Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
atesssz2011-02-05 00:06:43 // 16002
GTPeti2011-02-04 23:13:53 // 16001
GTPeti2011-02-04 23:07:18 // 16000
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:52:40 // 15999
mert olyan vadulós kuplungégetős vagyok én :-)) Vigyázok azért a vasra, munkaeszköz.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-04 22:40:58 // 15998
a 150 lovas Mjet-nél volt idő előtti meghibásodás... elvileg bírnia kéne a kuplungodnak bár ki tudja chip után a vadulásban mikor égetted meg a tárcsát vagy a szerkezetet az onnantól mindig csúszni fog pl....de lehet egyedi anyaghiba is pl
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:39:20 // 15997
Akkor egy valamit még nem tudsz rólam: úúútálom a hideget :-) Majd tavasszal. de akkor meg nem fogja kiadni a hibát.
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:37:51 // 15996
Ennyit bírnak? Vagy miért? Te mondtad, hogy a kuplung az m-jetekben is ugyanez. Mostmár beméretem, hogy mekkora nyomatékhegyet termel ez a traktor, mert gyanús az ügy. Mitől nem bír el 300Nm-t, ha gyárilag is rakják olyan autóba ami ennyit tud?
Vagy van rá precedens, hogy 80% pályahasználattal 50e alatt szétmegy?
Vagy van rá precedens, hogy 80% pályahasználattal 50e alatt szétmegy?
GTPeti2011-02-04 22:35:29 // 15995
Egy élőadat-elemzést úgyis megejtesz pár héten belül. Ismerlek. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-04 22:34:39 // 15994
könnyen meg lehet sajnos....
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:33:49 // 15993
Ez is igaz...persze hogy kíváncsi vagyok mitől van, de most felülemelkedek ezen azthiszem :-)
GTPeti2011-02-04 22:30:58 // 15992
Jaja, használhatod. Bár valljuk be: Ilyen bogárfülberakásos eseteknél a mifajtánk addig nem alszik nyugodtan, amíg... :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:30:37 // 15991
Most a kuplung jobban aggaszt. Lehet, hogy egy 50e-t futott Valeo nem bírkózik meg egy kis plusz nyomatékkal?
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:29:17 // 15990
Az épp előfordulhat, ezen is gondolkodtam. viszont ez az elmélet sem stimmel teljesen. Hidegen összehúzódik, nem ér össze, melegen kitágul, összeér. Logikus lenne, ha kőhideg motornál egyből dobná a hibát. Így sem kizárt persze. Lényeg, hogy kiderült, semmi komoly gond nincs. Használom míg rendesen el nem romlik :-)
GTPeti2011-02-04 22:26:24 // 15989
Az nem lehet, hogy a szenzor hőmérséklet függvényében játszik szakadást? Alattomos állatfaj, jó vele vigyázni.
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:26:23 // 15988
Mindenesetre őszig megoldottnak tekintem a problémát, ne beszéljetek rá semmire :-)
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:24:33 // 15987
Az nem valószínű, mert csak és kizárólag éjszakai -10 -ek után az első bemelegedés közben dobja a hibát, mindíg ugyanott. Mármint helyileg is ugyanott, de amikor elkezd kimozdulni a hőfok mutató az 50-ről. Vagyis a hőgomba működik, mivel a mutató elindul felfelé. Csak szerintem a comp szerint nem elég tempósan teszi...vagy hasonló. de gy idő után elalszik a figyelmeztetés, egy hosszabb út alatt pedig törli is a hibát magától...ezt mondjuk pont nem értem miért, de legutóbb nem volt benne semmi hibaüzenet mire hazaértem a 600km-es körről.
András bácsi2011-02-04 22:21:55 // 15986
És ha kicserélted a termót ugyanazzal a csatival, akkor mitől javul meg?
Kb. egy hónapja cseréltem a kávédarálóban: ugyanez volt a tünet. És ugyanez lett a megoldás.
Kb. egy hónapja cseréltem a kávédarálóban: ugyanez volt a tünet. És ugyanez lett a megoldás.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-04 22:19:13 // 15985
előbb tudom elképzelni hogy a csati rossz és akkor dobja be ha nem kap jelet...de beszéljük rá egy termosztát cserére aztán ha jó lesz Te nyertél :)
András bácsi2011-02-04 22:15:35 // 15984
Nem tudom, nem én írtam a pogromot. :)
GTPeti2011-02-04 22:15:11 // 15983
Pedig a külső hőm. és a terhelés alapján nyugodtan dobhatna egy "Probably thermostat or temp.sensor fault" üzenetet. 2011-ben ez nem utópia.
Persze vszínüleg igazad van és nem dob. De megtehetné. :)
Persze vszínüleg igazad van és nem dob. De megtehetné. :)
András bácsi2011-02-04 22:14:27 // 15982
Hol írtam ezt? :)
Valószínű van a programban valami, ami időegység alatt elérendő minimális vízhőfokot akar látni. Ha nem így lenne, akkor miért javul meg, ha kicsit dinamikusabban meghajtod, és kicsit feljebb megy a víz? Tipikus áteresztő termós hiba.
De próbálkozhatsz jeladóval, az olcsóbb, és könnyebb cserélni. ;)
Valószínű van a programban valami, ami időegység alatt elérendő minimális vízhőfokot akar látni. Ha nem így lenne, akkor miért javul meg, ha kicsit dinamikusabban meghajtod, és kicsit feljebb megy a víz? Tipikus áteresztő termós hiba.
De próbálkozhatsz jeladóval, az olcsóbb, és könnyebb cserélni. ;)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-04 22:13:24 // 15981
a gomba olyan mint egy kétbites élőlény adja a hőfok jelet a vezérlőnek ami meg csak néhány bittel tud többet ha azt a jelet kapja a gombától hogy 60 fok aztán 20 perc múlva 80 fok nem fog gondolkodni a vezérlő hogy már 5 perce 90-nek kéne lennie és hopp bedobok egy motorkontrollt ...vagy tévedek? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-04 22:10:14 // 15980
rossz termosztátot hányszor jelzett neked ki a kompjuter? nekem még 1x sem...
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:09:04 // 15979
Lehet, de mostmár kivárom. Nagybátyám mondta mindíg ha rejtélyes hiba volt. "járjál vele, majd kiadja" :-) Ezesetben is így lesz.
András bácsi2011-02-04 22:08:09 // 15978
Na látod: ha jó a gomba, nincs más ami rossz lehet. :)
András bácsi2011-02-04 22:06:53 // 15977
Átereszt a termo.
GTPeti2011-02-04 22:06:44 // 15976
Utóbbi esetben be kéne olvasni a kiolvasónak. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-04 22:05:39 // 15975
lehet a csatija rossz ..vagy rossz a kiolvasótok :)
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 22:00:24 // 15974
Jaja, pont ezért logikus amit András ír. Ha a hőgomba lenne rossz, látszana a mutatón is, vagy akár kiolvasáskor.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-04 21:58:52 // 15973
jtd-nél csak egy hőgomba van ez megy az órához meg az agyhoz is...
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 21:57:24 // 15972
Mellesleg szerintem a kuplungom is meg fog megint butulni. Írtam már többször, 4-es 5-ös padlógázra 2000-ről beremeg. Eddig inkább a kettőstömegűt gyanúsítottam. Kínosan kerülöm az ilyen üzemállapotot, nem akarom szétrúgani a gépet, de ma belecsúsztam egy alacsony fordulatról padlógázba, menekülési helyzet volt.
Most pont az a fíling ugrott be, mint mikor a Wartburgba beraktuk az 1.6 mocit és elmentem első próbaútra. Ugyanígy remegett és nem érződött, hogy átviszi a nyomatékot, amíg meg nem kapaszkodott a kuplungtárcsa. Szerintem konkrétan megcsúszik a kuplung. Ugyanaz a fíling. Letaposom 2000-nél, remeg, és nem lő ki. 2200 körül megkapaszkodik és onanntól odab.sz. Létezik, hogy nem bírja a kuplung a csippet?
Most pont az a fíling ugrott be, mint mikor a Wartburgba beraktuk az 1.6 mocit és elmentem első próbaútra. Ugyanígy remegett és nem érződött, hogy átviszi a nyomatékot, amíg meg nem kapaszkodott a kuplungtárcsa. Szerintem konkrétan megcsúszik a kuplung. Ugyanaz a fíling. Letaposom 2000-nél, remeg, és nem lő ki. 2200 körül megkapaszkodik és onanntól odab.sz. Létezik, hogy nem bírja a kuplung a csippet?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-04 21:51:52 // 15971
hát?
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-04 21:51:04 // 15970
Ok, akkor nem is idegesítem ezzel magam, türelmesen várom hogy kifeküdjön ismét a termosztátom :-)
András bácsi2011-02-04 09:22:47 // 15969
Hidd el, nem a hőgomba lesz a szar.
András bácsi2011-02-04 09:20:46 // 15968
Kezdeti stádium. A visszahűlés a jtd-nél a kis hőladás miatt lehet akár természetes is. Viszont ha lassú melegedés miatt kap rossz vízhőjelet, akkor kapcsolgatja a pilácsot. Kicsit meghajtod, bemelegszik, és elalszik.
immi332011-02-04 08:58:33 // 15967
Hello mindenki. Tegnap bemérettem a nyomásokat a porlasztokat a korrekcio 1.8 at mutatott a szerelö szerint 2 felett elkezd jeleket adni füst stb. Mennyibe kerül nálatok porlasztofelujitás? A szerelöm 70-150 euro per darabot mondott.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-03 20:55:12 // 15966
helyes a hozzá állás :) max cserélj hőgombát benne ...
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-03 20:53:32 // 15965
Cserél a nyavaja :-) Egyelőre működik az, majd ha már pályán visszahül, akkor csere.
Ferko2011-02-03 20:49:29 // 15964
:-)))
Így születtem..-)))
Így születtem..-)))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-03 20:29:51 // 15963
ilyen hidegben nekem is vissza hűl pikk pakk no para ...de cserélhetsz évente termosztátot
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-03 20:25:18 // 15962
Fáradt vagyok én ehhez most...:-) De kiovastam a manuálból a választ...:-P
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-03 20:23:59 // 15961
no látod :D
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-03 20:23:26 // 15960
Ha leállítom, akkor nem :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-03 20:21:34 // 15959
mindíííg minden körülmények között? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-03 20:18:03 // 15958
ha meg fölötte akkor a vízhűtő cserés ...
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-03 20:17:53 // 15957
Mármint? Mindíg beáll oda. Ha bemelegedett, onnan nem hül vissza. De mondjuk kb 75 fokról még visszakúszik a mutató ha percekig járó motorral ácsorgok. 89-ről (88?) viszont soha semerre nem mozdul már.
GTPeti2011-02-03 20:14:51 // 15956
"megint, túl hamar visszahül a motor ha csak álló helyben járatom."
Ha amúgy 90 alatt áll, akkor SZVSZ a termosztátod rendben van.
Ha amúgy 90 alatt áll, akkor SZVSZ a termosztátod rendben van.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-03 20:13:55 // 15955
mindíg minden körülmények között? :P
WarbiRunner (Gyuri)2011-02-03 20:10:33 // 15954
Viszont mindíg beáll 90 alá hangyányival, ahogy kell. Vagy ez még csak kezdeti stádium? Mert amúgy is van egy olyan gyanúm, hogy ősszel cserés lesz megint, túl hamar visszahül a motor ha csak álló helyben járatom.
'''''2011-02-03 19:31:18 // 15953
Kicsit félre érthető ez az ujjak mutogatása.Nagyon pihent vagy!