Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Direkt légszűrőkről
gabi332005-01-20 18:06:23 // 75
Na jó! Ezt már nem bírom tovább olvasni. Ez számomra szakmai téma. Nálam sokkal okosabb emberek kísérleteit olvastam. Magyarországon a Rábánál nagyon alapos, ilyen irányú kísérleteket végeztek és ebből számomra az derült ki, hogy nagyon fontos a jó szűréstechnika.
100 km-en kb. 1g por kerül a levegőszűrőre ez nem kis mennyiség. A legkomolyabb levegőszűrők 99.98%-os szűrésüek. Ebből következik, hogy 0.02g por kerül a motorolajba egy olajcsere periódus alatt, amit még az olajszűrő sem tud kiszűrni. Az MTZ olajszűrője 95%-os hatékonyságú, ez olajfilmes elven működik kombinálva olajtükrös és ciklonszűrővel. Ha ezt szerelnénk az autóra akkor 5g por lebegne az olajban, ami egy traktorban elhanyagolható, de ha 3.5l olajban van az már nem egészséges. A motor kopásának 40%-a ahidegindításból származik a maradék 60% a terhelésváltásokra és a nem megfelelő üzemi körülményekre(pl:poros olaj) vezethető vissza.
Elméletben, ha a motort beindítjuk és állandó fordulatszámon járatjuk, az olaj mindíg megfelelő és a szűrők 100%-os hatásfokúak, akkor a motorunk korlátlan élettartamú.
Gyakorlatban, ha a hidegindítást nem vesszük figyelembe, akkor a kopás fele a terhelésváltásból a másik fele kenési hibákból származik. Ezekből következik,hogy 30%-al lenne csökkenthető a kopás, ha a gyári szűrő helyett 100%-osat használnánk. A mai gyári szőrők kb. 99.95%-ot tudnak, ha a tuningkütyü 99.9%-ot szűr(jó esetben), akkor kétszer annyi szennyező anyag kerül az olajba. Ez azt jelenti, hogy egy motornak ami elméletben 500e km-t bír kb. 100e-rel csökken az élettartama.
Ne feledjétek a por(SIO2) az egyik legjobb csiszolóanyag.
Ha valaki, még ezek után is vitatkozni mer, annak vizsgaidőszak után írok egy könyvet a témáról. :)))))
Ha mégis szívóhangot akartok olvassátok el a korábbi hozzászólásomat!
Húú. elfáradtam! :))
Szilárd2005-01-20 17:47:23 // 74
Nagyon tudományosan megmagyráztad:)))
Inkább arról vakerálj mikor fogod leadni a GTV-t a fényezőhöz?
Lassan ideje lenne elgondolkodni rajta.
Ollah2005-01-20 17:01:36 // 73
Bandi! Az lehet, hogy hasonlót(!) írtál, de nem volt eléggé tudományos, ezért vezettem le mindenki számára érthetően, hogy belássák, itt kezdődik a komoly tunning. Ami a prémes kormányvédővel ér véget…
Ttk! :DDD Ez a tunning is teccik! Jó ötlet! Úgyis akartunk ügyességi versenyt a Hondásokkal, hát most megkapják! Keressük meg Ollah elgurult hengerfejeit! :)))
LacUS! DCS nem ellenfél! :PPP Elég csúnya lenne, ha csak 150 métert vernék rajta 200-on… :)))
Szilárd! Teljesen komoly volt! Mondtam, hogy tavasszal kőkemény tuningba kezdek, aminek jelentős részét képezi a tunning is: cűrő, turbonátor, króm vég, kék led, bólogatós kutya, nejon, prém kormányvédő, ledes ablakspricni stb.
Nézd, én úgy gondolom, a hirdetések igazat mondanak, hiszen ha nem ezt tennék, akkor félrevezetnék a T. lakosságot, ami nem csak erkölcsileg, de asszem jogilag is aggályos.
:PPP
..2005-01-20 15:26:43 // 72
És a sport lambdaszonda hol marad?És sport olajszűrő alá bontex?Ezeket mind bele teszed, és holnap kihívhatod DCSt, aki kb 150 métert kap 200on. :-)))))))
András bácsi2005-01-20 15:21:59 // 71
Ugyanezt a hülyeséget írtam már alább...
Szilárd2005-01-20 15:15:00 // 70
Amiket leírtál azt mind komolyan gondolod???
Csak azért,mert nem látom a végén a smiley-kat:))
TtK2005-01-20 15:11:59 // 69
Ami szívási veszteséget nyersz a direktszűrővel, a dupláját elveszted a turbonátorral. Én 25 dolláré' fingok egyet neked a szívócsőbe, oszt a sok mentántú' ollyat robbanik a zégéstérbe', hogy leszáll a hengerfejj.. :))))))
Bandita2005-01-20 15:11:41 // 68
Már látom, hogy az 1.1 -es csodák húznak el melleted, mert ők megvették mindazt amit felsoroltál, és van nekik még mágmeses áramlásjavítójuk is a benzincsövön. : ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Wickey2005-01-20 14:49:15 // 67
Még ittvagy?
Hama, mer bezár a bót. ;>
Ollah2005-01-20 14:46:47 // 66
Ja. Ehhez kell egy króm vég a kipuffra és máris irány a versenypálya. :/
Vegyük komolyan és számoljunk! Veszek egy d.szűrőt és egy hátsódobot. Előbbi 2-4, utóbbi 5-7% teljesítménynövekedést ígér. Ezek alapján:
adott az autóm, ami 148 kW teljesítményű és 280 Nm nyomatékkal bír gyári állapotban.
+ d.szűrő (optimista vagyok, legyen +4%) = 154 kW és 291 Nm
+ hátsódob (optimista 7%) = 165 kW és 311 Nm
Áuf ungáris: 224 LE és 311 Nm
Ehhez venni kellene egy Turbonator-t, ami olyan 25 dollárok körül van, és az a pozitív tulajdonsága, hogy a d.szűrőből kijövő csőbe helyezve olyan spirális vagy milyenis levegőhullámokat gerjeszt, amitől az autó jobban lélegzik, tehát jobban is megy. Ez minima 10% plusz, mert eleve túrós az autóm, szal erre a tunning pozitív hatásai hatványozottan érvényesek. 246 LE és 342 Nm az eredmény. A d.szűrő 5 pénz, a hátsódob sufniban 10 pénz, turbonator legyen 5 pénz. 20 pénzekért nyerek 45 lovat és 62 Nm nyomatékot.
Hmmm... megyek a helyi tuningsopba ápgrédelni a vasat.
Wickey2005-01-20 14:41:08 // 65
Namost én egy, hihető érvet hallottam a papírszűrő MELLETT. (Figyelem, nem azt mondom, hogy ezértmegezértfasza a direktszűrő, hanem azt óhajtom boncolni, miért használnak papírt a gyártók).
Figyelem, univerzális tanmese kövi:
Szűrő elkoszolódik Kovács úr Golfjában:
1. Papírszűrő.
Kovács úr légszűrőjét 20-30-40ezer km-enként a szakszervíz az éves átvizsgálás alkalmával kicserélni. Ár: 3500 + áfa valamint 0.1 rezsióradíj (400+áfa)
esetleg Kovács úr megveszi a Bárdinál ugyanazt a betétet 1100 nettóért, és otthon pikkpakk kicseréli. Időigény: 10 perc a Bárdinál, és 10 perc otthon a ház előtt.
2. Direktszűrő.
Poppergyerek kiszereli a direktet mer nemúgyvanaz hogy azér vesszük drága pénzér, hogy koszosan fojcsa a motort. Szóval felviszi lakásra, összekoszolja vele a mosdót. Az anyja eltöri kezét-lábát, mert az olajos szutyival összekeni a fürdőt. Kiszerelés: 30 perc, mosogatás szintén annyi. Száradás után, ami nyáron 3 óra, télen egész éccaka a radiátoron, jöhet az olajozás, majd a visszaszerelés. Min 5 óra. És addig járóképtelen az autó. Csodás megoldás, valóban. Nekem a direktszűrő a hátsó ülés előtt figyel a padlón. Oda installáltam egy jól irányzott mozdulattal, amikor sikerült a törött légszűrőházam helyett egy épet szerezni.
M-GEGE2005-01-20 14:38:57 // 64
1 biztos:
a legkirályabb légszűrőhangot én az 1.8as Marean hallottam, olyan mintha turbo lenne benne. Hihetetlen jól szól.
Szerintem a számok csak dumák.
A hangról még annyit, hogy 100 000 dolog van ami befolyásolja hogy milyen hangja legyen: hova rakod, milyen motor, mennyire messze van a motortól, szűrő formája, mérete stb... szóval szerintem lutri az egész
kicsit olyan mint a sportkipuf
abból is van száz féle, de vannak motorok amikre megveheted a legdrágább remus-t akkor is szar hangja lesz, főleg kis ccm-nél, de nagynál is, nem akarok példákat mondani, mert mind off...
Wickey2005-01-20 14:33:38 // 63
Ügyeljen arra, hogy direktszűrője sportlégszűrő legyen.
Emellé az optimális működéshez sportcipő. sportrádióantenna, sport szelet, sportlejtő, és sporthátszél szükségeltetik.
Lófaszbingó. Tizet egy százasért.
Amúgy a magnyumos cikk is elmagyarázta, hogy az elektronyika benzin-levegő arányt tartja fixen. Lehetőség szerint. Namost ha több levegőt tud szívni a motor a sportracingdragmegaszűrőn, akkor miért is kell neki kevesebb benzin?
He?
Paco2005-01-20 14:30:05 // 62
"örök élettartam "
Legalábbis addig kibírja amíg tönkre nem megy a motor :-P
Bandita2005-01-20 14:25:03 // 61
Na most gondolj bele: Évekig sok-sok mérnök melós, és biorobot dolgozik azon, hogy egy motort fejlesszenek.
Kicsikarnak mindent a tervezett üzemanyagfogyasztásbó lásd: japán 1.4-es autók verik a 100 pacit. Még emellett üzembiztosnak is kell lennie, ami mostanában nem divat : )). Gondolod, hogy pont a légszűrőn bukják el a dolgot?
András bácsi2005-01-20 14:25:00 // 60
Igen, és a végáttételt is megváltoztatja a direktszűrő! :-)
TtK2005-01-20 14:20:23 // 59
És a júzer f@rka is hosszabb lesz 3 centivel. :)))
Tomikaaaa2005-01-20 14:17:47 // 58
Ahogy a magyar politikára szokták mondani:
Okos ember, aki tudja, hogy csak a felét szabad elhinni annak, amit mondanak, viszont zseni aki azt is tudja, hogy melyik felét szabad elhinni...
Az ilyen marketingszövegeket is érdemes kétkedéssel olvasni, mert ha tényleg így lenne, akkor miért vannak még mindig papír szűrők?
Viszont én mostmár tuti kipróbálom, szóval ha valaki, akkor én tuti hinni akarok nekik :)
Bandita2005-01-20 14:10:31 // 57
+ 2-4 % Le és Nm
+ 15-20 % gyorsulás
+ 40 % légáramlás
+3-8 % végsebesség
+ 5-12 % fordulatszám felfutás
- 3-5 % fogyasztás
örök élettartam
mosható filter
tökéletes olajpermetes szűrés
direkt offroad változatok is
Ez is onnan van!
Bandita2005-01-20 14:09:36 // 56
SZÍVÓOLDALI TUNING - SPORTLÉGSZŰRŐ
A teljesítménynövelés legfontosabb eszköze a levegő. Igaz ez a szívó oldalra, de a kipufogóoldalra és az elektronikus vezérlésre is, hiszen a kipufogórendszer változtatása a visszaszívott levegő, és a kiáramló gáz paramétereinek változtatását jelenti, míg az elektronikai vezérlés modifikációjával a levegő-üzemanyag keverék arányát változtatjuk. Ezen megállapítások függetlenek az üzemanyagtól, s minden motornál igazolják: a levegő vezérli a motort, s a levegő paramétereinek ésszerű megváltoztatása lényegesen növelt teljesítményt ad, kisebb tüzelőanyag felhasználás mellett. A sportlégszűrő olyan tuningcikk, mely kizárólag előnyökkel rendelkezik hagyományos társaival szemben. A sportlégszűrő gyszerre teszi lehetővé a nagyobb motorteljesítmény elérését, és az üzemanyag fogyasztás csökkentését, minek következtében, ennek az egyszerű alkatrésznek az elterjedése gyakorlatilag megállíthatatlan. Amennyiben direkt sportlégszűrő változatot szeretnének vásárolni, kérjük a választásnál ne csak az árat figyeljék, hiszen nem minden direktszűrő sportlégszűrő! Csak az igazi 4-rétegű szövet és olaj kompozíciójú szűrők szabadáramú sportlégszűrő az igazi sportlégszűrő.
Csak a 4 rétegű pamut - olajpermet kombinációjú légszűrő szabadáramú és mosható. Ez az egyetlen módja a motor megkímélésének a mikroszemcsés szennyeződésektől.
Mielőtt választ, győződjön meg a minőségről. Bízzon az export minőségű MAGNUM betét- és direkt sportlégszűrőkben. Soha többé nem kell légszűrőt cserélnie! A mosás pedig otthon is megoldható!
A magnumról szedtem, hiszitek?
Bandita2005-01-20 14:01:14 // 55
http://www.fordfocus.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=39
Olvasni, röhögni!
Bandita2005-01-20 13:46:03 // 54
Az iparban használatos légszűrők 5,10,15 mikron körül járnak, egészségügyi felhasználásoknál mennek ez alá a pneumatika jegyzetem szerint.
Szóval ha tudja is akkor elég jó szűr!
De amiket én láttam 5 rugóért azokon majdnem át lehetett látni.
Még keresem a neten!
Tomikaaaa2005-01-20 13:37:21 // 53
No, köszi a hozzászólásokat! Nem gondoltam volna, hogy ennyire megmozgatom a fantáziátokat :)!
Szóval:
Szilárd és akik ellenzik a topicot: sorry ha valakinek a lelkébe gázoltam ezzel. Próbáltam keresni mielőtt megnyitottam, de mivel az itteni keresőt csak arra bírtam rávenni, hogy a topic-ok címe között keressen - a hozzászólások közötti keresés nem sikeredett vele - így gondoltam simán belefér egy nyitás. Mivel a kereső pont arra szakosodott, hogy a topicoc között keressen, így nem hiszem, hogy el lehet majd tévedni :)! Amúgy pl: hificity.hu és dvdcenter.hu talán több topic van, mint itt hozzászólás, mégis működnek... De erről ne nyissunk vitát, hogy most melyik struktúra a jobb!
A topic-ot pedig csak részben nyitottam öncéllal, bízván abban, hogy másokat is érdekel, vagy érint a téma, mivel az ilyen jellegű tudást, nem az anyatejjel szívjuk magunkba :(
ystuc: felőlem nyugodtan nyiss a problémáidra topicot, ajánlom figyelmedbe a kismamak.hu-t, ott tuti előbb fognak hasznos tanácsokkal ellátni ;)
Amúgy átolvastam minden hozzászólást és lemondtam a direktszűrőről, ellenben egy gyári helyre berakható sportszűrőt fogok kipróbálni! Amit olvastam, abból úgy gondolom, hogy nem lehet közöttük sok különbség. Desing pedig nálam nem sokat számít, elvégre nem hiszem, hogy valamilyen direktszűrő is vetekedhetne a piros "V6 TURBO" betűkombinációval, az "Alfa Romeo" feliratról ne is beszéljünk :))))
Szóval meglátjuk milyen lesz, ha pedig nem jönne be, akkor pedig vissza a gyári. Szerencsére nem kerül így olyan sokba ez a kísérlet, hogy ne merjek belevágni! Amint lesznek eredmények közzéteszem őket :)!
Ellenben nem sok ilyen beépíthető szűrőt találtam! Szinte minden magyar bolt a magnumtuning.hu-ra repít, hogy ott rendeljek. Ezen kívül valakinek van jobb ötlete? Nincs semmi bajom a magnummal, de azért jobb, ha lehet választani :)!
Ollah: ráadásul - saját állításuk szerint - évek óta mindenkinek ezt szerelik be, mert 3000 cm3-ig jó... Nem tom, az én bizalmamat nem győzte meg :)! Ha esetleg bejönne, valószínű én is az általad említett árkategóriából próbálok választani, hátha több pénzért jobb minőséget adnak! Bár ma már :(
Onil: örülök, hogy nem vagyok egyedül! Ha jutottam valamire szólok majd!
Giorgio: :DDDD Na ott megfogadtam, hogy soha többet nem spórolok a minőséggel! Gyaníthattam volna, hogy "200 forintért 3 kiló virsli"-ben lehet valami trükk :)! Reggel ki is taccsoltam az egészet - mondjuk ebben szerintem más is közrejátszott :)!
Amúgy bocs, hogy nem vettelek észre, de hát tudod, hogy el lehet mélyedni a virslik között :)! A memóriám viszont tényleg nem a legjobb... Szóval bocsi érte!!!!!
pb_2005-01-20 13:33:17 // 52
Én ilyen adatot találtam: 3 mikron (JR), 10 mikron (K&N) a szűrés. Aztán ez mennyire valós, azt nem tudom. Akkor már azt is kéne tudni, hogy a sima papírnak milyen adatai vannak.
Bandita2005-01-20 13:29:24 // 51
Más irányban vagyok inkább otthon. Elektronika, pneumatika, hydraulika, automatizálás, finommechanika. De azért kösz. Leépítésnek köszönhetem a dolgot, nem a munkámmal volt probléma. Erősen gondolkodok, hogy elpattanok taiwanra, oda viszik a gépeink nagy részét, és még keresni is lehet.
giovanni2005-01-20 13:18:20 // 50
Én is így tanultam :))
Kazes
Ezért mondtam hogy gondold át...
De valóban az eredeti (direktszűrő) kérdéshez ennek semmi köze...
Azmo2005-01-20 13:14:41 // 49
sajnálom:(
számítástechnika, Cisco hogy megy? Mert írtam reggel topicba állásajánlatot!
Bandita2005-01-20 13:07:52 // 48
De még mindig nem derült ki, hogy mi legyen a direkt szűrők sorsa.
Még senki sem scannelt be egy adatlapot, leírást róluk.
A vége az lessz, hogy keresek a neten valamit.
Hála istennek ma rugtak ki, és így rengeteg időm van a munkahelyen netelni.
toto2005-01-20 13:07:47 // 47
ÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ....hmmmmmm......... :O
Paco2005-01-20 12:58:38 // 46
Egész pontosan mindenki centrifugálist mond centripetális helyett.... :)
Paco2005-01-20 12:55:09 // 45
Hihi, én meg úgy tanultam, hogy centrifugális erő nem is létezik :)
Ha kicsit belegondoltok, akkor a centripetális erő az ami a körpályán tartja a dolgokat. Van a testnek egy előre haladó mozgása és a centripetális erő nélkül egyenesen menne, a centripetális viszont körpályára kényszeríti.
Hol van itt a centrifugális erő? Ha körpályán marad akkor csak a centripetális hat rá, ha meg egyenesen megy tovább akkor semmilyen.
Hozzátenném, hogy ezt csak az egyetemen magyarázták így, a középiskolában ezt bölcsen elhallgatták :)
Bandita2005-01-20 12:51:28 // 44
Skaco nem mind1, most kell direk szűrő, vagy nem?
Bandita2005-01-20 12:49:17 // 43
A centripetális hat kifelé, a centrifugális tartja pályán a testet, azaz az hat befelé, ha ez a kettő egyenlő akkor halad a test körpályán. Konyhanyelvben nincs centripetális, mindenki a centrifugálist használja.
Sorry ez nem fizika óra. Úgy is tudod miről van xó : ))))
Paco2005-01-20 12:48:48 // 42
Ismered azt a fogalmat, hogy elhanyagolható? :)
Na a turbo nem elhanyagolható nyomáskülönbséget okoz , míg a direktszűrő igen. Ugyanis a szívó szelep még nyitva van amikor a dugattyú elkezd felfelé mozogni, így a nyomáskiegyenlítődés nem csak a térfogat, hanem az idő függvénye is. Azaz, annak, hogy a dugattyú felső holtpontja előtt mikor nyit a szelep, és az alsó holtpont után mikor zár. Ezzel küszöbölik ki az általad említett vákumveszteséget. A sima szűrő és a direktszűrő között nyomásveszteség szempontjából szerintem kicsi a különbség, főleg az idő függvényében. Persze más la helyzet, ha egyáltalán nincs szűrő, így fojtás sincs, akkor lényeges.
Másrészt ha az általad említett levegőtöbblet lényeges lenne, akkor az mérhető lenne a fogyasztáson is, ugyanis annyival több benyát kapna, azaz direktszűrővael többet fogyasztana az autó :)
Kazes☻2005-01-20 12:48:25 // 41
Centrifugális erő: fiz. röpítő erő; az az erő, amely a forgásban lévő testeket a forgás középpontjától eltávolítani igyekszik.
Centripetális erő: fiz. az az erő, amely a forgásban lévő testeket a forgás középpontja felé igyekszik húzni.
Bakos Ferenc: Idegen szavak és kifejezések szótára/ Akadémiai Kiadó 1989, ha nekem nem hiszel. :-D
Bandita2005-01-20 12:43:43 // 40
Igen, helikoptereken, repülőgépeken a gázturbinákhoz.
Gyanítom minden csak méretezés kérdése, elképzelhető, hogy autóknál is bejönne.
András bácsi2005-01-20 12:41:36 // 39
Teljesítménynövelés? Hm...
Direkt szűrő turbos autónál 10%+, sport végdob 5-7%. Akkor ez azt jelenti, hogy az én gépem egyből 235LE lenne? Szerintem ez hihetetlen, és csak tényleges fékpadi mérés után tudnám elfogadni. Attól meg félek, egyik haveromnak ilyen padon ugrott szét a vezérlése. Annyit meg nem ér szerintem.
giovanni2005-01-20 12:39:51 // 38
Hmmmmm
Ezt inkább gondold át.....
Kazes☻2005-01-20 12:37:01 // 37
Bocsesz, de emlékeim szerint az a centrifugális erő, a centripetális a középpont felé hat.
pb_2005-01-20 12:24:32 // 36
Thx az infot. Használják már valahol?
Bandita2005-01-20 12:17:16 // 35
Bandita2005-01-20 11:59:11 // 34
Amikor az áramlás sebességét, és a centripetális (centrifugális) erőt használják fel a szennyeződések eltávolítására.
Nyomok egy skiccet, és felrakom.
Alényeg, hogy nincs szűrőelem-------> megmarad a szívóhang.
Kísérletezést, és számításokat igénye, de megoldhatónak tűnik.
Bandita2005-01-20 11:27:25 // 31
Centrifugál szűrőn már gondolkodott valaki?
Bandita2005-01-20 11:25:13 // 30
Emberek a számok hol maradnak!
Dobjon fel valaki egy megyőző adatlapot amit a direkt szűrőhöz kapott.
Én kíváncsi vagyok!
A földön maradva, én ezt csak a teljesítménynövelő matricák kategóriájába sorolom.
Robi2005-01-20 09:39:29 // 29
"Miért jutna bele több levegő? Egy szívó motornál pontosan annyi levegő jut a hengerbe amennyi a henger térfogata. Turbos motornál pedig a a turbonyomás és a térfogat határozza meg mennyi kerül bele, semmi köze ahhoz, hogy milyen ellenállása van a szűrőnek."
Ezzel azért vitatkoznék. :)
Ha kisebb a szűrő ellenállása, akkor kisebb a nyomásesés a szívócsőben a külső nyomáshoz képest. Tehát direktszűrővel egy picit nagyobb a nyomás a szívócsőben, mint hagyományos szűrővel. Innentől nem magyaráznám tovább a gondolatmenetemet, mert ezen az elven működik a turbó, csak nagyban. :)
Paco2005-01-20 08:23:24 // 28
A negyedik pontot kicsit bővíteném, hogy érthetőbb legyen:
A benzin mennyiségét a légmennyiségmérő jeléből állapítja meg a computer, a lentebb leírt arányban adagolja hozzá a benzint, és az értéket a lambdaszonda jelével korrigálja. Tehát a fő érték az LMM által adott mennyiség, és ebből vesz le, vagy ad hozzá egy kicsit a lambda jelének megfelelően, hogy a kipufogóban mérve minél kevesebb elégetlen szénhidrogént találjon...
Paco2005-01-20 08:18:32 // 27
Erre már én is felkaptam a fejem. Legyél szíves bizonyítsd az alábbi állításaidat:
Szerintem nem azon kellene vitatkozni, hogy szebb lesz e a (szívó)hangja, meg okoz-e teljesítmény növekedést, mert erre elég egyértelmű a válasz. Igen, (a mértékén persze lehet vitatkozni) hiszen a légáteresztési képességük egyértelműen jobb, több levegő jut a hengerekbe, tökéletesebb lesz az égés, több benzin is el tud égni.
Hogy könnyebb dolgod legyen, elmondom miért NEM igazak.
légáteresztési képességük egyértelműen jobb,
Ez igaz, hiszen a kevesebb szűkítés van az áramlás útjában.
több levegő jut a hengerekbe,
Miért jutna bele több levegő? Egy szívó motornál pontosan annyi levegő jut a hengerbe amennyi a henger térfogata. Turbos motornál pedig a a turbonyomás és a térfogat határozza meg mennyi kerül bele, semmi köze ahhoz, hogy milyen ellenállása van a szűrőnek.
tökéletesebb lesz az égés,
Na ez a legnagyobb baromság, a tökéletes égést aztán kurvára nem a szűrő határozza meg, hanem az égéstér alakja, a keverék minősége, illetve a szikrának a megfelelő ponton, és időben kell létrejönnie.
több benzin is el tud égni
A benzin mennyiségét a lambdaszonda jeléből a számítógép határozza meg, a lambda=1 hez igazodik, és 13.9:1 levegő:benzin arányban adagolja a benyát. Mivel megállapítottuk, hogy egy centiliterrel több levegő nem kerül a hengerbe így azt is tudjuk, hogy egy milliliterrel több benzin sem fog.
Várom a cáfolatod :)
Ami viszont eddig nem hangzott el:
A motor teljesítményét egy direktszűrő maximum virtuális lóerőkkel gazdagítja. Miért érezzük mégis erősebbnek a motort? Mert ha nem is erősít, de a szívóoldali vezsteségeket csökkenti!
A motornak ahhoz, hogy levegőt szívjon be, munkát kell kifejtenie, (ez igaz a szívó és a turbo motorokra egyaránt) amit természetesen az összteljesítményből vonódik le. Tehát minden amit megtakarítunk a hajtásláncon pluszban jelentkezik. Amikor a henger szívó ütemben van a benne levő vákum a mozgás iránya ellen dolgozik, így visszafogja a motort.
Így ha kisebb az ellenállása a légszűrőnek, könyebben lélegzik a motor, kisebb a hengerre ható visszaszívó erő, ergo kevesebb a szívási veszteség.
Így könyebben felpörög a motor, dinamikusabban használható.
De ez nem jelent teljesítménynövekedést, max a rendelkezésre álló teljesítmény jobb eloszlását.
Veszélyek: Minél nagyobbak a lyukak a szűrőn annál kisebb az ellenállása, de annál nagyobb porszemcsék kerülhetnek a motorba, ami mint lentebb is le van írva erősen koptatja a motort, az élettartama exponenciálisan csökken.
Ollah2005-01-20 08:03:54 // 26
5 pénz? Hihi! Én 28 pénzt fizettem az enyémért. :) Azóta is a polcon van. Be fogom szerelni valszeg, de csak azért, mert már megvettem. Ugyanis nem bízom benne. Legfeljebb pozitívan csalódom. :)