Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Ferko2011-01-17 17:35:08 // 15752
De cirok legyen..-)))
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-17 17:32:50 // 15751
Fel ne gyútsad má', jó kis autó az ! :-)
Vagy ha gyútod, legalább szólj, viszek gyufát, meg páleszt a blokktemetésre.
Ferko2011-01-17 17:23:14 // 15750
OKés, ha addig fel nem gyújtom.
Ferko2011-01-17 17:22:32 // 15749
Hülye.:-))))
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-17 17:17:44 // 15748
Nyugi..nyugi :-)
Az hogy a helyzet romlik, bizonyos szempontból jó. Mégpedig azért, mert közeledik az a pont, amikor a hiba elárulja magát. Meg lesz az, aztán rendben lesz megint. Majd valamikor gyere át, ránézünk megint laptoppal.
Vikking 3112011-01-17 17:08:50 // 15747
Figyelj, szerintem véletlenül V6 került bele... Csak nem megy 3 henger :DDD
Sporter2011-01-17 16:52:43 // 15746
Igen, igazatok van, hirtelen másra gondoltam mikor írtam..
Ferko2011-01-17 16:39:51 // 15745
Sziasztok!

Tele lett a tököm ezzel a kibaszott olajkályhával. Nézzétek meg, mit produkált most:



Igen, jól látjátok. Ennyi gázolaj maradt a 63 literből és ennyi km-t mentem vele az utolsó tankolás óta. És hogy még fokozzam a történetet, ennek a km mennyiségnem a 80%-a autópálya és országút. Persze nem taposva a gépet, hanem max. 150-el haladva, de volt benne kb. 100 km olyan szakasz is, amelyen a köd miatt 100-as tempóval haladtam.

Persze új termosztát van a rohadékban.

Tele a tököm, mert két hete termosztát csere volt, múlt héten bal első kerékcsapágyat kellett cserélni. Vagy eladom ezt a szart áron alul vagy bevágom a garázsba és ott egye meg a rozsda, vagy felgyújtom.
DieselManiaco(NagyVad)2011-01-16 21:22:29 // 15744
Hát igen Warbinak igaza van itt nem szempont az ECU:)
GTPeti2011-01-16 17:18:11 // 15743
Egy régi TD-ről beszélünk éppen. Ahogy Warbi írta, ott nem az ECU határozza meg a bef.mennyiséget.
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-16 16:56:48 // 15742
Adagolósnál az adagolót kell állítgatni, nem? Ott az ECU-ban nem sokmindent lehet állítani szerintem...JTD-nél meg egyértelmű, hogy ECU programozással lehet legenyhébben belenyúlni.
Nálam még a turbo se lett feljebb tekerve, maradt a gyári, legalábbis a maximum érték. Ettől még a map-ban a növelt mennyiségekhez valószínű nagyobb nyomások tartoznak, a rail nyomás is magasabb (kb 10%-al), illetve a befecskendezés időzítése lett módosítva. A cikk nekem ennyiben fura, ha jól értelmeztem pesze. Egy enyhe remaphoz miért ne lenne jó a gyári turbo? Annak van egy beállított maximum töltése, amit mondjuk padlógáznál tölt. Részterhelésen, egyéb üzemi körülmények közt simán lehet ugyanazzal a gyári turboval a gyári beállításokhoz képest többet tölteni, ergo nem szennyez lényegesen eltérően a gyári állapottól. Persze ha jó a program. Padlógáz közelében van az a szitu, hogy több gázolaj megy be a motorba, de nem engedjük a gyári töltőnyomás fölé a turbot, tehát ilyen üzemállapotban indokolt a kritika az ilyen jellegű dízel tuninggal szemben. Itt biztos többet kormol, mint gyárilag padlógázon. Lelkiismeret furdallásom azért nem lesz, látva a sok széthajtott olcsón "okosba" szervizelt dízelt...
Sporter2011-01-16 07:58:32 // 15741
A cikkben is, csak mint lehetőség írja a turbó cserét. Első lépésben csak a nyomás emelése van a gyári turbónál. Ami bőven elég, ha olyan motort akar az ember ami azért megbízható is maradjon a többi alkatrész cseréje nélkül.
Tehát kell az ECU-ba 1 kis többlet üzemanyagot írni, aztán ahhoz meg több levegőt, hogy el is égjen, ennyi, kész a tuning :)
GTPeti2011-01-15 21:35:36 // 15740
Bevallom ezt csak régi TD-s emberektől hallottam. Nem vagyok egy nagy TD szaki. Ismertem Tipo TD-s emberkét, akinek kicsit meg volt piszkálva a vasa. Az persze nem kizárt, hogy IC-t cserélt. De turbót nem valószínű.
DieselManiaco(NagyVad)2011-01-15 20:01:57 // 15739
Adhatnál pár ötletet GTPeti:)
GTPeti2011-01-15 20:00:03 // 15738
Annál a Tipo motornál a leírtaknál kevésbé draszikus beavatkozásokkal is elő lehet csalogatni pár +lovat.
Sporter2011-01-15 18:54:36 // 15737
Olvasd el ezt a cikket! Nem konkrétan a Te motoroddal kapcsolatos, de azt hiszem elég jól körüljárja a lehetőségeket a dízel tuninggal kapcsolatban.
DieselManiaco(NagyVad)2011-01-15 18:26:01 // 15736
Sziasztok!

Már a 145-ös fórumon érdeklődtem de megteszem itt is.Sikerült vásárolni egy 145-ös 1.9 TD-t(Tipo motoros).Mit lenne vele érdemes kezdeni hogy egy picit jobban menjen? Egyáltalán érdemes vele kezdeni valamit? 145-ös fórumon írták hogy növeljem a turbo-nyomást meg adjunk neki hozzá anyagot.Az a kérdés hogy mennyire érdemes megemelni a nyomást,ami még nem okoz élettartam csökkenést? Esetleg ez nem lesz-e probléma a hengerfejnek? Vagy egyéb ötlet? Ilyenek mint EGR,katalizátor offolás ez nem jelent többlet nyomatékot? vagy inkább csak ront a helyzeten? Válaszokat köszönöm üdv: Dávid
prat0022011-01-10 10:34:06 // 15735
Köszi a beszámolót.
Nekem eleinte picit lassúnak tűnt az, ahogyan az enyém melegszik, de akkor rendben van. Meg a szerelőm mondta, hogy a 2,4-esnek még több idő is kell. Most ebben az enyhe időben 15 km után már 82-n állt a mutató, de volt olyan, hogy -15 fokon pihent az autó egész éjjel, na akkor 20 km is kevés volt neki. Mindenesetre a fogyasztásnövekmény eléggé zavar...
Wickey2011-01-09 18:09:49 // 15734
Megtaláltam. Ez pont 2 éve volt:


1. Minusz három-négy fok, autó egész nap kinn állt. Útvonal: Hungária/Thököly sarok - M3 - M0 - M2 Vác. Tempó nyugodt 80, forgalom folyamatosan haladt. Átlagfogyasztás 5,2. 3km után kezdett el fűteni, 5 km után kezdtem magam viszonylag jól érezni a kocsiban, 10km után hagyta el az ötvenes osztást, és olyan 20km után érte el a 82-t, amit utána hazáig tartott is. A kis terhelés miatt elfogadható

2. Mínusz két fok, autó ugyanott egésznap, útvonal ugyanez. Tempó 100-110 körül, forgalom folyamatos, néhány "faszkivanmá" kigyorsítás, jobbról előzés, satöbbi. Átlagfogyi 6,4 a teljes 40km-es szakaszra. Eleje ugyanaz: 3km után kezdett el fűteni, 5km után kezdtem magam jól érezni (ez még a hidegmotortnemrugdossuk szakasz), majd az M3-nál a vasúti felüljáró után elkezdődött a halaggyunkmá. Eredmény: 10km után már üzemmeleg volt a motor (ott, ahol előző nap a kisebb tempó miatt még csak alig hagyta el az ötvenest). Ezt persze tartotta is hazáig.

Ma reggel Vácról az Árpád hídig nem melegedett be az autó, igaz 70-80at jöttem végig a 2/A-n korcsolyázva. Az autó a +13 fokos garázsból állt ki, de képtelen volt bemelegedni, minden termelt hő elment az utastér fűtésére.


Ezek szerint 2 éve egy fikarcnyit sem változott a termosztátom, most is ezt hozza. Akkor megtartom. Behr, 80ezer km után. :)
Wickey2011-01-09 17:46:22 // 15733
Változó, de mostanában olyasmi, hogy kiállok a 10 fokos garázsból, két utcányira elmegyek már elkezd fűteni, 3-4km múlva értékelhető idő van az autóban (városi kivezetős tökölődés negyedik-ötödik 50-70), 8 kilométer múlva az M2 felhajtón olyan 60 körül lehet, utána terhelem meg komolyabban először, és egy ízléses 3-4 padlógáz során felmelegszik 82-re és azt tartja.
Ferko2011-01-09 11:04:06 // 15732
Lóaszt.:-)))
NEm hinném, hogy ettől javult meg a klímás überfogyi.:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-08 20:24:47 // 15731
nekem a 8V-s meg a 16V-s 156-on mindig 82 fokon állt a hőfok egyedül az 59-en áll stabilan 90-en :P
Föckös2011-01-08 20:13:52 // 15730
nekem meg a hasam! :-)))

Ferike, ha előbb lecserélted volna, akkor, spóroltál volna a fogyasztáson!
prat0022011-01-08 20:08:10 // 15729
Igen, köszi, tudom, hogy mit jelölnek a beosztások. És ott áll a mutató a jelöletlen beosztás fölött picivel. Amúgy Neked mennyi ideig tart, amíg eléri az üzemi a hőfokot?
Wickey2011-01-08 19:43:12 // 15728
a jegyzőkönyv kedvéért azért elmondanám, hogy 156-ban a két jelöletlen osztás nem 70 és 110, hanem 80 és 100 fok volna... szóval ha neked is 82fokos termosztátod lett, mint ami nekem van, akkor a jelöletlen osztás fölött egy hangyányival áll mondjuk 90-100 tempomatnál...
prat0022011-01-08 19:27:17 // 15727
Nem lett bemérve, de gyanítom, hogy igen. Termosztát csere előtt a mutató nem érte el a 70 fokot, most egy idő után beáll stabilan 82-re, ebből gondolom, hogy a szenzorral nincs gond.
Wickey2011-01-08 19:18:41 // 15726
az nagyon hamar kibukik, mert csak EGY van belőle... ami a mutatós műszert is tápolja.
Selmak2011-01-08 19:02:44 // 15725
Hőfokszenzor jó?
prat0022011-01-08 18:10:10 // 15724
Sziasztok!

Nem tudjátok, hogy mi okozhatja a fogyasztás hirtelen megugrását (2,4JTD)? Mióta kicserélték a termosztátomat, azóta többet fogyaszt a járgány kb 1,5-2 literrel (eddig 6,7-7-tel eljártam, most meg 8,3-9 volt). Nem hiszem, hogy van összefüggés, mert az új termosztát - igaz 82 fokos, ami nekem fura, de tudom, hogy van ilyen fajta is - szépen teszi a dolgát. Ha rossz lenne érteném a magasabb fogyit, így másra gyanakszom. Mi lehet? LMM? Megtorpanást, füstöt, egyéb rendellenességet nem tapasztaltam... Van ötletetek?
mreni2011-01-07 18:09:21 // 15723
Köszi az infókat:)
Kriszo2011-01-07 16:56:47 // 15722
Nekem még soha semmi nem fagyott be a 66-on:)Pedig én majd minden héten kiviszem Csepelen a kézimosóba szépen körbemosom, aztán vízlehúzóval tisztára, majd ronggyal áttörlöm.Eddig nekem sosem volt vele gond hogy befagyott volna valami is:)
András bácsi2011-01-07 16:56:17 // 15721
Jó gázolaj és jó olaj kell bele.
Kriszo2011-01-07 16:54:40 // 15720
Azért annyira nem igénytelen.))
Az olajcsere periódus,szíjak,vízpumpa ilyesmikre figyelni kell hogy rendben legyen..Amúgy tényleg jó motorok!!Nem hiszem hogy nagyon probléma lenne vele..
ALFI1562011-01-07 10:58:29 // 15719
Elnyűhetetlen,igénytelen motor.Szerintem nagyon jó!
mreni2011-01-07 10:43:02 // 15717
Hahóó dízelesek:)

Ezzel a /46 al szemezgetek nagyon...valaki nem tud róla valamit esetleg?
Osztrák forgalmival eljárkálnék vele egy darabig,van ismerősöm odakint akinek a nevére lehetne íratni aztán hajrá:)) Milyenek ezek az 1.9jtd-k? Fogyasztás?
Menetteljesítmény egész jó lehet ilyen adatokkal:)
Kell valami takarékos kis klímás autó a benzinfaló mellé:D
Ferko2011-01-07 10:19:01 // 15716
Dagad a mejjed mi?:-DDDD
Haro2011-01-06 23:53:22 // 15715
Jééééé igazunk volt .......(termosztát) :)))))))))))))))))))
Adrián2011-01-06 23:49:21 // 15714
Jó estét Urak!
Rég voltam de oka volt ;)de most már bekapcsolódom a "kormos "eszmecserékbe!
A szarolasz még mindig jó nem tom miért!:))) ja hazudok mert a tolatóradarom baszakodik de amúgy bírta ezeket a fain kis hidegeket a technika ! Volt 1 EGR puccantásom is Map senzorral együtt visszakaptam pár lovacskát!:))
Az EGRből a szeleptől 1 fél maréknyi korom vándorolt le a Map meg nem tudom hogy mért akár mit is mert úgy nézett ki hogy na! Tisztítás után öltött formát;)
1 merő retek az autó ilyenkor hálás a szűrke szín bár még igy is dúrva!De ebben a tetü hidegben nem mosogatom nehogy befagyjon valami!
Talán a napokban plusszok lesznek !
Szóval izirájder Dieselesek!
Ferko2011-01-06 19:47:15 // 15713
:-DDDDD
Jaja, biztos így van.:-DDDDDDDD

Neeem, valahol a generátorszíjnál zizegett, de megszűnt, amikor megnézték a feszítőket.:-)
satya2011-01-06 19:43:57 // 15712
há Teeee! hideg az idő mostanság, oszt fázott a termosztát!! :)) mit fázott, vacogott!! az volt az a zizegés!!! :DD
Ferko2011-01-06 19:28:32 // 15711
:-))

Nah akkor ma kész is lett a verda. Ott virít benne az új termosztát, plusz megcsinálták a csomagtér ajtót is, mert az egyik teleszkóp lötyögött.
Kipróbáltam a verdát és a hőfok most már normálisa fent van.

A zizegés a motortérből viszont X-akták. Megnézték, megpiszkálták, semmi hiba; no és azóta megszűnt a zizegés is. :-o

:-)
GEORGE2011-01-06 12:04:02 // 15710
jó van na!
Egy autó ilyen! bármilyen autóra kell költeni :-)
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-05 22:14:48 // 15709
No igen ez szinte köztudott...viszont mostmár tudom hogy kiolvasható a valós futás. Már ha az ECU-t nem babrálták, de az nem annyira jellemző.
MIndenesetre megnyugtattál :-)
A mobile.de-n rendszeresen nézem a jtd-ket, és ha találok egy tényleg max 100e-t futottat, lehet bővítem a flottát, vagy cserélek. Nem valószínű hogy lesz ilyen, de ha mégis, akkor az nekem kell :-))
András bácsi2011-01-05 22:07:03 // 15708
Nulla gond, ment a motor. Alig kopott, persze még nem méregettem. A hf-nél is csak három szelep volt, ami kicsit áteresztett.
Ezek alapján az itthon 100e km-rel árult gépekben van 250e. :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-05 21:59:24 // 15707
Értem :-) Mennyire gáz 380-nál? Csak hogy mire számítsak...Mondjuk nagy gond akkor sincs ha lekönyököl, akkor valószínű én is veszek egy donor motort és megépítve belarakom :-) De azért remélem elmegy még sokat így...
András bácsi2011-01-05 21:53:55 // 15706
Ez nem az: abban csak 190 van. :)
Német motor teljes felújítás után dedrába vándorol majd.
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-05 21:42:34 // 15705
No mert szét kellett szedni? Nem jó hír. Mi gond lett vele?
András bácsi2011-01-05 21:34:55 // 15704
Motorbél. Majd csinálok párat, ha lesz jobb fény.
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-05 21:13:17 // 15703
Érdekel, még nálam megérheti a traktor ha így haladunk :-)
A motor belére gondolsz, vagy az utastérre? Mondjuk mindkettő érdekel :-)
Az utastér nálam 100e-t futott kategória még mindíg, odafigyelés kérdése..:-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak