Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Direkt légszűrőkről
Wikicica2006-04-12 20:55:41 // 625
Na most akkor mi lenne a helyes? Az tuti hogy a kat utántól cserélnem kell mindkét dobot...
Ja amúgy épp készülök eltenni magam holnapra, akinek van türelme hozzám, e-mailt küldjön :-))))
Köszi!
Wikicica
Wikicica2006-04-12 20:54:15 // 624
Hello Fiúk!
Bajban vagyok... Segítségkérésemre kaptam pár ötletet, jó tanácsot, képet...
Csak egy a gond, valaki ezt mondja, valaki azt...
A direkt légszűrőkről:
1. emberke:
A sportlégszűrő teljesítményt növel azáltal hogy több levegőt tud
bejuttatni a motorba ( nem folytja le a motort mint a gyári )
A sportgyertya nagyobb teljesítményű szikrát tud leadni , ezáltal
erőteljesebb lesz a robbanás a motorban és nyomatékosabban fogja
leadni a teljesítményt mint a régi gyertyával.
2. emberke:
A sportlégszűrő valóban több levegőt enged a motorba, de meg kell nézni azt is, hogy ezt milyen áron teszi! Azért nem jelent akkora fojtást, mert a szűrési hatásfoka lényegesen kisebb, mint a gyári szűrőké, ergo nagyobb szemcseméretet átenged. A nagyobb szemcseméret értelemszerűen nagyobb motorkopást eredményezhet, tehát az élettertam csökken. Ezt ugye nem akarjuk. Hogy ezt a képességét javítsák, be kell kenni ezeket a szűrőket egy löttyel, ami viszont a szűrő mögötti elemeket ( légtömegmérő ) károsítja. Ezt sem akarjuk. Egyébként a gyári légszűrő okozta fojtásra szükség van a szívócsőben a káros gázlengések miatt, amik rontanák a töltést. Szerintem sportlégszűrő elvetve.
Teljesítményt nyomatékosabban leadni nem lehet, a két fogalom nem
összekeverendő. A gyújtógyertya feladata nem más, mint a hengertérben
összesűrített benzin-levegő keveréket az adott pillanatban meggyújtani. Ezt
egy villamos ív segítségével teszi, aminek mind hőfoka, mind időbeli
lefutása alkalmas erre. A hengertérben nincs robbanás, ott égés van,
amelyet különböző módokon szabályoznak a tervezők. A robbanás messze elkerülendő a hengertérben, ezt a köznyelv kopogásos égésnek hívja,
ami szintén motorkárosító hatású. Az égés sebessége határozza meg azt, hogy a forgattyúműben, azok alkatrészeiben mekkora gázerők ébrednek. A gázerők túlzott nagysága szilárdságtani gondokat vet fel, ami ismét előtérbe
helyezi a tervezőket. Egy boxer motor kialakításánaál és szerkezeténél
fogva nem lehet túlméretezett, tehát szerintem nem érdemes ebbe az irányba
menni.
Kau2006-04-12 20:22:39 // 623
Miért nem teszel bele BMC-t? 12800Ft.
Tegnap vettem én is.
Most bent van a kocsimban. Jó.
De nekem hiányzik a direktszűrő hangja! Teljesítményben, meg nem érzek változást.
Tom122006-04-12 18:01:48 // 622
Üdv. mindenkinek!
Ma voltam érdeklődni sport betétszűrő ügyben. Kerestem a K&N-t, idáig elégedett voltam vele /offos autókban/, az nem volt nekik, de Kingdragon van raktáron, pont 2.0 TS-be való és szerintem nagyon jó áron. /kb. 11e Ft áfával!/
Volt már valakinek ilyen? Tapasztalatok?
LalaQV2006-04-11 15:59:34 // 621
Én sem mondtam, hogy olcsó, csak, hogy nem horribilis összeg (kb. egy direktszűrő ára). Ne felejtsük, hogy betétszűrővel együtt ennyi és egy jobb betétszűrő is 15 ezer körül van. De igazatok van, nem 800 forint! Én is a 800-asat fogom betenni...
Arra azért kíváncsi lennék mennyit dolgozott ezen az Autodelta azon kívül, hogy csináltak egy olyan alakú a csövet, amelyik pont oda való egy 147-be. Lehet, hogy semmit, de lehet, hogy kipróbáltak néhány verziót melyek közül ez a bizonyult a legjobbnak és az sem mindegy milyen anyagból van. Viszont arra mérget vehetünk, hogy van mögötte tudás és tapasztalat.
Le is lehetne gyártatni valami 'hasonlót', csak az is drága lenne, mert nem mindegy, hogy egyet csináltatsz magadnak vagy egy egész sorozatot gyártanak.
Gabriel2006-04-11 14:05:25 // 620
jól beszélsz,
egyszer kívánnám mindenkinek egy márkás cégnél való gyárlátogatást, de nem mint audítor hanem mint benfentes csak hüledezne mindenki :-)))) aztán megváltozna a márkákhoz való ragaszkodása mindenkinek :-)
Slowfeet2006-04-11 13:56:16 // 619
Bár ez itt off, de tegnap a 145 topicban a vez-mod-ról volt eszmecsere....mér nem lehet olyan anyagból csinálni azt a nyomorult gimót, hogy kibirjon tutira 100ezerK-t????? on
Szóval szerintem is minden alkatrész (márkás is) lehet trágya ha kifogod, max kisebb százalékban.
Ja és nem hiszem, hogy egy autodelta alkatrész iszonyú változást hoz egy 1.6 TS életében :))))
Jó lesz nekünk a 800 forintos cső is...
Gabriel2006-04-11 13:41:47 // 618
na ez az, hogy ezt sokan nem értik, csak a márkát látják, de nem nyitok vitát, van hogy egy üzemben egymás melletti soron készülnek a NO NAME és a márkás termékek erre persze a piac úgy reagál, hogy a márka a márka de hagyjuk
beeep1462006-04-11 13:40:45 // 617
Majd azért az eredményről számolj be a 145/46 topicban is... :-))) Kíváncsi vagyok mi változik.
Slowfeet2006-04-11 13:39:42 // 616
Az autodelta is vas megyében gyártatja bérbe polisztirolból :)))
Thomasz2006-04-11 13:37:56 // 615
de ez AUTODELTA!!!nem házi tákolmány
Gabriel2006-04-11 13:35:38 // 614
most kövezzetek meg de szerintem ezt le lehet gyártani nem? Egy cső az egész vagy én vagyok túl primitív? :-( 33 rugó az nem 800 forint
LalaQV2006-04-10 20:09:03 // 613
Slowfeet2006-04-10 18:32:49 // 611
hamár fényképek, fotózza már le valaki ennek a 800 forintos szívócsőnek a beszerelését....csakhogy lássam télleg odavaló-e...még mindig olyan hihetetlen!!!!
Poló2006-04-10 18:31:58 // 610
Miért? Elbújtak? :)))))))
Tom122006-04-10 18:25:05 // 608
...ha nem kapnak fényt...;-))
GEORGE2006-04-10 18:23:48 // 607
Majd tedd fel öket :-))
Gabriel2006-04-10 18:23:03 // 606
na jó lefáradtam belétek... mentem, kellemes időtöltést folyt. köv. :-))))))
Gabriel2006-04-10 18:22:21 // 605
MTInél van olyan? na most elárultad magad :-)
Poló2006-04-10 18:22:08 // 604
AHM a munkahelyem. Itteni tájszólás, hogy "motrok", "motrot". Ha leveszed a ragozást, marad annyi, hogy "motr". Egy marha értelmes szó :-)))))
Slowfeet2006-04-10 18:21:16 // 603
Na nesze, mán megin a szlovák titkosszolágalatok.......biztos a titkos direktszűrő alosztályt vezeted mi?
Tom122006-04-10 18:20:40 // 602
Most hívják elő őket...:-)))
Gabriel2006-04-10 18:18:11 // 601
vigyázzá vigyázzá van beépített emberem a cégednél :-)))
GEORGE2006-04-10 18:18:07 // 600
Ez igen!!
Szakszerüen leírva ahogy kell!! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Azért ha valaki ezt megcsinálja legalább képekkel dokumentálja már!! .-)))))
Slowfeet2006-04-10 18:16:03 // 599
Én is a tijédet, láccik milyen amatőr munka az a kórmány....ilyen embert, hogy nem talál két egyforma színű tehenet, na szép....:))))
Gabriel2006-04-10 18:14:27 // 598
ez nem vitás szerintem :D
Gabriel2006-04-10 18:14:01 // 597
vigyázzá megsasoltam az odlalad és mindet tudok rólad :-))))))
Slowfeet2006-04-10 18:13:13 // 596
Sibedát is tok csináni....óccsón megszámítom.....kűdjem a telefonszámomat?
Tom122006-04-10 18:12:56 // 595
...de ezt a legutóbbi "147 intake" változatot inkább mellőzni kéne... Szerintem.:-))
Gabriel2006-04-10 18:10:31 // 594
már egy ügyes ember leírta itten :-)
Slowfeet2006-04-10 18:08:25 // 593
MÉ???
Nálunk a faluba mindeki így szereli a motrot....
Tom122006-04-10 18:07:22 // 592
...hát: M O T O R T ...gondolom...:-)
...de ne kapd szét, várdd meg a tanácsokat!;-)
Gabriel2006-04-10 18:06:33 // 591
amit ilyenkor szokás írni nekem nem szokásom NO COMMENT :-))))
Slowfeet2006-04-10 18:00:12 // 590
Mondom!
Direketszűrő mod AR 147 tipusú személygépjárműhöz:
1. Fogol egy jó vastag porszívó gégecsövet (ne samsungot jó?)
2. Kimosod a gégecsövet alkohollal, majd átöblíted gépolajjal
3. Körzővel a gégecsőnek megfelelő átmérőjű karikát vésel a motorháztetőre
4. Fogol egy fűrészet és kivágod a karikát a motorháztetőn
5. Kinyitod a motrot burkoló gépháztetőt
6. 1 azaz egy db mozdulattal kitéped a szívócsövet a helyibül (de csak az LMM előtti szakaszt
7. Beleilleszted a motor felőli csonkba a gégecsövet
8. Az LMM agyára porszívó biost töltöl
9. Kivezeted a gégecsövet a motrot takaró gépháztetőn
10. Ízlésesen kopolytúnyílást faragol a gépháztetőre, amely majd eltakarja a korábban rondán kivágott lukat
11. Levágod a gégecső felesleges részét
12. beletuszkolsz egy összeragasztózott viledát a gégecsőbe, majd rögzíted a kopoltyú alsó részéhez
13. 4 db kancsavarral rögzíted az ízléses kopoltyúelemet a gépháztetőn
+1. Gyújtást adol
Lécci azért a tapasztalatokról számolj be
Gabriel2006-04-10 17:58:22 // 589
hö? nem értelek kolléga... 5x megnéztem de nem értem
Poló2006-04-10 17:56:54 // 588
Mi az a motr? :-DDDDD
Ez olyan AHM-es kifejezés :-)))))))
Gabriel2006-04-10 17:48:09 // 587
147-nél már megsúghatná valaki hogy van ez, mert kimegyek a parkolóba és hirtelen szétkapom a motrot :-)
Tedi2006-04-10 17:44:57 // 586
Igen. Illetve a sportbetétet egyelőre hanyagolom.
Slowfeet2006-04-10 17:14:17 // 585
Teddy, ha jól értem, leszeded az elefántormányos dobozt jobb előrről és a helyére megy a 800 petákos cső? meg sportbetét? ennyi?
Tom122006-04-10 17:10:08 // 584
Nem direktszűrő. Rezonátorház, "tölcsér" ki, V6 cső be, egyelőre papír szűrővel. Nem tudom, 166-nál, 147-nél ez hogyan van...?
Tedi2006-04-10 16:56:05 // 583
ja, jóvan leesett :DDD
Szóval se jönni, se menni :))))
Tedi2006-04-10 16:55:33 // 582
Ezt mondom, hogy nem tudok menni :) :(
Slowfeet
Hát látod-látod, én már csak ilyen anyagias vagyok :))))
Egyébként meg :P, mert egomban se volt lé, oszt mégis ott voltam :))
Slowfeet2006-04-10 16:37:04 // 581
Teddy basszus, amiben nincs lé, abban sose tucc részt venni??? :DDDDDD
Tedi2006-04-10 16:23:36 // 579
Beépítve be lesz, csak szombaton nem tudok menni :(
Kau2006-04-10 16:18:23 // 578
Tessék beépíteni és jönni szombaton! :)
Tedi2006-04-10 16:13:51 // 577
823 vagy mennyi.
Fehérváron a szokásos bejáratott alkatrészboltomban :)