Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Direkt légszűrőkről

Vega2006-04-07 15:17:59 // 425
Ahh ertem....igy mar ertheto...sorry :))
Vega2006-04-07 15:17:24 // 424
En mashogy latom a dolgot...de ami ennel is fontosabb ,hogy tampontot adna ,hogy mi az aranyigazsag...hosszu vagy rovid cso...ez a lenyege...onnantol kezdve meg lehet mar finomitani a dolgon ....hosszu vagy rovid csovel jatszon az ember!!!
LalaQV2006-04-07 14:37:42 // 423
Gyanítottam, hogy valami nem OK, még jó, hogy több mint egy év után végre kiderült:)) Megérdeklődtem az általad használt szívócsövet az Elaforg-nál, a következőt mondták: A 60617628-as cikkszámú alkatrész valóban 804 HUF-ba kerül, viszont állításuk szerint ez nem azonos a képen lévő szívócsővel. Valami "kis cső" azt mondták. A kép alapján viszont megtalálták a szívócsövet is 60654981-es cikkszám alatt, az ára viszont 13400 HUF...itt valami tévedés lehet. Vagy szerencséd volt és 804-ér vettél egy 13 ropis szívócsövet, vagy Ők tudják rosszul. Mondjuk gyanúsan kevésnek tűnik érte a 804... Szóval ne rendeljétek meg látatlanban a 60617628-at, mert lehet, hogy nem azt kapjátok amit amit vártok! Még megprérdeklődöm egy másik helyen is, hogy tényleg így van-e.
Ronnie2006-04-07 13:19:10 // 422
Fontos! Ha a rezodob nincs fent, és a szívócső nincs helyette berakva, az a megakaki megoldás! Mint ahogy mondtad, direktszűrőhöz hasonló hang, de végképp semmi nyomaték! A Használhatatlanhoz közel álló megoldás!
Ronnie2006-04-07 13:14:35 // 421
Hello, először is a 2.0ts-em már 2. éve nincs meg. Másodszor is senki nem modnta, hogy "gyorsan" mértük. Ismerősön nincs, tehát pengettem rendesen. Egy mérés volt 7 ezer, 2mérés 10ezer 3 évvel ezelőtt!
Stee1462006-04-07 07:51:54 // 420
Bocsesz hogy beleszólok. Szerintem ez ennél sokkal bonyolultabb. Az áramlástan külön tudományág, hihetetlen dolgokra képes. pl. Ha jól emlékszem akkor a mazda comprex dizel autóit a kipufogó csőben ébredő visszafelé ható hullámzás töltötte fel. (turbó helyett) Ezzel csak azt akarom mondani hogy szerintem ha hangolt csőről beszélünk az nem csak a hosszát érinti szigorúan, hanem a belső felületét, helyzetét, kanyargósságát, stb... szvsz a porszívócsöves(vagy akármilyen cső) tesztnél nem csodálkoznék ha teljesítmény mérés közben csőhajlítgatással változna a leadott teljesítmény is. Ergó te hangolnád a csövet. Ezután érthető lenne hogy valaki ugyanezt a csövet berakva, de csak pár milivel másként elhelyezve a motortérben egész más teljesítményt kapna. Röviden ez porszívócsöves teszt kb. olyan mintha varjúhere kivonattal akarnánk vakbélgyulladást gyógyítani.:)) Legalábbis szerintem...
Vega2006-04-07 02:32:39 // 419
Ronnie!!! Hogy sikerult ilyen gyorsan lemerni ezeket? Van ismeros aki fekpad kozeleben dolgozik? Esetleg Te??? Ha tudsz meg merni 2 verziot mindenkeppen ki kene probalni. Konkret eredmenyre kivancsi volnek! Legszuro nelkul a leheto legrovidebb szivocsovel kene merni egyet....es valami uberhosszu szivocsovet is ra kene eszkabalni...egy porszivocso megtenne szerintem:))) Most viccen kivul!!!!!!!!! Jo egy meterrel meg kene toldani az egesz rendszert (tehat nem a legszurohaztol). Megesz a kivancsisag ,hogy milyen eredmenyeket hozna. Megerne e valami idetlenul hosszu csovet hasznalni de ezzel mondjuk joval tobb nyomatekhoz jutni. Vagy rovid cso de tobb lo.... Kivancsi lennek melyik esetben, hogy valtoznak az adatok.... Az en tippen ,hogy ha joval hosszabb a szivocso mint a gyari akkor sem hiszem ,hogy vesztene a teljesitmenyebol magas fordulaton de a nyomatek biztos vagyok benne ,hogy drasztikusan megnone.. Azt mar tudjuk ,hogy jo rovid csovel ugy +5 lovat elo lehet csalogatni...de ha ez -20 Nm esessel jar alacsony fordulaton akkor aszem nem eri meg a dolog.. Forditott esetben viszont igen....
Tom122006-04-06 23:12:40 // 418
Nekem jók a tapasztalataim. A fogyasztás kisebb, igaz nem mértem "milliliterre", de ugyanazzal a mennyiséggel, amivel azelőtt pl. 100 km-t tettem meg, most 130 km körül van, de ahogy melegszik az időjárás, egyre jobb, tehát szerintem lesz ez még jobb is.:-) A hang is "komolyabb", ezt többen bizonyíthatják és alacsonyabb fordulatról is jobban húz, érzékenyebben reagál a gázadásokra. Azt a "darab csövet" /trombita, vagy mi?:-)/ egyelőre benne hagytam, de azt hiszem, marad is, inkább a papír szűrő helyett kerül majd be még egy sport szűrő. Úgy látom, az lesz a legoptimálisabb "összeállítás".;-) Ezt a betétet néztem ki...
LalaQV2006-04-06 11:22:02 // 417
Bocs, itt a link helyesen: K&N 57-0188
LalaQV2006-04-06 11:18:02 // 416
Sziasztok! Én a gyári rezonátor dob nélkül vettem a gépemet, szóval nincs összehasonlítási alapom. A hangja így gyári légszűrővel is inkább direktszűrősre hasonlít, viszont gyengének tűnik alacsony fordulatszám tartományban. A tavalyi gyorsulási versenyen igen szar időket mentem, akkor nem értettem miért, talán épp emiatt. Nyilván nem véletlenül tette oda a gyár azt a rezonátor dobot, számít a szívócső hossza is. Eddig direktszűrő vásárlását terveztem, de most azt hiszem a Ronnie által leírt 3. verziót fogom kipróbálni (köszi az infót!). A direktszűrős megoldással kapcsolatban: a K&N-nek az 57i szériás Alfa 145-be való kit-jéhez (part nr.57-0188) tartozik egy flexibilis cső, amivel lentről hideg levegőt vezetnek a direktszűrőhöz. ez ugyebár részben megoldást jelent a levegőhőmérséklet problémára, de még mindíg ott van a szívócső hossza...erről mi a véleményetek? http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0188 nézzétek meg az Installation Instruction Sheet-et, ott van róla rajz is.
Zsolt1552006-04-06 06:53:31 // 415
Köszönöm a tanácsot, és a mért tapasztalatokat! A GEORGE-hoz hasonlóan, én is kipróbálom. Amikor vettem a direktszűrőt nekem megesküdtek a teljesítménynövekedésre. Mindegy, az értékesítés gondolom más szempont! Az, hogy a hangzás megmarad az az érzés, a "feeling" szempontjából jó. Az olyan kis motornál nem tudom mennyire fog érezhető javulást okozni. Viszont a fogyasztás csökkenés számomra mérhető volt. Itt volt, vagy van valami tapasztalat a három eltérő rendszerrel kapcsolatosan??? ui: Így már jó!
Zsolt1552006-04-06 06:44:07 // 414
Köszönöm a tanácsot, és a mért tapasztalatokat! A GEORGE-hoz hasonlóan, én is kipróbálom. Amikor vettem a direktszűrőt nekem megesküdtek a teljesítménynövekedésben. Mindegy, az értékesítés gondolom más szempont! Az, hogy a hangzás megmarad az az érzés, a "feeling" szempontjából jó. Az olyan kis motornál nem tudom mennyire fog érezhető javulást okozni, nem tudom. Viszont a fogyasztás csökkenés számomra érezhetően mérhető volt. Itt volt van valami tapasztalat a három eltérő rendszerrel kapcsolatosan???
GEORGE2006-04-06 00:27:06 // 413
Szerintem 1000%. hogy tudni fogsz róla! :-)
Ronnie2006-04-06 00:23:26 // 412
Nagyon kíváncsi lennék, hogy te mit tapasztalsz!
GEORGE2006-04-06 00:14:23 // 411
Meg van, nem dobtam ki. Eladáskor vissza állitom az eredeti állapotot. Nézek majd egybetét szűrőt hozzá...
Ronnie2006-04-06 00:13:02 // 410
Megvan még a gyári szűrőházad? Mert abba kell közvetlen bedugni a csövet, na persze meg egy sport betétszűrő is kell!
Ronnie2006-04-06 00:10:42 // 409
Azt tudom! ;o)
GEORGE2006-04-06 00:10:20 // 408
THX Ronnie!
Ronnie2006-04-06 00:09:28 // 407
Alfa Romeo part nr.: 60617628 2,50 Eur!!!

GEORGE2006-04-06 00:07:59 // 406
Köszi. Lehet kipróbálom a te verziódat, hogy lehet-e érezni vele különbséget :-)
GEORGE2006-04-06 00:06:50 // 405
Nekem bejön a hangjaaa :-)))
Ronnie2006-04-06 00:06:35 // 404
Igen, mert a fiatalabbakra már a dobozt rakták a folyamatosan szigorodó db normák miatt. A specko szívócső hangja valahol a gyári és a direkt között van. Mindjárt kikeresem a cikkszámot. Én 2004-ben valami 700-800 Ft körül vettem az alfaszalonban (meg kellett rendelni)
Ronnie2006-04-06 00:01:56 // 403
Hangsúlyozom, nem a direktszűrő szar, csak a 2.0 ts 16v moci nem feltétlen szereti! .. de ha valakinek ez kell, jó hangja van, az biztos!
GEORGE2006-04-06 00:01:13 // 402
Nekem ti-m van de olyan a gyárija ami a felső képen van. Az alsóképen lévő csövet hol lehet beszerezni? Van esetleg cikk számod hozzá?
GEORGE2006-04-05 23:59:20 // 401
A direktszűrőnél be kéne pontosan löni a szívócső hosszát és átmérőjét. De senki nem foglalkozik evvel, csak felteszi úgy ahogy a legkönnyebben megoldható.....
Ronnie2006-04-05 23:58:15 // 400
A lényeg, hogy ezt kell kicserélni..


erre!



Tehát ez helyett..


kell ez!
mesa2006-04-05 23:56:37 // 399
Erre tippeltem volna én is, mérés nélkül is! ;) Lósz.rt sem ér a direktszűrő, csak a gyári házban a sportlégszűrő.
Ronnie2006-04-05 23:54:43 // 398
A lényeg, hogy ezt kell kicserélni..
Ronnie2006-04-05 23:50:25 // 397
Skacok, ha érdekel bárkit is, elmondom. A 155 2,0ts autómon addíg tanakodtunk, míg elfogyott a cérna, és mérőpadra tettük. Az eredmény: Mérés1: gyári szűrőház, rezonátordob, papírszűrő Közel gyári értékek Mérés2: direktszűrő Megakirály hang! De az öröm nem tartott sokáig. 5500 felett szépen felpörög, mérhető plussz ló 6000 felett, DE.. Ultra xar nyomaték alul és középen! Ja, és Nyitott géptetővel mértünk a hűvös műhelyben, tehát az utcán csak rosszabbak a feltételek! Mérés3: gyári szűrőház, 146ti szívócső, sportbetétszűrő A legjobb mért eredmény! Ha jól emlékszem, a 60-as sportkipufogó rendszerrel (katalizátorral) együtt ca. 160Le és 203 Nm!!! Sajnálom, de ez tény, feketén fehéren!
mesa2006-04-05 23:47:08 // 396
Erre gondolok én is. Na most kigyorsításkor (lámpától lámpáig, kanyarból kanyarba) előszőr meleget szív mindenképp. Nyomaték elvesztve, kevesebb húzóerő, rosszabb kigyorsítás --> szopacs. Autópályán van értelme? Nem sok. Pont a hangja miatt teszi be mindenki. Viszont, mikor értelme lenne figyelni a hangját, pont akkor nyújt kevesebbet. Ördögi kör. :)
Tommaso 1592006-04-05 23:45:59 // 395
Én most kivettem,csak talikra teszem majd be,hiába Green Filter!Én a légtömegmérőtől parázok,h kinyírja,de mint láttam,ti már sokat mentetek vele,gond nélkül?!
Zsolt1552006-04-05 23:41:08 // 394
A nyomaték vesztésben lehet igaza a Csabának hiszen, ha álló helyzetből indulsz, akkor a meleg, és ezért ritkább levegő miatt kevesebb jut az égéstérbe, ami valóban teljesítmény vesztést okozhat!
GEORGE2006-04-05 23:35:04 // 393
Ki kell vágni a sárvédőt van felette a mocitetőt:-)))))))))))))))))
mesa2006-04-05 23:29:57 // 392
Pont a városban lenne értelme kiygorsításkor a direktszűrőnek, és pont akkor, sok állásból csak szippantja a meleget a motortérből... Akkor lenne hasznos, ha ki lenne vezetve a friss levegőhöz.
Zsolt1552006-04-05 23:16:50 // 391
Pontosan az idézet (95-ös, hozzászólás): "Hangolt a szívócső és ,amikor mértük direktszűrővel ,akkor -7 lóerőt mutatott a gép , és a nyomatéka is eltünt alul!" Ezért kérdezném, hogy tényleg igaz??? Én, anno amikor vettem, a hangon kívül, gyorsulásban mérhetően(!) jobb időt hallottam. Igaz egy 1,8 16V-től nem várhatom, hogy rögtön vadászgépet csinál belőle!
zolee1452006-04-05 23:04:46 // 390
ha jól emlékszem DCs nem azt mondta hogy direktszűrő= 7 ló mínusz, hanem azt mondta hogy egy olyat mértek amin csak direktszűrő volt, és azon a gyárihoz képest volt -7ló. barátomnak szintén az volt a tapasztalata, hogy - talán pont a meleg levegő miatt - lassabb volt a gép mérés alapján, bár érzésre jobbnak tűnt, talán a hang miatt.
Zsolt1552006-04-05 23:01:00 // 389
Nekem a 155-ben a légszűrőház dobja is ki van szedve, de a vezeték benn maradt. Menet közben a szűrűbe, pontosabban a szűrőhöz a benn hagyott vezeték a hideg levegőt ugyanúgy bevezeti! Igaz álló helyzetben, valóban azt a meleg levegőt szívja be, mint ami a motor körül van.
GEORGE2006-04-05 23:00:43 // 388
Még a 155-ben raktunk be hőmérőt a direktszűrőhöz. Menet közben nincs különbség a külső levegő és a direktszűrő által beszivott közt. A városban ahol sok a megállás helyben járás ott már melegebb levegőt szív a külsőhöz képest, de ha megint lehet folyamatosan jóhaladni kiegyenletitődik a különbség. Szóval jár a levegő a motortérben rendesen...
ystuc2006-04-05 22:58:26 // 387
Én sem éreztem eddig különbséget. Sőt, ha nem lennék ilyen lusta, és takarítanám sűrűbben, még jobb lenne... Szerintem. Bár tény, hogy mérve se elötte, se utána nem volt még, így pontosan nem rudom, hogy mennyi az annyi, de kételkedek a -7LE-ben én is. Egyébként ezt nekem a Csaba már évekkel ezelött momdta, számomra ez nem volt új tőle.
Zsolt1552006-04-05 22:54:10 // 386
No ez az! Olvasd el az ebben a témában írt véleményeket a DCS topicon. Ott azt írta a Csaba, hogy gyári állapotú 156 2,0TS-en fékpadon mérve, -7LE-t jelentett a direktszűrő. Plusz az autó alacsony fordulatszámon veszített a rugalmasságából. Csak teljes gázadásnál volt pozitív hatása. Nekem is már közel 50e. km óta van fenn, és eddig mérhetően csak a fogyasztás csökkenést tudom megerősíteni! Kíváncsi lennék, hogy tényleg mennyire valós ez a vélemény!
mesa2006-04-05 22:49:42 // 385
Az ilyen megoldás esetében nem rosszabb, hogy túl meleg levegőt szív be a motortérből? Hiszen az eredeti négyzetes szűrőházból csak a kocsi elejéről elvezetett hideg friss levegőt szippantja, míg így csak a nyitott szűrőház főlé hajtott direktszűrő 75 %-ban a motortér elhasználódott, meleg levegőjét szívja... Ettől lehet teljesítmény csökkenés, nagyobb fogyasztás. Special a -7 LE hülyeség, mert mihez képest, mekkora motoron, milyen hőmérsékleten stb stb stb. Nem egzakt kijelentés, az biztos.
GEORGE2006-04-05 22:42:07 // 384
Még soha nem hallottam két hasonló véleményt a direkszűrőről.... Egyes szerők szerint többlet jelentkezik, míg mások szerint nem lesz többlet, megint mások szerint mindegy milyen szűrő van fenn. Most meg hallom, hogy 7 lovat elvesz?!?!?!? Hmmmmm..... Nekem 110ezer km-en keresztűl fent volt a 155-n, nem éreztem, hogy 7 lovat el vett volna ment rendesen vele!! :-)) A 146ti-n meg már 44ezret mentem vele, és szintén nem érzem hogy gyengébb lenne..... Kíváncsi lennék a valóságra......
Zsolt1552006-04-05 22:37:36 // 383
Sziasztok! A DCS topicba is írtam már ebben a kérdésben, mert felkeltette az érdeklődésemet a Csaba egyik megjegyzése, miszerint egy gyári állapotú, tehát nem, vagy csak minimálisan tuningolt autónál -7LE-t jelent a direktszűrő! Ez igaz??? Van valakinek ilyen - mért - összehasonlító tapasztalata??? Nekem a dízel 155-ben félévig, míg a benzines 155-ben a megvásárlástól kezdődően van beszerelve. A hangja gyönyörű lett, a fogyasztása nagyon jó. Így számomra is - eddig - csak előnyt jelentett a használata. Hozzáteszem a 100e. km-es szemlén a Szamosiéknál is megkérdeztem, de ott is megosztottak voltak a szerelők!
Scott2006-03-31 14:48:26 // 382
A 33-2545 típusu kell neked, itthon 24950 Ft. Ezek árulják : Frigate Tuning
Scott2006-03-31 14:45:00 // 381
Ha van sok pénzed, akkor itt nézd meg ( egyébként lehet ) : K&N
Buksi2006-03-29 20:42:29 // 380
Hali mindenkinek! :-)

Berakom ide is, a direktszűrő elfoglalta rendeltetési helyét! :-)))

speer2005-11-05 10:33:53 // 379
hali. tudja valaki hogy lehet e kapni 75 Amerikába eredeti méretű sport panelszüröt.
Cacho2005-11-04 19:04:34 // 378
Igen, én is hallottam erre két verziót is. Az egyik, hogy zajcsillapító, a másik meg amit te is írsz.
Tomy1562005-11-04 10:06:49 // 377
Szia Tom! Érdekelne, hogy milyen tapasztalatokat szűrtél le a csere után? Hogyan viselkedett a hosszabb úton a gép. Egyik szerelőtől kérdeztem, hogy mi történik, ha ki akarom cserélni ezt a szívó csövet, ő azt mondta, hogy nem érdemes, mert azért van a 2.0 TS-ben (nekem az van) az a nagy doboz, hogy ha hírtelen gázt adsz, legyen honnan levegőt szívnia. Mintha 1 puffer tartály lenne???? Nem tom, mit gondoljak. Ha esetleg vki másnak is van tapasztalata, kérem ossza meg velem (és ezáltal mindenkivel) Köszi!!!
Tommaso 1592005-11-03 11:02:32 // 376
Szisztok!Lenne egy keresztkérdés.. Green Filter direktszűrőm van 1.6 TS 147-ben,és megvenné egy cartárs 2.0 147 TS-be!Jelentene e neki valami problémát,vagy jó az Ő autójára is?Nem úgy van a "kategória",h 1.6-2.0-ig????Csak gondoltam megkérd,mert nem szeretném átverni! Köszi előre is
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak