre.
(itt érdemes hangsúlyozni, hogy egy 145ösöről van szó)

3perc utazás után hátulról:
Te Ferike jobban elférek itt hátul, mint a 156osban!

ennyi
kbk2010-12-09 17:24:53 // 19204
A futóművét nem ismerem, de tényleg ennyivel rosszabb?

A hely nem gond, ha annyira nagyon a helyre mennék, 166-ban gondolkodnék inkább. Elférünk egész jól a 46-ban is, tehát az 56-ban is el fogunk.

TS motorban pedig (már) nem szeretnék gondolkodni, épp ezért (meg az alapján amit korábban is írtam ugye) az egyetlen típus ami szóba jöhet a 2.5V6, a GTA drága is és azt már nem lenne kedvem itatni :)

"Szívóban is fel lehet tornázni 180 ló körülre, nem túl sok pénz ráfordításával."

Az 1.6-ost? Gondolom inkabb a 2 littyósból kiindulva, de akkor az már megint blokkcsere, és bár típusazonos, valahogy már elment a kedvem a blokkcsere ötletétől. A V6 56-ban csak meg kéne pickálni 1 picit, meg egy jó kipuff alá azt kész, teljesítmény szempontból. Gondolom én, per pillanat :)
Kau2010-12-09 17:04:25 // 19203
...egy 56-os mégis csak jobb sok szempontból...

Mik azok a szempontok? A futóműve mérföldekkel gyengébb. A hely nem nagyobb benne, mint a 146-ban. A TS motorok szinte ugyanazok.

A V6, GTA, MJet a kivétel. Mivel ilyen nem létezik a 146-osokból.

Persze végig olvastam, hogy mit szeretnél és szerintem is inkább egy gyári 156 V6, mint a 146 átépítése V6-ra. Csak az az 1 mondat akasztott meg :))

De, ha a 146-os tetszik, azt is meg lehet építeni erősre. Szívóban is fel lehet tornázni 180 ló körülre, nem túl sok pénz ráfordításával. (Relatív, ha azt nézzük mennyibe kerül egy 146-os).
MYSKHA2010-12-09 14:47:47 // 19202
Akármiből lehet jó durvát építeni.
Csak mi pénzből...
gtv v6 tb. azt rendbehozni picit meghuzni és már megyis mint a benzinár fölfele...

3.0 3.2 +3.8. mocik megy ilyenek..Komolyan gondoljátok ? :-)
Jó verda lesz igy olvasás alapján ér rákölteni 3 millát és jó lesz :-)
kbk2010-12-09 14:46:54 // 19201
Így van, én is abban gondolkodok. Nincsenek óriási igényeim, bőven beérném 190 lóval, nem kell nekem 200+. Mostmár percről percre biztosabb vagyok benne, hogy 2.5V6 156 lesz ebből, még pár hónap, és ha pénzzé tudom tenni a mostani vasamat, akkor befizetek egyre :)
Föckös2010-12-09 14:21:05 // 19200
szerintem meg meg kell venni azt amit a mérnökök már kikisérleteztek, és utána kezdték el sorozatban gyártani.
persze lehet v6 jó szívó tuningot készíteni, meg lehet turbóztatni is, végülis akármit, csak pénz kérdése.
sokkal egyszerűbb kicserélni egy olyanra, ami már kész, esetleg azt hegyezni picit tovább.
ezért írtam a q4et. mert hogy majdnem annyiban leszel a dologgal mire kész lesz, és még nem lesz papírozva, mint ha megvennél egyet.
(igaz ebből ebben az országban eléggé nehéz gyári, nem húzott motorral venni q4est)
kalizsoli2010-12-09 13:52:02 // 19199
Ez a motor alsóhangon legalább 3-4 milla........ 320+ lóerő, szívó változatban, feltöltéssel lehet 450-500 is. :-D
kalizsoli2010-12-09 13:48:43 // 19198
Persze hogy komplett autót.....mért Te mit értettél? :-D
Dévid2010-12-09 13:12:45 // 19197
Én a Koryy által árult blokkot nézegettem, de az csak úgy érné meg, ha tudnék hozzá venni egy törésmentes, motorhibás 2.5 V6-os 156-ot. A mostani karosszériámban nem bízom meg, sajna sokat kapott már az életben, és valahogy már a 2.0 blokkot is soknak érzem hozzá, érzetre nagyon bizonytalan az úton, pedig most állíttattam be a futóművet is, normális futóművesnél. Persze benne van a pakliban az is, hogy mióta elszálltam vele, félek tőle, és kanyarokban parázok, gyorsabban elveszem a gázt, mint fénykoromban. Fénykoromban 100 fölött vettem azokat a kanyarokat, amiket most 70-el...
Pedig 185/65 R15 helyett 225/45 R17 van a kocsin.
Dévid2010-12-09 13:04:16 // 19196
156ból csak V6, ha jót akarsz. Nekem 2.0 TS van, egy blokkcserén már túl vagyok, persze igaz hogy szét volt taposva mikor vettem, nem tudom mit tettek vele az előző tulajok, de amint rendes olajat kapott, az feloldotta a lerakódott szemetet, és beállt az olajpumpa. A 2.0 TS blokkok egyik gyenge pontja az olajszivattyú. Én is agyalok rajta, hogy ha marad, akkor keresek valami jobb alternatívát a gyári olajpumpa helyett, már amennyiben létezik.
KGBMAN2010-12-09 12:49:34 // 19195
Ez a moci tuti nem 6-700.. Inkább 1.6-1.7m.. 3.8 V6, megerősítve, tuning után, minden spéci és egyedi benne.. Szóval csak a dugattyúk, hajtókarok, főtengely többe van ebben a spéci mociban mint 600..
kbk2010-12-09 12:22:58 // 19194
annak ellenére hogy egy mociról linkelt képet sztem ő is komplett autóra gondolt, és én is arra gondolok :)
Kn[.]xX2010-12-09 11:40:56 // 19193
djönyörű:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak