Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Ferko2011-01-05 21:02:19 // 15702
JAh, amúgy meg az én kormosomban legalább van erő.:-))
Ferko2011-01-05 21:01:53 // 15701
Menjél vazze.:-DDDDD
Még úgyis van 6542154651321654645 dobásom.:-)))
Haro2011-01-05 20:57:47 // 15700
Én nem írtam neked ilyen bántót,hogy " ne ugassatok" mindjárt megyek is a Haleszokhoz,hogy zárjanak ki,te büdös dieseles:)))))))))))))))))))
András bácsi2011-01-05 20:50:05 // 15699
Küldjek fotót, hogy milyen egy 380e-et futott bele?
Ferko2011-01-05 20:47:51 // 15698
Jóvanmáááávazze. Két hete mondtad és ma már bele is került, mert megérkezett a cuccos.:-)))
Úgyhogy ne ugassatok.:-DD
Haro2011-01-05 20:12:27 // 15697
Én úgyszintén csesztettem,de hiába:)))))) Csak a jager és nem a termosztát:)
Ferko2011-01-05 20:09:55 // 15696
Figyu Haver!

Mondta itt valaki (beleértve engem is), hogy szeretett márkámat hibáztatom??????:-)
Csupán nem tetszésemet fejeztem ki, hogy megint van valami, ami nem volt beterezve.
Ferko2011-01-05 20:07:45 // 15695
Kabbeeeee kicsköTSög.:-DDD
Ferko2011-01-05 20:07:17 // 15694
Köszönöm.:-)
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-05 17:50:23 // 15693
Ja, csak abba megint bele kell tanulni, már ha jót akarok magamnak. A jtd is misztikum volt eleinte, számomra egy szokatlanul telepakolt motortér volt rengeteg kiismerhetetlen szenzorral. Aztán egy két helybéli "szakértői" melléfogás után nekiálltam a manuálnak és a netnek. Mostmár egyszerű szerkezetnek tűnik, van kiolvasóm, ismerem minden rezzenését, az összes szenzorát (legalábbis assszem :-)))
GTPeti2011-01-04 15:46:09 // 15692
Nyugi, a bonyolultabb motorok mizériáira is van (már) megoldás. Fűrész, ásónyél és ECUhacking. ;)
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-04 15:33:14 // 15691
Valamit valamiért. Én is eljátszok itt a városban a Wartburggal, abban is gyári vízpuma van. 92-es évjárat a motor benne :-) Viszont nincs klímája, kicsit "öregecskedő" konstrukció, egy Bp környéki alkatrészbeszerzés Wartburggal már nem annyira villanyozna fel azért...Egy bonyolultabb motoron bonyolultabb megoldások találhatóak, ami nem meglepő, drágább is fenntartani ami szintén nem meglepő.
Az más kérdés, hogy szüksége van e a világnak egyre bonyolultabb szerkezetekre amit egyre drágábban lehet fenntartani. Nem egyértelmű a válasz, nekem most ez a jtd a stop vonal, egyelőre nekem ennél bonyolultabb nem kell (de valószínű fog kelleni, vagyis rákényszerülök).
Csak városba és a környékre ez se kéne, akkor valami 2 lityis 8v láncos benzinest keresnék oszt röcögtetném it fel alá kedvemre :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-04 14:14:25 // 15690
jah mert a klíma fűti :) Ha a második osztást eléri az 80 fok ha alatta van akkor nem jó mert nincs üzemi hőfokon aztán meg kopik a motor szépen....aztán lassan nem csak termosztát kell ha nem komplett blokk....sarkosítva :)
GTPeti2011-01-04 13:50:44 // 15689
"Mostmár üzemmeleg (82fokos) motorral megállva -3 fok körüli hőmérsékletnél mintegy 10 perc kattogás után 70 alá hűl."

Én abban pl. egyáltalán nem vagyok biztos, hogy ez hibára utal...

(...csak a teljesség kedvéért, szerintem a KO-s termosztát jele, ha a hőm. egyáltalán nem emelkedik az előírt hőfokra.)
Wickey2011-01-04 13:12:21 // 15688
Persze hogy nem. Viszont ilyenkor szoktam teligázon nekilátni Fiatozni, gtv6-on pl. még a gyári vízpumpa volt, ráadásul az ékszíj hajtja, míg a fityókon minden vezérléscserénél WP csere? Meg ha megszorul szakítja a vezműszíjat? Hát a szőröstalpú büdöslábú .... :-)
GEORGE2011-01-04 13:10:00 // 15687
Figyú haver, egy vezető-feszítő görgő beszarik úgymond "bármitől" is. Ez nem az Alfa hibája.
Wickey2011-01-04 13:08:01 // 15686
Fene tudja, majd felhívom az alkatrészneppert, tudod, valami piros olajkályhája van neki is, csak tudja mi merre hányméter. :-)
Föckös2011-01-04 13:01:56 // 15685
hát ezt magyarázom neki már mióta, hogy cseréljen termosztátot, dehát hiába!

mindig csak a Jégeren jár az esze, de majd 1x jól lecsavarom a csávót, aztán észhez tér:-)
Ferke2011-01-04 13:01:32 // 15684
És maradsz a behr-nél, vagy van jobb ötleted? Csak mert én is ebben a szituban vagyok megint, nálam kb 50ezret bírt ez most.
Wickey2011-01-04 12:58:34 // 15683
a klíma inkább fűteni fogja, hiszen a dögforró klímahűtő max. arra képes. Ellenben miatta viszont állandóan jár a hűtőventillátor, ami elősegítheti a rendellenes visszahűlést. :-)

Ja, tájékoztatóul: 90ezer km-et ment el a Behr termosztátom. Mostmár üzemmeleg (82fokos) motorral megállva -3 fok körüli hőmérsékletnél mintegy 10 perc kattogás után 70 alá hűl. Tavasszal csere, mostmár nem fogom szórakoztatni magam ilyesmivel a hidegben.
Ferko2011-01-04 08:39:58 // 15682
Nyáron van ez klímával. Akkor meg fent szokott lenni a hőfok. Igaz nem 90-en, mert a klíma hűti rendesen.
Ferko2011-01-04 08:38:32 // 15681
Tudod komám, hogy nem értek hozzá.:-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-01-04 07:22:20 // 15680
túlfogyasztás a nem üzemi hőmérsékletű motor miatt is lehet....
WarbiRunner (Gyuri)2011-01-03 23:37:00 // 15679
Nincs ott összefüggés a klíma miatti fogyasztástöbblettel valahogy? NEm tudom hogy, csak egy gondolat, ha már a túlfogyasztásod a klímáról jön, ez a szíj hajtja azt is.
Wickey2011-01-03 22:29:13 // 15678
Nem kell pánikolni, nekem is szart be vezetőgörgőm, úgy, hogy szakította a hosszbordásszíjat. Érdekes volt szervókormány és töltés nélkül átkattogni vele Budapesten a dugón keresztül a műhelybe. :-)
Ferko2011-01-03 20:30:45 // 15677
Jessssssz! :-(
Elvittem ma a cégtársamat az autószerelőmhöz, hogy megnézze a fékjeit meg beprotezsáljam egy kis olajcserére.
Ha már ott voltam, akkor megkértem Pityu barátomat, hogy hallgassa meg mi az a hang az autóban a motortérből?
Nos szép az élet .:-DDD Az autó ott maradt, mert úgy néz ki, hogy a generátorszíj feszítője vacakol, de bővebb infó talán holnap. :-S
Wickey2011-01-01 23:30:51 // 15676
Említettem: nem vagyunk egyformák. Én munkagépnek tartom a 156-ot, érdemei elismerése mellett meguntam, és lassan cserélném. Ettől függetlenül: szerintem hibátlan, esztétikát leszámítva. Karcokra, horpadásokra, repedt szélvédőre, kiégett helyzetjelző izzókra meg ilyen huncutságokra elég kevéssé adok. Műszakilag viszont megkapja amit meg kell, mert sokszorosát kapja egy átlagos gépállatnak. Ha valaki ekézi az olasz autók megbízhatóságát, állok elébe, elviszem egy mintakörre, mit kapott az enyém az alatt a 160k km alatt, amióta használom, és adok egy tételes listát dátum és km óra állás szerint mi és miért lett cserélve. (Zárójelben visszautalnék a 8ezret futott motorcserés 1.6 szívó benzin Golfra... na az hamar kidőlt alólam, elég volt egy Budapest - Nova Dubnica odavissza).

A 75-ös is kapja az ívet rendesen, hadd emlékeztessek mindenkit pl. Komáromra.

Egyedül a gtv az, ami szent és sérthetetlen, de az is csak azért, mert még mindig nincs kész (= darabokban van), de az is meg fogja kóstolni a piros mezőt, afelől semmi kétségem.

Fronterát tervezek amúgy második autónak a közeljövőben, az állítólag annyira nem szar.
GEORGE2011-01-01 23:24:31 // 15675
Hát nem szeretném, ha mindenki úgy nézne ki mint te :-)))))))))))))))))))
Wickey2011-01-01 23:24:14 // 15674
Az lecsó, akkor KÉT értelmes motor volt benne. :))))))))
BeeGee2011-01-01 23:23:05 // 15673
Nekem az utolsó szerviz-csereautót nincs szívem így vezetni, ahogy Te a sajátodat.. :) Így megértem, hogy szar a futómű, a gumi meg a felni.
Egy jó kis Landy kell Neked 85ből, úgyis ahhoz tervezték a hi-tech magyar utakat :)
Wickey2011-01-01 23:21:41 // 15672
Így van, kifejezetten kedvelem, hogy hasonló stílusban tudsz csákányozni mint én :P
Milyen unalmas is lenne az élet, ha mindenki egyforma lenne. :-D
Ferke2011-01-01 23:15:31 // 15671
Dehogynem, megkapták. 1.7 16v, csak nem rotoros, hanem trafós gyújtással, kissé elfokolt veztegelyekkel, és csak 129 le-vel:))
Ezt most csak mindentől függetlenül írom, szóval megkapta a 45 és a 46 is 33 16v-jét, csak kicsit lebutítva:) Persze mint a fehér holló:)
atesssz2011-01-01 23:14:42 // 15670
illusztráció Wickey-nek ;)

155 az így néz ki:



a toledó pedig így:




bízzunk benne, hogy most már ezek után senkinek sem fog gondot okozni a két típus felismerése.:)
GEORGE2011-01-01 22:47:02 // 15669
én nem vagyok babonás, ergo nem egyenlő avval, hogy a 2011-et is emiatt vitázzuk végig.
Wickey kollégával több másban sem egyezik a véleményünk, aminek néha hangot adunk :-)
GEORGE2011-01-01 22:44:48 // 15668
Fantasztikus képességgel bírsz ! Gratulálok!
GTPeti2011-01-01 22:37:40 // 15667
Nyugi van srácok. Szerintem ne így kezdjük az újévet, mert akkor egész évben marakodni fogunk. S azt senki sem akarja!
Wickey2011-01-01 22:26:20 // 15666
Hol írtam én, hogy az autó hibája, hogy nem tudom (sőt, nem is akarom) megkülönböztetni a '92es 155öt a '93as spanyol ócskavastól? Majd mingyá' küldjön ide Vácra táviratot az IDEA és sűrűn elnézést kérjenek tőlem, mi?
Még egyszer: Nembegyere a 155. És attól még nem fog továbbra se, hogy te olyan űberfasza csávó vagy, hogy becsukott szemmel szagról hátszélben is megállapítod, melyik melyik...

De tudod mit, meg is dicsérlek: Nagyon ügyes vagy, GEORGE, hogy képes vagy arra, amire az emberek azon elenyésző kis hányada, akit nem hagy elképesztően jéghidegen a 155, miszerint felismered az utcán. Bámulatos. Tényleg ügyes vagy.

Képzeld, én viszont meg tudok különböztetni egy Sprintet egy GTV-től, sőt, egy Alfetta GT-t is megkülönböztetek ám egy Alfetta GTV-től, bizony!
GEORGE2011-01-01 22:02:12 // 15665
Az hogy képtelen vagy megkülönböztetni az utcán a 155-öt meg a 93-as Seat Toledot az szerintem nem az Alfa hibája.
És amúgy szerintem igen csak különbözőek, max a 4 kerék miatt( mert a Seatnak is 4db van) mutat hasonlóságot a 155-el.
GEORGE2011-01-01 21:57:04 // 15664
Én nem a garázsba vettem, így sajnos elkerülhetetlen, hogy akkor is járjak vele ha koszos .-)
Minden nap nem fogom lemosni. .-)
Kriszo2011-01-01 18:44:48 // 15663
Egyébként nekem a Giu tetszik.szerintem marha karakteres eleje van abszolut bejön..Mondjuk én így vagyok a Mitoval és a deltával is..Szét kell nézni a konkurencia háza táján milyen modellek vannak és máris felértékelődnek ezek sztem...
Kriszo2011-01-01 18:43:24 // 15662
A 166-osok nem szoktak koszosak lenni:)))Az enyém legalábbis marha ritkán.mostis makulátlanul tisztán áll a garázsban:))
Wickey2011-01-01 01:50:16 // 15661
Elhiszem. Ettől még én a mai napig mindig összekeverem őket az utcán, igaz, hogy különösebben nem is veszem a fáradtságot, hogy megkülönböztessem őket egymástól.
Sem az '55 sem a toledó nem mozgat különösebben, a 156-ot biztos nem downgrade-lném 155-re (inkább egy fain 164 ha már nagyon muszáj lenne ócsítani), hobbiautónak a 75 America meg a gtv6 mellé valahogy nem tudok bekívánni egyetlen 155öst se... Én kérek elnézést. :-PP
atesssz2010-12-31 16:18:58 // 15660
még csak egy oldalon sem lehet említeni a 155-öst, és a toledót. A 155öshöz képest a toledónak jellegtelen a formája, a vonalvezetése, mindene. nincs is vonalvezetése, se formája...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-31 15:46:31 // 15659
kuksizz be egyszer az 59 hátulja alá....na az nem hajlik, törik :)
Wickey2010-12-31 13:46:07 // 15658
de legalább csak elhajlanak és nem törnek, mint az alulméretezett öntvények. :-))))
Wickey2010-12-31 13:45:33 // 15657
Csak megtaláltam a képeket is :-)


Kicsit olyan bután állt tőle a hátsókerék na. :-PP
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-31 13:42:42 // 15656
a hátsó keresztlengőkarok nagyon alul vannak méretezve amúgy 1x kell cserélni és tavasz :)
Wickey2010-12-31 13:36:47 // 15655
jahogy a hátsó gyári. Az más. Azt nekem is csak deformáció miatt kellett cserélni, de azt még megvételkor.
Wickey2010-12-31 13:23:48 // 15654
na most nálad a lengőkarok nem a futómű része? Ha már cseréltél kettő felsőt és egy alsót akkor az már nem gyári nemde? :-P Tájékoztatóul: a lengőkarok vallásos cserélgetésén kívül nekem sem volt ám más gondom vele bibíí, igaz én cseréltem négy féltengely gumiharangot továbbá két stabrúdpálcát, ezenfelül hátul négy keresztlengőkart, meg két lengéscsillapítot, oszt szevasz. Igaz, stabrúdszilenteket nagyon kellett volna most hogy lenn volt a bölcső, de az kimaradt mert fene se gondolt rá, jól meg is szívtam, eriszthetem le megint a bölcsőt. Majd tavasszal, amikor nem folyik a pofámba a sok trugyva az aljáról.
tipoatti2010-12-31 13:00:30 // 15653
OK., hogy nem jön be Neked a 166 - érthető, sokan vannak így vele, de kb. 100x karakteresebb, egyedibb típus, mint perpill. a Giu.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak